Şimdi Ara

Yeni Jetta 1.4 Tsi 122 Ps Aldım İZLENİMLERİM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
136
Cevap
3
Favori
185.324
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba VW'ciler,

    Mesajları okuyorum da kimse adeta kendi arabasına toz kondurtmuyor;yeni kasası olan eskiyi kötülüyor,eski kasası olan yeniyi kötülüyor ! herkes bir şeyi ispat peşinde !

    Evet ,genel olarak Jetta'yı yorumlarsak ;

    - Eski kasalardaki bagaj amortisörü hem daha fazla kullanışlı hemde alan kaybettirmiyor ! Ön kaput amortisörleri çok kullanışlı !Yeni kasalarda maliyetleme açısında ve rakabeti göze alarak VW bazı nüansları kaybetmiş daha ucuz araç üreteceğim derken kaliteden bazı noktalarda ödün vermiş.Belki haklılar ama bizim gibi hasta VW'cileri bu hatalar rahatsız ediyor.
    - İç donanım estetiği bakımından şahsen eski kasaların donanımları bana sanki biraz daha fazla kaliteli imajı yaratıyor ilave olarak mavi aydınlatma hem arabayı daha güzel gösteriyor hemde gözü yormuyor.Ön konsol kaplaması bence yeterli daha bir deri havası yaratıyor hele dashboard'un ortasındaki hava ızgarası arabaya çok ayrı bir hava katıyor ! (ben hala neye yaradığını pek fazla bilmiyorum sanırım iç havayı hızlı emmek için kurgulanmış) diğer düğmeler eski veya yeni farkı hissedilmiyor çünkü genel olarak aynı düğmeler kullanılmış.
    - Eski kasaların yani 2006-2010 kasaları bence aynı balık ! gibi aerodinamik sürtünme katsayıları çok iyi hesaplanmış yüksek hızlarda yalpalanma yapmıyor ve araba yere sağlam basıyor.Arkadan öne olan eğim yeni kasalarda bulunmuyor bu aerodinamik yapıya etki edeceğini düşünüyorum !
    - İyi kullanıcı olmayanlar ve aracı iyi hissetmeyenler ;yok çok yakıyor,yok bu nasıl araba diyerek çekiştirmeyi biliyorlar lakin 30 senelik ehliyetli bir kullanıcı olarak salt pedala basmayla aracın gitmeyeceğini ve sadece yakıtı boşa yakacağınızı bilmeniz gerekir oysa düzgün ve gerektiği devrinde kullanıldığında 1.4 122 ps ve 1300 kg'lık bir araç olmasına rağmen ürettiği 200 n/m tork ve limitlenmiş hızı ve ps 'lerine göre bu motorlar alınabilecek orta seviyeli arabalar içerisinde neredeyse tek geçilecek bir seridir.Şehir içinde doğru kullanımla 8 Lt/100 km geçmeniz pek sağlıklı sürmediğiniz hissi oluşturur.Şehir dışında ise hızlı ve spor kullanırsanız 7,5 -8 ortalamasına erişirsiniz ama standart kullanımda 120-140 km arası araç 6,2 lt'yi geçmiyor hele ben 100 km geçmem dedinizmi 5 lt'leri görmeniz işten bile değil.
    - En önemlisi doğru ve süresinde bakım yapıldığında adeta tık demeden yol alan ve sizi yolda bırakmayacak hissi uyandıran bir teknoloji.
    - Araçtan hız bekliyorsanız çok kısa sürelerde 200 km sürati kolayca görüyorsunuz, frenleme ise abs yardımı olması sebebiyle mükemmel denilebilecek seviyede durmayacak korkusu hissetmiyorsunuz.Ebd ve esp olağan dışı hallerde arabanın dengesini koruyarak sizi çizgide tutuyor.Bu tip sensörler orta sınıf arabalarda ancak üstüne büyük paralar verilerek ilave edilebilir bunu unutmayınız !
    -İvmelenme ise sedan bir araçtan umulmayacak ara hızlanmalar ve serilikte sanki bir spor araç kullanıyormuşsunuz hissi veriyor.
    -Konfor ; bu göreceli bir kavram lakin araçta çift bölgeli klima varsa ve sessizce aracı soğutuyorsa ve diğer düğmeler kalabalık yaratmadan size hitab ediyorsa , hele direksiyon üzerinde önemli aktif kullanım düğmeleri bulunuyorsa,elektrik tahrikli çok yumuşak bir direksiyon sisteminiz varsa beklentilerinizi karşılıyordur.
    -Yeni kasa Jettalar sanki bana biraz fazla Passatın şeklen benzeyeni ama görüntü olarak altında kalmış hissi uyandırıyor yani iyisi Passat kötüsü Jetta imajı vermiş ve farkındaysanız Jetta motor ps seçenekleri çok zayıflamış durumda.Golf'te bile 160 ps benzinli seçeneği standartken Jetta bunu kaldırmış ve 105 ps'lik daha düşük seçeneğe yönelmiş bu politika olarak Passatı satma endişesinden başka birşey değil çünkü Jetta varken kimse 20bin TL fazla vererek Passat almıyor !

    Ben şahsen Volkswagen'i tek geçerim...Çünkü bu araç sizinle bütünleşerek ne istediğinizi anlıyor ve ona göre kendini ayarlıyor.

    Bence sizde sahip olduğunuz bu ayrıcalığın keyfini çıkarın ve arabanızla gurur duyun ! Eski veya yeni kasa olsun VW tam bir orta sınıf halk arabasıdır.

    "das Auto"

    Keyifli sürüşler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adige61 -- 17 Eylül 2012; 14:16:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: duda

    Yanlış bilgilendirme yapmadım.Yeni kasa jettalarda süspansiyonlar tam bağımsız değil.İnternet üzerinden hem yeni hemde eski jettanın broşür incelemesinden çıkarttığım bir sonuçtur.Emin olmadan yorum yazmasak daha iyi olur.


    Şu ana kadar Türkiye' de satılmış ve satılmakta olan yeni ve eski kasa "TÜM MODEL YILLARINDAKİ, TÜM JETTALAR" tam bağımsız ön ve arka süspansiyona sahip araçlardır. Sizin bahsettiğiniz ABD versiyonu araçlardır ki bunlar da ülkemizde satılmamıştır.

    Kısaca jettaların tamamında bağımsız süspansiyon vardır. Siz hala yanlışınızda ısrar ediyorsunuz.







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autotech1 -- 21 Nisan 2013; 20:39:42 >




  • Arkadaşım neden yanlış bilgilendirme yapıyorsun hala?Ben ordan burdan bilgilendirmiyorum kağıt üzerinde de okumadım jettalarda ki benim 2012 modeli var 4 adet tam bağımsız süspansiyon var arabanın altına bak bir lifte kaldırıp zaten görürsün arkadaş zaten fotolarla kanıtlamış arabadan azcık anlayan görür yani.
  • Hakan Tatar H kullanıcısına yanıt
    2012 Şubat ayında 1.4 TSİ Com. + Sunroof jetta satın aldım. İzlenimlerim şu. Aracın bir önceki kasa ile iç dizayn ve kalite bakımından çok eksiği var bu bir gerçek. Aracın eksileri şunlar;

    1. İç malzeme kalitesinin eskiye göre düşük oluşu
    2. Saklama gözlerinin Com. modelinde kaldırılmış olması
    3. Dijital klimanın bulunmayışı.
    4. Kapı direklerinden zaman zaman gelen ses. (kimine göre ses gelmiyor tabi göreceli)
    5. 0 Araçta takılan Hankook lastik.


    Aracın artıları;

    1. Yol tutuş mükemmel seviyede.
    2. Diğer araçlara göre ses yalıtımı çok iyi.
    3. Motor performansı gerçekten harika
    4. Yakıt ekonomisi tartışılmaz mükemmel ( 30-31 kuruş ortalama, çok sıkışık olmayan trafikte kullanmamakla birlikte defalarca ölçüldü)
    5. Bagaj hacmi.

    Bu arada daha önceki aracım audi a4 2004 - multitronic idi. DSG ile multitronic kesinlikle kıyaslanamaz şanzımanlar. Multi de gaza yüklendiğiniz anda şanzıman hiç tereddüt etmez. Anında gereken cevabı verir. Multi de vites geçişlerini devir saatinden dahi göremezsiniz. DSG de ise öncelikle ilk yüklenmede 2-3 saniye kadar bir kararsızlık yaşıyor. 1-2-3 vitesleri ise multiye göre hissediyorsunuz. Ama neticede ikisi de güzel şanzımanlar. Tabi multinin bütün sıkıntılarını yani arızalarını yaşasam da reel olanlar bu yazılanlardır arkadaşlar.

    Jettam dan gayet memnunum. 3-4 sene binmeyi düşünüyorum. Almak isteyen arkadaşlara da özellikle highline olmak üzere tavsiye ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: savast

    arkadaşlar topikde bağımsız süspansiyon tartışması okudum.yeni kasalarda golf -jetta olsun 1.2 tsi-1.6 tdi motorların bulunduğu araçlar arkadan tam bağımsız değildir.

    jettalar ön arka tam bağımsız süspansiyon bendeki 2012 model bilip bilmeden yazmayın.
  • stoploss30 S kullanıcısına yanıt
    Sıfırı 92.800 TL. Bahsettiğiniz araç hasarlıdır. Yoksa bu kadar uygun fiyata alamazsınız. Fiyat çok ucuz. Bu yüzden iyi araştırmak gerekir. İyi günler...
  • Aracımı yaklasık 20 gun once felan aldım. İnternetteki yorumlara göre aracın berbat olması ızlenımını uynadırmıstı bende fakat çoğu anlamsız suçlamalar gibi VW'ye. İç plastiğinden yakınan var kapı kolları vb. fakat araca ilk oturdugunuzda VW oldugunu hıseettırıyor. O suçlamalar kesınlıkle gerçekten çoook uzak... Aracın hızlanmaları gayet ıyı hele de ilk kalkerken bit EGSOZ sesi geliyor wooww ... Gösterge ve aydınlatmaları çook iyi..
    Koltuklar ve konfor harika... Aracı kotuleyenler almak ısteyıp alamayanlardır ....
    Saygılarımla ...

    YORUMLARINIZI BEKLIYORUM ARKADAŞLAR .... PLATINIYUM GRISI








  • Aracınız hayırlı olsun fakat yeni jettaların iç mekanı eski kasa jettalara göre kıyaslarsanız çok çok kötü. Size önceki kasa jettaların özellikle iç mekanını ve malzeme kalitesini incelemenizi öneriyorum. İnternette yazılanlar zaten bizlerin, yani eski kasa jetta kullanıcılarının yazdıkları. Bu eleştirilerin de %99 u doğrudur. Almak isteyip de alamayanlar dedikleriniz ancak %1 kadardır.

    Kapı içlerinin kalitesizliği ve kumaş döşemesinin olmaması, torpido içinin bizim araçlardaki gibi süet kaplama olmayışı, bagaj ve kaputta amortisörlerin olmayışı, önceki kasaya göre plastik kalitesindeki kötüleşme, konsolda yüksekliği ve derinliği ayarlanabilen kol dayamanın olmaması, sürgülü bardaklık yerine iki adet boşluk bırakılmış olması vb. ilk aklıma gelenler. Bu saydıklarımın eski jettalarda nasıl olduğunu inceleyin o eleştirilerin neden yapıldığını anlarsınız.

    Yeni jettanın bir tek dış tasarımını çok beğeniyorum. Yoksa iç mekan gerçekten çok kalitesiz olmuş. Bir golfün yada bir passatın iç mekanını incelediğinizde sanki jettayı VW yapmamış da, fason bir firmaya ürettirmiş gibi. Bu iç tasarımın birkaç sene sonra düzelteceğini sanıyorum. Çünkü eski jettalarda da 2010 modellerde iç mekanı tamamen yenilemişlerdi.

    Yine de alınabilecek en güzel modellerden birini almışsınız. Bence VW in şimdiye kadar ürettiği en iyi motor 1.4 TSI 122 hp olandır. Ben de tekrar jetta alacak olsam kesinlikle bu motor ve high donanım olanı alırdım.

    Aracınızı iyi günlerde kullanmanızı dilerim. İyi günler...




  • Teşekkür ederim fakat bagajda amortısor var. Acık soylemek gerekırse o kadar dıkkat etmıyorum plastıgını vb.
    fakat bundan önce 99 Passat'ım vardı yol tutuşu neredeyse benzer derecede iyi ...
    Teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan Tatar

    Teşekkür ederim fakat bagajda amortısor var. Acık soylemek gerekırse o kadar dıkkat etmıyorum plastıgını vb.
    fakat bundan önce 99 Passat'ım vardı yol tutuşu neredeyse benzer derecede iyi ...
    Teşekkürler..


    Bagajda kesinlikle amortisör yok. Dediğiniz gibi dikkat etmemişsiniz. Bagaj kapağını 2 adet kol ve bu kollara bağlı yaylar tutuyor. Amortisör sadece bizim araçlarda (bir önceki kasada) var.

    İyi günler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan Tatar

    Teşekkür ederim fakat bagajda amortısor var. Acık soylemek gerekırse o kadar dıkkat etmıyorum plastıgını vb.
    fakat bundan önce 99 Passat'ım vardı yol tutuşu neredeyse benzer derecede iyi ...
    Teşekkürler..


    Bagajda kesinlikle amortisör yok. Dediğiniz gibi dikkat etmemişsiniz. Bagaj kapağını 2 adet kol ve bu kollara bağlı yaylar tutuyor. Amortisör sadece bizim araçlarda (bir önceki kasada) var.

    İyi günler...


    Açıkcası pekde önemli değil fakat ben begendım tabı neye gore Ford Focus I varda ona göre Passat Focustan da önceydi




  • vw den c sınıfı bir arac alacaksanız golf alacaksınız ....jettaların üretiminde golf kadar hassas davrandıklarını zannetmiyorum
  • Bütün bu eksilerine rağmen bence hala C segmentinde alınabilecek en iyi model yeni jetta. Daha önce de belirttiğim gibi, ben de şu an C segmenti benzinli bir araç alacak olsam kesinlikle "Yeni Jetta 1.4 TSI 122 hp. Highline Manuel + Metalik renk" alırdım. Çevremde yeni araç alacaklara da bu yazdığım modeli tavsiye ediyorum.

    İyi forumlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    vw den c sınıfı bir arac alacaksanız golf alacaksınız ....jettaların üretiminde golf kadar hassas davrandıklarını zannetmiyorum

    O da biraz küçük ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    Bütün bu eksilerine rağmen bence hala C segmentinde alınabilecek en iyi model yeni jetta. Daha önce de belirttiğim gibi, ben de şu an C segmenti benzinli bir araç alacak olsam kesinlikle "Yeni Jetta 1.4 TSI 122 hp. Highline Manuel + Metalik renk" alırdım. Çevremde yeni araç alacaklara da bu yazdığım modeli tavsiye ediyorum.

    İyi forumlar...


    Yeni Focus arasında kaldım ama VW kalitesi için Jetta aldım ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan Tatar

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    vw den c sınıfı bir arac alacaksanız golf alacaksınız ....jettaların üretiminde golf kadar hassas davrandıklarını zannetmiyorum

    O da biraz küçük ..

    eğer golf te küçükse 1.90 lik 104 kg lık biri olarak ben sizi şiddetle kınıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: assgti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan Tatar

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    vw den c sınıfı bir arac alacaksanız golf alacaksınız ....jettaların üretiminde golf kadar hassas davrandıklarını zannetmiyorum

    O da biraz küçük ..

    eğer golf te küçükse 1.90 lik 104 kg lık biri olarak ben sizi şiddetle kınıyorum

    Küçük derken arkadaşımız bagajı kastetmiştir diye düşünüyorum. Eger goşfün bagajı benim için yeterli olsa idi şuan 2012 hig. 1.4 tsi golfüm olacaktı ama aklım mantıgımı yenmek zorunda kaldı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: assgti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan Tatar

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    vw den c sınıfı bir arac alacaksanız golf alacaksınız ....jettaların üretiminde golf kadar hassas davrandıklarını zannetmiyorum

    O da biraz küçük ..

    eğer golf te küçükse 1.90 lik 104 kg lık biri olarak ben sizi şiddetle kınıyorum

    aslında arkadasın dedıgı gıbı bagajı kucuk..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih DAL

    quote:

    Orijinalden alıntı: assgti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan Tatar

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    vw den c sınıfı bir arac alacaksanız golf alacaksınız ....jettaların üretiminde golf kadar hassas davrandıklarını zannetmiyorum

    O da biraz küçük ..

    eğer golf te küçükse 1.90 lik 104 kg lık biri olarak ben sizi şiddetle kınıyorum

    Küçük desrken arkadaşımız bagajı kastetmiştir diye düşünüyorum. Eger goşfün bagajı benim için yeterli olsa idi şuan 2012 hig. 1.4 tsi golfüm olacaktı ama aklım mantıgımı yenmek zorunda kaldı





  • Arkadaşlar Beyaz renk jetta 1.4 tsi 122 aldım, cuma günü teslim alıcam inşallah, test sürüşü yapamadan aldım, performansıyla ilgili şüphelerim var, 1.2 tsi ile test sürüşü yaptım fena değil ama tabi performans beklemedim zaten, 1.2 ile kıyaslayabilirsek tatmin edici bir fark varmıdır ?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.