Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (115. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.187.275
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 113114115116117
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merahaba
    Aracınızın şanzıman sistemi vakumla çalışan tiptir.Arabanın önünden motora sag tarafa üst kapagın alt tarafına baktıgınız zaman mekanik olan vakum ayarlayıcı sistemi görürsünüz bu sistem vites atışlarını ayarlar.Aracınızda bilgisayarla arıza tespiti yapmak biraz imkansızdır.Vakum tesisatını elden geçirin.Vakum ayarlayıcı kibrit kutusu gibi ufak ama 180 euro.Şanzımanı açtırıp beynini kurcalatmayın sonra toplayamazlar.
  • carevellevedat kullanıcısına yanıt
    Vedat sensey, nerelerdesin sen kaş aydır? İnşallah bir sıkıntı-sorun yoktur.

    Her zamanki gibi benimle aynı kafadasın ve aracın beyninin oynatılmasına karşısın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Murat hocam merhaba
    Bu aralar işlerim çok yogun şimdilik sadece takipteyim.
    Mercedes in beynini açıpda radikal düzeltme yapanı görmedim

    Hayırlı pazarlar.
  • Merhaba ustalarım, 3 gün önce 2004 model Volvo S60 2.0 T 5 vites otomatik bir araç satın aldım. Araç 2. vitesten 1 e geçerken vuruntu yapıyor. Ancak diğer vitesler arası geçişlerde bir problem yok. Nadiren 1'den 2'ye geçerken vuruyor. Fakat, 2. vitesten 1. vitese geçişlerde de her zaman bir vuruntu yok. Neye göre yapıyor. Sorunun kaynağı nedir tam olarak çözemedim. Yardımcı olursanız sevinirim. Saygılarımla ...
  • Oculus O kullanıcısına yanıt
    Arızanızın kaynağı Hidrolik beyindir.solenoid ve Hidrolik beyinden kaynaklanır.isterseniz Sıfır veya revizyonlu gönderebilirim.isterseniz kendi Hidrolik beynini revize ederiz.....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oculus O kullanıcısına yanıt
    Aracın kmsi kaç söylememişsiniz ama yağ seviyesine bakın, eksikse tamamlayın. hatta buyüne dek hiç değişmemiş olabilir şanzuman yağı. Yağ değişimi yapın.
    Selenoid dirençlerini ölçtürün. Tıkanık veya direnç sorunu olan varsa set halinde değiştirin.
    Hidrolik üniteyi durduk yere elletmeyin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oculus O kullanıcısına yanıt
    Her araçta solenoid bozulmaz.Özellikle şanzıman çalışma sıcaklığına geldiği zaman 2. vitesten 1. vitese düşürürken vurma,1.vitesten 2.vitese yükseltirken vurma,2. vitesten 3. vitese geçerken kaydırma arızaları hidrolik beyin tork konvertör ve sol.regulatör valfi arızasıdır.Aşagıdaki resimde aw55-50 şanzımanın 2.vites problemini görmektesiniz.

    Resimdeki düz ve küçük çizgi hidrolik beynin kendi verisi arkadaki kesik çizgili olanda fabrika olması gereken verisidir.
    Arıza kodu ise TCM-002f fault code bu arıza kodunun nedeni hidrolik beyindir.

    saygılarımızla hydratest türkiye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hydratest-türkiye -- 18 Mart 2015; 10:52:03 >
  • Merhabalar
    Bende 2009 model Focus 2 1.6i Otomatik şanzıman aracım var.Sıkıntım şöyle araç yükte değilken gaz verince uğultu geliyor vitesi boşa alıp gaz verince ses yok.genelde motor sıcakken yapıyor soğukken bir ses yok yağı filtreyi değiştiridm sesi keser diye kesmedi yardımınızı bekliyorum

    sesin videosu

    https://www.youtube.com/watch?v=CBxlLjr7EJc&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cecman -- 18 Mart 2015; 17:37:44 >
  • selamlar farklı bir başlık açmıştım ama konu hakkında bilgili kullanıcılara ulaşamadığımdan buraya da yazmayı uygun buldum

    2 tene aracım var son aldığım 2003 model dizel citroen saxo yu otomatik vitese çevirmek istiyorum eşim için almıştık ille de otomatik vites olsun istiyor böyle olacağını bilsem citroen saxo nun otomatik viteslisini alırdım ama iş işten geçti şimdi neden bunu satıp otomatik araç almıyorsun diye sorabilirsiniz ama bu araçtan çok memnunum çok temiz tabi bu hale getirinceye kadar çok masraf ettim onun için satmak istemiyorum aklıma böyle bir fikir geldi forumlarda buna benzer konular açılmış maliyetli olur felan yazılmış belli bir maliyete razıyım

    zaten bu aracın benzinli olanlarının otomatik şanzımanı var çıkmacılara baktım 700 tl ye muayyer çıkma saxo şanzımanı buldum mesaj yolladım adam sıkıntısız olduğunu söylüyor bahsettiğim dönüşüm için otomatik şanzıman vites konsolu ve kolu dışında başka bir parça gerekli mi bilmiyorum bilgisi olan paylaşırsa memnun olurum eğer sadece bunlar ise işçilik hariç 1000 tl ye bu işi halledebiliyorum zaten orjinal otomatik viteslerine kafadan 2000 tl fazladan fiyat çekiyor satıcılar...

    hem otomatik vites biraz fazla yakıt yakar bu dizel olduğundan bu problemi de halletmiş olurum :) ne dersiniz sizce mümkün mü ? bilgisi olan detaylandırırsa memnun olurum
  • Arkadaşlar merhaba, 2001 Model Fiat Marea 1.6 Otomatik Vites aracım var.

    2 gündür tuhaf bir sıkıntı yaşıyorum, D modunda ilerlerken araç birden gaz kesiyor, devir aniden düşüyor tekrar kalkıyor, bayır çıkarken ve kalkışlarda zorlanıyor.

    Bazende şanzıman arıza ışığı yanıyor, arabayı durduruyorum P moduna alıyorum, kontağı kapatıyorum, tekrar çalıştırıyorum uyarı kayboluyor, biraz ilerledikten sonra yine aynı şey oluyor.

    İşin garibi her zaman olmuyor bu problem fakat 2 gündür sıklıkla karşılaşmaya başladım.

    Şanzımanın yağı ve filtresi değişeli 3 ay oldu, tüm bakımları yapıldı problem yoktu tekrar problem çıkarmaya başladı.

    Şanzımancı İstanbul'da olduğu için gidemedim işlerden dolayı, ne yapmam gerekiyor?
  • Oculus O kullanıcısına yanıt
    Merhaba aracınız zamanında çok zorlamışlardır.
    Arızanız Tork konvektör ve Tork konvektör selenoidi , basınc selenoidinden yapar.Şanzıman yagını ve filtresini degiştiriniz.
  • ankaram006 A kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Çok zor bir işe giriyorsunuz.Alacagınız çıkma şanzımana garanti vermezler verselerde bir sıkıntı olunca sahip çıkmazlar.Ankara damısınız size yardımcı olurum sadece yol gösterme modunda.
    Alacagınız parçalar.
    1-Şanzıman+şanzıman yag sogutucusu+yeni yag
    2-Volant
    3-Kilometre saati
    4-Vites kolu ve elektronik tesisatı
    İyi bir elektirikçi tesisatını çekeçek

    Sonuç:
    Arabadan ve otomatik vitesten nefret etmeni saglıyacaklar
    Hesablarının üç katı çıkacak
    Sizi tanımıyorum ama burnunuzdan gelir
    Ama illede yapacam derseniz Ankaranın en düzgün adamına yönlendiririm kolay gelsin
  • aLTuu kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Hemen yag seviye kontrolu yaptırın ve uygun yagmı konuldu
  • cecman C kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Aracınızın km kaç? Rampa inişlerde muhtemelen ekonomi olması için boşa atıyormusunuz?Motor sogukken yagın viskozite ile sıcakken yagın viskozitesi farklı olur en basitten en zora dogru ilerleyip akis,forya bilyelerine baktırın bunlar saglam ise muhtemelen boşa atıyorsanız şanzıman tam olarak yaglama yapamaz size revizyon için hatırlı bir fatura çıkartırlar geçmiş olsun.
  • Arac 144 bin km de. Bosa atmam kesinlikle hareket halindeyken. Bir usta torkkonvertöründen yapiyor dedi frenle gaza ayni anda basti arac d konumunda iken devir 2000 i gecmedi bu iyi dedi tork konvertoru revize olacak dedi ve tekerlek bilyesinden yapiyor olsa arac hizlaninca ses artar ve bosa alincada ses deva eder bence.Sizin görünüz nedir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cecman -- 18 Mart 2015; 21:32:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cecman C kullanıcısına yanıt
    Ses tork konvertör kavrama sesidir.tork konvertör revizyonuyla düzelir.arıza zaten 40 km ile 80 km arasındaki hızlarda duyarsınız.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gümüşhanede yaşıyorum burda bu revizyonu yapacak kimse yok en yakin ankara istanbulmus. Araci bu halde kullanirsam bana skinti cikarirmi ses okadarda rahatsiz etmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar,

    yardımcı olanlara bilhassa teşekkürler...

    Benim Subaru outback aracım var, sanırım tork konvertörlü otomatik. 3.0 motor 2007 model, 168 binde. Sürekli dört çeker. Aracı alalı 5 ay kadar oldu ve alınca şanzıman, defransiyel v.b. bütün sıvılar yenilendi. Kafama takılan birşey var: P den Rye geçerken hafif bir vurma ve D den N ye geçerken sanki çok yüke binmiş de birden boşalıyormuş gibi vurmaya benzer ses geliyor. Bu sesler soğuk havada rölanti yüksek olduğu için haliyle daha fazla ama sıcakken de az da olsa farkediliyor.Bunun dışında vites geçişlerinde ses v.b. hiç bir sıkıntı yok ve çekiş de gayet güzel. Aldığımda hızlanırken titremeden dolayı şaft ve sanırım istavroz değişti, sorun çözüldü. Bu vurmalar şanzımanla alakalı olabilir mi yoksa defransiyel midir? Problem ne olabilir?

    Aracı satılığa çıkardım yeni araç aldığım için, alıcı ekspertize götürdüğünde bu vurma olayını söyledi servis ve alıcı da haliyle huylanarak vazgeçti. Arıza nedir söyleyin yaptıralım diyorum, şanzımanı açıp bakmadan birşey diyemeyiz diyorlar. İhtimal nedir diyorum her şey olabilir diyorlar. Aracımın gidişinde v.b. hiç br sorun yokken şanzımanı açalım demek saçma geliyor bana.. Bu arada bunu diyen servis binip geçişlere bile bakmadı... Aracı normal bakımlara götürdüğüm ustam da bu normal hiç bir şey yok diyor (anlamak için havuza alıp aracı ben viteş değiştirirken kontrol etti, şaft-defransiyel geçişinde hafif boşluk, ses ordan geliyor bu da normal diyor), anlamadım gitti.

    Bir fikri olan ustamız var mıdır acaba buralarda?

    Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Silverneo -- 22 Mart 2015; 17:34:58 >
  • Sayın ustalarım.
    ford focus 2010 LPG li aracımız var.

    bir süredir vites geçişlerinde P yanıp sönmeye başladı. D R yazıları yanmıyor. Servis bilgisayara bağladı hata göstermedi en son vites kolunun altında bir devre var o bozulmuş olabilir fiyatı 4.000 civarı dedi.

    sanayide normal bir ford ustasına götürdüm müşürden olabilir elimde yok dedi :)

    bana öneriniz ne olur ? ara sıra düzeliyor ama genel itibarı ile o ışık yanıp sönüyor.


    bu işin iyi bir ustası şudur diye de öneride bulunursanız sevinirim.
  • Merhaba

    Subaru şanzımandan 168000 km arıza vermez arazide çok zorlandı ise birde şaft askısına ve defransiyelin içindeki boşluk alma pullarına baksınlar.
  • 
Sayfa: önceki 113114115116117
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.