Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (88. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.189.655
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8687888990
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, 2004 subaru forester xt aracimla bugün kick down yaptigimda pedalın altından bir çıtırtı geldi, arkasından vites yükselmemeye başladı, vites küçülüyor, geriye geçiyor, hiç bir problem yok ama 2. Vitese geçtikten sonra vites yükselmiyor. Sanki kick down takılı kalmış gibi araç sürekli devirleniyor. Aracı servise götüreceğim ancak bu şekile 10-15 km yapmam gerekecek. Sorun kick down telinde mı yoksa viteste mı fikir verebilir mısınız acaba? Teşekkürler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,
    2010 Model otomatik vites mazda 2 sahibiyim. Aracımı 2 ay önce aldım.
    Aracı aldıktan 1 hafta sonra seyir halindeyken araç stop etti ve motor arıza ışığı yanmaya başladı. Sorunun LPG ile ilgili olduğunu düşündük ve ayar yaptırdık. Birkaç gün sonra yine aynı sorun yaşandı. Bu sefer aracı benzinle kullanmaya başladık.
    Aracı özel servise bakıma verdik ve boğaz temizliği yapıldı.Bir ay hiç sorun çıkarmadı.
    Dün sabah yokuş aşağı inerken araç birden stop etti. El freni ile zar zor durabildim. sanırım araç henüz LPG ye geçmemişti.
    Aynı şey akşam yine yokuş inerken arkadaşımın başına geldi benim araçla. Bu sefer LPG tamamen kapalıydı.
    Sizce sorun ne ile alakalıdır? Bu aracı aldığıma çok pişman oldum.
  • tgunes2003 T kullanıcısına yanıt
    Servise götürün derim.

    Büyük ihtimal ya servis şanzıman yağ değiştirirken hata yaptı ya da S-trorinc ve ya DSG diyeceğimiz şanzımanınız patladı.

    Neden derseniz

    Bu hata şanzımandaki kontrol ünitesindeki elektrik hatası ve güç kaybına

    sebep olan şanzıman mekatroniğindeki yağın eksilmesinden dolayı ortaya çıkmaktadır genelde.Bakım yaptırdıysanız hemen servise götürün bakımdan önce

    yoktu şimdi var değin derim.

    Şayet aracınız Multitronicse yorum yapamayacağım.

    Bu verdiğim bilgilerde internette bulabildiğim kadarı ve forumda gördüklerimiz.
  • teşekkür ederim MuratbanK

    aracın km: 204.800'de. 2000 yılında çıkmış trafiğe. 2,0 motor,
    şanzıman yağını ve selenoid bobinlerini değiştirdikten sonra 1500 km geçti.
    bazı zamanlar çok tatlı gidiyor, hiç fark edemiyorsun geçişleri,
    bazı zamanlar sarsıntıdan yoruyor adeta.
    gazdan ayağınmı çekince vites düşmüyor tabiki, ama vites büyümüyor da, sanki motor freni yapar gibi hız kesiyor yada hızını yakaladıysa geçeyor ama zorla geçiyor.
    mesela yokuş aşağı inerken gaz pedelının ucuna dokunuyorum, devir 3000d/d oluyor ama vites büyümüyor ve biraz pedaldan ayağımı çekince sanki frene basmışım gibi hız düşüyor, sonrasında tekrar pedalın ucuna dokunuyorum sanki zorlanıyor gibi oluyor ve üst vitese geçiyor ama vuruntulu geçiş yapıyor.
    zaten böyle vuruntulu geçişler yapmaya başlayınca s ve * ışıkları yanıp sönmeye başlıyor, araç gitmeye zorlanıyor, sağa çekip kontak kapatıp açmam gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: carevellevedat

    Aracanızın şanzıman iç basınçlarını kontrol ettirin TCC ve basınç selenoidlerini temizletip ölçtürün

    Bu işlemler nasıl ya da nerde yapılacak biraz açarmısınız ?

    İş basınçlar nasıl ölçülür?

    Honda'nın servis manuelinde gösterilen şekilde kavrama testi yaptık, sorunsuz görünüyor eğer bahsettiğiniz buysa .

    Selenoidleri ve elektrik tesisatlarını elden geçireceğiz bugün bakalım bir faydası olacak mı.
  • carevellevedat kullanıcısına yanıt
    cevap bana mantıklı geldi, teşekkür ederim. çünkü yolculuk esnasında belli bir süre sonra sıcak radyatör suyu kokusu olur ya hani , yanık yağ değilde kaynar paslı su kokusu gibi bir koku geliyor ama hararet normal. ilave soğutucu radyatör dediğiniz şanzıman soğutucusu heralde değilmi? belki hararet müşürünü ve hararet göstergesini de kontrol ettirmem gerek. tekrar teşekkür ederim ilginiz için.
  • cemsultan kullanıcısına yanıt
    Test cihazı ile basınçları ölçülür boşta ve yükte
  • yumete kullanıcısına yanıt
    Evet şanzıman yag sogutucusu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: carevellevedat

    Merhaba
    Ankarada Efe Honda arkadaşım gel yardımcı olurum.Önce temizlik yaptırır bir denersin olmaz ise yenisini servis sipariş geçer çıkması olmaz

    Merhabalar. Ben sehir disindaydim, kardeşim bar Honda ya götürmüş. Arıza olarak P1730 kodunu okumuş makinede.
    Sanzumanim komple elden geçmesi gerekli, sonrasında arıza devam ederse sanzuman beyninin de değişmesi lazım gibi birsey demiş.

    Internetten P1739 yazdığımda sizin de dediğiniz gibi sensör kabloları veya sensör arızası diyor.

    Bar Hondadaki arkadas beyinde arıza verdiyse, sanzimanda bir sıkıntı var ki arıza vermiş demiş.

    Açıkcası ben bu kadar büyük bir arıza olacağını düşünmüyordum. Mekanik hicbir vuruntu sarsıntı olmamıştı daha once.

    Ankara'ya geldigimde giderim artık dediğiniz yere, insallah bu kadar büyük değildir sorun. Efe de söyledim demiştiniz, kim diyeyim gittiğimde, haberi varsa oradaki arkadasın ?
    Teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • carevellevedat kullanıcısına yanıt
    Valla hocam Bursa'da bunu yapabilecek bir yer olduğunu hiç sanmıyorum, servis bile dünyadan bir haber, 15bin TL'ye yeni şanzıman almamı önerdiler kendileri, servis bu haldeyken diğerlerini düşünemiyorum.
  • Merhaba arkadaşlar.

    Benimde şanzıman ile ilgili bir problemim var tespit edebildiğimi söylemek istiyorum bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim. Malum otomatik vites olunca usta seçerken bile çok kez düşünüyoruz.

    Aracım scenic 2001 model 1.6 tespit edebildiğim durum ise örneğin rampaya gelirken özelliklede trafikli bir yerdeysem küçük gazlarla ilerliyorum rampayı hatta hazır rampalı yere gelmişken kafamda ki soru işaretini yok etmek için rampada aracı gaz vererek sabit tutmaya çalıştım bu esnada şanzıman auto hatası ikazı yandı aynı günün sabahında da park ederken ön tekerleğin kaldırıma dayanması sonucunda yine aynı ikazı verdi anladığım kadarı ile gaz verip araç ilerlemiyorsa bu hatayı vermekte ve bu ikaz ile aracın çekişi düşmekte ilk fırsatta aracı uygun bir yere çekip kontağı kapayıp 10 15 sn sonra tekrar açtığımda ikaz ışığı kayboluyor bunun sebebi ne olabilir birde istanbul anadolu yakasında tavsiye edebileceğiniz otomatik şanzımancı usta tavsiyesi alabilir miyim ?
    Teşekkürler.

    ekleme : araç 188 000 de benzinli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi moncher -- 29 Ağustos 2014; 12:31:20 >




  • moncher M kullanıcısına yanıt
    merhaba
    Aracınızın şanzıman basıncı düşmüş veya şanzıman iç basıncında kaçak var test cihazı net bilgi verir size
  • Merhaba arkadaslar, 2013 1.4 motor aveom var, aracı calıstırıyorum Pden Dye alıyorum araba biraz sarsılıyr, Dden Rye alıyorum yine hafif bir sarsntı oluyor.Sadece bu sarsntılar dedgm gbi ileriden geri vitese alırkn faln oluyor, araba daha 5binde sorun ne olablr ki???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasin90

    Merhaba arkadaslar, 2013 1.4 motor aveom var, aracı calıstırıyorum Pden Dye alıyorum araba biraz sarsılıyr, Dden Rye alıyorum yine hafif bir sarsntı oluyor.Sadece bu sarsntılar dedgm gbi ileriden geri vitese alırkn faln oluyor, araba daha 5binde sorun ne olablr ki???

    D'den R'ye ya da R'den D'ye alırken her zaman ilk önce N'ye alıp yaklaşık 1 saniye bekledikten sonra diğerine geçirmek doğru olandır. Ters yönde vites olduklarından şanzuman sağlığı açısından böylesi daha uygundur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK


    quote:

    Orijinalden alıntı: yasin90

    Merhaba arkadaslar, 2013 1.4 motor aveom var, aracı calıstırıyorum Pden Dye alıyorum araba biraz sarsılıyr, Dden Rye alıyorum yine hafif bir sarsntı oluyor.Sadece bu sarsntılar dedgm gbi ileriden geri vitese alırkn faln oluyor, araba daha 5binde sorun ne olablr ki???

    D'den R'ye ya da R'den D'ye alırken her zaman ilk önce N'ye alıp yaklaşık 1 saniye bekledikten sonra diğerine geçirmek doğru olandır. Ters yönde vites olduklarından şanzuman sağlığı açısından böylesi daha uygundur.

    hocam çok hızlı almıyorum da ilk zamanlar yoktu bu hafta cıktı bu sorun, bariz bir sarsntı var gecis tamamlanınca saniyelk




  • 2007 model alfa 159 q tronic aracımda hafif gazda 1 den 2 ye geçerken vuruntu yapıyor gaza yükleninice vuruntu daha az yada dururken 1 den 2 ye manuel aldıgımda yine bir şey yok. Aynı şekilde 3 den 2 ye düşerkende ara sıra vuruntu hissediyorum.
    Asıl sorun 1 ay önce dpf nin yüzde 95 tıkanıklıga ulaşımasıyla oldu. Tam dpf yi iptal ettirmeye giderken sanayiye ulaştıgımda aşırı bir vuruntu vardı 2 den 3 e geçerken ancak usta dpf dendir dedi. Sökdürdüm ve vuruntu kayboldu ancak bu hafta tekrardan geldi. Araçımı sıkıştırınca siyah duman atma olayıda başladı.
    Sorun şanzımanda mı başka bir yerde mi anlayamadım var mı bir fikri olan?
  • Beyler

    2004 model tam otomatik (benzin+LPG) bir ford focus collection sahibiyiz, uzun zamandır motor ışığı yanıyordu, ustaya gösterdim LPG ile ilgiliymiş, LPG'de kullanmadığımdan önemsemedim. Yakın zaman da şanzuman arızası lambası yandı, aracın çalışmasında pek bir anormallik sezmiyorum, sadece vitesi ileri den geriye veya geriden ileriye atarken araç sarsılıyor hatta hopluyor ama bu normal midir onuda bilmiyorum. Ford servisine götürdüm şanzuman yağını ve birkaç filtre vari parçayı değiştirdiler, eşşek yükü ile de para tuttu ama lamba sönmedi. Servis önerisi İstanbul'a gitmeli ve 7-10bin lira masrafı olabilir !!! Ne yapılmalı? (ben kendi ağzımdan yazdım ama araç kardeşimin)

    Araç İstanbul'da değil biraz uzakta getirmek mi gerekir ? Özel anlayacak usta servis var mıdır ? Ne kadar tutar ?
  • Merhaba arkadaslar. Bende aracimla ilgili bazi zorunlar yasiyorum. Peugeot 308 vti 2011 lpgli al4 sanizmana sahip. 42000 km'de. Soyle bir problemim var. Arac 1.vitesten 2.vitese gecerken, bostaymis gibi devir yukseltiyor ve biraz sarsintili ve bagirarak gecisi tamamliyor. Diger gecislerde sorun yok. Bunu ozellikle tirmanirken yapiyor. Bazen cekisten dustugunu dusunuyorum. Tirmanirken yigilmasina ragmen vites kucultmuyor sanki. Zorladigim zaman iki kez cok sert vuruntuyu yapti ve tum uyari isiklarini yakti. Yeniden baslatinca duzeldi. Usta usta dolasiyorum ama herbiri farkli birsey soyluyor. Biri selenoidleri degistirelim sorun hallolur dedi. Biri once yag ve selenoidler olmazsa revizyon dedi. Sanziman inecek. Bir digeri beyin ve tribun degisimi dedi. Bunlar cok maliyetli isler. Kafa allak bullak. Kandirilmak istemiyorum. O nedenle bu konuda deneyimi olan arkadaslardan yardim bekliyorum. Umarim cevapsiz konulardan biri olmaz bu :)))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam şunu merak ediyorum. Rampada park ettiğimiz zaman aracı stop etmeden P alıp el frenini çekip stop etmek mi? Yoksa D iken araç çalışır durumda el frenini çekip sonra P alıp stop etmek daha iyidir. Daha doğrusunu belirtmenizi rica ediyorum. Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gigus

    Hocam şunu merak ediyorum. Rampada park ettiğimiz zaman aracı stop etmeden P alıp el frenini çekip stop etmek mi? Yoksa D iken araç çalışır durumda el frenini çekip sonra P alıp stop etmek daha iyidir. Daha doğrusunu belirtmenizi rica ediyorum. Saygılar.

    Rampada frene basılı tutularak vites N'ye alınır. El freni iyice çekilir. Ayak, frenden yavaşça çekilir ki aracın yükü el frenine binsin. Son olarak da vites P'ye alınır. Araç stop edilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 8687888990
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.