Şimdi Ara

Askeri Pilotluktan Hava Yollarına Geçsem Kaç Para Maaş Alırım ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
17.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle Selamlar,

    Bu ilk mesajım inşallah cevabımı alabilirim.

    '' 17 yaşındayım,hayalim havacılım üzreine ama asker olmayıda çok istiyorum hayatımın belli bir dönemini fazla uzun olmasada askeriye üzerine yapmak istiyorum onun için ilk olarak HAVA HARP OKULu'na girmek istiyorum ve 3-4 yıl askeri pilotluk yaptıkdan sonra daha fazla para kazanmak için hava yolları şirketlerine geçmek istiyorum. ''

    Sorum ise ;

    Askeri Pilotlukta 3-4 yıl çalıştıktan sonra istifa etsem yani fazla tecrübe kazanmadan,hava yollarına başvursam kaç para maaş alırım ???



  • quote:

    Orijinalden alıntı: yıldırım67

    quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    IamEwiL dediği gibi yüzde 20-30 oranında pilot olma şansın var. Askeriyeye para için gidilmez. Kimisi astronot olmak için gider. Kimisi havacılık tutkusu için gider. Askeriyede ceza puanları vardır. -30 ceza puanın tamamladın mı atılırsın. Şimdi diyeceksin ki ben katlanırım o disipline. Kendini bir test et 06:30 kalkış 22:30 yatış bu kriterleri yerine getirebiliyormusun. Havacı subay bir akraba var adam her gün tıraş oluyor. Ama küfrede küfrede. Sen diyelim dövüş sporlarıyla uğraşacaksın. Dövüşcülere özenip saçına iki çizik attırsan direk - disiplin puanı bu iş para için yapılmaz. Adam hava yolu ğilotunun yarısı kadar maaş kazanıyor ama onun2 katı hızla gidiyor. Dakika içinde 40.000 ft'e tırmanıyor.

    arkadaşım öle %20-30 şans filan yok pilot olurken sağlığına bakıyorlar sağlığı geçersen 3 farklı uçak kullandırıyorlar onuda geçersen pilot olabiliyorsun şans sadece o uçakları sürerken lazım gerisi sağlığına gözüne dikkat et yeter. Pilot akrabam var bende hho ya girmek istiyorum ondan öğrendim ilk kullandığın uçak öğrenci seçme uçuşunda kullanılan uçaktır 2. uçağı hatırlıyamadım 3 . uçak ise türk yıldızlarının uçak türü olan nf-5 e benzeyen bi jet motorlu uçaktır.Yani sonuç olarakbunları geçersen pilotsun.Maaşlar hakkında hiç bilgim yok ama her uçuştan belli bir tazminat (uçuş tazminatı alıyorsun).

    Sağlığa bakıyorlar ama sağlık kontrolünden o kadar kişi geçiyor. 3 uçak kullanıyor olmaları biraz yanlış olabilir. Onun yerine lisans alıyor deseydin daha doğru olurdu bence. Uçakların linkleri aşağıda büyük ihtimalle bu uçaklardan söz ediyorsundur.
    http://www.tayyareci.com/digerucaklar/turkiye/1951ve2006/t37.asp
    http://www.tayyareci.com/amerikanucak/postww2/t38.asp
    Diğeride cessna 172'dir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    quote:

    Orijinalden alıntı: yıldırım67

    quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    IamEwiL dediği gibi yüzde 20-30 oranında pilot olma şansın var. Askeriyeye para için gidilmez. Kimisi astronot olmak için gider. Kimisi havacılık tutkusu için gider. Askeriyede ceza puanları vardır. -30 ceza puanın tamamladın mı atılırsın. Şimdi diyeceksin ki ben katlanırım o disipline. Kendini bir test et 06:30 kalkış 22:30 yatış bu kriterleri yerine getirebiliyormusun. Havacı subay bir akraba var adam her gün tıraş oluyor. Ama küfrede küfrede. Sen diyelim dövüş sporlarıyla uğraşacaksın. Dövüşcülere özenip saçına iki çizik attırsan direk - disiplin puanı bu iş para için yapılmaz. Adam hava yolu ğilotunun yarısı kadar maaş kazanıyor ama onun2 katı hızla gidiyor. Dakika içinde 40.000 ft'e tırmanıyor.

    arkadaşım öle %20-30 şans filan yok pilot olurken sağlığına bakıyorlar sağlığı geçersen 3 farklı uçak kullandırıyorlar onuda geçersen pilot olabiliyorsun şans sadece o uçakları sürerken lazım gerisi sağlığına gözüne dikkat et yeter. Pilot akrabam var bende hho ya girmek istiyorum ondan öğrendim ilk kullandığın uçak öğrenci seçme uçuşunda kullanılan uçaktır 2. uçağı hatırlıyamadım 3 . uçak ise türk yıldızlarının uçak türü olan nf-5 e benzeyen bi jet motorlu uçaktır.Yani sonuç olarakbunları geçersen pilotsun.Maaşlar hakkında hiç bilgim yok ama her uçuştan belli bir tazminat (uçuş tazminatı alıyorsun).

    Sağlığa bakıyorlar ama sağlık kontrolünden o kadar kişi geçiyor. 3 uçak kullanıyor olmaları biraz yanlış olabilir. Onun yerine lisans alıyor deseydin daha doğru olurdu bence. Uçakların linkleri aşağıda büyük ihtimalle bu uçaklardan söz ediyorsundur.
    http://www.tayyareci.com/digerucaklar/turkiye/1951ve2006/t37.asp
    http://www.tayyareci.com/amerikanucak/postww2/t38.asp
    Diğeride cessna 172'dir.

    oyuncuasd

    konunun başına bakarasan hho dan mezun olup pilot olup olamayacağını belirlerken kullanılan uçaklar hakında konuştuk onlarda sanrım arkadaşın bulduklar.




  • Neyse polemik uzamış sonlandırmanında vakti gelmiş.
    Öncelikle mülakat sağlık spor vs. bunların hepsi nasip kısmet işidir. yok baban asker yok anan bilmem ne yoktur. açıkça söylüyorum senin ailen çok uç noktalarda hayat yaşamadıkça (kötü yol-uyuşturucu-mafya yada çok aşırı unsurlar arasında yer alma örgüt üyeliği gibi) girmene engel yoktur(bkz. Şehit.Plt.Tğm. Erol ER'in ailesi )http://www.gazetegercek.com/resim/11/07/sehit-pilot-tegmen-erol-er-sonsuzluga-ugurlandi-5.jpg
    Neyse gelelim Hava Harp Okuluna
    Pilotluk zor iş askeri pilotluk on kat daha zor. Hava Harp Okulu daha da zor. Girişte T-41 D uçaklarıyla eğitim alıyorsun buna ÖSU(Öğrenci Seçme Uçuşu) denir. okuldayken yine aynı uçakta özendirici uçuşlar devam edr. Aynı zamanda planör eğitimi ve yanlız uçuş mümkün. Okul çok zordur dersler ileri seviyededir ve ingilizcen ileri seviyede olmak zorundadır. Yani okulda çok çalışıyosun. Aynı zamanda çok disiplinldir sana garip geln bir çok kuralı vardır ve hepsi seni 4 sene boyunca sınamak üzerine kuruludur. Okulu bitirmeden sağlık testlerini geçersen sıkıntı yoktur Teğmen olup gidersin. Derken pilotaj başlar başlangıçta sf 260 D uçaklarıyla uçarsın (Bu seneden itibaren kt-1 uçaklarına gçiş yapılacakmış) sonra t 37 safhası da denen jet temel eğitimine başlarsın en son t 38 ile tekamül yani ustalık safhasını bitirir pilot olursun. Tabi bunların hepsi sabahlara kadar çalışmayı ve bazıları içinde kaderinde varsa şehit olmayı bile gerektirebilir. Diyelimki vücudun uyum sağlaymadı uçuşa ve elendin hadi güle güle sivil hayatta başarılar demez kimse çünkü devlete 15 yıllık hizmet borcun var. İstifa etme hakkın yok. Harp Okuul esnasında istifa hakkın var fakat artık çok yüksek sayılmayan meblağlarda tazminat ödersin.
    Diyelim ki bitirdin pilot oldun kanatlarını taktın eğitimin daha bitmez Konyaya gidersin bi eğitim daha alırsın sonra uçak tipi gelir (jetler için bu sylediğim) f 16 cı mı oldun yine eğitim tabi dielimki sıkıntın var uçamıyorsun beceremiyorsun elenirsin. Nakliye yada helikopter içinde benzer bir durum vardır. Neyse diyelim elendin çok mu kötü evet hayalin pilot olmaksa çok kötü. Ama amacın bu ülke için bi şeyler yapmaksa çok iyi. Her ne kadar askeriyede mantık yok densede bir çok imkanın vardır ülke hizmeti için. Kendini geliştirebilirsin çok iyi teknik sınıf personeli olabilir çok iyi yerlere gelebilirsin. Yani yerdeki sıradan subayda en az havadaki sıradan subay kadar önemlidir.
    Buraya kadar paradan bahsetmedim dikkat ettiysen. Son sözüm eğer paraysa hayattan beklentin git tüccar ol ticaret yap yada sivil kurumda çalış ama yok ben ülkemi severim para o kadarda mühim değil diye düşünüyorsan burası tam san göre. Yinede merakını gidereyim pilot olursan yada yerde olursan fark etmez karnını doyuracak arabanı alacak çok şükür Allah'a aç açıkta değilim diyecek kadar paran her zaman olur. Arabanıda alırsın çok lüks yaşamasan da orta karar yaşarsın. Etrafında bir sürü insan sana ve senin düşüncelerine hayran kalır. Bayramda bi Mehmetçiğin cebine 50 lira sıkıştırırsın aradan aylar geçer çocuk seni yolda görür eline sarılır öpmek ister annesine seni anlatır oracıkta. Annesinin elini öpersin(askerin anası aynı zamanda komutanın da anasıdır) annesi Allah sizlerden razı olsun der. İşte orda senin için ne para ne de sivil pilotluğun önemi kalmaz. Yani bir asker için doyum noktası ülkeye ibadet eder gibi hizmet ve milletinin ona duyduğu sevgi saygıdır. Bunu asla unutma
    Çok uzun ve sıkıcı oldu ama gerçekleri yazmaya çalıştım. Son sözüm para için geliyosan gelme. Diğer her türlü engeli isteyince aşarsın unutma sen Türk gencisin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The_Turq

    Neyse polemik uzamış sonlandırmanında vakti gelmiş.
    Öncelikle mülakat sağlık spor vs. bunların hepsi nasip kısmet işidir. yok baban asker yok anan bilmem ne yoktur. açıkça söylüyorum senin ailen çok uç noktalarda hayat yaşamadıkça (kötü yol-uyuşturucu-mafya yada çok aşırı unsurlar arasında yer alma örgüt üyeliği gibi) girmene engel yoktur(bkz. Şehit.Plt.Tğm. Erol ER'in ailesi )http://www.gazetegercek.com/resim/11/07/sehit-pilot-tegmen-erol-er-sonsuzluga-ugurlandi-5.jpg
    Neyse gelelim Hava Harp Okuluna
    Pilotluk zor iş askeri pilotluk on kat daha zor. Hava Harp Okulu daha da zor. Girişte T-41 D uçaklarıyla eğitim alıyorsun buna ÖSU(Öğrenci Seçme Uçuşu) denir. okuldayken yine aynı uçakta özendirici uçuşlar devam edr. Aynı zamanda planör eğitimi ve yanlız uçuş mümkün. Okul çok zordur dersler ileri seviyededir ve ingilizcen ileri seviyede olmak zorundadır. Yani okulda çok çalışıyosun. Aynı zamanda çok disiplinldir sana garip geln bir çok kuralı vardır ve hepsi seni 4 sene boyunca sınamak üzerine kuruludur. Okulu bitirmeden sağlık testlerini geçersen sıkıntı yoktur Teğmen olup gidersin. Derken pilotaj başlar başlangıçta sf 260 D uçaklarıyla uçarsın (Bu seneden itibaren kt-1 uçaklarına gçiş yapılacakmış) sonra t 37 safhası da denen jet temel eğitimine başlarsın en son t 38 ile tekamül yani ustalık safhasını bitirir pilot olursun. Tabi bunların hepsi sabahlara kadar çalışmayı ve bazıları içinde kaderinde varsa şehit olmayı bile gerektirebilir. Diyelimki vücudun uyum sağlaymadı uçuşa ve elendin hadi güle güle sivil hayatta başarılar demez kimse çünkü devlete 15 yıllık hizmet borcun var. İstifa etme hakkın yok. Harp Okuul esnasında istifa hakkın var fakat artık çok yüksek sayılmayan meblağlarda tazminat ödersin.
    Diyelim ki bitirdin pilot oldun kanatlarını taktın eğitimin daha bitmez Konyaya gidersin bi eğitim daha alırsın sonra uçak tipi gelir (jetler için bu sylediğim) f 16 cı mı oldun yine eğitim tabi dielimki sıkıntın var uçamıyorsun beceremiyorsun elenirsin. Nakliye yada helikopter içinde benzer bir durum vardır. Neyse diyelim elendin çok mu kötü evet hayalin pilot olmaksa çok kötü. Ama amacın bu ülke için bi şeyler yapmaksa çok iyi. Her ne kadar askeriyede mantık yok densede bir çok imkanın vardır ülke hizmeti için. Kendini geliştirebilirsin çok iyi teknik sınıf personeli olabilir çok iyi yerlere gelebilirsin. Yani yerdeki sıradan subayda en az havadaki sıradan subay kadar önemlidir.
    Buraya kadar paradan bahsetmedim dikkat ettiysen. Son sözüm eğer paraysa hayattan beklentin git tüccar ol ticaret yap yada sivil kurumda çalış ama yok ben ülkemi severim para o kadarda mühim değil diye düşünüyorsan burası tam san göre. Yinede merakını gidereyim pilot olursan yada yerde olursan fark etmez karnını doyuracak arabanı alacak çok şükür Allah'a aç açıkta değilim diyecek kadar paran her zaman olur. Arabanıda alırsın çok lüks yaşamasan da orta karar yaşarsın. Etrafında bir sürü insan sana ve senin düşüncelerine hayran kalır. Bayramda bi Mehmetçiğin cebine 50 lira sıkıştırırsın aradan aylar geçer çocuk seni yolda görür eline sarılır öpmek ister annesine seni anlatır oracıkta. Annesinin elini öpersin(askerin anası aynı zamanda komutanın da anasıdır) annesi Allah sizlerden razı olsun der. İşte orda senin için ne para ne de sivil pilotluğun önemi kalmaz. Yani bir asker için doyum noktası ülkeye ibadet eder gibi hizmet ve milletinin ona duyduğu sevgi saygıdır. Bunu asla unutma
    Çok uzun ve sıkıcı oldu ama gerçekleri yazmaya çalıştım. Son sözüm para için geliyosan gelme. Diğer her türlü engeli isteyince aşarsın unutma sen Türk gencisin

    Guzel açıklama tebrikler (S-70A28D)




  • Askeri pilotluktan sivile geçmek isteyenlere!

    THY SİVİLLEŞECEK!
  • hava fotoğrafçılığı

    Gerçekten hak ediyorlar maaşlarını son kuruşuna kadar...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.