- x
4 Teker Bağımsız Süspansiyon Kullanan Güncel Otomobiller?
185 Cevap24501 Görüntüleme7 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<      [2] 4      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


1565 Mesaj
8 Ocak 2012; 13:49:46 

quote:

Orijinalden alıntı: sinoplu

transporterda mevcut bağımsız süspansiyon

+1 T5 T6 birde T4 bağımsız diğerleri hakkında bilgim yok


_____________________________

Yaş 16
BİR DAMLA KAN BİR CAN DEMEKTİR www.turkiyekanbankasi.com
BİR DAMLA KAN BİR CAN DEMEKTİR https://twitter.com/trkykanbankasi
BİR DAMLA KAN BİR CAN DEMEKTİR https://www.facebook.com/groups/turkiyekanbankasi/


 
114 Mesaj
8 Ocak 2012; 13:54:05 

Bir şey daha sorucam bir çok aracın süspansiyon özelliklerinde ön için McPerson kol, arka için çift salıncak diye yazıyor, bağımsız süspansiyon bu mudur?


_____________________________



3449 Mesaj
8 Ocak 2012; 13:57:26 

quote:

Orijinalden alıntı: Gökhan G.


+1 T5 T6 birde T4 bağımsız diğerleri hakkında bilgim yok

birde ben bişey farkettim geçende T4 lerin hem ön hem arkaları disk frendi şaşırdım kaldım

ve T4 ler 92-2004 arasında üretilmişti


_____________________________

2012 Doblo classic safeline
2011 Master kamyonet


1565 Mesaj
8 Ocak 2012; 14:13:49 

quote:

Orijinalden alıntı: sinoplu


birde ben bişey farkettim geçende T4 lerin hem ön hem arkaları disk frendi şaşırdım kaldım

ve T4 ler 92-2004 arasında üretilmişti

Evet Asıl yeni T6 180 PS olanların ön freni mükemmel 18" inç disk vardı onlarda


_____________________________

Yaş 16
BİR DAMLA KAN BİR CAN DEMEKTİR www.turkiyekanbankasi.com
BİR DAMLA KAN BİR CAN DEMEKTİR https://twitter.com/trkykanbankasi
BİR DAMLA KAN BİR CAN DEMEKTİR https://www.facebook.com/groups/turkiyekanbankasi/


3449 Mesaj
8 Ocak 2012; 14:18:34 

quote:

Orijinalden alıntı: Gökhan G.


Evet Asıl yeni T6 180 PS olanların ön freni mükemmel 18" inç disk vardı onlarda

hayvani boyutta bi disk var onlarda


_____________________________

2012 Doblo classic safeline
2011 Master kamyonet

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
8 Ocak 2012; 14:19:39 

quote:

Orijinalden alıntı: Burhan

Hyundai Accent.
Hemde yumurta kasasından beri. (öncesini bilmiyorum)

hem de çok yumuşak ve yol tutuşu iyi de denebilir yumurta kasa Accent için


1316 Mesaj
8 Ocak 2012; 14:52:01 

quote:

Orijinalden alıntı: rallier_61


var


ne yani jetta'da yok octavia'da var öyle mi ? hiç inandırıcı gelmedi bana. hadi ben inandım, bi jettacı nasıl inanacak buna ? hadi inandı, adam bunu nasıl kabullenip hazmedecek ? nasıl uyuyacak ? bu adamların psikiyatr ücreti ne olacak ?


_____________________________

Octavia 1.6 TDI elegance 2011. ASUS N53SV i7-2630QM. Next Piri Reis. Canon 60D. Tamron 17-50mm. Galaxy S4.


1230 Mesaj
8 Ocak 2012; 15:04:01 

quote:

Orijinalden alıntı: Gökhan G.


Evet Asıl yeni T6 180 PS olanların ön freni mükemmel 18" inç disk vardı onlarda

20 inch jant kullanıyor o zaman.


_____________________________



1197 Mesaj
8 Ocak 2012; 15:46:36 

b segmentte yok, sadece mini de var.


_____________________________



1981 Mesaj
8 Ocak 2012; 15:54:49 

quote:

Orijinalden alıntı: archaeologist


ne yani jetta'da yok octavia'da var öyle mi ? hiç inandırıcı gelmedi bana. hadi ben inandım, bi jettacı nasıl inanacak buna ? hadi inandı, adam bunu nasıl kabullenip hazmedecek ? nasıl uyuyacak ? bu adamların psikiyatr ücreti ne olacak ?

önceki kasa jettada mevcuttu. ama jettada maliyet düşürme politikası gereği bağımsız süspansiyon yeni modellerde kaldırıldı. yeni çıkarılacak olan octaviada da olmayacaktır muhtemelen. zira vw group skoda için de düşük maliyet politikasını öngörüyor.


_____________________________



1197 Mesaj
8 Ocak 2012; 16:00:51 

quote:

Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti


önceki kasa jettada mevcuttu. ama jettada maliyet düşürme politikası gereği bağımsız süspansiyon yeni modellerde kaldırıldı. yeni çıkarılacak olan octaviada da olmayacaktır muhtemelen. zira vw group skoda için de düşük maliyet politikasını öngörüyor.

amerikan versiyonunda yok, avrupa versiyonlarında var.


_____________________________



803 Mesaj
8 Ocak 2012; 16:25:09 

İlk Üretim tarihi 1972. Ford Granada, alt modeli 4 silindirli Consul bunlarda ilk bağımsız süspansiyon kullananlar.



0


local://upfiles/1892/B752B682612B48ACA6A9135C7CDE6075.jpg

local://upfiles/1892/10E05421C5F441CEB7E69B20CD2EDF2C.jpg


Ekteki dosya (2)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tan -- 8 Ocak 2012; 16:28:57 >


_____________________________

Kargalar ötmeye başlayınca, bülbüller susar.


5865 Mesaj
8 Ocak 2012; 16:27:18 

Bağımsız süspansiyonu C-segmentinde ilk kullanan araç Ford Focus1'dir ve o yılların standartlarına göre yol tutuşta nam salmış bir araçtır, günümüz araçlarının bile çoğundan çok daha iyi yol tutar. VW, Ford'un bu atağı karşısında sessiz kalmamış ve Golf V, Jetta ve B6 Passat modellerinde bağımsız süspansiyona geçiş yapmıştır. Golf 4, Bora, B5 Passat'ta bağımsız süspansiyon yoktur.

Ayrıca bağımsız süspansiyon olması illaki yol tutuşun süper olacağı anlamına gelmiyor, çünkü her firma bu işin mühendisliğini çok iyi yapamıyor. Focus'un bu kadar iyi yol tutmasının tek nedeni bağımsız süspansiyon olması değil, "Control Blade" adını verdikleri ve patentini aldıkları bağımsız süspansiyon sistemi kullanılıyor Focus'ta. Control Blade diye google'da aratırsanız daha detaylı bilgilere ulaşırsınız.

Focus, Civic, Mazda 3 (Focus'la aynı platform), Ceed, Cerato, Golf, Jetta (Avrupa ve TR versiyonu) benim bildiğim bağımsız süspansiyona sahip C-segment araçlar.

308, C4, Fluence, Corolla, Megane 3, Astra, Bravo ise bildiğim bağımsız süspansyonun kullanılmadığı C-segment araçlar.

Astra bağımsız süspasiyon kullanmayan araçlar içinde yol tutuşu en iyi olan araçlardan birisi ama yine bir Focus kadar iyi yol tutamıyor. Dergilerde yapılan testler de bunu doğruluyor.

Bağımsız süspansiyonun üretim maliyetli daha yüskek. Daha fazla bağlantı parçaları, daha karışık bir sistem, haliyle üretim için gereken işçilik de daha fazla.



2248 Mesaj
8 Ocak 2012; 16:49:31 

quote:

Orijinalden alıntı: sissil




Verdiğiniz videodaki araç Focus RS dir ve Clio RS ile karşılaştırılamaz bile. Ayrıca clio rs in viraj içlerinde hız kestiği bariz belli. Focus virajı gaz kesmeden alıyor ve arayı açıyor dikkat ettiyseniz. Clio hafifliğinin verdiği avantajla virajlarda yetişiyor focusa ama viraj çıkışlarında focus uzuyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ultiMance -- 8 Ocak 2012; 16:50:57 >


_____________________________



 
2699 Mesaj
8 Ocak 2012; 16:57:49 

İ30 da var diyosunuz ama ben konforunu arkasi icn konusuyorum hic begenmiyorum.yol tutusu iyi ama. Bagimsiz olmasi konforu dusuruyor demekki:)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Artık Hyundai ix35 Siyah


8116 Mesaj
8 Ocak 2012; 17:27:24 

1990-2000 arası Citroén'lerde ki süspansiyon ve konfor şuan güncel 4 teker bağımsız süspansiyonlarda bile yok.

Citroén PSA'dan ayrılıp, tek başına tekrar güçlenebilse Avrupa'da şehir içi modellerde tek olurdu da ah ah işte şans. Bizlerde arabaya binerdik biraz.


_____________________________

Copyright © 2010/2011/2012/2013/2014 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.


 
2860 Mesaj
8 Ocak 2012; 20:15:01 

astrada bağımsız süspansiyon olmamasına rağmen focustan sonra en iyi yol tutuşa sahip. konunun amacı en iyi yol tutuşsa veya en konforlu araçsa bunu sadece tam bağımsız süspansiyon sistemine bağlayamayız. bakınız tam bağımsız süspansiyon sistemine sahip golf yol tutuş konusunda astranın yanına bile yaklaşamıyor. şahsen ben böyle detaylara takılmıyorum. en iyi yol tutuşa sahip araç istesem focusu, en iyi süspansiyon konforu içinse testlerde hangisi birinci gelmişse onu alırdım. bağımsız süspansiyona sahip olupta diğer sisteme sahip aracın yol tutuşu kadar yol tutusa sahıp olmadıktan sonra ne yapayım ben bağımsız süspansiyonu...


_____________________________

ida


 
147 Mesaj
8 Ocak 2012; 20:52:51 

quote:

Orijinalden alıntı: Aybars Mert


En büyük avantajı yol tutuşuna direkt etki etmesi, virajlar keyif haline dönüşüyor.

İkincisi kasislerde bir taraf çukura düşünce diğer taraf askıda kalmıyor, böylelikle araçta salıncak etkisi olmuyor.

Üçüncüsü pahalı bir süspansiyon olduğundan maliyeti arttırıyor.

Bu sınıfta hatta bir üst sınıfın bir çok modeli dahil, ilk kullanılan araç Focus 1 oldu. sene 1998.

Düşünün artık yıl 2012 olmuş Opel hala en çok satan aracına viraj denge çubuğu koyuyor. Buna rağmen yol tutuşu harika .

Ancak çukurlara düştüğünde bozuk yollarda vs. direk anlıyorsunuz arkada dingil olduğunu, araç yaylanıp duruyor.

1992 corollalarda bağımsız süspansiyonn mevcuttu


_____________________________

2012 Fiat Pratico 1.3 Multijet
2010 toyota verso premium pack
2006 toyota hilüx adventure arazinin ustası


 
288 Mesaj
8 Ocak 2012; 20:55:20 

hyundai accent era için teknik verilerde yazan bu. konu hakkında bilgi sahibi değilim ama bu bilgiler 4 teker tam bağımsız süspansiyon olduğunu mu söylüyor? denge çubuk akslı ne demek

ön Bagimsiz Mac Pherson tipi, helezon yaylar ve denge çubugu

arka Denge çubuk aksli bagimsiz süspansiyon ve helezon yaylar




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi garin -- 8 Ocak 2012; 21:01:27 >


_____________________________



 
14142 Mesaj
9 Ocak 2012; 0:51:37 

herkes sevdigi suspansiyonu alsin



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


4682 Mesaj
9 Ocak 2012; 1:13:31 

quote:

Orijinalden alıntı: ultiMance


Verdiğiniz videodaki araç Focus RS dir ve Clio RS ile karşılaştırılamaz bile. Ayrıca clio rs in viraj içlerinde hız kestiği bariz belli. Focus virajı gaz kesmeden alıyor ve arayı açıyor dikkat ettiyseniz. Clio hafifliğinin verdiği avantajla virajlarda yetişiyor focusa ama viraj çıkışlarında focus uzuyor.

ingilizecenin olmadıgı ve konusmaları anlamadıgın bariz belli anlasaydın adamların orda focusun virajdaki yol tutusunun clio dan daha kotu oldugunu söylediklerinden anlardın.

araçlardan birinin clio3 200hp 2.0 atmosferik
digerinin 2.5 250hp beygir turbo beslemesi oldugunu bilmiyorsun

uzamasının nedeni acaba bu olabilirmi... ben zaten hızlanmadan bahsetmedim viraj almasından bahsettim konuyu carptırmamak iyi olur.


2248 Mesaj
9 Ocak 2012; 1:43:42 


quote:

Orijinalden alıntı: sissil


ingilizecenin olmadıgı ve konusmaları anlamadıgın bariz belli anlasaydın adamların orda focusun virajdaki yol tutusunun clio dan daha kotu oldugunu söylediklerinden anlardın.

araçlardan birinin clio3 200hp 2.0 atmosferik
digerinin 2.5 250hp beygir turbo beslemesi oldugunu bilmiyorsun

uzamasının nedeni acaba bu olabilirmi... ben zaten hızlanmadan bahsetmedim viraj almasından bahsettim konuyu carptırmamak iyi olur.

İngilizcem yeterli merak etme. Ben bu videoyu daha önce de izlemiştim focus un yol tutuşuna clio rakip olamaz. Sürüş stillerine bakarsan clioyu kullanan adam virajda sabit bir hızla ilerlerken focus viraj içinde gaza köklüyor. Yol tutuşu bariz daha iyi focusun. Focus rs e yol tutuşta ancak megane rs rakip olur clio degil



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



2892 Mesaj
9 Ocak 2012; 1:46:24 


quote:

Orijinalden alıntı: ultiMance



İngilizcem yeterli merak etme. Ben bu videoyu daha önce de izlemiştim focus un yol tutuşuna clio rakip olamaz. Sürüş stillerine bakarsan clioyu kullanan adam virajda sabit bir hızla ilerlerken focus viraj içinde gaza köklüyor. Yol tutuşu bariz daha iyi focusun. Focus rs e yol tutuşta ancak megane rs rakip olur clio degil

Neyin derdinsin?

Sen bunlari gundelik araclarla ayni mi saniyosun? Clio nun kotu diye rs in de mi kotu ya da focus un biraz iyi diye burda da mukemmel olsugunu mu saniyosun?


Yahu bilmeden etmeden en ufak bir bilginiz olmadan nasil boyle konusuyosunuz...

Cahilden degil kendini bilgili sanan cahilden korkmak gerek...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Emekli amatörprofesyonel


4682 Mesaj
9 Ocak 2012; 1:56:35 

Türkçe cümle kurmayı öğren yaz. Sonra sana cevap veririm.


2248 Mesaj
9 Ocak 2012; 4:09:04 


quote:

Orijinalden alıntı: Phantoka



Neyin derdinsin?

Sen bunlari gundelik araclarla ayni mi saniyosun? Clio nun kotu diye rs in de mi kotu ya da focus un biraz iyi diye burda da mukemmel olsugunu mu saniyosun?


Yahu bilmeden etmeden en ufak bir bilginiz olmadan nasil boyle konusuyosunuz...

Cahilden degil kendini bilgili sanan cahilden korkmak gerek...

Asıl sen neyin derdindesin?
Daha videodaki araçların nasıl kullanıldıklarını ayırt edemeyen insanlar gelip yorum yapıyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



2248 Mesaj
9 Ocak 2012; 4:12:56 


quote:

Orijinalden alıntı: sissil

Türkçe cümle kurmayı öğren yaz. Sonra sana cevap veririm.

Yazdığım cümlede neresini anlamadıysan söyle izah ederim. Sana clio ile mutluluklar. Sakın kendi arabanla deneme videodakileri. Viraj dışına savrulursun yoksa.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



3381 Mesaj
9 Ocak 2012; 8:52:13 

Olmayanlar:

Astra(Tam bağımsız süspansiyonlar kadar, hatta daha iyi yol tutar.), Megane III, Corolla(Burulma Kirişi-En ucuzu ve en kötü yol tutanı), Auris(Burulma Kirişi-En ucuzu ve en kötü yol tutanı)

Olanlar:

Golf 6-Focus-Civic-Jetta..


_____________________________




4682 Mesaj
9 Ocak 2012; 8:55:24 

şu yorum yazanlar acaba bi kere focus kullanmışlarmı bakalım... Orada adam sanmıyorum yazmıs bende video ile ispatladım yok onada hayır diyorlar bu sefr cıkıs olmayınca yok onunla bu kıyaslanırmı. Bizde biliyoruz kıyaslanmaz ama clio 3 2005-2011 arası focustan daha iyi yok tutuyor !!!!

istanbulda oturan focusu olan varsa denemesi bedava...arabam burda ... delikanlı olan konuşmaz gelir gösterir bende eywallah derim... ama yoksa susarım yada susarsın...


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
9 Ocak 2012; 9:23:48 

Mazda



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


1781 Mesaj
9 Ocak 2012; 10:07:34 

308 Süspansiyon Sistemi


Benim özellikle araç alırken dikkat ettiğim husus viraj cubuklarıdır, bir çok firma hala bu cubukları kullanmıyor

Hafif arazi aracım Süspansiyonlarım güzel çok seviyorum sert olması beni cok etkiliyor hep asfaltta gidemiyoruz türkiyede ya yol çakıldır yada hiç yol yoktur köye gidiyorum araç alırken onu bile hesaplıyorum


_____________________________



330 Mesaj
9 Ocak 2012; 10:25:39 

Köye gidiyorsan, yerli Megane-Fluence-308 gibi altı yüksek köy yollarına uygun araç alacaksın Melih kardeşş. 308 alarak iyi yapmışsın


_____________________________

ATI 4870 CF- PS3 120GB GT5- Fluance 1.5dci Privilage


401 Mesaj
9 Ocak 2012; 11:10:11 

B segmentinde hiç aklınıza gelmeyecek bir araçta var.
Tata İndigo


1781 Mesaj
9 Ocak 2012; 11:32:06 

quote:

Orijinalden alıntı: TNR GT

Köye gidiyorsan, yerli Megane-Fluence-308 gibi altı yüksek köy yollarına uygun araç alacaksın Melih kardeşş. 308 alarak iyi yapmışsın

ilk Kangoo aldım sonra Megane 3 kullanıcısıyım :) Ama megane 3 altı 308den daha cıkıntılı özellikle arka yay ve amortisör tablası sürtüyor ve tehlikeli olmasada gitmene izin vermiyor ondan dolayı renaulttan vazgeçtim, bizim köyde bir kaç kişidede bu araç olunca gördüm ve oradan aldım ve aynı kangoo gibi önü girdi mi arka taraf her türlü atlıyor giriyor


_____________________________



 
947 Mesaj
28 Ocak 2012; 18:38:52 

Bağımsız süspansiyon elbette daha iyi bir sistem ama bu demek olmuyor ki her bağımsız sistem kullanan araç yol tutuşu iyidir kullanmayan kötüdür, araç yere ne kadar yakınsa, esnemesi ne kadar az ise (sert yay) amortisörlerde aynı düzeydeyse o araç en iyi yol tutar az konfor sunar çukurlarda düştüğünde anlarsın zaten olayı, eğer araç ne kadar yumuşaksa yerden ne kadar yüksekse o kadar çok esner ve virajlarda güven vermez ama yumuşak olupta iyi yol tutan araçlarda var ben genel olarak konuşuyorum... Bir programda izlemiştim uzun zaman oldu, bir firma hem çok yumuşak hem virajlarda hiç yatmayan bir süspansiyon yapmıştı ve araçta deneme yapıyorlardı çukurlu yollarda aracın içindeki bardaktaki su bile dökülmüyordu ve viraja girdiğinde hiçbir esneme olmuyordu, keşke her araç böyle olsa ne güzel olurdu...


_____________________________



1810 Mesaj
1 Şubat 2012; 22:17:51 


Eski kasa jetta kullanıcısı olarak, yeni jettada bağımsız süspansiyonun olmaması gerçekten tam bir fiyasko. Bunu bildikten sonra bir daha jetta alır mıyım bilmiyorum.

İyi forumlar...


_____________________________

Das Auto.
2011 Jetta 1.6 MPI
Refleks Gümüş


274 Mesaj
1 Şubat 2012; 23:03:48 



Ekteki dosya (1)


_____________________________



1810 Mesaj
2 Şubat 2012; 15:40:42 


Bu konuyu okuduktan sonra aracı bugün kanala çekip altına baktım. Evet 4 tekerlekte de bağımsız süspansiyon var. Buradaki yazıları okuduktan sonra şüpheleniyor insan var mı yok mu diye. Varmış. Araç 2011 model Jetta.

İyi forumlar...


_____________________________

Das Auto.
2011 Jetta 1.6 MPI
Refleks Gümüş


658 Mesaj
2 Şubat 2012; 18:28:00 

TAM BAĞIMSIZ ARKA SÜSPANSİYON SİSTEMİ
Compact sınıfta sadece Ford Focus'ta bulunan tam bağımsız arka süspansiyon sistemi nedir, ne işe yarar?
Öncelikle aklınıza ön süspansiyon sisteminin nasıl olduğu gelebilir. Ön süspansiyon sistemi zaten tam bağımsızdır. Ön iki teker de birbirinden bağımsız olarak hareket ederler.
Arka süspansiyon sistemi ise öndekilere benzemez, arka tekerler ortada büyük bir demirle birbirine bağlıdır ve atıyorum sağ arka teker bir çukura girdiği zaman sol arka tekerin de sağ arka tekerin çukura girmesinden dolayı dengesi bozulur. Ya da diyelim ki sağ arka teker bir tümsekten geçti, tümsekten geçerken sağ arka teker tabii ki yükseldi (tümseğin üzerinden geçiyor), bu sırada sol arka teker de, düz yolda gitmesine rağmen, sağ arka tekerin yükselmesinden etkilenir. Bu olayı aşağıdaki şekli incelediğinizde daha da iyi kavrayacaksınız.
Bahsettiğim, iki tekerin ortada büyük bir demirle birbirine bağlı olduğunu söylediğim bu mavi ile çizmiş olduğum demir. Gördüğünüz gibi demir hem tekerlere bağlı, hem de ortasından şasiye bağlı.
Şimdi bir de aşağıdaki Ford Focus'un arka süspansiyon sistemine bakalım ve farkları anlatalım...
İşte buradaki mavi çizili demir, yukarıdaki gibi hem şasiye hem tekerlere değil, sadece şasiye bağlıdır. Burada, tekerlere olan bağlantı şasiye bağlı demir tarafından değil, sarı çizili diğer kol tarafından sağlanır. Bu kol da kırmızı yuvarlak içine alınmış bölgede diğer demire bağlanır. Bu sayede, tekrar benzer örnek üzerinde, sağ tekerin bir tümseğe çıktığını düşünürsek, sağ tekerin yükselmesi sol tekeri etkilemez, çünkü hem sağ hem de sol teker ayrı ayrı şasiye bağlanmıştır, ilk şekildeki gibi tek bir parçayla değil.

Kaynak: Gazi Üniversitesi

Renault Toros
0


Ford Focus
0





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infernaltr -- 2 Şubat 2012; 18:30:58 >


_____________________________



 
947 Mesaj
6 Şubat 2012; 21:16:45 

quote:

Orijinalden alıntı: autotechvw


Bu konuyu okuduktan sonra aracı bugün kanala çekip altına baktım. Evet 4 tekerlekte de bağımsız süspansiyon var. Buradaki yazıları okuduktan sonra şüpheleniyor insan var mı yok mu diye. Varmış. Araç 2011 model Jetta.

İyi forumlar...


Pardon sizin aracınız bir önceki kasa jetta mı yoksa en son çıkan jetta mı sanırım tartışma konusu şuanda en son çıkmış olan kasa üzerinde bir önceki jettada zaten bağımsız süspansiyon bu bilindik birşey ben yenisini merak ediyorum aslında... Saygılar


_____________________________



2152 Mesaj
6 Şubat 2012; 21:46:39 

quote:

Orijinalden alıntı: El-Diablo

Bağımsız süspansiyon: tek tekerin diğer paralel tekerin açısına müdahale etmeden yaylanma sistemidir
En önemli özelliği konfor sunması sonrasında daha iyi viraj kabiliyeti ve yol tutuşu
Maliyeti torsiyonlu sisteme göre 3 kat pahalıdır
Bu yüzden firmalar torsiyon sistemini daha çok tercih ederler

Yeni jetta'da yoktur fakat bir önceki jenerasyon jettada vardır
Alfa jülyet-Lancia Delta ve Fiat bravo da yoktur
Hyundai sadece i30 versiyonunda bulunmaktadır
Reno megane II serisinde vardır Megane III ve fluence (samsung devşirmesi olduğu için) yoktur
Pejo ve citroen sormayın zaten
Focus zaten konfor fakiri olduğundan yol tutuşu hariç bi faydasını görülmemektedir
Opel yeni Astrada yoktur
Civic sedan yeni kasada vardır HB versiyonunda yoktur


Edit: Haluk23 arkadaşın uyarısı nedeni ile


Yanlış cevaplar vermeyin yeni jetta sahibiyim aracım tam bağımsız şimdi gece oldu ama istersen sabah bi resim paylaşırım.
Nedir bu vw kötüleme yarışına girmişsiniz. Vw ile bi çekilemeyen mi var.


_____________________________

Samsung nx 1000 Htc One 32gb - İpad2 wifi - Samsung rf511 2012 Jetta 1.2 tsi Comfortline - 2011 qashqai 1.6 tekna


10423 Mesaj
6 Şubat 2012; 22:49:03 

quote:

Orijinalden alıntı: Sezgintr


Yanlış cevaplar vermeyin yeni jetta sahibiyim aracım tam bağımsız şimdi gece oldu ama istersen sabah bi resim paylaşırım.
Nedir bu vw kötüleme yarışına girmişsiniz. Vw ile bi çekilemeyen mi var.

Adam komple saçmalamış zaten.

- Yeni Jetta'nın Avrupa versiyonlarında vardır, Amerikan versiyonlarında yoktur.
- Megane II serisinde hiçbir zaman kullanılmadı, ithal veya yerli Megane-3'lerde de yok.
- Alfa Giulietta'da da bağımsız süspansiyon mevcuttur.
- Yeni Focus hem konforlu hemde yol tutuşu bir arada gayet iyi sunuyor.


_____________________________



 
7834 Mesaj
6 Şubat 2012; 23:22:29 

konu almış başını gitmiş,

bağımsız süpansiyon 60-70 senedir kullanılan bir şey, bakarsanız 1940 model kaplumbağaların da arka süspansiyon bağımsız,

yenilikçi olan, işte c sınıfında ilk kez focusta kullanıldığı söylense de esasında ilk kez mitsubishi lancerlarda kullanılan multipoint veya multilink denilen çok bağlantılı bağımsız süspansiyon,

konfor açısından çok uzun zamandan beri kullanılan double wishbone, merkezden bağlı, 3 noktadan bağlı vsye bir avantajı olmamakla beraber, virajlarda süspansiyona binen yüke göre kamber ve toe dereceleri mekanik olarak değiştiği için yol tutuşa belirgin katkı sağlıyor.


_____________________________


  • 3 Kasım 2002: 0-1600cc ÖTV'si %27
  • 1 Ocak 2014: 0-1600cc ÖTV'si %45


3038 Mesaj
7 Şubat 2012; 0:17:40 

Ben onu bunu bilmem de Cerato'da arkalarda torsiyon çubuğu var. Çok sert, kasisleri aşırı hissettiriyor. Yol tutuşundan şikayetim olmadı.


_____________________________

| AMD Athlon II X4 640 | Asus M4A87TD/USB3 | Gigabyte GeForce GTS 450 | Samsung 256GB SSD 830 Series | Corsair Value Select 2GB 1333MHZ ×2 |
| Canon EOS 650D | EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM | EF 50mm f/1.8 II |
| Motorola Moto G |
| 2011 Kia Cerato |


1810 Mesaj
11 Şubat 2012; 10:42:36 

quote:

Orijinalden alıntı: alp___


Pardon sizin aracınız bir önceki kasa jetta mı yoksa en son çıkan jetta mı sanırım tartışma konusu şuanda en son çıkmış olan kasa üzerinde bir önceki jettada zaten bağımsız süspansiyon bu bilindik birşey ben yenisini merak ediyorum aslında... Saygılar


Bu süre içinde birkaç aracı inceleme fırsatım oldu. 1.2 TSI Trendline donanım araçta bile bağımsız süspansiyon var. En alt donanımdan bahsediyoruz. Benim araç 2011 model fakat bir önceki kasa.

Kısaca şu an Türkiye'deki yeni - eski tüm jettalar bağımsız süspansiyonludur diyebiliriz. Tabi doğuş ABD için üretilen araçlardan ithal etmediyse.

İyi forumlar...


_____________________________

Das Auto.
2011 Jetta 1.6 MPI
Refleks Gümüş


 
52 Mesaj
7 Nisan 2012; 20:02:45 

quote:

Orijinalden alıntı: 038poyraz

Jetta Guncel kasa kullanmıyor. Eskilerden tempra, tipo bağımsız sayılabilecek suspansiyon var.

Arabanın altına bakmdan yorum yapmayınız lütfen ...


_____________________________

    2012 Volkswagen Jetta 1.4 TSI Manuel


 
52 Mesaj
7 Nisan 2012; 20:05:48 

quote:

Orijinalden alıntı: El-Diablo

Bağımsız süspansiyon: tek tekerin diğer paralel tekerin açısına müdahale etmeden yaylanma sistemidir
En önemli özelliği konfor sunması sonrasında daha iyi viraj kabiliyeti ve yol tutuşu
Maliyeti torsiyonlu sisteme göre 3 kat pahalıdır
Bu yüzden firmalar torsiyon sistemini daha çok tercih ederler

Yeni jetta'da yoktur fakat bir önceki jenerasyon jettada vardır
Alfa jülyet-Lancia Delta ve Fiat bravo da yoktur
Hyundai sadece i30 versiyonunda bulunmaktadır
Reno megane II serisinde vardır Megane III ve fluence (samsung devşirmesi olduğu için) yoktur
Pejo ve citroen sormayın zaten
Focus zaten konfor fakiri olduğundan yol tutuşu hariç bi faydasını görülmemektedir
Opel yeni Astrada yoktur
Civic sedan yeni kasada vardır HB versiyonunda yoktur


Edit: Haluk23 arkadaşın uyarısı nedeni ile


Bilmeden yorum yazmayın gıdın Yeni Jetta'nın altına bakın sonra gelın konusun ...
SAYGILARIMLA


_____________________________

    2012 Volkswagen Jetta 1.4 TSI Manuel


 
52 Mesaj
7 Nisan 2012; 20:07:57 

quote:

Orijinalden alıntı: Sezgintr


Yanlış cevaplar vermeyin yeni jetta sahibiyim aracım tam bağımsız şimdi gece oldu ama istersen sabah bi resim paylaşırım.
Nedir bu vw kötüleme yarışına girmişsiniz. Vw ile bi çekilemeyen mi var.

Hocam aynen ya VW'yi kötüleyenle çok sırf bu konu ıcın arabanın altına gırdım .


_____________________________

    2012 Volkswagen Jetta 1.4 TSI Manuel


 
52 Mesaj
7 Nisan 2012; 20:19:02 

Yeni Jetta'sı olan arkadaşlar meraka gerek yoktur arabanın altına gırdım ve arka bagımsız suspansıyon oldugunu gordum saygılarımla ....


_____________________________

    2012 Volkswagen Jetta 1.4 TSI Manuel


 
6722 Mesaj
7 Nisan 2012; 20:53:08 

Astra H - J ve Megane 2-3'de yarı bağımsız tip süspansiyon mevcuttur. Yarı bağımsız tip süspansiyonlar aslında bana göre mühendislik olarak daha iyi tasarlanmıştır. Keza Nürburgring'in iki en hızlı önden çeker aracı Megane 3 RS250 Cup ve Megane R26.R'da bu tip süspansiyonları kullanıyorlar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asilx -- 7 Nisan 2012; 20:59:32 >


_____________________________



 
2 Mesaj
13 Mayıs 2012; 17:38:12 

Volkswagen Transporter serisi 1979 dan beri (T3 kasadan itibaren) bağımsız süspansiyonludur. Benim 1984 model T3 Caravelle aracım var. Yol tutuşu, viraj dengesi, konfor gibi konularda yeni nesil birçok otomobile kafa tutar. T1 ve T2 olarak bilinen daha eski kasa vw minibüslerde de sadece arkalar bağımsızdı diye biliyorum (yanlışım var ise düzeltin lütfen)...

Mercedes, 4 teker bağımsız süspansiyonu çok uzun zamandır kullanıyor. 1979 model 123 kasa Mercedes'imin yol tutuşunu hala bir çok otomobilde görmedim.

Disk Frenlere gelince... Murat 124'lerde 4 teker disk fren vardı, bunu da belirtmek istedim :)


_____________________________



 
2376 Mesaj
13 Mayıs 2012; 21:02:45 

Yazılanlara bakılırsa iş neredeyse bağımsız süspansiyon olmayan araçların tercih edilmemesi boyutana kadar gelmiş.Bana göre bağımsız süspansiyon tek başına bir aracın yol tutuşuna etki edecek tek unsur olmadığı gibi bir aracın tercih sebebi olmasında da yegane sebep olamaz.Broadwaylarda da bağımsız süspansiyon var ama bağımsız olmayan doğan slx lerden daha kötü yol tutuşu ve viraj kabiyeti var.


_____________________________

Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.


 
632 Mesaj
13 Mayıs 2012; 21:36:25 

broadway'de bağımsız süspansiyon filan yok. yanılıyorsunuz. yeni kasa jetta ön ve arkalar tam bağımsız süspansiyondur. tartışmaya gerek yok.


_____________________________



3274 Mesaj
13 Mayıs 2012; 21:42:05 

Avrupa jettalarda tam bağımsız, abd jettalarda yarı bağımsız diye biliyorum.Forumda baya bir tartışılmıştı.Bir arkadaşımızda aracın altına girip fotoğraflarını çekip bağımsız olduğunu göstermişti..


_____________________________



 
495 Mesaj
23 Ekim 2012; 11:19:01 

quote:

Orijinalden alıntı: gorkemuse

Lancer da da bagimsiz (multilink) suspansiyon var..

bir link verirmisiniz hocam lancerdeki multilink süspansiyon ile ilgili


_______