Şimdi Ara

Soğutma suyuna motor yağı karışması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
67
Cevap
6
Favori
271.063
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • silindir üst kapak contanız büyük olasılıkla yanmış...


    conta yanığı ille de "şu şekilde kendini belli eder" denemez. contanın nereden kaçırmaya başladığına göre değişir belirtiler.


    o contanın işi, yağ kanalları ile su kanallarını birbirinden ayrımak ve aynı zamanda silindirlerdeki sıkıştırmayı (kompresyonu) da başka bir yere kaçmadan silindirlerde tutmaktır.

    bu durumda conta ;

    * yağ ile su kanalları arasındaki bir yerden (tabiri caizse) "patlarsa" ya yağ, su tarafına geçip suya karışır, ya su yağ tarafına geçip yağa karışır ya da her ikisi de birbirinin tarafına geçip birbirine karışabilir. bu durumda bazen yağınız temiz kalır ancak su yağlanır, bazen su temiz kalır ancak yağa su karışır ya da her ikisinnde de karışma görülebilir. ancak bu karışımlar olurken contanın kompresyonu tutan kısımları sağlam kalmışsa kompresyon laçağı olmayıp çekiş aynen devam da edebilir.

    * kompresyonu tutan bir yerden kaçırmaya başlarsa da araç çekişten düşer ancak kanalların araları sağlamsa da bu sefer su-yağ karışımı olmazken çekişten düşme oluşabilir. kompresyon kaçağı da yine contanın hasar yerine göre blok dışına kaçabileceği gibi su haznesine kaçıp su devresinin hava yapmasına sebep olabilir ya da yağ haznesine (kartere) kaçıp orada da yağlamayı bozabilir.


    yani anlatmak istediğim, conta yanıklarının kontrol kalemleri olan;

    * suya yağ karışması
    * yağa su karışması
    * çekişten düşme

    olaylarının tamamı hep birden görünmeyebilir.


    contanın ilk hasar zamanlarında bu kalemlerden sadece tek biri de görünebilir. ancak bir defa hasar almış bir contadaki hasar, çoraptaki sökük gibi zaman içinde ilerler ve ileri seviyede tüm belirtiler birden görünecektir.

    bence contanızı bir an önce yenileyin. eğer conta hasarının daha başındaysanız (ki belirtiler bunu gösteriyor) çok daha düşük bir maliyetle hasardan kurtulabilirsiniz. ancak bu şekilde kullanmaya devam edecek olursanız şüphesiz ki hasar durumu ve işin faturası da büyüyecektir.

    unutmayın ki erken teşhis hayat kurtarır...



    conta yanığına rağmen kullanıma devam edilirse, bu işin sonu, yağa karışan suyun yağı ve yağlayıcılığı bozması ve bu nedenle parçalarda aşırı derecede aşınma ve yatak sarmaya kadar gidebilir... ileri derecede yanık conta durumunda hararet de kontrol altında tutulamayacağı için silindir kapağının "taşlanma ile kurtulamayacak" duruma gelmesi riski de doğar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    suya yag karısması olmaz.... yaga su karısması olur....

    bilmediğmiz konularda bu kadar kesin yorum yapmayalım isterseniz... bilmediğimizi öğrenmek daha doğru olur kanısındayım...
  • öperler öperler öpmeylede kalsa bide verdiğin paraya değse yaptıkları iş çoğuda baştan savma yapıyo
  • Evet, muhtemelen conta yanmış. Yağınıza da su karışmışsa köpürebilir ki suya yağ karışıyorsa o ihtimal de söz konusu. Vakit kaybetmeden iyi bir ustaya gidin. Aracın garantisi yoksa Doğuş Oto donunuza kadar alır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk
    Aracın garantisi yoksa Doğuş Oto donunuza kadar alır.

    yalnız conta yanması, garanti kapsamına girmez, girmemesi gerekir. garanti demek, üretilen malzemenin sağlamlığına kefil olmak demektir.

    ancak balatalar, lastikler, fitiller, contalar, keçeler kullanım şekline ve süresine göre yıpranan ve eriyen parçalar olduğu için bu tür parçalara garanti verilmez. düşünsenize, fren ya da debriyaj balatası normal kullanım durumunda ortalama 80-100 bin km gidiyor olsa ve araca 2 yıl garanti verilse, bu 100 bin km'yi birisi 10 yılda yaparken bir başkası da 3 ayda yapabilir.

    ya da 100 bin km gidecek bir balatayı yanlış kullanımla bir kullanıcı 20 bin km'de bitirip gidip servise bu balatayı garantiden değiştirmeye çalışsa üreticiler para kazanamaz, hatta batarlar...

    conta için de aynı şey söz konusu. soğutma sisteminde kullanıcının yapacağı bir hatalı kullanım (suyun kontrol edilmemesi, eksilenin tamamlanmaması ya da hararet yapmasına rağmen öyle kullanmaya devam edilmesi) sonucu 30 bin km'de bile pekala conta yakılabilir. hatta soğutma sisteminizde kullanılan suyun içindek antifriz, asidik özelliğinden dolayı zaman içinde contayı aşındırır. yani, bir contanın yanması için aracın ille hararet görmesi de gerekmez. antifirizler bile (üstelik eski nesil mavi antifirizlerin asidik özelliği daha yüksektir) normal kullanımda contaya zarar verir. dolayısıyla soğuk iklimde kullanılan bir araç, daha az devirdaim açıp contayı daha az yerken, aynı aracın sıcak bir iklimde kullanılıp, soğutma suyunu sürekli devirdaim ettirmesi ve bu suyun contadan her geçişinde ordan parça parça yemesi durumlarında bile conta ömrü değişiklik gösterir. bu nedenle contaya da bir ömür garantisi verilemez.

    dolayısıyla aracın garantisi bitse de devam ediyor olsa da, bu işin bir maliyeti olacak mecburen...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 14 Ocak 2012; 18:09:23 >




  • Benim Daewoo'nun da silindir kapak contası yanmış, yağa su karıştığı için yağ özelliğini kaybetmiş. Ayrıca motor suyunun rengi de bozulmuştu. işçilik , traşlama , yağ , yağ filtresi , conta seti hepsi 400 TL'yi buldu. Araçta bir sıkıntı olduğu ilk çalıştırmada sarsıntılı çalışmasından belli oldu. Ayrıca ara ara kontrol ettiğim halde sonuncu da motor soğutma suyuna 2.5 lt su ilave ettim. İlk defa böyle bir şeyle karşılaştım. Ancak tüm bunlara rağmen aracımın harareti hiç yükselmediği halde nasıl conta yaktı onu anlamadım.
  • Bugün benim opel corsa da aynı sorunu yaptı. Servise götürdük adam daha bakar bakmaz yağ radyatörü patlamış dedi. Başka bir şeyden olmuş olamaz mı diye sordum hayır kesinlikle bundan yapar dedi. Dediği gibi de değiştirdik ve sorun çözüldü gerçekten. Yani sonuç olarak motor yağının eksilerek radyatör suyuna karışması sorununu böyle çözdük. Benim aracımda da hiçbir belirti yoktu. Sadece yağ kaynayarak fışkırmış yere akıtmıştı radyatör suyunu koyduğum yerden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: attrayant

    Merhabalar

    2008 Corsa 1.2 benzin otomatik aracımın soğutma suyunda yağ keşfeden bir usta, direk yağ soğutucusu arızalı değiştirelim diyerek beni büyük bir çıkmaza soktu...

    Akabinde daha 2 yere daha giderek, buralardan aldığım cevap bu araçta yağ soğutucusu yok, conta arızalıdır onun değişmesi lazım oldu...

    Benim araçta yağ soğutucusu var mı? Bu ilk sorum...

    Su boşaltıldı, içi güzelce temizlendi. Borular güzelce temizlendi, kırmızı antifrz koyduk, 40km falan yok yaptım. Suya bakıyorum herhangi bir yağlanma yok...

    Bu şekilde aracı kullanmam başıma daha büyük şeyler açar mı? Ya da kime inanayım artık biri conta diyor biri soğutucu... İnternettede araçta yağ soğutucusu var mı yok mu diye bir resmi opelin dökümanını da bulamadım.

    Arabayı koydum kapıya bekliyorum bir yerden vahiy insin bana diye...

    Lütfen yardım yaa...

    Sanırım o termostat arızası. Benimde problemliydi. yağ var dediler. araç ısındıktan sonra arabayı parkediyordum. Eğilip izliyordum damlıyormu diye. bazen sık damlıyordu, bazen hiç damlamıyordu. damlayan suyu tattım baktım antifiriz. yağ falan değildi. termostatı bir önceki sahibi meğer sıcak silikon sıkıp geri takmışlar. şeref....z

    birde o bölmenin bir kısmından yağ akışıda var, diğer bölümden su akışı var, düzgün montaj olmadığı için birbirine karışma durumu olma ihtimalini düşünmüştüm ben.

     Soğutma suyuna motor yağı karışması Soğutma suyuna motor yağı karışması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi staidmcgun -- 16 Ağustos 2016; 11:37:11 >




  • Yağ soğutucu Hakkın Rahmetine kavuşmuş infernaltr
  • quote:

    Orijinalden alıntı: han41

    Arkadaşlar araç conta yakarsa suya yağ karışmaz yağa su karışır, suya yağ karışıyorsa bu yağ radyatörü/ soğutucusu ölmüş demektir..
    madem bilmiyorsunuz, bilmediğiniz konularda yorum yapmayın bari. contanın hasar durumuna göre, her iki sıvı da birbirine karışır. üstelik söyledğinizin tam tersine önce suya yağ karışır, sonra yağa su...

    yağ soğutucusu olmayan motorlarda da suya yağ karışıyor, onu ne yapacağız?
  • Aracın durumu: Volkswagen Polo 1.6 Benzin
    -Yakıt normal tüketime göre çok yüksek 60 kuruş yakıyor
    -Hararet orta çizgiyi yani 100 dereceyi hiç geçmiyor.
    -Çekişi çok iyi hiçbir zorlanma yaşamıyor.
    -Egsozdan beyaz yada mavi duman çıkmıyor.
    -Radyatör suyu hiç eksilmiyor. Aksine yükseliyor
    -Aracı alalı 4bin km oldu aldığımdan beri motorunda hiçbir değişiklik görmedim.

    Merhaba arkadaşlar 3bin km önce motorun yağını değiştirdim, şimdi yağ çubuğuna baktığımda minimum seviyesinde gösteriyor baya bir yağ eksiltmiş araç geçen günü motor sıcakken radyatör kapağını açtım . Radyatör suyunun rengi sarımsı ve boya karışımı kadar koyuydu. Motor suyunu ellediğinde yağ gibi kaygandı eksilen motor yağı radyatör suyunu karışıyor diye düşünüyorum . Sorun sizce nedir ? Yardımcı olursanız sevinirim.







  • karisip karismadigini anlayabilmek icin, sogutma sistemindeki suyun tamamen yenilenmesi lazim, eger sogutma suyuna karisim varsa ancak bu sekilde ortaya cikabilir ...
  • eksoz dan beyaz renk duman cıkmıyorsa hangi renk cıkıyor peki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    karisip karismadigini anlayabilmek icin, sogutma sistemindeki suyun tamamen yenilenmesi lazim, eger sogutma suyuna karisim varsa ancak bu sekilde ortaya cikabilir ...

    Çok sağolun hocam yarın radyatör hortumun söküp bütün suyunu boşaltacam tekrar doldurucam. Su kabının içinde kenarları yağlı sıvanma var.

    Peki soğutma suyunu temizledikten sonra tekrar su yağlanırsa bunun sebebi ne olabilir ?
  • Bir yerde okumuştum. Kapak contası yandığında her zaman beyaz dumanla kendini belli etmiyor. Hatta üç farklı nedene göre sonucu vardı ama kaynağı unuttum. Gazi Üniversitesi' nden okumuş olabilirim.
  • Iyı bır ustaya gotur bırak onlar baksınlar
    Derın mevzular olabılır buyuk dertler olabılır
    Ucurumun neresınden donsen kardır
  • Arkadaşlar yardımlarınız için çok sağolun arabanın seriliği ve çekiş gücü on numara hiçbir şekilde güç kaybetme görmedim. Bugün radyatör suyunu boşalttım. Tekrar su doldurdum tertemiz oldu fakat aracı çalıştırdıktan sonra git gide suyun rengi beyazlaşmaya başladı. Şuan kirli beyaz şeklinde duruyor yağ var sanırım radyatörün ve motorun içinde su kanallarında yağ var bu nasıl temizlenir bilmiyorum.

    Silindir kapak contasından başka bir sorun olabilir mi , çatlak vs.. ? Silindir kapak contaları ortalama 50 TL ile 100 TL arasında değişiyor. Peki işçilik ne kadar alırlar ? Silindir rektefiye olmaz inşallah



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infernaltr -- 14 Ocak 2012; 19:33:41 >
  • Kapağın çürüme, çatlama olasılığı da var. 2.000 TL'yi geçmez diye tahmin ediyorum. Yakın zaman da bizim de değişecek.
  • vectra 2.0 icin yakin zamanda conta degisti, kapak taslandi. yag antifriz ivir zivirlari ile ozel serviste 700 verdik. Fikir verebilir.
  • hacı silindir kapak jontası gitmiş oradan yağ ve su karışır başka temas noktası yoktur, hararetten haşat olur genelde conta, değiştirteceksin 100 150 verip
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.