- x
Askeri Pilotluktan Hava Yollarına Geçsem Kaç Para Maaş Alırım ?
70 Cevap5866 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


15 Mesaj
11 Ocak 2012; 20:48:59 

Öncelikle Selamlar,

Bu ilk mesajım inşallah cevabımı alabilirim.

'' 17 yaşındayım,hayalim havacılım üzreine ama asker olmayıda çok istiyorum hayatımın belli bir dönemini fazla uzun olmasada askeriye üzerine yapmak istiyorum onun için ilk olarak HAVA HARP OKULu'na girmek istiyorum ve 3-4 yıl askeri pilotluk yaptıkdan sonra daha fazla para kazanmak için hava yolları şirketlerine geçmek istiyorum. ''

Sorum ise ;

Askeri Pilotlukta 3-4 yıl çalıştıktan sonra istifa etsem yani fazla tecrübe kazanmadan,hava yollarına başvursam kaç para maaş alırım ???


_____________________________


T_o_Z


31 Mesaj
11 Ocak 2012; 22:58:07 

Ne kadar maaş alacağını bilemem fakat yüklü bir miktar tazminat ödeyeceğin kesin şunu unutma hava harp okulunu bitirdikten sonra 15 yıl askseiyedesin



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


"If it's not Boeing, I'm not going"


71 Mesaj
12 Ocak 2012; 12:34:13 

SteelFalcon haklı, yüklü bir tazminat seni bekler. Ama direk sivil okullardan/kurslarlardan/üniversitelerden mezun olan pilotlardan çok alırsın. Sivil pilot alımında bakılan en önemli kriter uçuş saatidir ki bu sana askeriyede oldukça fazla sağlanmış olacak.


_____________________________



15 Mesaj
12 Ocak 2012; 16:22:59 

Bunuda şuan sizden öğrenmiş oldum teşekkürler, yani askeriden istifa edince ben para ödemek zorunda kalıyorum. Peki kardeş bu istifa edip tazminat ödemem için 15 yılmı gerekiyor , yoksa sen lafın gelişimi dedin ?


_____________________________


T_o_Z


31 Mesaj
12 Ocak 2012; 17:32:23 

Hayır TSK'da zorunlu hizmet süresi 15 yıldır.


_____________________________


"If it's not Boeing, I'm not going"


15 Mesaj
12 Ocak 2012; 18:24:48 

Hım... Peki askeride pilot olarak min. maaş miktarı ve 3-4 yılda maaşım ne kadar olur ? Ve ayriyeten Bi yerde de uçuş parası gibi bişi duydum onlar hakkında bilginiz var mı öyle bişi var mı veya miktarı ile ilgili.


_____________________________


T_o_Z


 
174 Mesaj
15 Ocak 2012; 0:23:43 

Sırf para için askeriyeye giriyorsun ve o kadar zorluğa katlanıyorsun ya


_____________________________



15 Mesaj
15 Ocak 2012; 21:16:19 

quote:

Orijinalden alıntı: yanlızşahin

Sırf para için askeriyeye giriyorsun ve o kadar zorluğa katlanıyorsun ya


Kardeş ben askeriye istediğim için girmek istiyorum , ama ne kdar kazancamıda öğrenmek istiyorum.


_____________________________


T_o_Z


244 Mesaj
16 Ocak 2012; 11:06:41 

yukarıdaki arkadaşa katılıyorum 3-4 yıl askeriyenin o zorluğuna disiplinine dayanılmaz. ayrıca askeriyedeki tecrüben, uçuş saatin havayolunda alacağın maaşı değiştirmez. örneğin; kaptan pilot olmak için 6000 saat havayolu uçuşun olması lazım yani havayoluna geçtiğinde diyelim askeri jet ile 3000 saat uçuşun varsa onun üstüne 3000 saat daha gibi bir durum yoktur.


_____________________________

Donanım Haber
## Doktorlar ve Tıp Fakültesi Öğrencileri Topluluğu ##


 
1731 Mesaj
16 Ocak 2012; 11:40:05 

Havacı bir asker olabilirsin ama pilot olabilir misin? Orasını iyi araştırmak lazım. Fiziksel ve zihinsel olarak mükemmel yani en ufak kusurun olmaması lazım TSK'da pilot olabilmek için. Bu şartları yerine getiriyorsan neden olmasın.


_____________________________



15 Mesaj
16 Ocak 2012; 15:35:08 

quote:

Orijinalden alıntı: erci541

Havacı bir asker olabilirsin ama pilot olabilir misin? Orasını iyi araştırmak lazım. Fiziksel ve zihinsel olarak mükemmel yani en ufak kusurun olmaması lazım TSK'da pilot olabilmek için. Bu şartları yerine getiriyorsan neden olmasın.

Evet abi biliyorum , fiziksel ve zihinsel bir sıkıntım yok ama biraz vücudumun spor aktivitelerinde kondisyon eksiklim var ama önümde daha 2 yıl var bunları gidermeye çalışcam ve birde mülakatta bire bir konuşuyorlarmış onun içinde diksyon derslerine başlıcam çünkü konuşmada biraz heycan yapıyorum.


_____________________________


T_o_Z


279 Mesaj
16 Ocak 2012; 23:17:53 

quote:

Orijinalden alıntı: Drenth


Evet abi biliyorum , fiziksel ve zihinsel bir sıkıntım yok ama biraz vücudumun spor aktivitelerinde kondisyon eksiklim var ama önümde daha 2 yıl var bunları gidermeye çalışcam ve birde mülakatta bire bir konuşuyorlarmış onun içinde diksyon derslerine başlıcam çünkü konuşmada biraz heycan yapıyorum.

hava harpı kazanmak kolay değildir. + Hava harp okulunu okuyan her öğrenci pilot olmuyor sadece 25 kişiden 5 i pilot oluyor. Gerisi karada havateğmeni olarak görev yapıyor yani sıradan asker olarak. Yani sanma ki hava harp okuyanlar pilot oluyor. Sadece çok az kısmı oluyor. Bu arada o kadarda umut bağlama yok diksiyon kursuydu suydu buydu baban Asker değilse pek şansın yok diyebilirim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IamEwiL -- 16 Ocak 2012; 23:20:34 >


_____________________________

arkadaşlarla son bi sigaramız var onu içiyoruz birader.


670 Mesaj
16 Ocak 2012; 23:44:13 

IamEwiL dediği gibi yüzde 20-30 oranında pilot olma şansın var. Askeriyeye para için gidilmez. Kimisi astronot olmak için gider. Kimisi havacılık tutkusu için gider. Askeriyede ceza puanları vardır. -30 ceza puanın tamamladın mı atılırsın. Şimdi diyeceksin ki ben katlanırım o disipline. Kendini bir test et 06:30 kalkış 22:30 yatış bu kriterleri yerine getirebiliyormusun. Havacı subay bir akraba var adam her gün tıraş oluyor. Ama küfrede küfrede. Sen diyelim dövüş sporlarıyla uğraşacaksın. Dövüşcülere özenip saçına iki çizik attırsan direk - disiplin puanı bu iş para için yapılmaz. Adam hava yolu ğilotunun yarısı kadar maaş kazanıyor ama onun2 katı hızla gidiyor. Dakika içinde 40.000 ft'e tırmanıyor.


_____________________________



2502 Mesaj
17 Ocak 2012; 17:16:17 

Bu iş gönül işidir. 40 yaşındayım ve milletin lafına gazına gelip vaz geçtiğim o güne geri dönebilsem kimseyi dinlemem, giderdim hava harp okuluna. Amma söylenenlerin hepsi doğru, o disiplin ve düzene dayanabilecek misin.?


_____________________________

profeyşınıl re(n)klam fotografikçisi...


 
6 Mesaj
30 Ocak 2012; 18:24:07 

quote:

Orijinalden alıntı: Drenth

Öncelikle Selamlar,

Bu ilk mesajım inşallah cevabımı alabilirim.

'' 17 yaşındayım,hayalim havacılım üzreine ama asker olmayıda çok istiyorum hayatımın belli bir dönemini fazla uzun olmasada askeriye üzerine yapmak istiyorum onun için ilk olarak HAVA HARP OKULu'na girmek istiyorum ve 3-4 yıl askeri pilotluk yaptıkdan sonra daha fazla para kazanmak için hava yolları şirketlerine geçmek istiyorum. ''

Sorum ise ;

Askeri Pilotlukta 3-4 yıl çalıştıktan sonra istifa etsem yani fazla tecrübe kazanmadan,hava yollarına başvursam kaç para maaş alırım ???


Zorunlu 15 sene hizmet etmek zorundasın ve 4 yıl HHO gibi bir okul senin gibi düşünen biri için işkence olur . Senin yerinde olsam THY Pilot Akademisi'ni kazanır oradan giderim . Zaten hemen de istifa edemezsin , edersen yüklü bir tazminat ödersin ayrıca HHO'daki her subay pilot olamıyor %90'ı yer subayı oluyorlar


_____________________________



26 Mesaj
30 Ocak 2012; 21:27:08 

quote:

Orijinalden alıntı: Drenth


Kardeş ben askeriye istediğim için girmek istiyorum , ama ne kdar kazancamıda öğrenmek istiyorum.

özel havayolu şirketlerinde pilotlara verilen maaş ortalama 15.000 tl civarı..


_____________________________

Renault Fluence Privilege 1.5 dci edc +navigasyon duman gri
HP Pavilion dv 6925et


 
21 Mesaj
31 Ocak 2012; 22:21:47 

Öncelikli olarak bu iş senin düşündüğün gibi basit değil... sana tavsiyem gerçekten pilot olmak istiyorsan Amerika'da İngiltere üzerinden ppl cpl lisanslarını alabilirsin bunların Türkiye'de uygunluğunun onaylanması gerekli tabii bunların maliyeti biraz yüksek Eskişehir ve diğer uçuş okulları hakkında fazla bir bilgim yok tavsiyem iyi araştır ama HHO ve KHO mütekiben 3-4 sene sonra sana kimse hadi bu kadar eğitimi verdik gidebilirsin demez


_____________________________



395 Mesaj
2 Şubat 2012; 3:43:28 

Dostum eğer kafanda "bana kimse karışamaz" fikri %1 bile varsa baştan ele askeri pilot olmayı



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Say Goodbye -- 2 Şubat 2012; 3:44:49 >


_____________________________



5664 Mesaj
7 Şubat 2012; 19:06:23 

Askeri pilot olmayı düşünüyordum yalnız bu yazıları okuyunca düşünmem lazım. Havada uçmaz isem çok kötü bir hayat olur benim için.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



6860 Mesaj
8 Şubat 2012; 2:20:13 

Genç kardeşim hevesini kırmak istemem ama senin gibi kafa yapısında olanlar HVKK değil pilot koltuğuna bakımcı olarak bile almaz. Lütfen bunu hakaret olarak algılama. Bu HVKK inin ne kadar elit olduğunun kanıtıdır. Sen nereden biliyorsun diyorsan 2 tane f-16 pilotu 1 tane rf4 1 tane f 5 pilotu tandığım var. Bunlardan bir tanesi akrabamdır. Ne şanstır ki bende HVKK da uzun dönem askerlik yaptım ve yine orada birçok pilot tanıdım. Senin istediğini şu sıralar bir tanesi de gerçekleştirecek. Ama nedeni yüksek g den ötürü belinden ameliyat olması. Kaldı ki aldıkları parada az buz değil ve savaş uçağı kullanmanın zevki yolcu uçaklarında yoktur. Hele ki günümüzde yolcu uçakları tamamen bilgisayar donanımlı olduğundan otobüs şöförü kıvamına gelmiş bile diyebiliriz.


_____________________________



 
215 Mesaj
9 Şubat 2012; 0:46:41 

bayada bir tazminatı vardı diye biliyorum bu olayın


_____________________________



765 Mesaj
9 Şubat 2012; 14:26:38 

piyasada zaten askeri pilotu fazla sevmezler :)

çoğu sivil f/o hiç sevmez askeri pilotları


_____________________________

Glider Pilot


149 Mesaj
9 Şubat 2012; 15:08:47 

quote:

Orijinalden alıntı: d.eray

IamEwiL dediği gibi yüzde 20-30 oranında pilot olma şansın var. Askeriyeye para için gidilmez. Kimisi astronot olmak için gider. Kimisi havacılık tutkusu için gider. Askeriyede ceza puanları vardır. -30 ceza puanın tamamladın mı atılırsın. Şimdi diyeceksin ki ben katlanırım o disipline. Kendini bir test et 06:30 kalkış 22:30 yatış bu kriterleri yerine getirebiliyormusun. Havacı subay bir akraba var adam her gün tıraş oluyor. Ama küfrede küfrede. Sen diyelim dövüş sporlarıyla uğraşacaksın. Dövüşcülere özenip saçına iki çizik attırsan direk - disiplin puanı bu iş para için yapılmaz. Adam hava yolu ğilotunun yarısı kadar maaş kazanıyor ama onun2 katı hızla gidiyor. Dakika içinde 40.000 ft'e tırmanıyor.

arkadaşım öle %20-30 şans filan yok pilot olurken sağlığına bakıyorlar sağlığı geçersen 3 farklı uçak kullandırıyorlar onuda geçersen pilot olabiliyorsun şans sadece o uçakları sürerken lazım gerisi sağlığına gözüne dikkat et yeter. Pilot akrabam var bende hho ya girmek istiyorum ondan öğrendim ilk kullandığın uçak öğrenci seçme uçuşunda kullanılan uçaktır 2. uçağı hatırlıyamadım 3 . uçak ise türk yıldızlarının uçak türü olan nf-5 e benzeyen bi jet motorlu uçaktır.Yani sonuç olarakbunları geçersen pilotsun.Maaşlar hakkında hiç bilgim yok ama her uçuştan belli bir tazminat (uçuş tazminatı alıyorsun).


_____________________________



670 Mesaj
9 Şubat 2012; 15:32:32 

quote:

Orijinalden alıntı: yıldırım67


arkadaşım öle %20-30 şans filan yok pilot olurken sağlığına bakıyorlar sağlığı geçersen 3 farklı uçak kullandırıyorlar onuda geçersen pilot olabiliyorsun şans sadece o uçakları sürerken lazım gerisi sağlığına gözüne dikkat et yeter. Pilot akrabam var bende hho ya girmek istiyorum ondan öğrendim ilk kullandığın uçak öğrenci seçme uçuşunda kullanılan uçaktır 2. uçağı hatırlıyamadım 3 . uçak ise türk yıldızlarının uçak türü olan nf-5 e benzeyen bi jet motorlu uçaktır.Yani sonuç olarakbunları geçersen pilotsun.Maaşlar hakkında hiç bilgim yok ama her uçuştan belli bir tazminat (uçuş tazminatı alıyorsun).

Sağlığa bakıyorlar ama sağlık kontrolünden o kadar kişi geçiyor. 3 uçak kullanıyor olmaları biraz yanlış olabilir. Onun yerine lisans alıyor deseydin daha doğru olurdu bence. Uçakların linkleri aşağıda büyük ihtimalle bu uçaklardan söz ediyorsundur.
http://www.tayyareci.co...kiye/1951ve2006/t37.asp
http://www.tayyareci.co...kanucak/postww2/t38.asp
Diğeride cessna 172'dir.


_____________________________



149 Mesaj
9 Şubat 2012; 18:10:02 

pilot olan kuzenim ve kesinlikle 3 tane uçak sürüyorsun


_____________________________



149 Mesaj
9 Şubat 2012; 18:12:28 

uçakların resimlerini hiç görmedim ama bunlar olabilir(sadece uçaklarla ilgili bilgiyi yazdığım kadar hatırlıyorum)


_____________________________



168 Mesaj
10 Şubat 2012; 2:07:24 

genelde maaş dediğin için diyorum askeriyede çok para kazanamazsın tabi 5 sene öncesine göre söylüyorum. o zamanlarda lojmanlarda mesela en lüks araba megane dı c segmentin üstünü çok az nadiren görürdün bu benim mesela dikkatim çekmişti bir asker çocuğu olarak. bizim arabamız mesela reno 9 93 MODEL idi. ha geçiniyormusun geçinirsin şunuda demiyorum az kazanıyorlar ama bir ticaret yapsan yada bi bölüm bitirip havacılık eğitiminden sonra direk sivil havacılığa başlasan daha iyi olur. şimdiden maaş dersen hava harp okulunu BİTİREMEZSİNNN! ayrıca hava harp okulu riskli bakarsın sağlam girersin mezun olduğunda gözünde bozulma bulurlar pilot yapmazlar .


_____________________________



168 Mesaj
10 Şubat 2012; 2:13:04 

quote:

Orijinalden alıntı: yıldırım67

pilot olan kuzenim ve kesinlikle 3 tane uçak sürüyorsun

3 uçak nedir ya; kargo uçakları ,f-16, f-4 ,f-5, t-38, t-37, sf260d, t-41,tanker uçağı


_____________________________



149 Mesaj
10 Şubat 2012; 2:18:12 

quote:

Orijinalden alıntı: d.eray


Sağlığa bakıyorlar ama sağlık kontrolünden o kadar kişi geçiyor. 3 uçak kullanıyor olmaları biraz yanlış olabilir. Onun yerine lisans alıyor deseydin daha doğru olurdu bence. Uçakların linkleri aşağıda büyük ihtimalle bu uçaklardan söz ediyorsundur.
http://www.tayyareci.co...kiye/1951ve2006/t37.asp
http://www.tayyareci.co...kanucak/postww2/t38.asp
Diğeride cessna 172'dir.

oyuncuasd

konunun başına bakarasan hho dan mezun olup pilot olup olamayacağını belirlerken kullanılan uçaklar hakında konuştuk onlarda sanrım arkadaşın bulduklar.


_____________________________



168 Mesaj
10 Şubat 2012; 2:42:37 

quote:

Orijinalden alıntı: yıldırım67


oyuncuasd

konunun başına bakarasan hho dan mezun olup pilot olup olamayacağını belirlerken kullanılan uçaklar hakında konuştuk onlarda sanrım arkadaşın bulduklar.

o zaman benim bildiğim şöyle planör, t-41,sf260d,t-37,t-38,f-5,f-4 eğitim bitinceye kadar kullanılan uçaklar.


_____________________________



149 Mesaj
10 Şubat 2012; 2:55:46 

bi uçağın adı T-41 D dir (ilk kullanılan)


_____________________________



149 Mesaj
10 Şubat 2012; 3:01:21 

çok fazla yazmışsın 3 tane bizzat pilot olan kuzenimden öğrendim.


_____________________________



168 Mesaj
11 Şubat 2012; 1:03:48 

quote:

Orijinalden alıntı: yıldırım67

çok fazla yazmışsın 3 tane bizzat pilot olan kuzenimden öğrendim.

yazdığım uçaklardan f-4(dahil) gelene kadar elenebilirsiniz eğitim alan biri olarak. kuzeniniz nerde şu an ?Sizin dediğiniz gibi az değil olurunu yazıyorum


_____________________________



149 Mesaj
11 Şubat 2012; 10:04:31 

nerde olduğu önemli değil bnc 3 tane hho yu arap sorabilirsiniz yasak değil bilgi edinme hakkın var


_____________________________



168 Mesaj
11 Şubat 2012; 12:24:28 

quote:

Orijinalden alıntı: yıldırım67

nerde olduğu önemli değil bnc 3 tane hho yu arap sorabilirsiniz yasak değil bilgi edinme hakkın var

Arkadaşım F-4 uçağına kadar eğitim sürecinden geçersin ve elenebilirsin Senin dediğin uçakları kullanırken bir takım ek yazılı sınavlar olabilir ama o uçakları geçtikten sonra eğitim bitti pilot oldum olayı yok Milleti yanlış bilgilendirmeyelim lütfen


_____________________________



149 Mesaj
11 Şubat 2012; 12:37:24 

kardeşim yok öle bişey araştır bul koy buraya senden eğer yanlışın varsa özür dilerim


_____________________________



168 Mesaj
11 Şubat 2012; 13:44:25 

quote:

Orijinalden alıntı: yıldırım67

kardeşim yok öle bişey araştır bul koy buraya senden eğer yanlışın varsa özür dilerim

Yok öyle birşey diyerek olmaz kuzenin(askeriyenin neresinde(rütbesi,hangi uçakta vs.) olduğunu bilmiyoruz) yanlış bilgilendirdi diye bizim söylediğimiz şeylere yanlış diyemezsin ben sizinkilere yanlış demedim ama eksik söylediniz. Kuzenin askeriyede diye en iyi bilen sen olcan diye birşey de yok Senin kaynağın kuzeninse bende askeriyede yıllarca pilotluk(öğretmen) yapmış birinden duyduklarımı söylüyorum ayrıca Türk Hava Kuvvetleri Uçuş Eğitimi adlı bir kitap var önümde onuda kaynak olarak verebilirim. Birde sen bazı uçakları bilmiyorsun galiba T-41 D,T-37,T-38 demişsin ama SF-260 D uçağını dememişsin bunuda katarsak sırf senin iddia ettiğin şeye göre bile 4 eğitim uçağı oluyor 3 değil.Bu uçakların yanında F-5,F-4 eğitimlerini alırsın ve eğitimleri sırasıyla geçersen hak kazanırsın nasıl ki T-37yi bitirince T-38 kullanmaya başlıyorsan aynı şey burda da var.Ayrıca sırf jet pilotuna göre eğitim almıyorsun helikopter ve kargo uçaklarının da ayrı uçakları ve prosedürleri var.İşin özü verdiğin bilgiler eksik ve eksik bilgilerle burnunun dikine gidiyorsun.Bir şeyi kesinlikle budur yada yanlış söylüyosun demeden önce araştırmanı tavsiye ederim


_____________________________



149 Mesaj
11 Şubat 2012; 18:33:22 

bakın ben herşeyi biliyorum demedin yazmadın düzgün okursanız sanırım dedim isterseniz daha büyük ve belirgin yazarım.
benim kuzeninde f-4 plitodur ve 15 senelik pilottur kendisi.


_____________________________



 
259 Mesaj
12 Şubat 2012; 20:11:29 

Canım benim askeri pilotluk maaş hesabı yaparak minimum 15 yıl geçirebileceğin bir yer değildir 15 yıl geçirsen bile elinde sadece istifa etme hakkın oluyor bu da sivil hayata geçtiğinde eğer meslek hayatın süresince yeterli parayı biriktiremezsen bir aksilik oldugunda CPL ve ATPL almak için ödeyeceğin paralar canını yakar hele bunları aldıktan sonra herhangi bir havayolu şirketine giremezsen is daha da kötü bunlardan önce tek motor çift motor intibak olayı da var bunun dısında her yıl gireceğin bulundugun sehire gore bir hava hastanesinde ve 5 yılda bir Eskişehir'de gireceğin saglık muayenesi var kimse sana bir yıl sonra pilot olmaya devam edeceğini garantilemiyor allah korusun pilot brüven giderse yeniden sınıflandırılırsın yani sivil havacılıkta saglık ile ilgili kıstaslar daha yumusaktır.
Sana şiddetle maddi durumun yeterli ise sivil yolu izlemeni tavsiye ediyorum eğer amacın para ve pilotluk ise hem rahat hem agrisiz ok ama adrenalin istersen tabiki adres belli hakkında hayırlısı kardeş



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



59 Mesaj
14 Şubat 2012; 1:05:16 

Neyse polemik uzamış sonlandırmanında vakti gelmiş.
Öncelikle mülakat sağlık spor vs. bunların hepsi nasip kısmet işidir. yok baban asker yok anan bilmem ne yoktur. açıkça söylüyorum senin ailen çok uç noktalarda hayat yaşamadıkça (kötü yol-uyuşturucu-mafya yada çok aşırı unsurlar arasında yer alma örgüt üyeliği gibi) girmene engel yoktur(bkz. Şehit.Plt.Tğm. Erol ER'in ailesi )http://www.gazetegercek.com/resim/11/07/sehit-pilot-tegmen-erol-er-sonsuzluga-ugurlandi-5.jpg
Neyse gelelim Hava Harp Okuluna
Pilotluk zor iş askeri pilotluk on kat daha zor. Hava Harp Okulu daha da zor. Girişte T-41 D uçaklarıyla eğitim alıyorsun buna ÖSU(Öğrenci Seçme Uçuşu) denir. okuldayken yine aynı uçakta özendirici uçuşlar devam edr. Aynı zamanda planör eğitimi ve yanlız uçuş mümkün. Okul çok zordur dersler ileri seviyededir ve ingilizcen ileri seviyede olmak zorundadır. Yani okulda çok çalışıyosun. Aynı zamanda çok disiplinldir sana garip geln bir çok kuralı vardır ve hepsi seni 4 sene boyunca sınamak üzerine kuruludur. Okulu bitirmeden sağlık testlerini geçersen sıkıntı yoktur Teğmen olup gidersin. Derken pilotaj başlar başlangıçta sf 260 D uçaklarıyla uçarsın (Bu seneden itibaren kt-1 uçaklarına gçiş yapılacakmış) sonra t 37 safhası da denen jet temel eğitimine başlarsın en son t 38 ile tekamül yani ustalık safhasını bitirir pilot olursun. Tabi bunların hepsi sabahlara kadar çalışmayı ve bazıları içinde kaderinde varsa şehit olmayı bile gerektirebilir. Diyelimki vücudun uyum sağlaymadı uçuşa ve elendin hadi güle güle sivil hayatta başarılar demez kimse çünkü devlete 15 yıllık hizmet borcun var. İstifa etme hakkın yok. Harp Okuul esnasında istifa hakkın var fakat artık çok yüksek sayılmayan meblağlarda tazminat ödersin.
Diyelim ki bitirdin pilot oldun kanatlarını taktın eğitimin daha bitmez Konyaya gidersin bi eğitim daha alırsın sonra uçak tipi gelir (jetler için bu sylediğim) f 16 cı mı oldun yine eğitim tabi dielimki sıkıntın var uçamıyorsun beceremiyorsun elenirsin. Nakliye yada helikopter içinde benzer bir durum vardır. Neyse diyelim elendin çok mu kötü evet hayalin pilot olmaksa çok kötü. Ama amacın bu ülke için bi şeyler yapmaksa çok iyi. Her ne kadar askeriyede mantık yok densede bir çok imkanın vardır ülke hizmeti için. Kendini geliştirebilirsin çok iyi teknik sınıf personeli olabilir çok iyi yerlere gelebilirsin. Yani yerdeki sıradan subayda en az havadaki sıradan subay kadar önemlidir.
Buraya kadar paradan bahsetmedim dikkat ettiysen. Son sözüm eğer paraysa hayattan beklentin git tüccar ol ticaret yap yada sivil kurumda çalış ama yok ben ülkemi severim para o kadarda mühim değil diye düşünüyorsan burası tam san göre. Yinede merakını gidereyim pilot olursan yada yerde olursan fark etmez karnını doyuracak arabanı alacak çok şükür Allah'a aç açıkta değilim diyecek kadar paran her zaman olur. Arabanıda alırsın çok lüks yaşamasan da orta karar yaşarsın. Etrafında bir sürü insan sana ve senin düşüncelerine hayran kalır. Bayramda bi Mehmetçiğin cebine 50 lira sıkıştırırsın aradan aylar geçer çocuk seni yolda görür eline sarılır öpmek ister annesine seni anlatır oracıkta. Annesinin elini öpersin(askerin anası aynı zamanda komutanın da anasıdır) annesi Allah sizlerden razı olsun der. İşte orda senin için ne para ne de sivil pilotluğun önemi kalmaz. Yani bir asker için doyum noktası ülkeye ibadet eder gibi hizmet ve milletinin ona duyduğu sevgi saygıdır. Bunu asla unutma
Çok uzun ve sıkıcı oldu ama gerçekleri yazmaya çalıştım. Son sözüm para için geliyosan gelme. Diğer her türlü engeli isteyince aşarsın unutma sen Türk gencisin


_____________________________

Veni, Vidi, Vici
http://www.anatoliatattoo.com
http://www.anatoliatattoo.com.tr


 
259 Mesaj
14 Şubat 2012; 12:57:35 


quote:

Orijinalden alıntı: The_Turq

Neyse polemik uzamış sonlandırmanında vakti gelmiş.
Öncelikle mülakat sağlık spor vs. bunların hepsi nasip kısmet işidir. yok baban asker yok anan bilmem ne yoktur. açıkça söylüyorum senin ailen çok uç noktalarda hayat yaşamadıkça (kötü yol-uyuşturucu-mafya yada çok aşırı unsurlar arasında yer alma örgüt üyeliği gibi) girmene engel yoktur(bkz. Şehit.Plt.Tğm. Erol ER'in ailesi )http://www.gazetegercek.com/resim/11/07/sehit-pilot-tegmen-erol-er-sonsuzluga-ugurlandi-5.jpg
Neyse gelelim Hava Harp Okuluna
Pilotluk zor iş askeri pilotluk on kat daha zor. Hava Harp Okulu daha da zor. Girişte T-41 D uçaklarıyla eğitim alıyorsun buna ÖSU(Öğrenci Seçme Uçuşu) denir. okuldayken yine aynı uçakta özendirici uçuşlar devam edr. Aynı zamanda planör eğitimi ve yanlız uçuş mümkün. Okul çok zordur dersler ileri seviyededir ve ingilizcen ileri seviyede olmak zorundadır. Yani okulda çok çalışıyosun. Aynı zamanda çok disiplinldir sana garip geln bir çok kuralı vardır ve hepsi seni 4 sene boyunca sınamak üzerine kuruludur. Okulu bitirmeden sağlık testlerini geçersen sıkıntı yoktur Teğmen olup gidersin. Derken pilotaj başlar başlangıçta sf 260 D uçaklarıyla uçarsın (Bu seneden itibaren kt-1 uçaklarına gçiş yapılacakmış) sonra t 37 safhası da denen jet temel eğitimine başlarsın en son t 38 ile tekamül yani ustalık safhasını bitirir pilot olursun. Tabi bunların hepsi sabahlara kadar çalışmayı ve bazıları içinde kaderinde varsa şehit olmayı bile gerektirebilir. Diyelimki vücudun uyum sağlaymadı uçuşa ve elendin hadi güle güle sivil hayatta başarılar demez kimse çünkü devlete 15 yıllık hizmet borcun var. İstifa etme hakkın yok. Harp Okuul esnasında istifa hakkın var fakat artık çok yüksek sayılmayan meblağlarda tazminat ödersin.
Diyelim ki bitirdin pilot oldun kanatlarını taktın eğitimin daha bitmez Konyaya gidersin bi eğitim daha alırsın sonra uçak tipi gelir (jetler için bu sylediğim) f 16 cı mı oldun yine eğitim tabi dielimki sıkıntın var uçamıyorsun beceremiyorsun elenirsin. Nakliye yada helikopter içinde benzer bir durum vardır. Neyse diyelim elendin çok mu kötü evet hayalin pilot olmaksa çok kötü. Ama amacın bu ülke için bi şeyler yapmaksa çok iyi. Her ne kadar askeriyede mantık yok densede bir çok imkanın vardır ülke hizmeti için. Kendini geliştirebilirsin çok iyi teknik sınıf personeli olabilir çok iyi yerlere gelebilirsin. Yani yerdeki sıradan subayda en az havadaki sıradan subay kadar önemlidir.
Buraya kadar paradan bahsetmedim dikkat ettiysen. Son sözüm eğer paraysa hayattan beklentin git tüccar ol ticaret yap yada sivil kurumda çalış ama yok ben ülkemi severim para o kadarda mühim değil diye düşünüyorsan burası tam san göre. Yinede merakını gidereyim pilot olursan yada yerde olursan fark etmez karnını doyuracak arabanı alacak çok şükür Allah'a aç açıkta değilim diyecek kadar paran her zaman olur. Arabanıda alırsın çok lüks yaşamasan da orta karar yaşarsın. Etrafında bir sürü insan sana ve senin düşüncelerine hayran kalır. Bayramda bi Mehmetçiğin cebine 50 lira sıkıştırırsın aradan aylar geçer çocuk seni yolda görür eline sarılır öpmek ister annesine seni anlatır oracıkta. Annesinin elini öpersin(askerin anası aynı zamanda komutanın da anasıdır) annesi Allah sizlerden razı olsun der. İşte orda senin için ne para ne de sivil pilotluğun önemi kalmaz. Yani bir asker için doyum noktası ülkeye ibadet eder gibi hizmet ve milletinin ona duyduğu sevgi saygıdır. Bunu asla unutma
Çok uzun ve sıkıcı oldu ama gerçekleri yazmaya çalıştım. Son sözüm para için geliyosan gelme. Diğer her türlü engeli isteyince aşarsın unutma sen Türk gencisin

Guzel açıklama tebrikler (S-70A28D)



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



283 Mesaj
14 Şubat 2012; 18:52:41 

Milyon dolar da saysan 15 yıl çalışmadan silahlı kuvvetlerden istifa edemezsin. Zannedildiği gibi tazminatla istifa imkanı yoktur.


1708 Mesaj
7 Nisan 2012; 19:09:06 

quote:

Orijinalden alıntı: sszss

Milyon dolar da saysan 15 yıl çalışmadan silahlı kuvvetlerden istifa edemezsin. Zannedildiği gibi tazminatla istifa imkanı yoktur.

Kendini attırabilir. Sivil havacılıkta askeriyeden gelme çok genç pilot var. İstifa etmesi mantılkı olmaz ama kendini attırabilir.


_____________________________



765 Mesaj
7 Nisan 2012; 19:10:36 

quote:

Orijinalden alıntı: collossus


Kendini attırabilir. Sivil havacılıkta askeriyeden gelme çok genç pilot var. İstifa etmesi mantılkı olmaz ama kendini attırabilir.

sence askeriyeden atılmış bir insanı kaç insan havayoluna pilot yapmak ister?


_____________________________

Glider Pilot


1708 Mesaj
7 Nisan 2012; 19:27:01 

quote:

Orijinalden alıntı: waterloo


sence askeriyeden atılmış bir insanı kaç insan havayoluna pilot yapmak ister?

O işler öyle olmuyor malesef danışıklı dövüş bu. Havayolu şirketleri zaten pilotun kendini ne amaçla attırdığının farkında. Ticari havayollarında basit disiplin suçlarıyla ordudan atılan birçok genç pilot çalışmakta.


_____________________________



765 Mesaj
7 Nisan 2012; 19:35:34 

quote:

Orijinalden alıntı: collossus


O işler öyle olmuyor malesef danışıklı dövüş bu. Havayolu şirketleri zaten pilotun kendini ne amaçla attırdığının farkında. Ticari havayollarında basit disiplin suçlarıyla ordudan atılan birçok genç pilot çalışmakta.

fakat artık havayolları bildiğiniz üzere asker pilotu alım yapmamaya çalışıyor çünkü asker CRM nedir bilmiyor. Sivillerin önünü açmak gerekir bence bu saatten sonra kimse gidipte ben thy de orada burada uçarım diye askeriyeye girmemeli

her iki pozisyonun görevi misyonu vizyonu farklı

o yüzden kişi kendini en başta ne olmak istediğine göre yönlendirmeli sivil istiyorsa sivil olmalı


_____________________________

Glider Pilot


1708 Mesaj
7 Nisan 2012; 19:51:13 

quote:

Orijinalden alıntı: waterloo


fakat artık havayolları bildiğiniz üzere asker pilotu alım yapmamaya çalışıyor çünkü asker CRM nedir bilmiyor. Sivillerin önünü açmak gerekir bence bu saatten sonra kimse gidipte ben thy de orada burada uçarım diye askeriyeye girmemeli

her iki pozisyonun görevi misyonu vizyonu farklı

o yüzden kişi kendini en başta ne olmak istediğine göre yönlendirmeli sivil istiyorsa sivil olmalı

Sonuç olarak havayolu şirketleri karar veriyor. Askeriyede kokpite girmek gerçekten zor. O disipline, beceriye, fiziksel mükemmelliğe sahip pilotlara milyon dolarlık uçakları ve şirketin prestijini emanet etmek isteyen şirketlerde var, kendi yetiştirdiği pilotlara öncelik verende vardır sanırım. Askeriyede pilot olmayı hak edenlerin bu işte diğerlerine göre çok daha yetenekli, el melekeleri kuvvetli, stress altında çabuk karar alıp uygulayabilen, disiplinli olduklarıda bir gerçek. Konuyu açan arkadaş belkide askeri bir uçakla uçma hayalinide gerçekleştirmek istiyor olabilir yoksa sivil havacılıkta çalışmak için askeriyede okumayı bende mantıklı bulmuyorum.


_____________________________



765 Mesaj
7 Nisan 2012; 20:19:09 

quote:

Orijinalden alıntı: collossus


Sonuç olarak havayolu şirketleri karar veriyor. Askeriyede kokpite girmek gerçekten zor. O disipline, beceriye, fiziksel mükemmelliğe sahip pilotlara milyon dolarlık uçakları ve şirketin prestijini emanet etmek isteyen şirketlerde var, kendi yetiştirdiği pilotlara öncelik verende vardır sanırım. Askeriyede pilot olmayı hak edenlerin bu işte diğerlerine göre çok daha yetenekli, el melekeleri kuvvetli, stress altında çabuk karar alıp uygulayabilen, disiplinli olduklarıda bir gerçek. Konuyu açan arkadaş belkide askeri bir uçakla uçma hayalinide gerçekleştirmek istiyor olabilir yoksa sivil havacılıkta çalışmak için askeriyede okumayı bende mantıklı bulmuyorum.

dostum iyi güzel diyorsunda türkiyede özellikle thy deki kazaların çoğunluğu crm eksikliğinden meydana gelmiyormu?

askeri pilot maharetli yetenekli olabilir ama kendi klasmanında sorunda buradan kaynaklanıyor

sen adamı bilmem kaç yaşından sonra boeingi airbusı öğretmeye çalışıyorsn asker olanda orada kendi hükümranlığını uygulamaya çalışıyor

buradan asker karşıtı olduğumu çıkarma elimde olsa H.H.O okumayı çok isterdim ama gerçekleri görmezlikten gelemeyiz

edit: ben bunu sana özel mesaj olarak atmayı planlıyordum yanlışıkla buraya atmışım :)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi waterloo -- 7 Nisan 2012; 20:20:18 >


_____________________________

Glider Pilot


1119 Mesaj
8 Nisan 2012; 18:05:11 

quote:

Orijinalden alıntı: Drenth

Öncelikle Selamlar,

Bu ilk mesajım inşallah cevabımı alabilirim.

'' 17 yaşındayım,hayalim havacılım üzreine ama asker olmayıda çok istiyorum hayatımın belli bir dönemini fazla uzun olmasada askeriye üzerine yapmak istiyorum onun için ilk olarak HAVA HARP OKULu'na girmek istiyorum ve 3-4 yıl askeri pilotluk yaptıkdan sonra daha fazla para kazanmak için hava yolları şirketlerine geçmek istiyorum. ''

Sorum ise ;

Askeri Pilotlukta 3-4 yıl çalıştıktan sonra istifa etsem yani fazla tecrübe kazanmadan,hava yollarına başvursam kaç para maaş alırım ???


Daha hava harp okuluna bile girmemiş birinin bu düşüncede olması gerçekten çok üzücü yani hava kuvvetlerine bir uçuş okulu gibi bakmak gerçekten kuruma hakaret 3-4 sene askeri pilotluktan sonra para kazanmak için demişsin ama her şey para mı? Bir askeri pilot olmak THK'da bir pilotun ulaşabileceği en üst düzeye ulaşmış bir kisinin bu kafada olması çok acı olurdu. Yani emin ol ki bugün bir askeri pilotta çok iyi bir hayat geçirecek parayı alıyordur ne kadar fark olursa olsun ücrette, gerçekten havacılık tutkusu olan biri için hava harbe girer 3-4 sene sonra çıkarım çok yanlış bir kafa.

O kurum seni alıyor bir jet pilotu mertebesine kadar yıllarca eğitiyor ve ondan sonra 3-4 sene hizmet verip havayoluna geçerim diyebiliyorsun bence 15 sene bile az emekli olana kadar yani bir pilot kaç yaşına kadar aktif olarak uçabiliyorsa o yaşa kadar askeriyede hizmet etmeli bir askeri pilot...


_____________________________

i5 760 2.8GHz @ 3.6GHz @ 1,240v / ASUS P7P55-M / ASUS GTX660Ti DirectCU II 2Gb 192bit / 2x4GB GSkill RipjawsX 1600MHz CL9 / Kingston HyperX 3K 120GB / Seagate Barracuda1TB, Samsung HD130SJ1TB, WD Caviar Green1TB / Everest Rhino 600W / Thermaltake Big Typhoon / Saitek X52 PRO Flight Control System / Logitech G103 / Steelseries Kinzu v2 / Steelseries qck+ / Sennheiser PC320
775 soket soğutucuyu 1156 sokete takan adam
"screw you guys i'm going home" / TuAF-North / steamid:hakannorth


1620 Mesaj
8 Nisan 2012; 22:27:44 

quote:

Orijinalden alıntı: The_North_Face


Daha hava harp okuluna bile girmemiş birinin bu düşüncede olması gerçekten çok üzücü yani hava kuvvetlerine bir uçuş okulu gibi bakmak gerçekten kuruma hakaret 3-4 sene askeri pilotluktan sonra para kazanmak için demişsin ama her şey para mı? Bir askeri pilot olmak THK'da bir pilotun ulaşabileceği en üst düzeye ulaşmış bir kisinin bu kafada olması çok acı olurdu. Yani emin ol ki bugün bir askeri pilotta çok iyi bir hayat geçirecek parayı alıyordur ne kadar fark olursa olsun ücrette, gerçekten havacılık tutkusu olan biri için hava harbe girer 3-4 sene sonra çıkarım çok yanlış bir kafa.

O kurum seni alıyor bir jet pilotu mertebesine kadar yıllarca eğitiyor ve ondan sonra 3-4 sene hizmet verip havayoluna geçerim diyebiliyorsun bence 15 sene bile az emekli olana kadar yani bir pilot kaç yaşına kadar aktif olarak uçabiliyorsa o yaşa kadar askeriyede hizmet etmeli bir askeri pilot...

Askerlikle köleliği karıştırmayınız lütfen.


_____________________________

Kimilerini boğan deniz, kimilerine yeni kıtalar gösterir.


765 Mesaj
8 Nisan 2012; 22:31:05 

quote:

Orijinalden alıntı: Einstein


Askerlikle köleliği karıştırmayınız lütfen.

bunun kölelikle alakası yok kişi sadece olayı maddi değil manevi yanından yaklaşmış

sonuçta askeriyeye giren pilot sivili düşünerek girmemelidir bu zaten sivilde haddinden fazla sorun çıkaran bir durum

herkes kendi yoluna gitsin arkadaş nedir bu Hvkk girerim sonra istifa eder havayolunda uçarım mantalitesi ?


_____________________________

Glider Pilot


1119 Mesaj
8 Nisan 2012; 22:33:03 

quote:

Orijinalden alıntı: Einstein


Askerlikle köleliği karıştırmayınız lütfen.

Kölelikle karıştırmıyorum efendim, daha 17 yaşında harp akademisine adım atmamış bir gencin bu kafada olması hoş değil havacılıktan duyulacak hazzı geçiyorum. Devlet o kişiyi bir jet pilotu haline getirmek için hangi harcamaları yapıyor o harcamalarıda 3-4 yıl içinde ödeyemezsiniz. Orası harp akademisi özel uçuş okulu değil..


_____________________________

i5 760 2.8GHz @ 3.6GHz @ 1,240v / ASUS P7P55-M / ASUS GTX660Ti DirectCU II 2Gb 192bit / 2x4GB GSkill RipjawsX 1600MHz CL9 / Kingston HyperX 3K 120GB / Seagate Barracuda1TB, Samsung HD130SJ1TB, WD Caviar Green1TB / Everest Rhino 600W / Thermaltake Big Typhoon / Saitek X52 PRO Flight Control System / Logitech G103 / Steelseries Kinzu v2 / Steelseries qck+ / Sennheiser PC320
775 soket soğutucuyu 1156 sokete takan adam
"screw you guys i'm going home" / TuAF-North / steamid:hakannorth


788 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
hayalet2741
11 Nisan 2012; 10:50:15 

Herkese selamlar.
konuyu bastan sona okudum.
Suan 19 yasındayım. 93 kasım dogumluyum.
Lıse 4 ten mezun olucam bu yıl. Lys sınavına gırıcem felan... Asıl konuya gelırsek...

Ciddi ciddi pılot olmak ıstıyorum.
Adrenalın ıstıyorum... Onun ıcın hava harp okuluna basvurucam.
Goz muayenesıne gıttım gozumde sorun yoksa hazırlanmaya baslıyayım dıye. Gozumde sorun yok.
Bedenı olarak yara ızı amelıyat felan hıc bır rahatsızlıgım yok... Sadece bıraz kondisyon eksılıgım var ve 57 kılo ve 1.75 boyundayım..

Kılo almak ıcın ve kondısyon ıcın spor salonuna yazılacagım..

Hho gelırsek...
Dısıplın konusunda bır sıkıntım yok.
Oyle dayanamama gıbı aglama zırlama felan vazgecıremez benı. Sövsemde umrumda degıl.
F16 pılotu olmak ıcın 4 yıl hho okurum 15 yıl zorunlu hızmette verırım... Benım ıcın onemlı olan hayalımı gerceklestırmek.... Maaş konusuna gelırsek umrumda degıl dıyemem... Tabıkı karnımı doyuracak aılemı rahat bır seklde gecındırecek kadar maaş alırım dıye dusunuyorum.. TSK beni aç acıkta bırakacak degıldır bence.

Hho da egıtım cok agırmıs. Bıraz üşengecım ama hedefım ıcın yaparım. Yaparım dıyorum cunku kendımı tanıyorum.. Sevdıgım deger verdıgım seyler dısında kımseyı kafama takmam...
Kendım ıcın elımden gelenı yaparım...

Mulakatlarda ıse elenebılecegım tek yer pısıkoojık sınavlar olur dıye dusunuyorum..
Icıne kapanık durgun bır yapım var. Fazla konuşkan degılımdır. Insan ılıskılerım, kendımı ıfade etme bıcımım yeterlı olur ınş..

Sıze soracagım ıse....
Hho da okuyan mezun olan suan askerı pılotluk yapan abılerıme soruyorum....

Bana okurken ve hızmet verırkenkı hayatı anlatın...
Zorluklarını anlatın.... Alacagım zevkı heyecanı anlatın....
Askerıye dısında kı sosyal yasamım nasıl olur onu anlatın..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

gm discovery imza koymak kural dışıymış ya la.
yemişim sizin kuralınızı !


765 Mesaj
11 Nisan 2012; 21:59:56 

Askeri pilotluktan sivile geçmek isteyenlere!

THY SİVİLLEŞECEK!


_____________________________

Glider Pilot


788 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
hayalet2741
12 Nisan 2012; 11:19:59 

kimsenin cevap verecegi yok galiba



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

gm discovery imza koymak kural dışıymış ya la.
yemişim sizin kuralınızı !