Şimdi Ara

BUDERUS GB012 TASARRUF ÖNLEMLERİ VE OTM-P ODA TERMOSTADI SORUNU ÇÖZÜMÜ!!! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
333
Cevap
18
Favori
83.061
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    quote:

    Orijinalden alıntı: asdsxx

    Sayın halomid selamlar
    kombinin su basma yükseklileri ölçülürken sadece konumundan yukarıdakilermi hesaplanır.
    Şöyleki benim evim dublex tabiki bodrum kat hariç onu da sayarsak 3 kat. Kombi birinci katın ortasında yani evin toplam 3 katın tam ortasında. Boruların dağılımı bodrum kattan yapılmış durumda. yani gerek 1. kattaki peteklere gerekse 2. kattaki peteklere önce bodrum kata iniyor ve oradan iki kata su basılıyor.
    Bu durumda kombinin su basma konumu bodrum kattanın tavanından hesaplarsak en üsteki petek yaklaşık 6 metre. Ama kombinin bulunduğu konumdan yaklaşık 4 metre.
    Bu durumda hesaplamada hangi seçeneği esas alacağız. Kombinin su çıkışı önce yaklaşık 2 mtre aşağı basması sonra 6 metre yokarı basmasına basınç açısından fayda sağlarmı?
    yardımcı olursanız sevinirim.


    BUDERUS GB012 TASARRUF ÖNLEMLERİ VE OTM-P ODA TERMOSTADI SORUNU ÇÖZÜMÜ!!!


    Merhabalar,
    Kombinizden çıkan su bodrum kata inerken kazandığı hızla (kinetik enerjiyle) ek bir pompa gücü olmadan 1.kata döner. Dolayısıyla pratikte pompa basma yüksekliği olarak kombinin bulunduğu seviye ile 2.kattaki en yüksek petek üst seviyesi arası alınabilir. Yani sizde yaklaşık 4 metre oluyor. Tesisat boruları zemin altından mobil sistem döşendiyse ve sistemde sirkülasyonu zorlaştırıcı herhangibir engel (hava, çamurlu-paslı su) yoksa pompa kademesini 2'ye alabilirsiniz. Diğer hallerde bile denemeye değer bence. Eğer ısınmada sorun yaşarsanız tekrar 3'e alırsınız.
    Kolay gelsin...

    Sayın memin ilginiz için teşekkürler.
    Evin borularının döşemesi mobil sistem değil eski usülde döşeme ancak borular plastik alimunyum folyalı. evde toplam 9 metre petek var. Kombinin sıcak su derecesi 40
    doğalgaz açılalı 12 gün oldu. Günlük ortalama 12 m3 den aşağıya bir türlü inmedi. Henüz oda temostadı takılı değil. Yalnız oda termostadı geldiğinde kolayca takılması için servis tarafonda kablo çekildi bir ucu kombiye bağlandı diğer ucu ise odada birleştirilerek kombiyi çalışır hale getirildi. Bu gaz tüketiminde olumsuz etki yaparmı?
    yardımla ve önerilerinizi bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdsxx

    quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    quote:

    Orijinalden alıntı: asdsxx

    Sayın halomid selamlar
    kombinin su basma yükseklileri ölçülürken sadece konumundan yukarıdakilermi hesaplanır.
    Şöyleki benim evim dublex tabiki bodrum kat hariç onu da sayarsak 3 kat. Kombi birinci katın ortasında yani evin toplam 3 katın tam ortasında. Boruların dağılımı bodrum kattan yapılmış durumda. yani gerek 1. kattaki peteklere gerekse 2. kattaki peteklere önce bodrum kata iniyor ve oradan iki kata su basılıyor.
    Bu durumda kombinin su basma konumu bodrum kattanın tavanından hesaplarsak en üsteki petek yaklaşık 6 metre. Ama kombinin bulunduğu konumdan yaklaşık 4 metre.
    Bu durumda hesaplamada hangi seçeneği esas alacağız. Kombinin su çıkışı önce yaklaşık 2 mtre aşağı basması sonra 6 metre yokarı basmasına basınç açısından fayda sağlarmı?
    yardımcı olursanız sevinirim.


    BUDERUS GB012 TASARRUF ÖNLEMLERİ VE OTM-P ODA TERMOSTADI SORUNU ÇÖZÜMÜ!!!


    Merhabalar,
    Kombinizden çıkan su bodrum kata inerken kazandığı hızla (kinetik enerjiyle) ek bir pompa gücü olmadan 1.kata döner. Dolayısıyla pratikte pompa basma yüksekliği olarak kombinin bulunduğu seviye ile 2.kattaki en yüksek petek üst seviyesi arası alınabilir. Yani sizde yaklaşık 4 metre oluyor. Tesisat boruları zemin altından mobil sistem döşendiyse ve sistemde sirkülasyonu zorlaştırıcı herhangibir engel (hava, çamurlu-paslı su) yoksa pompa kademesini 2'ye alabilirsiniz. Diğer hallerde bile denemeye değer bence. Eğer ısınmada sorun yaşarsanız tekrar 3'e alırsınız.
    Kolay gelsin...

    Sayın memin ilginiz için teşekkürler.
    Evin borularının döşemesi mobil sistem değil eski usülde döşeme ancak borular plastik alimunyum folyalı. evde toplam 9 metre petek var. Kombinin sıcak su derecesi 40
    doğalgaz açılalı 12 gün oldu. Günlük ortalama 12 m3 den aşağıya bir türlü inmedi. Henüz oda temostadı takılı değil. Yalnız oda termostadı geldiğinde kolayca takılması için servis tarafonda kablo çekildi bir ucu kombiye bağlandı diğer ucu ise odada birleştirilerek kombiyi çalışır hale getirildi. Bu gaz tüketiminde olumsuz etki yaparmı?
    yardımla ve önerilerinizi bekliyorum.

    Evinizin bulunduğu yerin iklimi, cephe, yalıtım, petek miktarı, seçilen kazan sıcaklığı, oda termostatı kullanıp kullanmama gibi özelliklere bağlı olarak ısınma için yaktığınız gaz miktarı şekillenir. Bu sarfiyatı mümkün mertebe düşürmek için tercihen diğer alanlara göre az ısınan bir alana oda termostatı + fazla ısınan ve/veya az ısınması istenen odaların peteklerine termostatik vana uygulaması ideal çözümdür. Özellikle dubleks evlerde 1.kattaki peteklerin sıcak su girişlerine termostatik vana takarak 2.kattaki odaların daha kolay ısınması sağlanabilir.
    Oda termostatında üşünmeyecek en düşük sıcaklık seçilmelidir. Henüz oda termostatı bağlanmadığına göre kablo uçlarının açıkta veya kapalı olmasının tüketime olumlu/olumsuz bir yansıması olamaz. Oda termostatını kullanmaya başlarken kombi ayarını 50-55 derece yapın, eğer petek metrajı yeterliyse rahatlıkla ısınırsınız ve oda termostatı, kazan sıcaklığı bu değerlere ulaşmadan kombiyi kapatıp tasarruf sağlar.
    Pompa kademesini 2'ye alarak deneme yapabilirsiniz. Kombi zorlanmazsa ve ısınmada gecikme olmazsa, bir de sarfiyatta düşme olursa devam edersiniz...
  • sevgili arkadaşlar,bosch trz200 oda termostadı bizim otm-p nin birebir aynısı...ve fiyatı daha ucuz, bu konu hakkında bilgisi olan varmı,otmp yerine onu alsak aynı işi gorurmu acaba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultimatetnctr

    quote:

    Orijinalden alıntı: halomid

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultimatetnctr

    quote:

    Orijinalden alıntı: halomid

    Arkadaşlar ayrı bir başlık açmaktansa kategorik olarak zaten açılmış olan buraya yazmayı uygun gördüm,çünkü gereksiz bir başlık açmak istemedim.
    Evet arkadaşlar hepinizin şikayetçi olduğu kombimiz buderus gb 012 çalıştırırken, dijital panelde 45 dereceye ayarlıyorum ama kombi 50 dereceye kadar çalışıyor,bu dereceden sonra çalışmayı kesip 40 derece sıcaklığa kadar iniyor,40 derececen sonra tekrar 50 dereceye kadar çalışıyor.Bu şekilde sürekli devam ediyor.
    Bu şekilde çalışma aslında kombinin bir nevi çalışma prensibidir.Buna buderus gb 012 kullanım kılavuzunda Şalt Diferansiyeli denmektedir.Yani kısaca kombinin ısı vermek için düzenini dengeleme faaliyetidir.
    Aslında 5 derece yukarı 5 derece aşağı çalışması buderus gb 12 lerin fabrika ayarıdır ve bu şekilde ortalama bir diferansiyel sistemi sağlamaktadır.(Şalt Fiferansiyel Simgesi ΔT ile gösterilir).Ancak buderus gb 012 kombimizde bu dengeleme zamanlamasını değiştirebiliriz.Unutmayalım bu dengeleme ise giden su NTC si ismiyle tanımlanan ,ısı sensörü aracılığıyla yapmaktadır.
    Öncelikle 1.servis düzlem ayarlarına giridikten sonra servis düzlem 1.3.C yi seçiyoruz ve değerin fabrika çıkışı 5K olduğunu görüyoruz.Bu şu demek kombimiz 5 derece yukarı 5 derece aşağıda difarensiyelinde çalışacaktır.
    Bu değeri 0-10 arasında değiştirebiliyoruz.0 (sıfır) yaptığınız zaman mesajın ilk başında belirtilen ve problem olarak görülen ancak aslında bunun kombinin bir dengeleme faaliyeti olarak bilinmesi gereken dijital panelde ısı derecesini herhangi bir dereceye ayarlamama rağmen neden 5 derece yukarı ve 5 derece aşağıda çalışmaktadır,(bu zaten kombinin fabrika ayarıdır)şartları ortadam kaldırmakta ve kombinizi dijital panelde hangi derceye ayarlarsanız sürekli o derecede kombi çalışmaktadır.Ancak kombi hiç durmadan çalışacaktır.
    1.3.C servis düzlem ayarının 10 (on) yaparsanız dijital panelde hangi dereceye ayarlarsanız o dercenin 10 derce üstüne kadar ısıtır,sonra kombi dijital panelde ayarlanan dercenin 10 derece altına ulaştığında ise yine çalışmaya başlar ve bu şekilde kombi çalışmaya devam eder.
    Her bir değer ,ayarlanan ısının dengeli bir şekilde alt ve üst çalışma limitasyonunu belirler, yani 8 e ayarlarsanız ayarlanan ısının 8 derece üstüne kadar kombi, suyu ısıtır ve ısıtma işleminden sonra yine ayarlı olan ısı derecesinin 8 derece kadar altına düştüğünde tekrar ayarlı derecenin 8 derece üstüne kadar tekrar çalışır ve bu, bu şekilde devam eder.
    Ancak benim önerilerim:
    1-Şalt diferansiyeli ayarını kesinlikle 1 yapmayın,Çünkü 1 aralığı hem çok az ve hem kombi sürekli dur kalk yapacak şekilde çalışacağından ,elektronik ateşleme sistemi habire devreye girecek ve bu kadar sık çalışan bir devrenin arıza yapma riski artacak,yine gereksiz çok fazla yakıt tüketimi olacaktır.Aynı şekilde yoğuşma için gerekli olan ısıtma ve soğutma faaliyeti olmayacağından fazla yoğuşma yapmayacağıda bilinmelidir.
    2- Bu soğuklarda bence 10 da yapmayın düşünün 50 dereceye ayarlı kombimiz 60 dereceye kadar suyu ısıtacak ve 40 derecede tekrar çalışmaya başlayacak, soğuyan suyu tekrar 60 a kadar çıkarmak için çok fazla yakıt tüketimi gerçekleşecektir.
    3-0 (Sıfır) yapmayın çünkü kombi hiç durmadan çalşıacak ve zaten yoğuşma faktörünü ortadan kaldıracağız ve elimzde sadece kombinin modülasyon tasarrufu kalacak.

    Arkadaşlar yakıt tüketimini test edemedim ,ancak 1 saat gibi kısa bir sürede , 10K değeriyle 48 e ayarlı kombim 30-35 dakikada ısıtma -soğuma ve tekrar çalışma olayını gerçekleştirdi ve yakıt tüketimi 0,30 metreküp oldu
    1K ya ayarladım, 45 e yarlı kombi 30 dakikada 0,20 metereküp yaktı.
    Yine de bu değerlerden emin değilim ve yeteri kadar test edemedim.Test eden arkadaşlar olursa ve burada yakıt miktarlarını paylaşırlarsa sevinirim.
    Herkese iyi forumlar.



    @Halomid kardeşim
    Açtığım konuda dikkat ettiysen 2.3.F ayarını kaldırıdm. Çünkü senin dedğini biraz geç farkettim. Benim dedğim mantıkla çalışması çok güzeldi fakat. Suyu her açıp kapattığımızda kombini çalışmaya devm ettiğini gördüm. Senin dediğin gibi kombi böyle daha çok yıpranıyor olabilir. O yüzden o ayarı geri kaldırıdm.
    Yalnız eğer çeşmeyi açtıktan sonra çalışmasaydı çok güzel tasasrruf sağlıyordu. İnan 3 gün öyle kullandım. Ve 1 m3 tasarruflu çalıştığını gördüm. Ama yinede bir tehlike arz eder diye geri ayarı fabrika ayarına aldım.


    Servis düzlem 1deki 1.3.C ayarı nı deneyeceğim. Acaba OTM-P kullanıcıları için bir anlam ifade edermi merak ediyorum. Sonuçlaarı yarın gece 23.00 da yazarım iyi forumları.
    Birde bu senni dediğin ayarı sende dene bende deneyeyim. Eğer olumlu olursa bu senni mesajıda açtığım konuya ekleyeceğim. Tama emin olmadan aynı 2.3.f deki gibi olmasını istemiyorum İyi forumlar

    ultimatetnctr arkadaşım bak şimdi geldi aklıma unuttum mesajımda yazmayı, dün bu durumu yani 2.3.F ayarını gözlemlemeye çalıştım ve sen haklısın.ben yanlış bilgi verdim, özür diliyorum.
    ,ben sadece o gün için, ki kombim balkonda sadece gözlemlerimi aktardım.Eğer bu gözlemim doğru olsaydı gerçekten sıkıntı olabilirdi diye hemen gözlemimi paylaştım.
    O gün gözlemlediğimde mutfakta sıcak su kullanım musluğunu açıp kapayacak kimse yoktu diye ben hem musluğu açıp hem kombiyi gözlemledim (kombi kesinlikle sırtı mutfağa dönük dijital panel gözükmüyor) ve musluğu kapattığımızda brülörün söndüğünü ve ardından hiç beklemeden bu sefer kalorifer devresi için devreye girdiğini gözlemledim.Ancak o için bu işlemleri yaparken brülör sıcak su için çalışmıştı ve musluğu kappattığımda ise yine kombinin yanına koştuğumda brülör sönmüş olduğunu ve hemen ardından kalorifer devresi için çalıştığını gördüm.Kesinlikle dün anladım ki ben yanlış görmüşüm ve yanlış yorumlamışım durumu.
    Dün eşim evdeyken bu testi tekrarladım.Sıcak kullanım suyu musluğu açıkken brülör yanıyor ve musluğu kappattığında ise hiç durmadan ve kesinti olmadan brülör kalorifer devresi için yanmaya devam ediyor.Aslında çok güzel bir tespitte bulumuşsun ve gerçekten tasarruf sağladığını ben de düşünüyorum.Bence geri ekle.
    İyi forumlar..

    Özür dilemene gerek yok. Çünkü sen iyiki şüpheci yaklaştın bu duruma. Çünkü ben olaya sadece bir yönden bakıyordum. Sen olayın diğer yönünüde görmüşsün. Bak aşağıdaki okunanları yaparsan anlarsın ne demek istediğimi.
    2.3.F yi şimdi tekrar test ettim.
    Senden şunu yapmanı istiyorum. 2.3.F yi (1)e al. Ve brülörün ısıtma devresini ısıtıyorken, brülörün sönmesini bekle. Brülör söndükten sonra hemen musluğu 5 saniyeliğine aç. Daha sonra hemen kapat. Ve kombinin yanına git, kombi ısıtma devresinin musluğu kapattıktan tam 1 dakika sonra tekrar devreye girdiğini göreceksin. işte bu 1 dakika olayı 2.3.F yi (1) yaptığımız için oldu. Bu ayar (0) olsaydı muslukla işimiz biter bitmez kombi kalörifer devresini ısıtmaya devam edecekti.
    İşte kombinin ben neden bu mantıla çalıştığını hala çözemedim. Çünkü çok saçma. Her musluğu açıp kappatııktan sonra kombi çalışmaya devam ediyor. İster Bu ayarı 1 yap ister 0 yap. Buna OTM-P bile engel olamıyor. Çünkü OTM-P nin görevi oda istenilen sıcaklığa geldikten sonra kombiyi otamatik devreden çıkarması lazım. aslında bu görevini çok güzel yapıyor ancak, musluğu açıp kapayınca bu iş değişiyor. Kombinin çalışmasını OTM-P bile engel olamıyor. Engel oluyor ancak belli bir süre yandıktan sonra. Mesela en az 5derece ısıttıktan sonra OTM-P bunu algılıyor ve kombiyi kapatıyor. Bence kombide bulunan bu durum çok büyük bir ayarsızlık.
    Yani benim tezim 2.3.F yi (0) yapınca senin de gözlemlediğin gibi doğru çıkıyor. Ve inan tasarruf sağlıyor. Heleki OTM-P kullanıyosan.
    İyi forumlar.


    Birde 1. düzlemde bulunan 1.3.C ayarı OTM-P kullanıcıları için birşey değiştirmiyor. çünkü OTM-P kendisi ayarlıyor onu.
    Ama Oda termostadı kullanmayanlar için tasarruf getirebilir. Tabi bunu sen gözlemleyeceksin. Sende OTM-P yok tu galiba
    İyi forumlar

    ultimatetnctr arkadaşım uzun zamandır foruma giremedim.Bu mesajına şimdi cevap verebiliyorum.
    2.3.F ayarı ile ilgili yaşadığımız kalorifer devresinde çalışan brülör sönünce ardından kullanım suyunu açıp ve tekrar geri kapattığımızda brülörün hemen tekrar kalorifer devresi için çalıştığını ve bunun mantığını çözemediğini yazmışsın.
    Buderus gb 012 bildiğimiz üzere çift eşanjörlü kombidir.İlk eşanjör sisteminde hemen yüksek sıcaklıklarda ısıtılan su ikinci eşanjörde suyun istenilen ısıda ve sürekliliğini sağlayacak ki bu kombinin komforu buradan gelmekte, bir görevi vardır.
    2.3.F ayarını 1 yaparsak kalorifer devresi çalışma esnasında açılan kullanım suyu kalorifer devresini durdurmakta , birinci eşanjör ve ardından ikinci eşanjörde ısıtılan su kullanılır.
    Kombi istenilen ısıyı ısı sensörlerinde algılamadığı sürece çalışacaktır.Oysa bu arada ikinci eşanjörde ki su kombi kullanım suyu derecesine (bunu dijital panelde kaça ayarladıysanız)kadar ısıtılıp ayarlanımştır ve kullanım suyu için işi bitirilen kombimiz kalorifer devresi için eşanjörü ayarlı derceye çıkarmak için (dijital panelde ayarlı kalorifer mod derecesi) çalışacaktır.Çünkü bu arada derece dengeleri değişmiştir.
    Ayrıca ikinci eşanjörde sıcak suyun tüketildiğini ve suyun soğuduğunu da unutmayalım.
    İşte bunlardan dolayı kullanım suyu kullanımından sonra tekrar kalorifer modunu istenilen dengeye getirmek için çalışacaktır.
    Herkese iyi forumlar
  • GB012 kombide Sıcak su için ayrı bir eşanjör yoktur.Bunun için üç yollu vana da yoktur. Ana eşanjör ve reküplatör(baca atık gaz sıcaklığını alan kısım yani yoğuşmanın olduğu kısım) vardır.Kullanım suyu burada dolaşarak ısınır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tnk.onb -- 18 Ocak 2012; 10:50:11 >
  • tnk. onb. valla biz buderus firmasının yalancısıyız.Adamlar tanıtım broşöründe aynen şöyle yazıyorlar.
    "Üç tam modülasyon, paslanmaz çelik ana entegre eşanjör ve Al-Mg-Si alaşımlı
    yoğuşma eşanjörü
    , hassas oda sıcaklığı kontrolü ve akıllı kumanda paneli
    sayesinde çok daha düşük yakıt tüketimi ve daha uzun ömür sağlar."
    Yani ana entegre eşanjörü ile yoğuşma eşanjörü olmak üzere iki eşanjör sisteminden bahsediyorlar.Ama söylediğin gibi sıcak suyu ısıtmak için
    ayrıca bir eaşnjör yok bütün sıcak su için hem kalorifer ve hem de kullanım suyu için iki eşanjör sistemi kullanılmakta.
    İyi forumlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi halomid -- 19 Ocak 2012; 12:19:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halomid

    tnk. onb. valla biz buderus firmasının yalancısıyız.Adamlar tanıtım broşöründe aynen şöyle yazıyorlar.
    "Üç tam modülasyon, paslanmaz çelik ana entegre eşanjör ve Al-Mg-Si alaşımlı
    yoğuşma eşanjörü
    , hassas oda sıcaklığı kontrolü ve akıllı kumanda paneli
    sayesinde çok daha düşük yakıt tüketimi ve daha uzun ömür sağlar."
    Yani ana entegre eşanjörü ile yoğuşma eşanjörü olmak üzere iki eşanjör sisteminden bahsediyorlar.Ama söylediğin gibi sıcak suyu ısıtmak için
    ayrıca bir eaşnjör yok bütün sıcak su için hem kalorifer ve hem de kullanım suyu için iki eşanjör sistemi kullanılmakta.
    İyi forumlar...


    Halomid şu günlerde kaç m3 yakıyorsun. Aksaray buz gibi. 20 cm kar yağdı. 4 gündür daha erimedi. Her yer buz. Geceleri -13, -15 derecerelere iniyor sıcaklık. Güzdüzleri güneşi çok az görür olduk. Ve yakıt tüketimim 8.5 m3 ten 13 ile 15 m3 arasına çıktı. Ama son 5yıldır Asksarayda ben böyle soğuk görmedim.
    Birde şu 2.3.F yi sen hangi ayarda kullanıyorsun. Kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultimatetnctr

    quote:

    Orijinalden alıntı: halomid

    tnk. onb. valla biz buderus firmasının yalancısıyız.Adamlar tanıtım broşöründe aynen şöyle yazıyorlar.
    "Üç tam modülasyon, paslanmaz çelik ana entegre eşanjör ve Al-Mg-Si alaşımlı
    yoğuşma eşanjörü
    , hassas oda sıcaklığı kontrolü ve akıllı kumanda paneli
    sayesinde çok daha düşük yakıt tüketimi ve daha uzun ömür sağlar."
    Yani ana entegre eşanjörü ile yoğuşma eşanjörü olmak üzere iki eşanjör sisteminden bahsediyorlar.Ama söylediğin gibi sıcak suyu ısıtmak için
    ayrıca bir eaşnjör yok bütün sıcak su için hem kalorifer ve hem de kullanım suyu için iki eşanjör sistemi kullanılmakta.
    İyi forumlar...


    Halomid şu günlerde kaç m3 yakıyorsun. Aksaray buz gibi. 20 cm kar yağdı. 4 gündür daha erimedi. Her yer buz. Geceleri -13, -15 derecerelere iniyor sıcaklık. Güzdüzleri güneşi çok az görür olduk. Ve yakıt tüketimim 8.5 m3 ten 13 ile 15 m3 arasına çıktı. Ama son 5yıldır Asksarayda ben böyle soğuk görmedim.
    Birde şu 2.3.F yi sen hangi ayarda kullanıyorsun. Kolay gelsin.

    ultimatetnctr arkadaşım bu aralar sık sık foruma giremiyorum o yüzden mesajlara geç cevap veriyorum.
    --Ev 4. kat ,üstte bir kat daha var yani ara kat,dış tarafında müteahhit kazığı pardon işi bir mantolama var.
    Altta oturan komşuların saçma bir tasarruf düşünceleri var ve bazı odaları kapatmışlar ve elbette benden çok yakıyorlar baymak starbridge tam yoğuşmalı kullanmalarına rağmen.8.75 metre peteğin sadece , 2 adet olan salonunun bir peteğini kapattım ve salon kapısı kapalı ,diğer bütün petekler açık ve ortalama 7.5 metre petek 24 saat açık.
    kazan sıcaklığı 54 derece yoğuşma yaptırma limitini geçmemek için.sabahları 40 derece.
    ---İç oda sıcaklığı bu derecede 22,5 derece,on off oda temostatı var ama ayrıca başka bir termometre var oda sıcaklığını ondan takip ediyorum.
    ---Dışarı sıcaklığı -5 ile -2 arası gündüz 3-5 derece arası.2-3 günlük kuru ayazın ertesinde kar yağdı ve hava çok soğuk.
    ---Ayrıca kulanım suyu da dahil.
    -- 2.3.F ayarı 1 ayarlı, 1.3.C yi 4K yaptım.pompa kademesi 2 de.
    ---Günlük yakıt tüketim ortalam 8 ile 9 metreküp arası çok nadiren bazı günler 10 a yaklaşıyor.
    --- Yoğuşma suyu normal, günde 1 litreyi rahat üretiyor.
    Ultimatetnctr arkadaşım bana göre Aksaray'ın bu soğuğunda 13 metreküp çok normal.
    Herkese iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi halomid -- 23 Ocak 2012; 11:16:58 >
  • Değerli Arkadaşlar;
    Enteresan bir durumla karı karşıyayım. Bu hafta alt katımda oturan vatandaş taşınınca evi ısıtamaz olduk.Önceden kombi çalışmasada 20 C nin altına düşmeyen sıcaklık bu sabah 17 C ye inmişti.19 C ye çıkarana kadar imanı gevledi kombinin.Sizce bu kadar farketmesi doğal mı? E tabi haliyle tüketim neredeyse 2 katı arttı.Enteresan bu kadar farketmesini beklemiyordum açıkcası.Üstelik laminantların altına ısı yalıtım levhası koymuş olmama rağmen.Böyle ara katda oturan birisin için üst katta oturan kişi mi daha önemlidir yoksa alt katta oturan mı acaba??Benim bildiğim ısınan havanın yükselmesi hesabına göre üst katın dolu olması alt kattan daha önemli..Ne dersiniz??
  • Selamlar;

    Kalorifer sistemi pompa hesabı yapılırken kapalı devre olduğu için kot farkı dikkate alınmaz. Radyatörlerinizin yukarda olması sorun yaratmaz. Asıl sorun radyatörlerin ısıtıcı cihazdan aşağıda olmasıdır bunun nedeni de sıcak suyun aşağı inmesi için ekstra bir güç vermek gerekir. Eğer kot farkına göre olsaydı dublekler hariç. hiçbir daireye pompa koymaya gerek kalmazdı. Kapalı sistemlerde Pompa borulardaki ve cihazlardaki sürtünme kuvvetini yenmek için sisteme entegre edilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperenxxx

    Değerli Arkadaşlar;
    Enteresan bir durumla karı karşıyayım. Bu hafta alt katımda oturan vatandaş taşınınca evi ısıtamaz olduk.Önceden kombi çalışmasada 20 C nin altına düşmeyen sıcaklık bu sabah 17 C ye inmişti.19 C ye çıkarana kadar imanı gevledi kombinin.Sizce bu kadar farketmesi doğal mı? E tabi haliyle tüketim neredeyse 2 katı arttı.Enteresan bu kadar farketmesini beklemiyordum açıkcası.Üstelik laminantların altına ısı yalıtım levhası koymuş olmama rağmen.Böyle ara katda oturan birisin için üst katta oturan kişi mi daha önemlidir yoksa alt katta oturan mı acaba??Benim bildiğim ısınan havanın yükselmesi hesabına göre üst katın dolu olması alt kattan daha önemli..Ne dersiniz??


    Isı geçişi her yönde aynı seviyede olur. Isı kaybı hesabı yapılırken de alt kattan üst kata veya üst kattan alt kata doğru farklı bir hesap yapılmaz. Bir buz parçasını eliniz altına koymakla üstüne koymak arasında ısı transferi açısından bir fark yoktur. Döşemeye ısı yalıtımı yapmışsanız zaten tasarrufunuz oldukça iyiydi diye düşünüyorum. Alt katı veya üst katı boş olan daireyi ısıtmak yaklaışık %30 daha zordur. Ayrıca İstanbulda iseniz havalar da oldukça soğuk zaten fazla yakıyor olmanız doğal.
  • konu dışı bir şeyler yazayım dünyada tek kombi buderus marka kalsa odun sobası kurarım.
    8 sene önce 2 buderus kombi almış bir çuvala yakın para (diğer kombilerin 2-3 katı kadar) vermeme rağmen 2-3 kombi parası tamir ücreti verdim.
    lanet olsun haram olsun zıkkım olsun inş batar aç kalır hepsi uzun bir süredede olsa farketmez batması benim için yeterli.
    sevgi ve saygılarımla.
    iyi ısınmalar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dicey_celo

    konu dışı bir şeyler yazayım dünyada tek kombi buderus marka kalsa odun sobası kurarım.
    8 sene önce 2 buderus kombi almış bir çuvala yakın para (diğer kombilerin 2-3 katı kadar) vermeme rağmen 2-3 kombi parası tamir ücreti verdim.
    lanet olsun haram olsun zıkkım olsun inş batar aç kalır hepsi uzun bir süredede olsa farketmez batması benim için yeterli.
    sevgi ve saygılarımla.
    iyi ısınmalar...


    dicey_celo arkadaşım bu kombiler hangi modeller acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halomid

    quote:

    Orijinalden alıntı: dicey_celo

    konu dışı bir şeyler yazayım dünyada tek kombi buderus marka kalsa odun sobası kurarım.
    8 sene önce 2 buderus kombi almış bir çuvala yakın para (diğer kombilerin 2-3 katı kadar) vermeme rağmen 2-3 kombi parası tamir ücreti verdim.
    lanet olsun haram olsun zıkkım olsun inş batar aç kalır hepsi uzun bir süredede olsa farketmez batması benim için yeterli.
    sevgi ve saygılarımla.
    iyi ısınmalar...


    dicey_celo arkadaşım bu kombiler hangi modeller acaba?

    buderus logamax
    internette biraz baktım bunun aynısı 24000 btu.
    tşk
    http://www.rokov.cz/kotel-buderus-logamax-u002-u004.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dicey_celo -- 13 Şubat 2012; 19:04:09 >
  • Selamlar;

    Sirkülasyon Pompası Kademesi ayarlanırken kombi peteklerden 1 kat yüksekte olmadığı sürece kombi ile petek yükseklikleri arasındaki kot farkı dikkate alınmaz. Kapalı Sirkülasyon yapan sistemlerde pompa hesabı yapılırken yükseklik farkı ihmal edilir çünkü giderken yükselen sıvı dönerken aynı yerden inişe geçecektir ve bu iki kuvvet biribirine eşit olarak kabul edilir. Ancak Sıcak sulu sistemlerde sıcak suyun aşağı gitmek istememesi yüzünden aşağı doğru inen tesisatlarda yoğunluk farkından dolayı oluşacak basınç kaybı hesabı yapılır ve hesaplara ilave edilir.

    Sirkülasyon pompası kademesi 2de iken tesisatınız tam çevrim sağlamayabilir. Peteklerinizin altı ısınmayabilir veya son petekleriniz neredeyse hiç ısınmayabilir. Kademe düşürdükten sonra peteklerinizi kontrol edin ve ısınama oluyorsa yeniden kademe arttırın. Özellikle süpürgelik üstünden giden dirsekli hatlarda ve uzun hatlarda 2de çalışması verimli olmayabilir.
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Bahsi geçen ayarları Buderus GB022-24 kombi için kullanabilir miyim.
    Ayrıca bu yoğuşmalı kombide petek suyu sıcaklığını 60 derece için ayarlamıştım. Bu derece ısınmada problemimiz yok.Oda termostaının 20-22 arasında tutuyoruz.24 saat sıcak su kullanılıyor ayrıca yemek pişiyor evde emekli babam annem var var boş kalmıyor 140TL igdaş faturası geldi.
    Yoğuşmalı kombide petek suyu sıcaklığı kaç olmalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi honeygs -- 19 Şubat 2012; 23:09:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: honeygs

    Merhaba Arkadaşlar,

    Bahsi geçen ayarları Buderus GB022-24 kombi için kullanabilir miyim.
    Ayrıca bu yoğuşmalı kombide petek suyu sıcaklığını 60 derece için ayarlamıştım. Bu derece ısınmada problemimiz yok.Oda termostaının 20-22 arasında tutuyoruz.24 saat sıcak su kullanılıyor ayrıca yemek pişiyor evde emekli babam annem var var boş kalmıyor 140TL igdaş faturası geldi.
    Yoğuşmalı kombide petek suyu sıcaklığı kaç olmalıdır.

    Buderus gb022 de olurmu bilmiyorum.
    Bence
    Ayarlarinizla oynamayın size gelen fatura gayet ideal.
    Ben aksarayda yaşıyorum.
    İki odamin petekleri kapalı. 280 tl fatura geldi.
    Seninki 140 tl çok çok ideal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: honeygs

    Merhaba Arkadaşlar,

    Bahsi geçen ayarları Buderus GB022-24 kombi için kullanabilir miyim.
    Ayrıca bu yoğuşmalı kombide petek suyu sıcaklığını 60 derece için ayarlamıştım. Bu derece ısınmada problemimiz yok.Oda termostaının 20-22 arasında tutuyoruz.24 saat sıcak su kullanılıyor ayrıca yemek pişiyor evde emekli babam annem var var boş kalmıyor 140TL igdaş faturası geldi.
    Yoğuşmalı kombide petek suyu sıcaklığı kaç olmalıdır.

    Buderus GB022-24K Kombide servis düzlemi yoktur.Yakıt değerleriniz idealdir.Kalerifer sıcaklık ayarı menü tuşuna 4 defa basınca çıkar ayarın 75 derecede kalmasını tavsiye ederim.Çünkü oda termostadın modülasyonlu olduğu için kombi kendisi gidiş sıcaklığını ayarlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tnk.onb -- 21 Şubat 2012; 14:05:56 >
  • Orijinalden alıntı: halomid



    Sayın halomid arkadaşım size bir sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim.
    Ben önceki mesajlarımda belirttiğim gibi buderus gb 012 kullanıyorum ve OTM oda termostadı piyasada olmadığı için geçici olarak on off oda termostadı taktım.
    Kombiden gelen elektrik kablosu 2 kablolu termostadda ise 4 tane giriş var servis bana 1 ve 3 numaralı girişlere bağlamamı söyledi acaba doğrumu?
    birde on off ların çalışma mantığı acaba nasıl. Yani diyelim ki ben 22 dereceyi ayarladım termostad kaç derecede kombiyi açıp kaç derecede kapatır.
    Bunda 1 derece aşağı veya yukarı yada 0.5 derece aşağı veya yukarı gibi kombiden yada başka yerden ayarlama özelliği varmı?
    yardımcı olursanız sevinirim.
    selamlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asdsxx -- 22 Şubat 2012; 0:38:08 >
  • Orijinalden alıntı: asdsxx

    Orijinalden alıntı: halomid



    Sayın halomid arkadaşım size bir sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim.
    Ben önceki mesajlarımda belirttiğim gibi buderus gb 012 kullanıyorum ve OTM oda termostadı piyasada olmadığı için geçici olarak on off oda termostadı taktım.
    Kombiden gelen elektrik kablosu 2 kablolu termostadda ise 4 tane giriş var servis bana 1 ve 3 numaralı girişlere bağlamamı söyledi acaba doğrumu?
    birde on off ların çalışma mantığı acaba nasıl. Yani diyelim ki ben 22 dereceyi ayarladım termostad kaç derecede kombiyi açıp kaç derecede kapatır.
    Bunda 1 derece aşağı veya yukarı yada 0.5 derece aşağı veya yukarı gibi kombiden yada başka yerden ayarlama özelliği varmı?
    yardımcı olursanız sevinirim.
    selamlar...

    asdxx arkadaşım alıntı mesaja forumda rastlayamadım ancak yine de cevap vereyim.
    OTM-P oda termostatları firmanın verdiği bilgiye göre bir skıntıdan dolayı toplatılan ürünler gerekli düzeltme ve onarımdan sonra tekrar satışa sunulacak.
    Bu nedenle bazı kimseler,firma veya satıcılar ellerinde ki stok eski OTM-P leri satmak isateyebilriler.Bu nedenle Isısan Genel Merkeziyle görüşmek faydalı olur.
    On/Off yani yuvarlak mekanik Oda termostatları kombiye sedece dur çalış komutu veren bir sistemdir.Oda termostatının kullanım kılavuzuna baktığınızda 1 ve 3 nolu girişlere bağlamanız gerekiyor.sistemde (+)(-) kutuplar olmadığı için kabloları istediğiniz gibi bağlayabilirsiniz.
    Bu oda termostatlarının kullanışlılığı olayına gelince maalesef 1 derece farkla ve bence sanki 1 in biraz daha üzerinde bir derece farkıyla on off yaptırmakta ve bunu yaparken biraz daha geç bir süreçte meydana geliyor.Yani anında ısıya tepki vermiyor.
    Buderus gb 012 kombilerimiz 0.5 ısı hassaslığa sahip bir kombi bunu zaten lcd panelde gözlemleyebilirsiniz , 0.5'er derece ısı artışı ve düşüşü görürsünüz.Bu nedenle daha az modülasyon aralığı için yapılacak bir ayar da yoktur.
    İyi forumlar...
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.