Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (34. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
10 Misafir (1 Mobil) - 9 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.596
Cevap
244
Favori
1.190.625
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    Son 4 yıldır kullanmakta olduğumuz 1998 model Hyundai Elantra aracımız dün itibariyle otomatik vitesinde arıza vermiş. Normalde aracı çoğunlukla eşim kullanıyor. Arızasını fark ettikten sonra dün ve bugün ben kullanıyorum aracı.

    Arızamız şu: Araç D'de iken normal kalkıyor ve viteslerde 1,2,3 tamam gayet güzel geçiyor. Sonrasında 4üncü vitese geçmiyor ve araba boşa çıkmış gibi olup gaz maz yemiyor vitese de geçmiyor. Ancak yavaşlayınca alt viteslere düşüyor. Bunu satte 60 km civarlarında bile yapması yollarda ciddi bir sıkıntı yaşatacaktır bize. İşin tuhaf yanıysa OD OFF konumuna aldığımda araç vites geçişlerini tıkır tıkır sağlıyor. Tabi son vitese OverDrive modunda geçmediği için oluyordur muhtemelen.

    Aracın bakımları vs eksik değil. Vites yağını da 15000 km kadar önce 2012 Ocak ayında değiştirmiştim. Eşim de aracı agresif süren birisi değil ki vitese yüklendi de ondan oldu diyebileyim.

    İlk önce yağ değişimi yapmayı düşünüyorum tekrar. Belki şu sol ön tekerleğe bağlı bir parça vardı adını unuttum şimdi bazen o parça aşırı çamurlanıp bu tip hatalara yol açabilir diye aklımda kalmış onu temizleteceğim. En olmadı selenoidlerine baktırmam gerekeceğe benziyor. Şanzımanın inmesine bir sebep var gibi durmuyor sanırım çünkü OD OFF ta hiçbir sorun yok.

    Şimdi 2 şey soracağım.
    1. Selenoidlerde sorun varsa sadece 4. vites selenoidi değişir mi yoksa komple mi selenoid seti değişmeli?
    2. Sorun farklı bir şeyse ve sorun bu olabilir diyeniniz varsa tahmini maliyeti bana ne olur?



    Ayrıca hyundai club te benimkinin aynısı sorunu yaşayan birisini buldum. Aynen şöyle demiş:

    "öncelikle herkese merhaba.sorunu şöyle anlatayım.93 otomatik sonata sahibiyim.araç giderken vites 1 e atıyor sorun yok 2 ye atıyor sorun yok 3 e atacagı zaman geçmiyor ve araba birden bagırmaya başlıyor devir göstergesi artıyor ve araç gitmiyor.sorunu kaynagı ne olabilir umarım başıma masraf açmazşimdiden yardım eden herkese çok teşekkür ederim.

    9 ay sonra gelen güncelleme

    o günden bu yana aracı bu şekilde kullanıyorum.overdrive off konumuna getirdiğim zaman aracı sorunsuz kullanabiliyorum.tabi overdrive off konumunda araç son vitese gecmediği için arac daha fazla yakıyor ve de yüksek devirde gidiyor.ancak 100 kmnin üstüne rahat çıkıyor arac hatta 140 bile yaptım.
    şimdi benim kafam çok karıştı eger sanzımanın arızası mekanik olsaydı zaten bu kadar süredir kullanamazzdım diye düşünüyorum.belli ki basit bir sorun var ama ne.bu sorunu nasıl çözebilirim forumdaşlarım tekrardan yardımlarınızı istiyorum.sanayiye götürdüğüm zaman ustalar daha arcı kullanmadan şanzuman inecek diyip bana kazıtk atmaya çalışıyorlar.ama bu sorun mekanik değil eminim bundan.öğrenci adamım ustalara havadan verecek 1500 tl param yok lütfen yardımcı olun şimdiden teşekkürler. "

    Tuhaf bir şekilde 9 ay böyle kullanmış ve hiçbir sorunla karşılaşmamış. Ben tutup da bu haliyle 70-80 civarını geçmedim ki İstanbul'da iş giriş çıkış saatlerinde bir bayan tarafından kullanılan araç da zaten bu hızı geçmez. Fakat yarın bir gün uzun yola çıkacak olsam bu hızlarla da o yol bitmez. Devir yükselip araba bağıra bağıra yakıtı su gibi içtirerek de gitmek istemem.

    selam arkadaşim sizin yapacağınız hidrolık beyın temızlenmesı lazım ve daha sonra selenoidlerın değişmesı lazım seleoidlerı takım halde satırlır tek satılmaz onları değiştırdıkden sonra şanzıman yağ filterı yağın değiştirin araçınız düzelır iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CEHENNEMTR1

    selamunaleykum ustalar ve arkadaşlar...
    yaklasık 5 gün once 1998 model hyundai accent 1.5 gls ov bir arac aldım. aracı ustama gosterdım o test ettı kullandı bır sıkıntı yok dedı fakat aracı biraz kullanıp ısındıktan sonra ara sıra 3. viteste bir sorun oldugunu farkettim. yanı 1 2 guzel ama 3 vitese gecerken bostaymıs gıbı oluyor gaz veriyorum devir yukselıyor ama vites degısmıyor gazı bırakıyorum devir dusuyor sonra 3 e gecıyor ve gaza basıp devam ediyorum. bunu sogukken hıc yapmıyor ısınıncada ara ara, daha cok yuksek devirlerde yapıyor. arabayı aldıgım kısıyı aradım sordum senın bılgın varmı şanzumana herhangı bı ıslem yaptırdın mı yaptırdınsa hıcdegılse bılelım ustaya gıdelım olmamıs soyle bır sorun var dıyelım dedım ama bende boyle bır sorun yoktu şanzumanada birsey yaptırmadım dedi.

    acaba benım sorunum ne olabılır nasıl bır yol ızlemem gerekıyor tahmını masrafım nekadar olur??? şimdiden tskler. herkese sorunsuz günler.

    selam arkadaşim sizin sorunuzu hidrolık beyınden onu güzel temizlenmesı ve pistonları alıştırması lazım ondan yapar. iyi günleri




  • Kamil ustam cvp icin tsk ederim.
    Bu dediklerini yaptirmak kac tl tutar kac gunde yapilabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    Son 4 yıldır kullanmakta olduğumuz 1998 model Hyundai Elantra aracımız dün itibariyle otomatik vitesinde arıza vermiş. Normalde aracı çoğunlukla eşim kullanıyor. Arızasını fark ettikten sonra dün ve bugün ben kullanıyorum aracı.

    Arızamız şu: Araç D'de iken normal kalkıyor ve viteslerde 1,2,3 tamam gayet güzel geçiyor. Sonrasında 4üncü vitese geçmiyor ve araba boşa çıkmış gibi olup gaz maz yemiyor vitese de geçmiyor. Ancak yavaşlayınca alt viteslere düşüyor. Bunu satte 60 km civarlarında bile yapması yollarda ciddi bir sıkıntı yaşatacaktır bize. İşin tuhaf yanıysa OD OFF konumuna aldığımda araç vites geçişlerini tıkır tıkır sağlıyor. Tabi son vitese OverDrive modunda geçmediği için oluyordur muhtemelen.

    Aracın bakımları vs eksik değil. Vites yağını da 15000 km kadar önce 2012 Ocak ayında değiştirmiştim. Eşim de aracı agresif süren birisi değil ki vitese yüklendi de ondan oldu diyebileyim.

    İlk önce yağ değişimi yapmayı düşünüyorum tekrar. Belki şu sol ön tekerleğe bağlı bir parça vardı adını unuttum şimdi bazen o parça aşırı çamurlanıp bu tip hatalara yol açabilir diye aklımda kalmış onu temizleteceğim. En olmadı selenoidlerine baktırmam gerekeceğe benziyor. Şanzımanın inmesine bir sebep var gibi durmuyor sanırım çünkü OD OFF ta hiçbir sorun yok.

    Şimdi 2 şey soracağım.
    1. Selenoidlerde sorun varsa sadece 4. vites selenoidi değişir mi yoksa komple mi selenoid seti değişmeli?
    2. Sorun farklı bir şeyse ve sorun bu olabilir diyeniniz varsa tahmini maliyeti bana ne olur?



    Ayrıca hyundai club te benimkinin aynısı sorunu yaşayan birisini buldum. Aynen şöyle demiş:

    "öncelikle herkese merhaba.sorunu şöyle anlatayım.93 otomatik sonata sahibiyim.araç giderken vites 1 e atıyor sorun yok 2 ye atıyor sorun yok 3 e atacagı zaman geçmiyor ve araba birden bagırmaya başlıyor devir göstergesi artıyor ve araç gitmiyor.sorunu kaynagı ne olabilir umarım başıma masraf açmazşimdiden yardım eden herkese çok teşekkür ederim.

    9 ay sonra gelen güncelleme

    o günden bu yana aracı bu şekilde kullanıyorum.overdrive off konumuna getirdiğim zaman aracı sorunsuz kullanabiliyorum.tabi overdrive off konumunda araç son vitese gecmediği için arac daha fazla yakıyor ve de yüksek devirde gidiyor.ancak 100 kmnin üstüne rahat çıkıyor arac hatta 140 bile yaptım.
    şimdi benim kafam çok karıştı eger sanzımanın arızası mekanik olsaydı zaten bu kadar süredir kullanamazzdım diye düşünüyorum.belli ki basit bir sorun var ama ne.bu sorunu nasıl çözebilirim forumdaşlarım tekrardan yardımlarınızı istiyorum.sanayiye götürdüğüm zaman ustalar daha arcı kullanmadan şanzuman inecek diyip bana kazıtk atmaya çalışıyorlar.ama bu sorun mekanik değil eminim bundan.öğrenci adamım ustalara havadan verecek 1500 tl param yok lütfen yardımcı olun şimdiden teşekkürler. "

    Tuhaf bir şekilde 9 ay böyle kullanmış ve hiçbir sorunla karşılaşmamış. Ben tutup da bu haliyle 70-80 civarını geçmedim ki İstanbul'da iş giriş çıkış saatlerinde bir bayan tarafından kullanılan araç da zaten bu hızı geçmez. Fakat yarın bir gün uzun yola çıkacak olsam bu hızlarla da o yol bitmez. Devir yükselip araba bağıra bağıra yakıtı su gibi içtirerek de gitmek istemem.

    selam arkadaşim sizin yapacağınız hidrolık beyın temızlenmesı lazım ve daha sonra selenoidlerın değişmesı lazım seleoidlerı takım halde satırlır tek satılmaz onları değiştırdıkden sonra şanzıman yağ filterı yağın değiştirin araçınız düzelır iyi günler

    Tahmini ceremesi nedir kamil ustaa




  • çözüm kamil usta kullanıcısına yanıt
    selam arkadaşim hidrolik beyın temızlenecek ve şanzıman yağ değişecek filtlerıde değişşecek tahmının 200 tl çıkar iyi günler
    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: CEHENNEMTR1

    selamunaleykum ustalar ve arkadaşlar...
    yaklasık 5 gün once 1998 model hyundai accent 1.5 gls ov bir arac aldım. aracı ustama gosterdım o test ettı kullandı bır sıkıntı yok dedı fakat aracı biraz kullanıp ısındıktan sonra ara sıra 3. viteste bir sorun oldugunu farkettim. yanı 1 2 guzel ama 3 vitese gecerken bostaymıs gıbı oluyor gaz veriyorum devir yukselıyor ama vites degısmıyor gazı bırakıyorum devir dusuyor sonra 3 e gecıyor ve gaza basıp devam ediyorum. bunu sogukken hıc yapmıyor ısınıncada ara ara, daha cok yuksek devirlerde yapıyor. arabayı aldıgım kısıyı aradım sordum senın bılgın varmı şanzumana herhangı bı ıslem yaptırdın mı yaptırdınsa hıcdegılse bılelım ustaya gıdelım olmamıs soyle bır sorun var dıyelım dedım ama bende boyle bır sorun yoktu şanzumanada birsey yaptırmadım dedi.

    acaba benım sorunum ne olabılır nasıl bır yol ızlemem gerekıyor tahmını masrafım nekadar olur??? şimdiden tskler. herkese sorunsuz günler.

    selam arkadaşim sizin sorunuzu hidrolık beyınden onu güzel temizlenmesı ve pistonları alıştırması lazım ondan yapar. iyi günleri

    bir de şanzıman yağ filtresı ve yağında mutlaka değiştırın .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    Son 4 yıldır kullanmakta olduğumuz 1998 model Hyundai Elantra aracımız dün itibariyle otomatik vitesinde arıza vermiş. Normalde aracı çoğunlukla eşim kullanıyor. Arızasını fark ettikten sonra dün ve bugün ben kullanıyorum aracı.

    Arızamız şu: Araç D'de iken normal kalkıyor ve viteslerde 1,2,3 tamam gayet güzel geçiyor. Sonrasında 4üncü vitese geçmiyor ve araba boşa çıkmış gibi olup gaz maz yemiyor vitese de geçmiyor. Ancak yavaşlayınca alt viteslere düşüyor. Bunu satte 60 km civarlarında bile yapması yollarda ciddi bir sıkıntı yaşatacaktır bize. İşin tuhaf yanıysa OD OFF konumuna aldığımda araç vites geçişlerini tıkır tıkır sağlıyor. Tabi son vitese OverDrive modunda geçmediği için oluyordur muhtemelen.

    Aracın bakımları vs eksik değil. Vites yağını da 15000 km kadar önce 2012 Ocak ayında değiştirmiştim. Eşim de aracı agresif süren birisi değil ki vitese yüklendi de ondan oldu diyebileyim.

    İlk önce yağ değişimi yapmayı düşünüyorum tekrar. Belki şu sol ön tekerleğe bağlı bir parça vardı adını unuttum şimdi bazen o parça aşırı çamurlanıp bu tip hatalara yol açabilir diye aklımda kalmış onu temizleteceğim. En olmadı selenoidlerine baktırmam gerekeceğe benziyor. Şanzımanın inmesine bir sebep var gibi durmuyor sanırım çünkü OD OFF ta hiçbir sorun yok.

    Şimdi 2 şey soracağım.
    1. Selenoidlerde sorun varsa sadece 4. vites selenoidi değişir mi yoksa komple mi selenoid seti değişmeli?
    2. Sorun farklı bir şeyse ve sorun bu olabilir diyeniniz varsa tahmini maliyeti bana ne olur?



    Ayrıca hyundai club te benimkinin aynısı sorunu yaşayan birisini buldum. Aynen şöyle demiş:

    "öncelikle herkese merhaba.sorunu şöyle anlatayım.93 otomatik sonata sahibiyim.araç giderken vites 1 e atıyor sorun yok 2 ye atıyor sorun yok 3 e atacagı zaman geçmiyor ve araba birden bagırmaya başlıyor devir göstergesi artıyor ve araç gitmiyor.sorunu kaynagı ne olabilir umarım başıma masraf açmazşimdiden yardım eden herkese çok teşekkür ederim.

    9 ay sonra gelen güncelleme

    o günden bu yana aracı bu şekilde kullanıyorum.overdrive off konumuna getirdiğim zaman aracı sorunsuz kullanabiliyorum.tabi overdrive off konumunda araç son vitese gecmediği için arac daha fazla yakıyor ve de yüksek devirde gidiyor.ancak 100 kmnin üstüne rahat çıkıyor arac hatta 140 bile yaptım.
    şimdi benim kafam çok karıştı eger sanzımanın arızası mekanik olsaydı zaten bu kadar süredir kullanamazzdım diye düşünüyorum.belli ki basit bir sorun var ama ne.bu sorunu nasıl çözebilirim forumdaşlarım tekrardan yardımlarınızı istiyorum.sanayiye götürdüğüm zaman ustalar daha arcı kullanmadan şanzuman inecek diyip bana kazıtk atmaya çalışıyorlar.ama bu sorun mekanik değil eminim bundan.öğrenci adamım ustalara havadan verecek 1500 tl param yok lütfen yardımcı olun şimdiden teşekkürler. "

    Tuhaf bir şekilde 9 ay böyle kullanmış ve hiçbir sorunla karşılaşmamış. Ben tutup da bu haliyle 70-80 civarını geçmedim ki İstanbul'da iş giriş çıkış saatlerinde bir bayan tarafından kullanılan araç da zaten bu hızı geçmez. Fakat yarın bir gün uzun yola çıkacak olsam bu hızlarla da o yol bitmez. Devir yükselip araba bağıra bağıra yakıtı su gibi içtirerek de gitmek istemem.

    selam arkadaşim sizin yapacağınız hidrolık beyın temızlenmesı lazım ve daha sonra selenoidlerın değişmesı lazım seleoidlerı takım halde satırlır tek satılmaz onları değiştırdıkden sonra şanzıman yağ filterı yağın değiştirin araçınız düzelır iyi günler

    Tahmini ceremesi nedir kamil ustaa

    selam arkadaşim sizin selenoid takım 350ve 400 arası artı şanzıman yağ filtresı yaklaşık 150 tutar işçilik felan 650 700 arası tutar arkadaşim iyi günlerr




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta
    selam arkadaşim sizin selenoid takım 350ve 400 arası artı şanzıman yağ filtresı yaklaşık 150 tutar işçilik felan 650 700 arası tutar arkadaşim iyi günlerr

    Oldukça külfetliymiş. Ama 2000-3000 TL sorun yaşayanlar olduğuunu okuduğum için yine uygun bir fiyat diyebilirim. Ufak tefek bir şeyler daha çıksa anlaşılan cepten bu işe 1000 TL çıkacak. Allah yardımcımız olsun.

    Sağolasın Kamil usta. Hiç değilse tahmini ceremesini biliyorum ve birine gidince uçuk fiyatlar çıkartırsa ordan direk çıkacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 13 Haziran 2013; 18:26:31 >
  • En kisa zamanda yanina ugrayacagim ben ve benim gibilere boyle yardimci oldugun icin kendi adima tekrar tsk ederim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenbek

    quote:

    Orijinalden alıntı: jettacı

    Mrhb arkadaslar bende sanzimanzede olarak ariniza katildim vuruntu problemi vardi sorunumu tamir ettirdim baya arastidim yardim etmek bilgilerimi paylasmak amaciylada sorulariniza cevap vermeye calisacagim Arkadaşlar genel olarak servise aracını götürmeyen ve garantisi bitmiş tiptronik araçlarda sıkıntı
    olmaya başladı ve dsg olan araçların durumu daha kötü çünkü 15 -20 km bile arıza yapma olasılığı (servisin söylediği cümle)
    yüksek vede ikinci el araç alıyorsanız özellikle yetkili serviste kompi test yaptırın
    ben bu sorunları yaşadım servis olsun doğuş oto olsun araçla ilgilenmedi bile tabi bende bu
    işi dışarıda yaptırmak zorunda kaldım sağ olsun insanlar bi şekilde arızası olan araçları elinden
    çıkartıyor tabiki ben böyle yapmak istemedim ve tamir yoluna gittim aracı aldığım arkadaşa hala
    beddua ediyorum. ederim de araç şuan çok iyi durumda servis de tamir yani parça değişimine
    giderseniz servis tam anlamı ile şanzıman dan anlamadığı açık bir gerçek çünkü bu şanzımanlar
    çok teferruatlı ve başlıca şanzıman servisi olması gerekiyor servis aracı makinaya bağlıyor
    herhangi arıza vermiyor ve teste çıkıyor sonra vuruntu problemi 20 km felan sonra ortaya çıkıyor
    ve size şunu söylüyor mekatronik arızası var bu parça değişecek sorun hallolmaz ise komple
    şanzıman değişime gidilebilir diyor. sıkıntı varsa servisleri gezin ben gezdim alacağınız cevap
    bu arıza yoksa bile 6 ileri araçlar için söylüyorum arayın servisi ve sorun bu şanzıman yağı
    kaç km değişir diye cevap şu bu yağ ömürlük ne zaman kavrama değişmesi gerekir veya içindeki
    sarf malzemelerinin ömrü biter o zaman diyerek size çok ilginç bir cevap verirler size eğer
    aracınızda problem yoksa km 90 bin civarında ise zorla serviste yağını değiştirin derim sonrası 40 bin km de bir
    değiştirin. ben dışarda yaptırdım neden biliyormusunuz tek sebebi doğuş oto adamlar okadar basit bir firma rahat
    arabayı sattım garantisi bitmiş veya bitmemiş nasıl olsa ülkemizde yasalar açık ama mahkeme okadar uzun
    sürüyorki kimse yanaşmıyor.öncelikle tavsiyem alacağınız her otomatik ve yarı otomatik araçlarınızı mutlaka yetkili serviste
    kontrol ettirip alın küçük meblağlardan kaçmayın ve mutlaka belge isteyin sebebi kompi test firmaları işten anlamıyor
    cihazda cıkmayan sorunlar var bunlar genelde kronik servis biliyor.
    ben şanzımanımı haramidere sanayinde atts şanzıman yani can otoda yaptırdım.önce baya cok araştırdım ve
    firmalarla telefonla görüştüm türkiyede bu işin okulu yok ustasıda kendi tabirleri ile anlatayım bu gençler oturmuşlar
    biz bu işi ehlinden öğrenelim türkiyede öncü olalım diyerek bu işi okulundan öğrenmeye karar vermişler cihazlarlarını vemakinalarını alıp tam tachizat ile bu işi
    yurt dışından öğrenmişler sadece Volkswagen gurubu olarak değil bu tip şanzıman olarak yapıyor
    tam otomatik ve yarı otomatik olarak her marka model aracın şanzıman tamirini yapıyorlar benim 2006 jetta
    tiptironik ben vuruntu problemi ile gittim en yakınımda izmir varken ben istanbula gittim aracı aldılar biz atölyeyi gezerken onlarda
    aracımı inceledi genelde iki günde yatıklarını ve ben uzaktan geldiğim için araçta lazım olduğu için bana bi torpil yapıp ortalama
    birgünde aracı teslim ettiler tabi akşam biraz uzun çalışmışlar araçla teste cıktık herhangi bi sıkıntı yok baya
    gezdik ortalama 50 km yol yaptım kısa birde bilgi verdiler vites kullanımı hakkında tabiki 1 yıl 50 bin km garantide ve İstanbul da sıkışık trafikte de
    üç gün kaldım sorun varsa bur dayken yaptırayım diye
    siz uzak şehirlerdeyseniz ve telefonla görüşerek araçların sıkıntılarını söyleyerek yardımcı oluyorlar eğer arızalı
    parçayı gönderirseniz tamirini yapıp parçayı söktür düğünüz yerede gönderiyorlar ben yaptırdım şuan 1000 km
    üstende yaptım ve durum gayet iyi ben memnun kaldım tek sıkıntım reklam ücretimi vermediler :-))))
    aklınıza takılan varsa burdan sorabilirsiniz..fotoları ekleyemedim
    Yetkili Adı : Ergün Karababa
    Telefon : 02124227836
    Faks : 02124227832
    Adres : Haramidere San. Sit. D Blok No. 116-117 Avcılar
    Şehir : İstanbul

    Merhaba Jettacı. Bu detaylı paylaşımın için sağol. Aynı problem bende de var. 3 tane özel servis dolaştım ama sorun dışında birçok arıza bulmaya çalıştılar ama yine de asıl sorunu bulamadılar. Bende forumlarda arştırdım aynı sorunu yaşayanların sayısı çok fazla. En iyi yaşayandan öğneniyoruz problemleri hiç istemesekte :(
    Jettacı arkadaşım, şuanda bir sorun var mıdır vuruntu işinin maliyeti ne kadara patladı sana ? Bilgi verebilir misin?

    Merhaba arkadaşlar.
    Aracımda olan vuruntu sorunu çözüldü. Sorun çatlak olan buji ve bobinlerden çıktı. Allaha şükür iki haftadır kullanıyorum bir sıkıntı çıkmadı. Problemi bulmak için baya yer dolaştık ama sonuç alamayınca sonunda yine yetkili servise gittik ve hemen teşhisi kondu.

    Sonuç olarak; herkesin her dediğini yapmamak lazım, masraftan başka birşey değil. Özellikle problemi bulanacaklar diye aracın heryerine işlem yaptırmamak lazım. Bu tür problemleri dışarıda herkes anlamıyor. Her kafadan bir ses çıkıyor. Dikkat etmek gerekiyor.




  • 2000 model 120000 km tam otomatik polo aracımda özellikle ,araç soğukken 1. vitesten 2.vitese geçişte vuruntu oluyor.vuruntunun şiddeti çok fazla değil.araç ısındıktan sonra hiçbir sorun kalmıyor.diğer vites geçişlerinde hiçbir sorun yok.vuruntu araç motoru soğukken sadece 1 den 2 ye geçerken oluyor.ileriye doğru silkeleme şeklinde oluyor.daha çok 1 den 2 ye hızlı geçiş yaparsam daha fazla oluyor.1 vitesten ivmeli olarak 2000 devire gelirsem fazla yapmıyor.yada gazı verip vites geçmeden gazdan ayağımı çekincede hız yavaşlarken de yumuşak geçiyor.sanki araba 2 vitese zamansız geçiyor ve bu yüzden yapıyor hissi veriyor.motor ısınınca yada şanzıman ısınca diyelim kesinlikle yapmıyor.sanayide ki ustaya götürdüm tabi araç sıcak olduğu için vuruntu olmadı cihazda da arıza kodu çıkmadı.hidrolik beyin arızası var dedi ve istanbul a gönderip tamir ettirebileceğini söyledi.yağ değişimi le birlikte 1000-12000 tl fiyat verdi. servis de arıza kodu algılanmadı.yağı değiştirebileceklerini ama bunun çözüm olmayacağını farklı sorunlar da çıkarabileceğini söylediler.çok rahatsız etmiyorsa kullan öyle dediler..kusura bakmayın uzun yazdım.öneriniz nedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gotanu

    2000 model 120000 km tam otomatik polo aracımda özellikle ,araç soğukken 1. vitesten 2.vitese geçişte vuruntu oluyor.vuruntunun şiddeti çok fazla değil.araç ısındıktan sonra hiçbir sorun kalmıyor.diğer vites geçişlerinde hiçbir sorun yok.vuruntu araç motoru soğukken sadece 1 den 2 ye geçerken oluyor.ileriye doğru silkeleme şeklinde oluyor.daha çok 1 den 2 ye hızlı geçiş yaparsam daha fazla oluyor.1 vitesten ivmeli olarak 2000 devire gelirsem fazla yapmıyor.yada gazı verip vites geçmeden gazdan ayağımı çekincede hız yavaşlarken de yumuşak geçiyor.sanki araba 2 vitese zamansız geçiyor ve bu yüzden yapıyor hissi veriyor.motor ısınınca yada şanzıman ısınca diyelim kesinlikle yapmıyor.sanayide ki ustaya götürdüm tabi araç sıcak olduğu için vuruntu olmadı cihazda da arıza kodu çıkmadı.hidrolik beyin arızası var dedi ve istanbul a gönderip tamir ettirebileceğini söyledi.yağ değişimi le birlikte 1000-12000 tl fiyat verdi. servis de arıza kodu algılanmadı.yağı değiştirebileceklerini ama bunun çözüm olmayacağını farklı sorunlar da çıkarabileceğini söylediler.çok rahatsız etmiyorsa kullan öyle dediler..kusura bakmayın uzun yazdım.öneriniz nedir.

    120000 km ve 13 senelik bir araç olduğuu ve belki de otomatik vites yağının hiç değişmemiş olabileceğini düşünürsek sorunun çözümü için yağını değiştirmelisin, yine aynı sorun devam ederse farklı bir sorun arayışına girersin.
    Şahsen aracımın yağını ne zaman değiştirsem viteslerde büyük bir fark oluyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selam arkadaşlar benim 97 model 2000 motor otomatik mondeom var sorunum ise şöyle aracı D ye alıp hareket ettiğimde ilk vites yükseltmede yani 1 den 2 ye geçerken araç kendini öne doğru atıyor bazen diğer vites geçişlerinde de oluyor ama ilk gecişte çok daha belirgin oluyor ve biraz gidip araç ısındiktan sonra sorun devam etsede soğukken ki kadar belirginliği kalmıyor. Bır diğer sorun ise aracı ilk çalıştırıp R ye taktığımda hiç sorun yok ama D ye alıp birAz yürüyüp sonra durup R ye aldığımda çok hafif tak diye bir ses geliyor acaba sorunum nedir çok masraf açarmı kamil ustanin telefonunu forumdan aldim ankaradayim bi gitmeyi düsünuyorum ama gitmeden biraz ön bilgi edinmek istedim. Sorunum hakkinda yorum yaparsaniz sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar benim sorunum aynen şu,

    araç 2000 model BMW e46 Arabayı sabah çalıştırıyorum vitesi p den d ye alıp yola koyuluyorum herşey süper. tık yok. isterseniz İstanbul dan van a kadar gidin hiç bir sorun vermez. ama yola çıktınız d ye aldınız gidiyorsunuz sorun yok sağa çekip arabayı stop edin tekrar çalıştırın d ye aldığınzda vuruntu oluyor daha doğrusu tüm vetis geçişlerinde 1 den 2 ye 2 den 3 e hepsinde geçişlerde zamanı ayarlayamıyor gibi. ama araba ne zaman yarım saat bir süre soğudu yine mükemmel marşı durmadan almanyaya sıkıntısız gider. araç bilgisayara bağlandı. verdiği arıza ısı sıcaklık müşürü sizce bu müşürü alsak değiştirtsek sorun düzelirmi
  • Öncelikle herkese merhabalar...
    Benim sorunum aslında daha önce yazılmış olan viteste takılı kalma sorunu...
    Aracımla şehir içi trafiğine girmeye korkar oldum çünkü sıkışık trafikte araç rölantide devri arttırıyor (1000-2000 arası) ve ardından ise vites 1-2-3 artık hangisi olursa takılı kalıyor. Ancak arabayı soğutunca normale dönüyor. Uzun yolda herhangi bir sıkıntı yok ancak şehir içinde bunu yaşıyorum... Ne yapmalıyım? Yardım lütfennn....
    İnternetten araştırmalarım sonucunda step motor arızası diye birşey öğrendim... Acaba ne kadar doğru diye ustalara sormak istedim... Şimdiden teşekkürler...
    Bu arada aracım Primera 2000 model 2.0 Elegance Otomatik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lurci53

    Öncelikle herkese merhabalar...
    Benim sorunum aslında daha önce yazılmış olan viteste takılı kalma sorunu...
    Aracımla şehir içi trafiğine girmeye korkar oldum çünkü sıkışık trafikte araç rölantide devri arttırıyor (1000-2000 arası) ve ardından ise vites 1-2-3 artık hangisi olursa takılı kalıyor. Ancak arabayı soğutunca normale dönüyor. Uzun yolda herhangi bir sıkıntı yok ancak şehir içinde bunu yaşıyorum... Ne yapmalıyım? Yardım lütfennn....
    İnternetten araştırmalarım sonucunda step motor arızası diye birşey öğrendim... Acaba ne kadar doğru diye ustalara sormak istedim... Şimdiden teşekkürler...
    Bu arada aracım Primera 2000 model 2.0 Elegance Otomatik

    Vites kendisini korumaya alıyor.
    Bizim araç da 4 yıl önce ilk aldığımızda 3üncü viteste takılıp kendini korumaya alıyordu. Şanzıman yağını birkaç gün sonra değiştirmiştim ve sorun anında çözülmüştü. Eğer sizin aracın da yakın zamanda şanzıman yağı değişmemişse sadece yağını değiştirmek sorununuzu çözecektir büyük ihtimal. Şanzıman yağını yakın zamanda değiştirmişseniz ona bir yorum yapamam.

    Bu arada benim 93 Honda Civic'i eşim kaptı ve ben de bizim Elantra için Kartal oto sanayiden Bostancı oto sanayiye Hyundai yetkili servisten Maslak oto sanayiye kadar metro, minibüs ve otobüslerle gidip gelerek ki tam bir rezillik arabanın kıymetini bir kez daha anladım fiyat araştırması yaptım. Yağ değişimi, selenoid değişimi, şanzıman tamir kiti, tüm parçaların bir güzel temizlenmesi ve işçilik dahil çoğu yer saçma sapan uçuk sayılar çıkarttı. Sadece Kartal oto sanayisinde genç bir usta hem adam gibi konuşarak hem de detaylı bilgi alıp vererek tüm bunları 1500-2000 TL civarında yapacağını söyledi. Araç iyice kendinden geçmiş durumda; muhtemelen vites balataları sıyırmış, 3 gündür yatıyor. İşlerim yarından sonra sakinleşiyor ve bu ustaya götüreceğim çekiciyle.

    Ustadan ve işçiliğinden memnun kalırsam sizlere detaylı bilgi veririm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 13 Haziran 2013; 18:39:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    quote:

    Orijinalden alıntı: lurci53

    Öncelikle herkese merhabalar...
    Benim sorunum aslında daha önce yazılmış olan viteste takılı kalma sorunu...
    Aracımla şehir içi trafiğine girmeye korkar oldum çünkü sıkışık trafikte araç rölantide devri arttırıyor (1000-2000 arası) ve ardından ise vites 1-2-3 artık hangisi olursa takılı kalıyor. Ancak arabayı soğutunca normale dönüyor. Uzun yolda herhangi bir sıkıntı yok ancak şehir içinde bunu yaşıyorum... Ne yapmalıyım? Yardım lütfennn....
    İnternetten araştırmalarım sonucunda step motor arızası diye birşey öğrendim... Acaba ne kadar doğru diye ustalara sormak istedim... Şimdiden teşekkürler...
    Bu arada aracım Primera 2000 model 2.0 Elegance Otomatik

    Vites kendisini korumaya alıyor.
    Bizim araç da 4 yıl önce ilk aldığımızda 3üncü viteste takılıp kendini korumaya alıyordu. Şanzıman yağını birkaç gün sonra değiştirmiştim ve sorun anında çözülmüştü. Eğer sizin aracın da yakın zamanda şanzıman yağı değişmemişse sadece yağını değiştirmek sorununuzu çözecektir büyük ihtimal. Şanzıman yağını yakın zamanda değiştirmişseniz ona bir yorum yapamam.

    Bu arada benim 93 Honda Civic'i eşim kaptı ve ben de bizim Elantra için Kartal oto sanayiden Bostancı oto sanayiye Hyundai yetkili servisten Maslak oto sanayiye kadar metro, minibüs ve otobüslerle gidip gelerek ki tam bir rezillik arabanın kıymetini bir kez daha anladım fiyat araştırması yaptım. Yağ değişimi, selenoid değişimi, şanzıman tamir kiti, tüm parçaların bir güzel temizlenmesi ve işçilik dahil çoğu yer saçma sapan uçuk sayılar çıkarttı. Sadece Kartal oto sanayisinde genç bir usta hem adam gibi konuşarak hem de detaylı bilgi alıp vererek tüm bunları 1500-2000 TL civarında yapacağını söyledi. Araç iyice kendinden geçmiş durumda; muhtemelen vites balataları sıyırmış, 3 gündür yatıyor. İşlerim yarından sonra sakinleşiyor ve bu ustaya götüreceğim çekiciyle.

    Ustadan ve işçiliğinden memnun kalırsam sizlere detaylı bilgi veririm

    çok teşekkürler cevabınız için... ancak aracın şanzıman yağını birkaç ay önce serviste değişmiştim ancak bu sorun olunca ustaya götürdüm arabayı ve o da şanzıman yağını değiştirdi tekrardan. Ama bütün yağı değiştiremedi yani bir kısmını değiştirebileceğini söyledi... Çıkan yağ kırmızı renkli bi yağdı ve usta bunun piyasada olan ucuz yağlardan olduğunu kendisinin ise mobil yağ koyacağını (sarımsı rengi vardı) söyledi. Yaklaşık 5 litre yağ koydu arabaya ama sonuç yine aynı...:(




  • Benim bildiğim kadarıyla
    Motor yağı sarı renkli, vites yağı kırmızı renklidir. Amaç yağ sızıntısı durumunda hangisinin sızdırdığını renkten anlamaktır. Yoksa elbette ki sarısı da var. Kaldı ki vites yağı eskiyince çamur kıvamına ve rengine dönüyor, tecrübeyle sabit. Ayrıca Vites yağı kırmızı renkteyken zaten yeniymiş demektir. Ucuzunu bilemem ama bizim araçlara uygun yağ meteg ustanın da en başından beri dediği gibi dextron3g dir, markası bize kalmıştır. O usta biraz kasapgillerdenmiş zannımca.
    Sorununuza gelince en iyi cevabı meteg usta, kamil usta ya da bilen birisi cevap verecektir. Ben o kadar detaylı bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    Benim bildiğim kadarıyla
    Motor yağı sarı renkli, vites yağı kırmızı renklidir. Amaç yağ sızıntısı durumunda hangisinin sızdırdığını renkten anlamaktır. Yoksa elbette ki sarısı da var. Kaldı ki vites yağı eskiyince çamur kıvamına ve rengine dönüyor, tecrübeyle sabit. Ayrıca Vites yağı kırmızı renkteyken zaten yeniymiş demektir. Ucuzunu bilemem ama bizim araçlara uygun yağ meteg ustanın da en başından beri dediği gibi dextron3g dir, markası bize kalmıştır. O usta biraz kasapgillerdenmiş zannımca.
    Sorununuza gelince en iyi cevabı meteg usta, kamil usta ya da bilen birisi cevap verecektir. Ben o kadar detaylı bilmiyorum.

    haklısın galiba kardeşim... bende ustamlardan bi yorum bekliyorum ama sanırım biraz yoğunlar bu ara...
  • quote:

    lurci53

    Çıkan yağ kırmızı renkli bi yağdı ve usta bunun piyasada olan ucuz yağlardan olduğunu kendisinin ise mobil yağ koyacağını (sarımsı rengi vardı) söyledi.


    Bu kısmı yeni fark ettim.
    Meteg ustanın yorumlarının birisinde okumuştum: Asla farklı içerikteki şanzıman yağları birbirine karıştırılmamalıdır yoksa vitese ciddi zarar verebilir diyordu. Renkleri farklı diye içerikleri farklı olacak diye bir şart yok ama farklıysa sizi daha da üzecek bir durumla karşılaşabilirsiniz.
    Yağınızın dextron3g olup olmadığını kontrol ettirin bence. Tork konventörünün içindeki yağ dahil Komple boşaltım işini de yapan sağlam bir yer bulup eski yağlardan tamamen kurtulmayı deneyebilirsiniz.

    Son olarak da bizim Elantra içinhalen gözümün tuttuğu bir usta bulamadım koskoca İstanbul'da. Bostancı sanayide Ferabi usta diye birini buldum ki dükkanın önünde lincoln navigator den bmw x5 lere kadar jipler duruyordu. Bu araçlara sahip insanlar işini şansa bırakmaz bu ustaya geldiklerine göre ama fiyatını da görmezden gelirler. Aracımızı bu ustaya götürüp daha net bir fiyat almayı düşünüyorum hayırlısıyla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaşlar hepinize kolay gelsin benim bi problemim var yardımcı olursanız minnettar kalırım volvo s40 otomatik araç sogukken ilk 15 dakika frene bastıgım halde fren tutmuyo cok sert basmak gerekiyo arabanın devride düşük bin devirde calışıyo ama araba gitmek için vurduruyo kendini 15 dakika sonra araba ısındıktan sonra bu sorun oratadan kalkıyor ne yapmam gerekiyor şimdiden teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.