Şimdi Ara

LPG’LİYE SIZDIRMAZLIK RAPORU MECBURİ DEĞİL (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
111
Cevap
0
Favori
27.060
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GOSTIL

    quote:

    Orijinalden alıntı: tunerrus

    Çok yerinde bir karar olmuş.
    Al arabanı git randevuyla sızdırmazlık kontrolüne gir sağa sola sabunlu su döküp tamam desinler 25 lira para alsınlar. Yarım saat sonra tuvturke muayene için git adam arabayı içeri almadan önce mmo da yapılandan daha detaylı bi kontrol yapsın giden senin 25 liran olsun. MMO nun yaptığı bu işi tüvtürk çok daha güzel yapar. Bu kontrolü daha önce mmo nun yapmasının tek sebebi eski sistem muayenenin güvenilir olmamasıdır. Arabanın sadece ruhsatını yollayarak muayene yapıldığına bile şahit oluyorduk. Şimdi tüvtürk çoğu zaman arabasına iyi bakan bizleri bile sinir edecek detaylara tutulurken lpg gibi önemli bi konuyu mmodan çok daha dikkatli şekilde kontrol edecektir. MMO da en büyük gelir kapılarından biri kapandığı için durumdan şikayetçi tabi.Not: Makine mühendisliği 3. sınıf öğrencisiyim mmo ya düşman değilim ama işin mantıklı olanı, yapılması gerekeni böyleydi zaten.
    Tabi şimdi lpgli arabaya nükleer başlıklı füze muamelesi yapanlara gün doğdu. Trafikte önüme geçmeyin patlatıveririm arabamı

    MMO siyasi bir kuruluştur, uzak durun

    3 senedir öğrenci üyesiyim henüz bir siyasi yanlarını göremedim. Gerçi pek muhabbetimiz yok kendileriyle, arada sağdaki soldaki eyleme greve katılma mesajları atıyorlar ama pek ilgilendiğim söylenemez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    cok da iyi olmus.cile bitmis.birilerinin arpaligi kesilmis.ohh bee.ulan yiyeyim senin son teknolojini.senin elindeki o ucu hortumlu kontrol kalemi benim montaj ustamda bile var.tuvturk alsin o aletten baksin iste.

    Aynen katılıyorum, birilerinin arpalığı kesilmiş ve ciyaklayanlarda var, bir arada şoförler odasının baya bi arpalığını kesmişlerdi onlarda çok ciyaklamışlardı, resmen milleti üç kağıtlıyorlardı bi orada göster bi burada göster madem muayeneyi tüv Türk mü yapıyor yapsın sızdırmazlığa da baksın aynı fiyata ne alakası var mmo'nın ver parayı al raporuydu en azından tek yere aynı para hemde bürokrasiden kurtulmuş olduk bazılarıda ciyaklaya ciyaklaya dursunlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunerrus

    quote:

    Orijinalden alıntı: GOSTIL

    quote:

    Orijinalden alıntı: tunerrus

    Çok yerinde bir karar olmuş.
    Al arabanı git randevuyla sızdırmazlık kontrolüne gir sağa sola sabunlu su döküp tamam desinler 25 lira para alsınlar. Yarım saat sonra tuvturke muayene için git adam arabayı içeri almadan önce mmo da yapılandan daha detaylı bi kontrol yapsın giden senin 25 liran olsun. MMO nun yaptığı bu işi tüvtürk çok daha güzel yapar. Bu kontrolü daha önce mmo nun yapmasının tek sebebi eski sistem muayenenin güvenilir olmamasıdır. Arabanın sadece ruhsatını yollayarak muayene yapıldığına bile şahit oluyorduk. Şimdi tüvtürk çoğu zaman arabasına iyi bakan bizleri bile sinir edecek detaylara tutulurken lpg gibi önemli bi konuyu mmodan çok daha dikkatli şekilde kontrol edecektir. MMO da en büyük gelir kapılarından biri kapandığı için durumdan şikayetçi tabi.Not: Makine mühendisliği 3. sınıf öğrencisiyim mmo ya düşman değilim ama işin mantıklı olanı, yapılması gerekeni böyleydi zaten.
    Tabi şimdi lpgli arabaya nükleer başlıklı füze muamelesi yapanlara gün doğdu. Trafikte önüme geçmeyin patlatıveririm arabamı

    MMO siyasi bir kuruluştur, uzak durun

    3 senedir öğrenci üyesiyim henüz bir siyasi yanlarını göremedim. Gerçi pek muhabbetimiz yok kendileriyle, arada sağdaki soldaki eyleme greve katılma mesajları atıyorlar ama pek ilgilendiğim söylenemez

    işçi sendikası gibi greve-eyleme çağırıyorlar daha ne olsun.

    bu heriflerden olsa olsa Maksat Muhabbet Odası olur




  • MMO sızdırmazlık kontrolü yaptığı araca sızdırmaz garantisi vermiyor. Kamu can ve mal güvenliği açısından her iki yılda bir muayenesi gelmiş olan LPG li aracı kontrol ediyor kendi veri tabanındaki bilgilerle araç üzerindeki ekipmanları yeniden kayıt ediyor ve bu araçtaki LPG tankının işletim süresini de kontrol ediyor.Bu araç iki yıl öncekinden farklı bir ekipman kullanmış ise bu ekipmanında standartlarını kontrol ediyor . Şimdi basit bir örnek verelim aracınızda 2002 yılında takılmış bir LPG sistemi mevcut ve LPG tankı 10 yılını doldurduğu içinde değişmek zorunda (10 yıldan sonra riskli süreç başlıyor.) LPG ruhsata işli olduğu içinde MMO kontrol etmedi TUVTURK de araca bi kaçak kontrolü yaptı ve bir kaçak tespit etmedi, ve hafif kusur vererek aracınızı muayene etti. Bu durumda bu araç kamu can ve mal güvenliğini tehlikeye atmış olmuyor mu? MMO kontrol etseydi siz aracınızdaki tankı yenisi ile değiştirerek sisteminizi daha güvenli hale getirmiş olacaktınız ve aracınızın diğer ekipmanlarını da gözden geçirterek daha güvenli bir şekilde kullanacaktınız. MMO bu araçları kontrol etmeye başladığından ve bu veri tabanını oluşturmaya başladığından beri inanın LPG dönüşüm sektörü ciddi disipline olmuş durumda merdiven altı tabir edilen iş yerlerine talep giderek azalmış, bu işi hakkıyla yapan yasal statüdeki firmalar ayakta kalabilmeyi başarmışlardır. Makine Mühendisleri Odasının yaptığı kontrolün yerinde olduğunu savunuyoruz. Şunu hiçbir zaman unutmayın Kamu Kuruluşları her zaman Halkın can ve mal güvenliğini ön planda tutarlar. Özel şirketler ise her zaman ticari menfaatlerini ön planda tutarlar. Türkiye'de MMO nun sızdırmazlık istasyonlarında rüşvet döndüğünü savunanın çıkabileceğini sanmıyorum. Bu da işin doğru yapıldığının bir göstergesi bence. birde TUVTURK sadece lpg ruhsatınıza işli ise onlara bakıyor yeni montaj yapılmış olan otogaz sistemlerini yine MMO gidilecek alınan karar budur ama yanlış bir karar TUVTURK lpg parcalarının nezaman ömrü dolacagını bilemez ve bunuda hafif kusur yazar ise raparo yine trafikte gaz kokan araclar dolaşmaya başlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayotogaz -- 10 Şubat 2012; 23:56:56 >




  • kurtulduk sonunda,birde şu kapalı otopark için bir çözüm bulunsa iyi olacak.
  • BU KONU MECLİSE TAŞINDI ARKADAŞLAR,

    LPG’li Araçların Periyodik Kontrol Zorunluluğu Ve Bu Kontrole Esas LPG/CNG Sızdırmazlık Raporu Bulundurma Zorunluluğunun Kaldırılmasıyla İlgili Ali Rıza Öztük'ün Soru Önergesi 10.2 2012


    Ülkemiz karayollarında çok yaygın olarak hareket eden ve hızla sayısı artan 3.000.000 LPG’li aracın güvenirliğini artırmayı sağlayan Periyodik Kontrol zorunluluğu ve bu kontrole esas LPG/CNG Sızdırmazlık raporu bulundurma zorunluluğu Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü’nün 19.12.2011 tarih ve B.11.0.KUG.0.00.17.00.03/225-09-20195 sayılı genelgesi ile kaldırılmıştır. Genelge ile LPG/CNG sızdırmazlık raporu bulundurma zorunluluğu TÜV-TÜRK tarafından hafif kusur olarak nitelendirilerek periyodik kontrol zorunluluğu vatandaşın inisiyatifine bırakılarak işleyen bir denetim süreci işlemez hale getirilmektedir.

    Konu ile ilgili olarak CHP Mersin Milletvekili Ali Rıza Öztürk, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın yanıtlaması istemi ile 11 soruluk yazılı soru önergesi verdi.

    CHP Mersin Milletvekili Ali Rıza Öztürk yazılı soru önergesinde;
    1. Sızdırmazlık testi ve Periyodik kontrolü yapılmayan bu araçlar karayolu için güvensiz ( yürüyen bomba) duruma düşmeyecek midir?

    2. Sızdırmazlık testi ve periyodik kontrolü yapılmayan bu araçların LPG’den ötürü kaza yapmaları durumunda oluşabilecek sonuçlardan kim sorumlu olacaktır?

    3.Günümüzde ticari taksilerin büyük bir bölümünün yakıt olarak LPG kullandığı düşünülürse; Her gün binlerce insan taşıyan bu ticari araçların hızla güvensiz araçlara dönüşeceği ve sonucunda istenmeyen durumların oluşması kaçınılmaz olmayacak mıdır? sorularına yer verdi.

    Önerge metni aşağıdadır:

    TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

    Aşağıdaki sorularımın Ulaştırma Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını saygılarımla dilerim.


    Ali Rıza Öztürk
    Mersin Milletvekili

    2010 yılı sonu itibarı ile ülkemizde 15.095.603 adet olan aracın yakıt türüne göre dağılımı 5.762.156 sı benzinli, 6.195.898 i dizel, 2.973.832’si ise LPG’li araç olarak kayıt altına alınmıştır. Ülkemizde LPG’li araç sayısında 2004–2010 yılı arasında 3,5 kat arttığı görülmektedir.
    Buna bağlı olarak ülkemizde Otogaz tüketimi 2010 yılında 2.489.000 tondur. Hızla büyüyen LPG sektörü ile birlikte “LPG Otogaz Dolum İstasyonu” sayısı 2010 yılı sonu itibarı ile 8.700 dür. Buna paralel olarak sektörde çalışan insan sayısı ise 350.000 kişi olduğu tahmin edilmektedir.
    Ülkemiz karayollarında çok yaygın olarak hareket eden ve hızla sayısı artan 3.000.000 LPG’li aracın güvenirliğini artırmayı sağlayan Periyodik Kontrol zorunluluğu ve bu kontrole esas LPG/CNG Sızdırmazlık raporu bulundurma zorunluluğu Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü’nün 19.12.2011 tarih ve B.11.0.KUG.0.00.17.00.03/225-09-20195 sayılı genelgesi ile kaldırılmıştır. Genelge ile LPG/CNG sızdırmazlık raporu bulundurma zorunluluğu TÜV-TÜRK tarafından hafif kusur olarak nitelendirilerek periyodik kontrol zorunluluğu vatandaşın inisiyatifine bırakılarak işleyen bir denetim süreci işlemez hale getirilmektedir.
    Bu uygulama ile kamu can ve mal güvenliği açısından 2000’li yıllara benzer (denetimsizlikle birlikte artan kayıt dışı dönüşüm ve tadilatlar, vergi kayıpları, merdiven altı imalatlar, ölümlü kazalar ve son olarak İstanbul’da bir gazetecinin ölümü vb.) hatta daha da telafisi mümkün olmayan sonuçlar doğacak olup sonuçları itibarı ile bazı kişi ve kurumları zan altında bırakacağı bilinmelidir. Bu bilgiler çerçevesinde;

    1. Sızdırmazlık testi ve Periyodik kontrolü yapılmayan bu araçlar karayolu için güvensiz ( yürüyen bomba) duruma düşmeyecek midir?

    2. Sızdırmazlık testi ve periyodik kontrolü yapılmayan bu araçların LPG’den ötürü kaza yapmaları durumunda oluşabilecek sonuçlardan kim sorumlu olacaktır?

    3.Günümüzde ticari taksilerin büyük bir bölümünün yakıt olarak LPG kullandığı düşünülürse; Her gün binlerce insan taşıyan bu ticari araçların hızla güvensiz araçlara dönüşeceği ve sonucunda istenmeyen durumların oluşması kaçınılmaz olmayacak mıdır?

    4.TSE’nin 12664–1 maddesine aykırı olarak bir firmanın birden fazla temsilcilik adı altında dönüşüm merkezleri açılmasının önü açılmış olmuyor mu?
    5.Yetkili firmaların alt birimleri şeklinde çalışan kaçak dönüşüm firmalar ( atölyeler-tamirhaneler) yaygınlaşmayacak mıdır?
    6.Uygulama ile sektörün niteliği ağırlıklı olarak yetkisiz ve kalifiye olmayan elemanların çalıştığı kaçak dönüşüm firmalarının yer aldığı, disiplinsiz bir ortama dönüşmeyecek midir?
    7.TSE’nin belirtmiş olduğu Standart malzemelerin dışında sağlıksız malzemelerin kullanımı ve sonrasında da buna bağlı kazalar artmayacak mıdır?
    8.Tank ve Regülatör imalatlarında aynı seri numaralarını kullanmak ve taklit etmek suretiyle yapılacak sahtecilik, merdiven altı imalatlar ya da kayıt dışı ithalat yoluyla oluşacak haksız rekabet ortamında dürüst firmaların iflasa sürüklenmesi muhtemel değil midir?
    9.Güvensiz ortamda LPG/CNG talebinin zamanla azalacağı ve LPG/CNG satan kuruluşlar çok ciddi anlamda kayba uğramayacak mıdır?

    10.Bilinçsiz Tüketici açısından; Çeşitli kaygılarla en ucuz ve hızlı montaj uygulamaları tercih edileceği, şu an karayolunda 3.000.000 civarında olan kayıtlı araç sayısı hızla artarak süreç içerisinde kayıtsız araca dönüşmeyecek midir?

    11.Yetkili firma ve mühendislerince yapılan tadilatlar yetkilendirilen kuruluşlar tarafından; kontrol edilemeyerek merdiven altı firma ile imzacı ya da sahte mühendislerin artacağı;

    TSE Hizmet Yeri Yeterlilik Belgelerinin takibinin yapılamayacağı ve TSE 12664-1 göre zorunlu olan “işyeri teknik gereklilikleri ile gerekli ekipman ve nitelikli personel istihdamı” kalkacağı, kayıt dışı çağdışı tamirhane-atölyeler artacağı;

    Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nca yapılan denetimlerde, yukarıda belirtilen nedenler ve kayıt dışılık, dolayısı ile kaçak çalışan firmalara cezai yaptırım da uygulanamayacağı.” gibi yüzlerce pratik sorunla karşılaşılacağı, aşikâr değil midir?




  • Buyur buradan yak! Neyse .... kervan yürürmüş, biz mmo'yu zengin etmek zorundamıyız tüv Türk yapacak işte bu işi zaten yapıyordu bir yer yapsın mmo da yemeyiversin parayı zıkkım olsun onlara para tuzakçıları, belki bu soru önergesini veren millet vekilinin bir yakını zarara girmiştir bu işten arpalığı kesilmiştir... Türkiyede muhalefet olmak iyide kötüyede...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: Florya Otogaz

    Arkadaşlar Ben Bu uygulamayı çok yanlış buluyorum, lpg işi gerçekten çok ciddi. MMO Sızdırmazlık tamamen iptal edilirse bundan sonra büyük sıkıntılar baş gösterecektir, lpg ekipmanlarının montaj şeklini, tesisatın güvenilir durumda olmasını, civataların dahi takılmasını bilen yılların tecrübeli mühendisleri sırf buradaki rant
    siyasete yakın birilerinin iştahını kabarttı diye yetkilerinin alınması resmen Cahilliktir.
    siz değerli forum üyeleri; her nimetin bir külfeti olacaktır. 25 lira iki fısfıs sıktı paramızı aldı olayı değildir ! ne kadar dikkatli baktıklarını Adil olan bütün Lpg kullanıcıları bilirlerki en çok esas mağdur olan en ufak montaj hatasını bile gözünden kaçırmayıp gerisingeri ihtar yazıp bize aracı yollandığını ve düzeltilmeden kesinlikle sızdırmazlık raporu alınmadığını biz montajcılar iyi biliriz. kesinlikle kayırma torpil yapma yoktur araç uygun değilse geçmez bu kesindir.
    Efendim MMO dan geçtim, Tüv'e Geldim Fosur fosur gaz kaçağı Buldular ??? Tuvden de kaçak var diye yolllanan onlarca araçta gaz kaçağı olmadığını kendim defalarca tesbit ettim belki ön motor kısmındaki çalışma esnası kaçakları özellikle karb. araçlarda manifolt kaçaklarını gaz kaçağı zannetmektedirler bunların lpg ile ilgili bir şey bilmediklerine çok eminim ve öğrenmeleri yıllar alacaktır.
    Siz Kullanıcılara Tavsiyem MMO'yu Sizler ne olursa Olsun Devreden Çıkartmayın Ve Gidin Raporunuzu Alınız
    Son Olarak Sıfır Montajdada Yetkiler MMO'dan Alınacak olursa Siz 25 lira kar edeceğinizi Sanmayın ! bu size lpg li araçların muayenesi 200 liradır gibi yuvarlak bir hesaba devşirilecektir bunu buraya not düşüyorum. Selamlar ve Saygılar Metin Usta.



    iptal edilme filan yok , sadece MMO nunyptigi isi artik muayenede yapacaklar.
    ekstra para zaman kaybi olmadan muayene icin verdigimiz paranin icinde onada bakilacak.
    MMO'dan da daha iyi yapacaklarina eminim.
    guzel yurdumdaki bir arpalik daha kapandi cok sukur.
    darisi soforler cemiyetinin ve bilumum imza karsiligi aidat para alan cemiyetlerin ve burdan haybeden nemalananlarin basina...

    Sizi tebrik ederim yazdığımı çok iyi okumuşsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Florya Otogaz

    Sizi tebrik ederim yazdığımı çok iyi okumuşsunuz.

    Gaz kacaginda hafif kusur vs. degil, agir kusurla caktirsin TuvTurk. Ikinci seferden sonra tekrarinda bayilsin bizim millet bir 150TL daha gorururum onlari.
    Dogrusu bu degil mi, simdiki sistemle ayni olacaksa, gaz kacaginda agir kusur olarak caktirilmasi lazim. Bir de yeni montajlarda kacak varsa montaj faturasini
    veren sirketin izni de iptal edilmeli. Boylece soylediginiz gibi merdiven alti da onlenir.

    Sizin sektorun icinden biri olarak icten yazdiginiz yaziya %100 katiliyorum. Tuvturkteki teknisyenler 3 aylik egitimden onra otomobiller konusunda herseyi bildiklerini zannediyorlar. MMO da denetleyenler makina muhendisi ve biraz daha egitimli oluyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c4zf6 -- 12 Şubat 2012; 7:59:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayotogaz

    MMO sızdırmazlık kontrolü yaptığı araca sızdırmaz garantisi vermiyor. Kamu can ve mal güvenliği açısından her iki yılda bir muayenesi gelmiş olan LPG li aracı kontrol ediyor kendi veri tabanındaki bilgilerle araç üzerindeki ekipmanları yeniden kayıt ediyor ve bu araçtaki LPG tankının işletim süresini de kontrol ediyor.Bu araç iki yıl öncekinden farklı bir ekipman kullanmış ise bu ekipmanında standartlarını kontrol ediyor . Şimdi basit bir örnek verelim aracınızda 2002 yılında takılmış bir LPG sistemi mevcut ve LPG tankı 10 yılını doldurduğu içinde değişmek zorunda (10 yıldan sonra riskli süreç başlıyor.) LPG ruhsata işli olduğu içinde MMO kontrol etmedi TUVTURK de araca bi kaçak kontrolü yaptı ve bir kaçak tespit etmedi, ve hafif kusur vererek aracınızı muayene etti. Bu durumda bu araç kamu can ve mal güvenliğini tehlikeye atmış olmuyor mu? MMO kontrol etseydi siz aracınızdaki tankı yenisi ile değiştirerek sisteminizi daha güvenli hale getirmiş olacaktınız ve aracınızın diğer ekipmanlarını da gözden geçirterek daha güvenli bir şekilde kullanacaktınız. MMO bu araçları kontrol etmeye başladığından ve bu veri tabanını oluşturmaya başladığından beri inanın LPG dönüşüm sektörü ciddi disipline olmuş durumda merdiven altı tabir edilen iş yerlerine talep giderek azalmış, bu işi hakkıyla yapan yasal statüdeki firmalar ayakta kalabilmeyi başarmışlardır. Makine Mühendisleri Odasının yaptığı kontrolün yerinde olduğunu savunuyoruz. Şunu hiçbir zaman unutmayın Kamu Kuruluşları her zaman Halkın can ve mal güvenliğini ön planda tutarlar. Özel şirketler ise her zaman ticari menfaatlerini ön planda tutarlar. Türkiye'de MMO nun sızdırmazlık istasyonlarında rüşvet döndüğünü savunanın çıkabileceğini sanmıyorum. Bu da işin doğru yapıldığının bir göstergesi bence. birde TUVTURK sadece lpg ruhsatınıza işli ise onlara bakıyor yeni montaj yapılmış olan otogaz sistemlerini yine MMO gidilecek alınan karar budur ama yanlış bir karar TUVTURK lpg parcalarının nezaman ömrü dolacagını bilemez ve bunuda hafif kusur yazar ise raparo yine trafikte gaz kokan araclar dolaşmaya başlar

    Ben mmo nun ekipman kontrolü yaptığını hiç görmedim. Sadece depo tarihine ve gaz kaçağına bakıyorlar. Ne montajla nede başka hatalar ile ilgilenmiyorlar. depo haricinde hiçbir şeyinde ömrüyle ilgilenmiyorlar.




  • Tekrar ediyorum TuvTurk'u artık hafif kusur vermesi şu gerçeği değiştirmez; O belge olmadan trafiğe çıkamazsın, ilk polis kontolünde ruhsatta LPG yazıp o belge tarihi geçmişse ceza yazılır, verilen süreç sonunda halen yapılmıyorsa araç bağlanır...
    Buna benzer bir örnek cam filmi uygulamasıdır, TuvTurk hafif kusur verir muayeneden geçersin ama polis ceza yazar+aracı bağlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    Tekrar ediyorum TuvTurk'u artık hafif kusur vermesi şu gerçeği değiştirmez; O belge olmadan trafiğe çıkamazsın, ilk polis kontolünde ruhsatta LPG yazıp o belge tarihi geçmişse ceza yazılır, verilen süreç sonunda halen yapılmıyorsa araç bağlanır...
    Buna benzer bir örnek cam filmi uygulamasıdır, TuvTurk hafif kusur verir muayeneden geçersin ama polis ceza yazar+aracı bağlar..


    Bu iddia ettiğiniz cezayı hangi maddeye uyduracak.eksik evrak deme de bu arada.
  • Gelin aracinizi saatli bombaya cevirelim
  • Çok başarılı ve de mantıklı bir uygulama olmuş.
    Meslektaşlarım olsalar da, burunları çok havada oldukları için sevmem.

    Memlekete çaktıkları bir çivi, yaptıkları bir katkıları yoktur; ama ellerinde iki cihaz var diye araç sahiplerini adam yerine koymazlar.

    Bacanağın Albea'sını götürdüğümde "Birader", kendi Accord'umu götürdüğümde ise "Beyefendi" olurdum.

    Çok matah bir iş yapıyorlarmış gibi. 25 TL az para mı arkadaşlar? Darphane gibiydiler.

    Şimdi ayağa kalkarlar "Cumhuriyet elden gidiyor" diye.

    Çok sevindim bu karara.

    Selamlar
  • ayne katılıyorum ellerinde arama dedektörümüdür sızdırmazlık tespit cıhazımıdır nedir , alıp bır saga bır sola bakıp cukka 50 lıra cebe , yok öyle yedim ayağı, kıraldan çok kralcıydılar, mılletın çektiği eziyette cabasıydı, yerinde bir uygulama



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gacvokem -- 20 Şubat 2012; 14:37:34 >
  • yakın zamanda mmo dan rapor almadan muayene yaptıran var mı ?,

    yakın zamanda muayene işleri var boşuna mmo ya gitmeyelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    quote:

    Orijinalden alıntı: sadbul

    LPG li araç sahibi olarak bu kakarı kınıyorum bence sızdırmazlık çok önemli bir uygulama idi tabi bunu işini Konya'da ki gibi yaptıklarını varsayarak söylüyorum.geçen yaz Konyad'da bu testi yaptırdım bir çok aracı defalarcfa geri gönderdiklerine şahit oldum.ayrıca LPG montajcısına uğradım muayeneye gitmeden önce tamam sızdırma yok dediler TMMOB sızdırmazlık için gittiğimde sızıntı olduğunu söylediler ve bunun üzerine tekrar gidip 2 parça boru ve bir parça değişti eğer denetim böyle muntazam olmasaydı ben o araçla geziyor olacaktım.

    +1

    çok doğru




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mesudum

    TUVTürk ile MMO ortak çalışmalılar bence de .

    Sadece birinin yemesi olmaz!

    Burada birisinin yemesi değil, kimsenin yememesi....TUV bu işi becerebilecekse mesele yok....Karlı çıkan Halk olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mesudum

    TUVTürk ile MMO ortak çalışmalılar bence de .

    Sadece birinin yemesi olmaz!

    Burada birisinin yemesi değil, kimsenin yememesi....TUV bu işi becerebilecekse mesele yok....Karlı çıkan Halk olur...

    geçen muayenede aynı aletle aynı işi yaptılar bayağıda incelediler.

    Bence Sorun yok. TUV
  • Tankın üstündeki hane 2 rakamlı olursa rapor istenmiyormuş 4 haneliyse isteniyormuş. TÜV telefondaki hatun öyle söyledi.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.