- x
OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
1766 Cevap211272 Görüntüleme107 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     3 [5] 7 8 9 10 11 12      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
342 Mesaj
31 Mayıs 2012; 11:46:00 

Arkadaşlar yeni corsa 1.4 enjoy 2009 model aldım. Vites geçirirken p den d ye r ye yada d den r ye , r den p ye falan vitesteki tetik butonuna basarak mı geçiriyoruz ? Tetiğe basıp basmamayı anlamadım.

Bir de corsa 1.4 e LPG öneriniz ne olbilir Kamil Ustam ?
Saygılarımla.. Ankara.


_____________________________



 
1 Mesaj
1 Haziran 2012; 19:49:10 

Merhaba Kamil Ustam;

Paylaşımlarınız için çok teşekkür ediyoruz.Gerçekten çok faydalı bildirileriniz var.Antalyadan Yasin Ben,2007 micra otomatik sahibiyim,son bir kaç gündür bir sorun yaşıyorum.1-2-3.viteslere normal geçiş yapılıyor fakat 4.vitese geçmiyor,nedeni ne olabilir.Değerli vaktiniz için teşekkürler.


_____________________________



142 Mesaj
2 Haziran 2012; 14:18:47 

Kamil usta bahsettiğim ses videonun 16.saniyesinde başlıyor.



_____________________________

Peugeot 308 Vti 120 Hp Tiptronic (Prins VSI 2 Lpg Kiti) Satıldı
Renault Megane 3 1.5 dCi Privilege Alındı


 
10 Mesaj
3 Haziran 2012; 23:30:08 

Ustalarım hayırlı akşamlar .İki ay önce 2000 model 1,6 hb clio aldım araç yolda giderken eğer ayağımı sabit tutarsam otomatik vites uyarı lambası yakıp sert bir vites geçişi yapıyor ve sanki vitesler daha zor geçiyor zamanında vites değiştiremiyor gibi oluyor .kenara çekip kontağı kapatıp açınca sorun düzeliyor .Önceki sahibini aradım bir ara pozisyon şalterinde bir problem çıkmıştı yaptırdım dedi büyük bir problem yok dedi ,ayağımı sürekli bir seviyede tutmayıp arada bas çek yaparsam problem çıkmıyor .sizce nedir bu arabanın derdi ? acaba kazık mı yedim?


_____________________________



 
342 Mesaj
4 Haziran 2012; 15:39:28 

quote:

Orijinalden alıntı: mrleoo

Kamil usta bahsettiğim ses videonun 16.saniyesinde başlıyor.



Hızlanınca bir şeyler sürtüyor gibi geldi bana.


_____________________________



28 Mesaj
4 Haziran 2012; 22:12:25 

Meteg ustamıza saygılarımı sunuyorum. Sayesinde bir çok şeyi öğrenmiş oldum. Bir önceki aynı başlıktaki yıldırma olayından dolayı üzüldüm. Belirtmek istedim. Selamlar


28 Mesaj
4 Haziran 2012; 22:16:03 

quote:

Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

Otomatik şanzıman, manuel meslektaşı üzerinden veri iletimi en çok tercih edilen şeklidir. Bunun nedeni, bir otomatik şanzıman ile donatılmış bir araç değil çok çaba gereklidir . Otomatik şanzımanlar normal bir otomatik şanzıman, arızalı olabilir, bazen çok sorun neden değil? Bir gerçek rahatsız bir otomatik şanzıman sistemi karmaşık tasarım ve çalışma anlayışının ötesinde bir ev mekanik ve aynı zamanda garaj vites gereklidir, çünkü bu sorunları gidermek için düzenli olarak araç kiti mevcut değildir. Otomatik şanzıman, herhangi bir sorun neden olup olmadığını, genellikle bir uzman teknisyen alınacak tavsiye, ama aynı zamanda bu sorunun tam olarak ne olduğunu kontrol etmek daha iyidir? Bu tartışırken, size yardımcı olacağını araba sorunları mekanik ve mekanik size teslim etmeye devam ettiğini uzun tasarının ayrıntıları hesaplamak . Bazı otomatik şanzıman sorun giderme yaparken bulunan çok ortak sorunları ile ilgilenen bir makalede, burada iki şey size yardım için. Otomatik Şanzıman Sorunlarını Giderme bir otomatik şanzıman sorun giderme en sık karşılaşılan sorunlar aşağıda ele alınmıştır . Akışkan Sızıntı: En büyük otomatik şanzıman endişe sıvı kaçağı olmasıdır. Akışkan genellikle dolgu tüp ya gevşek ya pan conta bir arıza olduğu zaman sızıntı başlar. Ancak, bir ön tedbir olarak, sızıntı alanının çevresindeki tüm cıvataları sıkma ve aynı zamanda tüp somun sıkma bu sorunu çözebilirsiniz. Sorunlar hala devam ediyorsa, conta, hemen değiştirmek için gerekir. Dişli Problemleri : vites vites değiştirmek veya kayma şeklinde Dişli sorunları tekrar otomatik bir şanzıman ile araç sahipleri için ortak bir sorun alanıdır. Dişli değiştirme sorunları vakum veya bağ kontrolleri geliştirilen herhangi bir arıza olduğunda ya oluşursa veya sıvı seviyesi aşağı gittiğinde. Bazen iç debriyaj veya grubum başarısızlığı da vites değiştirme sorunları için sorumludur. Bu sorunun basit çare, sıvı seviyesi düzenli kontrol gerçekleştirmek ve buna göre düzeltmek için . Akışkan dökülmesi: Bu da bazen, her zaman yüksek seviyede sıvıların düşük sıvı seviyeleri otomatik şanzıman için bir sorun teşkil edemez . zahmetli kanıtlamak. Yağ doldurma tüp sıvı dökülmesi, yüksek su seviyesi nedeniyle kaynaklanan bir sorun . Ancak, iç sıvı kaçağı, yağ filtresi veya havalandırma menfezi tıkanma da bazen sıvı dökülmesinden sorumludur. Bu sorunun olası çözüm filtre değiştirme ve gerekiyorsa değiştiriniz sıvı Düzensiz Dişli kaydırılması Bazen vites değiştirme bir gecikme olabilir. Bu, bazı iç arızalı bir sonucu otomobil parçaları, sıvı veya vakum hatları kırma düşük seviyelerde . Ancak bu sorun, ya da vakum hatları değiştirerek veya tamir ederek sabit veya sıvı düzenli check-up yardımı ile önlenebilir. İletimi Aşırı ısınma : düzenli aralıklarla iletim aşırı derecede ısınması, arızalı yol açar. Aşırı ısınma ağırlıklı olarak sıvı soğutucu hatları tıkanma nedeniyle oluşur . Herhangi bir tip yağ pompası veya sıvı veya sıvı seviyeleri azalma kusur, aynı zamanda iletim aşırı ısınmasına neden olmaktadır. Bu sorun, soğutucu hatları değiştirerek ve sıvı seviyeleri güncelleyerek çözülebilir. millet Yani, bu otomatik şanzıman sorun giderme ile ilgili bir makale oldu. Bunlar bazı ortak sorunları ve diğer pek çok sorunları vardır aracınızın otomatik şanzıman neden olabilir unutmayın. Olsa bu makaleyi okuduktan sonra artık sorun algılayabilir ve bir teknisyen ile tartışmak. Otomatik şanzıman onarım mekanik kendisi tarafından ele olduğunu dikkat edin. Ancak, sizin için araç güvenliği , ben daha az pahalı bir araba check-up gibi tüm araç düzenli check-up yapmak için tavsiye ederiz araba tamir !


Bunların hepsi google translate'den çevrilme gibi. Çok kalitesiz çeviriler. Okuyup anlaşılmıyor bile?

Ve fakat 5. sayfanın sonuna kadar okuduktan sonra ustama paylaşımları için de teşekkürü borç bilirim. Çok yararlı bir forum konusu olmuş. Müteşekkirim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KMC -- 4 Haziran 2012; 23:12:28 >


282 Mesaj
5 Haziran 2012; 17:09:50 

quote:

Orijinalden alıntı: zzaf

Herkese slm, meteg hocam yazdıklarını yaklaşlaşık 5-6 aydır takip ediyorum (6 aydır otomatik arabam olduğu için konuya dahil oldum :D ) insanlara yardımcı olmaya çalışmanızdan dolayı teşekkür ediyorum.
Arkadaşlar benim sıkıntıma gelecek olursak;6 ay önce 2000 model opel OMEGA 2.5 benzinli araba aldım. Arabanın motor bakımlarını yaptırdıktan sonra arabayı denerken ani fren yapmak zorunda kaldım (frenleme 50km le giderken abs devreye girecek kadar sert yaptım) ve araba D modundan kenliğinden N' ye attı. Anlıyacağınız kendi kendine vites boşa geçti (vites kolu kendiliğinden N ye kaydı). Bu olayı 3.vitese çekip yaptığımda herhangi bir anormallik olmadı yani D'ye veya N'ye geçmedi. Bu olay üzerine şanzıman ustasına gittim ayaküstü bir denemenin ardından: nedeninin motor kulağı yada şanzıman kulağının kopmasından dolayı kaynaklanabilir dedi. Başka bir ihtimalde arka takozlardan olabilir dedi (ne alaka anlamadım, bilmediğimden). Başka birisi ise tam bilmemekle birlikte bu arabada ani frenlemede kendini korumak için kendiliğinden N' ye atabileceğini,geçebileceğini söledi.
Bu konuda bilgisi veya başına böyle bişey geçen varsa yardımcı olursa çok sevinirim, başıma daha büyük masraf açmadan.


selam işlerimin yoğunluğundan dolayı anında cevap veremiyorum fakat tüm sorulara cevap vermeye çalışacağım kusura bakmayın şanzuman veya motor kulağının kopmasından olabilir ama yine bakmak lazım vites kolunun ayarlarındanda yapabiliriyi günler


_____________________________

çözüm 555 501 75 94


282 Mesaj
5 Haziran 2012; 17:13:28 

quote:

Orijinalden alıntı: serghat


Teşekkürler Kamil Usta

Araba yokuş inerken çok hızlanıyor ve sürekli freni kullanmak istemiyorum mecburen yandaki OD düğmesine basıyorum biraz fren yapıyor. Yeterince yavaşlayınca araba bayır aşağı giderken D'den 2'ye inmemin sakıncası yok yani.

iyi günler sakıncası yoktur


_____________________________

çözüm 555 501 75 94


282 Mesaj
5 Haziran 2012; 17:20:55 

quote:

Orijinalden alıntı: hassannb

merhabalar kamil ve mete usta inanın verdiğiniz bilgilerden sizlere ne kadar teşekkür etsek azdır,benimde bi sorum olacak 99 model golf aracım bulunmakta 4 ileri otomatik şanzıman R ye aldığımda doldurmayı hemen yapıyor D ye aldığımda geç doldurma yapıyor, 1 den 2 ye geçişlerde önce boşa çıkıyomuş gibi olup devir yükseliyo sonra vuruntu yaparak 2 ye geçiş yapıyor bu düz yolda ve ağır kullanırken yapmıyor yokuşta ve seri kullanımda yapıyor,bugünlerde kalkışlarda titreme sorunu yaşamaya başladım sebepleri ve yapmam gereken nedir ustam yardımcı olursanız sevinirim...

iyi günler telefonla görüşmüştük umarım sorununuz çözülmüştür


_____________________________

çözüm 555 501 75 94


 
2 Mesaj
7 Haziran 2012; 10:41:07 

Herkese selam.

Her şeyden önce araç özelliklerini vereyim ki ona göre yorum yapabilesiniz değerli arkadaşlar:

Araç özellikleri:
1997 Hyundai Elantra 1.8 GLS 128 BG Benzin ve LPG (Atiker sıralı sistem)
189000 KM de
Triger seti biz almadan önce değişmiş 180000 km de (faturası var)
Biz ise lastikleriydi, ön takımdaki eksikleriydi vs idi ne varsa aklımıza gelen değiştirdik.
Otomatik vites yağı değiştirilmiş mi bilmiyoruz. Lakin yağına baktığımda kıvamı kırmızıya yakın duruyor pek eski gibi durmuyor. Yine de gelecek ay şanzıman yağını değiştirmeyi düşünüyoruz.

Otomatik Vites bir aracı 10 gün kadar önde aldık. Elbette ki almadan önce servisine ve güvendiğimiz ustaya gösterdik. Araç 15 senelik olunca ufak tefek eksiklikleri de oluyordu. Lakin hemen hemen hepsini 1000 TL gibi bir maaliyetle yaptırdık ki piyasasına göre 2500 TL ucuza aldığımızı düşünürsek bu durum bizim işimize geldi. Aracı aldığımız kişi öyle yamuk yapacak birisi değildi. Kendisinde ve eşinde birer araba olup babasında da bir araba varken babası yaşlandıkça araba süremez olmuş ve eşi de doğum yapıp da izne ayrılınca 3 araba fazla geldiği için satmaya karar vermişler. Ben, eşimi de düşünerek otomatik vites olsun diyerek bu aracı aldım. Aslında hiçbir sıkıntısını görmedim. Lakin otomatik vitesler hakkında öncesinden bilgim olmadığı için son 10 gündür delidanalar gibi internette araştırma yapıp a dan z ye her otomatik vites konusunu okuyorum. En kaliteli olarak da bu konuyu buldum. Daha önceki meteg ustanın 50 sayfalık konusunu da okudum. Lafı fazla uzatmadan öncelikle meteg ustamıza ve çözüm kamil ustamıza teşekkürlerimi ve saygılarımı sunarım.

Gelelim sıkıntımıza: Aracın P, N, R, L ve 2 konumlarında en ufak dahi bir sıkıntısı, sesi soluğu, vuruntusu yok. D konumunda da genellikle bir sıkıntısı yok. Lakin bazen oluyor ki 2 den 3 e geçerken sanki araç boşa düşmüş gibi 1 saniye kadar gaz yiyor ve devir yükseliyor sonra vitese geçiyor. Daha önce okuduğum mesajlardan buna benzer sıkıntı yaşayanlar olmuş ki söylenen yorum ve çözümleri aşağıya tekrar yazacağım.
Bunu sadece 1 kez yaptı lakin okuduklarım tehlike çanlarının çaldığını söylüyor. Şöyle ki: 2 den 3 e geçiyor sonra vites resmen takılı kalıyor. Ne 4 e geçiyor ne de yavaşlayınca ya da durunca vites küçülüyor. Sanki araba 3 te kalkıyormuş izlenimi veriyor.

Bu sorunlarımın nedenini ve çözümünü en önemlisi de bana yaklaşık maaliyetini bilen varsa ve paylaşırsa çok sevinirim.

Bizim sorunlara benzer sdorunları yaşayan arkadaşlara verilen cevaplar:

3 ten 4 e doldurma yapmadığı için vites geçişiini sağlıyamıyor.şanzuman yağında yanma olup olmadığı kont. edilmeli
büyük olasılıkla şanzuman revizyonu gerekecek. yak. maliyet 1200,- olmalı ( komp. revizyon)

aracınızın yağı dextron 2 fakat şanzuman belli bir km. katettiği için (şanzumanda aşıntılar) dextron 3 kullanmanız daha doğru olur.

aracınızın arızası peugeot araçlarında sıkça rastlanılan selenoid arızasıdır.Basınç selonoidlerinin değişmesi gerekir.( bu arıza teşhisi,sizin vermiş olduğunuz bilgiler esas alınarak konulan teşhistir.)Selonoid değişiminde dikkat edilmesi gereken husus yan sanayi olan ürünleri kullanmamak aksi halde arıza sadece 1-2 ay içerisinde tekrar aks edecektir.
Not: tahmini onarım tutarı orj. par.+işç. 450.- TL

Şimdiden herkese teşekkürler...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Omomatik Fites -- 7 Haziran 2012; 11:24:39 >


_____________________________



 
61 Mesaj
7 Haziran 2012; 13:42:20 

Merhaba ustalarım burda bizi bilgilendirip yardımcı oldugunuz için teşekkür ederim benim aracım 1998 w210 kasa 111 motor otomatik vites mercedes avangarde sorunu vites 4 den 3 e düşerken hafif bir vuruntu var yağ ve filitresi değişti durum aynı sorunun kaynağı ve çözümü hakkında yardımınızı bekliyorum. İyi çalışmalar dilerim


_____________________________



 
5 Mesaj
8 Haziran 2012; 16:31:05 

Arkadaslar acil Kamil ustanın numarasına ihtiyacım var bilen yazabilirmi acil lütfen



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
1 Mesaj
9 Haziran 2012; 0:03:19 

0555 501 75 94



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
241 Mesaj
9 Haziran 2012; 0:11:19 

quote:

Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta


selam cinarxx servise gidersen yardımcı olurlar belki parada almayabilirler yeni aldıysanız benim önerim yağını değiştrip sorunsuz bir şekilde binin çünkü evveliyatını bilmiyorsunuz aklınızda soru işareti kalmasın şimdi ben anlatsam size karışık gelebilir iyi günler

kamil ustam cocugumun tedavisi için bu ay sonu ankaraya geliyorum.aracımın otomatik sanzıman yagını ve filtresini değiştirmek istiyorum.tahmini ne kadar maliyeti olur yağı ve filtreyi getirmem gerekir mi.yoksa elinizde mevcutmudur.birde tahmini ne kadar zamanımızı alır.


_____________________________



282 Mesaj
11 Haziran 2012; 13:00:20 

quote:

Orijinalden alıntı: boreas06

Arkadaşlar yeni corsa 1.4 enjoy 2009 model aldım. Vites geçirirken p den d ye r ye yada d den r ye , r den p ye falan vitesteki tetik butonuna basarak mı geçiriyoruz ? Tetiğe basıp basmamayı anlamadım.

Bir de corsa 1.4 e LPG öneriniz ne olbilir Kamil Ustam ?
Saygılarımla.. Ankara.

selam vites değiştirme düğmesinden bahsediyorsunuz ona basmadan vites geçişi olmaz zaten olursa ayarsızlık vardır tüp modeli sormuşsunuz en iyisi prins fakat pahalı işini görmek istersen atiker şu anda iyi taktırabilirsiniz bu benim düşüncem iyi günler


_____________________________

çözüm 555 501 75 94


282 Mesaj
11 Haziran 2012; 13:08:34 

quote:

Orijinalden alıntı: Omomatik Fites

Herkese selam.

Her şeyden önce araç özelliklerini vereyim ki ona göre yorum yapabilesiniz değerli arkadaşlar:

Araç özellikleri:
1997 Hyundai Elantra 1.8 GLS 128 BG Benzin ve LPG (Atiker sıralı sistem)
189000 KM de
Triger seti biz almadan önce değişmiş 180000 km de (faturası var)
Biz ise lastikleriydi, ön takımdaki eksikleriydi vs idi ne varsa aklımıza gelen değiştirdik.
Otomatik vites yağı değiştirilmiş mi bilmiyoruz. Lakin yağına baktığımda kıvamı kırmızıya yakın duruyor pek eski gibi durmuyor. Yine de gelecek ay şanzıman yağını değiştirmeyi düşünüyoruz.

Otomatik Vites bir aracı 10 gün kadar önde aldık. Elbette ki almadan önce servisine ve güvendiğimiz ustaya gösterdik. Araç 15 senelik olunca ufak tefek eksiklikleri de oluyordu. Lakin hemen hemen hepsini 1000 TL gibi bir maaliyetle yaptırdık ki piyasasına göre 2500 TL ucuza aldığımızı düşünürsek bu durum bizim işimize geldi. Aracı aldığımız kişi öyle yamuk yapacak birisi değildi. Kendisinde ve eşinde birer araba olup babasında da bir araba varken babası yaşlandıkça araba süremez olmuş ve eşi de doğum yapıp da izne ayrılınca 3 araba fazla geldiği için satmaya karar vermişler. Ben, eşimi de düşünerek otomatik vites olsun diyerek bu aracı aldım. Aslında hiçbir sıkıntısını görmedim. Lakin otomatik vitesler hakkında öncesinden bilgim olmadığı için son 10 gündür delidanalar gibi internette araştırma yapıp a dan z ye her otomatik vites konusunu okuyorum. En kaliteli olarak da bu konuyu buldum. Daha önceki meteg ustanın 50 sayfalık konusunu da okudum. Lafı fazla uzatmadan öncelikle meteg ustamıza ve çözüm kamil ustamıza teşekkürlerimi ve saygılarımı sunarım.

Gelelim sıkıntımıza: Aracın P, N, R, L ve 2 konumlarında en ufak dahi bir sıkıntısı, sesi soluğu, vuruntusu yok. D konumunda da genellikle bir sıkıntısı yok. Lakin bazen oluyor ki 2 den 3 e geçerken sanki araç boşa düşmüş gibi 1 saniye kadar gaz yiyor ve devir yükseliyor sonra vitese geçiyor. Daha önce okuduğum mesajlardan buna benzer sıkıntı yaşayanlar olmuş ki söylenen yorum ve çözümleri aşağıya tekrar yazacağım.
Bunu sadece 1 kez yaptı lakin okuduklarım tehlike çanlarının çaldığını söylüyor. Şöyle ki: 2 den 3 e geçiyor sonra vites resmen takılı kalıyor. Ne 4 e geçiyor ne de yavaşlayınca ya da durunca vites küçülüyor. Sanki araba 3 te kalkıyormuş izlenimi veriyor.

Bu sorunlarımın nedenini ve çözümünü en önemlisi de bana yaklaşık maaliyetini bilen varsa ve paylaşırsa çok sevinirim.

Bizim sorunlara benzer sdorunları yaşayan arkadaşlara verilen cevaplar:

3 ten 4 e doldurma yapmadığı için vites geçişiini sağlıyamıyor.şanzuman yağında yanma olup olmadığı kont. edilmeli
büyük olasılıkla şanzuman revizyonu gerekecek. yak. maliyet 1200,- olmalı ( komp. revizyon)

aracınızın yağı dextron 2 fakat şanzuman belli bir km. katettiği için (şanzumanda aşıntılar) dextron 3 kullanmanız daha doğru olur.

aracınızın arızası peugeot araçlarında sıkça rastlanılan selenoid arızasıdır.Basınç selonoidlerinin değişmesi gerekir.( bu arıza teşhisi,sizin vermiş olduğunuz bilgiler esas alınarak konulan teşhistir.)Selonoid değişiminde dikkat edilmesi gereken husus yan sanayi olan ürünleri kullanmamak aksi halde arıza sadece 1-2 ay içerisinde tekrar aks edecektir.
Not: tahmini onarım tutarı orj. par.+işç. 450.- TL

Şimdiden herkese teşekkürler...

selam otomatik şanzuman konusunda bayağı araştırma yapıp bilgilenmişsiniz bu çok güzel ve yararlı sizin anlatımınıza göre hidrolik beyinde arıza gösteriyor bunların selenoidleri takım şeklinde değişiyor sizin anlayacağınız beyne ve selenoidlere bakmak lazım ona göre bir işlem yapılması gerekir iyi günler


_____________________________

çözüm 555 501 75 94


282 Mesaj
11 Haziran 2012; 13:21:48 

quote:

Orijinalden alıntı: YASIN GENC

Merhaba Kamil Ustam;

Paylaşımlarınız için çok teşekkür ediyoruz.Gerçekten çok faydalı bildirileriniz var.Antalyadan Yasin Ben,2007 micra otomatik sahibiyim,son bir kaç gündür bir sorun yaşıyorum.1-2-3.viteslere normal geçiş yapılıyor fakat 4.vitese geçmiyor,nedeni ne olabilir.Değerli vaktiniz için teşekkürler.

selam sizin araç şanzumanı cvt kayışlı şanzumandır muhtemelen cihaza bağlayıp daha fazla bilgi olursa soruna çabuk ulaşırız aracın ekranında her hangi bir uyarı veriyormu şanzuman yağına bakmak lazım her hangi bir kararma veya eksik varmı bu şanzuman zincirli olduğundan dolayı yağları değişiktir filitre değişimi yapın iyi günler


_____________________________

çözüm 555 501 75 94


282 Mesaj
11 Haziran 2012; 13:27:01 

quote:

Orijinalden alıntı: mrleoo

Kamil usta bahsettiğim ses videonun 16.saniyesinde başlıyor.



selam sizle telefonda konuşmuşduk iyi günlerr


_____________________________

çözüm 555 501 75 94


282 Mesaj
11 Haziran 2012; 13:33:50 

quote:

Orijinalden alıntı: KMC


Bunların hepsi google translate'den çevrilme gibi. Çok kalitesiz çeviriler. Okuyup anlaşılmıyor bile?

Ve fakat 5. sayfanın sonuna kadar okuduktan sonra ustama paylaşımları için de teşekkürü borç bilirim. Çok yararlı bir forum konusu olmuş. Müteşekkirim.

selam ben size teşekkür ederim elimden geldiği kadar sizlere yardımcı olmaya çalışıyorum ben bunları okuyunca hızlı bir şekilde anlayıp sizinde bilgilenmeniz açısından paylaşmaya çalışıyorum telafuzda karışıklık olabilir ilk okul mezunu bir insanım hatam varsa affola iyi günler


_____________________________

çözüm 555 501 75 94


282 Mesaj
11 Haziran 2012; 13:39:57 

quote:

Orijinalden alıntı: Yusuf68

Merhaba ustalarım burda bizi bilgilendirip yardımcı oldugunuz için teşekkür ederim benim aracım 1998 w210 kasa 111 motor otomatik vites mercedes avangarde sorunu vites 4 den 3 e düşerken hafif bir vuruntu var yağ ve filitresi değişti durum aynı sorunun kaynağı ve çözümü hakkında yardımınızı bekliyorum. İyi çalışmalar dilerim

selam hidrolik beyinden kaynaklanan bir arıza gibi gözüküyor yağ değişiminde yağ nasıl çıktı ona bakmak lazım filitre dolumuydu bunlara göre bir değerlendirme yapmak lazım iyi günler


_____________________________

çözüm 555 501 75 94


 
2 Mesaj
11 Haziran 2012; 16:21:18 

quote:

Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta


selam otomatik şanzuman konusunda bayağı araştırma yapıp bilgilenmişsiniz bu çok güzel ve yararlı sizin anlatımınıza göre hidrolik beyinde arıza gösteriyor bunların selenoidleri takım şeklinde değişiyor sizin anlayacağınız beyne ve selenoidlere bakmak lazım ona göre bir işlem yapılması gerekir iyi günler

Kamil Usta, evet öyle böyle değil; 15 güne yakındır araştırmadığım, okumadığım yer ve arıza ve çözümleri kalmadı. Her neyse;
Ben İstanbul'dayım. Lakin 15 Haziranda Ankara'da yeğenimin sünnet düğününe Ankara'ya geleceğim. Gelmişken 16 Haziran Cumartesi günü sana geleyim diyorum. Bu söylediklerinin maaliyeti ne olur? Ona göre parayla geleceğim. Bir de Cumartesi günü sabah 9 gibi filan gelsem akşam 4 e kadar filan biter mi işlemlerin? Selenoidlerin değişimi ve hidrolik beyinle alakalı başka işlem varsa ve bir de aklımda soru işareti kalmaması açısından şanzıman yağını ve filtresini değiştirsen bana maaliyeti ne kadar olur? Cevap verirsen çok sevinirim. İyi çalışmalar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Omomatik Fites -- 11 Haziran 2012; 16:28:28 >


_____________________________



 
241 Mesaj
11 Haziran 2012; 23:11:21 

quote:

Orijinalden alıntı: cinarxx


kamil ustam cocugumun tedavisi için bu ay sonu ankaraya geliyorum.aracımın otomatik sanzıman yagını ve filtresini değiştirmek istiyorum.tahmini ne kadar maliyeti olur yağı ve filtreyi getirmem gerekir mi.yoksa elinizde mevcutmudur.birde tahmini ne kadar zamanımızı alır.

kamil ustam heralde benim mesajı gormediniz cvap yazabilirseniz memnun olurum.ayın 27-28 i gibi ankarada olacagım da.


_____________________________



 
2 Mesaj
13 Haziran 2012; 1:23:39 

Sayın forumdaşlar;
Forumda yeniyim, konuları inceledim ve konu kalabalığı olmaması adına yeni konu açmayıp sorunumu buraya yazayım dedim. 2001 model Clio II HB RXT 1.4 16V otomatik vites aracımız var, eşim kullanıyor. Bu aracı ilk aldığımızda şanzıman arızası veriyordu. Kapsamlı bir bakımdan geçti ve yapılan bakımlar sırasında arka motor kulağı değişti. Uzun bir süre (2000-3000 km) kadar arıza lambası v.s. yanmadı. Sonra eşim arıza lambasının arasıra yandığını söyledi. Denemek için sürdüm, bana da yaptı. Bazen yokuş inerken, bazen normal düz yolda giderken vites geçişi sırasında geçiş yapamayıp bu arıza lambasını yakıyor. İlk aldıktan sonra bakım yapan usta (İzmir Karabağlar'da Çetinyol Renault Özel Servisi) şanzıman için İzmir 1. Sanayi Sitesinde Uygunlar diye bir yer tevsiye etti. Gittim, bilgisayar bağlayıp arızaya baktı. "Giriş kaptör arızası" gibi yada ona benzer birşey yazıyordu. Arızayı sildi ve kullanmaya devam etmemi söyledi, eğer gene yaparsa o zaman şanzımanı indirmek gerekir, içinde selenoid valfler onların değişmesi gerekebilir dedi. Ayrıca bu şanzımanda tork konvertörü içindeki yağı boşlatma imkanı olmadığını ve dolayısıyla eski yağ ile yeni yağın karıştığını söyledi. Mercedes , BMW gibi araçlarda tork konvertöründeki bir tapa açılarak buradaki yağ boşaltılabiliyormuş ama bu cliolardaki otomatik şanzımanlarda mümkün olmuyormuş.
Ayrıca araba ile ilgili diğer bir problem ise hız göstergesinin sürekli gidip gelmesi. Bunun şanzımanla ilgili olabileğini düşünüyorum, çünkü ilk bakımda hız kaptörünü değiştirecekti usta ama sonra bu otomatik, bunun farklı yerde dedi ve ben birşey yapamıyorum, şanzımancı yapar dedi.
Biraz uzattım farkındayım ama şimdi ne yapmamı tavsiye edersiniz? Tavsiye edebilceğiniz, bu işten anlayan iyi ve dürüst bir usta bulma imkanım yüze kaç? :)))


_____________________________

cpr2200-8e95b


 
40 Mesaj
15 Haziran 2012; 18:22:12 

Yaklaşık 15 gün önce C4 1.6 skpk BVA aldım. aldığımda araba bakımsızdı. özellikle hafif yüklenmede direk benzine geçiyor(ARAÇ lavoto easy serisi LPGli).hafif rampada yine benzine geçiyordu. LPG ye baktırdım 3 gündür bir sıkıntı yok. Asıl problem özellikle dik( 35 derece gibi) yokuşlarda araç 1. vetesten hemen 2.vitese geçiyor ve yığılıyor. manuel kumandayla 1. vitese alıp çıkıyorum. hatta araçta 5 kişiydik. 40 derecelik bir yokuşu araba ne manuelde nede otomatikte çıkamadı.bu çok moralimi bozdu. (1. viteste çıkmaya çalıştım benzine geçtim yine çıkamadı). Bu normal mi? aynı yokuşu arabada 2. kişi iken manuelde ve benzinde ıkınarak çıktı.ilk hareketi alması çok zor oluyor ondan sonra açılıyor araba. Diğer bir sorun ise ki asıl problem. araba normal giderken 3. viteste yavaşlıyorum ancak vites düşüremiyor. ve ekranda servis ışığı yanıyor. manuele alıp tekrar denediğimde yine vites küçültmiyorum. kontağı kapatım açıyorum. o zaman düzeliyor.bunu günde 3 saat araba kullanıyorum ort. 2 defa yapıyor.bu zamana kadar hep hafif yokuş çıkarken yapıyordu, ama dün ayağım gazda bile değilken yokuş aşağı giderken yaptı. 3. viteste kaldı vites düşürmedi servis ışığı yandı. yine kontağı kapatıp açmak zorunda kaldım. Bu durumda tamircilkerin söylediği, elektro vanalar(tahminimce selonoid valfler) değişmesi lazımmış. Bunu daha önce yaşayan kurtulan arkadaşlar varmı?? yardım ve önerilerinizi aynı zamanda yaptırdığınız yerlerin telefonları ustalarını bildirirseniz çok iyi olur. bu vites olayı çok canımı sıktı. ben istAnbuldayım.


_____________________________



 
40 Mesaj
18 Haziran 2012; 0:13:37 

quote:

Orijinalden alıntı: metekaan

Yaklaşık 15 gün önce C4 1.6 skpk BVA aldım. aldığımda araba bakımsızdı. özellikle hafif yüklenmede direk benzine geçiyor(ARAÇ lavoto easy serisi LPGli).hafif rampada yine benzine geçiyordu. LPG ye baktırdım 3 gündür bir sıkıntı yok. Asıl problem özellikle dik( 35 derece gibi) yokuşlarda araç 1. vetesten hemen 2.vitese geçiyor ve yığılıyor. manuel kumandayla 1. vitese alıp çıkıyorum. hatta araçta 5 kişiydik. 40 derecelik bir yokuşu araba ne manuelde nede otomatikte çıkamadı.bu çok moralimi bozdu. (1. viteste çıkmaya çalıştım benzine geçtim yine çıkamadı). Bu normal mi? aynı yokuşu arabada 2. kişi iken manuelde ve benzinde ıkınarak çıktı.ilk hareketi alması çok zor oluyor ondan sonra açılıyor araba. Diğer bir sorun ise ki asıl problem. araba normal giderken 3. viteste yavaşlıyorum ancak vites düşüremiyor. ve ekranda servis ışığı yanıyor. manuele alıp tekrar denediğimde yine vites küçültmiyorum. kontağı kapatım açıyorum. o zaman düzeliyor.bunu günde 3 saat araba kullanıyorum ort. 2 defa yapıyor.bu zamana kadar hep hafif yokuş çıkarken yapıyordu, ama dün ayağım gazda bile değilken yokuş aşağı giderken yaptı. 3. viteste kaldı vites düşürmedi servis ışığı yandı. yine kontağı kapatıp açmak zorunda kaldım. Bu durumda tamircilkerin söylediği, elektro vanalar(tahminimce selonoid valfler) değişmesi lazımmış. Bunu daha önce yaşayan kurtulan arkadaşlar varmı?? yardım ve önerilerinizi aynı zamanda yaptırdığınız yerlerin telefonları ustalarını bildirirseniz çok iyi olur. bu vites olayı çok canımı sıktı. ben istAnbuldayım.

Kamil Ustam senin yorumların önemli, Araban 2005 model.


_____________________________



 
40 Mesaj
18 Haziran 2012; 21:59:11 

kimsenin umrunda değil herhalde. neys ben başka yaşayanlar için birkaç açıklama ve yaptırdığım yaptıracığım şeylri yazayım. bugun maslak tarafında bi şansımancıya götürdüm arabayı, adam bilgisayara bağladı.aslında bağlayamadı denedi olmadı, sonra bi test sürüşü yapalım dedi, yapıldı yokuşlarda araç çok zor kalkıyordu. ona istinaden direk 2200tl ile 2600 tl arasında şansıman komple bakıma girecek dedi.ben ısrarla araç 115 bin kmde hiç yağı değiişmedi bu elektro vanalara hiç ellenmedi , dememe rahmen direk komple bakımda ısrar etti. daha yağına bile bakmadılar durumu nedir diye.araç test suruşunde aynı arızayı vermedi. bilgisayarıda bağlayamadıklarından vede en azından bi yağına vanalarına bakalım olmadı komple bakım yaparız denmediğinden arabayı bırakmadım.birde şuna çok bozuldum. o firmayı telefonla arayıp durumu anlattığımda bilgisayara bağlar direk hatayı buluruz yüzde 40 elektro vanalardan değilse komple bakım olur fiyatta vanalar 550tl komple bakım 1600-2200 tl olur dedi. oraya arkadaşımın tanıdığı ile gittik, bu seferde bilgisayardan bakmayı bırakın yağına bakmadan birden fiyat 2200tl ile 2600tl arası olur dediler.Ya işi çok iyi biliyorlar bi test sürüşü ile olayı çözdüler, yada.... Ustanın tek iyi yanı 1 yıl garanti veriyorum dedi. Durum bu yarın birkaç yere gösterip bu sefer bilgisayarı bağlayabilen biryere sorun nedir öğrenicem, vede yağına kendi gözlerimle bakıcam.



_____________________________



 
277 Mesaj
19 Haziran 2012; 17:35:26 

Merhaba,

Daha önceki yazılanları okudum. Öncelikle bu konuda sorulan sorulara cevap yazan ustalara tekrar teşekkür ediyorum. Otomatik vites arızaları ile ilgili bir çok bilgiyi burada bulabiliyorsunuz.

Soruma gelirsem, Arabamız 2004 model Citroen C3 SX. 60 küsür bin km'de. Araç ilk çalıştırıldıktan sonra yoğun trafikte(dur-kalklı) 1 saate yakın hareket ettikten sonra, ışıklarda durduğumda (vites D konumunda) tekrar hareket ettiremiyorum. Vitesi manuel olarak 2.nci vitese alıp aracı hareket ettirebiliyorum. Bu durum dediğim gibi araba iyice ısındıktan sonra oluşuyor.

Bazen de (şimdiye kadar sadece 2-3 sefer yaşadım) ekranda hem kar hemde spor modunun simgesi yanıyor ve araç hızlanmıyor. Kontağı kapatıp aracı yeniden çalıştırınca araç normale dönüyor.

Aracımızın arızası ile ilgili yardımcı olabilir misiniz?

Teşekkürler.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meceng -- 20 Haziran 2012; 8:13:52 >


_____________________________

Alisveris yaptıklarım:kyturan, steinbeck0635, 27fatih, fırsatkampanya


 
4 Mesaj
22 Haziran 2012; 17:10:31 

selamlar benim 97 model vectra cd aracım var. geri geri giderken vuruntu yapıyor,bazen kalkıs anında gaz verdıgım halde gıtmıyor sonra anıden ılerı fırlıyor bazende ne kdar gaza basarsam basarım gıtmıyor. kontagı kapatıp acınca duzelıyor. burda bır ustaya goterdım basta turbin gıtmıs dedı sonra yag pompasından da suphelenıyorum dedı. dagıtmadan bırsey dıyemem dedı. baska bırı ıse yagını degıstıırırsem duzelecegını soyledı. anlayacagınız herkes bırsey soyluyor.bu arada arac 187.000 de. konuda bana yardımcı olabılırsenız sevınırım.


_____________________________



 
1 Mesaj
26 Haziran 2012; 16:15:46 

s.a meceng aynı sorun bendede var aracım 2001 model reno clio 1.4 16 valf 150.000 kmde daha dün aldım aracı.. aksam yaklaşık 100 km yol yaptım sonra ışıklarda durdum kalktım vites D'de 1-2-3 attı sonradan gaza bastım ama atmadı bende kenara çektim kontagı kapatım açtım çalıştırdım 20 km hızdan fazla gidince gitmedi araba biraz fazla basıyım dedim gaza araba gitmedi bende o halle 20 km hızla eve kadar geldim evin önüne park etcektim vites R'ye geçirdim ama araba gitmedi bende ölecene bıraktım aracı bu sabahta tekrar baktım araçta bi sorun yoktu acaba şanzıma yagı cok ısınıpta hararetmi yapıyor! kocaeli'de tanıdık ustada yok napıcagımı bilmiyom walla :(:(

İLGİLENEN ARKADASLARA COK TESEKKÜR EDERİM
KOLAY GELSİN...


_____________________________



 
6 Mesaj
27 Haziran 2012; 10:07:33 

Kamil Usta, vites kolu benim biraz yumusaşk geçiyor D'den N'ye dişlilerden yapabilir mi? görmeden söylemek de pek kesin olmaz ama eğer motor kulağından ise bana ne kadara mal olur?? Bu işlem için şanzımanın inmesi gerekir mi? ilginiz için teşşekkür ederim...


_____________________________



 
6 Mesaj
27 Haziran 2012; 10:09:15 

quote:

Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta


selam işlerimin yoğunluğundan dolayı anında cevap veremiyorum fakat tüm sorulara cevap vermeye çalışacağım kusura bakmayın şanzuman veya motor kulağının kopmasından olabilir ama yine bakmak lazım vites kolunun ayarlarındanda yapabiliriyi günler

Kamil Usta, vites kolu benim biraz yumusaşk geçiyor D'den N'ye dişlilerden yapabilir mi? görmeden söylemek de pek kesin olmaz ama eğer motor kulağından ise bana ne kadara mal olur?? Bu işlem için şanzımanın inmesi gerekir mi? ilginiz için teşşekkür ederim...


_____________________________



 
273 Mesaj
27 Haziran 2012; 15:04:04 

Merhaba Kamil Usta:
2005 MODEL PEGUET 307 1.6 BVA Tiptronik Vites
araç R ye geri vitese takınca birden geriye fırlar gibi oluyo frene basmama rahmen
birde hangi yağı kullanmak gerkiyor
saygılarla


_____________________________



 
1 Mesaj
27 Haziran 2012; 16:53:36 

merhaba kamil usta ;


arabam 2010 model opel astra 1.3CDTI Enjoy otomatik vites. bugün arabamla seyir halindeyken teklemey başaldı ve yavaşça sağa çektim.sonrasında ekranda a1 yazıyordu yani otomatikte ve 1.vitesteydi araba gaza hafif dokundum araba geri geri gitmeye başladı.bekledim bir kaç dakika snra tekrar a1 deyken gaza dokundum tekrardan geri geri gitmeye başladı.arabanın kontağını kapattım ve bir kaç dakika bekledim arabayı çalıştırdım a1 e aldım gaza hafif dokundum araba ileri doğru gitmeye başladı ve yola devam ettim eve yakındım ve arabayı evin önüne çekip yetkili servisi aramak istedim fakat yolda gelirken araba 2-3 defa kendi kendine N'ye yani bşa attı sonra tekrar ben vitese soktum arabayı ve eve kadar geldim.şuan arabam evin önünde ve servise götürmeden önce size sormak istedim acaba sorun nedir.?


_____________________________



 
1 Mesaj
8 Temmuz 2012; 20:28:22 

Sayın METEG usta . 2002 Octavia 115000 km. arabamın kısa bir zaman önce R ye alırken sert ve vuruntulu geçiş. D ye aldığımda frenden ayağımı çekme anında değilde bir müddet sonra o da sert ve vuruntulu bir şekilde geçiyor. Birde yavaşladığım anda en düşük vitese vuruntulu geçiyor. Acaba yağ değişimi yapsam yeterli olurmu. Yetkili servisler yağ değişimi yaparlarmı .Saygılar.


_____________________________



282 Mesaj
11 Temmuz 2012; 16:32:56 

Selamlar arkadaşlar işlerin yoğunluğundan dolayı sorularınızı cevaplayamadım kusura bakmayın iyi günler.


_____________________________

çözüm 555 501 75 94


282 Mesaj
11 Temmuz 2012; 16:39:00 

Selamlar uzun yola gidecek arkadaşlar için bir kaç tavsiyem olacak otomatik şanzıman yağını ve yağ sızıntılarını mutlaka kontrol ettirmeliler...İyi Günler...


_____________________________

çözüm 555 501 75 94


 
707 Mesaj
12 Temmuz 2012; 0:14:33 

quote:

Orijinalden alıntı: lorenzoox

Sayın METEG usta . 2002 Octavia 115000 km. arabamın kısa bir zaman önce R ye alırken sert ve vuruntulu geçiş. D ye aldığımda frenden ayağımı çekme anında değilde bir müddet sonra o da sert ve vuruntulu bir şekilde geçiyor. Birde yavaşladığım anda en düşük vitese vuruntulu geçiyor. Acaba yağ değişimi yapsam yeterli olurmu. Yetkili servisler yağ değişimi yaparlarmı .Saygılar.

bu zamana kadar yağ değişimini yapmadıysanız mutlaka yapmalısınız zaten.

birde arkadaşlar yağ değişimi için 60 bini beklemeyin 25 binde değiştirin .ucuz bişey zaten



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan99 -- 12 Temmuz 2012; 0:30:55 >


_____________________________



 
55 Mesaj
12 Temmuz 2012; 21:29:20 

Meteg usta sana ve tüm arkadaslara selamlar...

Ustam uzun bir zaman rahatsizligimdan dolayi yazamadim fakat simdi iyiyim Allaha sükür ve yaziyorum...Ustam benim o Lagunanin Otomatik sanzuman olayi tamam hallettim Renault Sanzumanin beynini okudu ve Hata CODU DF049 (Modulationsventil) yani Basincvalveleri bir tanesi Mekanik olarak bozulmus ve ben ikisinide degistirdim tabii yagida yenilendi ve simdi ne Motor sogukken Vites atmada küt diye vuruyor nede normal vites atmada vuruyor , vallahi lokum gibi oldu...

Ustam simdi baska bir sorum olacak, yani tüm bu islemlerden sonra Otomatik Sanzumanin Beyninin yeniden Programlanmasi gerekiyormu?? yoksa Sanzuman kendiligindenmi kendisini alistiriyor???(Kullanima göre)

birde önceden otomatikte giderken mesela 4üncü vites ile birden Tiptronike attigimda vites kendisi 3 e geciyordu fakat simdi o olay yok yani ben otomatik 4 ile gidiyorum ve birden Tiptronike attigimda 4 ile devam ediyorum acaba bunun devir ilemi alakasi var yoksa Programlamada mi???


Saygilar ve Selamlar..

Sedat



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sagocan -- 12 Temmuz 2012; 21:31:41 >


_____________________________

2002 RENAULT LAGUNA II Authentique AG Limousine 1.8 16V HP 116 Kw 85 1783ccm [BERLiN]


 
707 Mesaj
13 Temmuz 2012; 0:42:26 

hata kodu vermiyorsa tekrar programlatmaya gerek yok


_____________________________



 
707 Mesaj
13 Temmuz 2012; 0:43:33 

quote:

Orijinalden alıntı: cijan

merhaba kamil usta ;


arabam 2010 model opel astra 1.3CDTI Enjoy otomatik vites. bugün arabamla seyir halindeyken teklemey başaldı ve yavaşça sağa çektim.sonrasında ekranda a1 yazıyordu yani otomatikte ve 1.vitesteydi araba gaza hafif dokundum araba geri geri gitmeye başladı.bekledim bir kaç dakika snra tekrar a1 deyken gaza dokundum tekrardan geri geri gitmeye başladı.arabanın kontağını kapattım ve bir kaç dakika bekledim arabayı çalıştırdım a1 e aldım gaza hafif dokundum araba ileri doğru gitmeye başladı ve yola devam ettim eve yakındım ve arabayı evin önüne çekip yetkili servisi aramak istedim fakat yolda gelirken araba 2-3 defa kendi kendine N'ye yani bşa attı sonra tekrar ben vitese soktum arabayı ve eve kadar geldim.şuan arabam evin önünde ve servise götürmeden önce size sormak istedim acaba sorun nedir.?

bilya yada segmanlarda olabilir


_____________________________



 
55 Mesaj
13 Temmuz 2012; 15:16:16 

quote:

Orijinalden alıntı: serkan99

hata kodu vermiyorsa tekrar programlatmaya gerek yok


Hata Kodu yada bildirisi vermedi simdiye kadar, fakat önceden otomatikte giderken mesela 4üncü yada 3üncü vites ile birden Tiptronike attigimda vites kendisi 3 e yada 2 ye geciyordu fakat simdi o olay yok yani ben otomatik 4 ile gidiyorum ve birden Tiptronike attigimda 4 ile devam ediyorum acaba bunun devir ilemi alakasi var yoksa Programlamada mi???



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sagocan -- 13 Temmuz 2012; 15:18:00 >


_____________________________

2002 RENAULT LAGUNA II Authentique AG Limousine 1.8 16V HP 116 Kw 85 1783ccm [BERLiN]


 
707 Mesaj
13 Temmuz 2012; 22:21:37 

proglamladan kaynaklıdır.düzeltmişler sorun ortadan kalkmış.devir ile alakası yok.


_____________________________



 
1 Mesaj
15 Temmuz 2012; 3:23:02 

iyi günler Kamil Usta,

(forumun diğer üyelerine de selam)

benim problemim geri vites konumunda. R ye taktığımda bazen çok yavaş ilerliyor (gaza bastığımda devir yükseliyor ama hareket hala yavaş gerçekleşiyor ve hemen

sonrada patinaj çekerek birden fırlıyor) bazen de hiç ilerleme olmuyor (3-4 cm hareket edip kalıyor) nekadar gaza basarsam basayım araba yerinden oynamıyor. ( büyük çile; ne biryere park edebiliyorum ne de park ettiğim yerden çıkabiliyorum.)

arabam 1996 mercedes E320, 5 ileri otm. 320 000 km civarında. 15000km önce yağını değiştirdim.

bu sorun nerden kaynaklanıyordur ve ne yapmak gerekir. ( Şu an Muğla/ Datça dayım buralarda bu sorunu gösterceğim-fikir alacağım kimse yok)

Şimdiden ilginiz ve tavsiyeleriniz için teşekkürler.


_____________________________



 
707 Mesaj
15 Temmuz 2012; 13:57:57 

otomatik şanzımancıya götürün .şanzımanın inmesi gerekecek büyük ihtimal.balata veya saçlar gitmiştir tahminen.biraz masraf açacak size


_____________________________



 
55 Mesaj
15 Temmuz 2012; 14:23:57 

quote:

Orijinalden alıntı: serkan99

proglamladan kaynaklıdır.düzeltmişler sorun ortadan kalkmış.devir ile alakası yok.


sagol @serkan99 kardes..


_____________________________

2002 RENAULT LAGUNA II Authentique AG Limousine 1.8 16V HP 116 Kw 85 1783ccm [BERLiN]


43 Mesaj
15 Temmuz 2012; 18:36:25 

Kamil usta selamlar,
Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar da buradan faydalansın diye buradan yazmak istedim. Öncelikle aracım 2004 model golf V 1.6 tiptronik 170000 km'de sanırım şanzıman yağı hiç değişmemiş . Arızam ise, aracım 10-15 km gitttikten sonra veya Ankara trafiğinde sık dur kalk yaptıktan sonra özellikle 2'den 3'e geçerken birde P'den R'ye aldıktan sonra hissedilir şekilde vuruyor. Şaşmazda bir servise götürdüm araca binmeden(sanırım bu modellerde kronik bir arıza) problemin beyninde olduğunu, değişmesi gerektiğini söylediler ve tuzlu bir rakam çıkardılar. Birde yeni parçaya herhangi bir garanti verilemiyormuş sanırım. Sen ne tavsiye edersin kamil usta vakit bulduğumda aracı sana da getirmek isterim. şimdiden çok teşekkürler..


_____________________________



 
707 Mesaj
16 Temmuz 2012; 0:16:25 

quote:

Orijinalden alıntı: hknorl

Kamil usta selamlar,
Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar da buradan faydalansın diye buradan yazmak istedim. Öncelikle aracım 2004 model golf V 1.6 tiptronik 170000 km'de sanırım şanzıman yağı hiç değişmemiş . Arızam ise, aracım 10-15 km gitttikten sonra veya Ankara trafiğinde sık dur kalk yaptıktan sonra özellikle 2'den 3'e geçerken birde P'den R'ye aldıktan sonra hissedilir şekilde vuruyor. Şaşmazda bir servise götürdüm araca binmeden(sanırım bu modellerde kronik bir arıza) problemin beyninde olduğunu, değişmesi gerektiğini söylediler ve tuzlu bir rakam çıkardılar. Birde yeni parçaya herhangi bir garanti verilemiyormuş sanırım. Sen ne tavsiye edersin kamil usta vakit bulduğumda aracı sana da getirmek isterim. şimdiden çok teşekkürler..

sorununuzun sebebi bence vites kutusunun içinde yer alan elektronik kontrol birimindeki solenoidlerdir.

Ayrıca 170 bin km de bir aracında çoktan yağ değişimi yapılması gerekirdi..yani şimdiye kadar 5 kez değişmesi gerekirdi ama hiç değişmemiş...solenoidler değişince mecburen yağıda değiştirmek zorunda kalacaksınız zaten

30 bin km de yağınızı değiştirinki şanzımanınız uzun ömürlü olsun



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan99 -- 16 Temmuz 2012; 0:25:51 >


_____________________________



 
707 Mesaj
16 Temmuz 2012; 0:18:08 

quote:

Orijinalden alıntı: sagocan



sagol @serkan99 kardes..

önemli değil


_____________________________



 
4 Mesaj
16 Temmuz 2012; 14:05:27 

Kamil ustaa merhaba.1991 cherokee xj aracımının sanzumanında sıkıntı cıktı daha dogrusu yakıtı cok fazla yakmaya baslayınca sanzumandan süpelendik.içini actıgımızda balataların yanık oldugunu gördük.tamir takımı isteyip yeniden yaptırdım usta.arac yapıldıktan sonra araca bindim fakat benim istedigim gibi olmadı araba.sogukken sıkıntı yok ama ısınınca d ye aldıgımda vuruntu yapıyor.birinci vitesten ikinci vitese gecerkende vuruntu yapıyor.3 le 4.viteslerde sıkıntı yok.bide arac roket yapmıyor yapıyor ama sanki 4000 motorda roket degilde 1,2 motorda roket yapıyormus gibi yapıyor.yardımcı olursan sevinirim.gerikirse burda söktürüp sana yolluya bilirim usta.


_____________________________

erhan


43 Mesaj
16 Temmuz 2012; 15:29:57 

quote:

Orijinalden alıntı: serkan99


sorununuzun sebebi bence vites kutusunun içinde yer alan elektronik kontrol birimindeki solenoidlerdir.

Ayrıca 170 bin km de bir aracında çoktan yağ değişimi yapılması gerekirdi..yani şimdiye kadar 5 kez değişmesi gerekirdi ama hiç değişmemiş...solenoidler değişince mecburen yağıda değiştirmek zorunda kalacaksınız zaten

30 bin km de yağınızı değiştirinki şanzımanınız uzun ömürlü olsun

Teşekkürler Serkan kardeş,
Anladığım kadarıyla solenoidler beynin içerisinde yer alıyor ve beyni değiştirmeden sadece solenoidlerin yenilenmesiyle sorunu halledebiliyoruz sanırım? Şanzıman yağı değişimi kayıtlarda görünmüyormuş ben 150 binde almıştım belki de yapılmıştır emin değilim yani:)
Saygılar..


_____________________________



 
707 Mesaj
16 Temmuz 2012; 23:08:48 

quote:

Orijinalden alıntı: hknorl


Teşekkürler Serkan kardeş,
Anladığım kadarıyla solenoidler beynin içerisinde yer alıyor ve beyni değiştirmeden sadece solenoidlerin yenilenmesiyle sorunu halledebiliyoruz sanırım? Şanzıman yağı değişimi kayıtlarda görünmüyormuş ben 150 binde almıştım belki de yapılmıştır emin değilim yani:)
Saygılar..

evet doğrudur solenoidler beynin içerisinde.şanzumanın inmesine gerek kalmadan solenoidler çıkarılacak ve test cihazıyla kontrolü yapılacak



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan99 -- 16 Temmuz 2012; 23:45:07 >


_____________________________



43 Mesaj
17 Temmuz 2012; 9:10:49 

quote:

Orijinalden alıntı: serkan99


evet doğrudur solenoidler beynin içerisinde.şanzumanın inmesine gerek kalmadan solenoidler çıkarılacak ve test cihazıyla kontrolü yapılacak

Götürdüğüm ustalar da sanırım işin biraz kolayına kaçıp komple değişimi uygun görüyorlar.. Bu işi nerede yaptırabilirim peki serkan kardeş bilgin var mı halledip kurtulmak istiyorum:)


_____________________________



 
3060 Mesaj
17 Temmuz 2012; 15:50:20 

sayın hknorl,


işin kolayına kaçılması diye birşey yoktur.. bakımları ihmal edilen (yağ değişimleri) bir şanzıman ilk olarak vites geçişlerinde bocalama yapar.. daha sonra vites geçişleri çok geç oluşmaya başlar ve en sonunda tıkanan elektro vana kanalları sonucunda arıza kaydı oluşur lamba yanar veya ilgili vites geçmez olur.. bugün solenoid kutusunun açılması ve standart bir temizlik işlemiş 200-300 tllere yapılır. bozuk olan bir solenoid en az 300 tl tutar.. eğer solenoid yuvası yani kanalları bozuksa komple değişimi gerekir ki bu 2-3 bin tllere çıkar.. aşağıda gövdenin resmi vardır.. bu parça pahalı bir parçadır.. en az çıkma bir şanzıman kadar tutar.. bu durumda şanzıman tamiri yerine değişimi ekonomik olarak daha doğrudur.. mekanik arıza varsa zaten şanzıman inmek zorundadır.. önden çekişli araçların şanzımanlarının inmesi yarım güne kadar zaman alır..bu da işçlik maliyetinin çok artması demektir..

0


local://upfiles/191112/A81C4E19ABE1490A82620FC161D54D09.jpg


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 17 Temmuz 2012; 15:54:09 >


_____________________________



43 Mesaj
17 Temmuz 2012; 17:16:47 

quote:

Orijinalden alıntı: meteg

sayın hknorl,


işin kolayına kaçılması diye birşey yoktur.. bakımları ihmal edilen (yağ değişimleri) bir şanzıman ilk olarak vites geçişlerinde bocalama yapar.. daha sonra vites geçişleri çok geç oluşmaya başlar ve en sonunda tıkanan elektro vana kanalları sonucunda arıza kaydı oluşur lamba yanar veya ilgili vites geçmez olur.. bugün solenoid kutusunun açılması ve standart bir temizlik işlemiş 200-300 tllere yapılır. bozuk olan bir solenoid en az 300 tl tutar.. eğer solenoid yuvası yani kanalları bozuksa komple değişimi gerekir ki bu 2-3 bin tllere çıkar.. aşağıda gövdenin resmi vardır.. bu parça pahalı bir parçadır.. en az çıkma bir şanzıman kadar tutar.. bu durumda şanzıman tamiri yerine değişimi ekonomik olarak daha doğrudur.. mekanik arıza varsa zaten şanzıman inmek zorundadır.. önden çekişli araçların şanzımanlarının inmesi yarım güne kadar zaman alır..bu da işçlik maliyetinin çok artması demektir..

0


local://upfiles/191112/A81C4E19ABE1490A82620FC161D54D09.jpg

İlgin için teşekkürler meteg,

Aynen dediğin gibi aracım sanırım bocalama aşamasında herhangi bir arıza lambası yanmıyor soğukken bir problem yokken belli bir sıcaklığa geldikten sonra baş ağrıtıcı problemler ortaya çıkıyor.. Götürdüğüm 2 usta da solenoid kutusunu açmamız gerekiyor gibi bir şey söylemedi. Söyledikleri tek şey beynin değişmesi gerektiği yönündeydi(belkide bugüne kadar yaşadıkları tecrübelerde hep değişmesi gerekmiştir)..


_____________________________