Şimdi Ara

DSG 7 - DSG 6 (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
868
Cevap
38
Favori
399.149
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık 2-3 aydır özellikle sağa sola dönüşlerde araçta titreme oluyordu ..anlam veremedim-önemsemedim.

    son zamanlarda özellikle düşük devirlerde 2.viteste (D2de) düz yolda giderken de aynı titremeyi yaptı... yaşadığımız yerde sıcak (kaymak)asfalt olmadığı için sanırım tümsekten dolayı araç titredi diye düşündüm... Taki İzmir'e gidene kadar.. İzmir yolları sıcak asfalt olduğu için aynı titremeyi orada da yapınca tamam dedim bu dsg hatası.İnternette araştırma yaptım.. 10.000 km'nin üstündeki DSG7 lerin çoğunda bu hatanın olduğunu gördüm...Benim araç 24.000 de..

    Skoda-Golf-Passat-Seat ve diğerleri özellikle 7 DSG lilerin çoğu bu hatayı yaşamış. Sorunun çözümünü servis ezbere biliyor artık...

    2012 modellerde sorun çözüldümü bilmiyorum ...Ancak 2011 ve altı dsg alacaklar bu hatayla karşılaşmaya hazırlıklı olsun... DSG'nin problemsiz bir şanzıman olduğunu düşünmüşdüm ama değilmiş... Yine de pişman değilim. Umarım arıza garantiden değişecek(verdiğim ön bilgilerden kavrama değişecek deniyor kesin karar servise gittikten sonra verilecek..)

    Okadar komforlu bir sürüş sağlıyorki bu hatayı yaşayacağımı bile bile tereddüt etmeden yine dsg alırdım... Bundan sonra da ekonomik olarak imkanım olduğu sürece dsgden başka bir araç kullanmak çok zor benim için...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 27 Ocak 2015; 17:05:19 >







  • Hocam meseleye ayrıntı vermek isterim:

    - Sizin 110 bin eur luk araçlar da aynı şanzımanı kullanıyor dediğiniz eksik bilgidir. VW/Audi ve grubu araçların 7 ileri DSG DQ200 şanzımanı 250 nM ye kadar olan araçlarda kullanılıyor. Daha büyük torklu araçlarda (örneğin 2.0 TDI motorlu araçlar) DQ250 (6 ileri) kullanılıyor ki zaten DQ250 lerde nadiren sorun çıkıyor. Ama şu anda VW grubunun dünyanın heryerinde sattığı 7 ileri olan DSG kronik sorunlu bir şanzıman. Almanyadaki forumlar v.b. uzun süren araştırmalar sonucu (bkz.http://www.motor-talk.de/news/vw-hat-probleme-mit-dem-dsg-ihr-auch-t4460458.html bu linkte görüldüğü üzere her iki DSG 7 ileri kullanıcısından biri şanzımandan şikayetçi) ben geçen hafta 14. passat highline almaktan vazgeçtim.

    Araca 90 bin TL para bayılıp 20 bin km de serviste 15 gün şanzıman beklemek istemem. Kaldı ki değişimden sonra 20-30 bin km sonra muhtemelen yine aynı arıza olacak.

    Ben buradan bütün VW kullanıcılarına sesleniyorum: 7 ileri DSG almayın, ta ki VW Türkiye'de de DSG garantisini 10 yıla çıkarana kadar.

    Çin'de 10 yıl garanti vereceksin, burada kalkıp birçok kimseye kullanıcı hatası diyeceksin... Bunu doğru bulmuyorum... Bu konuyla alakalı birisi Passatturkey forumundan doğuşu mahkemeye verdi ve kazandı, bilginize...

    Olaylara VW fanatikliği yapmadan, objektif bakmak lazım...
    Dsg7 araç alınmaz. Dsg 6 ile 99.000 e geldim 1 kere bile silkeleme v.b. sorun yaşamadım. Dsg7 kullanırken 15.000 kmde bir servisteydim.

    Dsg6 gibi sorunsuz bir yağlı şanzıman varken , Volkswagen dsg7 gibi kuru ve sürekli sorun çıkaran bir şanzımana neden geçti diye hiç düşündünüz mü?

    Bu şanzımanın kusurlu olduğu belli işte. Buna rağmen tüketici hakkını arıyamıyor Normal koşullarda volkswagenin bu şanzımandan dolayı tüketicilere binlerce tl tazminat ödemesi gerekirdi. Tüketiciler , bu şanzımandan dolayı volkswagene binlerce tllik onarım parası ödüyor.

    Ne güzel dünya.


    Hem kusurlu ürün piyasaya sür, hem de bundan binlerce tl gelir elde et..
    Yapay Zekanın Yanıtı

    DSG 7 ve DSG 6: Kavrama, Mekatronik, Yazılım Problemleri

    Giriş:

    Çift debriyajlı şanzıman sistemleri (DSG) olarak bilinen DSG 6 ve DSG 7 şanzımanlar, modern araçlarda yaygın olarak kullanılmaktadır. Ancak diğer mekanik sistemler gibi, DSG şanzımanlar da zaman zaman sorunlarla karşılaşabilir. Bu makale, DSG 6 ve DSG 7 şanzımanlarında yaygın olarak görülen kavrama, mekatronik, yazılım problemlerini incelemekte ve çözüm önerileri sunmaktadır.

    Kavrama Problemleri:

    DSG şanzımanlarda kavrama, güç aktarımından sorumludur. Aşınmış veya hasar görmüş kavramalar, aracın gaz yememe veya vites geçişlerinde vuruntu yapmasına neden olabilir. Bu durumda, kavramaların değiştirilmesi gerekebilir.

    Mekatronik Problemleri:

    Mekatronik ünite, DSG şanzımanın elektronik kontrol ünitesidir. Bu ünite, şanzımanın çalışmasını kontrol eder ve kavramaların ve viteslerin sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlar. Mekatronik arızaları, anahtar işareti yanıp sönmesi veya şanzımanın hiç vites değiştirmemesi gibi sorunlara yol açabilir. Mekatronik ünitelerinin tamiri veya değiştirilmesi gerekebilir.

    Yazılım Problemleri:

    DSG şanzımanlar, performansını ve verimliliğini optimize etmek için yazılım tarafından kontrol edilir. Yazılım hataları, vites geçişlerinde vuruntu, şanzımanın belirli viteslerde sıkışması ve daha birçok soruna neden olabilir. Yazılım güncellemeleri veya yeniden programlama bu sorunları çözebilir.

    Yaygın Sorunlar ve Çözümleri:

    • DSG şanzıman gaz yemiyor: Kavrama aşınması veya hasarı
    • DSG vuruntu sorunu çözüm: Vites geçişlerinde vuruntu için kavrama veya mekatronik arızası
    • DSG 6 ileri mekatronik fiyatı: Mekatronik ünitesinin tamiri veya değiştirilmesi için fiyat değişkenlik gösterir
    • DSG anahtar işareti yanıp sönüyor: Mekatronik arızası
    • DSG 2 den 3 e geçerken vuruntu: Kavrama veya yazılım sorunu
    • DSG vites geçişlerinde vuruntu: Kavrama, mekatronik veya yazılım arızası
    • DSG 1 3 5 7 geçmiyor: Yazılım hatası veya mekatronik arızası

    Önemli İpuçları:

    • Şanzıman sorunlarını önlemek için üreticinin önerdiği bakım programına uyun.
    • Anormal sesler veya vites geçişlerinde sorunlar fark ederseniz, aracı yetkili bir servise götürün.
    • DSG şanzımanınızı düzenli olarak kontrol ettirin ve gerektiğinde yazılım güncellemeleri yaptırın.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Dsg şanzumanlar malesef kullanıcısını çok üzüyor,,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasinozkan

    Dsg şanzumanlar malesef kullanıcısını çok üzüyor,,
    Kavrama hatası 2. viteste devir düşünce tekrar hızlanırken oluryor genelde. Kuzenimin passatında aynı sorun olmuştu servis kavramayı değiştirdi. Şuan hiçbir sıkıntı yok. Aracı 20000 deydi bu sorun olduğunda. Şuan 30000 de sıkıntısı yok. Arkadaşımın 2010 model a3ünde de aynı sorun mevcut. Onun kavramasıda değişecek. Umarım 2012 de çözüm bulunmuştur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: artismimar

    Kavrama hatası 2. viteste devir düşünce tekrar hızlanırken oluryor genelde. Kuzenimin passatında aynı sorun olmuştu servis kavramayı değiştirdi. Şuan hiçbir sıkıntı yok. Aracı 20000 deydi bu sorun olduğunda. Şuan 30000 de sıkıntısı yok. Arkadaşımın 2010 model a3ünde de aynı sorun mevcut. Onun kavramasıda değişecek. Umarım 2012 de çözüm bulunmuştur...

    Alıntıları Göster
    yeni nesil kavramalar geldi 2012 lerde sorun yok onceki yillarda problem olanlar serviste degistirebiliyor garantiden benim aracin garantisi bitti yinede kavramam mekatronik degisti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: melihdemirag

    yeni nesil kavramalar geldi 2012 lerde sorun yok onceki yillarda problem olanlar serviste degistirebiliyor garantiden benim aracin garantisi bitti yinede kavramam mekatronik degisti

    Alıntıları Göster
    DSG iyidir. Bunlar ufak tefek sorunlar. Hallolur. İyi forumlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melihdemirag

    yeni nesil kavramalar geldi 2012 lerde sorun yok onceki yillarda problem olanlar serviste degistirebiliyor garantiden benim aracin garantisi bitti yinede kavramam mekatronik degisti

    Yaklaşık 1 yıldır 6 DSG kullanıcısıyım...
    Çok keyifli, sorunsuz geçişli bir şanzıman...
    7 DSG Caddy'yi de alma niyetindeydim...Diğer yorumları okurken bir an vazgeçer gibi geldim taki sizin yorumunuza kadar..
    2012 alacağım inşallah bu sorun dediğiniz gibi düzelmiştir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gazeteci63

    quote:

    Orijinalden alıntı: melihdemirag

    yeni nesil kavramalar geldi 2012 lerde sorun yok onceki yillarda problem olanlar serviste degistirebiliyor garantiden benim aracin garantisi bitti yinede kavramam mekatronik degisti

    Yaklaşık 1 yıldır 6 DSG kullanıcısıyım...
    Çok keyifli, sorunsuz geçişli bir şanzıman...
    7 DSG Caddy'yi de alma niyetindeydim...Diğer yorumları okurken bir an vazgeçer gibi geldim taki sizin yorumunuza kadar..
    2012 alacağım inşallah bu sorun dediğiniz gibi düzelmiştir..

    Alıntıları Göster
    2012 dsg lerde sorunlar cözüldümü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dt1907

    2012 dsg lerde sorunlar cözüldümü

    buna kesin ve net bir cevap arıyoruz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gazeteci63

    quote:

    Orijinalden alıntı: dt1907

    2012 dsg lerde sorunlar cözüldümü

    buna kesin ve net bir cevap arıyoruz..

    Alıntıları Göster
    bende merak ediyom acaba sorun cözüldümü diye bu konu hakkında bilgisi olan varmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leftercan1907

    bende merak ediyom acaba sorun cözüldümü diye bu konu hakkında bilgisi olan varmı

    Alıntıları Göster
    bazı forumlarda 7 DSG'nin bir süre sonra kavrama problemi yarattığı yani 2.viteste titreme sorunu, ve bu problemden dolayı neredeyse tüm 7 dsg lerin kavramasının değiştini okudum.
    Bu sorunun 2009-2010-2011 modellerde olduğu, arızalı olan şanzımanlara 2012 yılında üretilmiş yeni kavramaların takılacağı bilgisine ulaştım. 2012 model araçlarda bu sorunun olmadığını da okudum...
    Tabi ne kadar doğru bilmiyorum..



    son sayfalara doğru yeni kavrama ile ilgili bilgiler var..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gazeteci63 -- 31 Ocak 2012; 13:54:15 >




  • Dsg araclarda cok ciddi sikintilar oluyor

    3 tane dsg aracimiz var cok sukur bir problem yasamadim ama yasayan oluyor

    Ozellikle 7 ileri dsg araclarda kavrama ve mekotronic arazasi oluyor

    Kavrama sikintisi genelde arac giderken ani frenlerde oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

    Yaklaşık 2-3 aydır özellikle sağa sola dönüşlerde araçta titreme oluyordu ..anlam veremedim-önemsemedim.

    son zamanlarda özellikle düşük devirlerde 2.viteste (D2de) düz yolda giderken de aynı titremeyi yaptı... yaşadığımız yerde sıcak (kaymak)asfalt olmadığı için sanırım tümsekten dolayı araç titredi diye düşündüm... Taki İzmir'e gidene kadar.. İzmir yolları sıcak asfalt olduğu için aynı titremeyi orada da yapınca tamam dedim bu dsg hatası.İnternette araştırma yaptım.. 10.000 km'nin üstündeki DSG7 lerin çoğunda bu hatanın olduğunu gördüm...Benim araç 24.000 de..

    Skoda-Golf-Passat-Seat ve diğerleri özellikle 7 DSG lilerin çoğu bu hatayı yaşamış. Sorunun çözümünü servis ezbere biliyor artık...

    2012 modellerde sorun çözüldümü bilmiyorum ...Ancak 2011 ve altı dsg alacaklar bu hatayla karşılaşmaya hazırlıklı olsun... DSG'nin problemsiz bir şanzıman olduğunu düşünmüşdüm ama değilmiş... Yine de pişman değilim. Umarım arıza garantiden değişecek(verdiğim ön bilgilerden kavrama değişecek deniyor kesin karar servise gittikten sonra verilecek..)

    Okadar komforlu bir sürüş sağlıyorki bu hatayı yaşayacağımı bile bile tereddüt etmeden yine dsg alırdım... Bundan sonra da ekonomik olarak imkanım olduğu sürece dsgden başka bir araç kullanmak çok zor benim için...

    aracınızın trafiğe çıkış tarihi neydi?




  • 1/12/2010
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    1/12/2010
    Bakalım Seat Altea ile bu sorunları biz de yaşayacak mıyız?
  • yeni nesil kavramaların 2011 ortalarında kullanılmaya başlanmış. kavrama değiştirkten sonra sorununuz kalmaz umaraım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    yeni nesil kavramaların 2011 ortalarında kullanılmaya başlanmış. kavrama değiştirkten sonra sorununuz kalmaz umaraım.
    2012 model scirocco kullanıcısıyım aracım 8binde D2 de kronik hatayı verdi yine de 2012ler de de var bu sorun kavrama siparişim verildi değişicek. servisin söyledigine göre yeni kavramalarda bu sorun olmuyomuş bakıp görücez ama 2012 de de bu sorun mevcut.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bullas

    2012 model scirocco kullanıcısıyım aracım 8binde D2 de kronik hatayı verdi yine de 2012ler de de var bu sorun kavrama siparişim verildi değişicek. servisin söyledigine göre yeni kavramalarda bu sorun olmuyomuş bakıp görücez ama 2012 de de bu sorun mevcut.

    Alıntıları Göster
    Kavrama değişim prosedürü nasıl işledi bilgi verirmisiniz?

    Ne kadar ayıp değilmi arkadaşlar? Bir şanzıman yaptırtıyorsun kavramasının arızalı olduğunu bile bile yeni modele de koyuyorsun. İşte böyle bir saygısızlığı ancak vw yapar..

    arızalı olduğunu bile bile bu şanzımanı bu haliyle piyasaya sürmek rezalettir.. Tüketiciler sessiz kaldıkça vw tepemize biniyor.... Hepimiz sesimizi çıkaralım arkadaşlar vw'ye. acaba bu arızalı şanzımanları Almanyada yada Amerikada da piyasaya sürüyorlarmı acaba? o sıkar biraz .... bizim gibi 3. dünya ülkelerine kaktırıyorlar ancak . Bizim gibi uyanan 3-5 kullanıcınınkini değiştiririz değiştirmediklerimiz karımızdır mantığıyla....

    Yazıklar olsun volkswagene de bu arızalı araçları bile bile kabul eden Doğuş'a da...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 4 Haziran 2012; 10:27:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Kavrama değişim prosedürü nasıl işledi bilgi verirmisiniz?

    Ne kadar ayıp değilmi arkadaşlar? Bir şanzıman yaptırtıyorsun kavramasının arızalı olduğunu bile bile yeni modele de koyuyorsun. İşte böyle bir saygısızlığı ancak vw yapar..

    arızalı olduğunu bile bile bu şanzımanı bu haliyle piyasaya sürmek rezalettir.. Tüketiciler sessiz kaldıkça vw tepemize biniyor.... Hepimiz sesimizi çıkaralım arkadaşlar vw'ye. acaba bu arızalı şanzımanları Almanyada yada Amerikada da piyasaya sürüyorlarmı acaba? o sıkar biraz .... bizim gibi 3. dünya ülkelerine kaktırıyorlar ancak . Bizim gibi uyanan 3-5 kullanıcınınkini değiştiririz değiştirmediklerimiz karımızdır mantığıyla....

    Yazıklar olsun volkswagene de bu arızalı araçları bile bile kabul eden Doğuş'a da...

    Alıntıları Göster
    Bugün 2012 1.6 tdi 105 ps dsg passat comfortline aldım. Herşey çok iyi giderken daha teslim alırken ileri viteste duran arabayı geri vitese taktım.
    Araba gene ileri gitti. 3 kez tekrarladım ve aynı oldu. Sonra kontağı kapattım ve biraz bekleyip tekrar çalıştırdım. Bu kez araç normal davrandı.
    teslim aldıktan sonra evin önüne geldim. Park ettim. Yarım saat sonra kapalı garaja koymak üzere çalıştırdım. Geriye taktım ve duvara oldukça yanaşınca
    ileri vitese taktım. Ama O ne? Aynı olayı gene yaşadım. Bu kez araba ileri viteste geri gidiyor. Birakaç denemeden sonra duvara 1,5 karış kala stop ettim.
    Gittim 2 tane takoz olacak kiremit bulup arkaya koydum. Tekrar çalıştırıp ileri vitese taktım. Bu kez normal olarak araba ileri yürüdü.
    Bu nasıl bir iştir anlamadım. 37 yıldır araba kullanıyorum. Son 3 yıldır da otomatik kullandım. Hata yaptım desem yapmadım.
    Bu işde bir iş var ama göreceğiz bakalım. Aldığım yere bilgi verdim.Biraz daha dene dediler.)) bakalım deneyelim. Kargaşa bir trafik anında aynı şeyi yaparsa
    sanırım millet beni parçalar. Diğer yönleri ile araç çok zevkli ve konforlu. Benzeri olayı yaşayan olursa ltf. katkıda bulunursa sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efocaa

    Bugün 2012 1.6 tdi 105 ps dsg passat comfortline aldım. Herşey çok iyi giderken daha teslim alırken ileri viteste duran arabayı geri vitese taktım.
    Araba gene ileri gitti. 3 kez tekrarladım ve aynı oldu. Sonra kontağı kapattım ve biraz bekleyip tekrar çalıştırdım. Bu kez araç normal davrandı.
    teslim aldıktan sonra evin önüne geldim. Park ettim. Yarım saat sonra kapalı garaja koymak üzere çalıştırdım. Geriye taktım ve duvara oldukça yanaşınca
    ileri vitese taktım. Ama O ne? Aynı olayı gene yaşadım. Bu kez araba ileri viteste geri gidiyor. Birakaç denemeden sonra duvara 1,5 karış kala stop ettim.
    Gittim 2 tane takoz olacak kiremit bulup arkaya koydum. Tekrar çalıştırıp ileri vitese taktım. Bu kez normal olarak araba ileri yürüdü.
    Bu nasıl bir iştir anlamadım. 37 yıldır araba kullanıyorum. Son 3 yıldır da otomatik kullandım. Hata yaptım desem yapmadım.
    Bu işde bir iş var ama göreceğiz bakalım. Aldığım yere bilgi verdim.Biraz daha dene dediler.)) bakalım deneyelim. Kargaşa bir trafik anında aynı şeyi yaparsa
    sanırım millet beni parçalar. Diğer yönleri ile araç çok zevkli ve konforlu. Benzeri olayı yaşayan olursa ltf. katkıda bulunursa sevinirim.

    Alıntıları Göster
    evet rampalarda dikkatli olmak lazım. bizde hillhold olduğu için o 2 saniye tutuyor aracı kaymaması için. hillholdtan dolayı çok fazla sorun yaşamıyoruz ama dsgnin kayma yaptığını duymuştum 1-2 yerde. :)

    Buarada kavramam değişti sorunum çözüldü.. sorunum ilk mesajda var merak edenler için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rocapitol

    evet rampalarda dikkatli olmak lazım. bizde hillhold olduğu için o 2 saniye tutuyor aracı kaymaması için. hillholdtan dolayı çok fazla sorun yaşamıyoruz ama dsgnin kayma yaptığını duymuştum 1-2 yerde. :)

    Buarada kavramam değişti sorunum çözüldü.. sorunum ilk mesajda var merak edenler için

    Hocam zannederim garantiden değişti. Benim Jetta 2009, yani garanti dışı:( . Dolayısıyla kaça mal oluyor bilgi verir misin?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.