- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
2010 Cevap244493 Görüntüleme119 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     11 [13] 15 16 17 18 19 20      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
9 Mesaj
6 Ağustos 2013; 19:31:38 

Sırasıyla en başından anlatıyorum

1. Aracımı park ederken ileri geri vs vites değiştirirken bir anda olduğu yerde kaldı. Gaza basıyorum ne ileri ne geri gidiyor. Sanki sol teker tarafından birşey çıkıp giriyor gibi garip sesler oldu. Neyse stop edip çalıştırdım düzeldi. Yerine park ettim. (Kendiliğinden düzeldi)

2. Sonra ertesi gün farkettim ki araç normal çalışıyor gidiyor fakat 4. vitese geçmiyor. 1,2,3 sorunsuz ama 4 e geçmiyor. ( Sorun devam ediyor)

3. Ve aracım sık sık sigorta attırıyor. (Vites arızasıyla beraber başladı )

4. Aracım vites kolu P'ye geçmemeye başlamıştı. Zor geçiyordu. (O da kendiliğinden düzeldi.)

Yağdan mı ? Filtreden mi ? Türbin hız sensöründen mi ? Taraklardan mı ? Soketlerden mi ? Yoksa şanzuman sökülüp balatamı değişecek?

Dediğim gibi hiç sarsıntı vs yok , şu yukarıda ki sorunların hepsi kendiliğinden düzeldi. Şuan sadece 4. vitese geçmemeye başladı. En fazla 3'e çıkıyor.

Sorun ne olabilir sizce ?

Ankaradayım


_____________________________



 
12 Mesaj
9 Ağustos 2013; 0:41:46 

Merhaba Kamil Usta Bir Sorum Olacak 2000 Model Clio1.6 Rte 8v Ov Bir Araç Aldım Aldığım kişi araçla İlgili Hiç Bir Bakım Yaptırmamış Dolasıyla Daha Önce Neler Yapıldığınıda Bilmeden Aldık Aslında Bir Kaç Yere Gösterdik Fakat Olumsuz Bir şey Söylemediler Bizde Aldık Neyse.
Ben Aracı Aldıktan 1 Hafta Kadar Sonra Araç Şanzıman Arıza Işığını Yakmaya Başladı Işık Yanınca Araç Çekişten Düşüyor Belkide Vitesten Çıkıyordu.Aracı kenara çekip stop edip tekrar çalıştırıyordum düzeliyordu fakat bu sorunu sadece araç soğukken yani ilk çalıştırmamda araç ısınmadan önce yapıyordu.bursada oto perbaya götürdüm bilgisayara bağlayıp bakmamız gerekiyor dediler olur dedik bağlayıp baktılar bir sürü hata kodu vardı sildi ve bilgisayara bağlıyken tekrar test sürüşüne çıktık ve dediğim arıza tekrarladı ve sorun tespit edildi otomatik şanzuman selenoidi arızalı dendi değişmesi gerekiyordu değiştirilmesini onayladım ertesi gün aracı getirip tüm işlemler bitene kadar başında bekledim Zaten Söküldüğünde mecburen Değişmesi Gereken iki adet selenoid var dendi

2 Adet Selenoid ---- ELEKTRO VANA MODUL DPO 7701208174 ---- 400 tl
Atf 2 Yağ --- 4 litre ---- 60 tl
işçilik ---- ---- 130 tl toplamda 590 tl

Parçalar değişti sorunum düzeldi fakat şimdide araç kalkışlarında 1 nci vitesten 2 nci vitese geçerken veya 2 den 1 e geçerken vuruntu yapıyor.diğer viteslerde böyle sorun yok şuanlık bu vuruntu sorunu çok canımı sıkmaya başladı açıkçası birde 3 ten 4 vitese geçerken bir anlık (1 saniyelik) sanki boşa çıkıyormuş gibi birşeyler yaptı dün acaba hidrolik beyinlemi ilgili sorunum var bu selenoidleri taktıktan sonra tekrar sisteme tanıtmak gibi bir şeymi gerekiyordu yoksa yada programmı atılması gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim.


_____________________________



 
11 Mesaj
9 Ağustos 2013; 16:32:07 

selamlar 1.6 otomatik fiesta powershift aldım acemiyim aylık bakımlarını nasıl yapmalıyım ve en çok merak ettiğim ne kadar yakar aracın sorun çıkarmaması için hangi bakımları ne kadar süreyle yapmam lazım teşekkürler..


_____________________________



3164 Mesaj
10 Ağustos 2013; 11:26:33 

Öncelikle herkeze hayırlı bayramlar diliyorum.
Aracım hakkında bilgi vermem gerekirse aracım 2005 Renault Scenic 2.0 16v privilage BVA...
Aracımla dün İzmirden Çeşmeye gelirken aracı manuel modda baya seri kullandım test etmek için sürekli vites düşürüp arttırdım.Bu aradada hava sıcaklıgı 40–42 derece yazıyordu termometrede ayriyetten klimayı hiç kapatmadım.Aradan 1saat geçti aracın ekranında ^^VİTES KUTUSU HARARETİ^^ yazdı.Sonra vitesi 4e aldım 5dk yavaş yavaş gidince yazı kalktı..Bu hata normalmidir yoksa aracında problemmi var.Otomatik vitesinde hiçbir sorun yok ne vuruntu yapıyor nede zor geçiyor hiç sorun yaşamadım..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzaya gerek yok, after all, everything is forbidden...2.0privilage


2598 Mesaj
11 Ağustos 2013; 0:51:08 

Meteg adlı kullanıcının http://mobile.donanimha...opic.asp?m=23246333&p=1 linkinde vermiş olduğu bilgilerin ilgili kısmını alıntılıyorum:

quote:

Orijinalden alıntı: meteg

normalde yağ sıcaklığı 80 derece ama İstanbul gibi sıkışık trafiklerde 140 dereceyi bulur. eğer şanzımanı yükte tutarsanız o zaman 200 ü geçer. işte tam bu noktada eğer yağınız eskidi ise diğer bir deyişle eğer yağ kan kırmızısı değil, kahverengi, siyah ise ve koku varsa işte şanzımanınız o zaman kızarır patates gibi. özellikle 140 derece üzerindeki sıcaklıklarda yağın iyi durumda olması çok ama çok önemlidir.


Ayrıca otomatik vites araçlarımızda her 60000 km ya da 6 yılda (hangisi önce dolarsa) bir şanzıman yağını değiştirmemiz gerekmekte.
Aracınızın 2005 model olduğunu düşünürsek hiç km yapmasanız bile 6 yıldan fazla geçtiği için şanzıman yağının değişmesi gerekmekte.
Sorununuz da muhtemelen değişmemiş şanzıman yağı.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 11 Ağustos 2013; 0:53:45 >

Bu mesajda bahsedilenler: @lewel123 Bu mesaja 1 cevap geldi.


_____________________________

Hacı Fış Fış


İt, Köpek (Kangal Hariç) Arkadan Saldıracağına; Kurtlar (Bozkurt Dahil) Önden Saldırsın.


3164 Mesaj
11 Ağustos 2013; 12:04:23 

quote:

Orijinalden alıntı: MuratbanK

Meteg adlı kullanıcının http://mobile.donanimha...opic.asp?m=23246333&p=1 linkinde vermiş olduğu bilgilerin ilgili kısmını alıntılıyorum:



Ayrıca otomatik vites araçlarımızda her 60000 km ya da 6 yılda (hangisi önce dolarsa) bir şanzıman yağını değiştirmemiz gerekmekte.
Aracınızın 2005 model olduğunu düşünürsek hiç km yapmasanız bile 6 yıldan fazla geçtiği için şanzıman yağının değişmesi gerekmekte.
Sorununuz da muhtemelen değişmemiş şanzıman yağı.

DexronIII yağlara Yetkili servis ve özel renault servisi ömürlük diyor.Eğer sanzımanda bir sorun yoksa değiştirmene gerek yok diyorlar.Değiştirenlerin arabalarında ise yağ değiştikten sonra bazı sorunlar ortaya çıkmış.

Ama değişmesi gerekir derseniz hemen değiştirmeye hazırım.


_____________________________

İmzaya gerek yok, after all, everything is forbidden...2.0privilage


2598 Mesaj
11 Ağustos 2013; 14:44:32 

Sırf böyle şanzıman yağı değişmez, ömürlüktür diye direten kendini bilmez birkaç densiz yüzünden meteg gibi bu işten en ufak bir çıkarı olmayan tecrübeli, bilgi sahibi değerli bir usta küsmüş ve kıymetli bilgilerini bizlerle paylaşmaz olmuştur.

Şanzıman yağı değişmez demelerinin tek sebebi: İlerleyen zamanlarda 3000-5000 TL'lik masraflarda bol kazanç sağlamaktır.

Kitapçıklara da hiç güvenme. Kimisi yanlış çeviriyken kimisinde de doğru çeviri yanlış ifadelerle verilmiştir.

İmkanın olursa İngilizce bir kitapçık bulup ilgili kısmı çevirir veya çevirtirsen orda araca göre aynen şöyle yazar: 6 yıl ya da 60000 km'de (hangisi önce dolarsa) şanzıman yağınızı değiştirmeniz tavsiye olunur. Doğru şanzıman yağı grubu ve otomatik şanzıman hakkında detaylı bilgi sahibi olmak için bu linkteki meteg ustanın ilk mesajını baştan sona sıkılmadan okuyunuz: http://mobile.donanimha...opic.asp?m=23246333&p=1

Kimi araçta 40000 km der kiminde 90000 km der. En ideal olanı da 6 yıl ya da 60000 km'de bir değişimdir.

Şöyle düşünelim: Kan grubun nedir bilmiyorum. Kendi kan grubum A (RH) +
Şimdi doğuştan itibaren benim kan grubum budur ve ölene kadar da değişmez. Lakin bu kan vücudumda her daim yenilenir. Çünkü içerisindeki alyuvarlar da akyuvarlar da kan hücreleri de zamanla özelliğini kaybeder. Bunlar kanım kendini yeniledikçe yenilenir ve sağlıklı bir şekilde çalışmaya devam eder. Aynı mantıkla otomatik şanzıman yağının da ilgili zamanlarda yenilenmesi şarttır.

Kısacası şanzıman yağını muhakkak değiştirmelisin. Lakin bu değişimi gerçekten güvenilir bir serviste yaptır. Ve kesinlikle uygun olmayan bir yağ koydurtma.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 11 Ağustos 2013; 14:53:27 >

Bu mesajda bahsedilenler: @meteg, @lewel123 Bu mesaja 1 cevap geldi.


_____________________________

Hacı Fış Fış


İt, Köpek (Kangal Hariç) Arkadan Saldıracağına; Kurtlar (Bozkurt Dahil) Önden Saldırsın.


3164 Mesaj
11 Ağustos 2013; 14:51:35 

quote:

Orijinalden alıntı: MuratbanK

Sırf böyle şanzıman yağı değişmez, ömürlüktür diye direten kendini bilmez birkaç densiz yüzünden meteg gibi bu işten en ufak bir çıkarı olmayan tecrübeli, bilgi sahibi değerli bir usta küsmüş ve kıymetli bilgilerini bizlerle paylaşmaz olmuştur.

Şanzıman yağı değişmez demelerinin tek sebebi: İlerleyen zamanlarda 3000-5000 TL'lik masraflarda bol kazanç sağlamaktır.

Kitapçıklara da hiç güvenme. Kimisi yanlış çeviriyken kimisinde de doğru çeviri yanlış ifadelerle verilmiştir.

İmkanın olursa İngilizce bir kitapçık bulup ilgili kısmı çevirir veya çevirtirsen orda araca göre aynen şöyle yazar: 6 yıl ya da 60000 km'de (hangisi önce dolarsa) şanzıman yağınızı değiştirmeniz tavsiye olunur. Doğru şanzıman yağı grubu ve otomatik şanzıman hakkında detaylı bilgi sahibi olmak için bu linkteki meteg ustanın ilk mesajını baştan sona sıkılmadan okuyunuz: http://mobile.donanimha...opic.asp?m=23246333&p=1

Kimi araçta 40000 km der kiminde 90000 km der. En ideal olanı da 6 yıl ya da 60000 km'de bir değişimdir.

Şöyle düşünelim: Kan grubun nedir bilmiyorum. Kendi kan grubum A (RH) +
Şimdi doğuştan itibaren benim kan grubum budur ve ölene kadar da değişmez. Lakin bu kan vücudumda her daim yenilenir. Çünkü içerisindeki alyuvarlar da akyuvarlar da kan hücreleri de zamanla özelliğini kaybeder. Bunlar kanım kendini yeniledikçe yenilenir ve sağlıklı bir şekilde çalışmaya devam eder. Aynı mantıkla otomatik şanzıman yağının da ilgili zamanlarda yenilenmesi şarttır.

Kısacası şanzıman yağını muhakkak değiştirmelisin. Lakin bu değişimi gerçekten güvenilir bir serviste yaptır. Ve kesinlikle uygun olmayan bir yağ koydurtma.

En kısa zamanda değiştiricem.İzmir'de tavsiye edebileceginiz otomatik vites servisi var mı?Bide benim araç için Dexron III sanzıman yağı mı lazım? 2005 ScenicII 2.0 BVA 4 ileri klasik tork konvektörlü sanzıman


_____________________________

İmzaya gerek yok, after all, everything is forbidden...2.0privilage


2598 Mesaj
11 Ağustos 2013; 14:55:13 

Evet dextron 3G sizin araca uygun olan yağ. kesinlikle başka yağ koydurtmayın.
Sakın ha sakın işin üçkağıt boyutuna kaçan rastgele bir ustaya götürme derim. İzmir'de olduğunuz için bildiğim bir usta yok. Olur da İstanbul'a yolunuz düşerse bildiğim ustaların telefonlarını verebilirim.

Kaldı ki sizin aracınızda vites geçişleriyle filan ilgili hiçbir sıkıntı yok. Sadece yağınız özelliğini kaybetmeye başladığı için aracı biraz sıkıştırınca vites hatası vermiştir. Yağınız yeni olsaydı o hatayı da almazdınız. Sıkışık bir trafikte aynı sorunu yaşamanız olasıdır. Akıcı bir trafikte bu hatayı almazsınız.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Bu mesajda bahsedilenler: @lewel123


_____________________________

Hacı Fış Fış


İt, Köpek (Kangal Hariç) Arkadan Saldıracağına; Kurtlar (Bozkurt Dahil) Önden Saldırsın.


1558 Mesaj
11 Ağustos 2013; 15:16:02 

takip


_____________________________



 
88 Mesaj
12 Ağustos 2013; 0:31:51 

Şanzıman yağı ömürlük değil. Değiştirildikten sonra araç bilgisayara bağlanıp '"oil age counter-yağömür sayacı" parametresinin sıfırlanması gerektiğini okumuştum. Çünkü yağ eskidikçe vites geçişleri değişiyor. Şanzıman da bu parametreden anlıyor. Sıfırlanmazsa eski yağa göre vites değişimi uyguluyor. Bu Renault Clio için geçerli bazı araçlarda yağ durumunu takip eden bir sensor var, bu işlem yapılmıyor.

Ayrıca yağ seviyesinin de doğru ayarlanması çok önemli.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Bu mesajda bahsedilenler: @lewel123


_____________________________

Gigabyte P35-DS3R / Intel E8200 / HIS HD4850 ICEQ4 / Kingston HyperX 2x1Gb 1066Mhz / Creative X-Fi XtremeGamer / 2x Seagate 7200.10 250 Gb (Raid0) / Samsung 932GW / Logitech X540 / MGE Nova AVR600 UPS / ArcticCooling Freezer Pro


3164 Mesaj
12 Ağustos 2013; 8:00:56 

Peki yetkili servisler bu yağı değiştirmiyor mu?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzaya gerek yok, after all, everything is forbidden...2.0privilage


2598 Mesaj
12 Ağustos 2013; 10:58:29 

Yetkili servisler tabi ki değiştiriyor yağı. Lakin çoğu servise şanzıman yağını değiştir deyince aval aval bakıyor adama. O yüzden ömürlük yağ, değişmez filan deseler bile siz ısrar edin. Uygun yağın konulup konulmadığına bizzat bakın. Yağ değişirken aracın başında siz de bulunun. Zaten sanayiideki bilmediğiniz rastgele bir ustadansa yetkili servis daha doğru bir seçimdir. Sanayiide iyi bildiğiniz bu işi hakkıyla yapan bir usta da yetkili servisten daha doğru bir seçimdir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Bu mesajda bahsedilenler: @lewel123


_____________________________

Hacı Fış Fış


İt, Köpek (Kangal Hariç) Arkadan Saldıracağına; Kurtlar (Bozkurt Dahil) Önden Saldırsın.


 
3 Mesaj
13 Ağustos 2013; 20:19:04 

iyi akşamlar.
corolla 2006 tam otomatik dizel vasıtam var.
vitesteyken (D,2,L) frene basarken cır cır gibi bir ses geliyor istisnasız her seferinde. vites geçişlerinde veya başka türlü bir problem yaşamıyorum. camlar açıkken gayet rahat duyulabilen yükseklikte bir ses.
yardımcı olabilirseniz eğer, şimdiden teşekkürler.


_____________________________



2598 Mesaj
13 Ağustos 2013; 23:41:54 

O sesi iyi bilirim; cırcır da cırcır.
Araçta gaza basınca ses kesiliyor ama rölantideyken ya da viteste olsa bile ayağını gazdan çekince ses geliyorsa acilen baktırmalısın. Bizdekinde benim gelişimi herkes 1 km öteden geldiğimi anlıyor iyidir diyordum da dalga geçiyordum çevremdekilere. Sonrasında balatalar sıyırınca aklım başıma geldi. Ayrıca 1500-2000 TL'yi gözden çıkarman gerekebilir. Ben hazır açılmışken vites kutusunun yanında alt takımları, motoru filan da elden geçirtmiştim ve bana maaliyeti 3000 TL'leri bulmuştu. Lakin korkma. Senin bir yağ değişimi (150-200 TL) ile sorunun çözülebilir. Olası kötü senaryo ise: Senin sadece bir şanzıman tamir kiti (400-500 TL) ve işçilik maaliyeti (300 TL), hadi en kötü ihtimal bir de selenoid takımı değişimi (350 TL) civarı bu işten sıyırırsın. Yine de 1000 TL'yi gözden çıkarman gerekebilir. Eğer İstanbul'daysan usta önerebilirim. Başka şehirdeysen bir şey diyemem usta konusunda. Tek diyebileceğim bu konu ihmale gelmez.

Düzenleme: Dikkat etmemişim; frene basınca demişsin. Fren ile ilgili (balatalar, diskler, fren merkezi, yağ durumu ve seviyesi vb.) kısımları kontrol ettirin. Otomatik vitesli araçlarımızda ışıklarda veya yoğun trafikte bekleme yaptığımızda düz viteslere oranla frenlerimize çok daha fazla yük biniyor; anormal bir durum değil.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 14 Ağustos 2013; 1:05:52 >

Bu mesajda bahsedilenler: @temelal


_____________________________

Hacı Fış Fış


İt, Köpek (Kangal Hariç) Arkadan Saldıracağına; Kurtlar (Bozkurt Dahil) Önden Saldırsın.


 
3 Mesaj
14 Ağustos 2013; 16:54:48 

Slm arkadaslar.forumda daha yeniyim.istanbul cekmekoydeyim.arabam 2001 passat 18t triptronik vites.benim sorunum arada bir 4 den 5 e gecerken alttan bi vurma oluyor.arac 225 binde.sanziman yagini deistirdikten sonra basladi vuruntu.acaba boyle bisey basina gelen varmi.tamirciye gittim 2500 - 4000 tl hazirla sanziman beyni deisecek diyor.ne yapmam lazim sastim kaldim...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



2598 Mesaj
14 Ağustos 2013; 22:07:41 

Yok daha neler deseydin. Evet eğer ciddi bir vites sorunun varsa 2000-5000 TL arası bir masrafın olur. Lakin halihazırda hareket eden ve vites geçişlerini sağlayan, sadece bir vites geçişinde vuruntu yapan bir sistemde ciddi bir hata vardır demek de çok saçma. Sorunun basitçe selenoid tıkanması filan da olabilir.
Çekmeköy'de olduğun için benim daha 1 ay önce şanzımanı komple revizyondan geçirttiğim Bostancı Oto Sanayideki Ferabi (sanayide Fahri Usta diye biliniyor) ustanın kartını resimleyip gönderiyorum. Eğer ki Ferabi ustaya gidersen mavi Hyundai Elantrasını yaptıran hoca gönderdi dersen beni hatırlar ve sana yardımcı olur. Ben çok memnun kalmıştım ustadan. Tabi piyasaya göre 250 TL fazla verdim orası ayrı. Yalnız ben memnun kaldım diye hemen ona teslim et aracını demem. Sonuçta babamın oğlu değil. İlk önce aracınla yanına git. Derdini dermanını anlat. Tahmini sorun, tamir ve masraflarını öğren. Ondan sonra ona mı yaptıracağına başkasını mı araştıracağına kendin karar ver. İşte kart resmi:


0



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 14 Ağustos 2013; 23:43:12 >

Bu mesajda bahsedilenler: @raskolnikowiskow


_____________________________

Hacı Fış Fış


İt, Köpek (Kangal Hariç) Arkadan Saldıracağına; Kurtlar (Bozkurt Dahil) Önden Saldırsın.


1776 Mesaj
14 Ağustos 2013; 22:27:53 

hatalar Akü değişiminden sonra tamamen düzeldi mi?

Bu mesajda bahsedilenler: awolcd


_____________________________

Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekanı unut. Daima çalışkan ol!!!


 
3 Mesaj
15 Ağustos 2013; 10:43:23 

Sayin muratbank arkadasim ilgine tesekkur ederim.
Mesajin beni cok umutlandirdi..en kisa zamanda bostanciya gidecem.zaten iyi bi uytaya ihtiyacim var.saygilar...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
9 Mesaj
15 Ağustos 2013; 11:56:31 

Arkadaşlar herkese iyi forumlar. Yeni konu açmayayım sorularımı burada sorayım dedim.

Arabam 2010 Koleos DCİ BVA. 51.000 km'yi birazcık geçti. İlk sahibiyim, üç kez serviste (15 bin, 30 bin, 45 bin) bakım yapıldı Garantisi 5 ay kadar önce doldu. Ben de servise götürmeyi bıraktım. Şanzıman yağı konusunda tereddütlerim var. Geçişlerde kayda değer bir sıkıntı hissetmiyorum. Fakat ilk hızlanmalarda şanzımanın gaza tepkisi yetersiz gibi geliyor. Yani gazın dibine kadar basmayınca araba nazlanarak hızlanıyor. Bunun yanında kick-down tepkimesi biraz daha yavaş gerçekleşmeye başladı gibi geldi. Onun dışında ses, geçiş problemi gibi şeyler yaşamıyorum. Şimdi gelelim sorularıma

- Yağın değişimi gelmiş midir? (Servis ısrarla yağ ömürlük değişmez dedi, ustam da kontrol edelim yağ bozulmadı ise gerek yok fabrikanın koyduğu yağ piyasadakilerden çok daha iyidir dedi)
- Hangi yağı kullanmam gerek. (Meteg Üstadın mesajlarından birinde 4*4'ler ve arazi araçları için Dexron V kullanılmalı diye birşey okudum)
- Arabanın kitapçığında şanzıman yağı değişimi konusunda en ufak bir bilgi ya da öneri yok.
- Arabanın üzerindeki şanzıman 6 ileri, AJ8 diye bir kodu var. Telefonda konuştuğum bir şanzıman servisi XTrail ile aynı dedi, 7-8 litre yağ alır dedi ama Mobil'in sitesinde şanzımanın 3,7 lt. yağ aldığı yazıyor.
- Yağ değişimi yapılırken vakumlu makina ile tamamı mı değişmeli yoksa parça parça mı değişim yapılmalı??

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.



_____________________________

DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ


2598 Mesaj
15 Ağustos 2013; 14:30:13 

Bu mesajından 14 mesaj üstteki mesajımı okursan o şanzıman yağının değişmemesi diye bir şeyin söz konusu olmadığını görürsün. Ayrıca o mesajda verdiğim linkteki meteg ustanın konusunu muhakkak baştan sona sıkılmadan okuyunuz. Gerçekten aydınlatıcı bilgiler mevcut.

raskolnikowiskow
Rica ederim



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 15 Ağustos 2013; 14:31:51 >

Bu mesajda bahsedilenler: @serdemg, @raskolnikowiskow Bu mesaja 1 cevap geldi.


_____________________________

Hacı Fış Fış


İt, Köpek (Kangal Hariç) Arkadan Saldıracağına; Kurtlar (Bozkurt Dahil) Önden Saldırsın.


 
9 Mesaj
15 Ağustos 2013; 14:46:53 

quote:

Orijinalden alıntı: MuratbanK

Bu mesajından 14 mesaj üstteki mesajımı okursan o şanzıman yağının değişmemesi diye bir şeyin söz konusu olmadığını görürsün. Ayrıca o mesajda verdiğim linkteki meteg ustanın konusunu muhakkak baştan sona sıkılmadan okuyunuz. Gerçekten aydınlatıcı bilgiler mevcut.

raskolnikowiskow
Rica ederim


MuratbanK yağı değştirme konusunda ikna oldum zaten. Servise güvenmemem gerektiğini de anlamış bulunuyorum. Lakin aşağıdaki sorularım halen geçerli.

- Yağın değişimi gelmiş midir? (Servis ısrarla yağ ömürlük değişmez dedi, ustam da kontrol edelim yağ bozulmadı ise gerek yok fabrikanın koyduğu yağ piyasadakilerden çok daha iyidir dedi)
- Hangi yağı kullanmam gerek. (Meteg Üstadın mesajlarından birinde 4*4'ler ve arazi araçları için Dexron V kullanılmalı diye birşey okudum)
- Arabanın kitapçığında şanzıman yağı değişimi konusunda en ufak bir bilgi ya da öneri yok.
- Arabanın üzerindeki şanzıman 6 ileri, AJ8 diye bir kodu var. Telefonda konuştuğum bir şanzıman servisi XTrail ile aynı dedi, 7-8 litre yağ alır dedi ama Mobil'in sitesinde şanzımanın 3,7 lt. yağ aldığı yazıyor.
- Yağ değişimi yapılırken vakumlu makina ile tamamı mı değişmeli yoksa parça parça mı değişim yapılmalı??

İlginize teşekkür ederim.



_____________________________

DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ


 
3 Mesaj
15 Ağustos 2013; 18:44:00 

Muratbank hocam selamlar.bugun fahri udtanin yanina gittim.sizin yolladiginizi soyledim.tanidilar.adam vitese elini atar atmaz sanziman tasi kirilmis beyni kolay kolay bozulmaz bunlarin dedi.parca listesini sana verecem kendin alirsin iscilik 500 tl alirim dedi.insallah.1-2 haftaya durumu duzeltip bu sorunu asacam.saygilar..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



282 Mesaj
15 Ağustos 2013; 19:34:44 

quote:

Orijinalden alıntı: gokanuysal

Merhaba Kamil Usta Bir Sorum Olacak 2000 Model Clio1.6 Rte 8v Ov Bir Araç Aldım Aldığım kişi araçla İlgili Hiç Bir Bakım Yaptırmamış Dolasıyla Daha Önce Neler Yapıldığınıda Bilmeden Aldık Aslında Bir Kaç Yere Gösterdik Fakat Olumsuz Bir şey Söylemediler Bizde Aldık Neyse.
Ben Aracı Aldıktan 1 Hafta Kadar Sonra Araç Şanzıman Arıza Işığını Yakmaya Başladı Işık Yanınca Araç Çekişten Düşüyor Belkide Vitesten Çıkıyordu.Aracı kenara çekip stop edip tekrar çalıştırıyordum düzeliyordu fakat bu sorunu sadece araç soğukken yani ilk çalıştırmamda araç ısınmadan önce yapıyordu.bursada oto perbaya götürdüm bilgisayara bağlayıp bakmamız gerekiyor dediler olur dedik bağlayıp baktılar bir sürü hata kodu vardı sildi ve bilgisayara bağlıyken tekrar test sürüşüne çıktık ve dediğim arıza tekrarladı ve sorun tespit edildi otomatik şanzuman selenoidi arızalı dendi değişmesi gerekiyordu değiştirilmesini onayladım ertesi gün aracı getirip tüm işlemler bitene kadar başında bekledim Zaten Söküldüğünde mecburen Değişmesi Gereken iki adet selenoid var dendi

2 Adet Selenoid ---- ELEKTRO VANA MODUL DPO 7701208174 ---- 400 tl
Atf 2 Yağ --- 4 litre ---- 60 tl
işçilik ---- ---- 130 tl toplamda 590 tl

Parçalar değişti sorunum düzeldi fakat şimdide araç kalkışlarında 1 nci vitesten 2 nci vitese geçerken veya 2 den 1 e geçerken vuruntu yapıyor.diğer viteslerde böyle sorun yok şuanlık bu vuruntu sorunu çok canımı sıkmaya başladı açıkçası birde 3 ten 4 vitese geçerken bir anlık (1 saniyelik) sanki boşa çıkıyormuş gibi birşeyler yaptı dün acaba hidrolik beyinlemi ilgili sorunum var bu selenoidleri taktıktan sonra tekrar sisteme tanıtmak gibi bir şeymi gerekiyordu yoksa yada programmı atılması gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim.

.selam arkadaşim her halde selenoidlerı yan sanayı takılmış ondan olabilir birde yağ seçimınız iyi değil dexron3 kulanmanız lazımdı siz başka kulanmışsınız iyi günler


_____________________________

çözüm 555 501 75 94


282 Mesaj
15 Ağustos 2013; 19:40:34 

quote:

Orijinalden alıntı: serdemg

Arkadaşlar herkese iyi forumlar. Yeni konu açmayayım sorularımı burada sorayım dedim.

Arabam 2010 Koleos DCİ BVA. 51.000 km'yi birazcık geçti. İlk sahibiyim, üç kez serviste (15 bin, 30 bin, 45 bin) bakım yapıldı Garantisi 5 ay kadar önce doldu. Ben de servise götürmeyi bıraktım. Şanzıman yağı konusunda tereddütlerim var. Geçişlerde kayda değer bir sıkıntı hissetmiyorum. Fakat ilk hızlanmalarda şanzımanın gaza tepkisi yetersiz gibi geliyor. Yani gazın dibine kadar basmayınca araba nazlanarak hızlanıyor. Bunun yanında kick-down tepkimesi biraz daha yavaş gerçekleşmeye başladı gibi geldi. Onun dışında ses, geçiş problemi gibi şeyler yaşamıyorum. Şimdi gelelim sorularıma

- Yağın değişimi gelmiş midir? (Servis ısrarla yağ ömürlük değişmez dedi, ustam da kontrol edelim yağ bozulmadı ise gerek yok fabrikanın koyduğu yağ piyasadakilerden çok daha iyidir dedi)
- Hangi yağı kullanmam gerek. (Meteg Üstadın mesajlarından birinde 4*4'ler ve arazi araçları için Dexron V kullanılmalı diye birşey okudum)
- Arabanın kitapçığında şanzıman yağı değişimi konusunda en ufak bir bilgi ya da öneri yok.
- Arabanın üzerindeki şanzıman 6 ileri, AJ8 diye bir kodu var. Telefonda konuştuğum bir şanzıman servisi XTrail ile aynı dedi, 7-8 litre yağ alır dedi ama Mobil'in sitesinde şanzımanın 3,7 lt. yağ aldığı yazıyor.
- Yağ değişimi yapılırken vakumlu makina ile tamamı mı değişmeli yoksa parça parça mı değişim yapılmalı??

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.



selam arkadaşim arcanız daha yenı şanzıman yağinız vakuma gerek yok siz normal değişdırınız iyi günlerr


_____________________________

çözüm 555 501 75 94


2598 Mesaj
15 Ağustos 2013; 20:12:11 


quote:

Orijinalden alıntı: raskolnikowiskow

Muratbank hocam selamlar.bugun fahri udtanin yanina gittim.sizin yolladiginizi soyledim.tanidilar.adam vitese elini atar atmaz sanziman tasi kirilmis beyni kolay kolay bozulmaz bunlarin dedi.parca listesini sana verecem kendin alirsin iscilik 500 tl alirim dedi.insallah.1-2 haftaya durumu duzeltip bu sorunu asacam.saygilar..

Umarım en kısa zamanda en ucuz şekilde ve en kaliteli ve sorunsuz şekilde çıkarsınız bu işten.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Hacı Fış Fış


İt, Köpek (Kangal Hariç) Arkadan Saldıracağına; Kurtlar (Bozkurt Dahil) Önden Saldırsın.


 
9 Mesaj
15 Ağustos 2013; 22:36:51 

quote:

Orijinalden alıntı: pumpman

Sırasıyla en başından anlatıyorum

1. Aracımı park ederken ileri geri vs vites değiştirirken bir anda olduğu yerde kaldı. Gaza basıyorum ne ileri ne geri gidiyor. Sanki sol teker tarafından birşey çıkıp giriyor gibi garip sesler oldu. Neyse stop edip çalıştırdım düzeldi. Yerine park ettim. (Kendiliğinden düzeldi)

2. Sonra ertesi gün farkettim ki araç normal çalışıyor gidiyor fakat 4. vitese geçmiyor. 1,2,3 sorunsuz ama 4 e geçmiyor. ( Sorun devam ediyor)

3. Ve aracım sık sık sigorta attırıyor. (Vites arızasıyla beraber başladı )

4. Aracım vites kolu P'ye geçmemeye başlamıştı. Zor geçiyordu. (O da kendiliğinden düzeldi.)

Yağdan mı ? Filtreden mi ? Türbin hız sensöründen mi ? Taraklardan mı ? Soketlerden mi ? Yoksa şanzuman sökülüp balatamı değişecek?

Dediğim gibi hiç sarsıntı vs yok , şu yukarıda ki sorunların hepsi kendiliğinden düzeldi. Şuan sadece 4. vitese geçmemeye başladı. En fazla 3'e çıkıyor.

Sorun ne olabilir sizce ?

Ankaradayım


Benden başka herkese profosyonel çözümler sunuluyor. Mantıklı açıklamalar yapılıyor. İşin garip tarafı en açıklayıcı biçimde yazan da benim. O değilde yeminle kendi mesajımı okudum , unutmuşum bunları benmi yazdım diye !!

Bi ustaya gittim adamın konuşmaya mecali yoktu. Hiç kontrol dahi etmeden , dinlemeden şanzuman inecek dedi. Benim verdiğim cevabı söyleyemiyorum burada maleseff :)

Yahu yokmu bir babayiğit ?


_____________________________



2598 Mesaj
15 Ağustos 2013; 23:05:24 

quote:

Orijinalden alıntı: MuratbanK

Son 4 yıldır kullanmakta olduğumuz 1998 model Hyundai Elantra aracımız dün itibariyle otomatik vitesinde arıza vermiş. Normalde aracı çoğunlukla eşim kullanıyor. Arızasını fark ettikten sonra dün ve bugün ben kullanıyorum aracı.

Arızamız şu: Araç D'de iken normal kalkıyor ve viteslerde 1,2,3 tamam gayet güzel geçiyor. Sonrasında 4üncü vitese geçmiyor ve araba boşa çıkmış gibi olup gaz maz yemiyor vitese de geçmiyor. Ancak yavaşlayınca alt viteslere düşüyor. Bunu satte 60 km civarlarında bile yapması yollarda ciddi bir sıkıntı yaşatacaktır bize. İşin tuhaf yanıysa OD OFF konumuna aldığımda araç vites geçişlerini tıkır tıkır sağlıyor. Tabi son vitese OverDrive modunda geçmediği için oluyordur muhtemelen.

Aracın bakımları vs eksik değil. Vites yağını da 15000 km kadar önce 2012 Ocak ayında değiştirmiştim. Eşim de aracı agresif süren birisi değil ki vitese yüklendi de ondan oldu diyebileyim.

İlk önce yağ değişimi yapmayı düşünüyorum tekrar. Belki şu sol ön tekerleğe bağlı bir parça vardı adını unuttum şimdi bazen o parça aşırı çamurlanıp bu tip hatalara yol açabilir diye aklımda kalmış onu temizleteceğim. En olmadı selenoidlerine baktırmam gerekeceğe benziyor. Şanzımanın inmesine bir sebep var gibi durmuyor sanırım çünkü OD OFF ta hiçbir sorun yok.

Şimdi 2 şey soracağım.
1. Selenoidlerde sorun varsa sadece 4. vites selenoidi değişir mi yoksa komple mi selenoid seti değişmeli?
2. Sorun farklı bir şeyse ve sorun bu olabilir diyeniniz varsa tahmini maliyeti bana ne olur?



Ayrıca hyundai club te benimkinin aynısı sorunu yaşayan birisini buldum. Aynen şöyle demiş:

"öncelikle herkese merhaba.sorunu şöyle anlatayım.93 otomatik sonata sahibiyim.araç giderken vites 1 e atıyor sorun yok 2 ye atıyor sorun yok 3 e atacagı zaman geçmiyor ve araba birden bagırmaya başlıyor devir göstergesi artıyor ve araç gitmiyor.sorunu kaynagı ne olabilir umarım başıma masraf açmazşimdiden yardım eden herkese çok teşekkür ederim.

9 ay sonra gelen güncelleme

o günden bu yana aracı bu şekilde kullanıyorum.overdrive off konumuna getirdiğim zaman aracı sorunsuz kullanabiliyorum.tabi overdrive off konumunda araç son vitese gecmediği için arac daha fazla yakıyor ve de yüksek devirde gidiyor.ancak 100 kmnin üstüne rahat çıkıyor arac hatta 140 bile yaptım.
şimdi benim kafam çok karıştı eger sanzımanın arızası mekanik olsaydı zaten bu kadar süredir kullanamazzdım diye düşünüyorum.belli ki basit bir sorun var ama ne.bu sorunu nasıl çözebilirim forumdaşlarım tekrardan yardımlarınızı istiyorum.sanayiye götürdüğüm zaman ustalar daha arcı kullanmadan şanzuman inecek diyip bana kazıtk atmaya çalışıyorlar.ama bu sorun mekanik değil eminim bundan.öğrenci adamım ustalara havadan verecek 1500 tl param yok lütfen yardımcı olun şimdiden teşekkürler. "

Tuhaf bir şekilde 9 ay böyle kullanmış ve hiçbir sorunla karşılaşmamış. Ben tutup da bu haliyle 70-80 civarını geçmedim ki İstanbul'da iş giriş çıkış saatlerinde bir bayan tarafından kullanılan araç da zaten bu hızı geçmez. Fakat yarın bir gün uzun yola çıkacak olsam bu hızlarla da o yol bitmez. Devir yükselip araba bağıra bağıra yakıtı su gibi içtirerek de gitmek istemem.

Aynı sorunu ben de yaşamıştım. Kısa bir süre sonra da vites elimde kaldı. Bir diğer kişiyse 9 ay öyle kullanmış sorun yaşamamış. Daha önceki mesajımı alıntılayarak ekliyorum. Lütfen okuyunuz.
Şanzıman tamir kiti, türbin tamiri, hazır açılmışken aksıydı, beyniydi, selenoidleriydi, yağıydı suyuydu, motordan birkaç parçaydı vs derken epeycene bir parça değişimi yapıp 3000 TL masraf yapmıştım 2 ay kadar önce. Şu an araç cillop gibi orası ayrı.

Demem o ki en kısa sürede aracınıza baktırın. Yoksa daha ciddi sorunlarla karşılaşabilirsiniz.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 15 Ağustos 2013; 23:06:13 >

Bu mesajda bahsedilenler: @pumpman Bu mesaja 1 cevap geldi.


_____________________________

Hacı Fış Fış


İt, Köpek (Kangal Hariç) Arkadan Saldıracağına; Kurtlar (Bozkurt Dahil) Önden Saldırsın.


 
13 Mesaj
15 Ağustos 2013; 23:37:35 

Kamil ustam merhaba Van dan yazıyorum öncelikle böyle bir ortam da bulunup değerli fikir ve tecrübelerinizi insanlarla paylaştığınız için herkes adına size minnettarım.Bende 2004 model 110 luk AL4 şanzıman citroen c5 var benden önceki sahibi Antep te şanzıman yaptırmış dönerken yığılma ve özellikle 4 ten 3 e düşerken vuruntu problemi ile karşılaşınca ustası hidrolik beyin değişimi gerektiğini söylemiş. ben alalı 5 ay kadar oldu şu an geri vitese takınca vuruntu özellikle 4 ten 3 e düşerken.ayrıca aşırı bir yığılma ve rampa görünce ölü rolantide titreme problemleri mevcut.üçgen şekli sarı esp lambası ve service yazısı lambası daha önce yanıp bir iki güne sönerdi yanlız iki aydır devamlı yanıp hiç sönmüyor ve ekranda ESP ASR NOT FUNCTİONİNG yani devre dışı yazıyor normalde denendi devre dışı değil.ve srviste cihaza bağlandı kalıcı arıza MOTOR TORKU ALGILANMAMASI ve MOTOR TORKU DÜZENLEMESİ diye iki hata veriyor araç km: 235000 de motor saat gibi . ayrıca ilgisi var mı bilmiyorum aşırı yakıt tüketimi örnek yol bilgisayarı verileri :şehir içi 10.6/100 km şehir dışı 9.7/100 km . .sonuç olarak aracımdaki çözülemeyen diyeyim elektronik arızadan dolayımı şanzımanım sorun yaratıyor yoksa şanzımanımdaki arızadan dolayımı araç sorun yaratıyor. turboda az bir kaçırma mevcut ayrıca yağ ve iki adet selenoid valf değişti araçta sadece çok az bir performans artışı var diğer sorunlar devam ediyor. hidrolik beyin veya tesisatı bu sorunları yaratır mı sizce.


_____________________________



 
9 Mesaj
16 Ağustos 2013; 10:13:36 

quote:

Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta


selam arkadaşim arcanız daha yenı şanzıman yağinız vakuma gerek yok siz normal değişdırınız iyi günlerr


Kamil usta ilginize teşekkür ederim.

Peki ustacım,

- Benim şanzıman kaç litre yağ alır?
- Hangi yağ kullanılmalı (Dexron III, Dexron V)
- 24 Ağustos'ta Ankara'da olacağım, size gelsem işlem çok uzun sürer mi? (çok vaktim olmayacak da)
- Bu işin maliyeti ne seviyede olur?

Cevaplarınız çin şimdiden teşekkür ederim.

Saygılarımla


_____________________________

DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ


 
9 Mesaj
18 Ağustos 2013; 20:31:24 

quote:

Orijinalden alıntı: MuratbanK


Aynı sorunu ben de yaşamıştım. Kısa bir süre sonra da vites elimde kaldı. Bir diğer kişiyse 9 ay öyle kullanmış sorun yaşamamış. Daha önceki mesajımı alıntılayarak ekliyorum. Lütfen okuyunuz.
Şanzıman tamir kiti, türbin tamiri, hazır açılmışken aksıydı, beyniydi, selenoidleriydi, yağıydı suyuydu, motordan birkaç parçaydı vs derken epeycene bir parça değişimi yapıp 3000 TL masraf yapmıştım 2 ay kadar önce. Şu an araç cillop gibi orası ayrı.

Demem o ki en kısa sürede aracınıza baktırın. Yoksa daha ciddi sorunlarla karşılaşabilirsiniz.

Üstad yanlış anlamada ben diğer arkadaşında , kendimin de hiç senin gibi 3000 tl veripte komple şanzuman yaptırmak istediğimizi hiç sanmıyorum :)
Açık seçik yazdık sorunumuzu ama koskoca forum da bir tane şundandır diyen çıkmadı. Samimi söylüyorum 3000 lira verene kadar komple düz vitese çevirttiririm daha iyi. En son bir arkadaş komple otomatik şanzumanını ve takımını verip, manuele çevirtti. Üste 600 tl verdi çıktı bu işin içinden . Böyle eski model arabalara 3000 lira verirsek yemişim öyle otomatiğin rahatlığını :)
Yani sorun ya 4. vites selenoidleri yada balata . 3 e kadar tıkır tıkır geçiyor. 4 e neden geçmiyor? Asıl soru bu !

Kamil usta herkese cevap veriyor ama bize cevap vermiyor ... Buda bizden bir sitem olsun ne diyelim. Herkese iyi forumlar


_____________________________



2598 Mesaj
18 Ağustos 2013; 20:45:59 

Tabi ki yanlış anlayacak bir şey yok. Burda birbirimize deneyimlerimizi aktarıyoruz. Ben sadece yaşadıklarımı paylaştım. Sadece bir şanzıman tamir kitiyle ve selenoid kontrol-temizleme ve gerekirse değiştirme ile bu işi çözümleyebilirdim. Kit+işçilik 600 TL, 4 selenoid 250 TL civarıydı. Lakin arabayı ekseriyet eşim kullandığından hazır açılmışken aklıma gelen her şeyini yaptırıp 3000 TL'leri verdim. Aracı en az 4-5 yıl daha kullanacağımızdan ve eşim bu araçla çok rahat ettiğinden o parayı da gözüm görmedi açıkçası. Eğer kısa vadeli bir kullanım olsa inan ki o kadar masrafa girmezdim.

İnşallah tek sorununuz selenoiddir. Taş çatlasın işçilik de dahil 750 TL ile sorununuz hallolur.

Otomatik vites ustası ya da uzmanı olmadığımdan sizlere yardım etme şansım yok. Sadece deneyimlerimi ve harcadığım paraları aktarabiliyorum.

Diğer taraftan meteg adlı kullanıcının birkaç densiz yüzünden kilitlenmiş konusu ve bu konuya baktığımız zaman ustaların ilk başlarda fazlasıyla konuyla ilgilendikleri dikkat çekerken Alamancı dönemi dediğimiz bu dönemde hiç ilgilenmedikleri de bir o kadar dikkat çekiyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 18 Ağustos 2013; 20:46:40 >

Bu mesajda bahsedilenler: @pumpman Bu mesaja 1 cevap geldi.


_____________________________

Hacı Fış Fış


İt, Köpek (Kangal Hariç) Arkadan Saldıracağına; Kurtlar (Bozkurt Dahil) Önden Saldırsın.


 
2 Mesaj
19 Ağustos 2013; 9:13:05 

Arkadaşlar merhaba benimde 99 model bir hundaim var otomatik bazı sorunlarım vardı internetten araştırırken bu konuyu buldum buradaki yorumlara dayanarak bende aracımı işin ehline bırakmak istedim ve bu siteden Kamil Ustanın adresini ve telefonunu buldum. Aracın sorunlarını anlattım. aracım bazen ilk harekette zorlanıyordu. 1 Vitese geçmiyordu. Bazen 3. Vitesi görmüyordu. rampada yavaşladığım zaman tekrar hareket etmesi çok zordu ve beni zor durumda bırakıyordu. Bazen gaza dokunduğumda boşta gibi yapıyor bağırıyor ve bir iki gazı kesip bırakmamdan sonra düzeliyordu. Bazen ise hiç bir şey yokmuş gibi 150 km hıza bile çıkabiliyordu. Hemen yağına baktı yağdaki kötü kokuyu ben bile hissettim ve yağın balataların aşınması ile kirlendiğini ve görev yapma özelliğini yitirdiğini gördüm. Kamil usta aracın yağını değiştirebileceğini ve yağ filitresini söküp temizleyebileceğini , ancak bunun geçici çözüm olduğunu ve ancak bir müddet idare edebileceğini anlattı ve ikna oldum. Aracımı Cumartesi bıraktım , benimle ilgilendi sorunları anlattı. Şanzımanımı komple elden geçirecek ve inşallah bu sorunlarım bitecek.
Siz siz olun kesinlikle ehil olmayan kişilere aracınızı teslim etmeyin , arabayı kapıda görüp sizin anlatmanıza göre hiç bakmadan kontrol etmeden şanzıman inecek diyen kişilerede güvenmeyin.


_____________________________

www.muhabbetkusu.co
www.evcilhayatlar.com


 
1 Mesaj
19 Ağustos 2013; 9:25:23 

'' 19G_OTOMATİK VİTES KUTUSU ÇIKIŞI DEVİR KAPTÖR DEVRESİ '' bu arızayı yorumlar mısınısız lütfen ? ARAÇ : 2000 clio hb ABS BVA OTOMATİK VİTES 1.6 8v RTE 93.000 KM DE. Bir ay önce Castrol dextron 3 atf şanzıman yağı değiştirildi. Vites geçişleri sorunsuz. P den R ye alırken vitesi vuruntu yapıyordu yağı değiştirdikten sonra geçti fakat hafif tatlı yokuşlarda durunca bu arıza lambası yanıyor genelde veya buna hafif tatlı yokuşlu kırmızı ışıklarda diyebiliriz...bu durumlarda bazen stop da ediyor fakat arıza lambası yanmıyor stop ettiğinde... Şunu da söylim : aracımda devir sorunu var.. egzoz manifoltunda(deveboynu) çatlaklar oluşmuştu bu da kaçırma yapıyodu...araç yüksek devirde çalışıyor idi..çatlakları kaynak yaptık araç üzerinde manifoltu sökmeden..ancak çaatlak arkaya doğru ilerliyordu oraya müdahale edemedik sökülmesi lazım...bu durum yani kaçırma olayı yukarıda bahsettiğim otomatik şanzıman arızasına sebep olabilir mi ? devir sorunundan dolayı yukarıdaki arızayı verir mi?


_____________________________



 
1 Mesaj
19 Ağustos 2013; 10:02:08 

Sorunuma çözüm bulabilecek Ustalar birkaç sorum olacak cevaplarsanız sevinirim.

Passat 2003 1.9 TDI triptonik highline aracımı şu anda 198000 de bu zamana kadar yetkili serviste bakım görmüştür.

Şanzımandan kaynaklı olduğunu sandığım birkaç sorunum var

1- Arıcımı N den D veya R konumuna getirdiğimde 1.5 saniye gibi bir zamanda vitese geçiyor

2- Aracı ilk aldığım zaman 5. viteste 2000 devirde yaklaşık 100 – 105 arası hız yaparken şimdi gaza çok bassam bile devir saati nerdeyse 3000 devire yükseliyor fakat aracımda hız yapmıyor kilometre yavaş yükseliyor ( Bu arada aracın vites düşürmesine izin vermeyecek şekilde gaza basıyorum) rampa çıkarken gaza basmadığım halde devir saati yükseliyor fakat aracın hızı artmıyor biraz gaz vermezsem düşüyor bile, düz yolda hafif gaza bastığımda devir saati olması gereken yerde duruyor.

3- Rampalarda araç gaz yemiyor gibi hareket ediyor yani turbolama yapmıyor



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Murat.K27 -- 28 Ağustos 2013; 13:22:08 >


_____________________________



436 Mesaj
19 Ağustos 2013; 11:00:12 

arkadaşlar tork konvertörlü dedikleri tam otomatik vitesli bir polo 9n var. Bu aracı istesem düz vitese çevirmemiz mümkün mü acaba ?


_____________________________

Lütfen evinizde yediğiniz tavuk,balık,kırmızı et gibi gıdaların artıklarını bir poşette apartmanın çöp konteynerinin içine değil YANINA ağzı açık bir şekilde bırakın. Bırakın ki kediler, köpekler kolaylıkla doysunlar. Çöp konteynerinin içine attığınızda özellikle köpekler bıraktığınız artığı alamıyorlar ya da alırken sakatlanabiliyorlar. Eziyet değil merhamet edelim !


çook :] Mesaj
20 Ağustos 2013; 11:14:03 

Üstadlar, şu konuda detaylı bir şekilde açıkladım; bir bakıp yorumlayabilir misiniz?


CLIO III Otomatik şanzıman titretme sorunu (video eklendi)
http://forum.donanimhaber.com/m_63856004/tm.htm



< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >


_____________________________

- hungry machine -


 
18 Mesaj
24 Ağustos 2013; 11:50:18 

Selam 2008 jetta 57 binde dsg şanzıman aracım uzun yoldan gelip biraz beklemeden sonra P,R,N,D,S yanıp sönüyor ve pedala bas işareti çıkıyor hata kodu 18148 Clutch Temperature Monitoring P1740-012- aracı stop edip kontağı çıkardıktan bir iki dakika sonra düzeliyor. Şanzıman yağı değiştireceğim ne önerirsiniz. Saygılarımla...


_____________________________



2072 Mesaj
24 Ağustos 2013; 16:31:56 

şanzımanınız 6 ileri mi 7 ileri mi 7 ilerilerde yağ yok 6 ilerilerde var yağ, yağ kaynaklı olsa sert vitez geçer hoplatır vuruntu yapar


_____________________________

ALLES WAR DIE SEKTE


 
18 Mesaj
24 Ağustos 2013; 17:06:56 

6 ileri

Bu mesajda bahsedilenler: root_echo


_____________________________



 
3 Mesaj
25 Ağustos 2013; 19:14:45 

mrb arkadas lar oncelıkle benım sorum sızın sorularınız dan bıraz daha farklı benım sorum ozellıkle
çözüm kamil usta ya USTAM otomatık sanzuman elektrıklı motora entegre edılırmı hangı arabanın dıye soracak olursanız mersedes w140 s500 gıbı bı araca arastırmalarıma gore turbo caprın ve her vıtesın ayrı sensorlerı varmıs ımkansız gıbı bısı soyluyorlar ama ben bılene danıs mak ıstedım yardım cı olursanız fıkırlerınızı paylasırsanız cok sevınırım farklı tur etkınlıklerde calısıyorum benım kısı bı arıza degıl ama en azından bılgı vermenızı yardımcı olmanızı ıstıyorum sımdıden tesekkurler ...
ustam bıde olursa su aracın sanzımanı olur gıbı bı arac tavsıye edersenız de tavsıyelerınızı esırgemeyın tesekkurler ....


_____________________________

ımzam yoktur dna ıle gecıs yaparım


 
18 Mesaj
31 Ağustos 2013; 11:33:10 

basit bir çözümü varmış kablo soket arızası yerine oturunca düzeldi. Az kaldı mekatronik değişecekti.

Bu mesajda bahsedilenler: Serif4371


_____________________________



 
9 Mesaj
31 Ağustos 2013; 16:45:41 

quote:

Orijinalden alıntı: MuratbanK

Tabi ki yanlış anlayacak bir şey yok. Burda birbirimize deneyimlerimizi aktarıyoruz. Ben sadece yaşadıklarımı paylaştım. Sadece bir şanzıman tamir kitiyle ve selenoid kontrol-temizleme ve gerekirse değiştirme ile bu işi çözümleyebilirdim. Kit+işçilik 600 TL, 4 selenoid 250 TL civarıydı. Lakin arabayı ekseriyet eşim kullandığından hazır açılmışken aklıma gelen her şeyini yaptırıp 3000 TL'leri verdim. Aracı en az 4-5 yıl daha kullanacağımızdan ve eşim bu araçla çok rahat ettiğinden o parayı da gözüm görmedi açıkçası. Eğer kısa vadeli bir kullanım olsa inan ki o kadar masrafa girmezdim.

İnşallah tek sorununuz selenoiddir. Taş çatlasın işçilik de dahil 750 TL ile sorununuz hallolur.

Otomatik vites ustası ya da uzmanı olmadığımdan sizlere yardım etme şansım yok. Sadece deneyimlerimi ve harcadığım paraları aktarabiliyorum.

Diğer taraftan meteg adlı kullanıcının birkaç densiz yüzünden kilitlenmiş konusu ve bu konuya baktığımız zaman ustaların ilk başlarda fazlasıyla konuyla ilgilendikleri dikkat çekerken Alamancı dönemi dediğimiz bu dönemde hiç ilgilenmedikleri de bir o kadar dikkat çekiyor.

Hocam ha şöyle ya içimize su serp in aşağılara:) Çok sağol paylaşımların için . Elinden geldiği kadar tecrübelerini paylaşmışsın inkar edilemez eline koluna sağlık diyerekten 2 ara gazı verip daha çılgın bir soruyla başbaşa bırakıyım sizi .

Aklımda ne var biliyormusun üstad? Ben bu sorunu nasıl yaşadığımıda yazıyımda gizli saklı birşey kalmasın ortada. Motor yaptırdım ben . Haliyle şanzumanı söktü usta.Bu arada ben otomatikte yeniyim anlamıyorum halen elim vitese gidiyor o derece . Neyse motoru toplayınca şanzumanı yeniden takmış içinede yağ olarak ne koydun demiştim ? Hidrolik Fren yağı demişiti. Ne alaka demiştim ? Yok o kırmızı fren yağı konuluyor içine demişti.Zaten motoru yaptırdım daha sonra belki bir kaç ay bile olmadı vites 4 e geçmemeye başladı. Motoru yapan usta aklımın ucundan bile geçmedi. Şuan belkide bundan olabilir mi diye düşünüyorum...

Şimdi içimden bir ses bundan dolayı olmuştur filan diyor. Burada millet yok dextron 2 mi olsa ,yok bilmem 3 mü ,yok uzay mekiği yağı derken hocam bizimkinde fren yağı ne iş diye bi yıldız çaktı gözüme :)) Yahu adamlar ne markalar sayıyor bizim usta buna fren yağını gömmüş Allahım sabır. Sorun bundan olabillir mi ?Yağı ve filtreyi değiştirtsem düzelirmi ki ?


_____________________________



 
9 Mesaj
31 Ağustos 2013; 16:52:07 

quote:

Orijinalden alıntı: Alikurtul

Arkadaşlar merhaba benimde 99 model bir hundaim var otomatik bazı sorunlarım vardı internetten araştırırken bu konuyu buldum buradaki yorumlara dayanarak bende aracımı işin ehline bırakmak istedim ve bu siteden Kamil Ustanın adresini ve telefonunu buldum. Aracın sorunlarını anlattım. aracım bazen ilk harekette zorlanıyordu. 1 Vitese geçmiyordu. Bazen 3. Vitesi görmüyordu. rampada yavaşladığım zaman tekrar hareket etmesi çok zordu ve beni zor durumda bırakıyordu. Bazen gaza dokunduğumda boşta gibi yapıyor bağırıyor ve bir iki gazı kesip bırakmamdan sonra düzeliyordu. Bazen ise hiç bir şey yokmuş gibi 150 km hıza bile çıkabiliyordu. Hemen yağına baktı yağdaki kötü kokuyu ben bile hissettim ve yağın balataların aşınması ile kirlendiğini ve görev yapma özelliğini yitirdiğini gördüm. Kamil usta aracın yağını değiştirebileceğini ve yağ filitresini söküp temizleyebileceğini , ancak bunun geçici çözüm olduğunu ve ancak bir müddet idare edebileceğini anlattı ve ikna oldum. Aracımı Cumartesi bıraktım , benimle ilgilendi sorunları anlattı. Şanzımanımı komple elden geçirecek ve inşallah bu sorunlarım bitecek.
Siz siz olun kesinlikle ehil olmayan kişilere aracınızı teslim etmeyin , arabayı kapıda görüp sizin anlatmanıza göre hiç bakmadan kontrol etmeden şanzıman inecek diyen kişilerede güvenmeyin.

Hadi bakalım hayırlısı sonuçları merakla bekliyorum pusuda :) Aynen hocam hiç binmedi bile . Dokunmadı bile . Sonuçları paylaşırsanız seviniriz .


_____________________________



2598 Mesaj
31 Ağustos 2013; 19:12:22 


quote:

Orijinalden alıntı: pumpman


Hocam ha şöyle ya içimize su serp in aşağılara:) Çok sağol paylaşımların için . Elinden geldiği kadar tecrübelerini paylaşmışsın inkar edilemez eline koluna sağlık diyerekten 2 ara gazı verip daha çılgın bir soruyla başbaşa bırakıyım sizi .

Aklımda ne var biliyormusun üstad? Ben bu sorunu nasıl yaşadığımıda yazıyımda gizli saklı birşey kalmasın ortada. Motor yaptırdım ben . Haliyle şanzumanı söktü usta.Bu arada ben otomatikte yeniyim anlamıyorum halen elim vitese gidiyor o derece . Neyse motoru toplayınca şanzumanı yeniden takmış içinede yağ olarak ne koydun demiştim ? Hidrolik Fren yağı demişiti. Ne alaka demiştim ? Yok o kırmızı fren yağı konuluyor içine demişti.Zaten motoru yaptırdım daha sonra belki bir kaç ay bile olmadı vites 4 e geçmemeye başladı. Motoru yapan usta aklımın ucundan bile geçmedi. Şuan belkide bundan olabilir mi diye düşünüyorum...

Şimdi içimden bir ses bundan dolayı olmuştur filan diyor. Burada millet yok dextron 2 mi olsa ,yok bilmem 3 mü ,yok uzay mekiği yağı derken hocam bizimkinde fren yağı ne iş diye bi yıldız çaktı gözüme :)) Yahu adamlar ne markalar sayıyor bizim usta buna fren yağını gömmüş Allahım sabır. Sorun bundan olabillir mi ?Yağı ve filtreyi değiştirtsem düzelirmi ki ?

Sorununun başka bir açıklaması yok diye düşünüyorum: Her şey yanlış ne yanlış salakça bir şekilde fren yağı konmasıyla alakalı. Fren yağını tamamen boşalttırıp Otomatik vites yağı koydurarak belli bir süre sonra düzelebileceğini düşünebiliriz. Lakin tek sıkıntı: Muhtemel selenoid tıkanmaları. Daha önce hidrolik fren yapı kısmına gözümün önünde otomatik vites yağı koyan gerzek ustalar gördüğüm için tam tersi yağ durumuna pek de şaşırmadım. Ustaya bir dünya fırça kayıp 5 kuruş vermeden ordan ayrılığ adam gibi bir ustaya gidip yağ değişimini yaptırmıştım.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Hacı Fış Fış


İt, Köpek (Kangal Hariç) Arkadan Saldıracağına; Kurtlar (Bozkurt Dahil) Önden Saldırsın.


282 Mesaj
2 Eylül 2013; 20:15:59 

.
0


_____________________________

çözüm 555 501 75 94


 
18 Mesaj
4 Eylül 2013; 18:01:33 

Muhterem Ustam öteki sayfadaki mesajım biraz uzundu binaenaleyh okumak zor geldi herhalde. Himmetinden bizleri mahrum bırakma üstadım. Sorunumla ilgili zerre miktarı dahi bir şeyler lütfedip yazmaya tenezzül buyurusanız biz de üstün bilgilerinizden istifade edip şahsınıza ve makamınıza minnet duyanlar kervanına katılırız umarım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet_basli -- 4 Eylül 2013; 18:07:08 >


_____________________________



 
1 Mesaj
5 Eylül 2013; 20:53:39 

ustalar öncelikle iyi aksamlar

benim sorunum daha düne kadar bindiğim arabam sorunsuzken bugun arabaya bindim ve kontağı çevirdigimde arabanın göstergeleri, radyosu vs yanıp yanıp sunuyor durmadan sonra ufak bir tıkırtı sesi geliyor frene bastığım tıkırtı sesi duruyor cektigimde gene devam ediyor elimi vitese attığımda ise tıkırtı sesi sanki vites ile ilgi gibi geldi ama radyo ve göstergelerin durmadan yanıp sönmesinin vitesle ne ilgisi var bu arada ilk defa çakmaklık yerine takılan mp3 aldım onu takmıştim arabanın kontağını kapatınca mp3 cihazı da kapandığı için hiç çıkarmadim lütfen acil yardım

arabam fiat bravo 2001 otomatik



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
1606 Mesaj
6 Eylül 2013; 22:44:17 

Akünüz bitmiş bir yerde şarj ettirin umarım şarj tutar eğer eski ise bozuladabilir bir de bakımsız deseler de kağıdını yırtıp altındaki kapapları açın suları eksilmiş ise saf su ekleyin. Bakımsız aküler de su eksiltiyor kapak olmayınca da akü bozuldu deyip değiştirtiyorlar. Suyu eksilen akü güç sağlayamaz hale gelir.


_____________________________



 
2 Mesaj
8 Eylül 2013; 17:59:33