Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.596
Cevap
244
Favori
1.192.365
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zagor-te-nay

    quote:

    Orijinalden alıntı: zagor-te-nay

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: zagor-te-nay

    quote:

    Orijinalden alıntı: zagor-te-nay

    96 model accent 1,5 gls aracımın şanzımanında sorun var şöyleki; P 'den D 'ye alırken vites kolu P 'den ayrılmak istemiyor, vites kolu yanındaki tuş işlev görmüyor gibi anki. Eskiden kolayca D 'ye alabilirdim vitesi ve gecikme olmazdı, şimdi vites kolu D 'ye geldikten sonra 3/4 saniye geçiyor ve araç sarsılarak şanzımanın D 'ye geçtiğini anlıyorsunuz. Bu sorun balatadanmı kaynaklanır? Balatadan ise masrafı nedir? Ayrıca bu sorundan önce akü bitmişti, yeni akü taktırdıktan sonraki sabah sorun başladı, bir yerde aküile ilgili olabilir deniyordu ne diyorsunuz?

    Ustam, sorunu yaşamadan önceki akşam bayram dönüşü arabayı park ettiğimde balata kokusu vardı, hafta sonu yine balata kokusunu duydum. Hatta daha 500 mt. gidip yokuşta yolun açılmasını beklediğimden fren balatası olmadığını düşünüyorum, şanzıman balatası ise tamiri nasıl ve kaça patlar?

    selam sizin şanzumanız inmesı lazım bakılması lazım şimdi ne desem boş arkadaşim kusura bakmayın siz fazla yardımcı olamadım iyi günler

    Ustam teşekkürler, İstanbul Anadolu yakasında tavsiye edebileceğiniz yer varmı? Fiyat ve tamir süresi için bişey diyebilirmisiniz?

    Kamil Usta 'm,

    Sabahları araç ısınıp LPG 'ye geçene kadar bekleyince sorun olmuyor, yalnız yolda uğultu ve biraz sert vites geçişleri devam ediyor. Bu motor/şanzıman ısınınca sorun olmyışı için ne diyorsunuz?

    Alıntıları Göster
    merhaba arkadaşlar;

    aracım : 98' Corsa 1.4 Corsa Otomatik Swing

    sorun: seyir halindeyken "s" lambası yanıp sönmeye başladı ve "D" konumundayken vites değiştirmemeye başladı. 1-2-3 Manuel olarak değiştirebiliyorum. Aracı kapatıp açtığımda düzeliyor fakat bir süre sonra yine "s" lambasını yakıyor ve D konumunda vites artırmıyor ve düşürmüyor. 3ncü vitese geçiyor.

    Ek bilgi: Bundan birkaç gün önce de seyir halindeyken KM göstergesi sıfıra indi ve bir süre sonra tekrar gittiğim hıza geldi. bağlantılı olabilir diye yazdım.

    sorun ne olabilr? ankara da özel opel servisi tavsiye edebilirmisiniz? teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: usta art

    ÇÖZÜM KAMİL USTA

    http://otomatiksanzuman.com

    Alıntıları Göster
    Opel Astra F 1997 GLS NL model aracımın şanjımanında bir problem oluştu. D konumunda araç durur vaziyette hareket etmek istediğimde sanki yüksek vitesle kalkıyormuşum gibi zorlanıyorum, 1-2-3-P ve R de normal olarak kullanıyorum. Sanayide birkaç kişiye gösterdim aracın beynine vites konum sensörü (tam olarak onlarda tanımlayamadılar) arıza verdiğini düzensiz sinyal geldiğini söylediler. Problem ne olabilir başına gelen varmıdır ? D konumunda kullanmasam 1-2-3 normal olarak kullansam sorun olurmu, şanjımana zarar verirmi? tahmini ne kadardır o sensör? Motor arıza lambası yanıyor ve S lambası yanıp yanıp sönüyor sürekli olarak.

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi different46 -- 3 Ekim 2012; 16:44:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bycapslock

    merhaba arkadaşlar;

    aracım : 98' Corsa 1.4 Corsa Otomatik Swing

    sorun: seyir halindeyken "s" lambası yanıp sönmeye başladı ve "D" konumundayken vites değiştirmemeye başladı. 1-2-3 Manuel olarak değiştirebiliyorum. Aracı kapatıp açtığımda düzeliyor fakat bir süre sonra yine "s" lambasını yakıyor ve D konumunda vites artırmıyor ve düşürmüyor. 3ncü vitese geçiyor.

    Ek bilgi: Bundan birkaç gün önce de seyir halindeyken KM göstergesi sıfıra indi ve bir süre sonra tekrar gittiğim hıza geldi. bağlantılı olabilir diye yazdım.

    sorun ne olabilr? ankara da özel opel servisi tavsiye edebilirmisiniz? teşekkürler

    Alıntıları Göster
    abiler ÇOK ACİL YARDIM.. 2000 MODEL 146000DE OTOMATIK VITES FİAT BRAVA SX ARACIM VAR. 3 AY ÖNCESİ ŞANZIMANDAKI YAĞIN BOŞALDIĞINI FARKETTIM. KEÇE DEĞİŞTİRİLDİ . SORUN YAŞAMADIM. AMA YINE DE GUNDE 1 BELKİ 2 DAMLA YAĞ OLUYORDU. ŞANZUMANIN ALTINDA. FAKAT NET BİR AZALMA OLMADI ÇUBUKLA KONTROLLERIMDE. BİR ARKADSIMA VERDIM ARACI KULLANSIN DIYE. 3 GUN SONRA BANA ŞANZUMANIN YAĞ KAÇIRDIĞINI VE YAĞIN BAYAĞA BIR AKTIĞINI SOYLEDI. GERÇEKTEN DE YAĞ BİR GECE DE BELKİ 1 LİTREDEN FAZLA AKMIŞ. ÇOK ENDİŞEŞİYİM. SİZCE SORUN NEDİİR.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: quiet_20

    sn. meteg usta.

    Selenoid değişiminden sonra hiç bir problemim yoktu. yaklaşık 7-8 ay kadar sorunsuz kullandım. Bahsettiğim sıkıntı da yoktu. Son bir kaç aydır olan bir şey bu. Yetkili servise götürdüm hiç bir şey bulamadılar. Başka aynı bir araçta denedik aynı şey var. Hatta servis şefinin de bendeki aracın sw modeli varmış, daha sonra görüştüğümde kendi aracında da olduğunu hatta o boşluğun daha fazla olduğunu söyledi.

    Sanki dediğim noktalarda kavramada bir sorun varmış gibi geliyor. Lock up pistonu kavrama işinde etkili oluyormuş. Sanırım benim sorunum lock up pistonuna bağlı gözüküyor. Bu parçayı değiştirmek için de komple tork konvertörünü değiştirmem gerekebilir ama ilk önce bu pistonun çalışma sistemini nerede neye göre çalıştığını ve ileri geri gitmesinde nelerin etkili olduğunu gösteren bir makale bulmalıyım.

    Misal pistonu hidrolik çalıştırıyorsa hidroliğe, beyin yönetiyorsa beyine ve kablolarına vs yani bu parçayı ilgilendiren şeylere göz atmak istiyorum. Selenoid değişiminde hidrolik temizlenmemişti sanırım ama gerekli yazılımlar güncellemeler tanıtmalar yapıldı. Kışın soğuğunda vutuntulu olan vites geçişlerim selenoid değişiminden sonra yazın sıcağında bile hiç beni üzmedi.

    Birde geçen gün aracı kanala çekip altına bakarken şanzımanın birleşme noktasında yağ sızıntısı gibi bir şey fark ettim. Bir kaç kişi terlemedir falan dediler ama ben hiç memnun kalmadım. bilginize.

    Alıntıları Göster
    kamil usta selamlar,
    1998 model mazda 323 familia otomatik vitesli aracım var.araba ısındıktan sonra 2. vitese geçiş sert olmaktadır.aracın yağını değiştirdim filtresini temizlettim,fakat aynı arıza devam etmektedir.araca koyulan yağ dextron 2 . Muhtemel arıza ne olabilir? onarım yaptırabilceğim Kocaeli veya İstanbul'da tavsiye ediceğiniz yer var mı? tahmini maliyeti ne olur? beni bu konuda bilgilendirirseniz memnun olurum. selamlar ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jakal41

    kamil usta selamlar,
    1998 model mazda 323 familia otomatik vitesli aracım var.araba ısındıktan sonra 2. vitese geçiş sert olmaktadır.aracın yağını değiştirdim filtresini temizlettim,fakat aynı arıza devam etmektedir.araca koyulan yağ dextron 2 . Muhtemel arıza ne olabilir? onarım yaptırabilceğim Kocaeli veya İstanbul'da tavsiye ediceğiniz yer var mı? tahmini maliyeti ne olur? beni bu konuda bilgilendirirseniz memnun olurum. selamlar ...

    Alıntıları Göster
    slm.
    2001 toyota coralla aldım. servise göstererek aldım. rampada geri kaçırıyor bu normalmi. devamlı geri kaçırması şanzıma zarar verirmi. araç ilk çalıştığında 1200 devirde pek olmuyor geri kaçırma ama ısındıktan sonra 800-850 devirlerde kaçırıyor.
    2001 opel astra otomatik boyle bir sorunla hiç karşılaştmadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buzyurek

    slm.
    2001 toyota coralla aldım. servise göstererek aldım. rampada geri kaçırıyor bu normalmi. devamlı geri kaçırması şanzıma zarar verirmi. araç ilk çalıştığında 1200 devirde pek olmuyor geri kaçırma ama ısındıktan sonra 800-850 devirlerde kaçırıyor.
    2001 opel astra otomatik boyle bir sorunla hiç karşılaştmadım.

    Alıntıları Göster
    Selamlar...

    3 gün önce 2001 model 1.4 benzinli otomatik vites Polo almak nasip oldu... Dün ve bugün araçta bir sorun yaşadım. Kontağı kapatmama rağmen araç sanki boş viteste gibi çalışır durumda kalıyor. 1-2 kez tekrar kontağı açıp kapatınca düzeliyor. Bazen de hiç sıkıntı olmadan kapatıp gidiyorum. İlk arabam ve 3 gün oldu alalı. Pek de anlamadığım için paylaşmak istedim. Sanırım servise götürmeden çözülebilecek bir sorun değil. Daha fazla bilgi alabilmek ve çözüm bulabilmek için sizinle de paylaşmak istedim. Yardımcı olabilirseniz sevinirim. İyi akşamlar...

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabahander

    Selamlar...

    3 gün önce 2001 model 1.4 benzinli otomatik vites Polo almak nasip oldu... Dün ve bugün araçta bir sorun yaşadım. Kontağı kapatmama rağmen araç sanki boş viteste gibi çalışır durumda kalıyor. 1-2 kez tekrar kontağı açıp kapatınca düzeliyor. Bazen de hiç sıkıntı olmadan kapatıp gidiyorum. İlk arabam ve 3 gün oldu alalı. Pek de anlamadığım için paylaşmak istedim. Sanırım servise götürmeden çözülebilecek bir sorun değil. Daha fazla bilgi alabilmek ve çözüm bulabilmek için sizinle de paylaşmak istedim. Yardımcı olabilirseniz sevinirim. İyi akşamlar...

    Saygılar...

    Alıntıları Göster
    selam ustalar... kamil ustam bende 1991 model opel vectra var yanlız araç geri vitese geçiyor ama hareket etmiyor.. ne kadar gaz veririrsem veriyim gitmiyor geri meret ne gibi bi problemi olabilir? komple değişceğini düşünürsek ne kadar tutar ustam olmadı gelip size bırakıyım aracı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: EDDDA

    Merhaba arkadaşlar ve Kamil usta benim 2001 model Fiat Marea Weekend aracım var.2 defa otomatik şanzımanı yaptırdım.3000 tl.verdim ama yine dert bitmedi.Arabam sabah çalıştırıp uzun yola çıkarsam sorun yok.Bir yerde mola verip üzerinden 30 ila 60 dakika geçip tekrar arabaya bindiğimde daha 100 metre gitmeden şanzıman ikaz lambası yanıp sönüyor ve araba 2.vitesteki hızının üzerine çıkmıyor.Kontağı kapatıp açtığımda araç düzeliyor tekrar gaza bastığımda ikaz yine yanıyor.Bazen 2 bazen 20 defa kontak kapatıp açtığımda aracı uzun yola vurduğumda araç düzeliyor.Her halde yağ aşırı ısınıyor ve araç kendini korumaya alıyor.Böyle durmadan 100-200 km gidiyorum.Aracımı İzmir de özel FİAT servisine götürdüm şanzıman arızasını gidermek için ama bilgisayardan şanzımanın beynine bir türlü bağlanamadılar ve beni oto beyin tamircisine gönderdiler.Oda beyin arızalı olsa araç yürümez dedi be beni otomatik şanzımancıya gönderdi.Derdimi anlatım ama servis beyine bağlanamıyorsa ben nasıl bağlanayım dedi ve aracımı bırakmamı ve 1500-2000 tl.civarında masraf olacağını ve randevu almamı söylediler.Aracımı alıp tekrar Balıkesire döndüm.Ne yapacağımı şaşırdım.3000 tl. verip Bursada doğru dürüst yapılamayan şanzımana 2000 tl. daha vermek zoruma gidiyor.Bana bir yol gösterin.Cevaplarınızı sabırsızlıkla bekliyorum ve şimdiden teşekkür ediyorum.

    selam arkadaşim sizin sorunuz anlatınız kadar ellektironik beyinde kaynaklanıyor bir ellekronik beyin deneyın bakalım ne olacak bana bilgi verınız iyi günlerr

    Alıntıları Göster
    MERHABA KAMİL USTA
    EN SONUNDA FİAT YETKİLİ SERVİSTE ARABANIN ŞANZIMAN BEYNİ NE BAĞLANILDI VE HIZ SENSÖRÜ ARIZASI YAZILI OLDUĞU GÖRÜLDÜ.(BAŞKA HİÇ BİR ARIZA KAYDI YOK) ARIZA SİLİNDİ ARAÇ TEKRAR KULLANILDI VE ŞANZIMAN ARIZA LAMBASI YİNE YANIP SÖNMEYE BAŞLADI.TEKRAR ŞANZIMAN ECU YA BAĞLANDI VE ARIZA SİLİNDİ. MOTORUN ECU BAĞLANDIK VE AYNI ARIZA VE DİĞER ARIZALARI SİLDİRDİM. ARAÇ YİNE ARIZA LAMBASINI YAKTI. HIZ SENSÖRÜNÜN ARIZALI OLDUĞUNU ANLAMAK İÇİN ELEKTRİKÇİYE GİTTİM. ODA EĞER ARACIN KİLOMETRE SAATİ ÇALIŞIYORSA ARIZALI DEĞİLDİR DEDİ VE MOTOR ECU İLE ŞANZIMAN ECU ARASINDA KABLOLARDA SORUN OLABİLECEĞİNİ TESİSATI KOMPLE KONTROL ETMEK GEREKTİĞİNİ. BELİTTİ. BENİM KAFAM ÇOK KARIŞTI. ÖYLE BİR DURUM VARSA İLK ARABAYA BİNDİĞİMDE UZUN SÜRE YOL ALIRSAM SORUN ÇIKMIYOR. NE ZAMAN DURUP EN AZ 15-20 ARABA ÇALIŞMADAN BEKLEYİP TEKRAR YOLA KOYULDUĞUNDA İKAZ LAMBASI YANIP SÖNÜYOR VE ARAÇ OTOMATİK VİTES DEVRE DIŞI KALIYOR.1 ,2 VE 3 NCÜ VİTESLERLE ARACI KULLANMAYA ÇALIŞIYORUM.1 NCİ VİTESİN TEPKİSİ ÇOK İYİ ARACI 30-40 KM KIZA ÇIKARIYOR.(ARAÇTA P- R- N- D-3-2-1 KONUMLARI VAR.)BEYİNDE BİR SORUN OLMADIĞINIDA SÖYLEDİLER.
    FİKİRLERİNİZİ BEKLİYORUM.
    SELAMLAR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bycapslock

    merhaba arkadaşlar;

    aracım : 98' Corsa 1.4 Corsa Otomatik Swing

    sorun: seyir halindeyken "s" lambası yanıp sönmeye başladı ve "D" konumundayken vites değiştirmemeye başladı. 1-2-3 Manuel olarak değiştirebiliyorum. Aracı kapatıp açtığımda düzeliyor fakat bir süre sonra yine "s" lambasını yakıyor ve D konumunda vites artırmıyor ve düşürmüyor. 3ncü vitese geçiyor.

    Ek bilgi: Bundan birkaç gün önce de seyir halindeyken KM göstergesi sıfıra indi ve bir süre sonra tekrar gittiğim hıza geldi. bağlantılı olabilir diye yazdım.

    sorun ne olabilr? ankara da özel opel servisi tavsiye edebilirmisiniz? teşekkürler

    selam arkadaşim sizin aracınızdadkı sorun basınc selenoidler bakdımanız lazım ama siz daha önce diyaknoztikm cıhazına bağladınız arızayı bir kısım öğrene bilirsınız sensorlerde olabilr arkadaşim iyi günlerr




  • quote:

    Orijinalden alıntı: different46

    Opel Astra F 1997 GLS NL model aracımın şanjımanında bir problem oluştu. D konumunda araç durur vaziyette hareket etmek istediğimde sanki yüksek vitesle kalkıyormuşum gibi zorlanıyorum, 1-2-3-P ve R de normal olarak kullanıyorum. Sanayide birkaç kişiye gösterdim aracın beynine vites konum sensörü (tam olarak onlarda tanımlayamadılar) arıza verdiğini düzensiz sinyal geldiğini söylediler. Problem ne olabilir başına gelen varmıdır ? D konumunda kullanmasam 1-2-3 normal olarak kullansam sorun olurmu, şanjımana zarar verirmi? tahmini ne kadardır o sensör? Motor arıza lambası yanıyor ve S lambası yanıp yanıp sönüyor sürekli olarak.

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.


    selam arkadaş size ne söyledıler vites konum şartelımı yoksa devir sensörumu söyledıler fazla aracını bu vazıyete kullanmayın biran önce aracını bakdırınız iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abbdullahhhh

    abiler ÇOK ACİL YARDIM.. 2000 MODEL 146000DE OTOMATIK VITES FİAT BRAVA SX ARACIM VAR. 3 AY ÖNCESİ ŞANZIMANDAKI YAĞIN BOŞALDIĞINI FARKETTIM. KEÇE DEĞİŞTİRİLDİ . SORUN YAŞAMADIM. AMA YINE DE GUNDE 1 BELKİ 2 DAMLA YAĞ OLUYORDU. ŞANZUMANIN ALTINDA. FAKAT NET BİR AZALMA OLMADI ÇUBUKLA KONTROLLERIMDE. BİR ARKADSIMA VERDIM ARACI KULLANSIN DIYE. 3 GUN SONRA BANA ŞANZUMANIN YAĞ KAÇIRDIĞINI VE YAĞIN BAYAĞA BIR AKTIĞINI SOYLEDI. GERÇEKTEN DE YAĞ BİR GECE DE BELKİ 1 LİTREDEN FAZLA AKMIŞ. ÇOK ENDİŞEŞİYİM. SİZCE SORUN NEDİİR.


    selam arkadaşim sizin aracınız turbun ve aks keçelernız bakdırınız iyi günler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jakal41

    kamil usta selamlar,
    1998 model mazda 323 familia otomatik vitesli aracım var.araba ısındıktan sonra 2. vitese geçiş sert olmaktadır.aracın yağını değiştirdim filtresini temizlettim,fakat aynı arıza devam etmektedir.araca koyulan yağ dextron 2 . Muhtemel arıza ne olabilir? onarım yaptırabilceğim Kocaeli veya İstanbul'da tavsiye ediceğiniz yer var mı? tahmini maliyeti ne olur? beni bu konuda bilgilendirirseniz memnun olurum. selamlar ...

    selam arkadaşim sizin hidrolık beyın e bakılması lazım iyi günler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: buzyurek

    slm.
    2001 toyota coralla aldım. servise göstererek aldım. rampada geri kaçırıyor bu normalmi. devamlı geri kaçırması şanzıma zarar verirmi. araç ilk çalıştığında 1200 devirde pek olmuyor geri kaçırma ama ısındıktan sonra 800-850 devirlerde kaçırıyor.
    2001 opel astra otomatik boyle bir sorunla hiç karşılaştmadım.

    selam daha bansınc düşük olabilir aracnı km kaç onu bilmemız lazımm iyi günler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabahander

    Selamlar...

    3 gün önce 2001 model 1.4 benzinli otomatik vites Polo almak nasip oldu... Dün ve bugün araçta bir sorun yaşadım. Kontağı kapatmama rağmen araç sanki boş viteste gibi çalışır durumda kalıyor. 1-2 kez tekrar kontağı açıp kapatınca düzeliyor. Bazen de hiç sıkıntı olmadan kapatıp gidiyorum. İlk arabam ve 3 gün oldu alalı. Pek de anlamadığım için paylaşmak istedim. Sanırım servise götürmeden çözülebilecek bir sorun değil. Daha fazla bilgi alabilmek ve çözüm bulabilmek için sizinle de paylaşmak istedim. Yardımcı olabilirseniz sevinirim. İyi akşamlar...

    Saygılar...

    selam arkadaş kusra bakamyın aracını tam ne yapıyor onu anlamadım tekrar anlatırsanız m.olurumm iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevlut06

    selam ustalar... kamil ustam bende 1991 model opel vectra var yanlız araç geri vitese geçiyor ama hareket etmiyor.. ne kadar gaz veririrsem veriyim gitmiyor geri meret ne gibi bi problemi olabilir? komple değişceğini düşünürsek ne kadar tutar ustam olmadı gelip size bırakıyım aracı

    selam hidrolik beyınıze bakdımanız lazım sonra şanzıman inmesı lazım kit takımları değişmesı lazım iyi günler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mevlut06

    selam ustalar... kamil ustam bende 1991 model opel vectra var yanlız araç geri vitese geçiyor ama hareket etmiyor.. ne kadar gaz veririrsem veriyim gitmiyor geri meret ne gibi bi problemi olabilir? komple değişceğini düşünürsek ne kadar tutar ustam olmadı gelip size bırakıyım aracı

    selam hidrolik beyınıze bakdımanız lazım sonra şanzıman inmesı lazım kit takımları değişmesı lazım iyi günler

    Alıntıları Göster
    kamil ustam saygılar 98 model ford mmondeo ghia almayı düşünüyorum. ilgilinedigim araç otomatik. 1. vitesten 2. ye geçerken vuruntu yapıyormuş, arıza durumu ne olabilir, maliyetler nereye kadar gider? ona göre pazarlık yapmak istiyorum.. saygılarla... tesekkrlr.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zagor-te-nay

    quote:

    Orijinalden alıntı: zagor-te-nay

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: zagor-te-nay

    quote:

    Orijinalden alıntı: zagor-te-nay

    96 model accent 1,5 gls aracımın şanzımanında sorun var şöyleki; P 'den D 'ye alırken vites kolu P 'den ayrılmak istemiyor, vites kolu yanındaki tuş işlev görmüyor gibi anki. Eskiden kolayca D 'ye alabilirdim vitesi ve gecikme olmazdı, şimdi vites kolu D 'ye geldikten sonra 3/4 saniye geçiyor ve araç sarsılarak şanzımanın D 'ye geçtiğini anlıyorsunuz. Bu sorun balatadanmı kaynaklanır? Balatadan ise masrafı nedir? Ayrıca bu sorundan önce akü bitmişti, yeni akü taktırdıktan sonraki sabah sorun başladı, bir yerde aküile ilgili olabilir deniyordu ne diyorsunuz?

    Ustam, sorunu yaşamadan önceki akşam bayram dönüşü arabayı park ettiğimde balata kokusu vardı, hafta sonu yine balata kokusunu duydum. Hatta daha 500 mt. gidip yokuşta yolun açılmasını beklediğimden fren balatası olmadığını düşünüyorum, şanzıman balatası ise tamiri nasıl ve kaça patlar?

    selam sizin şanzumanız inmesı lazım bakılması lazım şimdi ne desem boş arkadaşim kusura bakmayın siz fazla yardımcı olamadım iyi günler

    Ustam teşekkürler, İstanbul Anadolu yakasında tavsiye edebileceğiniz yer varmı? Fiyat ve tamir süresi için bişey diyebilirmisiniz?

    Kamil Usta 'm,

    Sabahları araç ısınıp LPG 'ye geçene kadar bekleyince sorun olmuyor, yalnız yolda uğultu ve biraz sert vites geçişleri devam ediyor. Bu motor/şanzıman ısınınca sorun olmyışı için ne diyorsunuz?

    ustam yanıt alabilirmiyim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zagor-te-nay

    quote:

    Orijinalden alıntı: zagor-te-nay

    quote:

    Orijinalden alıntı: zagor-te-nay

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: zagor-te-nay

    quote:

    Orijinalden alıntı: zagor-te-nay

    96 model accent 1,5 gls aracımın şanzımanında sorun var şöyleki; P 'den D 'ye alırken vites kolu P 'den ayrılmak istemiyor, vites kolu yanındaki tuş işlev görmüyor gibi anki. Eskiden kolayca D 'ye alabilirdim vitesi ve gecikme olmazdı, şimdi vites kolu D 'ye geldikten sonra 3/4 saniye geçiyor ve araç sarsılarak şanzımanın D 'ye geçtiğini anlıyorsunuz. Bu sorun balatadanmı kaynaklanır? Balatadan ise masrafı nedir? Ayrıca bu sorundan önce akü bitmişti, yeni akü taktırdıktan sonraki sabah sorun başladı, bir yerde aküile ilgili olabilir deniyordu ne diyorsunuz?

    Ustam, sorunu yaşamadan önceki akşam bayram dönüşü arabayı park ettiğimde balata kokusu vardı, hafta sonu yine balata kokusunu duydum. Hatta daha 500 mt. gidip yokuşta yolun açılmasını beklediğimden fren balatası olmadığını düşünüyorum, şanzıman balatası ise tamiri nasıl ve kaça patlar?

    selam sizin şanzumanız inmesı lazım bakılması lazım şimdi ne desem boş arkadaşim kusura bakmayın siz fazla yardımcı olamadım iyi günler

    Ustam teşekkürler, İstanbul Anadolu yakasında tavsiye edebileceğiniz yer varmı? Fiyat ve tamir süresi için bişey diyebilirmisiniz?

    Kamil Usta 'm,

    Sabahları araç ısınıp LPG 'ye geçene kadar bekleyince sorun olmuyor, yalnız yolda uğultu ve biraz sert vites geçişleri devam ediyor. Bu motor/şanzıman ısınınca sorun olmyışı için ne diyorsunuz?

    ustam yanıt alabilirmiyim?

    Alıntıları Göster
    Benim 2 sorum var.


    1.si 2004 Ford Explorer ile ilgili. araba 2den 3 geçerken biraz sarsıntılı geçiyor. Yani normalde manuel araba gibi düşünün bütün vitesleri debriyajdan yavaş çekerek değiştiriyorsunuz ama 2den 3e atarken debriyajdan birden çekiyormuşsunuz gibi.



    2. Sorunumda 2005 Ford Mustang ile ilgili. Onun gidişinde falan hiç bir sıkıntı yok. Ancak direk D konumuna alınca araç D'ye geçmiyor. 3'a alıp sonra geri Dye alınca Dye geçmiş oluyor.


    Yardımcı olursanız sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bycapslock

    merhaba arkadaşlar;

    aracım : 98' Corsa 1.4 Corsa Otomatik Swing

    sorun: seyir halindeyken "s" lambası yanıp sönmeye başladı ve "D" konumundayken vites değiştirmemeye başladı. 1-2-3 Manuel olarak değiştirebiliyorum. Aracı kapatıp açtığımda düzeliyor fakat bir süre sonra yine "s" lambasını yakıyor ve D konumunda vites artırmıyor ve düşürmüyor. 3ncü vitese geçiyor.

    Ek bilgi: Bundan birkaç gün önce de seyir halindeyken KM göstergesi sıfıra indi ve bir süre sonra tekrar gittiğim hıza geldi. bağlantılı olabilir diye yazdım.

    sorun ne olabilr? ankara da özel opel servisi tavsiye edebilirmisiniz? teşekkürler

    Alıntıları Göster
    merhaba

    2003 e200 kompressor otomatik vites aracım var. ancak vites geçişlerinde (özellikle düşük devirlerde ve düşük hızlarda) ve gazı bıraktığımda araç silkinmeye başlıyor ve koltuktan oynuyorum neredeyse. sorun ne olabilir sizce,

    teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sammykunny

    merhaba

    2003 e200 kompressor otomatik vites aracım var. ancak vites geçişlerinde (özellikle düşük devirlerde ve düşük hızlarda) ve gazı bıraktığımda araç silkinmeye başlıyor ve koltuktan oynuyorum neredeyse. sorun ne olabilir sizce,

    teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Slm Kamil Ustam benim 2004 Hyundai elentra 1.6 Gls otomatik bir arabam var 2. el aldım aldım. aldığımda pek bir sorunu yoktu. aldığım arkadaş şanzımanın arızalandığını ve 2000 tl ye tamir ettirdiğini söyledi ve ben aldığımdada bir sıkıntısı yoktu ancak şuan ilk kalkışta ve geri viteste 1 yada 2 saniye süren hafiften bir atlama sesi var ve gaza hızlı basınca çok tuhaf bir ses giliyor tıpkı bir şey " pof" derya aynen öyle bir ses. hızlanması normal ve geçişlerinde bir sıkıntı şuan için gözükmüyor ancak sinek küçük ve bende pinpirikli olunca işi sizin gibi ustasına sormak gerekir diye düşündüm. Şanzıman yağım tam ve değişeli 30000 km olmuş. saygılarla




  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.