- x
suyu iyonize edip hidrojen ve oksijene ayıran sistem
42 Cevap18647 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
160 Mesaj
7 Şubat 2006; 16:52:23 

başlıkta bahsedilen sistem hakkında bilgisi olan arkadaşlar anlatabilirler mi ?

- fiyat ?
- degisik markalar var mı ?
- dünyada başka yerde var mı ?
- bu sistem gerçekten var mı ?
- dizel ve benzinli arabalar da kullanılıyor mu ?

selamlar
selçuk


_____________________________



 
1850 Mesaj
7 Şubat 2006; 17:08:01 

İyonize edip ne yapacaksın suyu?? Hidrojene çevireyim desen depolama problem. Yakıttan tasarruf edeyim desen araç suyu iyonize ederken zaten belirli bir enerjiye gereksinim duyacak ve bu enerjiyi motordan çalacak. Ayrıca benzinli motor sistemi hidrojenli benzinle çalışmaya müsait değildir . Mutlaka motor sisteminin desteklenmesi gerekir.
Bunlar balon ve hikaye normal benzin motorlu araçlar hidrojenle çalışmaz çalışamaz... (eski amerikan arabaları dışında)


_____________________________



3442 Mesaj
8 Şubat 2006; 10:54:56 

Bu sistemi bi türk arkadaşımız ve bi italyan buldu ve çalıştırdı.....Ayrıca milyon km lerce bi ton araçta kullanıldı ancak sonradan çalışmadı diyip birer birer hem arabalar hem sistemler hemde bu sistemi yapanlar kayboldu...............Bulan varsa düzeltsin ve nerede olduklarını yazsın...............Kısacası akaryakıt bor bitmeden bu sistemlere geçiş yapılması zor.Şaşmaz san.sit. te yine bir arkadaşımız bu sistemin benzerini tuzlu suyla yapıp çalıştırmış ancak o sistemle çalışan bi motoru dağıtmak nasip oldu ve hala nedenini çözemedim ama motorun içi bitmiş vaziyetteydi...............................Kısacası bu sistemlerin kullanımı daha zor gibi görünüyo.............................İstersen aramaya devam et................


_____________________________



1488 Mesaj
8 Şubat 2006; 13:28:00 

evet 5 yıl önce falandı hidrojeni ayrıştırmıyorlardı bizim paraları cebe ayrıştırıyorlardı hiçbir bilimsel geçerliği yoktu piyasayı tokatlayıp sırra kıdem bastılar 1
2.si hidrojeni falan ayrıştırmıyordu suyu sadece damıtıyordu yakıtla birlikte süzülmüş su silindire gönderiliyorsu muandiz olmaya gerek yok suyla metal nasıl bir arada geçinebilir biraz düşünmek lazım dumur olur o motor
3 böle seylere pek itibar etmeyin paranız bolsa gidin dizel alın veya tüp taktırın


_____________________________




 
49 Mesaj
9 Şubat 2006; 13:50:16 

Arkadaşım bunu ostimde takan bir yer var.Ben taktırdım 25 gün sonra söktürdüm.Hikaye test ettim yakıt ekonomisi falan yapmıyo kısacası sakın arabanın orjinalliğini bozdurma.


_____________________________



1361 Mesaj
9 Şubat 2006; 14:29:34 

bende taktırdım ostimde bi adam takıyo araba bariz şekilde performansı arttı yakıtta tasarrruf çok az oldu ama hava filtrem çok eskidi bu gün veya yarın değiştiricem ondan sonraa daha mantıklıı veriler verebilirim, ostimdeki adam sökme garantisi veriyo ve ücreti sana geri ödüyo. olurmu öyle şey diyen arkadaşlara azıcık mantaliteden bahsedim suyu iyonize edip (elektrik veriyo bir cihaza) suyu hidrojen ve oksijene çeviriyo onuda yakıtla birlikte pistonlara veriyoo patlama sırasında extra güç elde ediyosun. ben söyliyim gerçekten performans arttı yakıtta da ufak bi tasarruf var ama filtre yi değiştirince daha net veriler olucak elimde. ARKADAŞLAR LÜTFEN BİLMEDİĞİNİZ KONULARDA OLMAZ ÖYLE YOK ÖYLE BİŞEY DEMEYİN BAZEN GAYET OLABİLİO..

arkadaşım ana soruna gelince fiatı benzinli için 300 dizel için 375 fiat farkıda dizel için bi alet daha gerekio filtre yi değiştirdikten sonra pm ine veya buraya görüşlerimi bildiririm. saygılar.


_____________________________



3442 Mesaj
9 Şubat 2006; 21:56:56 


quote:

Orjinalden alıntı: sinanbirinci

Arkadaşım bunu ostimde takan bir yer var.Ben taktırdım 25 gün sonra söktürdüm.Hikaye test ettim yakıt ekonomisi falan yapmıyo kısacası sakın arabanın orjinalliğini bozdurma.

Dediğiniz sistem tuzlu suyla çalışan mı? Bu arada yukarıdada bahsettiğim gibi böyle bi sistemle uğraştım ancak yapanın adresini aldım ve kaybettim o günden sonrada bulamadım.Adresi ve telefonu varsa verirseniz sevinirim............


_____________________________



 
49 Mesaj
10 Şubat 2006; 0:41:54 

Arkadaşım bak ben önce detaya girmek istemedim ama madem ilgileniyosun biraz açıyım.Ben taktırdım ve inceledim öncelikle emme manifoltunu delerek buralara memeler takıyorlar silindirlere giden havanın içerisine bu memelerden elektroliz ile tuzlu sudan ayrılmış hidrojeni yolluyorlar.Fakat hidrojen hep sabit bir güçle geliyor yani sen gaza bastığında karbüratöre giren benzin ve emme manifoltundan gelen hava artmasına rağmen hidrojen sabit bir güçle geliyor.Buda evet kalkışlarda arabaya az bir güç katıyor bunu hissetim fakat araba 2000-2500 devrin üstüne çıktığında hidrojenin hiçbir etkisi kalmıyor.Hakkını yiyemem 1 ay kullanıp memnun kalmadıktan sonra söktürdüm ve paramı aldım.Yalnız 50 ytl. montaj parasını kesiyorlar haberin olsun.Cihaz takılıyken ve söktürdükten sonra 100km.de yakış verilerini tuttum eğer istersen onlarıda yazabilirim.Ama tavsiyem manifoltunu boşa deldirme.


_____________________________



 
49 Mesaj
10 Şubat 2006; 1:03:41 

İllada taktırmakistiyorsan bu linke göz at.
http://www.ekomax.com/iletisim.htm


_____________________________



 
42 Mesaj
10 Şubat 2006; 2:21:03 


quote:

Orjinalden alıntı: skardes

başlıkta bahsedilen sistem hakkında bilgisi olan arkadaşlar anlatabilirler mi ?

- fiyat ?
- degisik markalar var mı ?
- dünyada başka yerde var mı ?
- bu sistem gerçekten var mı ?
- dizel ve benzinli arabalar da kullanılıyor mu ?

selamlar
selçuk


Cihazın adı "Ekomax" Bu da web sitesi: http://www.ekomax.com/

Cihazı Ankara OSTİM Sanayiide Soğutmacılar Sitesi'nde Mustafa Usta takıyor.. Web sitesinde diğer şehirlerdeki bayiilik listesi de vardı sanırım.
Fiyatı 300 ila 400 YTL arası birşey olması lazım. Geçtiğimiz kasım ayı başında 325 YTL'ye taktırmıştım.
Aracın ürettiği elektrikle sabit ve çok az miktarda hidrojen ve oksijen gazı karışımı üretilerek ince bir boruyla emme manifolduna gönderiliyor.

Güce fazla ihtiyaç duyulmayan ve hava/yakıt karışımının silindirlere "fakir" yollandığı muhtelif devirlerde ve sakin sabit hızlardaki seyir sürüşü durumlarında etkisini daha çok gösteriyor ..

Bunun için de ben hususi olarak cihazı sadece motora yük binmediği zamanlarda içerden şöför mahallinden açıp kapayabileceğim bir sviç koydum. Yoksa cihaz sürekli çalıştığı için faydası olmuyor.
Ve aynı zamanda karışımın daha da fakirleştirilebilmesi için araç bilgisayarına karışımın zengin olduğu ve daha fakirleştirilmesi gerektiği bilgisini yollayan gene istendiği zaman açılıp kapatılabilinen ve voltaj yükseltme şiddeti potansiyometreyle ayarlanabilinen ayrıyeten bir "Oksijen sensörü devresi" de kullanarak sakin kullanımlarda (aynı zamanda "Cruise Control" ile aynı yol ve hızda arka arkaya biri cihaz kapalı biri açıkken yaptığım testlerde, yol bilgisayarı verilerine dayanarak ve bunu teyid etmek üzere benzinlikte depoyu fulleyerek) yaklaşık yüzde 5 ila 10 tasarruf elde ettiğimi söyleyebilirim.. Bu konu hakkında merakınız varsa sorun daha detaylı açıklayabilirim..

Değişik markalar sanırım Türkiye'de başka yok ancak bu cihazın benzerleri diğer ülkelerde muhtelif şekillerde bol miktarda gerçekten var ve hem dizel hemde benzinlilerde kullanılıyor.

(Başlıkta "suyu iyonize edip.." yazıyor. Daha doğrusu: "Suyun elektroliziyle hidrojen ve oksijen üretilip bu karışımın emme manifolduna yollanması" şeklinde olmalı)

Ancak söyleyeceğim şudur: Çok fazla birşey beklemeyin.


_____________________________



 
1850 Mesaj
10 Şubat 2006; 12:45:17 

Beyler günümüz benzinli araç motorları hidrojenle veya hidrojenli benzinle çalışmaya müsait değildir.Motoru duman edersiniz. Bu sistemlerde sadece yüksek sıcaklıkta ve basınçta verim alınabilir ondada motor dayanmaz. Sadece emisyon oranı düşürülmüş yüksek sıcaklıkta çalışabilen 90 yılı öncesi v8 amerikan motorlarında hidrojen-metanol karışımlı benzin kullanılınabiliyor. Oda ekonomiden daha çok yüksek performans için. 3 kuruş kar edecegim diye aracınızın motorunu duman etmeyin. Drag yarışlarına katıldığım için ben bu olayları çok araştırdım oradan biliyorum.

Diğer taraftan suyu iyonize etmek için kullanılan enerji arajın motorundan çalınıyor enerji yoktan varedilmez sadece şekil değiştirir..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cela Soylu -- 10 Şubat 2006 12:47:02 >


_____________________________



1361 Mesaj
10 Şubat 2006; 12:49:43 


quote:

Orjinalden alıntı: Cela Soylu

Beyler günümüz benzinli araç motorları hidrojenle veya hidrojenli benzinle çalışmaya müsait değildir.Motoru duman edersiniz. Bu sistemlerde sadece yüksek sıcaklıkta ve basınçta verim alınabilir ondada motor dayanmaz. Sadece emisyon oranı düşürülmüş yüksek sıcaklıkta çalışabilen 90 yılı öncesi v8 amerikan motorlarında hidrojen-metanol karışımlı benzin kullanılınabiliyor. Oda ekonomiden daha çok yüksek performans için. 3 kuruş kar edecegim diye aracınızın motorunu duman etmeyin. Drag yarışlarına katıldığım için ben bu olayları çok araştırdım oradan biliyorum.

Diğer taraftan suyu iyonize etmek için kullanılan enerji arajın motorundan çalınıyor enerji yoktan varedilmez sadece şekil değiştirir..

biraz daha ayrıntılı anlatırmısın? dizel için özellikle.


_____________________________



 
49 Mesaj
10 Şubat 2006; 17:15:07 

Ya ben çok memnun olduğunu söyleyen arkadaşlara uydum gittim taktırdım ve pişman olup söktürdüm.En kötü tecrübe bile eğer ders almayı biliyorsak iyi bir tecrübedir.Ben arabama 1000km.lik birtest uyguladıktan sonra faydasız olduğunu görüp söktürdüm.1000km.de yaklaşık 80lt. benzin kullanmama rağmen 1lt.lik su şişesinin 3/1 ini kullandım (zaten 1lt. suyu 3000km.kullandığı söyleniyordu ).1000km.de 300ml.suyun aracınıza %20-%25 tasarruf sağlatabileceği aklınıza yatıyorsa artık söyleyebileceğim birşey yok.


_____________________________



 
42 Mesaj
10 Şubat 2006; 20:40:17 


quote:

Orjinalden alıntı: Cela Soylu

Beyler günümüz benzinli araç motorları hidrojenle veya hidrojenli benzinle çalışmaya müsait değildir.Motoru duman edersiniz. Bu sistemlerde sadece yüksek sıcaklıkta ve basınçta verim alınabilir ondada motor dayanmaz. Sadece emisyon oranı düşürülmüş yüksek sıcaklıkta çalışabilen 90 yılı öncesi v8 amerikan motorlarında hidrojen-metanol karışımlı benzin kullanılınabiliyor. Oda ekonomiden daha çok yüksek performans için. 3 kuruş kar edecegim diye aracınızın motorunu duman etmeyin. Drag yarışlarına katıldığım için ben bu olayları çok araştırdım oradan biliyorum.

Diğer taraftan suyu iyonize etmek için kullanılan enerji arajın motorundan çalınıyor enerji yoktan varedilmez sadece şekil değiştirir..


Hava/Yakıt karışımına az miktarda hidrojen ve oksijen eklenmesi yanma hızını arttırır ve oktanı yükseltir. Dolayısıyla motor için aslında daha sağlıklı bir uygulama.

Bu konuda google'da "Hydrogen enhanced combustion", "Hydrogen Enriched Combustion" veya "Adding Hydrogen to fuel" anahtar kelimeleriyle veyahut direkt "www.sae.org" dan aratılırsa konuyla ilgili yapılmış bilimsel testlere ve yayınlanmış teknik dökümanlara ulaşmak mümkün.

Buradaki en büyük handikap senin de dediğin gibi hidrojen ve oksijen'in aracın kendi ürettiği elektirikle üretilmesi ve verdiğin enerjinin aldığın enerjiden az olması ancak ne varki dediğim gibi motora fazla yük binmediği hava/yakıt oranının "fakir" yollandığı durumlarda karışıma azıcık sabit miktarda hidrojen ve oksijen karışımının eklenmesi yanma hızını arttırdığı ve düzenlediği için daha fazla performans sağlıyor ve hidrojeni üretmek için harcadığın enerjiden daha fazlasını motordan performans olarak alıyorsun.

Yani esasen burada hidrojeni "ana yakıt" olarak görmemek lazım ..O sadece aynı bir kimyasal reaksiyonda katalizörün reaksiyon hızını arttırması gibi benzinin ilk tutuşma hızını arttırıyor dolayısıyla aynı miktarda benzinin yanmasından daha fazla güç elde edilebiliniyor.

(Bu arada tekrar belirteyim bu hadise "suyun iyonizasyonu" değildir .. bir önceki mesajımda da belirttiğim gibi "suyun elektrolizi" hadisesidir)


_____________________________



3442 Mesaj
11 Şubat 2006; 22:03:08 


quote:

Orjinalden alıntı: sinanbirinci

Arkadaşım bak ben önce detaya girmek istemedim ama madem ilgileniyosun biraz açıyım.Ben taktırdım ve inceledim öncelikle emme manifoltunu delerek buralara memeler takıyorlar silindirlere giden havanın içerisine bu memelerden elektroliz ile tuzlu sudan ayrılmış hidrojeni yolluyorlar.Fakat hidrojen hep sabit bir güçle geliyor yani sen gaza bastığında karbüratöre giren benzin ve emme manifoltundan gelen hava artmasına rağmen hidrojen sabit bir güçle geliyor.Buda evet kalkışlarda arabaya az bir güç katıyor bunu hissetim fakat araba 2000-2500 devrin üstüne çıktığında hidrojenin hiçbir etkisi kalmıyor.Hakkını yiyemem 1 ay kullanıp memnun kalmadıktan sonra söktürdüm ve paramı aldım.Yalnız 50 ytl. montaj parasını kesiyorlar haberin olsun.Cihaz takılıyken ve söktürdükten sonra 100km.de yakış verilerini tuttum eğer istersen onlarıda yazabilirim.Ama tavsiyem manifoltunu boşa deldirme.

BİLGİ İÇİN SAĞOL SİSTEMİ YUKARIDAKİ YAZIMI OKURSAN İNCELEDİM FAKAT BENİM GÖRDÜĞÜM MONTAJLA SENİN ANLATTIĞIN BİR DEĞİL......AYRICA MOTORU DAĞITTIĞIMDA HARABİYETİDE GÖRDÜM...BEN SADECE BUNU YAPAN KİŞİYLE GÖRÜŞMEK İSTİYODUM......VERDİĞİNİZ BİLGİLER İÇİN SAĞOLUN BEYLER.......


_____________________________



 
365 Mesaj
22 Kasım 2006; 23:10:05 

beyler sonuc ne? fiatci abi motoru nasıl dagıttı bu sey? asırı sıcaklık? parcaların ozellıgını bozma? bıraz bıglı verebılırmısınız tasarruf yapalım derken motoru dagıtmayalım?


_____________________________

[img]http://img137.imageshack.us/img137/9943/fytjp7.jpg[/img]


 
211 Mesaj
23 Kasım 2006; 0:04:40 

ya bu isim tanıdık geliyor !!! cela soylu tv ye falan çıkıyomusun abi
quote:

Orjinalden alıntı: Cela Soylu

Beyler günümüz benzinli araç motorları hidrojenle veya hidrojenli benzinle çalışmaya müsait değildir.Motoru duman edersiniz. Bu sistemlerde sadece yüksek sıcaklıkta ve basınçta verim alınabilir ondada motor dayanmaz. Sadece emisyon oranı düşürülmüş yüksek sıcaklıkta çalışabilen 90 yılı öncesi v8 amerikan motorlarında hidrojen-metanol karışımlı benzin kullanılınabiliyor. Oda ekonomiden daha çok yüksek performans için. 3 kuruş kar edecegim diye aracınızın motorunu duman etmeyin. Drag yarışlarına katıldığım için ben bu olayları çok araştırdım oradan biliyorum.

Diğer taraftan suyu iyonize etmek için kullanılan enerji arajın motorundan çalınıyor enerji yoktan varedilmez sadece şekil değiştirir..



_____________________________



117 Mesaj
23 Kasım 2006; 14:54:33 


quote:

Orjinalden alıntı: Cela Soylu

Diğer taraftan suyu iyonize etmek için kullanılan enerji arajın motorundan çalınıyor enerji yoktan varedilmez sadece şekil değiştirir..


Evet, enerji yoktan var edilemez. Ama enerjiyi sadece Kinetik enerji oılarak düşünürseniz hata yaparsınız.
Bu ve buna benzer durumlarda enerjiyi Toplam Enerji = Kinetik E + Potansiyel E
olarak düşünmek gerekir. Maddenin içinde (su da buna dahil) potansiyel enerji gizlidir.
Potansiyel enerjiyi aktif hale getirirken tüketilenden daha az enerji harcamak mümkündür.
Şöyle bir kaba ama gene de geçerli bir örnek:
Tabiat kömürü yaratırken çok enerji harcamıştır; ama biz onu yakıp içindeki enerjiyi kullanmak için hemen hemen hiç enerji harcamayız.
Bu örnekte olduğu gibi, suyun içindeki hidrojen ve oksijen moleküllerinin enerjisini açığa çıkarmak için elde edilenden daha az enerji harcamak mümkündür (Ekzotermik reaksiyon)


343 Mesaj
23 Kasım 2006; 14:58:57 

ufaktım italyanlar yapıyor bu işi diye haberler çıkıyordu. bişey değişmedi halen çıkıyor. bişey değişmiyor yani.daha uzun zaman petrol bazlı yakıt kullanacağız...


_____________________________



1545 Mesaj
23 Kasım 2006; 15:02:03 

erke diye birşey de bulmuşlar güya, sürekli dönen bir aletmiş.

http://www.sabah.com.tr/eko114.html


_____________________________

.:Pioneer 427XA:PopcornHour:.


 
7834 Mesaj
23 Kasım 2006; 15:54:12 

büyük bir buluş fakat ilkokullarda bile öğretiliyor.


_____________________________


  • 3 Kasım 2002: 0-1600cc ÖTV'si %27
  • 1 Ocak 2014: 0-1600cc ÖTV'si %45


343 Mesaj
23 Kasım 2006; 16:00:08 

o iş karışık hocam bir sürü söylentisi olan bence foslayacak bir iş. ciddiyse bile mutlaka bi pürüz çıkacak ve bu iş yatacak...


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
23 Kasım 2006; 16:04:48 


quote:

Orjinalden alıntı: Cela Soylu

İyonize edip ne yapacaksın suyu?? Hidrojene çevireyim desen depolama problem. Yakıttan tasarruf edeyim desen araç suyu iyonize ederken zaten belirli bir enerjiye gereksinim duyacak ve bu enerjiyi motordan çalacak. Ayrıca benzinli motor sistemi hidrojenli benzinle çalışmaya müsait değildir . Mutlaka motor sisteminin desteklenmesi gerekir.
Bunlar balon ve hikaye normal benzin motorlu araçlar hidrojenle çalışmaz çalışamaz... (eski amerikan arabaları dışında)



78 lesabre m var yaşasınnn.....huhhaqhahauahahah


 
365 Mesaj
23 Kasım 2006; 19:09:43 

bu cıhazdan kullanan yokmu?


_____________________________

[img]http://img137.imageshack.us/img137/9943/fytjp7.jpg[/img]

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
23 Kasım 2006; 19:19:00 

eozbek söylediklerinde bir yere kadar haklısın ancak yanıldığın noktalar var.
öncelikle suyun elektrolizi için gereken enerjiyi motordan alıcaksın diyelimki motordan bu iş için 5 birim enerji aldın motordan aldığın bu enerjinin %75-80 i elektrik enerjisine çevrilicek kaldı elinde 4 birim enerji, bu 4 birim eneryijle suyu elektroliz ederken kayıplar yaşıycaksın, %10 gibi bir kayıp yaşasan kaldı elinde 3,5 birim enerji, şimdi bu kalan enerjiyle elde edilen hidrojenin en başta aldığımız 5 birimden fazla olması lazım ki kara geçelim, ancak burdada devreye thermodinamik giriyor. şöyle bir şey varki hidrojenin yandığında verdiği enerji suyun elektrolizinde harcanan enerjiden daha düşüktür. yani bu sistem motora performans değil aksine ek bir yük getirir.


117 Mesaj
24 Kasım 2006; 12:11:54 

quote:

Orjinalden alıntı: vasago

eozbek söylediklerinde bir yere kadar haklısın ancak yanıldığın noktalar var.
öncelikle suyun elektrolizi için gereken enerjiyi motordan alıcaksın diyelimki motordan bu iş için 5 birim enerji aldın motordan aldığın bu enerjinin %75-80 i elektrik enerjisine çevrilicek kaldı elinde 4 birim enerji, bu 4 birim eneryijle suyu elektroliz ederken kayıplar yaşıycaksın, %10 gibi bir kayıp yaşasan kaldı elinde 3,5 birim enerji, şimdi bu kalan enerjiyle elde edilen hidrojenin en başta aldığımız 5 birimden fazla olması lazım ki kara geçelim, ancak burdada devreye thermodinamik giriyor. şöyle bir şey varki hidrojenin yandığında verdiği enerji suyun elektrolizinde harcanan enerjiden daha düşüktür. yani bu sistem motora performans değil aksine ek bir yük getirir.


İçten yanmalı motorların ortalama verimi (enerji dönüşüm verimi) %40 civarındadır.
Yani, kullandığımız yakıtın içindeki enerjinin yüzde kırkını kinetik enerjiye çevirip otomobillerimizi yürütürken geriye kalan %60, ısı enerjisi olarak çevreye dağılmaktadır.
İşte bu atılan %60 enerjiyi elektrolizde kullanılarak oksijen ve hidrojeni "bedava" üretebiliriz.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eozbek -- 24 Kasım 2006; 13:46:17 >


 
365 Mesaj
24 Kasım 2006; 18:21:19 

bunu adam bosunamı yapmıs?


_____________________________

[img]http://img137.imageshack.us/img137/9943/fytjp7.jpg[/img]

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
25 Kasım 2006; 11:09:50 

içten yanmalı motorda yakıttan çıkan enerjinin %50 lik bir kısmı eksoz gazları ve soğutma işlemleri sebebiyle kaybedilir, bu %50 lik enerjiyi kullanmak mümkündür ancak bu enerjiyi ısı enerjisidir ve suyun elektrolizinde gereken enerji elektrik enerjisidir. o yüzden motora birde ısı enerjisini elektrik enerjisine çeviricek bir sistem eklemek gerekir.

ayrıca anladığım kadarıyla bu anlatılan sistemde bu tür bir kullanılamayan enerjiyi kullanılır hale getiren bir sistem mevcut değil sadece arabanın elektrik sisteminden elektrik çekiyor.


3743 Mesaj
10 Mart 2008; 10:22:45 

dün bir oto progamında yine bu ekomax ı tanıtıyordu. adamlar memnunuz falan dediler, geliştirmişler herhalde bu bahsettiğiniz sistemleri. deneyen var mı bu son haliyle??


_____________________________

tüm ford araçlar bakım-servis rehberi: http://forum.donanimhaber.com/m_24210525/tm.htm

Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak.
Siyu Kabilesi


olur da 75 yıl yaşayabilirsek şu fani dünyada, sağlık için çok önemli olan uykuya günlük 8 saatten 25 yıl harcarken, iş için, yani çalışmak için, yani PARA için 10-12 saatten yaklaşık 34,5 yılımız gidiyor.. ömrümüzü bu şekilde tüketmeli miyiz? elbette çalışmalıyız ama biz bunun için mi yaşıyoruz?


 
3325 Mesaj
10 Mart 2008; 10:44:36 


quote:

Orjinalden alıntı: eozbek



İçten yanmalı motorların ortalama verimi (enerji dönüşüm verimi) %40 civarındadır.
Yani, kullandığımız yakıtın içindeki enerjinin yüzde kırkını kinetik enerjiye çevirip otomobillerimizi yürütürken geriye kalan %60, ısı enerjisi olarak çevreye dağılmaktadır.
İşte bu atılan %60 enerjiyi elektrolizde kullanılarak oksijen ve hidrojeni "bedava" üretebiliriz.

geri kalan %60 enerji ısı enerjisi olduğu için iş yapabilen bir enerji değil. zaten kullanılsaydı verime %40 denmezdi tekrardan motorda kullanılıp verim artılırdı.


_____________________________

Bu memleket dünyanın beklemediği, asla umut etmediği ayrıcalıklı bir varoluşa sahne oldu. Bu sahne en az 7 bin senelik bir Türk beşiğidir. Beşik doğanın rüzgarıyla sallandı; beşiğin içindeki çocuk doğanın yağmurlarıyla yıkandı, o çocuk doğanın şimşeklerinden, yıldırımlarından, kasırgalarından evvela korkar gibi oldu sonra onlara alıştı; Onların oğlu oldu. Birgün o doğa çocuğu, Doğa oldu; şimşek, yıldırım, güneş oldu; Türk oldu... Türk budur. YIldırımdır, kasırgadır, dünyayı aydınlatan güneştir.


 
11 Mesaj
10 Şubat 2010; 22:39:39 

http://www.youtube.com/watch?v=jfXhrEaMKcw burada bakarsanız ısıyı kullanmışlar..

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Şubat 2010; 22:48:41 

Aslında sudan hidrojeni ayırmak ve yakmak çok kolay. Evde kendi yaptığım çok basit bir düzenekle bile hidrojeni sudan ayırdım. Netteki videolarda ayrılan hidrojene ateş tutulduğunda parlıyor. Zaten oldukça yanıcı bir gaz. Dünyada bu kadar çok tuzlu su varken, hidrojeni ayrıştırmak bu kadar kolayken vede hidrojen bu kadar yanıcıyken neden sadece hidrojenle çalışan (yada suyla çalışıp hidrojeni ayıran) araçlar motorlar üretmiyorlar?


6471 Mesaj
10 Şubat 2010; 22:53:14 

quote:

Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

Aslında sudan hidrojeni ayırmak ve yakmak çok kolay. Evde kendi yaptığım çok basit bir düzenekle bile hidrojeni sudan ayırdım. Netteki videolarda ayrılan hidrojene ateş tutulduğunda parlıyor. Zaten oldukça yanıcı bir gaz. Dünyada bu kadar çok tuzlu su varken, hidrojeni ayrıştırmak bu kadar kolayken vede hidrojen bu kadar yanıcıyken neden sadece hidrojenle çalışan (yada suyla çalışıp hidrojeni ayıran) araçlar motorlar üretmiyorlar?


depolamak zor, hidrojen üretirken vereceğin elektrik enerjisini direk olarak elektrikli motorda kullanmak çok daha kolay olur bence.

şöyle mantıklı olabilir, araçtaki atıl ısıyı iyi bir şekilde toplayıp bundan elektrik üreterek bu elektrikle suyu elektrolize edip çıkan oksijen ve hidrojeni motora katkı olarak vermek. ama çok uzun iş bir de araba buharlı trene döner biraz



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 10 Şubat 2010; 22:55:24 >


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Şubat 2010; 23:04:50 


quote:

Orijinalden alıntı: suicide



depolamak zor, hidrojen üretirken vereceğin elektrik enerjisini direk olarak elektrikli motorda kullanmak çok daha kolay olur bence.

şöyle mantıklı olabilir, araçtaki atıl ısıyı iyi bir şekilde toplayıp bundan elektrik üreterek bu elektrikle suyu elektrolize edip çıkan oksijen ve hidrojeni motora katkı olarak vermek. ama çok uzun iş bir de araba buharlı trene döner biraz


Hidrojen üretmek için çok mu elektrik gerekiyor bunu araştırmak lazım. Eğer öyleyse hidrojeni aracın kendi ayrıştırmaz, ayrıştırma istasyonlarında ayrıştırılır, depolanır, dağıtım kanalları ile yakıt satan yerlere (geleceğin benzinlikleri gibi) gönderilir, ordan araca alınır. Ama hidrojeni çok depolamak için basınç lazım sanırım, bunu nasıl çözerler bilmiyorum. Eğer araçta üretilicekse ısı dışında hareket enerjisi, güneş enerjisi, rüzgar enerjiside elektriğe çevrilebilir. Yada bunların karması ile.


 
14142 Mesaj
10 Şubat 2010; 23:17:49 









bmw çok kastı hidrojen için ancak şuanda bildiğim kadarıyla bıraktılar hidrojen teknolojisinden yeterli verimi alamadılar heralde....
hibrid ve elektrikli araçlara çalışıyorlar....

http://www.bmw.com/com/...rgy/bmw_hydrogen_7.html
http://www.bmw.com/com/...hase_2/cleanenergy.html



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 10 Şubat 2010; 23:27:28 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
11 Mesaj
10 Şubat 2010; 23:21:35 

benim verdiğim örnekte hidrojen kullanmıyolar.. ben ustteki arkadaşların yazdıklarına karşılık verdim bunları.. ısı yoluyla benzin ve su karışımı buhar yakıyor araç..


_____________________________



 
14142 Mesaj
10 Şubat 2010; 23:26:20 


quote:

Orijinalden alıntı: Bilo_cu

benim verdiğim örnekte hidrojen kullanmıyolar.. ben ustteki arkadaşların yazdıklarına karşılık verdim bunları.. ısı yoluyla benzin ve su karışımı buhar yakıyor araç..

ben hidrojenden bahsedildiği için ekledim sizin örneğiniz bakımından değil


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


6471 Mesaj
10 Şubat 2010; 23:36:40 


quote:

Orijinalden alıntı: Bilo_cu

benim verdiğim örnekte hidrojen kullanmıyolar.. ben ustteki arkadaşların yazdıklarına karşılık verdim bunları.. ısı yoluyla benzin ve su karışımı buhar yakıyor araç..


su buharının ne gibi bir katkısı olabilir motora anlayamadım


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



 
11 Mesaj
11 Şubat 2010; 0:33:34 


quote:

Orijinalden alıntı: bachree



geri kalan %60 enerji ısı enerjisi olduğu için iş yapabilen bir enerji değil. zaten kullanılsaydı verime %40 denmezdi tekrardan motorda kullanılıp verim artılırdı.



sadece su buharı değil.. dikkat ettiysen benzin ve su karışıyor ekzoz ısısıyla buharlaştırılıyor.. resmin üstünde ki video da..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bilo_cu -- 11 Şubat 2010; 0:37:48 >


_____________________________



2864 Mesaj
11 Şubat 2010; 0:52:28 

böyle sistemler bi işe yaramıyor. gidip honda fcx alıcaksınız arabanız %100 hidrojenle çalısıcak. evinizede hondanın hidrojen donuşturme sistemini alıcaksınız solar panellerden üretilen elektirik suyu iyonlaştırıp hidrojen üreticek o hidrojeni arabanıza koyup gidiceksiniz istediginiz yere zaten 500 km civari menzil var. bu araça ayda 600 dolara 3 yil taksitle 21 bin dolar vererek sahip olabiliyorsunuz. tabi bunlarin hiçbiri 3. dünyasi olan ülkemizde geçerli degil. nasıl ki prius 10 yil sonra geldi fcx i 2020 de görürüz. fiyatida normal arabaların 2 kati olur. sosyetik kızlar ve mankenler çevreci diye alır. bizde bakarız.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 11 Şubat 2010; 0:53:34 >


_____________________________

745i


 
11 Mesaj
11 Şubat 2010; 1:06:42 

insan zamanla eldeollanla yetinmeyi öğreniyo.. :s


_____________________________



 
1461 Mesaj
11 Şubat 2010; 1:12:08 


quote:

Orijinalden alıntı: suicide




su buharının ne gibi bir katkısı olabilir motora anlayamadım


Aslında su buharı değil, doğrudan soğuk su enjekte ediliyor motora, esas sistem bu.

Kızgın silindire giren su, aniden buharlaşarak genleşme yapıyor.

Gavur bunu, en az 50-60 sene evvel denemiş, muazzam fark ettiğini bulmuş.

Yalnız, silindir cidarı, piston, segman, subaplarda oluşan aşınmayı hesap edememiş.

Velhasılı kelam, silindire zerkedilen su, yakıttaki karbon bileşimlerini görünce sülfrik asite dönüşüyor, kısacası.


_____________________________



 
11 Mesaj
11 Şubat 2010; 21:12:23 

aydınlattığın için teşekkürler.. demekki motorda doğru malzeme kullanılsa (alışımlı çelik vs) demekki işe yarayacak.. yani kısacasi fakir sömürülmeye mahkum..


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel » suyu iyonize edip hidrojen ve oksijene ayıran sistem
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.370