Şimdi Ara

En korkunç oyun? (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
246
Cevap
6
Favori
9.217
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki

En korkunç oyun?


(En Son Oy Tarihi: 6.3.2017)
Giriş
Mesaj
  • Amnesia tabi ki. Yüreğim daralmıştı o kütüphanede.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Destdestron

    Hayatım boyunca korku oyunlarından hep korkmuşumdur. RE 5'i bile kardeşim yanımda olmadan oynuyamam. Siz nasıl böyle oynuyorsunuz bu oyunları?

    Bende fazla oynayamıyorum korku oyunlarını. Özellikle oyuna dalmışsam birden aksiyon başlayınca elim ayağım titriyor,refleskten sonra kaldığım yerden devam ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssdsadas

    quote:

    Orijinalden alıntı: mucki

    quote:

    Orijinalden alıntı: ssdsadas

    amnesiayı kurdum oyunu oynamamla silmem bir oldu :D bu ne la oyunmu bu yahu ben niye canavardan kaçayımki tavukmuyum, kurun dead spaceyi özgürlüğe bakın canavarlar sizden kaçsın,başka bir gerilim oyununda buluşmak dileğiyle


    Çünkü gerçek hayatta arkana bakmadan kaçacağın için oyun da da kacıyor olabilirsin.

    yaw bırakın arkadaşım kaçmayı ıngaaaa canavar kaççç

    Yani tabi ''canavar'' öldürmeli oyun arıyorsan piyasa da bir sürü bulabilirsin.Amnesia survival horror tarzı.Bu tarz oyunları sevmiyorsan yapacak birşey yok tabi ki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wheatherman

    Amnesia tabi ki. Yüreğim daralmıştı o kütüphanede.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: iamburak

    Valla korkunç oyunlar arasında en fantastik olanı ve yanlızlığı hissettireni bana göre Doom 3'tür. En korkuncu olmayabilir ancak en fazla boğan ve yanlızlığı iliklerinize kadar hissettiren oyundur kendisi. İlk bölüm dışında en fazla 1-2 adama denk gelirsiniz onlarda birkaç dakika içinde gözlerinizin önünde parçalara ayrılır ortalık kan revan götürür.

    Aynen katılıyorum, oyunun ses efektleri boğucu atmosferi ve sürekli siken üstünde tutan yalnızlığı hissettiren genel havası çok boğucu ve gericiydi, bir seferde 2 3 saatten fazlasını adamın sinirleri kaldırmaz, hakkını vererek ışıklar kapalı yüksek ses yada kulaklıkla oynayan adam hiç korkmadım diyorsa külliyen sallıyordur yada hakkını vermemiştir. İnsanların iddia ettiğinin aksine yaratık böö olayından çok daha fazlası vardır DOOM 3 te. Asıl olayı ses efektleri(yaratıkların çıkardıkları inanılmaz rahatsız edici sesler, makina sesleri gibi) genel atmosferi, müthiş görselleri (zamanının açık ara bir numarasıydı) şeytan kötülük vahşet teknoloji yalnızlık izole olmuşluk hissini kusursuz vermesidir.

    İşte bütün bunların üzerine o aniden saldıran yaratıklar sizi zıplatır yerinizden, çünkü zaten yürürken bile gerim gerim geriliyorsunuzdur.

    Ayrıca insanlar ani şeylerden korkar tüm sinema film leri de önce atmosferle gerip korkma anını anlık sahnelerle verir, DOOM 3 te aynen böyledir. Ve çok başarılı bir survival horror FPS oyunudur. Korku oyunu illa da AMNESİA Call of Cthulu tarzında olacak diye de birşey yoktur.

    Tamamen sizin zevkiniz ve atmosfere ne kadar girmek istediğiniz ile ilgilidir olay. DOOM 3 te öyle yoğun gergin bir atmosfer vardı ki resmen yeter lan ! diyip saat başı başından kalkıyordum. Aynı teraneyi Amnesia nasıl yapıyor, elinize savaşacak korkuya meydan okuyacak araçlar vermeyerek yapıyor. Dead Space pek çok öğeyi DOOM 3 ten almıştır, biraz dikkat edin görürsünüz. Almıştır ve çok da başarılı işlemiştir.

    Ben Dead Space 1 ve 2 yi zealot seviyesinde oynayıp bitirdim, korkmama gerilmeme rağmen (ki oyun çok başarılı ama korkunun %25'i Tps olmasından, kamera açısından yani yeteri kadar görüş açısına kontrole sahip olamamanın verdiği gerginlikten geliyor, bunun aşırı kullanımı için Silent Hill lere bakınız) kesinlikle DOOM 3 çok daha fena etmişti beni. Ve tüm bunları gayet rahat kontrollere görüş açısına sahip FPS kamerasıyla yapıyor, elinizde Plasma Rifle varken BFG varken.

    Özetle arakadaşlar bazılırının iddia ettiğinin aksine DOOM 3 şöhretini basit numaralara kısıtlanan özgürlüklere (el fenerini saymazsak) falan değil bizzat şahane ses efektleri görseller harita tasarımları ile oluşturulan adamı sürekli gergin stres altında baskı altında sinirleri son derece bozuk ve gergin tutan genel atmosferine borçludur.

    El fenerinden şikayet edenler (silah fener değişimi, korku unsurunu arttırmak için kullanılan çok eleştirilen bir oyun mekaniği, tasarım kararı) Amnesia nın oyunda kendini savunabilme refleksini tümden yok ederek Doom dan çok daha ucuz bir numaraya başvurduğunu neden görmez anlamak zor.

    Nasıl ki elimize çifteliyi verseler Amnesia Doom 3 ün yarısı kadar bile bizi gerecek bir oyun olmaz ise Doom un da oluşturduğu atmosferin akabinde o yaratıkları en olmadık anlarda üzerimize salmayıp önden önden koşturtması durumunda etkileyiciliği çok azalırdı.

    Bu iki farklı korku yaklaşımının tasarım kararının sonucu iki farklı korkutma şeklidir bunu anlayın arkadaşlar.

    Amnesia da ne Dead Space lerden ne de özellikle Doom 3 ten üstün falan değildir. Çünkü Dead Space ve Doom mantığını eleştirdiğiniz noktalarda Amnesia çok daha salak ve basit bir numaraya başvuruyor ve sizi komple savunmasız bırakıyor e bu durumda zaten korkmak ve gerilmek kaçınılmazdır. Doom 3 ve Dead Space ler ise gerçek survivor horror oyunları olarak elinizde eşşek kadar chain gun la bile bir Hell Knight tan sizi topuklarınız bi tarafınıza vura vura kaçırıyor ise işte ben ona usta işi oyun derim.

    Ha iki tarzı birden kusursuzca birleştiren bir oyun var mı var, o da UNDYİNG oluyor.

    Doom 3 ün Dead Space in başardığı şeyin zorluğunu (Amnesia tarzı oyunlarda korkmak çok daha kolaydır oyun mekaniklerinden dolayı) sırf korkutma amaçlı yapılmış tüm tasarımı ona göre şekillendirilmiş tasarım kararları ona göre alınmış oyunlarla kıyaslayıp beğenmemezlik yapmadan önce kavramaya çalışın.

    En nihayetinde DOOM 3 bir shooter dır, Dead Space serisi de TPS, ona rağmen çok fenalar. Zaten Doom 3 survival horror fps diye geçer, Amnesia direk olarak horror olarak. Yani Amnesia bir FİRST PERSON SHOOTER!!! değildir. Shoot ettiğiniz bir şey yoktur, çaresizlik ve yarattığı korku terör oradan geliyor yani.

    Ama Doom 3 te buna hiç te gerek kalmıyordu Dead Space te de, elde silah köşe bucak kaçıyor koşuyorduk valla. Arkadan Hell knight gelince, Arc vile imp summon edince oyun direk olarak korku filmine bağlıyordu zaten

    Velhasıl kelam iki korkutma yaklaşımı da farklı damaklara farklı tatlar verir, o iyidir bu kötüdür demek olmaz, siz Dead Space i Doom 3 ü eleştirirsiniz o da korkumu diye, bende Amnesia nın basit numaralarını yazarım korkutma amaçlı kullandığı buraya böyle.

    Ki atmosferiyle geriyor korkutuyor Amnesia asıl ani şeylerle değil diyerek Doom 3 Dead Space eleştirisi yapmayalım lütfen. DOOM 3 te Dead Space lerde tüm o hızlı akan oyun yapısı ve shooter lık larına rağmen atmosferin yoğunluğun şahı vardır.

    Dead Space te ani refleks ve olaylara Doom 3 kadar yer veren bir oyun ayrıca son derece de başarılı bu konuda.

    Bu konuda da bir indie olana herkesin bilmediğine sahip çıkıp popüler olana daha çok sükse yapana laf atma çabası var genel olarak diğer her şeyde olduğu gibi. Nasıl amnesia yı bitiremeyen insanlar varsa Doom 3 ü Dead Space leri de bitiremeyenler var atmosferin yoğunluğundan gerginlikten.

    Bu arada ilk Fear ve Condemned da şahane dir, Jericho da herkesin berbat demesine rağmen (doğal olarak UNDYİNG ile kıyasladı insanlar ve beğenmedi) başarılıdır bence. İkici Condemned oyununun pc ye çıkmaması ise çok üzmüştü beni.

    Resident Evil 3 Nemesis i de unutmayalım bu arada, çok fena yapıyordu adamı Nemesis her göründüğün de. Silent Hill ları oynamadım, kamera sistemi çok sinir bozucu geldi bana hangi oyununu denesem, oyun görememe rahat hareket edememe ve zor kontrollere yaslıyor sırtını daha çok işin germe kısmında. Ama atmosferi yoğun bir oyun, korkmaktan ziyade kontrollerin bakış açılarının saçma derece de elverişsizliğinden geriliyorsunuz resmen.

    Half Life serisinde de çok ürpertici anlar bölümler vardır ''We dont go to Ravenholm'' gibi.

    İlk Quake'i de sayabiliriz, Bioshock lar da da bir ölçüde vardır korku elementleri. Ah tabii birde Stalker SOC var. İlk yer altına inişimiz var, anlatılmaz yaşanır.

    Amnesia tarzı oyunlarsa FPS kamera açısından oynadığımız real time adventure tarzında korku oyunlarıdır. FPS oyunlarla, FPS korku karışımı oyunlarla kıyaslamayın.




  • Bu arada siken üstünde tutan değil diken üstünde tutan olacak o cümle
  • Shooter olarak ele alırsak, tüm gerginliğin sinematik anlatım kontrol hantallığı görüş açısı darlığı ve kendini savunma eksikliği gibi etmenlerden hiç yararlanmayıp safi oluşturulan atmosfer ile sağlandığı oyunlar olarak her şeyin kanlı canlı gerçek zamanlı yaşandığı shooter oyunlar olarak ele alırsak ben Doom 3 gibisini ne gördüm ne oynadım arkadaş.

    Arkasından da Dead Space ler geliyor o terör duygusunu çok iyi veren. Bu tabi hangi tarz korku oyunlarından hoşlandığınıza bağlı; durağan, çaresizlik odaklı adventure kıvamında mı yoksa daha çok shooter tarzında mı.

    Doom 3 FPS horror olarak tüm oyun boyunca aynı terör yoğunluğunu gerginliği ve sinir bozukluğunu arttırak sonuna kadar boğazınıza yapışmasıyla sürekli mola verdirecek kadar yoğun atmosferiyle benim için başka bir boyuttadır açıkçası. Kendi türünün UNDYİNG Dead Space gibi oyunlarla birlikte zirve noktasıdır. Benim içinse K2 neyse odur yani . Yapan adamların alayının ruh hastası olduğunu falan düşünüyordum bir ara, hala da düşünürüm oyunu ne zaman açsam. Ayrıca menü de çalan Endüstriyel Metal tadında ki parça hala favorimdir.

    İD bilader, İ.D değil bildiğimiz İD, en temel güdülerimiz yani, korkuda buna dahil...Eh firmanın adı bu, oyun ortada, başka da bir şey demiyorum.

    2004 te kanlı canlı oynayıp bitiren adam anlar zaten neden bahsettiğimi. Oynamayı bırakanların alayı da boğucu yoğun atmosfere dayanamaz tırsar, sonra da el feneri neden silahta değil yok efendim canavar böh, ay çok banal, entel korku anlayışıma çok ters, çok frapan, korkmadım çok dandikti diye sallar genellikle

    Oysaki terör duygusu en berbat korku anıdır ve bunu DOOM 3 dibine kadar vermektedir tıpkı Dead Space ler gibi. O yüzden Dead Space leri oynarken hep Doom 3 hissi almışımdır. Bilinmeyene duyulan korku Doom 3 te Dead Space te de vardır ama oyunlar shooter arcade olduğu için işlenişi farklıdır.

    Amnesia ise bu terör duygusunu sizi kendinizi savunmaktan aciz bırakarak ve her daim kaçmaya saklanmaya mecbur bırakarak ve durağan sahnelerle sessizlik ve karanlık iyi tasarlanan haritalarla yarattığı atmosferle sağlar ama asıl etken Doom 3'ün aksine atmosfer değil çaresizlik ve kaçma saklanmanın tek çıkar yol olmasıdır sanırım. Verin elime double barreled shot gun' bak korkuyormuyum Amnesia da

    Ama işte Doom 3 beni elimde chain gun varken, tüm kontrol ve görüş açısı rahatlığına rağmen bir fps oyunu olarak fellik fellik kaçırıyorsa ortamlardan (zorda oynanır bu arada korku oyunu kolayda de oynayıp korkmadım diyen adam zaten tırstığından kolay da oynar Doom 3 ü Dead Space i dikkate almayınız, zaten oynamadan korkacağına ikna olmuş, yememiştir ) ben işte o oyuna korku değil olmamış diyen adamın korkunun ne olduğunu bilmediğini söylerim. Ya kolayda oynamış ya oynamamış yada perdeleri açıp güzel bir ağustos günü öğleden sonrası sesi kapatıp grafik ayarları medium low da falan şöyle bir bakmış derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: urazs

    quote:

    Orijinalden alıntı: iamburak

    Valla korkunç oyunlar arasında en fantastik olanı ve yanlızlığı hissettireni bana göre Doom 3'tür. En korkuncu olmayabilir ancak en fazla boğan ve yanlızlığı iliklerinize kadar hissettiren oyundur kendisi. İlk bölüm dışında en fazla 1-2 adama denk gelirsiniz onlarda birkaç dakika içinde gözlerinizin önünde parçalara ayrılır ortalık kan revan götürür.

    ...

    Ne desem bilemedim resmen içimden geçenleri dökmüşsün helal olsun
    Ne kadar iyi oyuncu olursan ol veya elinde hangi silah olursa olsun, tamam ben bu yaratığı alırım hissini asla yaşayamıyorsun. Çünkü ortam,ses ve canavardaki animasyonlar öyle bi tasarlanmışki elinde en iyi silah bile olsa arkana bakmadan kaçtığın yaratıklar oluyor. Pinkydemon,Hellknight gibi.
    Ayrıyetten en sinirimi bozan şeyler şu şeytan bebekler. Yeşil gözsüz bi görünümü var kahkaha ata ata üstüne geliyor bazen 4-5 tane birden çıkıyor seni ortaya alıp her tarafını pençelemeye başlıyolar. Ha birde kapkaranlık bir odaya giriyorsun garip bi hırıltı ve yürüme sesi duyuyorsun geriliyorsun. Silahı bırakıp feneri alıyorsun etrafa bakıyorsun birşey yok. Tam arkanı dönüyorsun bi çığlık yüzüne şakk diye zıplıyo bitane yaratık neye uğradığını şaşırıyorsun. Ardından silahı alıyorsun ortam karanlık olduğu için hiçbirşey görmeden karanlığa saydırıyorsun artık yaratığa denk gelirse...

    Birkaç güzel video koyalım









  • Left 4 death ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iamburak

    quote:

    Orijinalden alıntı: urazs

    quote:

    Orijinalden alıntı: iamburak

    Valla korkunç oyunlar arasında en fantastik olanı ve yanlızlığı hissettireni bana göre Doom 3'tür. En korkuncu olmayabilir ancak en fazla boğan ve yanlızlığı iliklerinize kadar hissettiren oyundur kendisi. İlk bölüm dışında en fazla 1-2 adama denk gelirsiniz onlarda birkaç dakika içinde gözlerinizin önünde parçalara ayrılır ortalık kan revan götürür.

    ...

    Ne desem bilemedim resmen içimden geçenleri dökmüşsün helal olsun
    Ne kadar iyi oyuncu olursan ol veya elinde hangi silah olursa olsun, tamam ben bu yaratığı alırım hissini asla yaşayamıyorsun. Çünkü ortam,ses ve canavardaki animasyonlar öyle bi tasarlanmışki elinde en iyi silah bile olsa arkana bakmadan kaçtığın yaratıklar oluyor. Pinkydemon,Hellknight gibi.
    Ayrıyetten en sinirimi bozan şeyler şu şeytan bebekler. Yeşil gözsüz bi görünümü var kahkaha ata ata üstüne geliyor bazen 4-5 tane birden çıkıyor seni ortaya alıp her tarafını pençelemeye başlıyolar. Ha birde kapkaranlık bir odaya giriyorsun garip bi hırıltı ve yürüme sesi duyuyorsun geriliyorsun. Silahı bırakıp feneri alıyorsun etrafa bakıyorsun birşey yok. Tam arkanı dönüyorsun bi çığlık yüzüne şakk diye zıplıyo bitane yaratık neye uğradığını şaşırıyorsun. Ardından silahı alıyorsun ortam karanlık olduğu için hiçbirşey görmeden karanlığa saydırıyorsun artık yaratığa denk gelirse...

    Birkaç güzel video koyalım







    Sağol dostum Doom 3 bir başkaydı yaw, iki Hellknight la başbaşa kaldığın an (burada ilk Doom un birinci episode unun final bölümüne selam gönderiliyordu, orada da iki Baron of Hell aynı anda geliyordu ve ilk kez görüyorduk bir Doom oyununda kendilerini aynen Doom 3 te olduğu gibi) gibi sayısız yusuf yusuf anı ile doluydu oyun, onca sene geçti çok az oyunun Doom 3 kadar etkileyici anı sahnesi kalmıştır aklımda hala, pinky nin ilk geldiği an inanılmaz korkmuştum mesela kapıyı vura vura yamultması elde tintirik pistol, shotgun da fişek kalmamış halde noluyoo lan ! diye camdan içeri dalmasıyla ben bildiğin topuk ortamdan, arkadan da iki tane İmp çıkmasınmı zıplayıp duruyorlar ateş topu atıyorlar, ilk seferde ölmüştüm, zaten zorda oynuyordum oyunu elim sürekli quick save de, ölüp ölüp duruyordum

    Bazen de hiç yaratıksız falan hayaller görürdük, duvarlar kanardı garip sesler kadın bebek çığlıkları kahkahalar. Hemen akabinde (yaratıkların spawn olurken çıkan ses çok sinir bozucuydu, gök gürültüsü gibiydi bildiğin zıplardım yerimden kulaklıkla oynarken) spawn olan imp ler, ömür törpüsüydü oyun resmen.

    Üzerimize depar atıp bi vuruşta (duruma göre bir vuruş yeterdi, çünkü DOOm 3 te hard da oynayan adam asla full canla cephaneyle gezemez di, %10 canla 20 dakika idare ettiğimi bilirim ) indiren komando zombiler vardı birde, öff ya yazarken bile gerildim vallahi.

    Dediğin gibi hiç bir silah tam güven duygusu veremiyordu, BFG bile, roketlerle kendimizi öldürürdük daha çok zaten yakından vurduğumuz yada tavana yere duvara falan ateş ettiğimiz için. Bir Soul Cube azcık güven rahatlama hissi verirdi o da bir seferlik zaten, ben zaten stress ten heyecandan çoğunlukla unuturdum soul cube falan

    Normal shotgun la Hell Knight inmek bilmez di misal, lost soul lar çok fenaydı ama benim için en nefret duygusu veren kesinlikle bir nevi necromancer olan Arc Vile dı. Allahtan oyunun kalan 3 te 1 lik bölümünde çıkmaya başlıyorlardı. Zaten her birini öldürmenin ayrı bir sinir stres kaynağı olduğu türlü türlü yaratığı durmadan spawn eden vurayım diye kafanı çıkarsan bir köşeden hayvanii bir firewall fireball karışımı bir şey atarak anında öldüren illet ötesi bir yaratıktı. İlk Doom lar da da açık ara en çok sinir bozan bunlardı zaten

    Belamısın kardeşim, çaarmasana mahalleden adam teke tek gelsene




  • oyuna tamamen konsantre olduktan sonra ansızın bir yaratıgın gırtlagıma sarılması olayı bitiriyor ondan sonra sağo sola arkana bakarak oyuna devam her an her şey çıkabilir diye
  • dead space 2 gerçekten korkutucu bir oyun , metro 2033 oynadım ama yarıda bıraktım silahlar falan çok can sıkıcı ama metro 2033 gerilim türünde bir oyun korkudan çok
  • Phantasmagoria
  • Doom 3 diyorum ben

    Not:Amnesia şimdi iniyor karanlıkta kulaklıkla oynucam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RæmireZ

    quote:

    Orijinalden alıntı: Destdestron

    Hayatım boyunca korku oyunlarından hep korkmuşumdur. RE 5'i bile kardeşim yanımda olmadan oynuyamam. Siz nasıl böyle oynuyorsunuz bu oyunları?

    Bende fazla oynayamıyorum korku oyunlarını. Özellikle oyuna dalmışsam birden aksiyon başlayınca elim ayağım titriyor,refleskten sonra kaldığım yerden devam ediyorum.

    Call of duty DE bile tek başıma kaldığımda korkuyorum..Ama artık bu korkuyu yenmek için bende amnesia indiriyorum..




  • fifa 12 de çok korkunç
  • amnesia beni korkutmuyor bana çocuksu geliyor.hayatımda ilk kez bir oyunda çok gerildim oda dead spaceydi ve beni o kadar çok büyülediki kendimi dead spacedeki karekter gibi
    hissetmeye başladım :) yukarıda arkadaş doom3 ü baya övmüş dead space gibidir demiş dead space 2yi başlayıp bitirdikten sonra doom 3ü oynayacam.hele biraz daha psikolojim
    düzelsinde :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ssdsadas -- 17 Şubat 2012; 19:37:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssdsadas

    amnesia beni korkutmuyor bana çocuksu geliyor.hayatımda ilk kez bir oyunda çok gerildim oda dead spaceydi ve beni o kadar çok büyülediki kendimi dead spacedeki karekter gibi
    hissetmeye başladım :) yukarıda arkadaş doom3 ü baya övmüş dead space gibidir demiş dead space 2yi başlayıp bitirdikten sonra doom 3ü oynayacam.hele biraz daha psikolojim
    düzelsinde :D


    Şimdi belki Dead Space kadar etkilemeyebilir sizi, malum hem oyunun teknolojisi hem oyun mekanikleri 2004 yılına ait, yani o zaman için bile eski kafalı diye eleştirilmişti oynanışı ama bunları boşverip biraz direnç gösterirseniz oyuna ve tabii karanlıkta sesi açıp (aslında kulaklıkla oynarsanız çok sinir bozucu oluyor zor dayanıyor insan) oynarsanız Dead Space ten bile daha yoğun bunaltıcı gelebilir size. Eğer çıktıkları zamana göre insan ruhuna tahribatı ve asap bozuculuğu kıyaslarsak şayet (2004 ve sonraki bir kaç sene de Doom 4 oynamak ve çıktığı zamanlarda Dead Spaceleri oynamak-kocaman monitörlere sağlam ses kartlarına çok olmasa da daha iyi görsellere rağmen) DOOM 3 daha beter bir tecrübeydi,yaratıklar baş belasıydı resmen FPS olmasına rağmen (kamera sorunu yok, kontrollere tamamen hakimsiniz ve bunlar gerilimi azaltıyor haliyle)

    Şöyle diyelim ilk önce Doom 3 ü oynadığım için Doom 3 ten pek çok şey alıp ustalıkla işleyip kendi tarzını farkını ortaya koyabilmiş bir oyun bir çok bakımdan TPS olmasına rağmen Doom 3 ün ruhani takipçisi gibi gelmiştir bana iki oyunda. Tüm oyun sistemi türü (FPS değil TPS oluşu) mekanikleri farklı olmasına ve çok daha çeşitlilik içermesine senaryo anlatımının daha iyi olmasına rağmen... Yine de çok benzerler.

    Ama Doom 3 te öyle katıksız öyle yoğun bunaltıcı bir atmosfer gerilim vardır ki, ekranın arkasında oyunu eleştirecek zaman bile bulamazsınız yada bu ne beee diyecek, hele birde zorda oynayın, adamlar hiç bir şey yapmamışsa başka şeyleri eksik yapmışsa, oyun mekanikleri neredeyse sadece ateş etmek üzerine kurulu olmuşsa bile 1: Görsellik (çağına göre muhteşem, şimdi bile ışıklandırma sistemi pek çok oyundan iyi ve tabii ki sesleri) 2: Atmosfer, işte bu ikisini muhteşem yapmışlar.

    Zaten oyunu beğenmeyenlerin anlamadığı da buydu, Amnesia da niye silah yok demek gibidir Doom 3 te neden araç yok neden hep yalnızız neden silahlarda fener yok neden hep kapalı alanlardayız( e yuh artık ulan marstasın nerede olacan kapalı olacak ortam tabii, ayrıca oyun klostrofobik bilerek öyle yapıldı) neden etkileşim çok az neden yenilikçi hiç bir şey yok demek.

    Çünkü buna TASARIM KARARI deniyor, eksiklik değil, bir hedef koymuştur İD zamanında kendine. İnsanlara old skool FPS tadını rakipsiz bir görsellikle ve en yoğun en korkunç en gergin atmosferlerden biriyle sunmak FPS severlere şimdiye değin yapılmış. Bunu da dibine kadar başardılar. Zamanına göre çok yüksek olan 4 milyon rakamına yakın satış yaptı DOOM 3 (pc için). Pek çok röportajda zaten bunları belirttiler istediğimiz oyunu yaptık DOOM 3 survival Horror FPS dir diye...

    Şimdide DOOM 2 Hell on Earth ün bir benzerini yapıyorlar, eski Doom lara daha yakın, aksiyonu daha yoğun ve muhtemelen çıktığında yada daha önce bu sene ilk videolar ss ler yayınlandığında herkes unutacak BF 3 görselliğini bile

    O yüzden HF 2 ile Doom 3 çok kıyaslanmıştı zamanında aslında rakip dahi değillerdi, türleri kamera açısı dışında aynı bile değildi aslında (Tamam ikisi de FPS ama öyle diil işte)

    İki oyunda kendi tarzında devrim yaptı, zirve oldu, birinin muhteşem yaptığı diğerinde yoktu. HF 2 oynaması sevmesi çok daha kolay olan çok yaratıcı, devrimsel fiziksel etkileşime, bambaşka, hiç sıkmayan bölümlere sahipti, ne ararsanız vardı ama yinede bir DOOM 3 (HF 2 ye göre kısa hatta eki kafalı kalan tüm yanlarına ve tasarım kararlarına rağmen) atmosfer yoğunluğunun çeyreğini bulamazdınız. Bir de HF 2 dış mekanları mükemmel çizerken DOOM 3 hem konusu tasarımı itibarı ile hemde optimizasyon sorunlarından bunu beceremezdi istesede.

    Fakaaat iş iç bölüm tasarımına, bölümlere, yaratık tasarımlarına, atmosfere, görsellere, ışık ses ve gölge efektlerine, (insanların yüzleri ve genel vücut modelleri DOOM 3 ten çok üstündü ama HF 2 nin) silahların tokluğuna (pistol hariç ) çatışma hissine, shooter olayına gelince DOOM 3 te HF 2 den bariz üstündü.

    HF 2 her şeyi iyi yapan genel olarak daha iyi başarılı bir oyun DOOM 3 ise sadece birkaç şeyi kusursuz yapan kült bir oyundu.(görsellik, atmosfer,sesler..)

    Aslında gizliden gizliye diğer tüm FPS ler (CRYSİS ler, BF 3, Modern Warfare ler bile...) bir kenara en üst seviyede FPS oyunları genelde hep İD ve Valve dan geliyor. (PORTAL falan değil, HF serisini kastediyorum). Arada müthiş FPS ler çıkıyor ama Valve ve İD asıl bombalarını patlattığında herşey yeniden şekilleniyor FPS dünyasında (HF 2 ile FPS ler de yaratıcılık, değişik bölüm tasarımları, açık mekanlarda oynanış,bu konuda Far CRY belki daha büyük bir etki bırakmıştır, hatta öyledir, DOOM 3 le resmen teknolojide görsellikte yeni nesile geçiş) parametreler. Ama tabii artık yıl 2004 ve öncesi değil, EPİC geri dönüyor Unreal ile UE 4 kullanarak, bir CRYTEK CRYSİS gerçeği var ki hala zirvedeler FPS görselliğinde, çok gerçekçi savaş atmosferi sunan belki bir tek CRYENGİNE e göre kısa kalan muhteşem bir FROSTBİTE 2 var. COD, Modern Warfare serisi var diyecektim ama diyemiyorum.

    Çünkü hem konsept olarak yaratıcılığın sınırına geldiler(sinematik anlatım, slow motion sahneler scripted eventler ,yani önceden hazırlanan izleyici olduğunuz sahneler, konsol mantığı ile hızlı tuşa basma olayları falan sonuna kadar en iyi şekilde kullanan seri MW idi ama artık tüketti kendini, daha az eğlenceli ve heyecanlı olmaya başladı) hem teknolojide geri kaldılar, özetle yaratıcılık ve yenilik zamanı artık COD serileri için...

    Bu iki dev serinin yanında teknoloji devrimini bir ileri seviyeye taşıyan ve yıllardır bir numara olan CRYTEK ve CRYSİS leri de saymamız gerekir, onlarda artık yerlerini sağlamlaştırdılar. COD serisi ve özellikle MODERN WARFARE ler ise hikaye tırışka da olsa (çok yaratıcı değil kusura bakmasın kimse, Rus milliyetçilerinin sovyet zamanı özlemi ile ortodoğuyu karıştırması derken 3. dünya savaşına giden yol, burada yeni yaratıcı bir şey yok ama çok iyi bir kurgu ve hikaye anlatımı var.) mükemmel hikaye anlatımı sinematik anlatımda resmen çığır açması ile ayrı bir köşeyi tutmakta.

    Online savaşlarda ezelden beri rakipsiz olan BF serisi de (gerçekçi savaşlar anlamında, çatışma anlamında değil, ben o tarzda hala eski QUAKE leri Quake 3 arenayı falan çok daha eğlenceli bulurum COUNTER STRİKE a göre mesela) alanında öncü bir seri ve görsellik olarak CRYTEK in şu anda ki en büyük rakibi DİCE Frostbite 2 ile. Ama bana sorarsanız Cryengine 3 an itibarı ile en güçlü grafik motorudur, FROSTBİTE 2 den dahi teknik olarak bir üst seviyede durmaktadır.

    Eh tabii online diyoruz madem, en baba online FPS yi COUNTER sanan arkadaşlara (bi elli yıl oynandığı için ülkemizde) ilk online olarak oynanan FPS nin ilk DOOM olduğunu, DEATHMATCH tabirinin ve bizzat kendisinin bir İD markası olduğunu, online camianın gelişimine en büyük katkıları zamanında QUAKE 2 ve QUAKE 3 arena nın yaptığının hatırlatılması farzdır nezdimde.

    Daha sonra bayrağı UNREAL Tournament serisi ve Counter devralmıştır. BF serisi ise daha ciddi oyun konsepti ile farklı bir duruş sergilemiştir hep ve şimdi de online arenada hakettiğini BF 3 le sonuna kadar almaktadır.

    Online olarak Modern Warfare ler ise Counter Strike formülünün güncellenmiş halidir özünde. Ve Counter tayfasının (tüm dünyada) bir anlamda devam ettiği oyundur, yeni Counterların tutmamasının (CS source gibi) en büyük sebebidir ayrıca MW serisi.

    Herkesin pek çok şey kattığı bu FPS diyarında beni yinede hala en çok heyecanlandıran iki firma İD ve VALVE dır. DOOM 4 ve HALF LİFE 3 ün yakın zamanlarda çıkacağına inanıyorum nedense, çünkü bu iki firma( her ne kadar VALVE İD in zamanında öğrencisi olsa da- CARMACK ın Valve yardım ettiği yol gösterdiği biliniyor, ilk oyun İD tech motoru kullanır mesela. Yanılmıyorsam Quake 2 motoru olan İD tech 2 yi geliştirip Gold Source adını vermişlerdi,sonra onuda geliştirip DX 9 a uygun hale getirip DX 9 özellikleri le donatarak SOURCE u yarattılar- çok geliştirdiler kendilerini FPS türünde) hep başı çektiler FPS de.

    EPİC i de unutmamak lazım, teknolojik olarak CRYSİS etkisine benzer bir şok yaşatmıştı piyasaya ilk Unreal çıktığında, sonraları FPS yi sallayıp online FPS lerde çığır açmaya karar verdiler ve İD den Quake 3 arenadan sonra bayrağı devraldılar. Çok başarılı olan UNREAL Engine leri de unutmamak lazım, inanılmaz çok sayıda oyunda kullanıldı Unreal Engine 2, 2.5 ve 3.

    Ama çoğu insan BİOSHOCK oyunlarını UE 3 sanar oysaki 2.5 sürümünün ağır modifiyeli halidir. Bu bile ehil ellerde nasıl bir motor olduğunu gösterir Unreal Engine in.

    Özensiz yapılmış berbat bir sürü UE 3 kullanan oyun vardır ama birde; TUROK, Turning Point-Fall of Libert, Legendary ve daha bir sürü. Bunun yanında yetenekli yapımcılarda şunları yapar mesela bu arkadaşla; Mass Effect serisi, Gears of War serisi, Unreal Tournament 3, Bulletstorm, Borderlands, Mirrors Edge, Batman AA, Batman AC... Epic de FPS yarışına zamanında kendisine hem teknoloji liderliğine olan iddiasını ortaya koyan hemde haklı bir üne kavuşturan efsane oyunu UNREAL a geri dönerek katılacak yakında.

    Ve bunu bu sene içerinde Unreal Engine 4 ü göstererek başlayacaklar yapmaya, arksasından UNREAL 3 gelecek. CRYENGİNE 4, UNREAL ENGİNE 4, yeni HAlF LİFE ve DOOM oyunları derken topatan kafayı yiyeceğiz şu önümüzdeki bir kaç sene, çünkü bildiğimiz pek çok şey yine çağ atlayacak.

    Bu sefer EPİC sağlam bir oyunla da katılacak bu yarışa sırf motor dışında (GEOW ları saymıyorum onlar TPS ve konsola özel, ayrıca TPS de şahane görseller yaratmak çok daha kolaydır FPS ye göre, buna UNCHARTED lar bile dahil. İlk Crysis dahi teknik olarak çok daha üstündür UNCHARTED lar dan.) CRYTEK muhtemelen Cryengine 4 ile beynimize reset attırıcak, Valve ve İD de en mükemmel FPS oyunu için kapışıyor olacak yine 2004 te ki gibi, Frostbite ve DİCE ne yapar bilemiyorum.

    Ama ACTİVİSİON ve stüdyoları da muhteşem bir motor geliştirmek zorunda kalacaklardır artık, onca emeğe yaratıcı görkemli bölümlere yazık oluyor artık çünkü. Modern Warfare 3 ün komple CRY ENGİNE 3 le haya edin bir,yada FROSTBİTE 2 ile... O denizaltı sabotajını ve limanda ki savaşı, zodiac botla kaçışı...İzlemekten oynayamazdık muhtemelen. Yinede elindeki ni mükemmel kullanan bir mekip ve sınırlarına kadar zorlanan çok yetenekli bir motor (du) ellerindeki. Ama olmaz artık yani, hatta bu sene de gene aynı görsellerle geri dönecek COD sanırım...

    VALVE a ayrı gıcığım var çok sevsem de, yapın artık ulan şu HALF LİFE 3'ü, DX 11 li bir SOURCE 2 falan !



    Şimdi iyice alakasızlaşan, topicle zerre alakası kalmayan bu mesajı nasıl oldu da bu hale getirdim hem de bu başlık altında bilemiyorum. Ne olacak bu FPS lerin hali diye yeni bir topik açıp mesajı direkt oraya mı aktarsam ne etsem kararsız kalmış durumdayım.




  • Silent Hill
    Amnesia
  • singularity ' yi eklemek isterim..
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.