Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (91. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.189.846
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8990919293
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • carevellevedat kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkür ederim. insaflı ustalara denk gelmek cok önemli gerçekten. yarın artık bursa da sıkça tavsiye edilen bir ustaya götürüp teslim edicem aracı. 1 günlük işi var dedi. bir çok yer önce selenoidleri değiştirelim, olmazsa revizyon dedi. bu usta ise çok farklı seyler söyledi... daha cok benzer bir problemden ötürü giden arkadaşımda segmanlara müdahele edilmiş ve yağ soğutucu elden geçmiş galiba. sonrasında hicbir problem çıkmadı. bizim durumumuz nasıl olur bilemiyorum ama, görelim, mevlam neyler, ne eylerse güzel eyler...
  • carevellevedat kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkür ederim ! @carevellevedat
  • Hayırlı günler Kamil usta araç 520ia 1994 sorun; araç yokuş çıkamıyor düzde vites geçişlerini hissetiemeyen bu araç sıkı bir yokuşa geldiğinde mümkün değilki yerinden kalksın. heleki dur kalk yapmaya niyetli isen kalmıyor. devir yükselmiyor el frenini çekip d konumunda gaza yükleniyorum devir 1500 2000 arası takılıyor s mon e mod hepsini denedim. aracın hızlanmasında sorun yok düzde giderken herşey normal ama iş yokuş dur kalkı yada sağlam yokuş olursa gitmiyor neden saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan060

    Hayırlı günler Kamil usta araç 520ia 1994 sorun; araç yokuş çıkamıyor düzde vites geçişlerini hissetiemeyen bu araç sıkı bir yokuşa geldiğinde mümkün değilki yerinden kalksın. heleki dur kalk yapmaya niyetli isen kalmıyor. devir yükselmiyor el frenini çekip d konumunda gaza yükleniyorum devir 1500 2000 arası takılıyor s mon e mod hepsini denedim. aracın hızlanmasında sorun yok düzde giderken herşey normal ama iş yokuş dur kalkı yada sağlam yokuş olursa gitmiyor neden saygılar

    94 model ama araçta yokuş kalkış desteği varsa o kilitli kalıyor olabilir. Zaten düz yolda sorunsuz olması da şanzumandan ziyade motor-mekanik aksamdan kaynaklı gibi duruyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    araç hareket halinde olsa dahi yokuşu tamamlayamıyor ortasında çekiş kaybı ve sonuçta duruyor bir dahada kalkmıyor. durk kalta sorun var ama dik yokuşa sarıncada yokuşun ortasında duruyor.
  • hakan060 H kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Muhtemelen şanzımanızda kaçırma var tam olarak dolduramıyor şanzıman basınçlarınızı ölçtürünüz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: carevellevedat

    Merhaba
    Muhtemelen şanzımanızda kaçırma var tam olarak dolduramıyor şanzıman basınçlarınızı ölçtürünüz
    kamil ustam hayırlı akşamlar ben yeni 2001 model fıat brava aldım otamatik vites benim sorunum araç giderken hiç sıkıntım yok gayet güzel vitesler atıyor fakat bi süre sonra otamatik şanzıman arıza sı veriyor ve araç kasıyor kendini çekişten düşüyor ve kalkışlarda zor kalkıyor tekrar kontağı aç kapa yapıyom tekrar bir süre gidiyor tekrar aynı arıza lambası yanıyor ve araç çekişten ve gaz yememeye başlıyor şimdiden çok teşekkürler vereceğiniz bilgiler için
  • dursun10 D kullanıcısına yanıt
    Araç aşırı ısınınca şanzuman kendini korumaya alıp 3. viteste takılı kalıyor. Şanzuman yağını değiştirin öncelikle. Sorun düzelmezse buraya tekrar yazın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ustam saygılar 2008 model otomotik vites golf aracıma sabah bindim vites p de kontak anahtarını çevirdim tüm göstergedeki kontrol lambaları yandı çalıştırmak istedim çalışmadı vitesi d almak istedim kilitlenmiş oynamıyor vw servisi aradım yanzıman dağılmüş dediler 5000 tl masraf çıkardılar başka bir ustayı aradım fren müşürü ile otomotik vites müşürü arızalı dedi az önçe başka bir ustada otomotik vites beyni karışmış 3000 tl gider dedi lütfen yardım edin daha önce böyla bir sorunla karşılaşan varmı özetle araçta akü sorunu yok araç kontak çevirince çalışmıyor vites p de takılı kaldı değişmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batmaz_y

    vw servisi aradım yanzıman dağılmüş dediler 5000 tl masraf çıkardılar

    Şanzuman dağılmış da neden çalışmıyormuş o araç? Servisten arıza kodlarını isteyin. Neresinde ne arıza varmış, sana depdetaylı bir bilgi versinler. Bilgi vermezler de sadece şanzuman dağılmış demeye devam ederlerse hukuki yollara başvurmakla tehdit edin.
  • Cevap verdiğiniz için teşekkürler az önce Servis çekici gönderip aracı servise çekti bundan sonra yapacağım ne benım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi günler.
    2001 model 160000 km. de seat cordoba otomatik araç aldım.aracı alırken de şanzıman yağını değiştirmem tavsiye edilmişti.genel bakım ve şanzıman yağ değişimi için bir özel servise gittim. servis yağ değiştirdi fakat yeterince bilgili olmadıklarına da kanaat getirdim. ve araçta 1 kere başıma gelen bir şey oldu. araç d ye alındığında hareket etmiyor gaz verince motor boşta bağırır gibi oluyor fakat hareket etmiyor gazdan çekince ayağımı devir düşerken araç ileri atarak hareket etmeye başlıyor.kontağı kapatıp açtıktan sonra bir daha tekrarlanmadı bu ancak tedirginlik yaşıyorum ve izmir veya denizlide tavsiye edebileceğiniz bir yer varmıdır diye sormak istiyorum.aydın ilinde şanzumanı gösterebileceğim bir servis olduğunu sanmıyorum. yardımcı olursanız memnun olurum. iyi günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bahadem -- 22 Eylül 2014; 14:34:18 >
  • bilgili olmadıklarına kanaat getirdim demekten kastım, araç kalması gerek diyince araç başında duramadım ve sonrasında sorduğum da alttan açıp yağ boşaltıp sonrada 3 litre yağ ile tamamladıklarını söylemeleri yüzündendir. sıkıntı tekrarlarsa buradaki yetkili servise gitmeyi düşünüyorum yada izmirde tavsiye edebileceğiniz bir yere...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batmaz_y

    Cevap verdiğiniz için teşekkürler az önce Servis çekici gönderip aracı servise çekti bundan sonra yapacağım ne benım

    Arıza kodlarını isteyin. Arızasının ne olduğuna, ne tür işlemler yapılacağına ve tutarının ne olacağına dair detaylı bilgi isteyin. Arıza sebebinin ne olduğunu sorun ki fabrikasyon hatası mı değil mi size bildirsinler. Bu etapta bunları yapmanız yararınızadır.
  • Merhaba,

    Chrsyler grand voyager 2.8crd 41TE şanzımanlı 150.000km de kullanıyorum. Aracımda p0740 tcc arızası var. 4vitesli aracımda vites geçişlerinde en ufak sorun yok vuruntu falan hiç yok sadece 4. Viteste türbin lock up yani kilitleme yapması gerekiyor ama yapmıyor bu yüzden de uzun yolda fazla yakıt yakıyor. Türbün yani tork konverter kesinlikle kilitleme yapmıyor bunu test ettim. Benim sorum ise problemin tork konverterin kavramasında mı sorun olduğu yoksa şanzıman içinde mi olduğu? Sizce ne yapmalıyım? Tork konvertör revizyonu 700tl civarında ama şanzıman 2000-3000tl arasında... Yardım lütfen elimde selenoid takımı var ama selenoidden değildir dedi usta. Bu arada koca Adanada sasece bir ustaya gidebildim oda arabayı bile çalıştırmadan masada oturarak şırdandır burdandır diyerek illa şanzımanı açmak istiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esteban307 -- 17 Eylül 2014; 17:09:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,

    detayları daha sonra paylaşacağım ama kısaca durum şöyle;

    2005 X-trail 2'den 3 e geçerken kaydırma yapıyordu, başka hiç bir arızası yoktu,
    Izmir'de özel ve uzman bir merkezde iyileştirme yapıldı kaydırma geçti,

    ama,

    1-Araç N'den D ye alındığında şanzımandan "lok" diye bir ses geliyor, aynı anda araç hafifçe sallanıyor, vites geçer gibi bir ses ve hareket ama hiç hoş değil,
    2-Gaz vermeden fren yavaşça bırakıldığında rolantide araç ileri geri sallıyor,
    3-Araç 1. viteste 4-5 devire kadar çıkıyor ama 2 ye atmıyor. direk 3 e atıyor. bazı durumlarda gaza çok yavaş basılırsa 2 ye atabiliyor,
    4-Araç birinci viteste 30 km ye kadar hızlandırılıp ayak gazdan çekilirse kavramayı kesip vites büyütürken çok huzursuz bir ses çıkarıyor ve bu sırada devir saati hafif yükselp düşüyor.

    -Yukarıdaki sorunların hiç biri araç tamire gitmeden yoktu,
    -Araç daha sonra 2 defa daha tamire gitti, Amerika'dan gelen bir yay takıldı ama sorunlar düzelmedi,
    -Araç tamire 80,000 KM de girdi. X-trail sağlamdır, 250,000 KM de sadece yag ve filitre değiştirerek giden otomatik x-trailler biliyorum.

    Bu iş çok uzadı, hiç ümit kalmadı sanki, fikri bilgisi tavsiyesi olan var mı?

    şimdiden teşekkürler




  • merhaba
    aracım audi a4 2001 b5 kasa. tiptronik vites. aracımın ileri viteslerinde hiç bir problem yok. sadece geri vitese aldığımda (araç ısındığında) geriye geçiyor freni salıyorum bir kaç saniye sonra tekrar vitese geçmiş gibi sarsıyor. aracı alalı iki ay oldu, önceki sahibi tüm yağların ve filitrelerin değiştiğini üstüne basa basa söyledi ama !? acaba bu sorun neden yapar. tecrübeli arkadaş ve ustalarımın ilgisini rica ediyorum.

    not: bazen p den aşağı herhangi bir vitese indireceğim zaman mandalın sonuna kadar basmama rağmen zor geçiyor sangi bir şey tutuyormuş gibi. geçincede lök diye oturuyor.
  • Evet arkadaslar. Mucadeleye kaldigimiz yerden devam. Su asamada probleme neden olan durum, sanziman segmen takimi ve tas dedikleri bir parcanin degisimi ile hallolmus gibi gorunuyor. AYNI VEYA BENZER PROBLEM YASAYAN ARKADASLAR ICIN BELKI FAYDALI OLUR. 740 lira maliyetle. Ancak baska bir problem var su an. Arac tiptronige gecmiyor. D modunda problem yok cok sukur. Ama tiptronige alinca araci hicbirsey olmamis gibi d de devam ediyor. Ustaya sordum cocuk gibi ben yapmadim dedi. Elektrikcilere gittim cokda bisey soyleyemediler. Cihaza baglayinca 'surekli ariza, tek dokunuslu .......... kisa devre' diye hata veriyor okuyabildigim kadariyla... katkida bulunabilecek arkadaslarin dusunce ve bilgilerini bekliyorum...DUA EDIYORUM, COZUM BEKLEYEN TUM ARKADASLARIN PROBLEMLERI COZULUR
    INSALLAH...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusarsif -- 18 Eylül 2014; 14:29:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yusarsif Y kullanıcısına yanıt
    Hocam gecmis olsun mu desem hayirli olsun mu desem bilemedim. Bu tur sorunlar yuzunden bende sanzimana elletmeye korkar oldum her usta farkli bir cozum farkli bir fiyat veriyor bide yaptirinca baska birseyler ortaya cikiyor cogu arkadasin soyledigine gore ve klasik olarak ustalar bizden degil diye basindan atiyormus.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam merhaba.
    2003 model x5 3.0d aracımın 40 km hızdan duserken sert bı sekılde vuruntu yapıyo.vıtesı bosa atıp frenledıgımde herhangı bı sıkıntı yok.fakat vıteste ıken frenledıgımde 40 kmden duserken vuruntu yapıyo.tahmınımce sanzıman vıtesı kucultemedıgı ıcın şişiyo ve bırden vıtesı kucultuyo dıye dusunuyorum.yanı sorun sanzımanda oldugunu dusunuyorum.ust tabla burclarından dedıler degıstırdık fakat herhangı bır degısıklık olmadı aynı sorun dewam edıyo.hayırlı geceler.
    bu arada bende ankarada yasıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TearsOfdewiL -- 19 Eylül 2014; 23:00:17 >
  • 
Sayfa: önceki 8990919293
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.