- x
Soğutma suyuna motor yağı karışması
41 Cevap28357 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


658 Mesaj
14 Ocak 2012; 13:30:08 

Aracın durumu: Volkswagen Polo 1.6 Benzin
-Yakıt normal tüketime göre çok yüksek 60 kuruş yakıyor
-Hararet orta çizgiyi yani 100 dereceyi hiç geçmiyor.
-Çekişi çok iyi hiçbir zorlanma yaşamıyor.
-Egsozdan beyaz yada mavi duman çıkmıyor.
-Radyatör suyu hiç eksilmiyor. Aksine yükseliyor
-Aracı alalı 4bin km oldu aldığımdan beri motorunda hiçbir değişiklik görmedim.

Merhaba arkadaşlar 3bin km önce motorun yağını değiştirdim, şimdi yağ çubuğuna baktığımda minimum seviyesinde gösteriyor baya bir yağ eksiltmiş araç geçen günü motor sıcakken radyatör kapağını açtım . Radyatör suyunun rengi sarımsı ve boya karışımı kadar koyuydu. Motor suyunu ellediğinde yağ gibi kaygandı eksilen motor yağı radyatör suyunu karışıyor diye düşünüyorum . Sorun sizce nedir ? Yardımcı olursanız sevinirim.


_____________________________



2810 Mesaj
14 Ocak 2012; 13:35:19 

karisip karismadigini anlayabilmek icin, sogutma sistemindeki suyun tamamen yenilenmesi lazim, eger sogutma suyuna karisim varsa ancak bu sekilde ortaya cikabilir ...


_____________________________



7561 Mesaj
14 Ocak 2012; 14:00:49 

eksoz dan beyaz renk duman cıkmıyorsa hangi renk cıkıyor peki?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________




658 Mesaj
14 Ocak 2012; 14:01:49 

quote:

Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

karisip karismadigini anlayabilmek icin, sogutma sistemindeki suyun tamamen yenilenmesi lazim, eger sogutma suyuna karisim varsa ancak bu sekilde ortaya cikabilir ...

Çok sağolun hocam yarın radyatör hortumun söküp bütün suyunu boşaltacam tekrar doldurucam. Su kabının içinde kenarları yağlı sıvanma var.

Peki soğutma suyunu temizledikten sonra tekrar su yağlanırsa bunun sebebi ne olabilir ?


_____________________________



2602 Mesaj
14 Ocak 2012; 16:36:53 

Bir yerde okumuştum. Kapak contası yandığında her zaman beyaz dumanla kendini belli etmiyor. Hatta üç farklı nedene göre sonucu vardı ama kaynağı unuttum. Gazi Üniversitesi' nden okumuş olabilirim.


_____________________________


1977 Renault 12 TL Kırmızı
İskenderun Deniz Alayı/Amasra SG Grup K 12.12.2012-17.05.2013


4122 Mesaj
14 Ocak 2012; 16:45:43 

Iyı bır ustaya gotur bırak onlar baksınlar
Derın mevzular olabılır buyuk dertler olabılır
Ucurumun neresınden donsen kardır



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Privilège


 
3091 Mesaj
14 Ocak 2012; 17:36:16 

silindir üst kapak contanız büyük olasılıkla yanmış...


conta yanığı ille de "şu şekilde kendini belli eder" denemez. contanın nereden kaçırmaya başladığına göre değişir belirtiler.


o contanın işi, yağ kanalları ile su kanallarını birbirinden ayrımak ve aynı zamanda silindirlerdeki sıkıştırmayı (kompresyonu) da başka bir yere kaçmadan silindirlerde tutmaktır.

bu durumda conta ;

* yağ ile su kanalları arasındaki bir yerden (tabiri caizse) "patlarsa" ya yağ, su tarafına geçip suya karışır, ya su yağ tarafına geçip yağa karışır ya da her ikisi de birbirinin tarafına geçip birbirine karışabilir. bu durumda bazen yağınız temiz kalır ancak su yağlanır, bazen su temiz kalır ancak yağa su karışır ya da her ikisinnde de karışma görülebilir. ancak bu karışımlar olurken contanın kompresyonu tutan kısımları sağlam kalmışsa kompresyon laçağı olmayıp çekiş aynen devam da edebilir.

* kompresyonu tutan bir yerden kaçırmaya başlarsa da araç çekişten düşer ancak kanalların araları sağlamsa da bu sefer su-yağ karışımı olmazken çekişten düşme oluşabilir. kompresyon kaçağı da yine contanın hasar yerine göre blok dışına kaçabileceği gibi su haznesine kaçıp su devresinin hava yapmasına sebep olabilir ya da yağ haznesine (kartere) kaçıp orada da yağlamayı bozabilir.


yani anlatmak istediğim, conta yanıklarının kontrol kalemleri olan;

* suya yağ karışması
* yağa su karışması
* çekişten düşme

olaylarının tamamı hep birden görünmeyebilir.


contanın ilk hasar zamanlarında bu kalemlerden sadece tek biri de görünebilir. ancak bir defa hasar almış bir contadaki hasar, çoraptaki sökük gibi zaman içinde ilerler ve ileri seviyede tüm belirtiler birden görünecektir.

bence contanızı bir an önce yenileyin. eğer conta hasarının daha başındaysanız (ki belirtiler bunu gösteriyor) çok daha düşük bir maliyetle hasardan kurtulabilirsiniz. ancak bu şekilde kullanmaya devam edecek olursanız şüphesiz ki hasar durumu ve işin faturası da büyüyecektir.

unutmayın ki erken teşhis hayat kurtarır...



conta yanığına rağmen kullanıma devam edilirse, bu işin sonu, yağa karışan suyun yağı ve yağlayıcılığı bozması ve bu nedenle parçalarda aşırı derecede aşınma ve yatak sarmaya kadar gidebilir... ileri derecede yanık conta durumunda hararet de kontrol altında tutulamayacağı için silindir kapağının "taşlanma ile kurtulamayacak" duruma gelmesi riski de doğar...




_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


8177 Mesaj
14 Ocak 2012; 17:42:55 

Evet, muhtemelen conta yanmış. Yağınıza da su karışmışsa köpürebilir ki suya yağ karışıyorsa o ihtimal de söz konusu. Vakit kaybetmeden iyi bir ustaya gidin. Aracın garantisi yoksa Doğuş Oto donunuza kadar alır.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

...


 
3091 Mesaj
14 Ocak 2012; 18:08:23 

quote:

Orijinalden alıntı: tahrikk
Aracın garantisi yoksa Doğuş Oto donunuza kadar alır.

yalnız conta yanması, garanti kapsamına girmez, girmemesi gerekir. garanti demek, üretilen malzemenin sağlamlığına kefil olmak demektir.

ancak balatalar, lastikler, fitiller, contalar, keçeler kullanım şekline ve süresine göre yıpranan ve eriyen parçalar olduğu için bu tür parçalara garanti verilmez. düşünsenize, fren ya da debriyaj balatası normal kullanım durumunda ortalama 80-100 bin km gidiyor olsa ve araca 2 yıl garanti verilse, bu 100 bin km'yi birisi 10 yılda yaparken bir başkası da 3 ayda yapabilir.

ya da 100 bin km gidecek bir balatayı yanlış kullanımla bir kullanıcı 20 bin km'de bitirip gidip servise bu balatayı garantiden değiştirmeye çalışsa üreticiler para kazanamaz, hatta batarlar...

conta için de aynı şey söz konusu. soğutma sisteminde kullanıcının yapacağı bir hatalı kullanım (suyun kontrol edilmemesi, eksilenin tamamlanmaması ya da hararet yapmasına rağmen öyle kullanmaya devam edilmesi) sonucu 30 bin km'de bile pekala conta yakılabilir. hatta soğutma sisteminizde kullanılan suyun içindek antifriz, asidik özelliğinden dolayı zaman içinde contayı aşındırır. yani, bir contanın yanması için aracın ille hararet görmesi de gerekmez. antifirizler bile (üstelik eski nesil mavi antifirizlerin asidik özelliği daha yüksektir) normal kullanımda contaya zarar verir. dolayısıyla soğuk iklimde kullanılan bir araç, daha az devirdaim açıp contayı daha az yerken, aynı aracın sıcak bir iklimde kullanılıp, soğutma suyunu sürekli devirdaim ettirmesi ve bu suyun contadan her geçişinde ordan parça parça yemesi durumlarında bile conta ömrü değişiklik gösterir. bu nedenle contaya da bir ömür garantisi verilemez.

dolayısıyla aracın garantisi bitse de devam ediyor olsa da, bu işin bir maliyeti olacak mecburen...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 14 Ocak 2012; 18:09:23 >


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


658 Mesaj
14 Ocak 2012; 19:32:49 

Arkadaşlar yardımlarınız için çok sağolun arabanın seriliği ve çekiş gücü on numara hiçbir şekilde güç kaybetme görmedim. Bugün radyatör suyunu boşalttım. Tekrar su doldurdum tertemiz oldu fakat aracı çalıştırdıktan sonra git gide suyun rengi beyazlaşmaya başladı. Şuan kirli beyaz şeklinde duruyor yağ var sanırım radyatörün ve motorun içinde su kanallarında yağ var bu nasıl temizlenir bilmiyorum.

Silindir kapak contasından başka bir sorun olabilir mi , çatlak vs.. ? Silindir kapak contaları ortalama 50 TL ile 100 TL arasında değişiyor. Peki işçilik ne kadar alırlar ? Silindir rektefiye olmaz inşallah



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infernaltr -- 14 Ocak 2012; 19:33:41 >


_____________________________



8177 Mesaj
14 Ocak 2012; 19:34:54 

Kapağın çürüme, çatlama olasılığı da var. 2.000 TL'yi geçmez diye tahmin ediyorum. Yakın zaman da bizim de değişecek.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

...


 
1431 Mesaj
14 Ocak 2012; 20:41:50 

vectra 2.0 icin yakin zamanda conta degisti, kapak taslandi. yag antifriz ivir zivirlari ile ozel serviste 700 verdik. Fikir verebilir.


_____________________________



 
2314 Mesaj
14 Ocak 2012; 20:55:31 

hacı silindir kapak jontası gitmiş oradan yağ ve su karışır başka temas noktası yoktur, hararetten haşat olur genelde conta, değiştirteceksin 100 150 verip


_____________________________



723 Mesaj
14 Ocak 2012; 21:04:56 

VW 2.0 tdi dizel aracımda da aynı şey başıma geldi. Beni uyaran soğutma suyu seviyesi düşük alarmı gelmesiydi. Soğutma suyuna baktığımda eksik olmadığını aksine yükseldiğini gördüm. Garrantisi devam ettiği için servisine götürdüğümde contanın kaçırdığını söyleyip garantiden kiralık araç verip 2 günde değiştirmişlerdi.


_____________________________



305 Mesaj
14 Ocak 2012; 22:10:29 

Yaga su karismasi durumunda su tahin rengini ve kivamini alir sizin sorun buyuk ihtimalle silindir kapak contasi asinmis su kanallarina yag kaciyor bunu yenilemeniz gerekebilir.


_____________________________

Forever Young / 1881-193∞ / NISSAN Almera 1.5 Tekna 2006 / RENAULT Clio III 1.2 2008
http://www.nissan-almera.tr.gg


658 Mesaj
15 Ocak 2012; 0:49:10 



Yardımcı olan herkese teşekkür ederim. Daha önce çok araç değiştirdim , soğutma suyuna yağ karışması olayı hayatımda ilk defa yaşadım. Haftaya aracı servise vericem.

Aşağıdaki parça hemen hemen bütün araçlarda olur yağ filtresinin takıldığı yer içinden su geçer ve yağı soğutur . Bunun patlaması , kaçırması suya yağ karışmasına sebep oluyormuş. İnşallah sorun aşağıdaki parçadan veya contadan kaynaklıdır. Eğer silindirin içinde ki su ve yağ kanallarında çatlak varsa işim çok zor.

0


_____________________________



 
1 Mesaj
21 Ocak 2012; 22:48:51 

Sorununuz büyük ihtimalle hararet yatırdıysanız başta silindir kapak contası yanmıştır.bu iyi ihtimal.silindir kapagında yada bloktaki su ve yağ kanalları arasında çatlak oluşmustur.Benim basıma geldi.Halada o sorunla ugrasıyorum.arabaya hararet yaptırdık.silindir üst kapagı ve blokta çatlaklar oluşmuş.motor indirildi.blok ve kapak kaynak yapıldı.radyatör ve hortumlar degişti.renault 19 um var ve bana 2000 liraya maloldu.allah kimsenin basına vermesin.........


_____________________________



4747 Mesaj
21 Ocak 2012; 23:08:15 

suya yag karısması olmaz.... yaga su karısması olur.... o senin dedigin antifreeze dir muhtemelen sarı rengide o yapar benim bildigim benim araçtada aynı sekil bir durum var.


 
3091 Mesaj
22 Ocak 2012; 1:29:19 

quote:

Orijinalden alıntı: sissil

suya yag karısması olmaz.... yaga su karısması olur....

bilmediğmiz konularda bu kadar kesin yorum yapmayalım isterseniz... bilmediğimizi öğrenmek daha doğru olur kanısındayım...


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


4747 Mesaj
22 Ocak 2012; 1:42:53 

quote:

Orijinalden alıntı: aya


bilmediğmiz konularda bu kadar kesin yorum yapmayalım isterseniz... bilmediğimizi öğrenmek daha doğru olur kanısındayım...

hocam okadar iyi biliyorsan bi örnek fotograf rica etsem


 
3091 Mesaj
22 Ocak 2012; 1:51:15 

quote:

Orijinalden alıntı: sissil


hocam okadar iyi biliyorsan bi örnek fotograf rica etsem

fotoğraf mı? güzel espri...



_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


2325 Mesaj
22 Ocak 2012; 9:46:44 

Benim korsada olmuştu bu durum bişey keçisini değiştiler ama ne kecesiydi hatırlatmadım simdi



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
22 Ocak 2012; 18:11:03 

kapak contası olsa aracınız su eksiltir ,devirde dalgalanma yapar,ilk calıştırmada sıkıntı yaratır tekler zorlar eksozdan illaki duman atar beyaz ...bence conta değil araçınızın subap lastikleri deforme olmuş olabilir yağı ordan yakıyordu..r unutmadan o min seviye gösterir 400-500gr ada full gösterir pololar öyle ..o kadar yakmamıştır merak etmeyin depo içide o şekilde olur zaten antifiriz vs motorda gezen su orda depolanıyor gayet normal



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oner35 -- 22 Ocak 2012; 18:19:47 >


 
17 Mesaj
21 Mayıs 2012; 14:20:14 

Benim Daewoo'nun da silindir kapak contası yanmış, yağa su karıştığı için yağ özelliğini kaybetmiş. Ayrıca motor suyunun rengi de bozulmuştu. işçilik , traşlama , yağ , yağ filtresi , conta seti hepsi 400 TL'yi buldu. Araçta bir sıkıntı olduğu ilk çalıştırmada sarsıntılı çalışmasından belli oldu. Ayrıca ara ara kontrol ettiğim halde sonuncu da motor soğutma suyuna 2.5 lt su ilave ettim. İlk defa böyle bir şeyle karşılaştım. Ancak tüm bunlara rağmen aracımın harareti hiç yükselmediği halde nasıl conta yaktı onu anlamadım.


_____________________________



 
3832 Mesaj
7 Ekim 2012; 22:49:12 

Aracınızın hararet yaptığını en basit nasıl anlarsınız? Tabiki göstergeden. Peki ya gösterge ya da su sıcaklığını tespit eden müşür arızalanmışsa ne olacak? İşte bazen bu yüzden siz farkına bile varmadan motor yatak sarar.

Benim başıma Mazda Panelvan aracımızda geldi. Araç susuz kalmış ancak arabada ne bir çekiş düşüklüğü ne de hararet göstergesinde bir yükselme. Tek bir belirti verdi zaten o da tüm panelvan araçların ortak özelliğidir motor ön koltukların hemen altında yer alır. Bir ısı geldi ve durdum ama iş işten çoktan geçmişti.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


1227 Mesaj
7 Ekim 2012; 23:55:45 

Hazır konusu açılmışken bende bir soru sorayım bari.

Aracım 92 civic ex.2 ay önce hararet göstergesi tavan yaptı.Hemen çektim sağa ve kaputu açıp kontrol ettim.Motorun sıcaklığı normal görünüyordu.Bu şekilde defalarca kez tekrarladı.Hatta hararet kırmızıdayken Çanakkale'ye gittim geldim.

Ben sorunu gösterge müşüründen sanıp müşürü değiştirdim ama düzelmedi.Sonra sırasıyla termostat ve radyatör değişti.Ama hararet hala kırmızıya dayanıyor.Birkaç ustaya gösterdim silindir üst kapak contasının değişmesi gerek dediler.

Ama benim anlamadım nokta şu: Aracım ne su eksiltiyor,ne suya yağ karışıyor,ne yağa su karışıyor,ne de egzostan beyaz duman ya da su atıyor.Çekişi ve yakıtı normal.Yani arabada hiçbir anormallik yok.Sizce sorun ne olabilir?


_____________________________

"Doğru kulağa hoş gelmez. Kulağa hoş gelen doğru değildir. İyi insanlar tartışmaz. Tartışan insanlar iyi değildir.Bilen kişi öğrenmemiştir. Öğrenmiş kişi bilmez." Lao Tsu


4652 Mesaj
8 Ekim 2012; 15:26:01 

quote:

Orijinalden alıntı: Salih

Hazır konusu açılmışken bende bir soru sorayım bari.

Aracım 92 civic ex.2 ay önce hararet göstergesi tavan yaptı.Hemen çektim sağa ve kaputu açıp kontrol ettim.Motorun sıcaklığı normal görünüyordu.Bu şekilde defalarca kez tekrarladı.Hatta hararet kırmızıdayken Çanakkale'ye gittim geldim.

Ben sorunu gösterge müşüründen sanıp müşürü değiştirdim ama düzelmedi.Sonra sırasıyla termostat ve radyatör değişti.Ama hararet hala kırmızıya dayanıyor.Birkaç ustaya gösterdim silindir üst kapak contasının değişmesi gerek dediler.

Ama benim anlamadım nokta şu: Aracım ne su eksiltiyor,ne suya yağ karışıyor,ne yağa su karışıyor,ne de egzostan beyaz duman ya da su atıyor.Çekişi ve yakıtı normal.Yani arabada hiçbir anormallik yok.Sizce sorun ne olabilir?

Soğutma sisteminde hava olabilir. Başka bir ihtimalde devir-daim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpernbugra -- 8 Ekim 2012; 15:30:53 >


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


4652 Mesaj
8 Ekim 2012; 15:29:17 

quote:

Orijinalden alıntı: Yavuz

Aracınızın hararet yaptığını en basit nasıl anlarsınız? Tabiki göstergeden. Peki ya gösterge ya da su sıcaklığını tespit eden müşür arızalanmışsa ne olacak? İşte bazen bu yüzden siz farkına bile varmadan motor yatak sarar.

Benim başıma Mazda Panelvan aracımızda geldi. Araç susuz kalmış ancak arabada ne bir çekiş düşüklüğü ne de hararet göstergesinde bir yükselme. Tek bir belirti verdi zaten o da tüm panelvan araçların ortak özelliğidir motor ön koltukların hemen altında yer alır. Bir ısı geldi ve durdum ama iş işten çoktan geçmişti.

Müşürde arıza varsa hararet ya sürekli 0 gözükür (kontak kapalı gibi) yada gösterge en üst değeri gösterir. Gösterge arızalı ise motor kapattığınızda bile yeri sabit kalır(aynı değeri gösterir yeri değişmez) buradan anlayabilirsiniz.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


1227 Mesaj
8 Ekim 2012; 16:53:27 

quote:

Orijinalden alıntı: alpernbugra


Soğutma sisteminde hava olabilir. Başka bir ihtimalde devir-daim.

havasını aldık hava yok.devirdaim benimde aklıma geldi ama bozuk olsa devirdaim yapmaz.ya da su eksiltir.bende ikiside yok.


_____________________________

"Doğru kulağa hoş gelmez. Kulağa hoş gelen doğru değildir. İyi insanlar tartışmaz. Tartışan insanlar iyi değildir.Bilen kişi öğrenmemiştir. Öğrenmiş kişi bilmez." Lao Tsu


 
553 Mesaj
27 Ağustos 2013; 11:10:42 

benimde yedek su deposunda yağlanma var ama ben askerdeyken kardeşim abi ben antifirizi ordan koymaya çalıstm bence ondan sonra bu rengi aldı dedi. ama bilmiyorum conta mı yandı . araba cok fazla su eksiltiyor. ama eksik 500 ml gecmiyor . ustaya götürdüm adam yağ cubuğunu cekti baktı ama bişey demedi yerine koydu sonra bir boru var ahtapod gibi devirdaim yapan o nu gösterdi boru catlak damlatıyor dedi su ordan eksiliyormus ama anlamadığım kardeşim antifriz i yedek depodan koymaya calıstığı için depo yağlanmıs olabilir mi yoksa . contaya mı bakayım. ayrıca usta 160 tl parca +30 tl antifriz+ 150 tl işcilik toplam 340 tl cekti peugeot 207 marka ama netten baktım parça orj 6 taksit 100 tl bence usta beni anlamıyorum diye öpmeye kalktı.


_____________________________

DOĞA ANAYA BİRAZ SAYGI.LÜTFEN!!!!


222 Mesaj
28 Ağustos 2013; 18:34:33 

öperler öperler öpmeylede kalsa bide verdiğin paraya değse yaptıkları iş çoğuda baştan savma yapıyo


_____________________________



 
553 Mesaj
18 Ocak 2014; 17:58:30 

peugeot 207 hdı dizel 2007 model 115,000 km de aracımın radyatör suyu koyduğumuz kabında bugün yağlanma var suyun rengi koyulasmıs . su yağlı .. deponun iç yüzeyinde yağlanma var . araçta hararet yaptırmadım. ve suan araç hararette yapmıyor. yağda köpürme yok ve egzos rengide normal. devirde dalgalanmada yok. acaba bu yağın suya karışmasının sebebi nedir arkadaşlar


_____________________________

DOĞA ANAYA BİRAZ SAYGI.LÜTFEN!!!!


 
3091 Mesaj
18 Ocak 2014; 20:06:07 

Genleşme kabını açıp içine yağ eklemedinizse o yağın suya karışmasının tek sebebi contadır.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


 
553 Mesaj
20 Ocak 2014; 11:15:35 

conta mı kaç tl tutar araçlarda ortalama fiyatı


_____________________________

DOĞA ANAYA BİRAZ SAYGI.LÜTFEN!!!!


 
3091 Mesaj
20 Ocak 2014; 11:49:40 

Araçtan araca ve yapılacak işlemlere göre değişir. Sonuçta motor kapalı bir kutu. Açılmadan ne olduğunu görme şansınız yok. Kapak taşlanacak mı taşlanmayacak mı, başka değişecek malzeme çıkacak mı çıkmayacak mı bilinmeden bir maliyet çıkarmak zor. Genel anlamda 300 liraya da mal olabilir, 1000-1500 liraya da. Yaptırılmaz, böyle kullanılmaya devam eder, zaman içinde kapağı da yer, yeni bir üst kapak gerektirir, o zaman bakmışsınız 300 değil, 3000 lira bile kurtarmaz vs.

Ama yerinizde olsam, hemen contaya hükmetmeden önce bu ihtimali kesinleştirir, sağlamasını yapardım. Hararet yapmıyor, eksozda duman yok dediğinize göre, hasarın başında olabilirsiniz. Haa, daha önce kardeşinizin genleşme kabından yağ eklediği gibi bir şey de yazmıştınız galiba. Belki de contanızda hasar yoktur, o zamandan kalma bir artıktır gördüğünüz. Karışma ve köpüklenme durumunu gözümle görmediğim için kesin bir şey diyemiyorum.

Bence contayı açtırmadan önce, soğutma sıvısını sistemden komple boşalttırıp yeniden temiz bir dolum yapın ve kısa bir süre de böyle kullanın. Bu kullanım süresinde aracı çok sıkıştırmayın ve zaman zaman sıvıyı kontrol edin. Yine suya yağ karışması omuşsa conta ihtimali kesinleşmiş demektir. Sıvı değişimi ve devam eden kontroller ile kesin teşhis konusunda da çevrenizdeki bir uzman ustadan destek alın.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 20 Ocak 2014; 11:52:38 >


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


 
81 Mesaj
4 Mart 2014; 17:23:45 

quote:

Orijinalden alıntı: aya

Araçtan araca ve yapılacak işlemlere göre değişir. Sonuçta motor kapalı bir kutu. Açılmadan ne olduğunu görme şansınız yok. Kapak taşlanacak mı taşlanmayacak mı, başka değişecek malzeme çıkacak mı çıkmayacak mı bilinmeden bir maliyet çıkarmak zor. Genel anlamda 300 liraya da mal olabilir, 1000-1500 liraya da. Yaptırılmaz, böyle kullanılmaya devam eder, zaman içinde kapağı da yer, yeni bir üst kapak gerektirir, o zaman bakmışsınız 300 değil, 3000 lira bile kurtarmaz vs.

Ama yerinizde olsam, hemen contaya hükmetmeden önce bu ihtimali kesinleştirir, sağlamasını yapardım. Hararet yapmıyor, eksozda duman yok dediğinize göre, hasarın başında olabilirsiniz. Haa, daha önce kardeşinizin genleşme kabından yağ eklediği gibi bir şey de yazmıştınız galiba. Belki de contanızda hasar yoktur, o zamandan kalma bir artıktır gördüğünüz. Karışma ve köpüklenme durumunu gözümle görmediğim için kesin bir şey diyemiyorum.

Bence contayı açtırmadan önce, soğutma sıvısını sistemden komple boşalttırıp yeniden temiz bir dolum yapın ve kısa bir süre de böyle kullanın. Bu kullanım süresinde aracı çok sıkıştırmayın ve zaman zaman sıvıyı kontrol edin. Yine suya yağ karışması omuşsa conta ihtimali kesinleşmiş demektir. Sıvı değişimi ve devam eden kontroller ile kesin teşhis konusunda da çevrenizdeki bir uzman ustadan destek alın.

Aynı sorun benim aracımdada var. Motor suyuna büyük olasıkla yağ karışıyor . Araba hem yağ eksitmiş , hemde su çamur kahvesi renginde.

Aracım normal giderken sorunsuz fan açıyor, haralet yapmıyor ama motor suyunu dışarı atıyor. 1 saat önce tamirciden arabamı aldım. 10km kullandım ve motor suyunun kapağını açmamla sular fışkırmaya başladı.

Eksozdan duman gelmiyor , çekişde bir güç kaybı yok . Fanlar düzgün çalışıyor. Tavsiyeniz nedir .. 800 Tl rakam çok fazlamı normalmi



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qkhnk -- 4 Mart 2014; 17:25:22 >


_____________________________



 
3091 Mesaj
5 Mart 2014; 0:22:23 

Aracınız sıcakken radyatör ya da genleşme kabının kapağını açarsanız fışkırır. Bu normal bir durum. Çünkü ısınan su genleşir ve basıncı artar. O nedenle bunu yapmayın, sıcak su ciddi anlamda yakıcıdır.

Güç kaybı, eksozda su gibi belirtiler, conta problemleri arasındadır. Ama her conta yanığında bu belirtiler tümüyle olacak diye bir durum yok. Bu belirtiler bazen tek tek olur, bazen birkaçı görülür. Yine de probleminiz ya da bir problem olup olmadığı, bizzat gözlemlenerek bulunabilir. O nedenle iyi bir ustaya kontrol ettirebilirsiniz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


1297 Mesaj
5 Mart 2014; 1:55:48 

quote:

Orijinalden alıntı: qkhnk


Aynı sorun benim aracımdada var. Motor suyuna büyük olasıkla yağ karışıyor . Araba hem yağ eksitmiş , hemde su çamur kahvesi renginde.

Aracım normal giderken sorunsuz fan açıyor, haralet yapmıyor ama motor suyunu dışarı atıyor. 1 saat önce tamirciden arabamı aldım. 10km kullandım ve motor suyunun kapağını açmamla sular fışkırmaya başladı.

Eksozdan duman gelmiyor , çekişde bir güç kaybı yok . Fanlar düzgün çalışıyor. Tavsiyeniz nedir .. 800 Tl rakam çok fazlamı normalmi

merhaba.conta yanmasının en net belirtisi yağ çubuğunu çektiğinizde yağın rengi beyazlaşmış olmasıdır(köpüklenme tarzında). yağ çubuğuna bir bakın.arabada rölantide tekleme,egzosttan aşırı beyaz buhar çıkması,çekiş düşüklüğü yine akla gelebilecek conta sorunlarıdır.bu tip sorunlar yaşamıyorsanız arızanın kaynağını farklı yerlerde aramalısınız.bunun dışında araç lpg li ise sistemde varolan havadan dolayı da suyu atıyor olabilir.ya da termostat arızalı olup da açmıyorsa kaynayan su basınçla atılıyordur motordan.son tahminim ise devirdaim pompasının bozuk olması ihtimali.bunlara baktırın.iyi geceler...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 5 Mart 2014; 2:03:20 >


_____________________________

VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE


 
81 Mesaj
5 Mart 2014; 23:03:28 

quote:

Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına


merhaba.conta yanmasının en net belirtisi yağ çubuğunu çektiğinizde yağın rengi beyazlaşmış olmasıdır(köpüklenme tarzında). yağ çubuğuna bir bakın.arabada rölantide tekleme,egzosttan aşırı beyaz buhar çıkması,çekiş düşüklüğü yine akla gelebilecek conta sorunlarıdır.bu tip sorunlar yaşamıyorsanız arızanın kaynağını farklı yerlerde aramalısınız.bunun dışında araç lpg li ise sistemde varolan havadan dolayı da suyu atıyor olabilir.ya da termostat arızalı olup da açmıyorsa kaynayan su basınçla atılıyordur motordan.son tahminim ise devirdaim pompasının bozuk olması ihtimali.bunlara baktırın.iyi geceler...



Bugun arabayi rölantide 30-40 dak boyunca çalıştırıp test ettim.

Yağ çubuğu normal renklidi , rölantide tekleme yapmadı , araba suyuda atmadı , termostat açtı . Aracım LPG li sizinde yazdığınız üzere LPG ile alakalı bir sorun olduğunu düşünmeye başladım yada devirdaim popmasında sorun var.


Ama aklıma takılan bu motor suyundaki turuncu rengin nereden geldiğii.
0
0
0
0
0
0



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qkhnk -- 5 Mart 2014; 23:04:11 >


_____________________________



1297 Mesaj
6 Mart 2014; 1:33:08 

quote:

Orijinalden alıntı: qkhnk




Bugun arabayi rölantide 30-40 dak boyunca çalıştırıp test ettim.

Yağ çubuğu normal renklidi , rölantide tekleme yapmadı , araba suyuda atmadı , termostat açtı . Aracım LPG li sizinde yazdığınız üzere LPG ile alakalı bir sorun olduğunu düşünmeye başladım yada devirdaim popmasında sorun var.


Ama aklıma takılan bu motor suyundaki turuncu rengin nereden geldiğii.
0
0
0
0
0
0


sistemdeki paslanmadan dolayı olabilir o renk.motorun suyunu boşalttırın.bir kaç defa 5lt lik pet bidonla sisteme su verip aşağıdan çıkmasını sağlayın.bu şekilde su kanallarındaki pas temizlenebilir.ama dediğim gibi acil bir ustaya gidin böyle ikide bir su atma iyi birşey değil.contayı yakarsanız iş büyür.


_____________________________

VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE


 
1 Mesaj
21 Temmuz 2014; 14:59:35 

merhaba. ben 2 hafta önce 1997 honda LS euro civic 1.6 araç aldım. bakımlarını yaptırdıktan sonra yokuşta araba çekmedi ve öndeki kamyonu sollamak için biraz gaza bastım ve araç 4500-5000 devire çıktı. daha sonra hararet çizgisi uyarı bölümüne kadar yükselince motoru rölantide çalıştırıp soğumasını bekledim. daha sonra hararet göstergesine dikkat ettim ilk çalıştığında motor belli bi ısıya geldiği zaman hararet göstergesi yarıya kadar yükselip orda kalıyodu.20-30 km gittikten sonra rampada yükselmeye başlıyodu. ustaya gittiğimde önce radyatörün çift sıralı olanından taktı(bizim arabanın üzerindeki tek sıralıydı ama bu seride orijinalinde tek ve çift sıralı olmak üzere iki çeşit radyatör varmış.). bu problemi çözmeyince sıfır termostat alıp termostat taktık. olmadı fan müşürünü değiştirdik. usta en son devirdaim pompası olabilir dedi ona baktı ama onda da problem yoktu.en son ihtimal olarak üst kapak contasını deiştirdik. usta bu işlemden sonra bunu alın,ankaradan istanbula gidin hiçbi şey olmaz dedi. sonra ustayla test sürüşüne çıktığımızda hararet yine yükseldi ama sonradan düşüyodu.usta da düşerse problem yok dedi.aracı 2 gün böyle kullandıktan sonra (sanayiye gittiğimizi saymazsak toplam 50-60 km) bu gün hararet düşmedi ve tekrar en üstteki beyaz uyarı çizgisine kadar yükseldi. sonra araba zor çalışmaya başladı. en son çalıştıktan sonra çok titreme yapmaya ve beyaz duman atmaya başlamıştı. contanın tekrar yandığını düşünüyoruz.arabanın 2 günde sıfır contayı tekrar yakma sebepleri ne olabilir yardımcı olur musunuz?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrtkbk -- 21 Temmuz 2014; 15:43:49 >


_____________________________



 
15 Mesaj
21 Ekim 2014; 22:37:00 

Bugün benim opel corsa da aynı sorunu yaptı. Servise götürdük adam daha bakar bakmaz yağ radyatörü patlamış dedi. Başka bir şeyden olmuş olamaz mı diye sordum hayır kesinlikle bundan yapar dedi. Dediği gibi de değiştirdik ve sorun çözüldü gerçekten. Yani sonuç olarak motor yağının eksilerek radyatör suyuna karışması sorununu böyle çözdük. Benim aracımda da hiçbir belirti yoktu. Sadece yağ kaynayarak fışkırmış yere akıtmıştı radyatör suyunu koyduğum yerden.


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » Soğutma suyuna motor yağı karışması
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.854