Şimdi Ara

Kar Paleti TAKMAYIN!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
10
Favori
197.584
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dar gelirliliğin anlamı yok al bundan taktır.

     Kar Paleti TAKMAYIN!
  • Bol karlı bir kışta Karsın bir ilçesinde jandarma Land şöförü olarak askerliğini yapmış birini kaale alırsanız iyi okuyun lütfen.. doğma büyüme bir ankaralı olarak 18 yıldır yaz kış araba kullanıyorum.

    Her ürünün kullanılacağı yer farklıdır.

    en başta şunu söyleyim asfalt üzerindeki 1 parmak civarı buz tabakasına karşı yapabileceğiniz pek fazla birşey yok.. eğer meydan okursanız.. ne kullanırsanız kullanın sizi mağlup eder..

    ancak ince buza karşı zincir veya çivili lastik hayati çözümdür.. yukarıda verilmiş farklı örnekler bunun türevleridir.
    zincir mağlumunuz kuru veya ıslak asfaltta tehlike sebebidir. çivili lastikte aynı şekilde yola tutunmayı azaltır. (çivisiz haline göre) Yani çivili lastiğe güvenipte kuru veya ıslak asfaltta sert manevralar yapanın vay haline..
    çivili lastik aslında direk olarak satılmaz.. Kar (kış) lastiği alır sonradan çivi taktırırsınız. Kar lastiği olduğu içinde genellikle karlı yollarda etkilidir.

    peki bol karlı yollarda, çivimi, zincirmi, kauçuk zincirmi, paletmi, şu bu bu mu...

    bi kere öncelikle kesinlikle kar lastiği...

    aslında herşeyi belirleyen karın miktarı ve sertliğidir..
    şu örneği vereyim ne demek istediğimi anlarsınız.. 4 çeker olan land rover'a 2 zincir takıp 1 metreden fazla karda gittiğimi bilirim.. çünkü kar yeni yağmış.. karın altındaki asfalt veya toprakta buz yok.. araç karı yara yara ilerleyebiliyor..
    50 cm karda ise 4 lastiğede zincir takıp gidemediğimizi bilirim... çünkü kar yağalı çok olmuş.. bir miktarı eriyip sertleşmiş hatta karın altıda bildiğiniz buz tabakı.. ve hatta.. 2 Land rover'ı birbirine çeki demiriyle bağlayıp zor ilerliyordur.. yani size 8 çekerli bir araçtan bahsediyorum :).. Çünkü : kar biraz eriyip tekrar sertleşmiş.. araçlar ilerleyince yer yer aracı alttan kaldırıp tekerleri askıya alıyor.. 2 aracında lastikleri askıda kalıyor.. askerler araçlar inip iteklemese orda kalıyor..
    umarım izah edebilmişimdir.

    Her sene kar yağdığında Haberlerde verilen kayan araba görüntüleri genellikle ankara'dan oluyor.. Ankara'da belli bazı yerlerde kar yağışının ardında buz tutan yerler buna sebep oluyor. Muhabirlerde o yerlerde hemen kar yağışı başlarken soteye yatıyor..
    sebep asfalt üzerinin buz tutması.. Kayan araçlarda kar lastiği olmaması sayıyı arttırsada.. kar lastiği olanda kayıyor orada..
    ya zincir takmak gerek, yada ordan hiç inmemek gerek.. canını yolda bulan varsa zevkine gider zincirsiz o ayrı....( de işte başkasının malına canına kast etmiş oluyor onu napacaz bilemiyorum)

    Zincire benzeyen lastik zincir denilebilecek ürün için konuyu açan arkadaş uyarı yapmış.. Tecrübeyle sabit demekki. saygı duymak gerek.. tabi ürünün markası modeli özelliği değişkenlik gösterebilir. Ben bu ürünü zincir tecrübemden yola çıkarak değerlendirebilirim.. Zincir kimi zaman lastiği korur.. kimi zamanda zedeler.. eğer ıslak ve kuru asfaltta sert manevralara yapılırsa zincir türevi ürünlerin lastiğe zarar vereceği aşikardır.. (arabaya vereceği zararı kast etmiyorum.. o kesin) Ancak, köy yolu yada arazi koşullarının çok sert olduğu, kayalık, moloz, çakıl gibi zeminlerde zincirin lastiği koruduna eminim. bu anlamda bazı ağır iş makinaları karın buzun hiç sözkonusu olmadığı ortamlarda bile dev lastiklerine zincir takılır.. tabi o zincirlerin yapısı ve evsafı bizim kışın kullandığımız zincirden çok daha üst düzeyde.. belkide konuyu başlatan arkadaşın lastiğindeki hasar katettiği yol koşullarından ve acelesinden kaynaklanmıştır olabilir diye düşünüyorum. Birde bana biraz pahalı geldi bu ürün.. yani alternatif çözümlere göre pahalı..

    kar paleti denilen janta sabitlenen ürünü ankarada 2-3 kez kullandım sonra kayağa meraklı birine sattım.. tak çıkart olayı basit ama ihtiyaç duymak gerek.. böyle diz boyu kar olacak. acil işiniz olacak falan filan. ürün güzel ama çok patırtı yapıyor. devamlı arabada taşınması durumunda bagajda fuzuli yer kaplıyor.

    Lafı fazla uzattım sanırım..
    sözün özü : Kış Lastiği + Zincir (Takmatik denilen türden olması daha iyidir.. serme zincir biraz zahmetli)
    Hem diğerlerine göre daha ucuz hemde en kesin çözüm bence..
    bunların yetmeyebileceği koşulları önceden hissederseniz hemen arabayı kenara çekip tabanvaya geçin..

    extra olarak buz riski yüksek, aciliyet gereken durumlarda lastiğe (janttan geçirerek) zincir üstüne kalın urgan dolandırması karsta işimizi görürdü.. yapması zordur ve urgan parçanıp küçük araçlarda hasar yaratırmı diye şüpheliyim.. aklınızın bi köşesinde bulunsun.




  • bu paletlerde olay 50 km'nin altında gitmektir. Hatta 50 km/h'te bile uzun süre gitmemeniz gerekir bunun sebebi lastiğin göreceği hasardır. siz 45-60 km/h arası demişsiniz.50 ve üstünde ne kadar km kullandınız kabaca söyleyebilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_isikan

    bu paletlerde olay 50 km'nin altında gitmektir. Hatta 50 km/h'te bile uzun süre gitmemeniz gerekir bunun sebebi lastiğin göreceği hasardır. siz 45-60 km/h arası demişsiniz.50 ve üstünde ne kadar km kullandınız kabaca söyleyebilir misiniz?

    max 5km çünkü 45e sabitlemiştim ben hızı cenaze namazına yetişmek için mecburen öyle oldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Bir kaç yıl önce yapılan testte bu donanımın ,lastiği gerektiği kadar tutmadığı ve lastiğin paletin içinde dönüp zarar verdiğine ait bir bilgiyi aktarmıştım.Sonuç olarak yaraı olmayan bir donanım ki 4 lastik te aynı rakama geldiği belirtilmişti yazıda.

    Yinede sağlık olsun.


    Öyle hocam, olan oldu artık. Acı bir tecrübe oldu bize. 450TL'lik lastiklere olan oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maydın16

    Bende bu paletlerden var.bir kere uludağa çıktım bu paletlerle.herhangi bir problem olmadı.belki yaptığınız km,yol ile alakalıdır.

    hocam hatamız, fazla hızlı gitmek ve asfaltta dur kalkı çok yapmak oldu. ABS, ESP, ASR olduğu halde bu kadar diş yedi. Normalde olmazdı çünkü. İlk gün hiçbirşey yoktu. Dün köye gittik ve bugün farkettim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgaaaaa

    arkadaşlar bende yaklaşık 6 yıl kadar önce kar lastiği aldım pirelli winter carving. ben istanbulda yaşıyorum. burada kar çok yağmıyor yağsada çok tutmuyor. şimdi kar lastiği yada kış lastiği kar üzerinde süper yol tamamen kar kaplıyken arabayı sürmek bir zevk haline geliyor ancak istanbulda böle günlerin sayısı 3 ü 5 i geçmez. kendi tecrü,eme dayanarak söyleyebileveğim bişey var eğer yol ıslaksa kış lastiği normal lastikten çok daha kötü kayıyor.hele frenlemeler de çok kayma yapıyor istanbulda yollar kışın genelde ıslak dolayısıyla kış lastiği çoğu zaman sıkıntı yaratıyor. belki benim kullandığım model böledir. ıslak ve karlı zeminlerde yolu ii tutan kış lastiği vardır.
    şimdi bu paletden bende bugün aldım hatta carfurun bahçesinde karda vardı takıp denedim gerçekten zincir gibi değil sessiz. kılavuzunda yazıyor 40 km geçmeyin asfalt yolda kullanım ömrü 500km diye.karda buzda kullanmak gerekiyor.almak yinede benim işime geldi. nedenine gelince 2 gün önce kar yağdı kaydık sağa sola az daha vuruyoduk arabayı. böle zamanlarda takıp ertesi günü çıkarmak için bana o gün lazım odu ama kar lastiği takılı olsa bugün onu söktüremezdim marta kada falan takılı kalması lazımdı.ama bunu hemen çıkar koy bagaja karlı günde tekrar tak pratik yani karasal iklimin yaşandığı karlı yerlerde kar lastiği tabiki iidir ama istanbulda ben kar lastiği yerine bu tür aletlerin daha ii olduğunu düşünüyorum . ben 190 tl ye aldım.

    yahu yukarıda harika bir videosu var, kış lastiği ıslakta yaz lastiğinden daha kötü olamaz. eğer öyleyse sizin modelde sorun vardır, 6 yıllık olmasından dolayı olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wind06 -- 19 Ocak 2012; 11:54:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    Arkadaşlar, 3 günlük bir kar paleti maceramız oldu. Bu süre zarfında görüşlerimi objektif olarak aktarmaya çalışacağım.
    Yazının başından söyleyeyim. Siz, siz olun bu kar paletini takmayın.

    Günlerden Pazar. Uşak'ta kar yağıyor ve dışarı çıkacağız. Babam, öğrencisinden emanet aldığı kar paletlerini takalım dedi. Araç Jetta.
    İndik aşağıya, aracı garaja çektik ve kriko ile aracı kaldırdık. Paleti taktık ve lastikleri olabildiğince sert olacak şekilde çengellerine geçirdim. İlk bir kaç km gittikten sonra biraz daha gerdirdim ve yola devam ettik.

    Bu aşamadan sonra şehiriçi ve şehirdışı şekilde aracı bol dur kalklı ve geceleri buzlu zeminde kullandık. Dün de köye gitmemiz gerekti ve yola çıktık. 45-60km/saat arasında değişen hızlarda 25+25 toplam 50km uzun yol yaptı ve 200km kadar şehiriçi kullandık.

    Sürüşü çok rahat bir donanım bu. Hiçbir titreşim yok, ses çok az. fren performansı çok iyi. Üstelik baya da ilgi çekiyor ortalıkta

    Ama dışı sizi içi beni yakar hesabı var ortada.

    Bugün ortalığın düzelmesiyle ve yolların da buzsuz ve açık olmasıyla paletleri çıkarmaya karar verdim.
    Aracı garaja aldım tekrardan ve krikoyla kaldırdım. Lastikleri söktüm ve paletleri çıkardım.

    Paletlerin lastiğe temas ettiği bölge çok temiz ve sıcak geldi bana. Hemen lastiğe baktım ve o da ne!

    daha 5500km kullanılmış Michelin Primacy HP lastiklerimizin dişleri sanki çakıllı yolda sürekli patinaj çektirmişiz ya da frenlemişiz gibi dişleri kopmuş, zedelenmiş. Bazı dişlerden 2-3mm kadar parça kopmuş derinlemesine ve lastiğimizin 10-15 bin km'lik ömrünü yemiş.

    Üstelik bu paletleri tutan çengellerden biri açılma yapmış ve diğer lastikteki çengelin deliği de kopma noktasına gelmiş.
    Benim düşüncem araç patinaja düştüğünde paletler yere tutunmaya çalışırken lastik de paletin içinde dönüyor. Bu sebeple bu kadar zarar verdi.

    Bu zımbırtıya 250-400TL verip alanlar var. Yapmayın, etmeyin.

    Deneyecek olan varsa da denemesin.


    Kar paleti dediğim şey bu: Ama bizimkinin çivileri yuvarlaktı.

     Kar Paleti TAKMAYIN!


    arkadaşım bu resimde gösterdiğin snowtech kauçuk zinciri ben 7 senedir kullanıyorum ne aracıma zarar verdi nede lastiklerime. istanbulda kullandım. malum istanbuda sokak aralarında kar sıkıntısı oluyor ana artaller genelde açık bende çoğu zaman asfaltta kullanmak durumunda kaldım hatta ilk aldığım zamanlar 70-80 km hızlarda bile kullandım. bu son yağışlardada kullandım hiç sıkıntı çıkarmadı iyiki almışım. sanırım sendeki bu resimde görülenden değil kalitesiz olanlardan veya lastik ebatına uygun değildir diye düşünüyorum. selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    Arkadaşlar, 3 günlük bir kar paleti maceramız oldu. Bu süre zarfında görüşlerimi objektif olarak aktarmaya çalışacağım.
    Yazının başından söyleyeyim. Siz, siz olun bu kar paletini takmayın.

    Günlerden Pazar. Uşak'ta kar yağıyor ve dışarı çıkacağız. Babam, öğrencisinden emanet aldığı kar paletlerini takalım dedi. Araç Jetta.
    İndik aşağıya, aracı garaja çektik ve kriko ile aracı kaldırdık. Paleti taktık ve lastikleri olabildiğince sert olacak şekilde çengellerine geçirdim. İlk bir kaç km gittikten sonra biraz daha gerdirdim ve yola devam ettik.

    Bu aşamadan sonra şehiriçi ve şehirdışı şekilde aracı bol dur kalklı ve geceleri buzlu zeminde kullandık. Dün de köye gitmemiz gerekti ve yola çıktık. 45-60km/saat arasında değişen hızlarda 25+25 toplam 50km uzun yol yaptı ve 200km kadar şehiriçi kullandık.

    Sürüşü çok rahat bir donanım bu. Hiçbir titreşim yok, ses çok az. fren performansı çok iyi. Üstelik baya da ilgi çekiyor ortalıkta

    Ama dışı sizi içi beni yakar hesabı var ortada.

    Bugün ortalığın düzelmesiyle ve yolların da buzsuz ve açık olmasıyla paletleri çıkarmaya karar verdim.
    Aracı garaja aldım tekrardan ve krikoyla kaldırdım. Lastikleri söktüm ve paletleri çıkardım.

    Paletlerin lastiğe temas ettiği bölge çok temiz ve sıcak geldi bana. Hemen lastiğe baktım ve o da ne!

    daha 5500km kullanılmış Michelin Primacy HP lastiklerimizin dişleri sanki çakıllı yolda sürekli patinaj çektirmişiz ya da frenlemişiz gibi dişleri kopmuş, zedelenmiş. Bazı dişlerden 2-3mm kadar parça kopmuş derinlemesine ve lastiğimizin 10-15 bin km'lik ömrünü yemiş.

    Üstelik bu paletleri tutan çengellerden biri açılma yapmış ve diğer lastikteki çengelin deliği de kopma noktasına gelmiş.
    Benim düşüncem araç patinaja düştüğünde paletler yere tutunmaya çalışırken lastik de paletin içinde dönüyor. Bu sebeple bu kadar zarar verdi.

    Bu zımbırtıya 250-400TL verip alanlar var. Yapmayın, etmeyin.

    Deneyecek olan varsa da denemesin.


    Kar paleti dediğim şey bu: Ama bizimkinin çivileri yuvarlaktı.

     Kar Paleti TAKMAYIN!


    Linkteki formu ikinci defa okuyunca dikkatimi çekti. Arkadaş çivi deseninin aynı olmadığını söylemiş. Yani bahsettiği ürün, resmini koyduğu ürün değil. Yuvarlak çivileri var dediğinden yola çıkarak bu ürüne çok benzeyen poliüretan karmatik ürünü olduğunu tahmin ediyorum ve bu urun bu sene üretimden kalkmış. Sadece ellerinde satıcıların kalmış ürünleri var. Bu yönüyle objektif bir yorum olmayacağini, yanlış yönlendirme olacağını düşünüyoru




  • Cnrps C kullanıcısına yanıt
     Kar Paleti TAKMAYIN! Kar Paleti TAKMAYIN! Kar Paleti TAKMAYIN! Kar Paleti TAKMAYIN! Kar Paleti TAKMAYIN!@Cnrps




  • levent bilir L kullanıcısına yanıt
    Rica ederim,hekim değil çeken bilir.Ben kullanıcıyım ve vatandaşlarımı bilgilendirmek için yaşadıklarımı yazdım,bugün bir teşekkür telefonu aldım,daha önce bir akrabamın bu paletlerden almasına vesile olmuştum,Bugün Konya'nın Sille mahallesinde kimselerin yol alamadığı bir güzergahta havalı bir şekilde sorunsuz yol almış,özellikle bana bunu bildirmek ve teşekkür etmek için aramış sağolsun.İnsanlara doğruları anlatır ve onların faydalanmasını sağlarsanız alacağınız duaların sayısı ve vadesi olmaz
    Dün fotoğrafları yükleyememiştim sanırım bugün onuda başardım,herkese hayırlı ve güvenli yolculuklar dilerim,tabiiki dilemek tek başına yetmez,tedbir alıp Snowtech kar paletlerinden en kısa zamanda edinelim , sonrası Allah'ın takdiridir,forum üyelerine saygılarımla,yılbaşı geceniz sağlıklı ve mutlu geçsin...
  • Konuda sübliminal reklam var.
  • Bu jafta ici memlekete gidiyorum.

    Yaylamiza yine cıkicam.

    Eger BFGoodrichlerim caresiz kalirda kar paletlerimi takarsam kisa bir video cekerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cnrps


    quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Evet dün itibarıyla yaylamiza gittik.

    Dönüste havanin iyice ayaza cekmesiyle buz tutan rampayı cikabilmek icin paletlerimi taktim.

    Ama paletleri alali 6 yil oldugundan epey deforme olmus.

    Artik kullanilmaz herhalde.



     Kar Paleti TAKMAYIN!

    Hocam bir an yanlışlıkla 6 ay diye okudum da şok oldum. 6 yıl da deforme olması normal sonuçta plastik. Max 5 yıl idare etmeli diye düşünüyorum.

    Deformasyon bu şekilde..

     Kar Paleti TAKMAYIN!

     Kar Paleti TAKMAYIN!




  • Ben de usak tan yaziyorum .

    Resimdeki ayni urunu ayni marka model aracimda kullandim. Mesaj eski sanirim zira yil2024 ve yillardir bu urunu kullanacak kar yagmadi Usak a ama yine de baska yerrlerde kullanacaklar icin=

    Mihtemelen arkadas ke di lastiginden bir buyuk model urun almis. Zira resimdeki urun Snowwolf kaucuk zincir adi ile satiliyor. Ayrica kar paleti denen aparat daha baska bir aparat degisik.

    Konumuz Snowvolf kaucuk zincir. Kaucuk zincir 40km ye kadar kuru zeminde hiz yapabiliyor sessiz. Yani sokaklari ana yollar kuru ara sokaklar buzlu sehirler ve acemi suruculere bire bir. Ancak nazik bir aparat. Lastige bir zarari yok. Ama ani fren ve patinaja gelmez kopar... bu durumda asfalt gorunmeyen kar ortusu olan zeminde daha uzun omurlu olabilir. Takarken krikoya gerek yok. Yerde de takilabiliyor. Takmatik zincire gore biraz uzun aurebilir ama daha konforlu ve asfaltta cikarmaya gerek yok.

    Ben memnjnum. Lastige uygun olcu olmaz ise uugun olmaz.

  • Arkadaşlar, 3 günlük bir kar paleti maceramız oldu. Bu süre zarfında görüşlerimi objektif olarak aktarmaya çalışacağım.
    Yazının başından söyleyeyim. Siz, siz olun bu kar paletini takmayın.

    Günlerden Pazar. Uşak'ta kar yağıyor ve dışarı çıkacağız. Babam, öğrencisinden emanet aldığı kar paletlerini takalım dedi. Araç Jetta.
    İndik aşağıya, aracı garaja çektik ve kriko ile aracı kaldırdık. Paleti taktık ve lastikleri olabildiğince sert olacak şekilde çengellerine geçirdim. İlk bir kaç km gittikten sonra biraz daha gerdirdim ve yola devam ettik.

    Bu aşamadan sonra şehiriçi ve şehirdışı şekilde aracı bol dur kalklı ve geceleri buzlu zeminde kullandık. Dün de köye gitmemiz gerekti ve yola çıktık. 45-60km/saat arasında değişen hızlarda 25+25 toplam 50km uzun yol yaptı ve 200km kadar şehiriçi kullandık.

    Sürüşü çok rahat bir donanım bu. Hiçbir titreşim yok, ses çok az. fren performansı çok iyi. Üstelik baya da ilgi çekiyor ortalıkta

    Ama dışı sizi içi beni yakar hesabı var ortada.

    Bugün ortalığın düzelmesiyle ve yolların da buzsuz ve açık olmasıyla paletleri çıkarmaya karar verdim.
    Aracı garaja aldım tekrardan ve krikoyla kaldırdım. Lastikleri söktüm ve paletleri çıkardım.

    Paletlerin lastiğe temas ettiği bölge çok temiz ve sıcak geldi bana. Hemen lastiğe baktım ve o da ne!

    daha 5500km kullanılmış Michelin Primacy HP lastiklerimizin dişleri sanki çakıllı yolda sürekli patinaj çektirmişiz ya da frenlemişiz gibi dişleri kopmuş, zedelenmiş. Bazı dişlerden 2-3mm kadar parça kopmuş derinlemesine ve lastiğimizin 10-15 bin km'lik ömrünü yemiş.

    Üstelik bu paletleri tutan çengellerden biri açılma yapmış ve diğer lastikteki çengelin deliği de kopma noktasına gelmiş.
    Benim düşüncem araç patinaja düştüğünde paletler yere tutunmaya çalışırken lastik de paletin içinde dönüyor. Bu sebeple bu kadar zarar verdi.

    Bu zımbırtıya 250-400TL verip alanlar var. Yapmayın, etmeyin.

    Deneyecek olan varsa da denemesin.


    Kar paleti dediğim şey bu: Ama bizimkinin çivileri yuvarlaktı.

     Kar Paleti TAKMAYIN!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 18 Ocak 2012; 21:04:12 >







  • kaç km kullandınız siz o paleti öyle

    ayrıca lastiğede yazık olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    kaç km kullandınız siz o paleti öyle

    ayrıca lastiğede yazık olmuş

    valla sorma hocam yaptık bi öküzlük bir sene önceye aldık lastik değişimini mecburen. Gerçi çok şekilde kaza atlattık. Öküzoğlu öküzün biri hatalı sollama yaptı ben de son anda farkettim karşıdan gelen neden sellektör yapıyor diyordum freni köklemesem kamyonet biçecekti bizi. Palet görevini çok güzel yaptı ama olan lastiklere oldu
  • lastiğin resmini koyar mısınız merak ettim...
  • Bir kaç yıl önce yapılan testte bu donanımın ,lastiği gerektiği kadar tutmadığı ve lastiğin paletin içinde dönüp zarar verdiğine ait bir bilgiyi aktarmıştım.Sonuç olarak yaraı olmayan bir donanım ki 4 lastik te aynı rakama geldiği belirtilmişti yazıda.

    Yinede sağlık olsun.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.