Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (40. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.189.906
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serif4371

    Selam 2008 jetta 57 binde dsg şanzıman aracım uzun yoldan gelip biraz beklemeden sonra P,R,N,D,S yanıp sönüyor ve pedala bas işareti çıkıyor hata kodu 18148 Clutch Temperature Monitoring P1740-012- aracı stop edip kontağı çıkardıktan bir iki dakika sonra düzeliyor. Şanzıman yağı değiştireceğim ne önerirsiniz. Saygılarımla...

    Devir sensörü arızalıymış özel servisler ve bazı arkadaşlar mekatronik demişlerdi. Bu arızanın nedeni devir sensörüymüş Gaziemir Vosmerdeki arkadaşlara teşekkürler. Masraf etmeden önce yetkili servise danışmakta fayda var.
  • Ustalar herkese selam,
    2000 model seat ibiza 1.6 16v 75lik otomatik vites aracım var. Aracımı çok seviyorum ama son 1 ayım sıkıntı stres maddi kayıp v.s. ile geçti ve araçtan resmen soğudum.
    Araç genel bakımlar yapılmak üzere Ankara Şaşmazda bulunan sözde tanıdık bir servise bıraktım bir hafta kaldı. Aracı teslim aldım evime 3 kilometre kala aracın vites geçişlerinde beni korkutan şeyler olmaya başladı. Bende yine aklıma kötü şeyler getirmeyerek geçer, aracı çok yordum ısınmıştır düşüncesiyle aracı stop edip bıraktım. Sabah işe gitmek için aracı çalıştırdım fakat dün akşam çıkan sorun devam ediyordu. Artık korkmaya başladım. Nitekim bu korkunun maliyeti bana 2.250,00-TL'ye mâl oldu :(
    Araçtaki sorunum vites 2 den 3e geçerken direk sıyırıyor 4.vitese geçiyordu. Şaşmazda önüme gelen otomatik ustalarına gösterdim Cihaza bağladılar ve direk 3.vites 5.vites ve roketlemede sorun olduğunu şanzımanın revize edileceğini söylediler. Maliyet dedim 2.000-2.500 tl bulur dediler.
    Daha fazla uzatmayayım burda helal süt emmiş ustaları hakkından fazlasına göz dikmeyen işini doğru yapan ustaları ayırıyorum ama lanet olsun ustayım diye dolaşan sahtekarlara.
    Neticede borç harç bulduğum 2.250,00 tl yi ödedim. Araç bu süre zarfında 2 hafta sanayide kaldı. Neyse aracın hazır gel al dediler. Aracı aldım. Yaşadığım sorunların tamamı gitmişti. Fakat şimdide aracın vites yükselmelerinde ara sıra vuruntu yapıyor. Vites düşüşlerinde ise sadece 3.ve 2.viteslerde hissedilir derecede küt diye vites düşüyor.
    Aradım benim değerli ustamı, ha bu arada aracı almaya gittiğimde ustaya söyledim sıkıntı çıkarmı bana tekrar diye. Yok yok 20 yıl bin dedi. Neyse aradım ustayı bu araba böyle böyle yapıyor dedim beni endişelndiriyor dedim. Bişey olmaz o yağını falan yeni koyduk alışması lazım zamanla vites geçişleri düzelir dedi. Aradan bir hafta geçti fakat vites geçişlerim hissedilir derece arttı küt diye vuruntulu bir şekilde 2.3.viteslerde bunu yapıyor. Bu cumartesi tekrar yanına gidecem. Beş kuruşta para vermeyecem. Arızayıda gidermez ise mahkemeye verecem.

    Ben burda değerli ustalara sesleniyorum Bu tamirci sorunumu gidermez ise, bu sorun neden kaynaklanır, aracı kime göstereyim yardımlarınızı canı gönülden bekliyorum. Görüşmek üzere...




  • herkeze merhaba benim 2001 golf 4 otomatik aracım var 1 vitesten 2 vitese geçerken garip sesler çıkarıyo birde uzun yolda 3 ten 4 vitese kısa bir süreliğine geçmedi neden olabilir arızası ne kadar tutar bilgi için teşekkürler..
  • Bu otomatik şanzuman ustalarını ve birde alakası yok bu konuyla ama turbocuları bir türlü anlayamıyorum.Aracım ilk kalkışlarda o kadar sıkıntılı o kadar ağırdı ki motor ustam ya turbo arızalı yada şanzuman da bir sıkıntı var dedi.Netice de önce turboyu turbocu da iyice incelettik(bu kısım başlı başına sıkıntı olmakla beraber şanzumanda da aynı sıkıntıları çektim.) sıkıntı çıkmadı.Şanzumancı arkadaşlar aracımı şöyle bir sürüyor şanzumanı açıp bakmak lazım deyip olayı kapatıyorlar.Ustam ne olabilir diyoruz şanzuman inmeden bilemeyiz diyorlar en az 3000tl yi bulur gibi yükseklerden uçuyorlar.Şanzumanı indirtince masraflar tavan yapıyor , önceki aracım honda hrw den tecrübeyle sabittir.Şu bozuk kesin 2000-3000 çıkar dediler eyvallah dedik 5500tl girdi.Ustam çok para topla arabayı dedim mi zaten indi bindi parası bi dünya.Yazık değil mi arkadaşım indir bindir şanzumancı şanzumancı gez artık.Kendi motor ustama, kardeşim sen bu şanzumanı indir bildiğin güvendiğin ustalara göster dedim artık.Ankara şaşmaz ostim vesair 3-5 usta kucağımızda şanzumanla gezmek işime gelmedi, ostim 88 otoda muharrem usta varmış tanımam etmem.Tork konvektörü ve türbin bir adette sensör değişti.Neticede aracım taş gibi olmakla beraber 5-6000tl masrafı var diyen arkadaşları kınıyorum .Sadece türbin ve konvektöre ikinci el çıkmada olsa ( Sıfırı bulunmayan parçalar) 1 yıl garantili şanzumancımdan aldım aracımı ve sadece kendi ustama da el emeği ile birlikte 2200tl ile yırttık. Ustalarım bu işin daha uygunu oluru olmaz mı da el emeğine dünya para alırsınız. Tamam araba X5 Q7 vesair pahalı lüks araçlar olur, parçası harbi pahalıdır sözümüz yok. Ama işçilik indiri bindiri neticede aynı bu meletlerin. Bizde fotokopi tamir işi yapıyoruz her ne marka olursa olsun arızaları fixtir işçilikleri aynıdır aynı parayı isteriz,tek fark parçaları birbirlerinden ucuz yada pahalıdır.Velhasılı kelam araban mı var derdin var,az çok usta olacaksın, iyi araştırıp her önüne gelene hemen kapılmayacaksın.Belki bende şu an yanılıyor olabilirim ustalarım kızabilir bana, çok iş icabı kızan eden oluyor bizlerede ama müşteri veli nimettir derdi ne ise anlatacaksın kişiye , araştırma imkanı vereceksin kesin ve net olacaksın.SAYGILARIMLA




  • kurdale K kullanıcısına yanıt
    hocam öncelikle aracınız hangi şehirde o önemli.. ankarada ise şaşmaz sanayi sitesinde 22. sok ta bir şanzuman tamircisi var. kenan usta.. bendede aynı sorun vardı 3-4 tane şanzuman tamircisi gezdim 2000 ila 3500 arası fiyat çektiler.. ben kenan ustaya götürdüm çok çok daha uygun bir rakama tamir etti allah razı olsun... ve garantide verdi.. şuan5 ay fala oldu mükemmel hiç bir sıkıntı yok hatta mükemmel ötesi tavsiye ederim. önce aracı kendi test ediyor gerek görürse makinaya baglıyor teşhisi koyuyor ve sana olacak rakamı veriyor.. bazan çok küçük bir parçadan dolayıda olabiliyor ( mesela beyindeki bir yayın özelligini yitirmesi gibi ) ona göre fiyat veriyor... kesinlikle tavsiye ederim.. istersen tel verebilirim. telden bi görüş sana ne oldugunu masrafını aşagı yukarı söylesin..
  • kurdale K kullanıcısına yanıt
    hocam öncelikle aracınız hangi şehirde o önemli.. ankarada ise şaşmaz sanayi sitesinde 22. sok ta bir şanzuman tamircisi var. kenan usta.. bendede aynı sorun vardı 3-4 tane şanzuman tamircisi gezdim 2000 ila 3500 arası fiyat çektiler.. ben kenan ustaya götürdüm çok çok daha uygun bir rakama tamir etti allah razı olsun... ve garantide verdi.. şuan5 ay fala oldu mükemmel hiç bir sıkıntı yok hatta mükemmel ötesi tavsiye ederim. önce aracı kendi test ediyor gerek görürse makinaya baglıyor teşhisi koyuyor ve sana olacak rakamı veriyor.. bazan çok küçük bir parçadan dolayıda olabiliyor ( mesela beyindeki bir yayın özelligini yitirmesi gibi ) ona göre fiyat veriyor... kesinlikle tavsiye ederim.. istersen tel verebilirim. telden bi görüş sana ne oldugunu masrafını aşagı yukarı söylesin.. @kurdale
  • hayırlı günler aracım citröen saxo 1.6i 97 model otomatik vites bügün aracı park ettim ve tekrar kullanmak istediğimde vites park konumunda kaldı vites kolunu dye aldığımda araç gitmiyor tekrar pye aldığımda pye geçerken zorluyor ve ses geliyor acaba yağından olabilirmi
  • bi çok yorumu ve yazılanları okudum bi an mazi gözümde canlandı 1.5 yıl önce dsg sorunu ile karşılaştım önce araç surekli ikaz verdi sonra ısınma uyarısı aldım sonra sesler gelmeye başladı ki bunlar yaklaşık 2 sat içinde oldu servise götürdüğümde inanın aracı yakasım geldi 7bin tl fiyat

    sanayiye çoktım şaşmazda baya dolandık çıkma bulabilirmiyiz diyo oda içi ne olduğu belli değil 2.5-4 bin arasında fiyatlardaydı.. ve ne yazıkkı servise 6.3 bin tl ye anlaşarak on gün sonra aracımı aldım ve aldığım gün kurtuldum.. dsg mi asla diyorum ve sarun yaşayan arkadaşlara Allah tan sabır diliyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sider844

    hayırlı günler aracım citröen saxo 1.6i 97 model otomatik vites bügün aracı park ettim ve tekrar kullanmak istediğimde vites park konumunda kaldı vites kolunu dye aldığımda araç gitmiyor tekrar pye aldığımda pye geçerken zorluyor ve ses geliyor acaba yağından olabilirmi

    2 olasılık var gibi duruyor.
    1. Vites park sensörü bozulmuş veya kırılmış ve P'den D'ye çekince park kilidi açılmıyor. Basit bir sorun.
    2. Balatalar sıyırmış. Durum vahim. Şanzıman revizyonu.



    @öcüü..
    Haklısın. Ciddi bir arızada çok büyük paralar saçılıyor ortaya. Hayır, usta denen usta bozuntuları da gerçekten anlasalar içimiz yanmaz. Bir bellemişler: Açmadan bir şey diyemem, 2-3000 TL tutar. Oysa çoğu sorunumuzda o kadar basit, ufak tefek ve 100-200 TL'yi geçmeyen arızalar oluyor ki...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 7 Ekim 2013; 21:58:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • taşşimasu T kullanıcısına yanıt
    Vites pozisyon şalteri (Multi function switch) arızalı.
  • S.A. Ustalar. Öncelikle buraya zamanini feda ederek bilgisini esirgemeyip paylasan herkese tesekkür ederim. Zorda olan insanlara yardim eli uzatmak büyük bir erdemdir. Malesefki bu erdem den haberi olmayan insanlarda var ama onlarinda yolu buradan gecmiyor cok sükür.Birkac sorum olacak, cevaplanabilirse minettar olurum. Aracim 98 vectra B 2.0 CD otomatik. Bundan 10ay-8000 km kadar önce sanzimana radyatördeki yag sogutucusundan su sizdigi icin revizyon edildi.Türbininde balatalari degistirildi. Tamir sonrasi ilk bi kac kilometre yavas kalkista silkeleme yapiyordu ama artik kesti.Uzun süredir araci calistirip iki dakika motoru istip D ye takip hareket ediyorum,yaklasik bi 100-150 mt kadar 1.ci vitesde gidip sonra yumusakca üst vitese geciyor.Bunu motor sicakken bile bi yarimsaat kapali dursa ve hareket edilse yine bi 100-150 mt sonra ilk vitesi yükseltip sonra normal devam ediyor. Bidahada tekrarlamiyor. Bu normalmidir?
    2. sorum 2.vitesden 3.cü vitese gecerken ayagim gaz pedalinda olursa vuruntu yapmasi. Vites gecisinde ayagimi gazdan ceker ve vites atmasina yardimci olursam daha yumusak geciyor ve vuruntuyu pek hissetirmiyor. Yine bilhassa ilk calistirmada aracı d veya r ye taktıgımda hemen harekete gecmiyor 1-2 saniye gibi bir sure bekleme yapıyo,eger vitese takıp hemen gaza basarsam 1-2 saniye sonra alıyo ve vuruntu yapıyo.Revizyonu yapan yerle konuyu görüstügümde bi 8000-10000 km sonra yag degisimi yapalim hem sanziman alismis olur hemde olusmus balata pisligi varsa temizlenir dediler.beraberinde beynide bi temizleyip sorunun giderilecegini söylediler. Acikcasi gitmeden önce sizin fikrinizi almak isterim.Beyin degisirmi yoksa temizlik kurtarirmi? Maliyetler ne olur acaba.




  • Şanzıman yağının değişmesi bir çözüm olabilir. Lakin yağın doğru olduğundan kesinlikle emin ol. Dextron 3G yağ ideal olandır sizin araçta. Kesinlikle başka yağ konulmasına kim, hangi usta ne derse desin izin verme. Aracın P ya da N konumundan R veya D konumuna geçişlerde 0,5-1 saniye civarı bekletmesi normal olandır, burda bir sıkıntı yok.

    Beyni revizyon ederken neden temizlememişler? Ayrıca revizyon ederken neden içeride balata pisliği bırakmışlar? Bunları da bir sor bakalım. Beyin temizlenmesi de bir nebze çözüm olabilir ki inşallah böyledir. Beyin değişimi oldukça külfetli olacaktır çünkü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 10 Ekim 2013; 18:26:35 >
  • .
  • aracın vuruntulu vites degiştirmesi vuruntu sebebi 4 ana unsurdan olabilir (1 aracın yagı eksik veya filitresi tıkalı (2 aracın kalkış dray gurubunun balataları sıkısıktır veya zayıflamıştır (3 şanzıman gurup merkezlemesınde calısan burc vs teflon vs sekman gibi parcalardan yada hidrolik gurupda sorun olması )(4 seloneidler)bu 4 ana unsurlarda sıkıntı yasanırsa vuruntu olur.

    araç vitesleri yerinde ve zamanında değiştirmiyor ise bu sebeb 2 unsurdan olusan arızalarda olabilir (1 aracın hidrolık ünütesi yağ basıncını tutamaz yada aracın şanzıman hızını gören sansörle vs müşürler problemli olabilir (2 aracın guvannör bölumunde problem yağ basıncını orantılı seloneitler

    arac vites degiştirirken bosa cıkıyor ise bu sebeb 2 unsurda olusur (1 arac vites değitirirken hangi guruba geçiş yaptı,ise o gurup tutmaz tekrar geri döner geciş yapmak istediği gurup arızalıdır yada hidrolik grupda problem vardır (2 güneş dişlisi ünütesinde geçiş yaptığında tutamadığı grubun firezesi sıyırmış olabilir




  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    topkapıda otomatik şanzımancı serdar usta diye bir usta bozuntsu var 99 model astram 50 60 kilometre sıkışık trafikten sonra araba ısınınca zorlama yapıyordu otomatik arıza ışığı yanıyordu ona götürdüm tork könverktör bozuk şanzıman inecek dedi eyvallah dedim ne kadar tutar 2 2.500 dedi ne zamana biter dedim 1 haftaya kesin dedi sonra beni aradı şanzıman parçaları alınacak 1.500 para vermen lzım eyvallah dedik verdik şimdi 3 hafta oldu adamı hergün arıyorum yarın kesin yarın kesin diyor şimdi en son 3 gün önce şanzıman olmadı vitese geçmiyor diyor yarın arayacam dedi 3 gün oldu hala arayacak
  • drö kullanıcısına yanıt
    Usta işi gerçekten biraz da şans işi. Allah yardımcın olsun. Umarım aracını geç de olsa alırsın ama adamakıllı bir şekilde tüm sorunların düzelmiş halde alırsın.

    Şunu da belirteyim: Benim kayınbiraderde de bundan 3-4 yıl kadar önce seninkine benzer bir durum olmuştu. Aynı arıza olmayabilir tabi. Şanzımanı revizyon edilmişti ve usta beceriksizliğinden 1 haftada bitecek işi 1 ay uzatmıştı. Aracın işini bitirince vitesler halen sorunluydu ve 1. ve 4. vites çalışmıyordu. Sadece 2. ve 3. vites çalışıyordu ki 2 vitesli araba mı olur dediğimizde utanmadan bu arabanın kompresyonu düşmüş o yüzden diyordu. Kayınbirader nerdeyse arabasının motorunu indirtecekti, ustaya inanmıştı. Aman dedim yapma, götürüp servisinde kompresyon testine tabii tutunca motor canavar gibi çıkmıştı. Sonrası malum: Ustaya iyice yüklenmeler vs. Meğerse bu usta bozuntusu şanzıman tamir kitini almamış bile, hep eski parçaları temizleyip temizleyip takmış. Sonradan kavga dövüş tek kuruş daha vermeden zorla yaptırmıştık.

    Bunu neden anlattım. İşi kasten bu kadar uzatıyor olabilir. İşin sonunda da motor kompresyonu düşük filan derse sakın ha motorunu açtırma. İlk önce kompresyon testine sok servisinde.




  • Merhabalar citroen c4 mcp dizel aracımla bugun garaj çıkışında hafif geri kaçırarak kalktım sonra dışarda durdum yarım sonra saat çalıştırdım sonra N den A ya geçerken cart sesi ve hissedilir sarsıntı oldu 5-10 defa yürümeden denedim aynısı oldu 2km gittikten sonra durdum ve olmadı. Aracı stop ettim 2 dk sonra çalıştırdım yine oldu ve tekrar kesildi bu bir arızaya mı işaret



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkay.bykygc -- 12 Ekim 2013; 1:12:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S.A. Arkadaşlar 2008 elegance otomatik vites honda civic var bende. Geri viteste daha homurtulu sanki taşlı yolda ilerliyormuşum gibi ses geliyor. Bir de motor soğukken daha gürültülü. Bunlar normal mi yoksa neyin göstergesi?
  • Herkese selamlar. 96 E34 520 otomatik bir aracım var. bazen 3. viteste takılı kalıyordu, overdrive için gaza bastığımda araç vites küçültüp normele dönüyordu. Sorunun beyinden büyük ihtimalle selonoidlerden kaynaklandığını düşündük ve tamir için beyni açtık, selnoidler elektronik testlerde sıkıntılı çıktı. iki kez beyni söküp taktığımızda yeni (1gün öncesinden) koyduğumuz yağın aşırı kirlendiğini görüp, (sanırım separatörler ve burçlar ) tamir takımının da değişmesinin iyi olacağını söylediler. Dolayısıyla onları da yeniledik. Fakat arıza geçmediği gibi araç artık her seferinde 3 te takılı kalıyor, overdrive özelliği de gitti. elektronik olarak ne şanzımanın içinde ne de beyinde bir arıza görünmüyor. En az 5 şanzımancı gezdim fakat çözüm bulamadık. Sorun ne olabilir? aracı bu halde ankara'ya getirmek mümkün mü? mümkünse ustam bana iletişim bilgilerinizi verebilirseniz sevinirim.




  • tsknrl T kullanıcısına yanıt
    Hangi şehirdesin?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.