Şimdi Ara

Elektronik kartla LPG'li otoda tasarruf

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
1
Favori
3.073
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi'nde bir Yardımcı Doçent LPG'li araçlarda yüzde 30 yakıt tasarrufu sağlayan, mikro işlemci özelliği bulunan elektronik kart geliştirdi.

    Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi (KSÜ) Mühendislik Mimarlık Fakültesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mahit Güneş, LPG'li araçlarda yüzde 30 yakıt tasarrufu sağlayan, mikro işlemci özelliği bulunan elektronik kart geliştirdi.

    Yrd. Doç. Dr. Güneş, yaptığı açıklamada, Türkiye'de 3 milyonun üzerinde LPG'li araç bulunduğunu belirterek, bu araçlar için yakıt tasarrufu sağlayan bir sistem üzerinde çalışmaya karar verdiğini söyledi.

    Projeye bir yıl önce başladığını kaydeden Güneş, çalışmayı genişleterek KOSGEB Kahramanmaraş İl Müdürlüğünden 102 bin lira ARGE desteği aldığını ifade etti.

    Elektronik sistemin tamamını kendisinin geliştirdiğini, dünyada hiç kullanılmadığını belirten Güneş, şöyle konuştu:

    ''Tasarruf sağlayıcı sistem bir karttan oluşuyor. Bunun mikro işlemci özelliği bulunuyor. Araç kendi torkuyla giderken elektronik sistemi sensöre bakıyor. Devir, gaz ve debriyaj sensörünü algılıyor. Buna da kontrollü bir elektro mikro işlemci karar veriyor. Sistemde gaz valfini keserek kullanıcıya göre tasarruf sağlıyor. Bunu bütün LPG'li araçlarda kullanmak mümkündür. Ayrıca bir sistem kurmaya da gerek kalmıyor. Sadece geliştirdiğimiz bu elektronik kartı monte ediyoruz.''

    Sistemi test ettiklerini, yüzde 30 yakıt tasarrufu sağlandığını ifade eden Güneş, elektronik kartı sıcak ve soğuk havalarda da çalışacak şekilde tasarladıklarını söyledi.

    Yurt dışı pazarı

    Proje için çalışırken mevsimsel şartları da göz önünde bulundurduklarını belirten Güneş, sözlerini şöyle sürdürdü:

    ''Eksi 40 derece ile artı 40 dereceye kadar çalışacak şekilde tasarımı yapıldı. Yani Suudi Arabistan'ın yaz sıcağında da sorunsuz çalışacak, Kanada'nın kış ortamlarında da çalışabilecek. Bunları yurt dışına da pazarlayabileceğimizi düşünerek mevsimsel dengeyi de gözettik.

    Sistem Avrupa standartlarında üretildi. Üniversite olarak özellikle LPG'li araçlarda yıllardır unutulan bir açığı kapatmaya çalıştık. Araç sahipleri daha az para ödeyerek daha çok yol gidebilecek.''

    Geliştirdiği tasarruf kartı için patent başvurusunda bulunduğunu kaydeden Güneş, seri üretime geçebilmek için de çalışma yapacaklarını kaydetti.

    Yrd. Doç. Dr. Güneş, yaptıkları hesaplara göre, LPG'li her 200 bin aracın yılda 180 milyon lira tasarruf edebileceğini belirtti.

    Güneş, sayısı hızla artan LPG'li araçların bu kartı kullanması halinde milli ekonomiye önemli katkı sağlanmış olacağına işaret etti.

    Mahit Güneş, bu projenin ardından dizel araçlar için de benzer bir tasarruf sistemi üzerinde çalışacağını sözlerine ekledi.


    AA







  • Bizi LPG'de bile tasarrufa itenler utansın.
  • gaz telli modellerde kullanılamıycak o zaman ?
  • Eğer gerçekse hemen bir şekilde teşvik edip yaygınlaştırılmalı.
  • Ben tam anlayamadım. Araç gaza basmadan kendi torkuyla giderken cihaz gazımı kesiyormuş. O zaman araç stop etmezmi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halilcc

    Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi'nde bir Yardımcı Doçent LPG'li araçlarda yüzde 30 yakıt tasarrufu sağlayan, mikro işlemci özelliği bulunan elektronik kart geliştirdi.

    Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi (KSÜ) Mühendislik Mimarlık Fakültesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mahit Güneş, LPG'li araçlarda yüzde 30 yakıt tasarrufu sağlayan, mikro işlemci özelliği bulunan elektronik kart geliştirdi.

    Yrd. Doç. Dr. Güneş, yaptığı açıklamada, Türkiye'de 3 milyonun üzerinde LPG'li araç bulunduğunu belirterek, bu araçlar için yakıt tasarrufu sağlayan bir sistem üzerinde çalışmaya karar verdiğini söyledi.

    Projeye bir yıl önce başladığını kaydeden Güneş, çalışmayı genişleterek KOSGEB Kahramanmaraş İl Müdürlüğünden 102 bin lira ARGE desteği aldığını ifade etti.

    Elektronik sistemin tamamını kendisinin geliştirdiğini, dünyada hiç kullanılmadığını belirten Güneş, şöyle konuştu:

    ''Tasarruf sağlayıcı sistem bir karttan oluşuyor. Bunun mikro işlemci özelliği bulunuyor. Araç kendi torkuyla giderken elektronik sistemi sensöre bakıyor. Devir, gaz ve debriyaj sensörünü algılıyor. Buna da kontrollü bir elektro mikro işlemci karar veriyor. Sistemde gaz valfini keserek kullanıcıya göre tasarruf sağlıyor. Bunu bütün LPG'li araçlarda kullanmak mümkündür. Ayrıca bir sistem kurmaya da gerek kalmıyor. Sadece geliştirdiğimiz bu elektronik kartı monte ediyoruz.''

    Sistemi test ettiklerini, yüzde 30 yakıt tasarrufu sağlandığını ifade eden Güneş, elektronik kartı sıcak ve soğuk havalarda da çalışacak şekilde tasarladıklarını söyledi.

    Yurt dışı pazarı

    Proje için çalışırken mevsimsel şartları da göz önünde bulundurduklarını belirten Güneş, sözlerini şöyle sürdürdü:

    ''Eksi 40 derece ile artı 40 dereceye kadar çalışacak şekilde tasarımı yapıldı. Yani Suudi Arabistan'ın yaz sıcağında da sorunsuz çalışacak, Kanada'nın kış ortamlarında da çalışabilecek. Bunları yurt dışına da pazarlayabileceğimizi düşünerek mevsimsel dengeyi de gözettik.

    Sistem Avrupa standartlarında üretildi. Üniversite olarak özellikle LPG'li araçlarda yıllardır unutulan bir açığı kapatmaya çalıştık. Araç sahipleri daha az para ödeyerek daha çok yol gidebilecek.''

    Geliştirdiği tasarruf kartı için patent başvurusunda bulunduğunu kaydeden Güneş, seri üretime geçebilmek için de çalışma yapacaklarını kaydetti.

    Yrd. Doç. Dr. Güneş, yaptıkları hesaplara göre, LPG'li her 200 bin aracın yılda 180 milyon lira tasarruf edebileceğini belirtti.

    Güneş, sayısı hızla artan LPG'li araçların bu kartı kullanması halinde milli ekonomiye önemli katkı sağlanmış olacağına işaret etti.

    Mahit Güneş, bu projenin ardından dizel araçlar için de benzer bir tasarruf sistemi üzerinde çalışacağını sözlerine ekledi.


    AA

    ".... Sistemde gaz valfini keserek..."

    Gaz valfini devre dışı bırakınca motora giden gaz kesilmez mi? Gaz kesilirse motor stop etmez mi? Edince tekrar nasıl çalışır?

    Arabista'la Kanada'ya gitmeye gerek yok. Yaz aylarında Adana'da sıcaklık göldede 43-44 derece, güneşin altında en az 50 derece oluyor. Öyle ki yoldaki asfalt eriyor. Keza, Erzurum'da kış aylarında sıcaklık -40'ların altına düşüyor. (Aşkale'de -44 dereceyi yaşadım)

    "...Bunun mikro işlemci özelliği bulunuyor..." bir Yrd.Doç.Dr.'dan beklenmeyecek kadar amatör bir açıklama olmuş.

    Ne diyelim, 102 bin Lira'yı umarım altını doldurabilecek ve burada yazılanlardan çok daha ciddi bir projede kullanmıştır inşallah...




  • bunu zamanında renault 21 forumunda "gakgunlu" nikli arkadaş yapmıştı diye hatırlıyorum.

    ayrıca -40 ile +40 derece demiş ama Suudi Arabistan'ya yaz ayında güneş altında 1 saat bekleyen aracın sıcaklığında o kart sucuklu yumurtaya döner burayı atlamış.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: autoholic

    bunu zamanında renault 21 forumunda "gakgunlu" nikli arkadaş yapmıştı diye hatırlıyorum.

    ayrıca -40 ile +40 derece demiş ama Suudi Arabistan'ya yaz ayında güneş altında 1 saat bekleyen aracın sıcaklığında o kart sucuklu yumurtaya döner burayı atlamış.

    onlar lpg yi napsın petrol gani.
  • Bence parayı yeni bir sazan.avi için harcamış arkadaş. Dönemsel olarak böyle tipler çıkıyor piyasaya.
  • başlık çok hoşuma gitti...insanın içini rahatlatıyor... tabi gerçekse..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartalaraz -- 30 Ocak 2012; 14:58:30 >
  • Konuyu okumadim.turkler suyla calisan araba yapti turkler ucan araba yapti, turkiyede yuksek miktarda petrol cikti..vs konularindan biktik artik.
  • Pek inandırıcı gelmedi...
  • İşin içinde yüzde 30 yüzde 40 gibi bir oran olunca tırışka olduğu konusundaki şüpheler artıyor.
  • "KOSGEB Kahramanmaraş İl Müdürlüğünden 102 bin lira ARGE desteği aldığını ifade etti. "

    Adamlar boş beleş birine 102 bin lira durduk yere vermemişlerdir her halde
  • Sanırım sensörler vasıtasıyla aracın ve yolun durumuna göre motora gönderilen yakıtı ayarlıyor. Tasarrufta bir nevi hız sabitleyici etkisi oluşturacak bir cihaza benziyor. Yanılıyor muyum?


    Ancak tabii şu haliyle güvenilirliği düşük, geleceği karanlık..
  • Otomotiv sektöründe elektronik mühendisiyim. Bu olay araçların benzinli çalışmasında zaten mevcut olan cut-off sisteminin lpg ye uyarlanmışıdır diye düşünüyorum. Ön yargılı düşünmek istemiyorum ama eğer düşündüğüm gibi ise gerçekten boşuna gitmiş arge desteği. Eğer düşündüğüm gibi ise (ki yazılandan o anlaşılıyor) gerçekten öyle 1 sene uğraşılacak 100 bin tl arge masrafı yapılacak bir iş değil. Umarım yazılandan daha fazlası vardır da bu destek boşa gitmrmiştir. Ve bu sistem öyle %30-40 tasarruf da sağlamaz.

    Saygılar.
  • Elin amerikalısı,arapı benzini dilediği gibi kullansın arabaları perte çıkarsın,biz de LPG ile tasarruf yollarını arayalım.İLGİNÇ
  • türkiyenin ve türklerin sorunu fazla akıllı olmak.
    neden bütün dünya gibi gerizekalı olamıyoruz.
    herkesin ürettiği sıradan bir motor üretsek sıradan bir araba üretsek,
    ya da gerçekten bir ürün ticari olarak çıkana kadar çenemizi tutsak.
    bir gün biri gerçekten bir şey bulacak ama kimseyi inandıramayacak
    durum ona gidiyor yalancı çoban misali.

    Edit: ha bir de petrolün gani olduğu arabistan şartlarında da çalışabilecek olması
    ayrı bir pazarlama dehası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ffate -- 30 Ocak 2012; 15:51:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atartutar



    Otomotiv sektöründe elektronik mühendisiyim. Bu olay araçların benzinli çalışmasında zaten mevcut olan cut-off sisteminin lpg ye uyarlanmışıdır diye düşünüyorum. Ön yargılı düşünmek istemiyorum ama eğer düşündüğüm gibi ise gerçekten boşuna gitmiş arge desteği. Eğer düşündüğüm gibi ise (ki yazılandan o anlaşılıyor) gerçekten öyle 1 sene uğraşılacak 100 bin tl arge masrafı yapılacak bir iş değil. Umarım yazılandan daha fazlası vardır da bu destek boşa gitmrmiştir. Ve bu sistem öyle %30-40 tasarruf da sağlamaz.

    Saygılar.

    Ben biraz farklı düşünüyorum, esasen biraz da ön yargılı yaklaşmamak istiyorum.

    Bendeki ve sizdeki bilgileri harmanlayıp yakın tahminler üretmeye başlayalım. Eğer aramızda LPG ECU larını iyi tanıyan arkadaşlar varsa onlar da destek versinler. zira ben LPG ecu larını pek tanımıyorum.

    Senin de çok iyi bildiğin gibi araçlar üretilirken kullandıkları ECU üzerinde firmalara özel mapler oluyor, ve bu ECU ların özellikle son dönemde OBD2 den itibaren çoğunda aracın üzerindeki sensörler vasıtası ile sürekli okuma yaparak, gaz kelebeğinin konumu (burdan gaz telli olanlarda çalışır diyerek birkaç soruya cevap vermiş olalım), emilen havanın sıcaklığı, hava akışı, basınç, O2 sensörü gibi sensörlerden aldığı bilgileri işleyerek ideal AFR oranını (14.5) yakalamaya çalışıp kendini tune ediyor. Yani her türlü hava koşuluna ve gaz pedalına basış oranınıza göre en az yakıt ile en ideal karışımı yapıp hem ekonomi hem de performansı bir arada tutmaya çalışıyor.

    Şimdi bu noktadan yola çıkacak olursak, LPG ecu larında bu özelliklerin bulunup bulunmadığını tam bilmiyorum. (Bilen arkadaşlar paylaşırlarsa iyi olur) Eğer universal ürün üretme mecburiyetinden (tüm araçlara uyum) dolayı LPG ecu ları bu özellikleri barındırmıyor ve sadece aracın orjinal map'ine benzeyen bir map ile aracı yönetiyorsa, (ki LPG de performans kaybı, litre bazında daha fazla tüketim)'in başlıca sebeğleri bunlar olabilir.

    Bu buluş ise, bu özelliği barındırmayan LPG ecu larına bir şekilde monte edilirde, aracın üzerindeki sensörleri okuyarak LPG ecusuna tuning yapıyor ise, araca LPG ye uygun avans ayarı yapıldıktan sonra ideal AFR oranını ayarlamak için LPG ecusunu yönetir ise,

    Bana mantıklı gibi geliyor. Sizce olabilirliği nedir bir mühendis gözüyle?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autoholic

    bunu zamanında renault 21 forumunda "gakgunlu" nikli arkadaş yapmıştı diye hatırlıyorum.

    ayrıca -40 ile +40 derece demiş ama Suudi Arabistan'ya yaz ayında güneş altında 1 saat bekleyen aracın sıcaklığında o kart sucuklu yumurtaya döner burayı atlamış.

    Zamanında yapılan mikro işlemciyi 'Gergy' isimli arkadaş yapmıştı.Sistemi, entegre yol bilgisayarı ve benzer parçalar ile bayağı geliştirdi.Eğer bu yapılan sistem cut-off özelliğinden başka birşeye hizmet etmiyorsa 102.000 lira boşa gitmiş demektir.Çünkü zaten hali hazır satılan sıralı lpg kitlerinde bu özellik mevcut.Eski sistem lpg kullanan araçlarada birkaç sensör vasıtasıyla montaj yapılabiliyor.

    Saygılarımla
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.