Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (130. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.190.458
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 128129130131132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1-2. Tamamen şansına kalmış. 1 yıl da götürebilir 11 yıl da. 2 gün sonra tamamen bozulabilir ve araç hareket etmez hale gelebilir de. Uzun yolda sorun çıkma ihtimali daha düşük.

    Bu şekilde de satabilirsiniz. Ancak alacak kişiye sorunları söyleyip belli bir miktar indirime gitmeniz gerekir.

    3. Adam gibi bir yerde adam gibi bir ustaya yaptırırsanız eski performansını verir.

    4. Düşük bir ihtimal ama elektronik olabilir. Lakin anlattıklarınızdan elektronik olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim.

    5. Yağ ve filtre değişimi. Selenoid tıkanıklık kontrolleri ki yağ-filtre değişimiyle birlikte baktırabilirsiniz.
    Türbin kontrolü. Beyin kontrolü.

    Bunları sırasıyla yaptırıp en ucuza mal etmeye çalışabilirsiniz.

    Aracın kmsi 250000 civarı ise ve şanzıman hor kullanılmışsa özellikle de zamanında yağ değişimleri yapılmamışsa revizyon vakti gelmiş de olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 12 Ekim 2015; 12:55:00 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    1-2. Tamamen şansına kalmış. 1 yıl da götürebilir 11 yıl da. 2 gün sonra tamamen bozulabilir ve araç hareket etmez hale gelebilir de. Uzun yolda sorun çıkma ihtimali daha düşük.

    Bu şekilde de satabilirsiniz. Ancak alacak kişiye sorunları söyleyip belli bir miktar indirime gitmeniz gerekir.

    3. Adam gibi bir yerde adam gibi bir ustaya yaptırırsanız eski performansını verir.

    4. Düşük bir ihtimal ama elektronik olabilir. Lakin anlattıklarınızdan elektronik olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim.

    5. Yağ ve filtre değişimi. Selenoid tıkanıklık kontrolleri ki yağ-filtre değişimiyle birlikte baktırabilirsiniz.
    Türbin kontrolü. Beyin kontrolü.

    Bunları sırasıyla yaptırıp en ucuza mal etmeye çalışabilirsiniz.

    Aracın kmsi 250000 civarı ise ve şanzıman hor kullanılmışsa özellikle de zamanında yağ değişimleri yapılmamışsa revizyon vakti gelmiş de olabilir.

    Elektronik olma ihtimali için yazmayı unuttuğum bir şey var. D ve P arasında hızlıca geçiş yaparken göstergede sis farı uyarı lambası belli belirsiz yanıp sönüyor. Şu an 160,000 km. de. 120,000 km.deyken yetkili servisinde önce ekleme sonra fazlasını alma yöntemiyle şanzıman yağını değiştirdik içinden çıkan yağ çürük vişne-çilek rengindeydi, ustanın tavsiyesi ile 10,000 km kullanıp tekrar değiştirdik ikinci değişimdeki yağ temiz çıktı. Filtreyi ise hiç değiştirmedik. Bu değişimin hemen arkasından aynı şimdi olduğu gibi elektronik arıza verdi şanzımanın üstünde devir kaptörü varmış onlar arızalanmış. Onları değiştirdik, sorun kalmamıştı. Geçen süre içinde başıma şu olay geldi; enjeksiyon hatası verdiğinden şanzıman 3.vitese rolanti 2500 devire kilitlendi, biraz sıkıntılı bir durum belki bilirsiniz. O devirde D ve R yapmak zorunda kaldık 2-3 gün sorunu tespit edene kadar yerli yersiz ortaya çıkan arıza sebebiyle şanzımanı çok kötü kullandık. Bir de geçen kışın yağan karda bir sokakta kaldığımdan dik rampada 15 dakika boyunca aracı kurtarmaya çalışırken çok zorladım. Gelen arıza kodu da "Türbin Devir Problemi". Bilmiyorum alakası var mı ama motor yağını 5w40 dan 5w30 la değiştirip bor power ekledik. 2 kez uzun yola gidip toplam 4,000 km yol yaptık. Sonra da bahsettiğim sarsıntı başladı ve arıza kodu çıktı.

    Sizden yardım almak istediğim konu şu. Yapabileceklerim belli,
    1.Eğer komple revizyona gidecekse yolda kalana kadar kullanayım.
    2.Kullanmak maliyeti çoğaltacaksa şu haliyle durum henüz iyiyken toparlatayım.
    3.Biçilen rakamı araç için düşündüğüm satış rakamının altından düşerek müşteri arayayım.
    4.Selenoid valfi, yağ filtresi vs. veya elektronik arıza ihtimalini şanzıman sökülmeden tespit ettirip çözülmesini deneyeyim.
    Sonuçta düşük devir, rolanti ve çok düşük hızda da bariz bir sarsıntının var olduğunu kabul etmemiz gerekiyor. Bilgisayarın da türbin devir arızası verdiğini hesaplarsak zaten 1 yıl içinde satmayı planladığım araçla ilgili karar vermemde yardımcı olur musunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lagun@ -- 12 Ekim 2015; 13:27:36 >




  • merhabalar

    2003 model laguna 3000 v6 motor 5 ileri vites ve 170000 kilometrede
    aracı sabah ilk çalıştırıp yola çıkınca ilk 15 dakika bir sorun yok 15 dakika sonra vites değişmelerde vuruntu yapıyor araç sollarken gaza yüklenince daha belirgin oluyor durmaya başlayınca 4 den 3 biraz vuruyor 3 ten 2 düşürünce vitesi daha çok vuruyor.
    bölgede otomatikten anlayan yok ama bir motorcuya gittim yağ seviyesine baktık çubuğunda eksik göründü ve ekleme yaptık atf yağla. 15 dakikalık sure 20 dakikaya çıktı vuruntu su başlama sureci. seyahat ederken yokuş aşağı inerken araç sollarken vites kutusunu kontrol et diye yazı çıktı ve servise gitmemi belirtti 3 te takılı kaldı vites ve durup istop edip yeniden çalıştırdım düzeldi ve en yakın servise gittim. serviste bilgisayara bağladılar debriyaj hatası göründü ve yağı değişmemi dediler düzelme ihtimali var dediler.
    yağı değişmek istedim ama bu aracın yağı Türkiye de yok dediler. bu durumda nasıl bir yağ bulup ta değiştirmem lazım.
    bu konuda desteğinizi bekliyorum




  • Aracınızın bilgisayara bağlandığında verdiği arıza kodunu paylaşırsanız yardımcı oluruz
    Bize ulaşabileceğiniz telefon :02322820786



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hydratest-türkiye -- 16 Ekim 2015; 2:14:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhabalar.

    2000 model focus 1 lpg 'li araca sahibim. Araç otomatik şanzuman yalnız bir sıkıntım var anlatıyorum . Yardımcı olursanız sevinirim.

    Şöyleki araç 1. vitesten 2 'ye çok sarsıntılı geçiyor idi. Hatta bazen ses geliyordu. Eğer cam açıksa ışıkta da birazcık sert kalkmışsam 1 den 2 ye geçerken tekerleğin kitlendiğini duyuyordum . Patinaj sesi gibi.

    Nitekim ustaya götürdüm. Dediki bunun 2-4 attırıcı bozuk değişmesi lazım . Tamam dedik açtı sonra ordan bana bir dişli gösterdi bu da arızalı dedi gittim hurdacıdan aldım dişliyi, onu da değiştirdik. Sonra araca yağ eklendi. Yalnız değişen parça listesinde selenoid, valf felan da vardı, hurda parçası hariç 1100 lira civarı tuttu.

    Sonrasında sorun düzelmiş gibiydi . Yalnız 2 gün sonra tekrar nüksetti. Dedim belki alışma süreci bekleyeyim. Yalnız düzelmedi 1 hafta sonra tekrar gittim. "Abi sen para versen açmam o şanzumanda sorun yok, sorun ya beyinden ya elektriksel dedi" . Arka farları felan söktü bi şeylere baktı. Beyni kendi bilgisayarına bağladı . Testler updateler yaptı. İnanmazsınız araç düzeldi .

    Bende şaşırdım araç düzeldi. Nasıl oldu anlamadım. Sonrasında yine 2 gün sonra aynı sıkıntıyı yapmaya başladı. Geçiş o kadar sertki direksiyon hakimiyetinizi yitireceksiniz neredeyse o derece.

    Şimdi bu işten anlayanlar bana yardımcı olurlarsa sevinirim. Nasıl bir yol izlemeliyim, sizce arıza nedendir ?

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Legolas246 -- 24 Ekim 2015; 22:56:03 >




  • Selam 2012 astra 1.4 gtc cupe benzin+lpg li aracımın bir laç sorunı var,
    P0236, P0237 bu ikisi kalıcı hata.

    -java kutle ölöer değisti, turbo basınç sensörü değişti borular kısmı kontroş edildi

    -Eğer hızlı giderken yada ani şekilde ayağımı gazdan çektimmi eps plus devreye giriyor notor devri kısıtlandı servise gidin yazısı cıkıyor, syop edıl 1 2 dakıka bekleyince düzeliyor araba verdiği hata P068

    -şanzıman otomatik ve P-R-N-D çalışırken sola çekip yukarı arttırmak yada vites düşğrmek için olan kısım çalışmıyor. Hata kodu da yok.

    -şanzıman yağı ısınana kadar sorun yok ısınonca 2 vitesten sonra vites geçişleri sarsıntılı oluyor eğer bir anda yğklenirsem 2 den 3 e vites geçmiyor devir 400 4500 buluyor boş şekilde gaz yiyo araba. Ayağımı gazdan çekince vites geliyor. Şehir içi seri kullanımlarda durunca bır kac sanıye sonra tak diye bir ses ve sarsıntı ıle araba boşa alıyor. Bazende kalkarken vites gecmıyor küt edıp patinaj çekerek kalkıyor.

    Muhtemel sorunların cözümğ nedir yada istanbul avrupa yakasında bu aracın profosorü varmı? Artık hatcayacak param ve moralım kalmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar bu ürün Türkiyede nede mevcut değil? Amerikadaki araçların tamamı otomatik vites ve büyük bir pazar fakat artık bizde de otomatik satışları manuele yaklaştı.


    http://www.amazon.com/Magnefine-Inline-Magnetic-Automatic-Transmission/dp/B0065LZA94




    ürünü yada kaliteli muadilini nerden bulurum yardım lütfen.




  • Cllylmzzz C kullanıcısına yanıt
    Şanzıman hız giriş sensörün arızalı olabilir. Bende P den D ye R ye aldığımda hem vuruntu yapıyordu. Bide rölantide giderken devirli geçiş yapamazsam kütletiyordu. Sensörü değiştirdim geçti. 84 bindeye arabam şanzıman yağ ve filtreyide değiştirdim.
  • Nostone22 N kullanıcısına yanıt
    Aracınız nedir acaba? Pekı neden manuel çalışmıyor! Benım tekkeme yuksek devirli geçişler 3 4 vıteste oluyor selenoid gibi. @Nostone22

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cllylmzzz C kullanıcısına yanıt
    Benim arabam Hyundai Getz. Sorun varken arabayı bilgisayara bağlattığım zaman şanzıman kontrolu olarak baktıklarında sorun çıkmamıştı. Ama sonra başka bir yere götürdüm ordakiler gene bilgisayara bağladılar ama elektrik kontrolünde P0717 şanzıman giriş devresi sinyal yok diye uyarı çıkmıştı.
  • Konunun gidişatı ile ilgisiz ama öğrendiğim yeni bir bilgiyi paylaşayım dedim. Vectra c lerdeki otomatik vites ışıklarlarda felan dururken kendi kendine vitesi boşa atıyormus. Sonra ayağı frene çekince hemen bire takip devam ediyormuş. Zaten yakıt tüketiminden dikkatimi çekiyordu böyle birşey olduğu bende şansıman zarar görmesin diye motor gücü düşüyor zannediyordum. Yani vectralarda dururken boşa atmaya gerek yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar merhaba.1.4 16v clio 4 ileri tam otomatik sanzumanli arac aldim yakin zamanda.arac 2002 model privilage..
    D3 diye bi buton bulunuyor altta..arac d3 e alinca 4 e atmiyor..bursya kadar bi sikinti yok.

    Fakat d3 butonuna bastigim zaman bazen aktuf oluyor bazen ne kadar basarsam basatim aktif olmuyor..
    Sorunu ne olsbilir..yardimlari izi bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • brkahmt B kullanıcısına yanıt
    muhtemelen yokuş aşağı ve kış şartlarında aracın 3. vitesten yukarı geçmemesi için bir düğme. motor freni yaptırmak için.. öyleyse eğer 3. vitesten üste geçmemesi normal.

    http://forum.donanimhaber.com/m_59091699/tm.htm
  • Sorun kendiliğinden düzeldi :-D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werrol -- 29 Ekim 2015; 19:58:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba lar yenı 206 otomatik aldım.yag sızntısı var alt kısmında sanzıman yag vıdası var oradan damlatıyor.acaba sıkıntısı nedr.acilen yardım bekliyorum. .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merahaba
    Şazıman eksik yag zarar verir.Tamircinin contaları ve tapayı kontrol etsin
  • Arac d3 butonu bastigimda bazen calisiyor bazen calismiyor..bazen bastihimda d3 isigi yaniyor.ama tekrar basinca sönmüyor..sorun neyden kaynaklaniyor olabilir?
    Aeac clio 1.4 16v 2002

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamın aleyküm meteg hocam. 2003 e46 320 ia triptronic geçişlerinde hiç bir sıkıntı yok. Fakat d vitesinde araç sacmalamaya başladı 3. Vitesten 4. vites geçişlerinde giyyy diye ses cikariyor. Veya bi anda vites düşüp hemen geri yükseliyor. Bu sebepten sanziman filtresini degiatirmeyi ve şanzıman yağına katkı koymayı düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba
    Aracım 2012 benzinli otomatik qashqai. Şanzumana fazla yağ konuldu ne gibi zararı olur?
    Yetkili servisde 60 binde şanzuman yağını değiştirttim. Usta 3 litre yeni yağ koydu. Sonra araç 20 m gitti gitmedi şanzumandan kütleme sesi geldi. O ses üzerine 1 litre daha yağı koydu ve araç normal hale geldi. Ancak ilk kullandığım günde beri 2000 devir civarında motor fireni gibi direnç gösteriyor şikayetiyle servise tekrar gittiğimde 1 litre daha yağ konuldu. Ancak pek değişen bir şey olmadı. Bu kasma işi içinde normal denildi.
    Bu durumda son konulan 1 litre yağı geri çekmek gerekirmi? Yada tapayı açıp boşaltmak daha mı uygun? Yada şanzumanın kendi tahliye çıkış falan varmı? Yani fazla yağı kendisi atar mı?
    Teşekkürler
  • SELAMLAR.
    FORMUN YENİ ÜYESİYİM ACEMİLİK YAPARSAM ŞİMDİDEN AFFOLA.
    2011 MODEL MAKYAJLI KASA C180 K ARABAMIN YAKLAŞIK 30.000 KM DİR SÜREN BİR SORUNU VAR. ARACA 75000 KM DE VE 60000 KMDİR LPG İLE BİNİYORUM. YAKLAŞIK 70-80 KM/H HIZLA GİDERKEN AYAĞIMI GAZDAN ÇEKİP KENDİ HALİNDE YAVAŞLAMAYA BIRAKIP 40-50KM/H HIZLARA İNDİĞİNDE TEKRAR GAZA HAFİF YÜKLENDİĞİMDE ARAÇ 3. VİTESE DÜŞÜYOR AMA NORMALDE 2000 DEVİRDE BAŞLAMASI GEREKİRKEN BİRDEN 3000 DEVİRE ÇIKIP SONRA TEKRAR 2000 DEVİRE İNİYOR. MANUEL ARABANIN DEBRİYAJ SIYIRMASI GİBİ VEYA MANUEL ARABADA VİTES KÜÇÜLTÜRKEN ÖNCE GAZ VERİP SONRA AYAĞI DEBRİYAJDAN ÇEKMEK GİBİ BİR SORUN GÖSTERİYOR. SORUN LPG DEN OLABİLİR Mİ VEYA BAŞKA HANGİ İHTİMALLER VARDIR. GÖRÜŞLERİNİZİ BEKLİYORUM
  • 
Sayfa: önceki 128129130131132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.