Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (142. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.190.401
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 140141142143144
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kutay43 K kullanıcısına yanıt
    Selam
    Tahminim şanzımanınız çok ısındıgından yanmaması için kendini korumaya alıyor.Aracınızın km si ne en son ne zaman yag şsnzıman yag degişimi yapıldı.Şanzımanlarda yag aşırı ısınmadan dolay özelligi bozulur arıza lambası yanar ve harekete imklan vermez kendini korumaya Şanzıman yag degişimi ve sogutucu kontrol veya degişimi




  • carevellevedat kullanıcısına yanıt
    Aracınıza gereginden fazla yükleme yapar ve gazlarsanız yag aşırı hararetten özelligi bozulur ve şanzımana ve selenoidlere,balatalara zarar verir.Normal şanzınlarda patinaja düşer veya çok gazlarsanız balata kokusu gelir veya yanar ortalama istem aynı ama aotumatic şanzıman daha farklı ve kapsamlı iyi günler.
  • kutay43 K kullanıcısına yanıt
  • Chevrolet epica aracımda 1 2 3 vites geçislerinde hafif vuruntu var. Sanziman yagini degistirdim ama biraz etkiledi. Sebebi ne olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @sL@N

    Contadan korkarken kapaktan çıktı. Daha önce kapak aldığım yer bana chevrolet kapağı diye opel kapağı vermiş. Kapak uymadığından su atıyormuş. Maslak sanayide orjinal kapak aldım 15 liraya şuana kadar bir problem yok su akması kesildi. Ümraniye sanayide 50 TL ye verdikleri kapağı da götürüp iade ettim. Esnaf diye geçinip milleti soyanlara dikkat edin. Adam bide trip yapıp bu kapak ona uymasa niye vereyim diye beni azarladı. Lanet olsun dedim çıktım.

    Sizinde arac chevrolet sanirim. Duzgun bir servis ariyorum anadolu yakasinda varmi bildiginiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kagan3535

    bu mekatronik arızasının belirtileri neler peki?

    Mekatronik DSG beyni.

    Bozulmaya başlayinca vites geçislerinde vuruntu yapar. Sonra bir bakmişsiniz hic vites gecmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • __GeneraL__ kullanıcısına yanıt
    Malesef yok hocam bildiğim. Ben de bilmediğim yerlere götürüyorum. Helal süt emmiş işinin ehli birini bulamadım.
  • Merhabalar sevgili Ustalarım,
    Bende 2004 model lpg li otomatik getz var. aracı aldıktan sonra yaklaşık 25 bin km bindim ve şu an 88 bin km de. yakın zamanlardan beri aracın şanzımanında bir sıkıntı olduğunu düşündüren şeyler oldu. şöyle ki:
    araç soğuk iken birinci vitesten ikinci vitese geçerken cırlama sesi diye tanımladığım bir ses geliyor. ayrıca 1. viteste de hafif bir yığılma var. ikinci vites ve sonrası ve araç sıcak iken bu sıkıntılar olmuyor. bunun nedeni ne olabilir acaba?
    şimdiden teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyaz kiraz

    Merhabalar sevgili Ustalarım,
    Bende 2004 model lpg li otomatik getz var. aracı aldıktan sonra yaklaşık 25 bin km bindim ve şu an 88 bin km de. yakın zamanlardan beri aracın şanzımanında bir sıkıntı olduğunu düşündüren şeyler oldu. şöyle ki:
    araç soğuk iken birinci vitesten ikinci vitese geçerken cırlama sesi diye tanımladığım bir ses geliyor. ayrıca 1. viteste de hafif bir yığılma var. ikinci vites ve sonrası ve araç sıcak iken bu sıkıntılar olmuyor. bunun nedeni ne olabilir acaba?
    şimdiden teşekkür ederim.

    Şanzuman yağını değiştirin. Şanzuman yağı eskidiğinde sıcak havalarda oluşmaya başlayan doğal sorunlar bunlar.
  • carevellevedat kullanıcısına yanıt
    sağol üstad değerli bilgilerin için yağ soğutucu arızalı olabilirmi ustaya götüreceğim ama hemen değiştirmeye başlıyorlar arızalı ise değişsin ama ilk çözüm değişim olmamalı
  • Araç 2007 model hyundai accent era otomatik vitesli,89.000 km'de.arabanın vitesinde keçeden yağ kaçırdığı söylendi.önemli bir sorun mudur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba aracım rover 75 2000 model tam otomatık vites. Sorunum: Bazen ucuncu vıtesten dördüncü vitese geçişi uygun devir aralığında yapmıyor.yapmıyor. 3500 devırı geçiyor ve geçiş yaparken hissedilir derecede vuruntu yapiyor. yine bazen uzun yolda 100km/h hızda beşinci viteste olmasına rağmen vuruntu yapıyor. 140 km/h hızda sarsıntılı vuruntu oluyor. Sanziman yağı yeni degisti aracım 200bın kmde. Fikirlerinizi paylaşırsanız sevınırım.
  • bycapslock kullanıcısına yanıt
    S.a arkadaşlar aynı sorunu suan ben yaşıyorum nasl yaptınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba ustalarım 2001 otomatik fiat bravo sahibiyim aracımı ilk çalıştırıp 1 ile 5 km yol arasında aracın sanzıman arıza lambası (flash şeklinde)yanıyor ve gaz versem dahi özellikle hafif yokuşlarda bile araba kalkış yapmıyor ve o hata verdiği sırada bazen vitesleri örneğin D den R ye alacakken sanki şanzıman yerinden oynuyor gibi sert bir şekilde vites geçiyor fakat bir kaç kez kontak açıp kapatma sonrasında ne arıza veriyor nede arıza lambası yanıyor.Gittiğim ustalar cihazı bilgisayara bağladı bir kaçı bir şey göremedi en son gittiğim yerdeki arkadaş sebebin akü değişiminden kaynaklandığını (yaklaşık 3 gün önce biten aküyü değiştirmiştim fakat ben söylemeden usta bildi) daha sonra birde şanzıman tamircisi ustaya gittim oda 2500 liraya olacagını söyledi.Şu an kullanırken yine ilk çalıştırıp hareket sonrasında aynı arızayı yapıyor.
    Bunun nedeni nedir ve tahmini kaç liraya malolur (çünkü araç yaklaşık 10000 tl Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hsn78 -- 12 Haziran 2016; 15:06:48 >




  • Merhaba arkadaşlar, 99 model otomatik laguna aracım yokuş haricinde problemsiz veya problemi anlaşılmıyor. Fakat özellikle araba soğuk vaziyette dik yokuşları çıkarken 1. viteste çok güzel hızlanıyor ama vites atınca araba yığılıyor. Sanki 1 den 3. vitese geçmiş gibi toparlayamıyor ve yavaşlıyor. Gaza basınca tekrar aynısını yapıyor. Selenoid valfler 6 ay önde değişti. Şimdi bilgisayar da türbün arızası veriyor. Şanzuman ustası türbün veya başka bir şanzuman arızası olabileceği gibi motordan da kaynaklanabilir dedi. Motorcular bir hata bulamadı. Bu duruma benzer bir durumla karşılaşanlar oldu mu? Ne tavsiye edersiniz?
  • AhmetDemir53 A kullanıcısına yanıt
    Motordan olma konusunu kompresyon testine tabii tutarak kesinleştirin. Herhangi bir sanayide 5-10 TL karşılığı yaparlar. Bujileri tek tek çıkartıp marşa basarak elle taşınan basit bir cihazla ölçerler. Lagunaları bilmiyorum ama çoğu arabada her bir silindir 10,5-11,5 aralığında ise sorun yok demektir. Zaten bahsettiğiniz durum da motor ile pek de alakadar değil ama siz yine de kompresyonları ölçtürün. Olur ya çatlak olan bir silindir vardır; ondandır diye.

    Şanzuman ile ilgili olarak da zaten bakımlarını tamtakır yaptırmışsınız. Bu nedenle evet türbin arızası olabilir. Bunu da şöyle boş bir yolda -mümkünse hafif de olsa rampa olması tercih sebebidir- arabayı durdurup gazı kökleyerek 1-2-3-4 şeklinde vites attırarak deneyin. Böylece aracın yığılması 2'nci vitese geçmeyip direk 3'e geçmekten mi yoksa türbin arızasından mı daha iyi anlamış olursunuz. Ayrıca şanzuman yağı seviyesini de iyice kontrol edin. Eksik ya da fazla olmasın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • kutay43 K kullanıcısına yanıt
    Selam
    Siz bilirsiniz ama 3000 lirada 200 lira risk edilmez bence patlar ise şanzımanı yeniden indirmek zorunda kalırsınız
  • ulubey67 U kullanıcısına yanıt
    Arac: 2007 328XI
    Sorun: olur olmadik zamanlarda arac sabit hizda seyir halindeyken vuruntu yapiyordu. gaz pedalindan ayagimi cekip, tekrar bastigimda sorun duzeliyordu
    Ustalarin onerileri: katalitik konvertorler tikali, yakit sisteminde problem var, ...vs.
    Cozum: arac awd oldugu icin, 4 cekeri ayarlayan "drive train" denilen merkezde ariza vardi. Degismesi gerekiyordu.
    Sonuc: yaklasik 10 saatlik bir yolculuk sirasinda arac "P" modundan "D" ye bir daha gecmedi. Sanzuman bozuldu.

    Arac: 2012 Lincoln MKT AWD
    sorun: arac seyir halindeyken ani hizlanmaya kalkildiginda vuruntu yapiyor, vites degistirirken zorlaniyor. ariza isigi yaniyor. bazen de kendiliginden sonuyordu.
    cozum: daha onceki bmw nin problemi aklima geldi ve bir an once araci servise goturdum. durumu anlattim ve daha once buna benzer sorunu su parcadan yasadim dedim ve o parcayi kontrol ettikten sonra, buji ve coil leri degistirdi.
    Sonuc: aracin sorunu ortadan kalkti.

    Arac: 2003 hyundai santa fe 2 ceker
    sorun: arac yokuslarda performans kaybi ve vitesi gereken zamanda degistirmemesi.
    cozum: sanzuman uzerinde bulunan hiz/devir sensoru degisti.
    sonuc: arac eski performansiyla gitmeye basladi.


    Otomatik vites ile daha nice sorunlar yasadim. Yukaridakiler senin sikayetine benzer olanlar.

    Otomatik sanzuman yagi degisimi: Belirli km araliklarinda duzenli olarak, sanzuman filtre ve yaginin degismesi gerekiyor. Bu islem icin, yetkili servisi tercih etmeyi oneririm. Otomatik sanzuman yagi degisirken, makineyle degismesine ozen gosterilmeli. manuel sanzuman gibi, tipasini acip kirli yagi bosalt, sonra yenisini doldur yaptirmayin. sanzuman icinde kalan pislikler zamanlar tikama yaparak sanzumanin bozulmasina sebebiyet veriyor.




  • Aracımla çukurlu yerlerden veya tümseklerden giderken ön kısımdan kakurt kukurt sesler geliyor. Amortisör ile alakalı bir sıkıntı mı vardır?
  • sarpm S kullanıcısına yanıt
    Tesekkurler. Ustamla gorustum senin aracta filtre yok dedi, sadece yagini degistirdi. Bazen vites gecisleri çok duzgun oluyor bazende sert ve vuruntulu. Çok kafaya takilacak bir husus mu acaba?
  • 
Sayfa: önceki 140141142143144
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.