Şimdi Ara

Yeni otomobil alacaklar dikkat!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
273
Cevap
5
Favori
19.995
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bilindiği gibi geçtiğimiz yıl Türkiye'deki otomobil satışları rekor kırdı. Ancak satılan otomobillere baktığımızda dandik araçların ve fiyatı yüksek araçların satışında rekor kırıldığı görülüyor. Bu rekor elektrikli araçların 2012'de piyasaya gireceği bir dönemde de yaşandı. Tüm bunlar halkımızın otomobil konusunda hiçbir bilgisi olmadan sadece dış şekli güzel diye otomobil aldığının bir kanıtı oldu.

    Hal böyle olunca firmalarda fiyatları yükseltti, devlet vergileri artırdı, dünyanın en pahalı akaryakıtını kullanmamıza ragmen akaryakıt fiyatları daha da arttı, çogu firma yeni çıkan modelleri bile getirme gereği duymadı(Örn: Suzuki), elektrikli araçların en iyilerinin Türkiye'ye gelmeyeceği kesinleşti (Örn: Tata Vista ve protonun yeni cıkacak modelleri)

    Bu yılki tek iyi gelişme devletin ulkeye giren araçlara hangi yıl girdiyse tescil belgesine araç model yılının o yıl olarak yazılmasıyla ilgili cıkardıgı kanun oldu. Bu sayede 2010 yılından kalan araçlar 2012'de 2012 model olarak satılamayacak. Artık 3 yıl stokta kar , yagmur ve güneş altında beklemiş araçları yeni otomobil diye bize satamayacaklar.

    İnternet'te gezerken karşılaştığım su durum otomobil firmalarının Türkiye'deki alıcılarla nasıl dalga geçtiklerini açıkca göstermiş durumda:

    www.edmunds.com adresinde amerikada satılan araçların inceleme ve testleri yer alıyor. Aşağıdaki adreste Amerika'da satılan en ucuz ve en iyi 10 araç listesine bakalım...

    http://www.edmunds.com/car-reviews/top-10/top-10-least-expensive-midsize-sedans-for-2012.html

    1. Sırada: Volkswagen Jetta 2.0L 115hp Fiyatı:15,515$ (Türkiye'de 1.4 TSI 122hp Comfortline Fiyatı: 49,200TL)

    2. Sırada: Chevrolet Cruze 1.8L 138hp Fiyatı:16,800$ (Türkiye'de 1.6L LS 124hp Fiyatı: 36,919TL)

    Her iki araçta full donanıma sahip. ESP, Çelik jant vs.. Bu araçlar otomatik vites ama ben yine de ülkemizdeki araçların manuel vites versiyonlarının fiyatlarını koydum.(Bundan dolayı bile 3-4 bin TL fark etmeli aslında) Bu durumda Türkiye'de Volkswagen ve Cruze'un fiyatı yaklaşık aynı satılması gerekirken Volkwagen çok daha pahalı Burdan anlayacağımız kadarıyla bazı firmaların nasıl bir kazık atma amacında olduğunu çok rahat görebiliriz.

    Son olarak Volkswagen Jetta diesel fiyatını karşılaştıralım.

    Amerika'da Jetta 2.0L 140hp Diesel Fiyatı:22,775$ iken Türkiye'de 1.6 litre motor hacimli ötv'si düşük Jetta 1.6L 105hp Diesel 64,300TL

    Siteyi incelerseniz Volkswagen, Ford vb. firmaların Türkiye'de nasıl fiyat şişirdiklerini çok rahat bir şekilde göreceksiniz. Ayrıca Ford çalışanları ve KOÇ'un bazı şirketlerinde çalışanlar Ford marka araçları %15 indirim ile alıyorlar. 3 yıl sonrada Türkiye piyasasında pek zarar etmeden satıyorlar. Bunu da belirtmek isterim.

    Eklenti:
    NOT:Ayrıca yukardaki fiyatlar Amerika'daki %8 vergi dahil fiyatlardır. Bu fiyatları çeşitli kampanyalarla ve peşin alımlarda 1000$ civarı düşürebiliyormuşsunuz.


    Bir de İngiltere'deki satış fiyatlarına bakalım:

    Oranın vergi sistemi bize daha yakın:
    İngiltere'deki satış fiyatlarına baktıgımızda Paund değerlerini Euro'ya çevirirsek. Kia Ceed'in 90 Hp'lik dizeli liste satış fiyatı 40.000 TL, 2012 Ford Focus'un 115 Hp'lik dizeli 45.000 TL. Ayrıca Kia Ceed İngiltere'de 7 yıl garantili olarak satılıyor. Türkiye fiyatlarına baktıgımızda ise Kia Ceed'in fiyatı İngiltere'deki fiyatla aynı, focus ise 45.000 olması gerekirken 55.000 TL yani 10.000 TL daha fazla. (Kaynak:www.whatcar.com vewww.autoexpress.co.uk)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plectrum -- 16 Şubat 2012; 1:06:12 >







  • ıyıde kardesım otv ve kdv varken VW ne yapsın Chevy ne yapsın ha bırde vw nın dogus etkenıde var (su sıralar dıger markalara oranla f/p oranı yıne iyi)
  • kuzu gibiyiz kuzuuuuu
  • Ayrıca yukardaki fiyatlar Amerika'daki %8 vergi dahil fiyatlardır. Bu fiyatları çeşitli kampanyalarla ve peşin alımlarda 1000$ civarı düşürebiliyormuşsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plectrum -- 10 Şubat 2012; 2:33:35 >
  • aman, birazdan 70 bine aldım ulen, al buda fotoğrafı diye mesaj atarlar.

    alem adamlarız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unknownartist -- 10 Şubat 2012; 22:12:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plectrum

    Siteyi incelerseniz Volkswagen, Ford vb. firmaların Türkiye'de nasıl fiyat şişirdiklerini çok rahat bir şekilde göreceksiniz.

    Arkadaşım güzel yazmışsın ama yeterince araştırmadan yazmışsın. Amerika ile Türkiye arasındaki uçurum firmaların Türkiye'de fiyat şişirmesinden değil, vergiden kaynaklanıyor. Bir sıfır km araç üzerinde Amerika'da yüzde kaç, burada yüzde kaç vergi var, önce bunu bir araştır, sonra gel yazdıklarını düzelt.

    Bir de fiyat farkı görmek istiyorsan yanlış araçlara bakıyorsun, yüksek motor hacimli araçlarda uçurum derinleşiyor bizdeki abuk vergi sisteminden dolayı;

    Hyundai Genesis 3.8 V6'nın Amerika satış fiyatı $34,200 USD, yani yaklaşık 60,000 TL. Türkiye'deki satış fiyatı 253,450 TL. Sebebi Hyundai salak olduğu için arabayı Türkiye'de dört katı fiyata satıp köşeyi dönmeye çalışması değil, tamamen vergi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fcalakol

    quote:

    Orijinalden alıntı: plectrum

    Siteyi incelerseniz Volkswagen, Ford vb. firmaların Türkiye'de nasıl fiyat şişirdiklerini çok rahat bir şekilde göreceksiniz.

    Arkadaşım güzel yazmışsın ama yeterince araştırmadan yazmışsın. Amerika ile Türkiye arasındaki uçurum firmaların Türkiye'de fiyat şişirmesinden değil, vergiden kaynaklanıyor. Bir sıfır km araç üzerinde Amerika'da yüzde kaç, burada yüzde kaç vergi var, önce bunu bir araştır, sonra gel yazdıklarını düzelt.

    Bir de fiyat farkı görmek istiyorsan yanlış araçlara bakıyorsun, yüksek motor hacimli araçlarda uçurum derinleşiyor bizdeki abuk vergi sisteminden dolayı;

    Hyundai Genesis 3.8 V6'nın Amerika satış fiyatı $34,200 USD, yani yaklaşık 60,000 TL. Türkiye'deki satış fiyatı 253,450 TL. Sebebi Hyundai salak olduğu için arabayı Türkiye'de dört katı fiyata satıp köşeyi dönmeye çalışması değil, tamamen vergi...

    Amerikayla aynı fiyatta satılması gerekir diye bir düşüncem yok tabiki. Türkiyede %37 ÖTV ve %18 KDV var. Amerika'da ise %8 vergi var. Orda asıl anlatmak istediğim Cruze 36 iken Volkswagen Jetta'nın fiyatının da ona çok yakın hatta ondan daha az olması gerektiğiydi. Yeterince araştırmasam araştırma sonuçlarını burda paylaşmazdım

    Birazdaha anlaşılsın diye İngiltere'deki satış fiyatlarına bakalım. Oranın vergi sistemi bize daha yakın:
    İngiltere'deki satış fiyatlarına baktıgımızda Paund değerlerini Euro'ya çevirirsek. Kia Ceed'in 90 Hp'lik dizeli liste satış fiyatı 40.000 TL, 2012 Ford Focus'un 115 Hp'lik dizeli 45.000 TL. Ayrıca Kia Ceed İngiltere'de 7 yıl garantili olarak satılıyor. Türkiye fiyatlarına baktıgımızda ise Kia Ceed'in fiyatı İngiltere'deki fiyatla aynı, focus ise 10.000 TL daha fazla. Yani 2012 Focus dizel 45'e satılması gerekirken 55'e satılıyor. (Kaynak:www.whatcar.com vewww.autoexpress.co.uk)

    Tabiki KOÇ şirketlerinde çalışanlar 2012 Dizel Focus'u %15 indirimle 47,5 bin TL'den alsalar başka satış yapmalarına bile gerek yok sanırım. KOÇ şirket çalışanları o kadar fazla ki sırf onlara satsak yeterli satış rakamını yakalarız mantıgı var sanırım FORD'da.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plectrum -- 10 Şubat 2012; 4:50:43 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Şimdi yeni otomobil alacaklar ne yapsın ben onu anlamadım ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ehed

    Şimdi yeni otomobil alacaklar ne yapsın ben onu anlamadım ?

    sesini çıkarmadan kredisini çekip sıra beklesin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ehed

    Şimdi yeni otomobil alacaklar ne yapsın ben onu anlamadım ?


    Bir daha sıfır otomobil zor alırım.
    Fiyatlar pek bir feci oldu...
  • Amerika'da Jetta'ya olan taleple Türkiye'deki talep aynı değil. Araçların fiyatları belirlenirken maliyetin yanı sıra elbetteki arz-talep dengesine de bakılır. Talebi çok olan bir aracı neden ucuza versinler ki?
  • Bircok marka ve modelin ham fiyatlarina bakarsan eger. Fiyatlari firmalarin sisirmedigi gorursun. Cruze 2.0lt dizel modelin vergisiz fiyati 1.6 ile neredeyse ayni
  • yazının tamamını okuyamadım ama forumda bir ara "amerikada tabiki corolla satılır vw kaliteli olduğu için pahalı ondan satamıyor" diyen bir grup vardı bi gelsinler buraya
  • Yeni otomobil alacakların neye dikkat etmesi gerektiğini ben de tam anlayamadım galiba. :)
  • Konunun tamamını okumadım ama şunu söyleyip çıkıyorum hemen.

    Amerika'nın Passat'ı bizim Jetta'ya denk geliyor haberiniz olsun. Yani oradaki Jetta ile buradaki Jetta bir mi ona bakmak lazım.
  • Şöyle konular açıldıkça VW'e (Doğuş'a) olan hayranlığım bir kat daha artıyor..

    Ne yani, VW fiyatını Chevrolet seviyesine mi çeksin? Neden peki, sen öyle istiyosun diye mi?
    Adam bu fiyattan satabiliyor işte piyasada.. Türkiye pazarı böyle, arz/talep dengesi böyle oluşmuş..
    Alan razı satan razı, ortada kazıklanma diye birşey yok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihilist76


    Şöyle konular açıldıkça VW'e (Doğuş'a) olan hayranlığım bir kat daha artıyor..

    Ne yani, VW fiyatını Chevrolet seviyesine mi çeksin? Neden peki, sen öyle istiyosun diye mi?
    Adam bu fiyattan satabiliyor işte piyasada.. Türkiye pazarı böyle, arz/talep dengesi böyle oluşmuş..
    Alan razı satan razı, ortada kazıklanma diye birşey yok..




    Kazıklanma olmadığını düşünmek zorundalar da ondan. Kazıklandığını düşünmeye başlayınca alası gelmez zaten insanın..

    Benzer bir şey de bizim aldığımız şey en güzelidir mantığı.. Bakın etrafınıza birçok kez aynı şeye rastlayacaksınız.

    Bir cihazı kötüleyen kişi o maldan kullanmaya başlarsa yani onu satın alırsa. O cihazdan güzeli olmaz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihilist76


    Şöyle konular açıldıkça VW'e (Doğuş'a) olan hayranlığım bir kat daha artıyor..

    Ne yani, VW fiyatını Chevrolet seviyesine mi çeksin? Neden peki, sen öyle istiyosun diye mi?
    Adam bu fiyattan satabiliyor işte piyasada.. Türkiye pazarı böyle, arz/talep dengesi böyle oluşmuş..
    Alan razı satan razı, ortada kazıklanma diye birşey yok..




    kırmızıların dolmasına az kaldığı için daha kibar konuşmak zorundayım.
    adam güzel bir tespit yapmış ama anlamak istemiyorsunuz.
    amerikada jetta chevyden daha ucuz satıldığı halde
    türkiyede aynı vergilere tabi jetta
    chevyden çok daha pahalıya satılıyor.
    bu duruma rağmen sizin gibi insanları görünce
    doğuşun çok insaflı olduğunu düşünüyorum.




  • Koç çalışanıyım bizim niye %15 den haberımız yok acaba? araçtan araca indirim farkedıyo ki bu da hangı arac olsun %15 olmuyo hele kı bıde yenı focussa hıc olmuyo taş çatlasın %5-7 arası anca üretimi yakında bıtecegı (connect,ranger)gibi araçlarda %10-12 indirim oluyo. Herşeyi geçtim her kurumda böle inidirimler mevcut istek okullarında okuyan birisi yedıtepe hastanesınde indirim hakkı oldugu gibi

    Son olarak 2006 senesinde babama focus tdci ghia arac almıstık 1 sene ıcınde de sattık ole 3 sene satılamaz gıbı bir olayda yoktu
  • konuyu açan arkadaş doğru bir tespit yapmış. Daha önce de tartışılmıştı. Yani sadece vw ozelinde değil tüm firmalar ticari bir işletmedir ve herşeyden önce kar maksimizasyonunu gözetirler. Emin olun fiat da dacia da veya herhangi başka marka da kendilerine talep olsa idi doğuşun yaptığını yapacaktı. Tamamen arz talep meselesi. Bu yapılan etik veya değil başka bir konu.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.