Şimdi Ara

Çin süper hızlı treninin denemelerine başladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
6.159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çin süper hızlı treninin denemelerine başladı






    Pek çok alanda teknoloji ihraç etmeye başlayan Çin hızlı tren alanında da önemli gelişmelere sahne oluyor. Haziran 2010 tarihinde 400km/s ile dünyanın en hızlı trenini hizmete sokan Çin şimdi daha hızlı bir projenin denemelerine başladı.




    Çinli tren üreticisi CSR Corp. Ltd. tarafından yürütülen proje kapsamında 500km/s hıza ulaşabilen kılıç şeklindeki hızlı trenin test sürüşlerine başlandı. Proje aylar öncesinden basına tanıtılmıştı ve o günden bu yana büyük ilgi uyandırıyordu.




    Manyetik trenin gövdesi karbon fiber alaşımla güçlendirildi ve sürtünmeyi en aza indirmek için kılıç şeklinde imal edildi. 6 adet vagonuyla deneme sürüşü yapılan tren maksimum 22800KW çekiş gücüne sahip. Benzer projeler ise henüz yapım aşamasında. Japonya'da 2045 yılında bitirilmesi planlanan Tokyo - Osaka arasındaki manyetik tren 500km/s hızında planlanırken, ABD'de Anaheim - Las Vegas'ı birbirine bağlayan hattın 450km/s saat hızına ulaşması bekleniyor.




    Çin'in hızlı treni, ülke çapında trilyon dolarlık demiryolu projesinin başka bir ayağını oluşturuyor. Çin hükümeti 2012 yılında 13 000km uzunluğunda hızlı tren hattı inşa etmeyi planlıyor. 2020 yılında ise ulaşılması planlanan hat uzunluğu 20 000km. Test sürüşlerine başlayan hızlı tren projesi Demiryolu Bakanı'nın 100 milyon dolarlık yolsuzluk olayı ve iki hızlı trenin 40 kişinin ölümüyle sonuçlanan kazası sonrasında ülke açısından büyük bir moral kaynağı olacak.

     








  • Biz de demir yolunun önemini anladık nihayet. Fazla uzun mesafeler olmadığı için 300 km de yeter ülkemizde.
  • Metrobuse devam aga ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FoXDiE

    http://www.youtube.com/watch?v=rZbcDuYQ3GI


    :( :(

  • Yahu bu klasik rayların üzerine gittimi şimdi bu tren ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FoXDiE

    http://www.youtube.com/watch?v=rZbcDuYQ3GI


    :( :(

    Bir Millet,Toplum veya ülke nasıl neden kendi eliyle kendi kendini bu kadar küçük düşürebilir anlamıyorum.
    Sizki sözde bu milletin az cok görmüş bir ferdisin nete girip sörf yapabilen kesimindesin.

    Tren itme olayı tamamen şaka amaçlı. Ayrıca bugun ülkemizde hızlı tren altyapısı yavaş yavaş kuruluyor.
    İnşallah daha da iyi olacak.
    Kırın artık bu ezilmişlik ve birşey berecemem ben(biz) duygusunu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizhan72

    Yahu bu klasik rayların üzerine gittimi şimdi bu tren ?

    Rayla alakası olmuyor hocam o trenin raya değmiyor zaten benim bildiğim kadarıyla.
  • O duygu "biz yapamayız" değil, daha kamufle edilmiş şekliyle "bu herifler beceremez" şeklinde karşımıza çıkmakta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FoXDiE

    http://www.youtube.com/watch?v=rZbcDuYQ3GI


    :( :(

  • Normal rayda gidiyor izleyin videoyu görün mıknatıs falan yok.
  • Açıkcası "memotunc" yazdıklarını gördükten sonra çok utandım

    Paylaşımı yaparken aklımdan Atamızın öğütleri, 10. yıl marşındaki dizeler ve Atatürk'ten sonra gelen yöneticilerin demir yoluna bakış açıları geldi

    Çin gibi dünyanın en dağlık topraklarına sahip bir ülkesi bile bu ulaşım tekniğini ülkenin coğrafik konumuna ve yüzey şekillerine bakmaksızın geliştirmeye çalışırken...

    Bütün dünyaya kendini kabul ettirmiş fikirlere, düşüncelere sahip bir önder tarafından desteklenen yapılması, üzerinde çalış-ılınması gerektiği söylenen en temiz en güvenli en ucuz ulaşım aracı olan trenlerin görmezden gelinmiş olması, çok yakın bir tarihe kadar da hiç bir çalışma yapılmamış olması üzdü beni

    Arkadaşın bahsettiği "...ezilmişlik ve birşey berecemem ben(biz) duygusu..." bize yıllar yılı empoze edilmiş adeta genlerimize işletilmiş bir duygu "japon yapıyor abi" gibi çok masum görünen bir laf bile insanlarımızın beyinlerinde bilinç altlarında yer ediyor

    Videoyu paylaşırken amacım dalga geçmek değildi aslında...




  • tren teknolojisinde çok geri kalmışız çok,her şeyiyle.bugün istanbuldan konyaya geldim 13 saat sürdü.bazı yerlerde o kadar yavaş gidiyor ki inip koşasınız geliyor.son yıllarda yapılan çalışmaları takdir etmemek haksızlık olur ama daha da hızlanması gerekiyor.

    ben hükümetin yerinde olsam hızlı trenin yanıda yük taşımacılığında treni ön plana çıkarırım,bir lokomotif 50 vagonu taşıyabiliyor.düşünün yollardan elli tane tır ve kamyonet azalır.
    hızlı tren ayağına geldiğimizde ise bazı arkadaşlarım bu mu hızlı diyordu 250kmye,onları şu kara trene bindirmek lazım meram expressi gibi :) aradaki farkı belki görürler.

    bugüne kadar trene kominist işi diyip yaklaşmayanlar utansın.bir alay cahil cuhala yönetmiş milleti haberimiz yokmuş..
  • saatte 400km hızla giden bir trene binmem.. yukarıdaki resme bakılırsa hala o trenin raylardan dışarı fırlama riski var.. şöyle rayları tutacak bir mekanizma ile yapsalarmış neysede yinede binmezdim.. 400km çok ciddi bir rakam.. en ufak bir hatada içinden kimse sağ çıkamaz..
  • bu tür trenlerde 350 km/hden sonrası gereksiz çünkü hava sürtünmesinden dolayı ekonomik olmasıyla ünlü olan tren aşırı pahalı bir duruma geliyor. bu 500km/h hızlar tamamen sidik yarıştırma amaçlı.
  • Adamlar yapıyor demek kalıyor bize.
    Bizim demiryolları halen abdüllhamit zamanından kalma..
  • @memotunc

    Sen yetkili bi abiye benziyosun. Şu türkiyede ki şifre yi şikeyi de bi çözüver be onlar çözülmeden eziklik kalkmıyo biliyomusun ? Ben istediğim okulda okuyamadıktan sonra hakkımı goz gore gore yedırdıkten sonra bide bunların ustune sesimizi cıkarmaya calıstıgımızda susturuldugumuz zaman yemişim gelişen hızlı tren alt yapısını. Türkiye ye katıcağı hiç bir şey benim umrumda değil Türkiye bana ne kattı ki ?
    Çin süper hızlı treninin denemelerine başladı




  • 12 sene daha izmirde 970e binip tin tin gideriz biz.
  • Revo arkadaşımıza hem katılıyor ama tarihi gerçeklik adına da bir iki ekleme yapmak istiyorum. Fethedilemez Constantinapolis(o devirde adı bu olduğu için böyle yazdım) kuşatıldığında pek iyi durumda değildi, o koca surları savunan insan sayısı 4 bin civarındaydı, Sultan Mehmet' in ordusu çok daha büyüktü, aslında şehrin düşeceği kesindi, tabii tarihin o zamana kadar gördüğü en güçlü en büyük topların döktürülmesi de önemlidir. Fethin imkansızlığını aşıp başarmaktan ziyade şehrin fetholunmasının manevi siyasi psikolojik ve tarihi önemi öne çıkmaktadır. Milletin artık bu topraklardan gitmeyeceği, avrupanın yüreğine korku salacağı devir başlamıştır. Büyük Roma İmp' nun mirası büyük imparatorluk iddiası ve topraklarının büyük bir bölümü aşamalı olarak çağın Roma'sı Osmanoğullarının eline geçecektir...Bu bağlamda İstanbulun alınması çok önemlidir, sadece askeri anlamda çok büyük bir başarı değildir. Bunun sebebi ise Bizansın içinde bulunduğu berbat durum, dışardan yardım alamaması ve müdafiilerin sayıca çok az olmasıdır, ayrıca yerli halkta şehri savunan katolik latinlerden nefret etmektedir, ortodoks rumların osmanlıya yardım ettiği dahi düşünülmektedir. Bu katolik ortodoks düşmanlığı yüzyılların kökleştirdiği ve 4. haçlı seferinde haçlı ordularının kudüs yürüyüşünü bırakıp zenginliklerle dolu Bizans başşehri'ni yağmalamaya girişmeleriyle tepe noktasına çıkmıştır. Ecdadımız ise 3 yüzyıldır köşeye sıkıştırdığı hasmına artık son darbeyi indirmiştir, İst fetholunduğu zaman kara avrupasıyla sınırı dahi yoktu, osmanlı toprakları içinde zapt olunmayı bekleyen özerk bi bölge görünümündeydi, fetih kaçınılmaz olarak geldi. Yine de psikolojik Roma bariyerini aşıp buna cüret edebilmek kolay değildir ve bunu Fatih başarmıştır. Tek dediğim burada dört başı mamur güçlü bir devletin başşehri zaptolunmamıştır, Bizans latin istilasından sonra git gide zayıflamıştır osmanoğullarıyla olan mücadelesinde ve ele geçen constantin ne yazık ki eski ihtişamından çok uzak yoksul bir şehirdi. Bundan sebep Fatih İstanbulu canlandırmak adına pek çok şey yapmış, yerel halka yahudilere rumlara (çok büyük bir bölümü ortodoks) ermenilere dini ve ekonomik yönden büyük kolaylıklar sağlamış, vergileri cüzi tutmuştur.




  • Malesef yillar oldu 500km lik ankara-istanbul arasi hizli tren bitmedi bitse bile max 180-200 km/h gorucek. Bu adamlarla yarisamiyoruz dersem yanlis mi olucak. Asla, yapamayiz degil ama ugrasmiyoruz neden acaba?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.