Boşta Fren / Viteste Fren ?
50 Cevap2107 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
42 Mesaj
5 Şubat 2012; 1:11:09 

Daha önce birkaç başlık okudum kesin bır şey yok galiba.

Özdeş iki araç 100 km/s hızla gidiyor. A aracı vitesi boşa alarak frene basıyor. B aracı vitesteyken frene basıyor. Frenlere eşit kuvvette basıyorlar. Hangisi daha kısa mesafede durur?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



771 Mesaj
5 Şubat 2012; 2:42:01 

quote:

Orijinalden alıntı: *eksik yazı var*

Daha önce birkaç başlık okudum kesin bır şey yok galiba.

Özdeş iki araç 100 km/s hızla gidiyor. A aracı vitesi boşa alarak frene basıyor. B aracı vitesteyken frene basıyor. Frenlere eşit kuvvette basıyorlar. Hangisi daha kısa mesafede durur?



yokuş aşağı viteste inilir.

100 km hızdan durmaya kalkarsan viteste olan arabada debriyaja basıcaksın yani 3 metre 5 metre fark olur.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Be Original -- 7 Şubat 2012; 0:06:44 >


_____________________________

Deveden büyük fil var.


492 Mesaj
5 Şubat 2012; 15:41:37 

tamamen eşit sürelerde dururlar (aynı araç ihmal edilen sürtünmeler vs..) . sebebi, boştaki araçta aracı durduran tek kuvvet frenlerdir. viteste frene basan araç ise hem mtor freni yapacaktır hem arabayı öteleyecektir. yani eşit sürede dururlar.


_____________________________



873 Mesaj
6 Şubat 2012; 6:00:55 

Arkadasim en dogru bilgiyi vericem araci bosa aldinmi motoru devreden cikarirsin devir kadrani duser frene basarsn viteste ise kadran 2500>2400 diye yavas yavas iner motor gorevini yapmaya devam eder yani 100le giden iki araba ayni anda ani frene bastimi durma mesafeleri 1 arac boyu olup bosta olan arac daha once durmus olur bunu butun profesyonel soforler bilir ve tavsiye eder



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


Samsung Galaxy Note II with Gear
My Apple Family Tree MacBook Pro Retina 15" -MacBook Air 13.3'' - iPad Mini 32GB Black - iPad Mini 16GB White - iPad 1 16GB - iPhone 5 16GB White - iPhone 4 32GB White - iPhone 4 16GB Black - iPhone 3GS 32GB White - iPhone 3G 8GB Black - iPod Nano 3G 4GB Silver - Apple Magic Mouse - Apple SuperDrive - Apple TV 3rd - Apple Remote Control
Others:
PS3 320GB & PS4 500GB PSN: cizmeci2106
Chinese Interpreter 汉语 翻译 Polo 6R White 2013 TDI with VagCOM


2380 Mesaj
6 Şubat 2012; 14:17:13 

boşa atınca motoru devreden çıkarıyorsun daha önce durur diyorlar fakat şunuda düşünün.mesela yokuş aşagı boşa atınca araba hızlanır ama vitesteki araba aynı oranda hızlanmaz


_____________________________



1507 Mesaj
6 Şubat 2012; 14:24:53 

Eğer rampa aşağı frenleme yapılıorsa viteste ki araç daha kısa mesafede ve daha az güç sarfiyatı ile durur. Bunu bizzat 20 ton yüklü araçla denedim vites boşta iken frenle durdurulması güçleşior. Kompreson denilen şey motora frenletmek zaten.


_____________________________



2110 Mesaj
6 Şubat 2012; 16:28:18 

quote:

Orijinalden alıntı: gokhannnn_taz

boşa atınca motoru devreden çıkarıyorsun daha önce durur diyorlar fakat şunuda düşünün.mesela yokuş aşagı boşa atınca araba hızlanır ama vitesteki araba aynı oranda hızlanmaz

Orada motor kompresyonudur arabayı tutan.
Ama düz yolda frende böyle bir etkisi daha azdır ve aslında fren etkisini olumsuz etkileyebilir.
Ani frende debriyaja basıp (sistem boşa alınmış olur) frene basmak daha iyidir.

Az da olsa motor dönmeye devam etmek isteyecek çünkü.

Herşeyi bırakın, fizikte moment var, bilmemne var, o var bu var.
Tekerlekler haricinde, dönen bir nesneyi daha durdurmaya çalışıyorsunuz.
Diğerinde ise sadece tekerlekleri durdurmaya çalışıyorsunuz, hangisi daha kolay sizce?


 
17 Mesaj
7 Şubat 2012; 5:41:04 

ani bir fren düşün. araç tekerleri kilitleyecek.bu durumda motorda kilitlenecek. yani motorda hareket edemeyecek. bence abs olsa bile tekerleri azcık bi miktar dönmesi motorun en düşük devirde hareketinden daha azdır ve motor stop edecek. yani mesafe olarak debriyaja bassanda basmadanda abs devreye giriyor mu giriyor bundan daha ileri bi frenleme var mı? yok. abs siz arabadada tekerler kilitleniyor mu? evet kilitleniyor.bundan daha ileri bir frenleme var mı? oda yok.o yuzden bence boşta ve vitesde aynı mesafede durur.
ani frenlemeden bahsetmiyorsan o ayrı. tabikide boşa atmadan frene basmak daha mantıklı. örneğin 100 km hızla giderken 70 km hıza düşmek gibi


_____________________________



873 Mesaj
7 Şubat 2012; 17:58:15 

quote:

Orijinalden alıntı: gokhannnn_taz

boşa atınca motoru devreden çıkarıyorsun daha önce durur diyorlar fakat şunuda düşünün.mesela yokuş aşagı boşa atınca araba hızlanır ama vitesteki araba aynı oranda hızlanmaz

Örneğin yokuş aşağı normal 1.5 bir aracınız var 50 ile iniyorsunuz 3 viteste hafif frenlerle 1vitese atmaya zorlarsanız motor sıkışma yapacağından doğal olarak kesme yapar ve hızınıza 30-25 seviyelerine çekmeye çalışır ve ağır tonajlı araçları kullanan kişiler bunu bir hayli fazla yapar ama siz aynı şekilde giderken yokuşun sonunda duran ışıklara 30 metre kala son ana kadar debriyaja basmadan frenle kontrol ederseniz kendinizi yolda bulursunuz


_____________________________


Samsung Galaxy Note II with Gear
My Apple Family Tree MacBook Pro Retina 15" -MacBook Air 13.3'' - iPad Mini 32GB Black - iPad Mini 16GB White - iPad 1 16GB - iPhone 5 16GB White - iPhone 4 32GB White - iPhone 4 16GB Black - iPhone 3GS 32GB White - iPhone 3G 8GB Black - iPod Nano 3G 4GB Silver - Apple Magic Mouse - Apple SuperDrive - Apple TV 3rd - Apple Remote Control
Others:
PS3 320GB & PS4 500GB PSN: cizmeci2106
Chinese Interpreter 汉语 翻译 Polo 6R White 2013 TDI with VagCOM


 
6640 Mesaj
21 Şubat 2012; 9:49:57 

Vites boşta fren yapmak gerçek acemi işidir. Vites takılı iken ayağınızı gazdan çekin bütün aktarma organları ve dişliler ve akslar motora yük oluyorlar. Motor freni dedikleri budur.. Birde frene basın araba daha çabuk duryor... Vites küçülterek fren yapmak en mantıklı olanı..Karar sizin..


_____________________________

HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....


213 Mesaj
21 Şubat 2012; 20:58:33 

quote:

Orijinalden alıntı: taşkafa

Vites boşta fren yapmak gerçek acemi işidir. Vites takılı iken ayağınızı gazdan çekin bütün aktarma organları ve dişliler ve akslar motora yük oluyorlar. Motor freni dedikleri budur.. Birde frene basın araba daha çabuk duryor... Vites küçülterek fren yapmak en mantıklı olanı..Karar sizin..

Peki sık sık motor freni yapmak aktarma organlarına,dişlilere,akslara ve motora ilerleyen zamanlarda olumsuz bir durum getirir mi? Zamanla bu parçalar boşta fren yapmaya göre daha çabuk yıpranır mı?


_____________________________

imza da ne ki?


 
6640 Mesaj
22 Şubat 2012; 1:18:33 

Genel kural her yokuşu çıktığınız vitesle inmektir. Düz yolda ise hangi viteste gidiyorsanız o hızda bütün dişliler ve akslar ve aktarma organları zaten çalışıyorlar..Gaz vermeyince motorun yükü tekerlere biniyor ve yavaşlama başlıyor..Fren yapınca daha çabuk yavaşlıyorsunuz ve hız düştükçe vitesi düşürüyorsunuz..Araba boşta gitmiyor..Yıpranma olurmu ? Olmazmı ? Bilemem..Kullanmaya bağlı...ASLA VE ASLA HIZLA GİDERKEN VİTESİ BOŞA ATIP FRENE YÜKLENMEYİN.. Acemi işi..Usta işi değil. Çok tehlikeli ve yanlış...Fren ve balatalara aşırı yük biniyor ve fren boruları bu basınca dayanamayıp patlarsa yapacak pek bir şey kalmıyor..Hepsi bir kaç saniyede film kopuyor..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 22 Şubat 2012; 1:20:18 >


_____________________________

HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....


213 Mesaj
22 Şubat 2012; 17:37:59 

@taşkafa;
Zaten yıllardır benim kullandığım gibi özetlemişsiniz olayı.Durmaya yakın vitesi boşa atarım,yüksek hızda vitesi boşa atınca zaten araba kendini bi ileri atıyor sonrasında fren daha zorlanıyor.Ama yolda motor freni yardımıyla durmak sanki bana dişlilere falan yıpranma getirir gibi geliyor ancak vitesi boşa alıp durmaya çalışmanın tehlikesi yanında önemsenmez elbette...


_____________________________

imza da ne ki?


512 Mesaj
1 Mart 2012; 15:22:20 


boşta olan daha erken durur.nedeni ise vitesteki aracın ileri gitmek istemesinden dolayıdır.


_____________________________


"Kılıç kınıdan çıkmadıkça, çakal sürüsü hizaya gelmez. "


Sultan II.Mahmud Han



7832 Mesaj
1 Mart 2012; 17:24:53 

boşta daha erken durur


_____________________________



1053 Mesaj
1 Mart 2012; 18:07:39 

1-2 sene önce ben de araştırmıştım. Yokuşta, rampada, düz yolda, tali yolda kısacası her türlü yolda kesinlikle vitesteki araç daha çabuk durur. Laboratuarda ve yolda yapılmış test videolarını izlemiştim bulursam mesaja ekleyim. Ayrıca çok nadiren de olsa araç boştayken frenlerin tutmama ihtimali varmış. Onu da gözönünde bulundurup riske girmemek gerekir.


_____________________________

Uzun kollu sarı-siyah İstanbulspor forması arıyorum. Eski yeni farketmez. Bulabilecek varsa lütfen mesaj göndersin...
√ Ŀλ мλиσ đε Ð10Ѕ


1493 Mesaj
1 Mart 2012; 18:49:19 

firene bastığınız anda viteste 5. vitesin kaldırmadığı yerde de debriyaj ve fren olacak şekilde durmak en kısa durmaktır. yani araç 50km hıza inene kadar viteste kalın sonra debriyaja da basın. en kısa mesafe ancak böyle olur.


_____________________________

Renault clio4; 2013; beyaz; icon; 20000 km MSİ GT70 ONE 836 ::: i7 3630 QM; nvidia 680 M; 16 GB 1600 MHZ; 120 GB SSD 750 GB; 17.3'' Mat Ekran; Blu Ray; Işıklı Klavye Samsung Galaxy S4


1681 Mesaj
1 Mart 2012; 19:11:04 

yavaşlamaktan veya hız kesmekten bahsedilmiyor anladığım kadarıyla. araç vitesteyken hız düşürmek tabiki daha güvenli ve daha mantıklıdır..

ışıklara yaklaştığınızda da mesela önce frene basarsınız hafiften, hızınız 40-30 km lere geldiğinde debriyaja basıp (+ boşa alıp) frenle durursunuz.

ama ani durmak istediğinizde debriyaj ve frene aynı anda basmanız daha mantıklıdır, yani aracı boşa alarak.
çünkü ani frenlerde kısa bir süre içinde tekerlekler kilitlenecek ya da tekerlek hızı çok fazla düşecektir; araç viteste ise motor, frenin aksine tekerlekleri döndürmek isteyecektir, bu da durma mesafenize olumsuz etki eder. hatta tekerleklerin çok fazla yavaşlamasından veya kilitlenmesinden dolayı motorunuz stop bile edebilir, bu da daha tehlikeli sonuçlar ortaya çıkarabilir. (elektrikli direksiyon desteğinin kesilmesi, frenlerin sertleşmesi vb.)


_____________________________

This world will soon be annihilated

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
3 Mart 2012; 11:41:51 

Boşta daha erken durur, kamyonlar bu yüzden viteste inmezler yokuşu, viteste fren yapmazlar, çünkü viteste araç gitmek ister. O freni patladı haberleride hep viteste indikleri için yokuşu..










Viteste araç daha çabuk durur, belirli bir devrin altına düştüğünde ancak ileri gitme isteği yüzünden frenleme gücü kaybolur. Araçta deneyin, stop etmemek için viteste ileri gitmeye çalışır araç, o kadar düşük devirde de zaten debriyaja basarınız artık.


 
14 Mesaj
3 Mart 2012; 13:24:23 

viteste iken yapılan frenleme mesafesi daha kısadır. ayağınızı gazdan çekip frene bastığınızda viteste iken motor da kendini de-komprese ederek frenleme gücüne katkıda bulunur. bu da otomatik olarak frenleme etkisini arttırarak mesafeyi kısaltır. deneyebilirsiniz?


_____________________________

özgür ozan
denizli
otomotiv


3795 Mesaj
3 Mart 2012; 15:09:35 

quote:

Orijinalden alıntı: wexcalibur

viteste iken yapılan frenleme mesafesi daha kısadır. ayağınızı gazdan çekip frene bastığınızda viteste iken motor da kendini de-komprese ederek frenleme gücüne katkıda bulunur. bu da otomatik olarak frenleme etkisini arttırarak mesafeyi kısaltır. deneyebilirsiniz?

Evet çoğu kişi böyle bilir ve yanlıştır. Siz 100 ile giderken frene bastığınızda ABS devreye girer. Bunu neden söyledim. Çünkü bütün araçların freni tekerlekleri kilitleyebileek kadar güçlüdür. Yani siz motor yardım ediyor sanırsınız ama motor aslında devrinden dolayı destek değil köstek olur. Motor freni ile yavaşlamak kötü değildir ama acil durumlarda fren mesafesini uzatır.


_____________________________

Gölge Mavisi Golf 1.4TSI 122HP Man. Highline----2004 Ford EXPLORER 4.0V6 Fully Loaded(Satıldı.. =( )----2005 Ford MUSTANG 4.0V6(O şimdi çok uzaklarda...)
Uygun fiyatlı Steam oyunları için.... https://www.g2a.com/r/ihakan
İstanbul Technical University/Southern Illinois University Edwardsville-Industrial Engineering


3760 Mesaj
4 Mart 2012; 3:40:05 

Bence araç vitesteyken.. motor devri frenlemeye karşı anti kuvvet yaratmaz.. Yaratsada kompresyon etkisiyle aradaki farkı kapatır. Yani sıfırlanır.
Ayrıca gazdan ayağınızı çektiğiniz anda malum motor devri hemen düşmeye başlar.. Hem gaza basıp hem frene basma gibi durum yok sonuçta..

Bu şuna benzer; Pick-up türü bir araç 100km hızla gidiyor farzedelim.. kasasında ise.. futbol topunu aracın gittiği yönün tam tersi yönde 100km hızla fırlatan.. bir mekanizma var diyelim.
Pick-up 100km hızla giderken.. mekanizma futbol topunu 100km hızla fırlattığı zaman top mekanizmadan çıktığı anda olduğu yere düşecektir.. 10cm bile ileri gitmeyecektir..

Hal böyle olunca vitesteki araç bence daha erken duracaktır.. çünkü motor devrinin frenlemeye bir etkisi olmayacak.. tam aksine tüm gücünü konmpresyona verecektir.. frenler kompresyondan güç alacağı için.. vitesteki aracın durması daha erken olacaktır.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erkyuo -- 4 Mart 2012; 3:47:36 >


_____________________________



 
1120 Mesaj
4 Mart 2012; 22:07:19 

Vitesteyken araba daha çabuk durur.Bilindiği gibi motor freni vs.
Bolu dağından aşağı inerken ve daha bir çok yerde küçük vitesle inin diye bir yazı var bu hem güvenlik için hemde uyarı içindir.Araba vitesteyse frene basarsanız boştakinden daha çabuk durur.


_____________________________



 
14 Mesaj
5 Mart 2012; 17:35:37 

quote:

Orijinalden alıntı: lonely_man


Evet çoğu kişi böyle bilir ve yanlıştır. Siz 100 ile giderken frene bastığınızda ABS devreye girer. Bunu neden söyledim. Çünkü bütün araçların freni tekerlekleri kilitleyebileek kadar güçlüdür. Yani siz motor yardım ediyor sanırsınız ama motor aslında devrinden dolayı destek değil köstek olur. Motor freni ile yavaşlamak kötü değildir ama acil durumlarda fren mesafesini uzatır.

abs ; frenleme gücünü arttıran ayrı bir sistemdir. bu sistem tekerlek içinde yer alan bir sensörün tekerin dönüş sayısına göre hızını ve yapmış olduğu km yi numerik olarak göstergelere taşıyan bir sistemdir. araç seyir halinde iken frene setçe basıldığında tekerlek kilitlenir ve dönmeyi sağlayamaz. dönmenin olmadığını hisseden ECU sistem sürücüden bağımsız kiltlenmeyi engellemek için tut bırak yapacaktır ki kilitlenmeyi engelleyebilsin. bu sırada ayağımızda vuruşlar hissederiz ki bunlar abs nin devrede olduğunu gösterir. bu durumda kesinlikle ayağımızı pedaldan çekmemeliyiz.

kısaca abs li hangi araç olursa olsun sistem sadece frenleme mesafesini kısaltacaktır.

dolayısı ile motorun çalışaması ile absnın arasında sadece sistemi çalıştıracak elektrik gücünün iletilmesidir. motorla absnın direkt bir bağlantısı yoktur.


_____________________________

özgür ozan
denizli
otomotiv


3795 Mesaj
5 Mart 2012; 19:12:35 

quote:

Orijinalden alıntı: wexcalibur


abs ; frenleme gücünü arttıran ayrı bir sistemdir. bu sistem tekerlek içinde yer alan bir sensörün tekerin dönüş sayısına göre hızını ve yapmış olduğu km yi numerik olarak göstergelere taşıyan bir sistemdir. araç seyir halinde iken frene setçe basıldığında tekerlek kilitlenir ve dönmeyi sağlayamaz. dönmenin olmadığını hisseden ECU sistem sürücüden bağımsız kiltlenmeyi engellemek için tut bırak yapacaktır ki kilitlenmeyi engelleyebilsin. bu sırada ayağımızda vuruşlar hissederiz ki bunlar abs nin devrede olduğunu gösterir. bu durumda kesinlikle ayağımızı pedaldan çekmemeliyiz.

kısaca abs li hangi araç olursa olsun sistem sadece frenleme mesafesini kısaltacaktır.

dolayısı ile motorun çalışaması ile absnın arasında sadece sistemi çalıştıracak elektrik gücünün iletilmesidir. motorla absnın direkt bir bağlantısı yoktur.

Benim orada demek istediğim aracınızdaki fren sistemi yeterince güçlü olduğu için(bu gücü göstermek için ABS'nin devreye girmesini örenek verdim) motor freninin bir işe yaramadığını söylemekti. ;)


_____________________________

Gölge Mavisi Golf 1.4TSI 122HP Man. Highline----2004 Ford EXPLORER 4.0V6 Fully Loaded(Satıldı.. =( )----2005 Ford MUSTANG 4.0V6(O şimdi çok uzaklarda...)
Uygun fiyatlı Steam oyunları için.... https://www.g2a.com/r/ihakan
İstanbul Technical University/Southern Illinois University Edwardsville-Industrial Engineering


1681 Mesaj
6 Mart 2012; 0:29:15 

bir deli kuyuya taş atmış

bence sorunun güncellenmesi gerekli...

1. en kısa mesafede hangisi durur? (amaç en kısa sürede ve en kısa mesafede durmak mı?)
2. yoksa iki aracın da fren pedalına (orta şiddette) aynı basınç uygulanırsa hangisi daha çabuk durur mu?

arada fark var.


_____________________________

This world will soon be annihilated


511 Mesaj
26 Mart 2012; 23:08:48 

vıteste olan aracta eger frene bastıgında aynı zamanda hızlı bı sekılde vıtes kucultursen bostakı araca gore daha kısa mesafede durur sonucta atıyorum 50 le gıdıyosun acıl durman gerekıyo arac bostayken frene basıyosun butun agırlık frenlere bınıyo ancak vıtesı 1 e alırsan motorda fren yaparak frenlemeye yardımcı oluyo bu dedıgımın aynısı 100le gıderken acıl durmak gerekıyosa once 2 devir 2000 in altına dustugundede 1. vitese atılması aracın durma mesafesini azaltır umarım yardımcı olabılmısımdır ayrıca kucuk bı bılgı arac bostayken daha cok yakar vıtesteyken tekerleklerın gucuyle calısır motor(gaz vermedıgımız zamanlarda) vıteste gıtmeyı tercıh edın hem balataların saglıgı ıcın hem daha az yakar bazı hallerde bosta gıtmekte daha mantıklı ama cok uzattım konu dısı olur neyse ıyı aksamlar


_____________________________



511 Mesaj
26 Mart 2012; 23:17:02 

=)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FehreR -- 26 Mart 2012; 23:17:48 >


_____________________________



511 Mesaj
27 Mart 2012; 3:12:23 

quote:

Orijinalden alıntı: wexcalibur


abs ; frenleme gücünü arttıran ayrı bir sistemdir. bu sistem tekerlek içinde yer alan bir sensörün tekerin dönüş sayısına göre hızını ve yapmış olduğu km yi numerik olarak göstergelere taşıyan bir sistemdir. araç seyir halinde iken frene setçe basıldığında tekerlek kilitlenir ve dönmeyi sağlayamaz. dönmenin olmadığını hisseden ECU sistem sürücüden bağımsız kiltlenmeyi engellemek için tut bırak yapacaktır ki kilitlenmeyi engelleyebilsin. bu sırada ayağımızda vuruşlar hissederiz ki bunlar abs nin devrede olduğunu gösterir. bu durumda kesinlikle ayağımızı pedaldan çekmemeliyiz.

kısaca abs li hangi araç olursa olsun sistem sadece frenleme mesafesini kısaltacaktır.

dolayısı ile motorun çalışaması ile absnın arasında sadece sistemi çalıştıracak elektrik gücünün iletilmesidir. motorla absnın direkt bir bağlantısı yoktur.

anlattıkların dogru ama abs fren mesafesını kısaltmaz kaymayı onler bu sayedede manevra kabıliyeti olusur


_____________________________



 
1325 Mesaj
27 Mart 2012; 8:08:40 

boşta frene basmanin bir zarari da yeterli fren basincina ulasmak icin frene daha fazla.baski uygulamak gerekmesidir, dururken rölantide sol ayaginizla frene basin, ayaginizi cekmeden sag ayaginizla gaza basip devri yukseltin frene basmak kolaylasacak



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
14 Mesaj
28 Mart 2012; 8:40:52 

quote:

Orijinalden alıntı: FehreR


anlattıkların dogru ama abs fren mesafesını kısaltmaz kaymayı onler bu sayedede manevra kabıliyeti olusur

yanlış bilgi. abs (anti blokaj sistemi) aracın durma mesafesini kısaltır. sürücüye manevrasını artırıcı etki yaratmaz. saniyenin 45 de 1 oranında sistem tarafından yapılan tut bırak hareketleri ile manevra yapabilecek şoför göremiyorum.


_____________________________

özgür ozan
denizli
otomotiv


 
240 Mesaj
28 Mart 2012; 11:00:26 

gidin düz bir yolda aracınızı boşta frenleyerek durdurmaya çalışın bide vites küçülterek durdurmaya çalışın
arkadaşlar yapmayın gözünüzü seveyim araç 100 km ile giderken yokuş aşağıya veya düz yolda boşta fren yapılırsa nasıl daha erken duracak???
burada göz göre göre yanlış bilgi veriliyor boş vites için ileri sürüş uzmanları ölüm vitesi derler kullanmayın derler


_____________________________

2009 Astra h CDTİ


 
240 Mesaj
28 Mart 2012; 11:04:51 

quote:

Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

Boşta daha erken durur, kamyonlar bu yüzden viteste inmezler yokuşu, viteste fren yapmazlar, çünkü viteste araç gitmek ister. O freni patladı haberleride hep viteste indikleri için yokuşu..










Viteste araç daha çabuk durur, belirli bir devrin altına düştüğünde ancak ileri gitme isteği yüzünden frenleme gücü kaybolur. Araçta deneyin, stop etmemek için viteste ileri gitmeye çalışır araç, o kadar düşük devirde de zaten debriyaja basarınız artık.

kamyonlar ve yokuş aşağıya boşta inmek
ALLAH BENİM VE SEVDİKLERİMİN KARŞISINA BU ŞEKİLDE GİDEN BİR KAMYON ÇIKARMASIN...


_____________________________

2009 Astra h CDTİ


511 Mesaj
28 Mart 2012; 11:10:45 

quote:

Orijinalden alıntı: wexcalibur


yanlış bilgi. abs (anti blokaj sistemi) aracın durma mesafesini kısaltır. sürücüye manevrasını artırıcı etki yaratmaz. saniyenin 45 de 1 oranında sistem tarafından yapılan tut bırak hareketleri ile manevra yapabilecek şoför göremiyorum.

dıyelım onde anıden bır arac durdu anıden fırene bastın ve direksıyonu saga kırdın aracta abs yoksa arac patınaj ceker ve dıreksoyonu ne tarafa cevirirsen cevir duz gıder abs varsa bu olayın tam tersi olur lastıkler patınaj cekmedıgııcın hala dondugu ıcın aracı saga sola atabılırız mesafeyı uzatır dedıgımden kastım oyle pekte uzatmaz en fazla 50,60 cm uzatır neyse kardes sen burda benımle ugrasıcagına gıdıp arastırma yapsana forumlarda degıl ama daha guvenılır bırınden duy alt tarafı bı abs=)


_____________________________



 
14 Mesaj
28 Mart 2012; 13:17:04 

quote:

Orijinalden alıntı: FehreR


dıyelım onde anıden bır arac durdu anıden fırene bastın ve direksıyonu saga kırdın aracta abs yoksa arac patınaj ceker ve dıreksoyonu ne tarafa cevirirsen cevir duz gıder abs varsa bu olayın tam tersi olur lastıkler patınaj cekmedıgııcın hala dondugu ıcın aracı saga sola atabılırız mesafeyı uzatır dedıgımden kastım oyle pekte uzatmaz en fazla 50,60 cm uzatır neyse kardes sen burda benımle ugrasıcagına gıdıp arastırma yapsana forumlarda degıl ama daha guvenılır bırınden duy alt tarafı bı abs=)

ok. 12 yıldır sektordeyım. bu yuzden net konusabiliyorum. daha net bilgile isteresniz onu da verebilirim


_____________________________

özgür ozan
denizli
otomotiv


511 Mesaj
28 Mart 2012; 16:24:48 

babamın ısıde bu sektor uzerine dogdugum gunden berı bu sektorun ıcındeyım buda 20 sene yapar olsun kımseye bısey ınandırmama gerek yok ıyı gunler


_____________________________



 
14 Mesaj
29 Mart 2012; 11:48:32 

quote:

Orijinalden alıntı: FehreR

babamın ısıde bu sektor uzerine dogdugum gunden berı bu sektorun ıcındeyım buda 20 sene yapar olsun kımseye bısey ınandırmama gerek yok ıyı gunler

iii günler.


_____________________________

özgür ozan
denizli
otomotiv


 
6641 Mesaj
29 Mart 2012; 14:48:25 

Panik frende araç viteste ise, motor freni olmaz. Aksine motorun dönüşünü de tekerlekler ile durdurmaya çalışırsınız. Yani fren mesafesi uzar...

Özetle en kısa mesafede durmak için, debriyaja basın.


_____________________________



 
6641 Mesaj
29 Mart 2012; 14:49:50 

quote:

Orijinalden alıntı: wexcalibur
yanlış bilgi. abs (anti blokaj sistemi) aracın durma mesafesini kısaltır. sürücüye manevrasını artırıcı etki yaratmaz. saniyenin 45 de 1 oranında sistem tarafından yapılan tut bırak hareketleri ile manevra yapabilecek şoför göremiyorum.

Yanlış bilginin bu kadarı. Mahallenizdeki çırak mı söyledi size bunu?

Devam devam...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vipmail123 -- 29 Mart 2012; 14:50:58 >


_____________________________



511 Mesaj
29 Mart 2012; 17:24:30 

ıyı günler


_____________________________



 
14 Mesaj
29 Mart 2012; 17:58:15 

quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123


Yanlış bilginin bu kadarı. Mahallenizdeki çırak mı söyledi size bunu?

Devam devam...

araç kontrolsüz bir şekilde kayıp giderken fren pedalına sertçe ve ayağınızı kaldırmamak suretiyle basılı tutacaksınız hem de araca şu tarafa gideyim diye yön vereceksiniz Allah akıl fikir versin !!!

bunu yaşamadan anlatmaya çalışmak, ya da sistemin nasıl işlediğini bilmeden tartışmak olayı mahhalle muhabbeti boyutuna taşımak ... beklentilerin ötesinde.

aşağıdaki linki mahallenin çırağı gönderiyor dikkatlice okuyalım ;

http://www.surucuehliyetkursu.com/absnedir.htm


_____________________________

özgür ozan
denizli
otomotiv


 
6641 Mesaj
29 Mart 2012; 18:03:52 

quote:

Orijinalden alıntı: wexcalibur
araç kontrolsüz bir şekilde kayıp giderken fren pedalına sertçe ve ayağınızı kaldırmamak suretiyle basılı tutacaksınız hem de araca şu tarafa gideyim diye yön vereceksiniz Allah akıl fikir versin !!!

bunu yaşamadan anlatmaya çalışmak, ya da sistemin nasıl işlediğini bilmeden tartışmak olayı mahhalle muhabbeti boyutuna taşımak ... beklentilerin ötesinde.

aşağıdaki linki mahallenin çırağı gönderiyor dikkatlice okuyalım ;

http://www.surucuehliyetkursu.com/absnedir.htm

Tartışmaya hiç niyetim yok.

Siz "abs (anti blokaj sistemi) aracın durma mesafesini kısaltır. sürücüye manevrasını artırıcı etki yaratmaz." ifadenizi kanıtlayın. Sonra konuşuruz. ABS ancak ıslak zeminde frenlemeye olumlu katkıda bulunabilir. Kuru zeminde mesafeyi uzatır. Kontrolü artırır.

EBD fren mesafesini kısaltır, derseniz haklısınız. Ama ABS değil...

Ayrıca verdiğiniz linkte "ABS, frenleri saniyede 18 defa kadar pompalayarak, sürücülere belirli ölçüde yönlendirme yeteneği kazandırmaktadır." yazıyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vipmail123 -- 29 Mart 2012; 18:07:35 >


_____________________________



 
237 Mesaj
29 Mart 2012; 21:53:48 

abs fren mesafesini kısaltmaz aksine uzatır. frene bastığınızda saniyede belli bi sıklıkla freni çeker bırakır. bu sayede kilitlenme olmaz ve manevra yapılabilir ancak tekerler dönmeye devam ettiği için normal frene göre geç durur. ayrıca abs nin devreye girmesi için debriyaja bamanız gerekir. motor yükü altında her tekerdeki frenleme aynı oranda olmaz bunun içindir ki abs de her tekerde sensör bulunur ve her tekerdeki frenleme eşit dağılım sağlanır araç dengeli durur. motor frenine gelince sadece motor freni tek başına kullanılmaz. normal frene ek olarak devre göre vites küçültülür. şahsi tercihim abs olmayan fren sistemidir. ne zaman çarpma tehlikesi geçirsem hep abs yüzünden oluşan durma mesafesinin uzamasıdır. şükür yapmadık.


_____________________________

El yapımı kasa
http://forum.donanimhaber.com/m_39314118/mpage_1/f_/key_//tm.htm#53989482


 
6641 Mesaj
29 Mart 2012; 21:59:56 

quote:

Orijinalden alıntı: alifuat_a
...ayrıca abs nin devreye girmesi için debriyaja bamanız gerekir...

motor yükü altında her tekerdeki frenleme aynı oranda olmaz bunun içindir ki abs de her tekerde sensör bulunur ve her tekerdeki frenleme eşit dağılım sağlanır araç dengeli durur...

Sizin aracınızda debriyaja basmadan ABS devreye girmiyor mu?

Bir de ikinci söylediğinizin EBD'nin görevi olması lazım.


_____________________________



 
237 Mesaj
29 Mart 2012; 22:01:04 

quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123


Tartışmaya hiç niyetim yok.

Siz "abs (anti blokaj sistemi) aracın durma mesafesini kısaltır. sürücüye manevrasını artırıcı etki yaratmaz." ifadenizi kanıtlayın. Sonra konuşuruz. ABS ancak ıslak zeminde frenlemeye olumlu katkıda bulunabilir. Kuru zeminde mesafeyi uzatır. Kontrolü artırır.

EBD fren mesafesini kısaltır, derseniz haklısınız. Ama ABS değil...

Ayrıca verdiğiniz linkte "ABS, frenleri saniyede 18 defa kadar pompalayarak, sürücülere belirli ölçüde yönlendirme yeteneği kazandırmaktadır." yazıyor.

ebd nedir
abs nedir


_____________________________

El yapımı kasa
http://forum.donanimhaber.com/m_39314118/mpage_1/f_/key_//tm.htm#53989482


 
237 Mesaj
29 Mart 2012; 22:52:07 

quote:

Orijinalden alıntı: vipmail123


Sizin aracınızda debriyaja basmadan ABS devreye girmiyor mu?

Bir de ikinci söylediğinizin EBD'nin görevi olması lazım.

dikkat ettiğim kadarı ile abs devreye girdiğinde genellikle debriyaja basmış oluyorum ama uygun bir fırsatta deneyeceğim. ikinci söylediğim abs nin özellikleri üst mesajda ki videolarda anlatımı var ayrıca froumda daha öncede geçmiş. benim anlatmak istediğim ana konu abs durma mesafesini uzatır, kısaltmaz. abs kontrol avantajı güzel ancak panik halinde ne kadar manevra yapabilen var tartışılır ıslak zeminde iyi ancak buzda o kadarda işe yarar değil. altın kural her zaman kurala uymak. yeri gelince ne abs ne ebd hiç biri işe yaramaz


_____________________________

El yapımı kasa
http://forum.donanimhaber.com/m_39314118/mpage_1/f_/key_//tm.htm#53989482


 
6641 Mesaj
29 Mart 2012; 23:03:52 

quote:

Orijinalden alıntı: alifuat_a
dikkat ettiğim kadarı ile abs devreye girdiğinde genellikle debriyaja basmış oluyorum ama uygun bir fırsatta deneyeceğim. ikinci söylediğim abs nin özellikleri üst mesajda ki videolarda anlatımı var ayrıca froumda daha öncede geçmiş. benim anlatmak istediğim ana konu abs durma mesafesini uzatır, kısaltmaz. abs kontrol avantajı güzel ancak panik halinde ne kadar manevra yapabilen var tartışılır ıslak zeminde iyi ancak buzda o kadarda işe yarar değil. altın kural her zaman kurala uymak. yeri gelince ne abs ne ebd hiç biri işe yaramaz

Siz denemeden söyleyeyim. Mutlaka devreye girer. Yoksa o sistemde bir bozukluk vardır. Ben birkaç defa yapmak zorunda kaldım, ve işe yarıyor. Panik frende her zaman vaktiniz o kadar kısıtlı olmaz. Yüksek hızla giderken biraz uzağınıza birşey çıktığında, panik fren yapsanız bile düşünecek yeterli vaktiniz oluyor.

ABS'nin uzattığını ben de belirttim. Ama EBD kısaltıcı etkiye sahip, tutunma olmayan tekerdeki gücü, tutunan tekere aktararak mesafeyi kısaltıyor.

BAS sistemi de, frenleme gücünü artırmasa da, pedala basış hızınıza göre; daha kısa zamanda fren gücünün tamamını tekerleklere ilettiğinden, fren mesafesini kısaltıyor.

ABS+EBD'li araçta frene basarken tek yapacağınız şey araç durana kadar mümkün olduğunca direksiyonu oynatarak engelden kaçmak. Ama bu sistemler yoksa, manuel olarak pompalama yapmak gerekir; bu da her babayiğidin harcı değil.


_____________________________



511 Mesaj
30 Mart 2012; 2:26:42 

quote:

Orijinalden alıntı: wexcalibur


araç kontrolsüz bir şekilde kayıp giderken fren pedalına sertçe ve ayağınızı kaldırmamak suretiyle basılı tutacaksınız hem de araca şu tarafa gideyim diye yön vereceksiniz Allah akıl fikir versin !!!

bunu yaşamadan anlatmaya çalışmak, ya da sistemin nasıl işlediğini bilmeden tartışmak olayı mahhalle muhabbeti boyutuna taşımak ... beklentilerin ötesinde.

aşağıdaki linki mahallenin çırağı gönderiyor dikkatlice okuyalım ;

http://www.surucuehliyetkursu.com/absnedir.htm

olay burda bıtıyo zaten arac abs sayesınde kayıp gıtmez


_____________________________



 
14 Mesaj
31 Mart 2012; 17:22:07 

quote:

Orijinalden alıntı: FehreR


olay burda bıtıyo zaten arac abs sayesınde kayıp gıtmez

sen daha hala kayıp gitmelerde misin? anlaşılan sistemi çözdük şimdi nasıl çalışacağını anlatıcaz.


_____________________________

özgür ozan
denizli
otomotiv


511 Mesaj
31 Mart 2012; 21:10:39 

anlat sen takıl


_____________________________

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.609