Şimdi Ara

GOLF FSI VS ASTRA (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
0
Favori
1.947
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Loop


    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Golf bildiğin Golf, malzeme kalitesi olarak düştü diyorlar ama bence yükseldi, Fsi çok kaliteli motor...

    Astradan daha performanslı, ama Astranın yakıt tüketimi sınıfta en iyisi, geçende Ümit yol bilgisayarındaki ortalama tüketimi koydu 7 litre harika bir değer...

    Yol tutuş Astrada daha iyi...

    Şekil olarak ikiside güzel.

    Golfün iç mekanı çok dar bu eksi bir değer. Arka koltuta seyahat etmek işkence tüm VW modellerinde...

    Astra TR de en çok satan Kompakt HB araç...

    Golf Avrupanın en çok satanı...

    Ya biraz Opeli sevdiğimden ,VW de severim ama aslında ikisinide severim ama AStra daha güzel gibi geliyor bana...


    Golf efsanenin devamı...

    Golf ün eksiği dizeli pahalı...


    Golf ün eksiği genel olarak pahalı....

    İkiside 5 yıldız...

    Avrupalı GOLFü daha çok alıyor, o bir efsane çünkü.

    Vallahi bence birbirlerine karşı bariz üstünlükleri yok... Ne alırdın sen olsan derseniz, ikisini de tercih ederim ama öncelik Astra ,zamanında da aynı kararsızlığa düşüp daha ferah ve SEDAN diye Astra almıştık...

    Arkadaşım kendindemisin sen?
    Arka koltuta seyahat etmek işkence tüm VW modellerinde...
    Bu ne demek şimdi ???


    Gel seninle VW araçlarına binelim. Sonra bir Golfe binelim...

    Bak daha dün arkadaşın polosuna bindim eski kasa ama farketmez, sonuçta aynı şey arkada yer yok dizler işkence çekiyor o yüzden ben polonun arka koltuğuna oturmam...

    Ben arabamı yurda bırakmıştım, neyse çıktık filan yolda arkadaş aldı bizi Golfüyle. Arkaya bindik, tabi sıkış kakış Golf 4 te , beraber yurda geldik benim arabayı aldık gezmeye gittik, arkadaşlar dedi tamam işte tam benim istediğim araç böyle ferah ferah ...

    Yukarıda böyle işi gücü sadece sataşmak olan insanlar yok dediklerin yalan yanlış demiş doğrusunu söylesinde görelim terbiyesizlik damarlarına işlemiş

    Golf5 Golf4 ten farklı olarak 52mm daha fazla Golf4 te sıkış kakış yolculuk ederken bana değil 52mm 520mm lazım... 5cm geniş olsa ne olacak gene dar...
    _____________________________
    Opel Astra G
    Renault Clio 1.6 RXT




  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Şimdi arkadaşlar yanlış bilinen şeyler var.

    Tamam Astra çok süper bir araç. Bende Astra diyorum ama yorumlara bakıyorum işte Fsi fıs birşey, yok Mitsubishi bu teknolojiyi bıraktı Reno bıraktı filan bunlar yanlış yorumlar.

    1. Fsi teknolojisi Gdi teknolojisinin çok daha ilerisinde bir teknoloji , tasarımda çok farklılıklar var ancak bir mühendis bunu düşünebilirdi dedirtiyor insana.

    2. Mitsubihsi halen bir çok otomobil firmasına GDI teknolojisi için patent veriyor. Yani Mitsubishi bıraktı filan hikaye, adamlar halen neredeyse çoğu otomobil firmasına teknolojisini satıyor...


    Bu bağlamda devam etsin tartışma...


    Ben FSInin tamamen boş birşey olduğunu söylemedim, sadece öyle araç alırkenn büyük faktör olamayacağını söylemek istedim, yoksa bir Megane'nın IDEsine göre daha ileride olduğu tartışılmaz nmühendislerden başka da kim tasarlayacak ki?? ancak yararını tartışabiliriz, FSI nedir FSI düşük devirde işe daha çok yarayacağı varsayılan bir teknoloji, GDI /IDE teknolojisi bunun bir kısmını oluşturuyor

     GOLF FSI VS ASTRA

    Birinci resimde hochduckpumpe denilen kırmızı parça yüksek basıç benzin pompası, luftmassemmesser: hava akışı ve sıcaklığı ölçer sensör, drasselvorrichtung: eski sobalardakine benzer baca kapayıcı donanım , abgasrückführventil :atık gaz geri emiş sübabı, klopfsensör de: vuruntu sensörü; biraz daha iyi anlaşılması için...

     GOLF FSI VS ASTRA



    Bu kısmı direkt kopya ama ben çevirdiğime göre kendimden aşırmakta bir sakınca görmüyorum.
    FSI motorlarda benzin dizel araçlara benzer tarzda doğrudan bir yüksek basınç pompası aracılığıyla direkt silindirlerin içine 100 bar basınçla püskürtülüyor, sıkıştırma oranları yüksek, benzinin silindirin içinde buharlaşması soğumaya sebep olup daha verimli bir yanma ve sıkıştırmaya sebep oluyor ve hava emiş twinportta olduğuna benzer şekilde 2 farklı modda , golf te 3 modda çalışıyor (Audinin FSI motoru ile GOLF motoru arasında farklılık mevcut audide kapakçıkları kademesiz çalışıyor), düşük güç modunda hava kelebeği sonuna kadar açılıyor akış kanal kapağı kapanıyor böylece daha hızlı ve giraplı bir hava akımı oluşuyor, geçiş modunda benzin püskürmesi daha önce gerçekleşiyor, 3000 devirin üstünde ve yük altında normal motorlardaki gibi kanallar tam açılıyor,hava kelebeği hava akımını kumanda etmek için kısılıyor benzin püskürmesi 4 zamanlı motorlardaki gibi emme sırasında oluyor ve sıkıştırma oranı biraz daha yükselip 12:1 e ulaşıyor. Sıkıştırmanın yüksek olması performansın artışında rol oynuyor
    Direkt enjeksiyonlu motorlardaki dezavantaj daha fazla zararlı gaz oluşumuna neden olması ve benzinin içiindeki kükürtün oranının enjeksiyon pompasında ciddi sorunlara yol açmasıydı , ve meganenın 2.0 "ide" ve mitsubishi nin "GDI" ,Alfa 156 "JTS" direkt enjeksiyonlu motorları bu nedenle tam başarıya ulaşamadı. VW grubu yeni NOX sensörü ve NOX katalizörü üreterek bunun üstesinden geldiler.

    Twinport daha farklı çift kanal var düşük devir ve güç gerekmeyen durumlarda ,yük değeri %50nin altında iken , bu kanallardan bir tanesi,düz açıklıklığı olanı kapanıyor ve tek kanaldan içeri daha hızlı şekilde benzin gaz karışımı doluyor, bu açık kalan kanal daha dar ağıza ve hava karışımın silindirde hızlı girdaba neden olacak tarzda biçimlendirilmiş. Bu şekilde %30 atık gazdan yararlanma imkanı doğuyor , toplamda %6lık bir yakıt tasarrufu sağlanıyor.

     GOLF FSI VS ASTRA


    Twinport FSI nin ucuzu diye söyleyebiliriz amacı daha az yakıt tüketimi,en baştaki farkı silindirlerin içine direkt benzin atışı yok , yüksek basınçla çalışmadığı için de yüksek basınç pompasına ihtiyacı yok.Bunlar hep maliyetler üzerine etkili faktörler FSI'inin de görüldüğü gibi amacı alt devirlerde 2000-3000 altında bir tasarrufu sözkonusu gerisi normal IDE teknolojisinin benzeri diyebiliriz. Yüksek silindir sıkıştırma oranı burada çok belirleyici olamaz yüksek sıkıştırma için FSI ye ihtiyaç yok çünkü ufak bir silindir tasarım değişikliği 12:1 oranını sağlar daha da meraklıysan turbo koyarsın istemediğin kadar çok sıkıştırırsın, amaç eski berbat yakıt tüketim oranlarını düşürebilmek(Eski golf motorunun ne tükettiğini bilen anlar, ilaveten o motor en az FSI kadar güç sağlardı son beygir gücünün fazlalığı yanıltmasın, o nedenle Audide ve bir kısım golfte hala müzelik o 102 beygirlik motor kullanılıyor, bunlar çok da iyi performans sağlıyor)

    ben daha cevaplayamadan forum hızla ilerlediği için yeniden yazmam gerekti özür dilerim
    .
    Resimler ve açıklayıcı bilgilerhttp://www.kfztech.de/ sitesine ait.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umit -- 18 Şubat 2006 14:59:56 >




  • amma salladınız ha...

    arkadaşlar
    enson kasa golf, jetta hariç
    önceki vw lerde (golf4, bora, polo) gerçekten diz mesafesi dardı
    antiochos haklı.
    bu araçlara binmedinizmi hiç.????
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    quote:

    Orjinalden alıntı: Loop


    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Golf bildiğin Golf, malzeme kalitesi olarak düştü diyorlar ama bence yükseldi, Fsi çok kaliteli motor...

    Astradan daha performanslı, ama Astranın yakıt tüketimi sınıfta en iyisi, geçende Ümit yol bilgisayarındaki ortalama tüketimi koydu 7 litre harika bir değer...

    Yol tutuş Astrada daha iyi...

    Şekil olarak ikiside güzel.

    Golfün iç mekanı çok dar bu eksi bir değer. Arka koltuta seyahat etmek işkence tüm VW modellerinde...

    Astra TR de en çok satan Kompakt HB araç...

    Golf Avrupanın en çok satanı...

    Ya biraz Opeli sevdiğimden ,VW de severim ama aslında ikisinide severim ama AStra daha güzel gibi geliyor bana...


    Golf efsanenin devamı...

    Golf ün eksiği dizeli pahalı...


    Golf ün eksiği genel olarak pahalı....

    İkiside 5 yıldız...

    Avrupalı GOLFü daha çok alıyor, o bir efsane çünkü.

    Vallahi bence birbirlerine karşı bariz üstünlükleri yok... Ne alırdın sen olsan derseniz, ikisini de tercih ederim ama öncelik Astra ,zamanında da aynı kararsızlığa düşüp daha ferah ve SEDAN diye Astra almıştık...

    Arkadaşım kendindemisin sen?
    Arka koltuta seyahat etmek işkence tüm VW modellerinde...
    Bu ne demek şimdi ???


    Gel seninle VW araçlarına binelim. Sonra bir Golfe binelim...

    Bak daha dün arkadaşın polosuna bindim eski kasa ama farketmez, sonuçta aynı şey arkada yer yok dizler işkence çekiyor o yüzden ben polonun arka koltuğuna oturmam...

    Ben arabamı yurda bırakmıştım, neyse çıktık filan yolda arkadaş aldı bizi Golfüyle. Arkaya bindik, tabi sıkış kakış Golf 4 te , beraber yurda geldik benim arabayı aldık gezmeye gittik, arkadaşlar dedi tamam işte tam benim istediğim araç böyle ferah ferah ...

    Yukarıda böyle işi gücü sadece sataşmak olan insanlar yok dediklerin yalan yanlış demiş doğrusunu söylesinde görelim terbiyesizlik damarlarına işlemiş

    Golf5 Golf4 ten farklı olarak 52mm daha fazla Golf4 te sıkış kakış yolculuk ederken bana değil 52mm 520mm lazım... 5cm geniş olsa ne olacak gene dar...




    Ben 1.82 boyumla ibizanın arka sına sığıom da sen nası sığmıon hayret
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    fsi teknolojisi daha yeni bir teknoloji.
    kimbilir fsi daha ne yeniliklerle karşılaşacak ve geliştirilecek belki arge olarak düzeltecekleri çoğu şey
    motordaki görmüş oldukları ufak hatalar olacak.
    gdi teknolojisi ise daha oturmuş arge süreci nerdeyse bitmiş bir teknoloji

    ama şu bir gerçek fsi motorun çıkışındaki emeği geçen mühendisler ordusu motorun gelişim sürecini
    tamamen bilen yetenekler topluluğudur.
    sonuçta her halikarda fsi 2006 yı yani yenilikleri yansıtacaktır.
    buda kimisine göre üstünlük olarak nitelendirilebilir.

    bunun gibi, detroit dizel teknolojisi ingiliz perkins dizel teknolojisine çok detay satmıştır.
    kaldıki perkins dizel olsun cummins dizel olsun çok eski kuruluşlardır.

    antiochos arkadaşım bu konularda haklı
    yanlız bir konu var.
    golf 5 de arka koltuklar çok rahat diz mesafesi geniş
    golf 4 de böyle bir sıkıntı vardı.

    iki aracıda kullandım biliyorum.





    Yani yalancı demek yakışık alır mı?

    En son kasa 52mm daha geniş sadece... Yani diyebilirim VW araçlarının arkası dar bu bir yorumdur ki böyle yani GOLF Plus hariç...

    Polosudur Golfüdür...
    Bunun için söylediğin yalan denir mi hiç?
    Sözüm Loopa değil...
    En fazla dersin ki katılmıyorum bana göre arka diz mesafesi yeterli dersin...

    @Loop İbizaya arka koltuğuna hiç binmedim, ama arka diz mesafesinin IBIZA da dar olduğunu duymuştum... Sığmak başka bende 1.80 im Golf4 ün polonun arkasına sığıyorum ama ona sığmak denirse...


    @UMIT ben zaten senin için söylemedim, genel bir şey var, FSI fıstır, dandiktir yaramaz beş para etmez gibi...

    FSI teknolojisi hali hazırdaki standart benzinli motor teknolojilerine göre 1 adım önde...


    Maliyetini filan hiç katmıyorum ,bilmiyorum yüksek maliyetli olduğunu sanmıyorum, fiyat konusu zaten VW nin en büyük sorunu o da TÜRKİYE için yurtdışında bu araçlar aynı fiyatlara satılıyor...

    Ayrıca dediğine katılıyorum

    1.6 araç alacak bir adam için Fsi mış, Twinportmuş farketmez..

    AZ YAKSIN YETER!!!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antiochos -- 5 Şubat 2006 14:08:19 >
    _____________________________
    Opel Astra G
    Renault Clio 1.6 RXT




  • kim yalancı demiş anlamadım????
    öyle bir kelimemi kullandım
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    kim yalancı demiş anlamadım????
    öyle bir kelimemi kullandım

    yok sen değil yukarılarda...

    Zaten senin dediğine katılıyorum, önceki golfler çok çok dardı, yeni nesil Golf öncekine göre daha geniş... Arka diz mesafesi dediğim gibi 52mm daha geniş...

    Neyse konu sapmasın ama gerçi bu da bir bilgidir

    TDi için de Fsi gibi suçlama yapıyorlar yok dandikmiş vs. imiş...


    TDi ismi aynı olmasına rağmen VW tarafından sürekli geliştirilen teknoloji...

    Common Rail den çok yüksek basınçlarla çalışıyor sanırım 2 kilobar(düzeltme bar değil) bir basınç söz konusu ...

    Ama biraz gürültülü ona birşey diyemem ama kesinlikle uyduruk kıytırık değil, hatta Common-railden daha iyi olup olmadığı konusunda şüphelerim var pump-düse ün...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antiochos -- 5 Şubat 2006 14:58:32 >
    _____________________________
    Opel Astra G
    Renault Clio 1.6 RXT




  • sorun yok
    _____________________________
  • aslında şöyle bir gerçek var her yeni çıkan dizel bir öncekinde daha üstün özelliklerde oluyor
    tdi teknolojisi de çok üştün bir teknoloji olmasına rağmen biraz diğer dizellerin gerisinde kalmış olması
    doğru olabilr. bu konuyu sorgulayamıycam ama dandik demek hiçte doğru olmaz
    çünkü birçok firmaya dizel teknolojisi öğreten bir öğretmen firmadır vw

    benzetmek gerekirse, bilgisayar teknolojisinin sürekli gelişimi gibi bir konudur bu.

    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos
    ...

    TDi için de Fsi gibi suçlama yapıyorlar yok dandikmiş vs. imiş...


    TDi ismi aynı olmasına rağmen VW tarafından sürekli geliştirilen teknoloji...

    Common Rail den çok yüksek basınçlarla çalışıyor sanırım 2 bar bir basınç söz konusu ...

    Ama biraz gürültülü ona birşey diyemem ama kesinlikle uyduruk kıytırık değil, hatta Common-railden daha iyi olup olmadığı konusunda şüphelerim var pump-düse ün...


    2005 model passat da kullanıla 2.0lt TDI motorda mazotun ulaştığı basınç 2200 bar kadar , common railde bu şu sıralarda 1800 bar civarında, pompa meme sistmi diye cevirebileceğimiz bu sistemin can damar her bir memenin basıncı kendisinin oluşturması ,

     GOLF FSI VS ASTRA

    />
     GOLF FSI VS ASTRA



     GOLF FSI VS ASTRA
     GOLF FSI VS ASTRA



    Commonrail de adındaki gibi bir ortak bir silindir içinde basınç oluşturuluyor ve silindir başlarındaki süspaplar açılarak basınçlı mazot silindirin içine püskürtülüyor.

    Eski ford ve opel dizellerinin pompa sistemleri daha değişik dağıtıcı pompa sistemi adı altında bir sistem kullanıyor , fordun şu anda PSA grubuyla ortak kullandığı, opelin de fiat grubuyla ortaklaşa hazırladığı dizel motorları common raile dönmüş durumda.

    genewww.kfztech.de sitesinin yardımına başvurursak
    />


     GOLF FSI VS ASTRA


    Aşağıda da dizel motorlasrın çalışma prensibi var.
    http://auto.howstuffworks.com/flash/diesel2.swf
    Farkındayım taksit taksit geliyor ama hazırlamam gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umit -- 5 Şubat 2006 15:15:58 >




  • Multijette bilgisayar kontrollü değişken zamanlı püskürtme uygulanıyor, bilgisayar o anki koşulllara istenene göre farklı püskürtmeyi ayarlıyor, buda çok verimli olmasını sağlıyor... Diğer Common-raillerden farklı bir sistem...


    TDi kesinlikle çok üstün bir teknoloji...

    Ykarıda görüldüğü gibi...
    _____________________________
    Opel Astra G
    Renault Clio 1.6 RXT
  • düşünsenize 50 milyar para sayıcaksınız arka tampon siyah

    böyle komiklik olmaz lütfen....(anlıyan anladı)
    _____________________________




  • Golflerin hepsinde tampon siyah değil mi__??

    Onu tasarım olarak öyle yapmışlar sanırım... Bence de renkli olsa daha iyi tabiiki...
    _____________________________
    Opel Astra G
    Renault Clio 1.6 RXT
  • Renklinin de derdi başka benim astrada aptalın biri gelip arka tamponu çizdiği için boyatmam gerekti bir tampon boyatma servisinde 200 YTL yi geçkin tutuyor zaman kaybı, renk değişikliği de cabası,tabi siyah tampon iyidir demiyorum ama renkli tamponda de dert eksik değil
  • BEN GOLF DERIM CUNKU ASTRA NIN İÇİ ÇOK KÜÇÜK
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    Renklinin de derdi başka benim astrada aptalın biri gelip arka tamponu çizdiği için boyatmam gerekti bir tampon boyatma servisinde 200 YTL yi geçkin tutuyor zaman kaybı, renk değişikliği de cabası,tabi siyah tampon iyidir demiyorum ama renkli tamponda de dert eksik değil


    abi öyle ama bi başka duruyor sonuçta...(en azından plastik gözükmesinden iyidir)
    _____________________________
  • 3gündür gtc kullanıorm..arkadasımın arabası benimkini de o aldı ist.da....içi harika bu astraların ayrıca daha konforlu oldugu bir gerçek...golfe göre ne olur bilemem ama yeni leona göre daha konforlu...evet performansı gercekten kötü araba yürümüor ama olsun şekli yetior+xenon+örümcek jantı...ben seviorm gtc i sevmesem zaten kullanmam...astraların içi konsolu bence sıkınıfında 1numara
    _____________________________
    BİZLER DÜNYAYI DEĞİŞTİREBİLİRİZ(ODTÜ)
  • bencede kesinlikle golf
    _____________________________
  •  GOLF FSI VS ASTRA
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    quote:

    Orjinalden alıntı: Loop


    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Golf bildiğin Golf, malzeme kalitesi olarak düştü diyorlar ama bence yükseldi, Fsi çok kaliteli motor...

    Astradan daha performanslı, ama Astranın yakıt tüketimi sınıfta en iyisi, geçende Ümit yol bilgisayarındaki ortalama tüketimi koydu 7 litre harika bir değer...

    Yol tutuş Astrada daha iyi...

    Şekil olarak ikiside güzel.

    Golfün iç mekanı çok dar bu eksi bir değer. Arka koltuta seyahat etmek işkence tüm VW modellerinde...

    Astra TR de en çok satan Kompakt HB araç...

    Golf Avrupanın en çok satanı...

    Ya biraz Opeli sevdiğimden ,VW de severim ama aslında ikisinide severim ama AStra daha güzel gibi geliyor bana...


    Golf efsanenin devamı...

    Golf ün eksiği dizeli pahalı...


    Golf ün eksiği genel olarak pahalı....

    İkiside 5 yıldız...

    Avrupalı GOLFü daha çok alıyor, o bir efsane çünkü.

    Vallahi bence birbirlerine karşı bariz üstünlükleri yok... Ne alırdın sen olsan derseniz, ikisini de tercih ederim ama öncelik Astra ,zamanında da aynı kararsızlığa düşüp daha ferah ve SEDAN diye Astra almıştık...

    Arkadaşım kendindemisin sen?
    Arka koltuta seyahat etmek işkence tüm VW modellerinde...
    Bu ne demek şimdi ???


    Gel seninle VW araçlarına binelim. Sonra bir Golfe binelim...

    Bak daha dün arkadaşın polosuna bindim eski kasa ama farketmez, sonuçta aynı şey arkada yer yok dizler işkence çekiyor o yüzden ben polonun arka koltuğuna oturmam...

    Ben arabamı yurda bırakmıştım, neyse çıktık filan yolda arkadaş aldı bizi Golfüyle. Arkaya bindik, tabi sıkış kakış Golf 4 te , beraber yurda geldik benim arabayı aldık gezmeye gittik, arkadaşlar dedi tamam işte tam benim istediğim araç böyle ferah ferah ...

    Yukarıda böyle işi gücü sadece sataşmak olan insanlar yok dediklerin yalan yanlış demiş doğrusunu söylesinde görelim terbiyesizlik damarlarına işlemiş

    Golf5 Golf4 ten farklı olarak 52mm daha fazla Golf4 te sıkış kakış yolculuk ederken bana değil 52mm 520mm lazım... 5cm geniş olsa ne olacak gene dar...





    7 sene golf 4 kullandım, golf 5 te arkada oturan yolcunun diz mesafesi oldukçe yeterli eskisine göre

    astra ya da oturdum, kasıklarıma ağrılar girdi, yani golf 5 daha iyi arka diz mesafesinde, fakat golf 4 gerçekten kötüydü o konuda

    bu arada boy 1,83 kilo 75
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.