Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (28. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.190.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar çok sizden özür diliyorum işilerım yoğun olduğu dan dolayı sizlere cevap yazamıyorum ama telefonlarınıza cevap vermıye çalişiyorum benim telefonum... 05555017594 arıya bilirsınız iyi günlarr
  • ustam merhaba Van dan yazıyorum öncelikle böyle bir ortam da bulunup değerli fikir ve tecrübelerinizi insanlarla paylaştığınız için herkes adına size minnettarım.Bende 2004 model 110 luk AL4 şanzıman citroen c5 var benden önceki sahibi Antep te şanzıman yaptırmış dönerken yığılma ve özellikle 4 ten 3 e düşerken vuruntu problemi ile karşılaşınca ustası hidrolik beyin değişimi gerektiğini söylemiş. ben alalı 5 ay kadar oldu şu an değişken şekilde vuruntular özellikle 4 ten 3 e düşerken.ayrıca aşırı bir yığılma ve rampa görünce ölü rolantide titreme problemleri mevcut.üçgen şekli sarı esp lambası ve service yazısı lambası daha önce yanıp bir iki güne sönerdi yanlız iki aydır devamlı yanıp hiç sönmüyor ve ekranda ESP ASR NOT FUNCTİONİNG yani devre dışı yazıyor normalde denendi devre dışı değil.ve srviste cihaza bağlandı kalıcı arıza MOTOR TORKU ALGILANMAMASI diye bir hata veriyor gaza yüklenince sol önden hortum patlağı gibi üfleme sesi de var not: herhangi bir hortum yırtık veya patlak değil araç km: 235000 de motor ve turbo saat gibi . ayrıca ilgisi var mı bilmiyorum aşırı yakıt tüketimi örnek yol bilgisayarı verileri :şehir içi 10.6/100 km şehir dışı 9.7/100 km . ayrıca iki haftadır aks ve aks başları sağlam olduğu halde özellikle sola bazen de sağa tam kırınca acaib sesler takut tukur gibi not :devamlı olmamakla beraber.sonuç olarak aracımdaki çözülemeyen diyeyim elektronik arızadan dolayımı şanzımanım sorun yaratıyor yoksa şanzımanımdaki arızadan dolayımı araç sorun yaratıyor. not: cihaz şanzıman arıza bilgisi yok.




  • s.a ustam benim 2008 40.000Km'deki civic otomatik aracımda R'ye takınca biraz vuruntu oluyor ayrıca bazen gazdan çekitikten sonra bir süre sorna yüklenince sert bir vuruntu geliyor... Hafif gaza basarken vites atarkende bir ses geliyor yardımcı olursanız sevinirim
  • 2004 model otomatik megane var bende. Sorunum; araç soğukken vites geçişlerinde sarsıntı olması ve bazen service lambasını yakıp "vites kutusunu kontrol edin" uyarısı vermesi. Ama bu sorun sadece ve sadece araç soğukken oluyor. İlk hareketten 15 dk. sonra hiçbir sorun kalmıyor.. Geçişler gayet rahat.

    Bu sorun neden kaynaklanıyor olabilir? Tahmini tamir tutarı ne olur?
  • merhaba ustalarim bir sorum olacak sizlere bende bir volvo s70 t5 1998 model bir arac var 4 ileri otomatik bir arac sorunum arac sogukken vites gecislerinde 1 den 2 ye gecerken az gaz verdigimde araci sanki tutup geri birakiyor gibi oluyor ama gazi biraz fazla verirsem bir sorun olmuyor gecislerde birde arac D konumunda iken isiklarda beklerken aracta ses cok yukseliyor sanki motor aracin icinde calisiyormus gibi ses geliyor ama d den n veya p konumuna alirsam araci ses kesiliyor sizce sorunum nedir acaba
  • s.a kamil usta bende 1998 1.8 otomatik passat var sorunum 1 den ikiye atarken 3000 devire gelince atıyor 2 den 3 atarken 4000 4500 deviri buluyor bende şanzuman cıya gittim selono itleri söküp temizledi devre kablolarını değiştirdi contasını rekorlardan yağ kaçırıyordu neyse 350 tl mi aldı düzeldi dedi baktım düzelme yok wolskwagen ciye gittim bilgisayara bağladılar ve kelebek boğazının arıza verdiğini bununda emme manifolt un bağlantısı olan klape ( tahrik ünitesi ) olduğunu söyledi paylaşı cağım resimde görücek sin parçayı şimdi usta diyor ki önce klape değişi cek orjinali 420 tl ee düzelcekmi tamam bu parçanın çeken kolu kırılmış her halukarda değişcek düzelmezse kelebek boğazı değişicek diyo kelebek boğazı çamur gibiydi temizledim diyor şimdi kelebek kulağıda 600 tl ve arabam lpg de bu halde 66 kr yakıyo normalde en baba araba 40 kr yakıyo bana yardımcı olursanız sevinirim isterseniz telefon numaramı vereyim 0532 588 70 47 mail akbas_yusuf_34@hotmail.com

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ




  • buda parçanın sağlam resmi

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
  • buda benim arabam

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
  • 2006 model Ford Focus 2 otomatik (4 ileri) benzinli (LPG) aracım var.
    Geçtiğimiz günlerde direksiyon hidrolik soğutucu rekorundaki çatlaktan dolayı direksiyon hidroliğim boşalmıştı ve bu haldeyken yaklaşık 20 km kullanmak zorunda kalmıştım. Bugün soğutucu rekoru değiştirdik ve sesin %80 gitti ancak hala bir miktar ses var. Ustalar direksiyon pompasının bıçaklarının çizilmiş olabileceğini ve kullandıkça azalabileceğini söyledi. Çıkmacıdan temiz bulunursa değiştirilebilir önerisinde bulundular.

    Özellikle aracımla yokuş tırmanırken motor sesine kuvvetli bir vızıltı (sanki metaller birbirine sürtüyor gibi) eşlik ediyor.
    Ve otomatik vites sanki 4. vitese eski çabukluğunda geçmiyor hisssine kapıldım.

    Sorularım şunlardır.. Yanıtlarsanız sevinirim..

    1) Bahsettiğim arızanın şanzumanla bir ilgisi olabilir mi yoksa direksiyon pompasıyla mı ilgilidir ?
    2) Otomatik şanzumanda çıkabilecek arızalar araç gösterge panelinde uyarı veriyor mu ?
    3) Şanzuman yağ seviyesini görmek istiyorum ancak nasıl yapılacağını bilmiyorum benim yapabilecegim bir kolaylıkda mıdır ?
    4) Yağın ne zaman değiştiğini bilmiyorum aracım şuanda 67000 km ' de değiştirmek gerekir mi ?


    İlgilenecek herkese teşekkür ediyorum..




  • Merhaba arkadaşlar. 2009-2010 model benzinli otomatik Focus almayı düşünüyoruz ancak bazı arkadaşlar benzinli-otomatik focusların defransiyel sorunu çıkardığını söylediler. Doğru mudur? Bilgi verirseniz sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sebenlideniz

    Merhaba arkadaşlar. 2009-2010 model benzinli otomatik Focus almayı düşünüyoruz ancak bazı arkadaşlar benzinli-otomatik focusların defransiyel sorunu çıkardığını söylediler. Doğru mudur? Bilgi verirseniz sevinirim.


    6 ileri vites olan modellerde sıkıntı yaşanıyor.. Ancak 4 ileri olanlardan korkmadan alabilirsin..
  • Meraba üstadlarım.Benim şöyle bir sorunum var.

    Aracım peugeot 207 90 beygir benzin+lpg. Aracım 2011 model ve daha 20.000 km de.Aracım durduk yere stop ediyor.Bazen geri vitese attığımda bazende yolda seyir halindeyken frene bastığımda.Aracımı benim dışımda annem de sürüyor bu yuzden çok daha fazla tedirgin oluyorum.Malum bayanlar en ufak bişeyde heyecanlanıp yanlış tepki gösterebiliyorlar.

    Arabayı geçen ay servise götürdüğümde aracın hiçbir sorununun olmadığını söylediler.Geçen gün aracı sanayiye lpg ustama göstürdüm ve o bu durumun gaz ayarından olabileceğini söyledi.Bilgisayarları bozuk olduğundan dolayı aracı daha sonra getiririm diyip ayrıldım ordan.Bu sorunun sebebi sizce de gaz ayarı olabilir mi ?

    NOT: Şöyle bir sorunum daha var.Konumuzla alakalı değil ama sormak istedim.Aracımın ekranında sürekli eksoz emüsyon sistemi arızalı uyarısı veriyor.Aracı servise gösterdiğimde böyle bir sorunun olmadığını , araca lpg takıldığı için belli bir süre sonra birçok peugeot 207 de bu uyarıyla karşılaşıldığını söyledi.Ama üstüne basa basa sorun yok dedi.Arkadaşlar bu uyarıyı silmenin yolu var mı ? Ekranda sürekli olarak o uyarıyı görmek çok sinir bozuyor.

    Yardımcı olabilecek arkadaşlar lütfen mesajımı alıntılayarak cevaplasın sonra bulamıyorum mesajımı Teşekkürler




  • niguel arkadaşım bende 2000 model reno clio 1.6 rte vardı lpg li aynı sorun bende vardı çok ustaya götürdüm çözemedi ama reno yetkili servisten ayrılma bir usta kendine yer açmış met ettiler ona gittim direk dediki sibop ayarından 40.000 klometrede bir sbop ayarının kaçtığını söyledi sboplara ayar yaptı ısı müşürünü değiştirdi araba saat gibi oldu senin yaşadığın arızasının aynısıydı istanbul daysan eğer ümraniye sanayi sitesinde hilal oto yılmaz usta tavsiye ederim 130 tl işim halloldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Herkese selam,

    Benim Megane II 1.6 BVA bir aracım var. Bunun otomatik şanzımanı DP0 türü olması lazım. Bunun 7-8bin km önce de şanzıman yağını değiştirdim. Şanzımanın tepkisi, çekişi, kickdown tepkileri, herşeyiyle mükemmel.

    Bu aracın şanzımanının bir özelliği vardır, tamamen normal olmasına rağmen kullanıcılar ilk başta bunun bir arıza olduğunu düşünebilirler: Aracı vitese takınca (D veya R) şanzımandan derinden bir cızırtı (vızıltı) sesi gelir. Bu ses derinden gelir, aracın içinden duyulmaz ama aracın yanıbaşında birisi varsa kulak kabarttığında bu sesi duyabilir. Servise sormuştum; bu cızırtı sesi bilmemne kaptörünün sesiymiş, duyulması da gayet normalmiş.

    Ancak son birkaç gündür şöyle bir problemim var:
    Arabayı ilk çalıştırmak istediğimde vites gerçekte P konumunda parkedilmiş olmasına rağmen gösterge panelinde D konumunda görünüyor ve haliyle araç çalışmıyor. (Sadece P veya N konumundayken marş basar.) Bu esnada da araba sanki D konumundaymış gibi yukarıda bahsettiğim "cızırtı" sesi duyuluyor.
    Vites pozisyonlarını değiştirmeye başlıyorum (P, R, N, D); bilmemne kaptörünün "cızırtı" sesi hiç kesilmeden duyulmaya devam ediyor ama gösterge paneli artık hiçbir konum göstermiyor. Bu esnada da ekranda "Vites Kutusunu Kontrol Edin" şeklinde bir yazı çıkıyor.
    En son, arabayı N konumuna alıyorum, start tuşuna basıp kontağı kapatıyorum, bir daha start tuşuna bastığımda araba çalışıyor. (Bu arıza varken aracı çalıştırmanın yöntemi bu mudur, yoksa şans eseri mi birkaç keredir böyle çalıştı, bilemiyorum.)

    Araba çalıştıktan sonra gösterge paneli vites konumlarını doğru gösteriyor. Arabanın gidişinde de en ufak bir problem yok: Vitesler gayet düzgün değişiyor, kick-down yapıyor, roket gibi, fişek gibi gidiyor. (Tekleme, silkeleme, çekişten düşme benzeri hiçbir sorunum yok.)

    Bu sorunla ilgili olduğunu düşündüğüm, görece önemsiz, bir diğer sorunum daha var: Araç çalışırken geri vitese taktığımda, geri vites lambalarıyla park sensörü her ikisi birden bazen çalışmıyor. Ama bunlar çalışsa da çalışmasa da gösterge panelinde R konumu beliriyor (gösterge paneli konumu gösteriyor).

    Tamamen elektriksel olduğunu tahmin ettiğim bu sorun DP0 şanzımanın neresinden hangi parçalarından kaynaklanıyor olabilir. Vites konum sensörü gibi bir parçası var mı bu şanzımanın? Sanki bu görevi yapması gereken parça arızalı gibi.

    Saygıdeğer ustalarım, ne olabilir bu şanzımanın arızası?..

    Saygılar.

    Dostum bu araçlarda şanzıman sistemi tamamen elektirikle çalıştığı için güçsüz bir aküden çekilen zayıf akım bir takım problemlere yol açıyor.akün eskiyse değiştir.Bende de benzer sorunlar vardı aküyü yeniledim sorunlar çözüldü.birde araca kışın,çalıştırıp ani yüklenme hızlanma yapınca vites kutusu sapıtıyor.Bu araca kışın özellikle ısnmadan yüklenmemek lazım.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vart911

    quote:

    Orijinalden alıntı: sebenlideniz

    Merhaba arkadaşlar. 2009-2010 model benzinli otomatik Focus almayı düşünüyoruz ancak bazı arkadaşlar benzinli-otomatik focusların defransiyel sorunu çıkardığını söylediler. Doğru mudur? Bilgi verirseniz sevinirim.


    6 ileri vites olan modellerde sıkıntı yaşanıyor.. Ancak 4 ileri olanlardan korkmadan alabilirsin..

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    arkadaşlar merhaba,
    donanım haber otomotik şanzumanla ilgili tüm bilgilerimi sizlerle paylaşabilmek için burdayım. yak. 35 yıldır edindiğim bilgileri sizin faydanıza ve ekonominize katkı sağlıyabilmek için tecrübemin yettiği kadarı ile kullanmaya gayret edeceğimden şüpheniz olmasın.
    otomotik şanzuman konusunu tekrar başlattığı için Blackbırd'e sonsuz teşekkürler,ayrıca Meteg ustayıda tekrar aramızda görmek bizi sevindirir.
    bu forumda amaç yardımcı olmak, eğer herkes bunun farkındalığına varır o şekilde davranırsa eminim sorun olmaz.
    hepimiz tecrübemizi belli çalışmamıza ve merakla arştırmamıza borçluyuz, karşılıklı saygı ve sevgilerle...........


    Selamalar..

    Otomatik vitesli arabamda.. D ye alıp kalkış yapma sırasında sanki bir valf devreye girmişde bir şeyleri ayırıyor-yada yön veriyor gibi bir ses geliyor.. normalmi.. bu ses radyo vs açıkken anlaşılmıyor.. gece sessiz ortamlarda.. R ye takıp gaza birden bastıgımdada duyuyorum.. ama D de yada R de yavaş kalkışlarda bu ses yok..

    teşekkürler.




  • Merhaba bende 96 model hyundai elentra var 210bin kmde araç 3. Vitese kadar sorunsuz geçiyor 3 ten sonra boşa atıyor, araç durunca tekrar gaza basınca kavrıyor biraz hızlandıktan sonra tekrar boşa düşüyor, bugün şanzuman yağını ve filtresini değiştirdim belki bir düzelme olur diye fakat bir değişiklik göremedim, over drive düğmesi basılı olduğu zaman baya bir gidiyor bir zaman sonra oda boşa atmaya başlıyor, bunun çözümü için nasıl bir yol izlemeliyim yardımcı olursanız sevinirim bir yere fiyat sordum 3500 lira gibi bir rakam çıkardı o kadara çıkacağınıda pek zannetmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    arkadaşlar merhaba,
    donanım haber otomotik şanzumanla ilgili tüm bilgilerimi sizlerle paylaşabilmek için burdayım. yak. 35 yıldır edindiğim bilgileri sizin faydanıza ve ekonominize katkı sağlıyabilmek için tecrübemin yettiği kadarı ile kullanmaya gayret edeceğimden şüpheniz olmasın.
    otomotik şanzuman konusunu tekrar başlattığı için Blackbırd'e sonsuz teşekkürler,ayrıca Meteg ustayıda tekrar aramızda görmek bizi sevindirir.
    bu forumda amaç yardımcı olmak, eğer herkes bunun farkındalığına varır o şekilde davranırsa eminim sorun olmaz.
    hepimiz tecrübemizi belli çalışmamıza ve merakla arştırmamıza borçluyuz, karşılıklı saygı ve sevgilerle...........


    Selamalar..

    Otomatik vitesli arabamda.. D ye alıp kalkış yapma sırasında sanki bir valf devreye girmişde bir şeyleri ayırıyor-yada yön veriyor gibi bir ses geliyor.. normalmi.. bu ses radyo vs açıkken anlaşılmıyor.. gece sessiz ortamlarda.. R ye takıp gaza birden bastıgımdada duyuyorum.. ama D de yada R de yavaş kalkışlarda bu ses yok..

    teşekkürler.


    servise gittim.. baktılar.. problem yok dediler.. zaten ses belli belirsiz..




  • Benim 2 sorum var.


    1.si 2004 Ford Explorer ile ilgili. araba 2den 3 geçerken biraz sarsıntılı geçiyor. Yani normalde manuel araba gibi düşünün bütün vitesleri debriyajdan yavaş çekerek değiştiriyorsunuz ama 2den 3e atarken debriyajdan birden çekiyormuşsunuz gibi. Bununla ilgili internette biraz araştırma yaptım. Adamın biri akü bağlantısını kesmiş. 10 dakika sonra geri takmış. Sert geçme problemi 5 ay ortadan kalkmış. Aynısını denedim 2 gün sert geçmedi sonra yine sert geçmeye başladı. Bir çözümünüz var mı?



    2. Sorunumda 2005 Ford Mustang ile ilgili. Onun gidişinde falan hiç bir sıkıntı yok. Ancak direk D konumuna alınca araç D'ye geçmiyor. 3'a alıp sonra geri Dye alınca Dye geçmiş oluyor.


    Yardımcı olursanız sevinirim.
  • 2005 chevrolet kalos hb 1.4
    tam otomatik aracım var.

    çalıştırdığımda ayağım frende olmasına rağmen p konumundan çıkmıyor.

    hatta bir sefer otomatik vitesin ordaki yuvaya kontak anahtarını takarak p konumundan çıkarttım.

    ustam öncelikle konsolunu açalım oraları temizleyelim ona göre karar veririz dedi,

    bana şu anlık normal çalışması gerekir diye teslim etti fakat ertesi gün yine bu tarz p konumundan çıkmama
    numarasını çekmeye başladı.

    bana elektronik aksamlı bir devre ile ilgili olabileceğini fakat pahalı olabilir diye bilgi verdi.

    p konumu sonrası hiç bir problemim yok.
    sorunum tam nedir bana ne kadar masraf açar

    teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.