Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (49. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.190.439
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ...
     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
  • Arkadaşlar ben de herkesin yeni yılını içtenlikle kutlarım. Umarım yeni yılda herkes umduğu beklediği şeylere maddi ve manevi olarak kavuşur. Güzel bir yıl geçirir.

    Ben de kendi yaşadığım bir problemi anlatmak istiyorum. Ayrı başlık açmıştım ama pek ilgi görmedi. Yazdıklarımı aynen buraya da kopyalıyorum

    "Arkadaşlar bu akşam başıma bir olay geldi. Normalde yapmıyacağım bir şey dalgınlıkla yaptım. Yokuş aşağı aracı park etmek için manevra yapıyordum. İki aracın arasına gireceğim bir kaç kez manevra yapmam gerekti. Araç "D" konumunda ileri giderken (gaza basmadan kendi hızıyla manevra yapacak kadar kısa bir süre) tam olarak durmadan "R" ye aldım. Araba hafif bir sallandı. Daha sonra tekrar ileri almak için "D" aldığımda vitesi bildiğin arabayı titretti vites. Aracı düz yola indirip bir kaç kez P'den D'ye, N'den D'ye falan aldım. Her seferinde aracı sarsarak D konumuna geçti. Daha önceden böyle sarsarak geçmiyordu. Ciddi bir problem mi yarattım kendime? Daha önceki araçlarımda hep otomatikti. Bu hususa hep dikkat ederdim ama insan oğlu bazen boş bulunup aynısı yaptığım oluyordu ama hiç birinde daha sonra böyle sarsıntılı D'ye geçme falan olmadı. Gece gece moralim bozuldu gerçekten. Bir kere böyle birşey yapmayla vites bozulabilir mi sizce? Araç Peugeot RCZ bu arada."

    Bu arada bunları yazdıktan sonra aracı yetkili servise götürdüm. Vitesde hiç bir hata bulamadılar. İki kere bilgisayara bağlandı test yapıldı. Daha sonra sorunun motor kulaklarından veya şanzıman kulaklarından olabileceği söylendi. Motor kulaklarından birinde zaten gevşeme varmış. Yetkili serviste tamir olayı olmadığı için direk değiştirmemiz gerekiyor dediler. Ben de garanti devam ettiği için tamam dedim. Motor kulaklarını değiştirdiler. Sorun azalmakla birlikte (yani şimdi bazen yapıyor bazen yapmıyor). Şanzıman kulağı ellerinde olmadığı için sipariş verdiler haftaya gelecekmiş. Onu da değiştirince sorun geçer diyorlar.

    Yetkili servisin dediği bu arkadaşlar. Siz ne diyorsunuz bu hususta?




  • Merhaba,

    2010 civic otomatik aracım var 5 ileri

    40.000 km de şanzuman yağını değiştirdim. özel bir serviste
    katalogda honda ATF-Z1 görünüyor du ama usta castrol Transmax DIII koydu

    bundan sonra durduğumda D den P ye geçtiğimde veya tam tersini yaptığımda tık diye bir ses gelmeye başladı

    bende 2,000 km sonra gidip servisten orjinal yağ aldım ve dışarda değitirdim ses azaldı fakat heçmedi
    bir kez daha mı değiştirsem birde araba düşük hızlardayken viteste gaza basınca sanki bir vııııı diye bir ses geliyor gaza basınca boşta bırakınca olmuyor şanzumanla alakası olabilirmi?
  • arkadaşlar e39 2001 5 kasa aracım var. araç vitesteyken akmıyor, şanzıman arabayı fazla tutuyor gibi geliyor. aracı boşa alınca akmaya başlıyor. neden olabilir fikri olan var mı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zanaks

    arkadaşlar e39 2001 5 kasa aracım var. araç vitesteyken akmıyor, şanzıman arabayı fazla tutuyor gibi geliyor. aracı boşa alınca akmaya başlıyor. neden olabilir fikri olan var mı?

    arkadaşlar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba,

    babama ait peugout marka 307 otomatik vites aracımızda (2004 model.) şanzuman arızası olduğu söylendi.

    şanzımanda sıkıntı 3-4 geçişinde çok sert bir ses ve sarsıntı ile geçmekte devir sanki boşta gaza basıyor gibi 5000-6000 lere çıktıktan sonra geçiş yapıyor fakat hemen auto gear fault arızası ile D konumuna geçip 3. vites üzerine çıkmıyor ve inmiyor. bunun dışında araçta şanzımandan geldiğini varsaydığım bir ses sanki bir metal sürtünme sesi gibi ses gelmekte (gaza bastığımda ve gazdan ayağımı çektiğimde) . tüm bunları motor ısındıktan sonra ( çok fazla dur kalktan sonra) yapmakta. araç çekişten düşmekte.

    bunun dışında benzi düşük ışığı yandığında vites geçişlerinde müthiş bir hızlanma oluyor. kendi kendine gazı köklüyor. valla korkuyoruz öndeki araca giricez diye :D

    kocaelinde ikamet etmekteyim bana ii bir şanzıman ustası gerektiği söylendi . yardımcı olabilirseniz sevinirim ?

    birde bu yeni çıktı dönüşlerden sonra sürekli fren hidroliği düşük ikazı alıyorum kontrol ettirdim bir şey çıkmadı sizce neden olabilir.




  • Merhaba arkadaslar 2004 model mercedes clk 270 cdi bi araca sahibim araci vitese aldigimda 40 50 metre gittikten sonra bosa alio otomatikmen ve yerinde kalior acaba sanjumanda ne gibi bi sorun olabilir ? Aynisi geri vites icinde gecerli bilgisayara bagladim sadece yag problemi var cikti ama ustalar sanzuman balatalari ve tork konverteru degismesi lazim dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @zanaks
    Sorununuz hakkında herhangi bir bilgim yok. Yalnız otomatik vitesi kati suretle ve hiçbir sebeple boşta kullanmayınız.

    @shephick
    Şanzımanınız kendisini korumaya alarak 3. viteste takılı kalıyor. Yağ değişimini deneyin. Lakin bu yağ değişimi sorununuzu büyük ihtimalle çözmeyecek. Çünkü 3. Vitesten 4. vitese geçişlerde boşa düşmesi hayra alamet değildir. Selenoid tıkanması yaşıyora benziyorsunuz. Yağ değişimi, selenoid tıkanıklıklarını temizleme veya gerekirse selenoid değişimi gerekiyor. Ayrıca beyne de bir bakılması gerekiyor. Biraz külfetli bir arızanız var gibi duruyor.

    @dnstw
    Balatalar sıyırdı sıyıracak. Yakın zamanda yanık kokusuyla beraber şanzıman revizyonuna girmeniz gerekecek. Daha ciddi hasarlara sebep olmadan sağlam bir servise veya ustaya gösterin. Ayrıca tork konventörünün illa değişmesi gerekmez. Tamir edilebilir düzeydeyse tamir edilebilir. Yalnız değişim ve tamir arasındaki fiyat farkına göre karar verin. Arada fazla fark yoksa yeni parça her zaman iyidir.

    Hepiniz için söylüyorum ki İstanbul dışında önerebileceğim herhangi bir şehirde herhangi bir usta ya da servis yok. Araştırmasını ve seçimini sizler yapacaksınız.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • @tigger_agc
    Servisinizin söylediği doğrudur. Zaten bu kulak değişimlerinden sonra da sorununuz geçmezse işi biraz sertleştirirsiniz.

    @ucanlaz
    Yanlış yağ seçimi bu tür sonuçlara sebep olabilir. Yalnız yağ değişimini doğru yağ ile yaptığınızda tüm yağı boşalttıkar mı? Sanmıyorum. Bu nedenle tork konventöründe 3 litre kadar yanlış yağ kalmaya devam etti. Sorununuz bu yüzden devam ediyor. Eski yağı tamamen boşaltıp yerine doğru yağdan yepisyenisini koyacak bir servise gidin veya bu yönde talepte bulunun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  •  OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ

    Ben bu şanzıman yağı olayını iyice kafaya doladım.İlk önce aracımın vites kutusunu belirledim.Diğer otomatiklerden ayrı olarak araçtaAL4 DPO vites kutusu varmış bunu kesinleştirdim.Sonra vitesin kullanım kılavuzlarını okurken bu bilgiyi buldum.Ama şanzıman yağınız ömürlüktür denmiş.Ama araçların kullanım süreleri 10yıl olarak biliyorum.Acaba 10yıl olarak mı söylenmiş yoksa gerçekten ömürlük mü?!? Yine anonim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lewel123 -- 3 Ocak 2014; 23:51:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    @tigger_agc
    Servisinizin söylediği doğrudur. Zaten bu kulak değişimlerinden sonra da sorununuz geçmezse işi biraz sertleştirirsiniz.

    @ucanlaz
    Yanlış yağ seçimi bu tür sonuçlara sebep olabilir. Yalnız yağ değişimini doğru yağ ile yaptığınızda tüm yağı boşalttıkar mı? Sanmıyorum. Bu nedenle tork konventöründe 3 litre kadar yanlış yağ kalmaya devam etti. Sorununuz bu yüzden devam ediyor. Eski yağı tamamen boşaltıp yerine doğru yağdan yepisyenisini koyacak bir servise gidin veya bu yönde talepte bulunun.


    Cevap için teşekkürler. Motor ve şanzıman kulakları değişti fakat sıkıntıma çare olmadı. Bugün aracı detaylı inceleme yapılmak üzere teslim ettim. Lakin dikkatimi çeken bir şey vardı. Araç soğukken bu titreme olayını yapmıyor. Ne zamanki motor ısınıyor o zaman N'den D'ye geçirken titreme yapıyor. Bundan dolayı acaba şanzıman yağı olabilir mi diye düşündüm ve bu görüşümü servisle paylaştım. Bir az önce telefon ettiler ve şanzıman yağının oldukça kararmış olduğunu ve sorunun bundan kaynaklı olabiliceğini yağı değiştirip deneme yapacaklarını fakat yağ değişimlerinin garantiye girmediğini 380 tl fiyatı olduğunu söylediler. Ben de tamam değiştirin dedim. Sizce sorun bundan kaynaklı olabilir mi?

    Bir de henüz 2 yıllık bir araçta şanzıman yağının bu duruma gelmesi mümkün mü? Eğer normal bir durum değilse yağı bu hale getiren ne olabilir?




  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim, servis ile görüştüm bana tüm yağın değişemeyeceğini bir kez daha 3 litre değişimi yapalım düzelir dediler ne dersiniz bu duruma

    yani yanlış yağdan 2.000 sonra orijinal bir değişim yaptım
    1000 km sonra bir değişim daha yapsam düzelirmi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucanlaz

    tüm yağın değişemeyeceğini

    Tüm yağı boşaltıp değiştirecek bir başka servis varsa oraya gitmenizi öneririm. Eğer böyle bir servis yoksa şu anki servisinizin dediği gibi 1000 km lik aralıklarla 2-3 kez yağ değişimi sorununuzu çözecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tigger_agc
    Bir de henüz 2 yıllık bir araçta şanzıman yağının bu duruma gelmesi mümkün mü? Eğer normal bir durum değilse yağı bu hale getiren ne olabilir?

    Kullanım şartları dahilinde 2 yılda da yağ sorunu olabilir 2 ayda da. Eğer yoğun trafikte ya da çok sık kullanılan bir araçsa süreç daha hızlı işleyecektir.

    5-6 yıl veya 50000-60000 km de bir değiştirilmesi gereken şanzıman yağı kullanım şartlarına göre daha erken de değiştirilebilir.

    Araç soğukken herhangi bir sıkıntı vermezken sıcakken verdiği sıkıntıyı ise şuna bağlayabiliriz: Şanzıman yağı ortalama 140 derece sıcaklıkta çalışırmakta olsa da zorlu kullanım şartlarında, özellikle de yoğun trafikte beklemelerde ve dur kalklarda 200 derecelere kadar çıkar. Eğer şanzıman yağı iyi durumdaysa bu 200 derece hiçbir şey ifade etmez. Yağ eskimişse birtakım problemler baş gösterir ve 200 dereceden tekrar 140 derecelere düştüğünde sorunlar kendiliğinden geçer.

    Sizin servis biraz ayıp etmiş. Koyacakları 4 litre yağa 380 TL fiyatı abartmışlar. Zaten şanzımanın küçük bir kısmı sökülerek tüm yağın bışaltılıp yeni yağ konulması bile işçilik dahil 500 TL iken tutup da 4 litre yağa 380 TL ne demektir? 4 litre yağın işçilik dahil ederi 100-150 TL'den fazlası değildir. Aracınız garanti kapsamında çıkmayacaksa daha uygun fiyatlı bir yere gitmeniz doğru olacaktır. Garanti kapsamında çıkıyorsa yapacak bir şey yok.




  • Herkese iyi formlar,

    Benımde sayın ustalarıma bir sorum olacak. Aracım 2004 Passat 1.8T Tiptronic vites.
    Arac 2 nci vitesten 3 ncü vitese gecerken diğer viteslere göre biraz daha yüksek devirlerde
    gecmekte. yaklasık 3000 devirde. Bu bir sorun mu yada nasıl bir sorun neden kaynaklanabilir.
    Bu arada arac 106 binde muhtemelen yag değişimi hiç yapılmamıs. Vites gecişlerinde vuruntu yok.
    En kısa zamanda yag değişimini gerceklestıreceğim.

    Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir reklamcı eksikti, tam oldu. El şikayet butonu :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • forumdaki arkadaşlar iyi akşamlar ben aydın dan yazıyorum yeni üyenizim yaklaşık 3 ay önce 92 model 1.8 golf 3 otomatik vites aldım yaklaşık 5000 km kadar kullandım arabamdan da memnundum
    ancak 3-4 gün önce arabamda vites arızası oluştu şöyleki araba kalkışlarda hareket ediyor 20 km hıza ulaştığında vites geçişi esnasında araba sanki boşa geçmiş gibi bağırıyor ve gitmiyor hız azalınca tekrar yükleniyor gaza basınca motor bagırıyor ama araba hızlanmıyor geri vitese taktığımdada araba hiç yüklenmiyor gaza bastıgımda da yavaş bir şekilde hareket ediyor burda usta yok biri yağ ilavesi yaptı sonuç aynı izmirde tamircileri varmış ama 2000 ila 3500 tl arasında yapılır diyorlar tecrubeli veya bu olayı yaşamış arkadaşlar varsa yardımlarınızı bekliyorum arıza mekanikmidir yoksa beyinden midir çahilcxe bir iş yapmak istemiyorum herkeze iyi aksamlar
  • forumdaki arkadaşlar iyi akşamlar ben aydın dan yazıyorum yeni üyenizim yaklaşık 3 ay önce 92 model 1.8 golf 3 otomatik vites aldım yaklaşık 5000 km kadar kullandım arabamdan da memnundum
    ancak 3-4 gün önce arabamda vites arızası oluştu şöyleki araba kalkışlarda hareket ediyor 20 km hıza ulaştığında vites geçişi esnasında araba sanki boşa geçmiş gibi bağırıyor ve gitmiyor hız azalınca tekrar yükleniyor gaza basınca motor bagırıyor ama araba hızlanmıyor geri vitese taktığımdada araba hiç yüklenmiyor gaza bastıgımda da yavaş bir şekilde hareket ediyor burda usta yok biri yağ ilavesi yaptı sonuç aynı izmirde tamircileri varmış ama 2000 ila 3500 tl arasında yapılır diyorlar tecrubeli veya bu olayı yaşamış arkadaşlar varsa yardımlarınızı bekliyorum arıza mekanikmidir yoksa beyinden midir çahilcxe bir iş yapmak istemiyorum herkeze iyi aksamlar
  • hamza09 H kullanıcısına yanıt
    Öncelikle hoş geldiniz.

    Üzülerek söylüyorum ki: Sizin aracınızda selenoid tıkanması, beyin arızası ve balata sıyırması üçlüsünden en azından birisi var. Hepsinin olma ihtimali de var. Servisinizin verdiği fiyatlar hemen hemen doğru maalesef.

    Bu kapsamda daha önce yazdığım bir yorumu aynen tekrar yazıyorum. Takip etmeniz gereken sıra da budur.

    Şanzıman yağı en son kaç yıl önce ve kaç km önce değiştirilmiş biliyor musunuz?

    Bu tür durumlarda ilk önce şanzıman yağına bakılır. Eskiyse araca uygun yağ ile değiştirmek; eksikse tamamlamak gerekir. Tahmini masraf: 100-200 TL

    Eğer yağ yakın zamanda araca uygun yağ ile değiştirilmişse ve eksiltme de yapmamışsa selenoid tıkanmalarından şüphelenir. Selenoidler ve beyin sökülüp bir güzel benzinle yıkanarak temizlenir. Temizlik işe yarasa da geçici bir çözüm olur. Tahmini masraf: 200-250 TL.

    Ancak geçici çözümdür bu. En iyisi selenoidlerin değişimidir, değiştirmektir. Tahmini masraf: 650-800 TL.

    Şanzıman ya da araç beyninde ciddi bir arıza vardır. Araç beyninin kabloların yenilenmesi ya da kopuklukları varsa giderilmesi tahmini masrafı 300-350 TL; şanzıman beyin değişimi 900-1000 TL.

    Her arıza yapan ama aracı hareket eden herkeste olacağını sanmıyorum ama olası şanzıman tamir kiti ile şanzıman revizyonu: 1500-3000 TL.

    Bunlar sırasıyla gidilmesi gereken tamir yöntemleri ve işçilik dahil tahmini fiyatlar. Eğer işçiliği kendiniz yapacaksanız hepsinde 100-500 TL arası düşün fiyatlardan.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Murat hocam kolay gelsin ben arabanın şanzımanını indirttim aydında tüm balatalar takıldı filtreler değişti toparlandı dün gece arabayı çalıştırdık yine aynı arıza var beyinden şanzımana giden kabloyu söküyoruz araba yine gidiyor ama aynı başta tarif ettiğim arızayı yapıyor ustanın dediğine göre şanzımanın içindeki seloidlerde bulunan kutuda bobinlerden biri ölçü aleti ile bakındığında değerleri diğerlerine göre çok düşük olduğunu söyledi bu olay bir anda gelişti belkide şanzımanı boşuna indirttik ya bu beynin sağlam olup olmadığını nası l anlayabiliriz bana bir yol gösterirseniz sevinirim aydın küçük yer parça ve işi bilen usta pek yok
  • 
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.