Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (79. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.189.793
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7778798081
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: XATABEYX16bs

    Selamınaleyküm saygı değer ustalarım banada bi yardımcı olursanız minnettar kalırım. Araçım 2005 407 benzinli 2.0 lpg var. Araçı yeni aldım alır almaz şanzıman yağını değiştirdim iyikide değiştirmişim hem eksiltmiş hem zift gibi simsiyah olmuş . Vites geçişlerinde vuruntu veya ona benzer sorun yok gayet güzel.. sorun şu; araç ısındıktan bir müttet sonra şanzıman arızası veriyor ekranda PRND yazısı çıkıyor araç sesi yükseliyor şanzıman vınlama yapıyor stop edip tekrar çalıştırdıgımda düzeliyor bir zaman sonra tekrarlıyor bazen hiç yapmıyor sebebi ne olabilir? Ben sürekli gazda kullanıyorum acaba benzin seviyesi düşük olduğu için şanzımana arıza verebilirmi yukarıda ona benzer bişi okudum kafama takıldı . Çünki bazen ESP arızası da veriyor sonra vites kutusunu tamir ettiriniz yazısı çıkıyor . Lütfen yardımcı olun tam Bayram üstü servise gidip öpülmek istemiyorum.
    Şimdiden çok teşekkür ederim , bütün arkadaşlara hayırlı Ramazanlar...,

    Selamınaleyküm Allah aşkına bana bi yardım !!!
    Selenoitler değişti sorun aynı yokmu bilgisi olan arkadaş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nzlkc N kullanıcısına yanıt
    yav siz ne yaptınız 2003 model otomatik şanzımanın yağı bu güne dek değişmediyse o çamurlaşmıştır aga
    git onu açtır yağla bir güzel yıkat filtre felan tam değişim yaptır yani şanzımanı açsınlar
  • XATABEYX16bs kullanıcısına yanıt
    kardeşim lektronik ünitesine baktırdın mı yağ değişmişin elektronik vana değişmiş birde şanzımanın elektronik ünitesini beynini vs baktırt bunun yakıtla ilgili olma ihtimali %0
  • ustalardan yorum bekliyorum

    aracım 2010 model triptonik mazda 3 60000 km de yaklaşık bir ay önce motor ışığı ve at ışığı yandı aracın çekişinde ve vites geçişinde bir sıkıntı olmadı ama manuel vitese geçirdiğimde görmüyordu geri vitese taktığımda tak diye ses geldi.

    aracı götürdüm bilgisayara bağlandı selenoid hatası verdi dendi arıza söndürüldü herşey normale döndü 3 gün sonra sadece at yandı geri viteste sıkıntı yok manuele aldığımda görmedi aracı durdurdum kapattım söndü normale döndü

    1 hafta sonra tekrar yandı at ışığı aynı şeyler oldu aracı kontağını kapattığımda normale döndü.aracı bakım için servise götürdüm olayı anlattım bilgisayara bağladılar 2. vitese geçişti selenoid hatası vermiş dediler o an ışık yanmıyordu hafızasında kalmış

    neden yaptığı ile ilgili tam birşey söylemediler aracı bırakmamı inceleyeceklerini belkide beyin değişimine kadar gidebileceğini söylediler şu an hafta bir yanıyor sönüyor kendiliğinden.

    ustalardan bunun neden olabileceği ve izlemem gereken yol ne olabilir yorumlarını bekliyorum

    saygılarımla




  • Merhaba Ustalarım;

    2002 Model VW Bora 1.6 16V Otomatik Vites aracımda "TORK DÖNÜŞTÜRÜCÜ DEBRİYAJ DEVRESİ" diye bir hata veriyor. Aracı bilgisayara bağlayıp arzayı siliyoruz. Sonra çalıştırıp yola çıkıyoruz. 4. vitese
    geçince takribi 70-80 KM hızları arasında önce bir biiip sesi geliyor ve ekranda EMISSION WORKSHOP yazısı çıkıyor. daha sonra tekrar bilgisayara bağladığımızda aynı hata kodunu görüyoruz.
    Sorunum neyden kaynaklı olabilir. İlginize ve yardımınıza şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elmrace -- 14 Temmuz 2014; 11:29:00 >
  • 2001 model renault laguna 2.0 rxe otomatik vites sorunum ?u; mesela kyrmyzy y?ykta durdugunuzda arac bo?a alyyormu? gibi oluyor hareket haline gecti?inizde küçük vuruntu tok diye yapyp devam ediyor,bunun haricinde sorunu yok.içinin açylmasy ve içindeki debriyaj yn de?i?imi gerek dendi konu ile bilgisi olan yardym ederse çok sevinirim
  • Kimsenin cevap vereceği yok boşuna medet umuyoruz buradan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • XATABEYX16bs kullanıcısına yanıt
    Merhaba sizin anlattıgınıza göre şanzuman aşırı ısınıp kendini korumaya alıyor katolaogtaki yagını koydunuzmu.Şanzumana ilave bir yag sogutucu radyotörü takın sorununuz ortadan kalkacaktır kolay gelsin
  • soulfly_br S kullanıcısına yanıt
    Merhaba japon arabalarının şanzumanları kolay arıza yapmaz daha önce yag filtre degisimi yaptınızmı?Servis harici yerlere gösterin ve fikir alın.
  • qu4Rtz Q kullanıcısına yanıt
    Merhaba Yag ve filtre degişimi yapın şanzumanı alttan beynini alıp selenoidlerinin ölçümü yapıp temizleyip taksınlar çok fazla masraf çıkmaz muhtemelen selenoid sıkışmasıdır.Kolay gelsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: carevellevedat

    Merhaba japon arabalarının şanzumanları kolay arıza yapmaz daha önce yag filtre degisimi yaptınızmı?Servis harici yerlere gösterin ve fikir alın.

    Normal yağ filtresinden bahsediyorsaniz değişti Bakimlarini hep yaptırdım serviste . gösterdim bi iki yere biri selenoid dedi biri üst beyinde arıza olabilir dedi kafam karıştı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • soulfly_br S kullanıcısına yanıt
    Şanzuman yağ filtresinden bahsediyor. Değişti mi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba 2004 golf 5 aracım var 2 den 3 e gecercen veya 4 dn 3 e geçerken 3 viteste vuruntu yapiyor neden yapar yardımcı olursanız sevinirim.
  • konyadan42 K kullanıcısına yanıt
    Merhaba genelde şazumanda arızalar 3 numaralı tasda başlar.Nedeni fazla kullanılması 3 numaralı tası zamanla yıpratır aracınız kaç km de en az 200.000 kmdir heralde balataları,selenoidleri,pleyt tablası,tork konvertörü, ve havalar ısındı şanzuman yagının fazla ısınması şanzuman 3 viteste kendini korurmaya alır peki motor sogukken yapıyormu hepsi bir bir gözden geçirilmeli kolay gelsin Vag diye arıza tespit bir cihazı var arıza tespitinize yardımcı olur
  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    Merhaba bende bundan bahsetmiştim Murat hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    Şanzuman yağ filtresinden bahsediyor. Değişti mi?


    valla hiç bilmiyorum değişmedi herhalde ondan olur mu selenoid hatası
  • soulfly_br S kullanıcısına yanıt
    Selenoid mikron seviyesinde çalışır yagın içindeki minik partikülleri ve metal parçalarını süzer ve ayrıyetten mıknatıslarda olur bence şanzuman yagı ile filtre degisimi çok önemli.Filtre degişimi yapılırken beyin içerisindeki selenoidlerde temizlenip ölçümleri yapılır ise sorununuz düzelir muhtemelen iyi günler.
  • tesekkurler yardimlariniz icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • carevellevedat kullanıcısına yanıt
    çok teşekür ederim cevapladıgınız için
  • Arkadaşlar, yakın zamanda kaza yaptım, Aracım suzuki jimny 1.3, aracı devirdim, kaporta vs tüm işlemlemleri hal oldu, şanzıman da sıkıntı var, Aracı D'Ye aldığım zaman, boşa geciyor, 1-2-3 viteslere gecirdiğimde, 1'De D'ye geciyor, sebebi ne olabilir? Yardımcı olabilir misiniz
  • 
Sayfa: önceki 7778798081
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.