Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (85. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
13 Misafir (3 Mobil) - 10 Masaüstü3 Mobil
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.190.281
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8384858687
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • carevellevedat kullanıcısına yanıt
    Öyle ama bana göre bu bir çözüm olmuyor işte. Ben otomatik kullanmayı tercih ediyorum özellikle istanbul trafiğinde.
  • Merhaba;

    1999 model peugeot 106 XR otomatik vites aracım var. Sorunum vites geçişlerinde 3. vitese geçerken küt diye vurma yapmasıdır.
    Tavsiyeniz veya ne yapılması gerekir? Ayrıca İstanbul"da önerebileceğiniz şanzıman ustası var mıdır?
    Teşekkür ederim. İyi çalışmalar
  • JRFN J kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Aracınız ortalama 200 000 km civarındadır.Daha önce revizyon oldumu şanzımanıızda yagları düzenli degiştimi
    vuruntuyu şanzıman ısınıncamı yapıyor.İlk etapta yagınızı filrenizi degiştirip selenoidlerin ölçimlerini yaptırın.Muhtemelen sorununuz şanzıman yagı çok ısınıyordur.Şanzımana hava alacak yere yag sotucu radyotörü korsanız probleminiz çözülür iyi günler.
     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ




  • Verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkür ederim beyni söküp temizlemek belki selenoidleri bulursam üçünüde değiştirmek istiyorum . Selenoidlerin yapısını merak ediyorum sökünce temizleme şansı var mıdır. Yapısı pnomatik valfler gibimidir mesela yağ akışını 1-0 mantığıyla mı açıp kapatır oransal olarak yol verme yeteneği var mıdır. Bilgi alabilecek bir kaynağa ulaşamadım nette.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • JRFN J kullanıcısına yanıt
    Pardon burdan usta veya servis önermenin etik olmadıgını düşünüyorum İstanbul da çok profesyonel ustalar var.En az üç yere sorun tespit yaptırın derim
  • kemalefe K kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Otomatik 4ileri şanzımanlarda ' 2 tane basınç selenoidi. 1 tane geri vites - 4 tane 1.2.3.4 vites selenoidi Aracın hızıyla hız sensörü hızını okur ECU dan gelen komutla vites şalteri degişim yapar sırayla selenoidler yolu açar ve kapar.

    Google automatic transmission solenoid yazarsanız hem görsel hemde videosunu bulursunuz
  • Merhaba ustam benim arabam1992 model nissan sunny sogukken geri vitese geciyor arac isininca geri gecmiyor sorun nedir saygilarimla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba ustam benim arabam1992 model nissan sunny sogukken geri vitese geciyor arac isininca geri gecmiyor sorun nedir yaginida degistirdim sorun cozulmedi,saygilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • carevellevedat kullanıcısına yanıt
    Merhaba Vedat bey;
    İlginize teşekkür ederim.
    Daha önce revizyon yapıldı fakat çok defa kontrol edilmesine rağmen revizyon yapılan yerde bu sorun giderilemedi.
    Araç 178.000 KM de. Revizyon 133.000 KM de yapıldı. Revizyondan sonra da yağ değişimi yapıldı.
    Şanzıman ısınsa da ısınmasa da vites geçişinde yapıyor ayrıca gaz pedalından ayak çekilince de yapıyor.
    O zaman yeniden yağ ve filtre değişimi yaptırayım sorun devam edecek mi kontrol edelim.
    iyi çalışmalar.
  • Merhabalar, 2001 model 320ci aracım sabit gaz düşük devirde otomatikte giderken devir saati hep dengesiz. 50-60 km sürat ile 3ten 4e geçerken arka tarafa doğru bir guruldama ve bir sarsılma oluyor. Bu ses bir kez olunca 4-5 saniye ara ile sürekli oluyor. Aracı triptonice alınca hic boyle bir sorun yok. Usta selenoidlerden bazıları gorevini yapamıyor buyuk ihtimal dedi. Bir de size sormak istedim. Sorun ne olabilir ve kaça mal olur selenoidler ise problem Şanziman yağını değiştirmeyi denemeli miyim yoksa bu cok gereksiz bir işlem mı olur. Yani ustam soyle söyleyeyim arac otomatikte hic aynı arac degil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jack Daniel's -- 15 Ağustos 2014; 20:14:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba
    İlk önce şazımanın iç basınçlarını kontrol etsinler
    Basınç sensörü
    Bilgisayar yardımıyla iletim hattı basıncını kontrol edin.
    2,8 bar - 2,4: N boştayken.
    11,7 bar - 11,3: Tam yük 2.200 dev / dak altında.
    Yagı eski degil ise temiz bir kapta muhafaza edin Selenoidlerin temizligini yapıp ölçümlerini yapın.
    Aracı triptonice de selenoidin görevini siz alıyorsunuz.
  • yyyarasa Y kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Şazımanın geri vitesi ilk en iyi basıncı ilk seferde R ye verir Selenoidlerin degerleri sıcak ve sogukken degişir söktürüp temizlik ve degerlerine bakmakta fayda vardır.
  • kos21 K kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Araç nedir kaç km de?
  • Merhaba
    Arac maserati qp 77.000 km

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hydratest-türkiye

    Hidrolik beyin,tcc solenoidi, tork konvertör veya yağ pompasından kaynaklana bilir.Tabiki basınç testlerinin alınması gerekir.Ona göre arızalı parça tespitlene bilir.

    Cihaza bağlamadık fakat araba genelde ısındığında yapıyor ama bazen 1 gün ara ile bazen 4 gün ara ile bende anlayamadım boğaz kelebeği temizlendi şanzuman yeni yapıldı şanzumancı tekrar kontrol etti arabaya uzun süre devirli kullandı acaba yapar mı diye yok yapmadı şanzumanlılk bir sıkıntı yok abi dedi fakat araba vites geçerken hafif bir boşa geçer gibi oluyor ve devam ediyor genelde 2 - 3 viteslerde oluyor diğer viteslerde bir belirti yapmıyor anlayamadım.....
  • kos21 K kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Anlattıgınız genelde Tork konvetör arızasına benziyor.Test çihazına baglatınızmı.
     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
  • kos21 K kullanıcısına yanıt
    “D” yani viteste olan araç, duruyorken gazdan ayak çekildiğinde yavaşça ilerlemeye başlar. Bunu sağlayan tork konverterinin gücün bir kısmını iletiyor olmasıdır. Eğer vites “N” konumuna yani boşa alınırsa, pompa ve türbin tamamen boşta döner ve şanzımana hiç güç iletilmez. Motor çalıştığı sürece tork konverteri dönme hareketini her durumda sürdürür
    Üç elemanın(türbin, pompa, stator) hızları birbirine eşitlendiği anda bir sensör ile bu algılanır ve kilit mekanizması devreye girer. Bu sayede güç doğrudan motora iletilir ve tork konverteri devreden çıktığı için yakıt tasarrufu sağlanır. Bu kilit mekanizması genellikle son viteste, bazı araçlarda ise her viteste olabilir

    Yani sizin söylediginize göre boştada yapıyor diyorsunuz şaft boşta ve parkta dönemez şanzıman iç basıncına ve TCC selenoidine baktırın bulabiliriseniz degişim yaptırın




  • Pazartesi tekrar yetkili servise goturup bu bilgileri soyliycem. Umarim cozumu bulunur. Bu arada krank mili sensoru yaparmi sizce?

    Tesekkur ederim bilgiler icin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kos21 K kullanıcısına yanıt
    Sizin araçta Krank ve Eksantrik sensörü var en ufak arızada sensörler uyarı verir
  • kos21 K kullanıcısına yanıt
    Sizin şanzuman F1 şanzumanı muhtemelen Tork konvektöründen yapıyordur sonucu bizede yazarsanız paylaşım olur.
  • 
Sayfa: önceki 8384858687
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.