Şimdi Ara

2005 Renault Scenic II 1.6 16v 115bg BVA Privilege 100.000 km izlenimlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
104
Cevap
4
Favori
42.401
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Değerli arkadaşlarım;
    Forumdaki sevgili arkadaşlarımın yaptığı incelemeler sonucunda, ben de kendi aracımla ilgili izlenimlerimi paylaşmak istedim sizlerle.

    Aracı, 2004 yılı Kasım ayında 41.000 YTL ödeyerek aldık. Bir önceki aracımız olan Megane II Sedan Dynamique in iç mekanının kasvetli oluşu ve otomatik vitesli araç ihtiyacı sonucu takasa girerek aracı hoş indirimlerle Sivas Oflazlar Otm. den aldık.

    Tek hacimli bir otomobil olduğu için, öncelikle iç mekandan bahsedeceğim:

    İÇ MEKAN: Aracımızın iç mekanı genişlik olarak 2005 yılında piyasada bulunan D sınıfı araçlardan daha geniş, Araçta 5 kişi rahatlıkla yolculuk yapabiliyor. Ancak, arka koltukları 3 parça ve orta koltuk diğer koltuklardan 5cm daha dar, bu da iri yapılı birisinin oturmasına engel oluyor. Arka kısımda baş mesafesi cam tavan nedeniyle standart modellerden 3 cm daha az, bu da 190 üstündekilere biraz sıkıntı yaratıyor. Araçtaki tüm koltukların ileri-geri ve sırtlık eğimi ayarlanabiliyor. Ön tarafa gelirsek, Sürücü ve yolcu rahat bir şekilde oturuyor, MPV'lerin ortak sıkıntısı olan A sütununun görüşü engellemesi bu araçta da mevcut. Direksiyon üzerinde bulunan butonlarla hız sabitleyici - sınırlayıcı, müzik sistemi kontrol edilebiliyor. Diğer kumandaların da yerleşimi ergonomik, fakat ayna ayar butonu biraz uzakta kalıyor. Aracın içinde 4 adet çekmece bulunmakta koltuk altlarında, ve yine araç tabanında 4 tane kapaklı göz var ki, içlerine 46 numara kışlık bot bile rahatlıkla sığıyor. Kol dayama ünitesinin altında, 19lt büyüklüğünde bir sürgülü göz bulunmakta, ve 17 lt büyüklüğünde soğutmalı ve aydınlatmalı torpido da bulunmakta. Yani kısacası, aracın içinde herşeyi koyacak yer fazlasıyla mevcut. Araç privilage donanıma sahip olduğu için, döşemeler bej renkli. Koltuklar yarı deri döşeme, kapılar, direksiyon ve vites de deri döşeme. Özellikle kapı içlerindeki deri döşeme D sınıfı araçlardan bile daha kaliteliydi araç piyasaya çıktığında (bkz. Laguna).
    Bu aracın en iddialı olduğu konu iç mekan olduğu için, bu konuda tam puan veriyorum.

    PERFORMANS ve ŞANZIMAN: Araçta 1.6 litrelik 115bglik bir motor bulunmakta, kağıt üzerinde hoş değerlere sahip. Fakat boş ağırlığı 1400 kgya çok yakın olan aracımda otomatik şanzımanın da etkisiyle sakin bir sürüş sunmanın pek ötesine geçemiyor araç. Özellikle araç yüklü durumdayken ve klima açıkken kalkışlarda yüksek devirlere çıkmak şart oluyor. 50-60 km ile giderken araç sollamalarda şanzıman bocalıyor, sanki 2.vitesteyken yarım debriyaj yaparmış gibi hızlanıyor. Araç boşken hızlanmalarda pek bir sorun yok, 160 km hıza kadar yeterli hızlanmayı sağlıyor, fakat 4.viteste aracın hızlanması hiç iç açıcı değil (Şanzıman 4 ileri). Şanzıman sarsıntısız geçişleri ile beğeni topluyor, ve tiptronik kullanıma izin veriyor. Ayrıca yokuş aşağı inişlerde gerekli durumlarda vites küçülterek motor kompresyonundan da faydalanmamızı sağlıyor. Şanzımanın tepkileri biraz gecikmeli, bu nedenle araç sollarken vitesi manuel olarak düşürmekte fayda var. Araç redline a girdiğinde otomatik olarak vites büyütüyor tiptronicte. yokuşlarda ise geri kaçırma kesinlikle yok, çünkü tork konvertörlü, tam otomatik bir şanzımana sahip. Sonuç olarak, bu araç bu motor ve şanzıman kombinasyonuyla kesinlikle bir performans aracı değil, sakin sürüşler için ideal.

    DONANIM: Bu aracın zamanındaki rakiplerinden üstün olduğu bir diğer nokta. Araçta, Çift kademeli sürücü ve yolcu havayastıkları ve yan ve perde havayastıkları standart. ABS-EBD-BAS standart, opsiyonel olarak da ASR-ESP-CSV(Renault'un ESP'ye ek olarak önden kaymaları engelleyici sistemi) bulunmakta aracımda. Otomatik klima, Lastik hava basıncı göstergesi (ops),deri döşeme, yağmur-far sensörü, açılabilir panaromik cam tavan (ops.), hız sabitleyici ve sınırlayıcı (ops), 16" jantlar, cd-changer(ops), elektrikli el freni, anahtarsız ve eller serbest çalıştırma, elektrikli katlanan aynalar, park sensörü, yol bilgisayarı, arka yan cam perdeleri, ayarlanabilir arka koltuklar, ve diğer donanıma sahip Scenic'lerden görsel olarak ayrılan birkaç detay daha bulunmakta. Aracımda Xenon far hariç bütün opsiyonlar bulunmakta.

    YAKIT TÜKETİMİ: Araç Ankara'da şehir içinde kullanıma bağlı olarak değişmekle beraber, 9-10 lt civarı yakmakta. Ben 8.2 yakıyorum şu an, fakat normal bir kullanımda (örneğin babam kullandığında) 9-10 lt görülüyor. Kompakt sınıf 1.6 otomatik araçlardan bir farkı yok yani, az yakıyor diyebiliriz gününün şartlarına göre. Uzun yolda ise, 110-120 sabit hızlarda ise ortalama 7.5-8 civarı tüketmekte. Tam otomatik şanzıman ve 1.6 benzinli motordan daha iyisini bekleyemeyiz 1400kglık bir araç için.

    MALZEME KALİTESİ ve İŞÇİLİK: Araçta kullanılan plastikler, oldukça kaliteli, "touch design" anlayışıyla geliştirilmiş, yumuşak bir dokunma hissi veriyor. Fakat 100000km ve 7 yılın sonunda, bazı yerlerde (kapı tutacakları ve cam açma düğmeleri) soyulmalar oldu ve pek hoş bir görüntü vermemekte. Deri döşemelerde neredeyse hiç yıpranma yok, sadece sürücü koltuğunda inip binmelerden kaynaklanan bir deformasyon oluştu, bu da gayet normal. Direksiyon da bej renkli olduğu için, çok tutulan yerlerinde kararmalar var. Ancak yeni renaultlar ile karşılaştırırsak, eski kasaların döşemeleri şu anki sceniclerden daha dayanıklı. Araç içerisinde ilk 60000 boyunca tıkırtı sesi yoktu, fakat zamanla eskiyen fitiller ve üst katlardan düşen bir cisim nedeniyle değişen sunroof camının montajının iyi yapılmaması nedeniyle sunrooftan tıkırtılar gelmekte. Bozuk yollarda arka koltuklar bağımsız olduğu için ses yapıyor. Parça birleşimlerinde araçta hiçbir sorun göremedim, herşey yerli yerinde ve pürüzsüz monte edilmiş. Sonuç olarak, genel olarak başarılı diyebiliriz.

    MÜZİK SİSTEMİ ve KLİMA: Bu aracın en kötü yönü müzik sistemi diyebilirim. Araçta standart olarak sadece ön kapılarda 2 tane hoparlör ve konsolda 2 tweeter bulunmakta. Arka kapılardaki hoparlörler ise opsiyonel. Ses kalitesi standart, fazla birşey beklemeyin. Klima ise oldukça iyi soğutuyor, kış aylarında -20 -30 Sivas soğuklarında da hızlı bir ısınma sağlıyor. Fakat, aracımızın bozulan dış sıcaklık sensörü nedeniyle hava 40 dereceyken aracın havayı -13 gösterip kaloriferi açtığına şahit oldum, fakat çok kısa sürede iç sıcaklık sensörlerinden aldığı verilerle tekrar klimayı açıp normale döndü.

    SÜRÜŞ İZLENİMLERİM: Araç özellikle uzun yolda keyifli bir sürüşe sahip. Yüksek ağırlığından dolayı ve orta sert süspansiyonları sayesinde düz gidişte sorunsuz. Virajlarda ise bir c-max gibi olmasa da, yeterince güven veriyor. ESP sayesinde ani durumlarda çok iyi tepkiler veriyor ve gitmesi gereken doğrultuda devam ediyor. 2 kez mıcıra kaptırtım ve ESP sayesinde kurtuldum. Karlı zeminde ise kar lastikleri ve ESP sayesinde oldukça güvenli yol alabiliyorum. Aracın izolasyonu oldukça başarılı, rüzgar sesi neredeyse yok, fakat motor sesi biraz fazla geliyor. Bunun da nedeni motorun bir kısmı aracın iç mekanında bulunuyor. Ön camın bittiği noktadan 25 cm içeride kalıyor motor.

    100000KM BOYUNCA KARŞILAŞTIĞIM SORUNLAR:
    1- Ön-yan camın krikosunun bozulup, camın düşmesi. (Garantiden 4 camın da krikosu değişti - kronik sorun)
    2- 3 Kez bobin yaktım - kronik sorun garantiden 2 kez değişti, son seferinde cepten yedik - can sıkıcı bir durum
    3- ŞANZIMAN DEĞİŞTİ - Trabzon'da Uzungöl'e giderken sele kapıldık. Aracı kurtarmaya çalışırken tork konvertörü aşırı ısınmadan dolayı uyarı bile vermeden yandı - kaskodan değişti
    4- Dış sıcaklık göstergesi birkaç kez sapıttı, ve sensörün değişmesi için sağ dikiz aynasının da değişmesi gerekiyor, değiştirtmedim.
    5- Sağ ön lastik basınç göstergesi bazen çalışmıyor, garantiden değişti, fakat yine sorun çıkarıyor.
    6- Sunroof bazen açılmıyor - arıza kodu veriyor, serviste kodu silince tekrar düzgün çalışıyor, fakat sonradan öğrendim ki sunroof düğmesine 10 sn basılı tutunca da sistem resetliyormuş kendini.
    7- ELEKTRONİK GÖSTERGELER DEĞİŞTİ - garanti süresi dolmuş olmasına rağmen MAİS hiçbir ücret almadan değiştirdi.

    ARACIN BEĞENDİĞİM YANLARI:
    İç mekan çok geniş - buzdolabı bile taşıdım
    Konfor ve güvenlik donanımı yüksek
    Yolda güven veriyor
    Görüş açıları çok iyi, park etmek çok kolay
    Yakıt tüketimi nispeten iyi
    Frenleri çok başarılı
    Silecekler çok iyi, ön camın neredeyse tamamını siliyor
    Bakım masrafları düşük - 15000kmde bir

    ARACIN BEĞENMEDİĞİM YANLARI:
    Performans zayıf
    İç mekandan gelen tıkırtı sesleri
    İkinci el piyasası düşük
    Ateşleme bobini arızası can sıkıcı
    Elektrokrom ayna yeterince kararmıyor, gece sürüşlerinde rahatsızlık veriyor.
    Yüksekte oturmak bağımlılık yapıyor, d sınıfı yeni araçları bile rahatsız buluyorsunuz sonrasında

    Aracı bir kaç sene daha satmayı düşünmüyoruz, ailem yeni araçlar aldığı için scenic de yaklaşık 1 yıldır bende duruyor, bu aracın yaptığı bağımlılık sonucu babama ikinci el Vel Satis aldık her ne kadar tipsiz olsa da. MPV tarzı araçlara alışanlara malesef normal otomobiller çok küçük geliyor.

    Vaktinizi aldım, hepinize teşekkürler.



  • Hocam biz senin vaktini almışız eline sağlık çok açıklayıcı ve aydınlatıcı olmuş
  • işte inceleme böyle olucak abi.Yok şu araba alınır mı şu ne berbat bilmem ne diyen o kadar çok kişi var ki forumda.
    Saolasın çok detaylı inceleme olmuş.
    Ben de şu anda 2008 eski kasa scenic priv 1.5 dci ile yeni kasa 2010-11 grand scenic arasında gidiyorum.2. ellerde bir 6bin tl kadar fark ediyor.Sanırım yeni kasa daha mantıklı bu kadar farka.
    Bakalım kısmet bakınıyorum scenic için.Güzel araç.Tam benim gibi cocuklu ailelere uygun araç
  • Elinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş.Bizde 2005 model 1.5dci privelege model vardı.Çok memnunduk araçtan.Malesef kaza yapıp pert olduktan sonra araca veda etmemiz gerekti.Bir kere iç mekan yüksek ve geniş bir yapıya sahip.Ayrıca kaliteli malzeme kullanılmış ve yumuşak plastik,deri kaplı kapı içlikleri gibi güzel ve kaliteli şeylere sahipti.
  • Teşekkür ederim arkadaşlar..
    Yazdıklarıma tekrar baktım, gözden kaçırdığım birkaç şey kalmış.
    Aracın koltukları çok kısa kalıyor benim gibi iri yapılı birine, baldır desteği çok zayıf. Uzun yolda yorucu oluyor.
    Bir de eller serbest kullanım ve elektrikli park freninden söz etmemişim. Anlam veremediğim bir şekilde, TR donanımlı sceniclerde olmamasına rağmen aracımda eller serbest giriş var, yani aracın kartı cebimdeyken sadece kapı koluna dokunup açıyorum kapıyı,ve kartı takmadan çalıştırıyorum aracı. Başka herhangi bir scenicte veya megane da bunu görmedim. Belki ilk gönderilen parti araçlardan olmasından dolayı olabilir diye düşünüyorum. Elektronik el freni bağımlılık yapıyor. Aracı stop ettiğim an freni çekiyor, çalıştırdığımda ise aracı D'ye alıp hareket ettirdiğim an el frenini bırakıyor. Günümüzün opelleri gibi düğmeye basma zorunluluğu vs. yok. Kış aylarında yapışma tehlikesinden korunmak için servise giderek otomatik olarak el freni çekme özelliğini kapattırıyorum.
    Neyse, benden bu kadar, fazla uzattım sanırım :) Umarım birilerine faydası dokunur.
  • Teşekkür ederim
  • hocam vallahi elinize dilinize sağlık paylaşımınızı çok değerli buldum,böyle paylaşımlar için biz teşekkür ederiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pascuu

    işte inceleme böyle olucak abi.Yok şu araba alınır mı şu ne berbat bilmem ne diyen o kadar çok kişi var ki forumda.
    Saolasın çok detaylı inceleme olmuş.
    Ben de şu anda 2008 eski kasa scenic priv 1.5 dci ile yeni kasa 2010-11 grand scenic arasında gidiyorum.2. ellerde bir 6bin tl kadar fark ediyor.Sanırım yeni kasa daha mantıklı bu kadar farka.
    Bakalım kısmet bakınıyorum scenic için.Güzel araç.Tam benim gibi cocuklu ailelere uygun araç

    Çocuklu aile için gerçekten çok uygun, makyajlı scenic II tavsiye etmiyorum, makyajsıza göre belirgin kalite düşüşü var, yeni kasa almanız sizi daha mutlu edecektir. Teşekkür ederim yorumlarınız için
  • elinize sağlık,

    vel satis hakkında izlenimleriniz de yazarsanız seviniriz,

    bu motoru vs scenic'i hemen herkes iyi kötü biliyor ama vel satis'e çoğu kişi oturmamıştır bile.
  • Objektiflik rekoru kırmışsın resmen helal olsun. su gibi okudum tek seferde, aynısını VelSatis için de bekliyoruz
  • 19can84, janjan, bendeniz Can; 3 Can olmuşuz dilek tutalım
    Vel satis için de yazarım uygun olduğum bir ara, fakat toplasam 1500km ancak kullandım onu, ve ikinci el aldığımız için sorunları hakkında kesin birşey diyemem, ama şimdilik sadece şunu belirteyim; 35000TL'ye daha iyi bir otomobil almak imkansız ikinci el. Teşekkür ederim Can'lar
  • elinize sağlık güzel inceleme tam aile arabası böyle her yerinde özel bölmeler fln var hoşuma gitmişti
  • detaylı, başarılı, ve çok yararlı bir inceleme ve yorumlama olmuş hocam.

    elinize emeğinize sağlık. forumda bu gibi paylaşımlar ,bilgilendirici değerlendirmeler ve incelemeler görmek çok güzel.

    malesef ülkemizde ki genel sorunlar bu araca da yansımış. 2. elde ne yazık ki sedan hariç bütün araçlar çok büyük değer kaybına uğruyor.

    sormak istediğim bir şey var. bobin arızasında tamir ücreti ne kadar tutuyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altunay2

    detaylı, başarılı, ve çok yararlı bir inceleme ve yorumlama olmuş hocam.

    elinize emeğinize sağlık. forumda bu gibi paylaşımlar ,bilgilendirici değerlendirmeler ve incelemeler görmek çok güzel.

    malesef ülkemizde ki genel sorunlar bu araca da yansımış. 2. elde ne yazık ki sedan hariç bütün araçlar çok büyük değer kaybına uğruyor.

    sormak istediğim bir şey var. bobin arızasında tamir ücreti ne kadar tutuyor ?

    Teşekkür ederim..

    Bobinler orjinalinde Valeo marka, her seferinde ikişer bobin patlattı aracımız. En son Denso marka bobin taktırdım. Serviste her seferinde 150 tl civarında tutuyordu bobinlerin değişimi, garantiden dolayı ücret ödememiştim, bobinlerin tanesi yaklaşık 50 tl tutmakta; bobin değişimi çok kolay işçilik ücreti vermedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: altunay2

    detaylı, başarılı, ve çok yararlı bir inceleme ve yorumlama olmuş hocam.

    elinize emeğinize sağlık. forumda bu gibi paylaşımlar ,bilgilendirici değerlendirmeler ve incelemeler görmek çok güzel.

    malesef ülkemizde ki genel sorunlar bu araca da yansımış. 2. elde ne yazık ki sedan hariç bütün araçlar çok büyük değer kaybına uğruyor.

    sormak istediğim bir şey var. bobin arızasında tamir ücreti ne kadar tutuyor ?

    Teşekkür ederim..

    Bobinler orjinalinde Valeo marka, her seferinde ikişer bobin patlattı aracımız. En son Denso marka bobin taktırdım. Serviste her seferinde 150 tl civarında tutuyordu bobinlerin değişimi, garantiden dolayı ücret ödememiştim, bobinlerin tanesi yaklaşık 50 tl tutmakta; bobin değişimi çok kolay işçilik ücreti vermedim.


    teşekkürler hocam.
  • Eline sağlık arkadaşım.

    Hem içerik olarak doyurucu hem de stil olarak gayet akıcıydı.

    Bir yudumda okudum :)
  • Emeğine sağlık üstadım, güzel bir paylaşım.....
  • Son zamanlarda okuduğum en güzel konulardan birisi

    Elinize sağlık, keyifle hepsini okudum..
  • Gerçekçi güzel bir paylaşım.
  • çok gerçekçi bir paylaşım olmuş.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.