Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (58. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.189.807
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5657585960
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Umutisbecer U kullanıcısına yanıt
    Mobil 1 atf 220 attık artık. Hayirlisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hepinize güzel ve keyifli forumlar dilliyorum ve sorunumu ustalarıma ve siz değerli arkadaşlarıma yöneltiyorum .

    aracım 1999 model clio 2 1.6 8v lavato sıralı lpg sistemine sahip ve 145000 km de
    aracı ben 138000 km de satrın aldım ve aldıktan sonra şanzıman yağını değiştirdim vuruntu ve vites akışları ile alakalı sorun buşekilde ortadan kalktı ancak aracım yaklaşık olarak 140000km civarında iken şanzıman tribün keçesini patlattı ve bu parça değiştirildi .

    ancak asıl ve en büyük problem ise aracımın soğutma sistemi ile alakalı ve bu sorun şanzımana da sirayet ediyor. Şanzıman belli bir ısı sonrasında sadece yoğun trafik yada araç yokuş tırmandıktan sonra şöyle bir sıkıntı yaratıyor araç 1 - 2 -3 -4 gayet güzel ve akıcı olarak devam ediyor herhangi bir sorun yok ancak tadi a ki durana kadar . araç durduken tam tersi 4-3-2 yapıyor ve araç tam manası ile durduktan yaklaşık 5 ila 6 sn sonra büyük bir vuruntu ile 1. vitese geçiyor .Ancak dediğim gibi bu problem sadece araç çok ısındığı zaman tekrar eden bir arıza .

    yaptığım araştırmalar sonucu dpo yada al4 ismi ile geçen bu şanzımanlarda bu tip sıkıntıların sıkça yaşandığını öğrendim ancak hiç kimse bunun bir çaresinin ne olduğunu hiç bir şekilde yazmamış .

    şimdi siz kıymetli ustalarım ve bu konuda tecrübe sahibi olan arkadaşlarıma bu araç için bir çözüm önerisi rica ediyorum .




  • Arkadaşlar merhaba;

    aracim 1990 e30 bmw. otomatik. her ihtimale karsi yag degisimlerini ve kontrollerini sik yaparim. kilitlenen basliktaki yontemlerle sanziman yag seviyesini ve durumunu kontrol ettim az once. yag ust cizginin biraz ustunde renkte kirmizi. kullandigim yag atf2 genelde shellin yagidir. soruma gelince

    1) yag dogrumudur? su anki seviyesi zarar verirmi? yagi on konsolun onundeki bakim cubugundan ekliyorum sakincasi varmi?

    2) arac bazen kirmizi isikta durdum hareket edecegim kalkarken zorlaniyor sanki cekmiyor birden ipini koparmiscasina hizlaniyor. motor isisi arttiktan sonra ornegin 2 saatten sonra parktan D ye aldigimda kut diye geciyor. bunun haricinde hareket halindeyken vites gecisleri gayet normal vurma sarsma filan yok. az olmakla birlikte hareket halinde vites yukselttiginde zorlanir gibi olabiliyor.

    sizin gorusunuz nedir? sorun kaynagi ne olabilir? ben yagi hep ekledim hic tamamen degistirmedim ama dedigim gibi rengi kirmizi hala. tamamen degistirmem yarar saglarmi?

    desteginiz icin simdiden tesekkurler




  • keskinbiri K kullanıcısına yanıt
    Tammen değiştirmeniz daha sağlıklıdır. Sorunlarınızın bir kısmı da muhtemelen bu yüzden kaynaklanıyor. Yağın seviyesinden fazla olması çok sorun değil ama bu kez de yağ atacaktır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • S.a arkadaşlar
    Bende 2003 clio hb var otomatik tüplü
    Araçtan cok anlamam ama ama şanzıman da sanki problem var gibi

    Mesela geri vitese taktigimda herzaman olmasada arada bir vuruntulu geçiyor küt diye bir ses çıkıyor

    Vites 2 den 3 geçince bazen devir birden düşüyor 1500-2000e ve ne kadar gaza basarsam basayim orda kaliyor ayagimi hafif kaldirip tekrar gaz verince aniden 3500+ çıkıyor

    Bazen 4. vitese 4500 - 5000 devirde geciyor arac baya bağırıyor

    Çok nadirde olsa 2 den 3 gecerken arkadan biri ittirmis gibi oluyor arac ozellikle hafif rampa asagi inerken

    Bunlar problemmidir acaba ustalardan yardımlarını bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi by_MuKa -- 14 Mart 2014; 14:48:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ustam slm.2004 320d otomatik vites.motor araba 6-7 saatten fazla yattıktan sonra çalıştırdığımda D ye alıyorum.araç 5-10 saniye bekliyor.şanzıman yağ ve filtresi yeni değişti.sorun nedir?tşk..
  • Merhabalar, 1998 model otomatik 2000 cc 4x4 toyota rav4 aracım var. Araç 205,000 km de. Aracı 2 ay önce aldım aldıktan hemen sonra motor ve şanzıman yağları değişti. ancak

    aracımda geri (R) aldığımda vuruntu oluyor. bu vuruntu araç 2. vitesten 3. vitese geçerken de var. Bu vuruntu, aracı yüksek devirlerde kullandığımda daha şiddetli oluyor. Şanzıman

    yağını değişmeden öncede vardı bu sorun, değiştikten sonra da devam ediyor. Şanzıman yağını değişen ustama filtreyi değiştirdinmi diye sordum hayır dedi. değişmesini istediğimde

    ise; "servisi aradım onlarında filtre değişmesine gerek olmadığını hatta ellerinde fitre olmadığını" söylediklerini söyledi.

    Toyotanın tam otomatik şanzımanlarını çok kullandım (1999 avensis, 2008 rav4) bu şanzımanlara çok güveniyordum. Sorunun nereden kaynaklandığı konusunda tecrubesi olan arkadaşlar fikirlerini paylaşırsa çok memnun olacağım, şimdiden teşekkür ederim...




  • Ustalara soralım, 2005-2006 H kasa astra almayı dusunuyorum, easytronic olanlardan. Önerirmisiniz, ne gibi arızaları cıkar ve maliyetleri ne kadar olabilir ?

    Başından gecenler varsa bilgilendirirse sevinirim...
  • S.a araç 2005 golf 5 harflerin hepsi yanıyor ve araç hep 1. Viteste gösteriyor sebebi ve çözümü nedir yardımınıza ihtiyacım var
     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smt_85 -- 15 Mart 2014; 18:45:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar ustalarım... Focus 2010 otomatik aracım var. Ben de şöyle bir sorun var. Aracı çalıştırıp P konumundan R'ye aldığımda P yanıp yanıp sönüyor. Bir de vites sert geçiyor. P'den R'ye. Diğer geçişlerde ve yolda bir sıkntı yok. Yetkili Servis birşey yok dedi. Ama içim rahat etmedi. Yardımcı olan elleriniz dert görmesin diyor saygıyla selamlıyorum...
  • thedarbe kullanıcısına yanıt
    Aklıma tek sebep geliyor: Araç park edilirken düz yol, yokuş yukarı, yokuş aşağı demeden hep ilk önce P konumuna alınıyor; sonra el freni çekiliyor ki bu da vitese ciddi bir yük bindiriyor ve zamanla da bu sorun ortaya çıkıyor. Park edilirken vites N konumunda el freni çekilir ve yük el freninin üzerine bindirilir, ardından P konumuna getirilir. Bildiğinizi varsayıyor olsam da hatırlatayım dedim.
    2010 model bir araçta velev ki Ford Focus'ta kolay kolay durduk yere sorunlar çıkmaz. O yüzden bundan sonra bu konuya dikkat edin. Ayrıca araç 50-60000 km civarına gelmişse şanzuman yağını da bir değiştirmeniz faydanıza olacaktır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: virtue28

    Ustalara soralım, 2005-2006 H kasa astra almayı dusunuyorum, easytronic olanlardan. Önerirmisiniz, ne gibi arızaları cıkar ve maliyetleri ne kadar olabilir ?

    Başından gecenler varsa bilgilendirirse sevinirim...

    Burda öğüt verecek dğiliz ama genel geçer hatlarıyla otomatik vites araçları incelerken ve özellikle de alıcı konumundayken bildiğiniz şeyleri ben size tekrar hatırlatayım:
    Otomatik vites oldukları için çok dikkat etmeliyiz. Varsa mutlaka servis kayıtlarına bakmak lazım. Aracın vitese olası hasar verecek kazası var mı bakmak lazım. Araç sahibi vitesi bilinçli bir kullanıcı olarak ve hassas kullanmış mı bakmak lazım. Kısacası otomatik vites kısmı başta olmak üzere motoru, yürüyen aksamı, kazası belası, senelik ortalama 15-20000 km civarı yaptığını varsayarak km kontrolünü; bu tür klasik şeylere bakmak lazım.
    Otomatikler şanzumanlarda iyi kullanılmışlık ve bakımlılık devreye giriyor. Bugün 200000 kmdeki iyi bakımlı bir şanzuman sorun çıkartmazken 20000 kmdeki bir Mercedes-BMW şanzumanı sorun çıkartabilir. Özellikle sık yapılan bir hatadır ülkemizde: Araç tamamen durmadan D den R ye R den D ye geçirilir. Aynı şekilde D-R veya R-D yapılırken önce boşa alıp 1 saniye bekleyip geçirmek gerekir. Ayrıca park ederken N konumunda el freni çekilip öyle P ye almak lazım ki vitese fazla yük binmesin. Tabii böyle bir araç bulmak pek kolay değil. Onu da geçtim bunları bilmemize rağmen sıkışık trafikte yer yer gbizler de yapıyoruz aynı hataları. Şunu da bilelim ki: 200000 kmyi devirmiş bir otomatik şanzuman her an patlak verebilir. Sonuçta içindeki balatalar yıpranmış olacaktır. Lakin şanzuman tamir kiti ile revizyondan geçmişse o şanzuman bir 200000 kmyi daha sorunsuz devirir.
    İstediğiniz araçları bu tür bilindik kriterleriyle inceleyerek almanızı öneririz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Puanter P kullanıcısına yanıt
    O şanzumandan ciddi anlamda şüphelenmek gerekir. En kısa zamanda iyi anlayan bir ustaya-servise gösterin. Moralinizi bozmak istemem ancak sıkıntılı bir şanzumanı elden çıkartmak için sizi bulmuşlar gibime geldi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • actros v8 A kullanıcısına yanıt
    Sanki yanlış yağ seçimi var gibi geldi bana. Hani kışın çok soğuk yerlerde 10-40'lık motora 20-50 yağ koyarsın da o yağ sakız gibi kıvama gelir ve araç çalışmaz ya sizin de buna benzer bir şanzuman yağı seçiminde hata var bence. Kontrol ettirin ve aracınıza uygun yağı koydurtun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    üstad tesekkurler arac 45binde bugun servise bakıma gittim bilgisayara bağladılar birşey çıkmadı.şanzıman yağı hiç değişmedi.biraz hor kullandık sanırım.insallah birsey cıkmaz :(
  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    Genel bilgi icin Teşekkürler kardes, bu konulari unutmamak lazim. Aracin geçmişini, kac kisinin kullandigini felan arastirmak lazim. Cok el değiştiren araç suphelendirmeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • actros v8 A kullanıcısına yanıt
    Arkadaşim şanzimanin açilması gerekiyor.yag basinci muhtemelen dusuk veya piston oringlerinde asinma var.tamir takimi degistirilip revizyon yapilmasi gerekiyor.butur sikintilar genellikle yagin gec degistirilmesinden kaynaklaniyor.iyi gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Puanter P kullanıcısına yanıt
    Sizinde aracınizin yagi zamaninda degil gec degismis.normal sartlarda ariza yapmaz.yagin dogru konmus olmasi gerekiyor.sanzimanda filitre var ama degismesi icin sanzimanin sokulmesi gerekiyor.tamir kiti degisirse prblm kalmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha öncede bahsetmiştim ama hala bir çözüm bulunamadı. Aracım e38 7.40 BMW. 4. vitese geçişte hafif bir vuruntu var. Yaklaşık 1 senedir devam ediyor bir sıkıntı yaratmayacağı söylendiği için uğraşmadım. Vuruntu şiddetinde bir senedir artma yada azalma yok. Ama sebebini bulmaya çalışıyorum. En son yazılım güncellemeyi de denedim ama sonuç yok. Şanzuman beyninden kaynaklanır deniyor ama bir arkadaş ta hız sensörünü kontrol ettir dedi. Hız sensörüyle vitesin vuruntu yapması arasında bağlantı varmıdır? Anlayanlardan cevap bekliyorum...
  • mileman M kullanıcısına yanıt
    Muhtemelen mekatronikde problem olabilir yada 4.vitespistonunda.mekatronikdeki 4.vitesi kontrol eden selenoid valf aşinmistir.hiz sensoru ile alakasi yok.hiz sensoru ariza yaparsa arac servis moduna gecer sadece 3.vites olur baska olmaz.tamir takimi degisip mekatronik elden gecmesi lazim iyi gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 5657585960
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.