Şimdi Ara

Hangi CANON yazıcıları almamalıyız.. nedenleri iceride...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
175
Cevap
7
Favori
27.090
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Canon yazıcılar resim cıktıları konusunda piyasanın en iyi yazıcıları ve 1pl ebatında damlacık boyutu ile inanılmaz kalite ve derinlikte fotograflar sunmakta. Fakat her güzelin bir kusuru olur diye bosuna dememisler iste bu yazıda sizlere yaptıgım arastırmayı sunucam ve hangi makinaları almalı hangi makinaları almamalı konusunda sizlere yardımcı olmaya calısıcagım.. Ben mp540 maduru olarak bu hataya düstüm siz düsmeyin

    duy sesimi ey Canon

    öncelikle hersey yazıcı kafasında bitiyor.. 1pl fine kafalar mükemmel resim cıktısı sunarken zamanla tıkanıklıklar olusuyor fakat bunları acabilmek ne mümkün. Belki diyeceksiniz ki olay mürekkep kalitesinde, ama alakası yok malesef.. En kaliteli mürekkepleri kullansanızda bir süre sonra tıkanmalar kacınılmazdır (esasında tıkanma degil asagıda esas olayı göreceksiniz)


    Hangi KAFALARDAN uzak durmalı???
    asagıdaki resimlerden göreceginiz üzere 4lü, 5li, 6lı mürekkep takımı olan makinalardan uzak durun
     Hangi CANON yazıcıları almamalıyız.. nedenleri iceride...


    Bu set mürekkeplerin takıldıgı kafalar malesef sorunlu kafalar.. Tüm kartuslar bir bedene takılıyor ve bu bedenin altında püskürtme ucları (nozzle) var.
     Hangi CANON yazıcıları almamalıyız.. nedenleri iceride...

     Hangi CANON yazıcıları almamalıyız.. nedenleri iceride...


    iste bu kafalardan uzak durmalı bu kafalara sahip makinaları almamalıyız.. sebeplerine gelince
    1- Dogru kartus dolumunu forumda anlattim o konuya bakabilirsiniz.
    2- bu kafaların mürekkep hazneleri ucuzdur ama nozzleların oldugu beden cok pahalıdır. Tek parca kafa oldugu icin yeni fiyatı makinanın kendisinden daha pahalıdır. En ucuzunu 55 dolara buldum yurt dısında ama kargo vs eklenince yeni makina almak daha mantıklı oluyor.

    3- İste En Önemli olaya geldik...
    Bu kafalarda ileri teknoloji veri yolu iletisimi kullanılır. kafa arkasına giren hat sayısı 40-50 iken (bkz yukarı) kafada bulunan bir cip vasıtası ile bu 40-50 yol her nozzle giden bir coklu veri yoluna dönüstürülür.
     Hangi CANON yazıcıları almamalıyız.. nedenleri iceride...


    Her nozzlenin ne zaman calısması gerektigi, 5pl nozzelin mi yoksa 1pl nozellerin mi calısması gerektigi hep burada yönetilir. İste dananın kuyrugu burada kopmakta.. Zaman gectikce bizim bu hassas devremiz bir sekilde elektriksel olarak etkileniyor ve baslıyor bazı nozzeları devre dısı bırakmaya.. Neden böyle davrandıgı bilinmiyor ama bir sekilde oluyor iste.. Her nozzelin durumunu ayrıca eproma kayıt yaptıgı icin bir sekilde iptal ettigi nozzleları yeniden aktif hale getirmek cok zor..

    benim mp540 suanda sadece siyah beyaz yazıcı.. gecenlerde kafam bozuldu cünkü deliklerin tıkanmıs olabilecegine inanmıyordum. söktüm kafayı komple hatta sırf bunun icin mikroskop bile aldım neyse kafanın seramik kısmında bulunan 2 vidayı actım ve seramik kısmı kafadan ayırdım... altında mürekkep yolları var ve hepsi temiz ve acık.. Yani olay nozzlelarda.. yaptıgım denemelerde ve yazıcı kafa desenlerinde nozzlerin bazen calısıp bazen calısmadıklarınıda gördüm.. tamamen tıkalı olsa onun hic calısmaması gerekir yani tıkanıklık yok aslında.. Bu durumu internette arastırınca bu konuya kafa patlatmıs oldukca uzman kisileride gördüm ve tahmin ettigim gibi olay mürekkep tıkanıklıgı degil.. Hersey kafanın elektriksel veri yollarında sacmalaması.. tabi detaya girmiyorum ama kafanın böyle sacmalamasında bazı sebepler var..



    nette buldugum kafa parcalama ve inceleme resimleri
    Nozzle deliklerinin altını bile acmıslar
     Hangi CANON yazıcıları almamalıyız.. nedenleri iceride...


     Hangi CANON yazıcıları almamalıyız.. nedenleri iceride...


    yazıcı nozzlelar
     Hangi CANON yazıcıları almamalıyız.. nedenleri iceride...


    nozzellar.. her sıranın bir tarafında 5pl bir tarafında ise 1pl nozzle delikleri var
     Hangi CANON yazıcıları almamalıyız.. nedenleri iceride...


    nozzlelar ve logic yolları
     Hangi CANON yazıcıları almamalıyız.. nedenleri iceride...



    bu resimleri ceken kisi 20 küsür yıllık logic devreler ve veriyolları konusunda uzmanmıs ve adam bu kafa olayını iyice arastırmıs.. mesela yukarıda inceledigi kafada mikroskop altında yaptıgı calısmalarda tıkalı delik olmadıgını ayrıca hasarlı bir yol olmadıgını söylüyor ama yinede kafa bazı nozzleri devre dısı bırakmıs ve o nozzler calısmıyor..



    Önemli Not: elinizde cöpe atacagınız yazıcı veya yazıcı kafası varsa üzerinde calısmak icin almak isterim, yardımlarınızı esirgemeyin...



    Güncelleme:
    Basta karsı cıktıgım bu kafaların aslında cok saglam ve iyi olduklarını gördüm. uzun yıllar sorunsuzca kullanılabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meco -- 11 Nisan 2016; 14:23:25 >







  • epson için de aynı durum geçerli mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ladex

    epson için de aynı durum geçerli mi?
    Sn. meco çok güzel bir araştırma yapmışsınız ve açıklayıcı bilgiler vermişsiniz.

    Fakat yazıcı tercihi konusunda bu konuda sizinle aynı fikirde olmadığımı belirtmek isterim.Yanlış anlamayın amacım tartışma konusu yaratmak değil.Ama ben bugüne kadar 3 tane yazıcı parçalamış,defalarca içlerini açıp ameliyat yapmış bir bireysel kullanıcı olarak benim tercihim printhead kartuş üzerinde olmayan yazıcılardan yana.sebebine gelince nozzle kısmı yani printhead kartuş üzerinde olan tüm yazıcı modelleri giriş seviyesi yazıcılardır.bunu ben söylemiyorum.yazıcı üreten firmaların yaptığı sıralama böyle.

    kartuş üzerinde printhead olmayan yani kartuş sadece mürekkep tankı görevini gören plastik bir kutudan ibaret olan modeller daha fazla baskı almaya elverişli olarak üretilmektedir.

    bir lexmark bir brother ve bir canon kullandım.lexmark kartuşları sizin bahsettiğiniz şekilde olan modeldi.yazıcı hala duruyor sağlam çalışır ama kartuş yok.bir siyah ve bir renkli kartuş şu anda bile hala 70-80 tl tutuyor.bahsettiğiniz kısımdaki veri yolları yandığı için yazıcı atıl vaziyette.bir takım kartuşu ortalama 6-7 kez doldurdum sonrasında kartuşlar yandı.kısaca iki takim kartuş ile ortalama bir dolumda 25-30 sayfa çıktı veriyordu 200 sayfa civarı çıktı almışımdır.iki takım kartuş ile 400 sayfa civarıdır toplamda.iki takım kartuş yaktıktan sonra baktım kartuş parası yeni yazıcıdan daha pahalı gittim brother aldım.

    brother modellerinde kartuşlar sadece plastık bir kutudan ibaret.içlerinde sünger dahi kullanmayan bir model.printhead ayrı.mürekkep hortumlar vasıtasıyla printheada gidiyor.kartuşları yine kendim doldurmaya devam ettim.herkes brother kartuşları doldurulmaz derken kendi bulduğum yöntem ile brother dolumunu keşfettim.kaç kez doldurduğumu bilmiyorum ama yaklaşık 1200 sayfa çıktı sonrası mürekkeplerim bitti.ucuza kaçıp aldığım mürekkepler printheadı tıkadı ve sök tak sök tak derken en sonunda sonu hüsran oldu.sorun printheadı yazıcıdan ayırmak çok zahmetli olduğu içindi.söküp takarken kabloları koptu.tıkanıklıkta açılmadı.sebep kalitesiz mürekkep.

    ve sonunda şu an hala kullandığım canon ip 1000 var.çok eski bir model yazıcı.kartuşları çipsiz olduğu için tercih etmiştim.bununda kartuşları sadece plastik kutu görevi görmekte.yani printhead ayrı.bundada yazın uzun süre kullanılmadan bekleme nedeniyle sarı renk tıkanma yapmıştı.brother a göre en iyi tarafı sadece bir mandalı kaldırarak printhead yazıcıdan çıkması.bu şekilde sökerek sölüsyon içinde bir süre bekletip printheadı açmama rağmen yine sarı renk yazmıyordu.bu yazıcım ile şu ana kadar hiç kartuş değiştirmeden aynı kartuşları defalarca doldurarak 8300 sayfa çıktı aldım.bunun resminide buraya eklemek isterdim ama gelgelelim sarı renk tıkalı olmamasına rağmen yinede yazmıyordu.printheadı içinde kartuşlar takılıyken yazıcıdan söküyordum.nozzle kısmına peçete tuttuğumda mürekkep vardı ama bir türlü yazıcı sarı renk vermiyordu.

    bu sorunu yine kendi uğraşmalarım ve denemelerim sonucunda çözdüm.service tool programı ile EEPROM u resetledim.service tool programını kapattım ve paintte hazırladığım sarı renk resmi yazdır dediğimde sorunun çözüldüğünü gördüm.ve şu an hala yazıcım çalışıyor.

    burada bahsetmek istediğim herşey EEPROM da tutulan bilgilerden kaynaklandığını düşünüyorum.
    kısaca printhead kartuş üzerinde olan modellerde kartuştaki tıkanma nedeniyle EEPROM kayıt ediyor ve oraya sinyal göndermiyor.aynı kartuşun nozzleları müdahale ile açılsa bile EEPROM kaydı nedeni ile aynı kartuş açık olsa bile EEPROM resetlenmeden yazmadığını düşünüyorum.yeni bir kartuş takıldığında EEPROM yeni kartuşu çipten tanıyor ve yeniden sinyal göndermeye başlıyor ve yeni kartuş ile yazıcı yazdırmaya başlıyor olabilir.


    umarım paylaştığım tecrübelerim araştırmalarınızda size faydası olur.

    bu arada PM atarsanız nozzle kısmına giden devre yolları yanık olan lexmark kartuşlarını ve brother ın printheadını kargo ücretini karşılamanız kaydıyla herhangi bir ücret talep etmeden araştırmalarınız için yollayabilirim.sizin gibi araştırmacı değerli insanlar kolay bulunmuyor.

    araştırmalarınızda başarılar dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xpress34

    Sn. meco çok güzel bir araştırma yapmışsınız ve açıklayıcı bilgiler vermişsiniz.

    Fakat yazıcı tercihi konusunda bu konuda sizinle aynı fikirde olmadığımı belirtmek isterim.Yanlış anlamayın amacım tartışma konusu yaratmak değil.Ama ben bugüne kadar 3 tane yazıcı parçalamış,defalarca içlerini açıp ameliyat yapmış bir bireysel kullanıcı olarak benim tercihim printhead kartuş üzerinde olmayan yazıcılardan yana.sebebine gelince nozzle kısmı yani printhead kartuş üzerinde olan tüm yazıcı modelleri giriş seviyesi yazıcılardır.bunu ben söylemiyorum.yazıcı üreten firmaların yaptığı sıralama böyle.

    kartuş üzerinde printhead olmayan yani kartuş sadece mürekkep tankı görevini gören plastik bir kutudan ibaret olan modeller daha fazla baskı almaya elverişli olarak üretilmektedir.

    bir lexmark bir brother ve bir canon kullandım.lexmark kartuşları sizin bahsettiğiniz şekilde olan modeldi.yazıcı hala duruyor sağlam çalışır ama kartuş yok.bir siyah ve bir renkli kartuş şu anda bile hala 70-80 tl tutuyor.bahsettiğiniz kısımdaki veri yolları yandığı için yazıcı atıl vaziyette.bir takım kartuşu ortalama 6-7 kez doldurdum sonrasında kartuşlar yandı.kısaca iki takim kartuş ile ortalama bir dolumda 25-30 sayfa çıktı veriyordu 200 sayfa civarı çıktı almışımdır.iki takım kartuş ile 400 sayfa civarıdır toplamda.iki takım kartuş yaktıktan sonra baktım kartuş parası yeni yazıcıdan daha pahalı gittim brother aldım.

    brother modellerinde kartuşlar sadece plastık bir kutudan ibaret.içlerinde sünger dahi kullanmayan bir model.printhead ayrı.mürekkep hortumlar vasıtasıyla printheada gidiyor.kartuşları yine kendim doldurmaya devam ettim.herkes brother kartuşları doldurulmaz derken kendi bulduğum yöntem ile brother dolumunu keşfettim.kaç kez doldurduğumu bilmiyorum ama yaklaşık 1200 sayfa çıktı sonrası mürekkeplerim bitti.ucuza kaçıp aldığım mürekkepler printheadı tıkadı ve sök tak sök tak derken en sonunda sonu hüsran oldu.sorun printheadı yazıcıdan ayırmak çok zahmetli olduğu içindi.söküp takarken kabloları koptu.tıkanıklıkta açılmadı.sebep kalitesiz mürekkep.

    ve sonunda şu an hala kullandığım canon ip 1000 var.çok eski bir model yazıcı.kartuşları çipsiz olduğu için tercih etmiştim.bununda kartuşları sadece plastik kutu görevi görmekte.yani printhead ayrı.bundada yazın uzun süre kullanılmadan bekleme nedeniyle sarı renk tıkanma yapmıştı.brother a göre en iyi tarafı sadece bir mandalı kaldırarak printhead yazıcıdan çıkması.bu şekilde sökerek sölüsyon içinde bir süre bekletip printheadı açmama rağmen yine sarı renk yazmıyordu.bu yazıcım ile şu ana kadar hiç kartuş değiştirmeden aynı kartuşları defalarca doldurarak 8300 sayfa çıktı aldım.bunun resminide buraya eklemek isterdim ama gelgelelim sarı renk tıkalı olmamasına rağmen yinede yazmıyordu.printheadı içinde kartuşlar takılıyken yazıcıdan söküyordum.nozzle kısmına peçete tuttuğumda mürekkep vardı ama bir türlü yazıcı sarı renk vermiyordu.

    bu sorunu yine kendi uğraşmalarım ve denemelerim sonucunda çözdüm.service tool programı ile EEPROM u resetledim.service tool programını kapattım ve paintte hazırladığım sarı renk resmi yazdır dediğimde sorunun çözüldüğünü gördüm.ve şu an hala yazıcım çalışıyor.

    burada bahsetmek istediğim herşey EEPROM da tutulan bilgilerden kaynaklandığını düşünüyorum.
    kısaca printhead kartuş üzerinde olan modellerde kartuştaki tıkanma nedeniyle EEPROM kayıt ediyor ve oraya sinyal göndermiyor.aynı kartuşun nozzleları müdahale ile açılsa bile EEPROM kaydı nedeni ile aynı kartuş açık olsa bile EEPROM resetlenmeden yazmadığını düşünüyorum.yeni bir kartuş takıldığında EEPROM yeni kartuşu çipten tanıyor ve yeniden sinyal göndermeye başlıyor ve yeni kartuş ile yazıcı yazdırmaya başlıyor olabilir.


    umarım paylaştığım tecrübelerim araştırmalarınızda size faydası olur.

    bu arada PM atarsanız nozzle kısmına giden devre yolları yanık olan lexmark kartuşlarını ve brother ın printheadını kargo ücretini karşılamanız kaydıyla herhangi bir ücret talep etmeden araştırmalarınız için yollayabilirim.sizin gibi araştırmacı değerli insanlar kolay bulunmuyor.

    araştırmalarınızda başarılar dilerim.

    Alıntıları Göster
    @meco
    1- ilk takılan kartuslar ile sorunsuz calısırlar ama nozzle bölümü ve mürekkep haznesi ayrı parcalar oldugu icin ikinci takılan kartuslarda ve sonralarda arada hava sıkısır kalır ve bundan kurtulamazsınız. Araya hava girmeden yeni kartusu takmanız imkansız yani Nozzle kanalı ile kartus arasında hava sıkısması her zaman olur. (eger dolan kartus taktı iseniz sakın kafadan sökmeyin, tıpalarını kafa üzerinde acın ve oradan siringa ile doldurun böylece kafayı cok daha uzun kullanabilirsiniz banada dua edersiniz arada sırada

    Yukarıda söylediğiniz durum benim zamanında düştüğüm durumu birebir uyuyor.2007 yılında epson yazıcı almıştım çok ucuzdu diye sonra bu forumu keşfettim ve dolan kartuş almıştım ve son zamanlarda yazıcı kartuşun çiplerini tanımıyordu hata veryordu sökküp takıp uğraşınca tanıyordu işte bu söküp takmalardan dolayıdır herhalde yazıcıın magenta bölümü sizinde teşhis ettiğiniz gibi hava yapmıştı nasıl anladın dersenz şırınganın içine mürekkep çekip ucuna hortum benzeri br aparat bağlayıp bunu yazıcı kapalı iken magentanın bulunduğu kartuşlara saplanan sivri kısıma oturtuyorum ve şırıngaya basınç uyguladığımda çok az gider gibi oluyor şırıngadan parmağımı çekince şırınga tekrar eski haline geliyor sanki esnek bir bariyer var ve geçemiyordum.Ama yazıcıdan çıktı alırken şırıngaya baskı uyguladığımda
    mürekkep kağıda aktığını göre biliyordum yani tıkanıklık olmadığğını anadım. sonra bu yazıcının başka şeylerde geldi başına ... Neyse daha sonra epson dx8450 yazıcı aldım ve buna combo çipli ciss sistemi aldım şuanda neredeyse 4 sene olacak toplamda 600-700 gr mürekkep tükettim şu anda hiçbir sıkıntıyok bütün renkler açık ve ben bunu ciss e bağlıyorum çünkü kartuşları doldurmak ve resetlemek için çıkartmıyorum Zamanla kartuşlar yazıcıya oturduğu yerden yada üsteki hortumların bağlantı yerlernden de olabilir içinde hava oluşuyor bu havayı çıkartmak için şırıngayla kartuşların altından mürekkep çektiğim oluyor .4-5 ayda bir de yazıcının içine paçeteler serip yazıcının kafasını bu peçetenin üzerideiken yazıcı kafasına şırıngayla içine kartuş açıcı solusyon basıyorum kafadaki mürekkepler bitene kadar yapıyorum bunu. Sizi verdiğiniz bu emekten dolayıda ayrıca kutlarım çok faideli bilgiler vermişsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xpress34

    Sn. meco çok güzel bir araştırma yapmışsınız ve açıklayıcı bilgiler vermişsiniz.

    Fakat yazıcı tercihi konusunda bu konuda sizinle aynı fikirde olmadığımı belirtmek isterim.Yanlış anlamayın amacım tartışma konusu yaratmak değil.Ama ben bugüne kadar 3 tane yazıcı parçalamış,defalarca içlerini açıp ameliyat yapmış bir bireysel kullanıcı olarak benim tercihim printhead kartuş üzerinde olmayan yazıcılardan yana.sebebine gelince nozzle kısmı yani printhead kartuş üzerinde olan tüm yazıcı modelleri giriş seviyesi yazıcılardır.bunu ben söylemiyorum.yazıcı üreten firmaların yaptığı sıralama böyle.

    kartuş üzerinde printhead olmayan yani kartuş sadece mürekkep tankı görevini gören plastik bir kutudan ibaret olan modeller daha fazla baskı almaya elverişli olarak üretilmektedir.

    bir lexmark bir brother ve bir canon kullandım.lexmark kartuşları sizin bahsettiğiniz şekilde olan modeldi.yazıcı hala duruyor sağlam çalışır ama kartuş yok.bir siyah ve bir renkli kartuş şu anda bile hala 70-80 tl tutuyor.bahsettiğiniz kısımdaki veri yolları yandığı için yazıcı atıl vaziyette.bir takım kartuşu ortalama 6-7 kez doldurdum sonrasında kartuşlar yandı.kısaca iki takim kartuş ile ortalama bir dolumda 25-30 sayfa çıktı veriyordu 200 sayfa civarı çıktı almışımdır.iki takım kartuş ile 400 sayfa civarıdır toplamda.iki takım kartuş yaktıktan sonra baktım kartuş parası yeni yazıcıdan daha pahalı gittim brother aldım.

    brother modellerinde kartuşlar sadece plastık bir kutudan ibaret.içlerinde sünger dahi kullanmayan bir model.printhead ayrı.mürekkep hortumlar vasıtasıyla printheada gidiyor.kartuşları yine kendim doldurmaya devam ettim.herkes brother kartuşları doldurulmaz derken kendi bulduğum yöntem ile brother dolumunu keşfettim.kaç kez doldurduğumu bilmiyorum ama yaklaşık 1200 sayfa çıktı sonrası mürekkeplerim bitti.ucuza kaçıp aldığım mürekkepler printheadı tıkadı ve sök tak sök tak derken en sonunda sonu hüsran oldu.sorun printheadı yazıcıdan ayırmak çok zahmetli olduğu içindi.söküp takarken kabloları koptu.tıkanıklıkta açılmadı.sebep kalitesiz mürekkep.

    ve sonunda şu an hala kullandığım canon ip 1000 var.çok eski bir model yazıcı.kartuşları çipsiz olduğu için tercih etmiştim.bununda kartuşları sadece plastik kutu görevi görmekte.yani printhead ayrı.bundada yazın uzun süre kullanılmadan bekleme nedeniyle sarı renk tıkanma yapmıştı.brother a göre en iyi tarafı sadece bir mandalı kaldırarak printhead yazıcıdan çıkması.bu şekilde sökerek sölüsyon içinde bir süre bekletip printheadı açmama rağmen yine sarı renk yazmıyordu.bu yazıcım ile şu ana kadar hiç kartuş değiştirmeden aynı kartuşları defalarca doldurarak 8300 sayfa çıktı aldım.bunun resminide buraya eklemek isterdim ama gelgelelim sarı renk tıkalı olmamasına rağmen yinede yazmıyordu.printheadı içinde kartuşlar takılıyken yazıcıdan söküyordum.nozzle kısmına peçete tuttuğumda mürekkep vardı ama bir türlü yazıcı sarı renk vermiyordu.

    bu sorunu yine kendi uğraşmalarım ve denemelerim sonucunda çözdüm.service tool programı ile EEPROM u resetledim.service tool programını kapattım ve paintte hazırladığım sarı renk resmi yazdır dediğimde sorunun çözüldüğünü gördüm.ve şu an hala yazıcım çalışıyor.

    burada bahsetmek istediğim herşey EEPROM da tutulan bilgilerden kaynaklandığını düşünüyorum.
    kısaca printhead kartuş üzerinde olan modellerde kartuştaki tıkanma nedeniyle EEPROM kayıt ediyor ve oraya sinyal göndermiyor.aynı kartuşun nozzleları müdahale ile açılsa bile EEPROM kaydı nedeni ile aynı kartuş açık olsa bile EEPROM resetlenmeden yazmadığını düşünüyorum.yeni bir kartuş takıldığında EEPROM yeni kartuşu çipten tanıyor ve yeniden sinyal göndermeye başlıyor ve yeni kartuş ile yazıcı yazdırmaya başlıyor olabilir.


    umarım paylaştığım tecrübelerim araştırmalarınızda size faydası olur.

    bu arada PM atarsanız nozzle kısmına giden devre yolları yanık olan lexmark kartuşlarını ve brother ın printheadını kargo ücretini karşılamanız kaydıyla herhangi bir ücret talep etmeden araştırmalarınız için yollayabilirim.sizin gibi araştırmacı değerli insanlar kolay bulunmuyor.

    araştırmalarınızda başarılar dilerim.

    Alıntıları Göster
    Sayın xpress34,
    yorumunuz bilakis beni mutlu etti.. herkes kendi düsüncelerini paylasak ki dogru bilgiye ulasalım.. Sonucta bu sirketler bizim babamızın sirketleri degil ve habire yeni makina alıp paraları yurt dısına gönderecek kadar zengin bir ülkede degiliz o yüzden makinaları tekrar kullanılabilir hale getirmek benim gözümde cok degerli..

    Dogru diyorsunuz yazıcısı kartuş üzerinde olan tüm yazıcı modelleri giriş seviyesi yazıcılardır cünkü bunlar 2pl mürekkep püskürtürler Ama Canon makinalarda fotograf baskıda cok büyük bir fark yaratmıyor esasında. mp540(1pl) ile mp280(2pl) foto baskısını yan yana koyunca ortada bariz bir fark yok anormal bir göz yapısına sahip degilse kisi.. Ve piyasadaki mürekkepler 1pl inceliginde iyi calısmadıgı icin Canon makinalarda 2pl nokta aralıgı daha sorunsuz oluyor doldurma islemlerinde..

    Evet printhead modelleri daha fazla cıktı vaadediyor fakat tıkandıgı zaman makina cöpe! (milli servet gidiyor) yeni bir printhead almak makinanın kendisinden pahalı.. Ama yazıcı Kartus olunca yeni kartusun muadilleri 35-40tl civarında.. yeni bir makina almaya gerek kalmıyor kartusu degistirmek yeterli.. Söyle düsünüyorum ben.. 1 printhead kafa 200tl ama bu paraya kabaca 5 adet muadil nozzle kartus alınır. 5 nozzle kartus ile 2 kat daha fazla cıktı alırsınız.. Cıktı sayısından ziyade beni rahatsız eden husus printhead öldümü makinada ölüyor cünkü yeni printhead alamıyor insan illa yeni bir makina alacak.. Ama kartus tıkanınca veya ömrü bitince muadil kartus ile kaldıgınız yerden devam edebiliyorsunuz maliyeti sadece 35-40 Tl ve yıllarca kullanıyorsunuz..

    EEPROM olayı aynen yazdıgınız gibi.. zaten sarı renkte yasamıssınız bu durumu..
    Canon printhead kafalar iste bu konuda cok hassas ve zamanla bir cok püskürtme ucunu kendi kendine kapatıyor. Buna sebep olan tartısmalı bir cok unsur var ve bu durumdan kurtulmak cokda kolay degil.. EEPROMu sıfırlayıp sorunu cözemeyenler de var. Bu isleri bilmeyen sıradan bir kullanıcı ve sıradan bir kartus temizleyicisi icin tam bir kabus.. Kafayı aylarca temizleme sıvısında yatırsan, hatta matkap ile nozzleları tek tek acsan bile yazmaz :)


    Benim göstermeye calıstıgım sey printhead daha kaliteli ama sorunlu bir teknoloji. Printheadli makina alacaklar bunu görmeli ve ona göre karar vermeli.. Ben artık 1pl printhead alacagıma 2pl nozzle kartuslu modelleri alırım. Tıkansada bozulsada icim yanmaz gider bir muadil kartus alırım olur biter

    Katkılarınızı her zaman bekleriz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meco

    Sayın xpress34,
    yorumunuz bilakis beni mutlu etti.. herkes kendi düsüncelerini paylasak ki dogru bilgiye ulasalım.. Sonucta bu sirketler bizim babamızın sirketleri degil ve habire yeni makina alıp paraları yurt dısına gönderecek kadar zengin bir ülkede degiliz o yüzden makinaları tekrar kullanılabilir hale getirmek benim gözümde cok degerli..

    Dogru diyorsunuz yazıcısı kartuş üzerinde olan tüm yazıcı modelleri giriş seviyesi yazıcılardır cünkü bunlar 2pl mürekkep püskürtürler Ama Canon makinalarda fotograf baskıda cok büyük bir fark yaratmıyor esasında. mp540(1pl) ile mp280(2pl) foto baskısını yan yana koyunca ortada bariz bir fark yok anormal bir göz yapısına sahip degilse kisi.. Ve piyasadaki mürekkepler 1pl inceliginde iyi calısmadıgı icin Canon makinalarda 2pl nokta aralıgı daha sorunsuz oluyor doldurma islemlerinde..

    Evet printhead modelleri daha fazla cıktı vaadediyor fakat tıkandıgı zaman makina cöpe! (milli servet gidiyor) yeni bir printhead almak makinanın kendisinden pahalı.. Ama yazıcı Kartus olunca yeni kartusun muadilleri 35-40tl civarında.. yeni bir makina almaya gerek kalmıyor kartusu degistirmek yeterli.. Söyle düsünüyorum ben.. 1 printhead kafa 200tl ama bu paraya kabaca 5 adet muadil nozzle kartus alınır. 5 nozzle kartus ile 2 kat daha fazla cıktı alırsınız.. Cıktı sayısından ziyade beni rahatsız eden husus printhead öldümü makinada ölüyor cünkü yeni printhead alamıyor insan illa yeni bir makina alacak.. Ama kartus tıkanınca veya ömrü bitince muadil kartus ile kaldıgınız yerden devam edebiliyorsunuz maliyeti sadece 35-40 Tl ve yıllarca kullanıyorsunuz..

    EEPROM olayı aynen yazdıgınız gibi.. zaten sarı renkte yasamıssınız bu durumu..
    Canon printhead kafalar iste bu konuda cok hassas ve zamanla bir cok püskürtme ucunu kendi kendine kapatıyor. Buna sebep olan tartısmalı bir cok unsur var ve bu durumdan kurtulmak cokda kolay degil.. EEPROMu sıfırlayıp sorunu cözemeyenler de var. Bu isleri bilmeyen sıradan bir kullanıcı ve sıradan bir kartus temizleyicisi icin tam bir kabus.. Kafayı aylarca temizleme sıvısında yatırsan, hatta matkap ile nozzleları tek tek acsan bile yazmaz :)


    Benim göstermeye calıstıgım sey printhead daha kaliteli ama sorunlu bir teknoloji. Printheadli makina alacaklar bunu görmeli ve ona göre karar vermeli.. Ben artık 1pl printhead alacagıma 2pl nozzle kartuslu modelleri alırım. Tıkansada bozulsada icim yanmaz gider bir muadil kartus alırım olur biter

    Katkılarınızı her zaman bekleriz

    Alıntıları Göster
    @ ladex,
    Epson makinam olmadıgı icin bilemiyorum.. Bu yazı Canonun gelismis baskı yapan modelleri icin. Ama dolan kartus yerine mutlaka CISS mürekkep sistemi tercih edin.


    @ Divizör,
    Tabi bu dolan kartusları satan cok bilmis satıcıların bunlardan haberi olmadıgı icin size ne bir uyarıda nede bir tavsiyede bulunamazlar.. Siz kendiniz durumu görünce ancak öyle haberiniz olur.. Gecmis olsun..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meco

    @ ladex,
    Epson makinam olmadıgı icin bilemiyorum.. Bu yazı Canonun gelismis baskı yapan modelleri icin. Ama dolan kartus yerine mutlaka CISS mürekkep sistemi tercih edin.


    @ Divizör,
    Tabi bu dolan kartusları satan cok bilmis satıcıların bunlardan haberi olmadıgı icin size ne bir uyarıda nede bir tavsiyede bulunamazlar.. Siz kendiniz durumu görünce ancak öyle haberiniz olur.. Gecmis olsun..

    Alıntıları Göster
    canondaki yazıcı kafasının kartuşta olduğu modeller hangileri ,yada hiç 4 lü kartuşu olan modellerdeyokmu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperen_69

    canondaki yazıcı kafasının kartuşta olduğu modeller hangileri ,yada hiç 4 lü kartuşu olan modellerdeyokmu

    Alıntıları Göster
    Slm. Anladığım kadarıyla yazıcıları iyi tanıyorsunuz. Benim epson 425w makinem var. Bu makine kağıdı inanılmaz hızlı çekiyor.
    Küçük bir çocuğu hatta büyük bir insanı korkutacak derece hızlı çekiyor. Sanırsınız ki savaş kavga falan çıkıyor.
    Hatta hızlı çekmeden dolayı biraz dikkatli bakıldığında kayma da yapıyor gibi. Acaba benim makine özgü mü? yoksa
    bu serinin hastalığı mı? Çözümü var mıdır? Çok kötü bir durum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozoz57

    Slm. Anladığım kadarıyla yazıcıları iyi tanıyorsunuz. Benim epson 425w makinem var. Bu makine kağıdı inanılmaz hızlı çekiyor.
    Küçük bir çocuğu hatta büyük bir insanı korkutacak derece hızlı çekiyor. Sanırsınız ki savaş kavga falan çıkıyor.
    Hatta hızlı çekmeden dolayı biraz dikkatli bakıldığında kayma da yapıyor gibi. Acaba benim makine özgü mü? yoksa
    bu serinin hastalığı mı? Çözümü var mıdır? Çok kötü bir durum.

    Alıntıları Göster
    @ meco , acaba benim Mp510 için ne yazabilirsin?

    http://forum.donanimhaber.com/m_55374425/tm.htm

    PGI-5BK Siyah çipli kartuşu nereden doldurtabilirim.Nedense kaç tane dolum yapan yere gittim telefon açtım çipli olan ve özelliklede Canon marka olan kartuşlara dolum yapılmadığını söylediler.Tabii ben İst.Şehir içine uzak bir yerdeyim.Firuzköy / Avcılar.

    Saygılar.




  • elınıze saglık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperen_69
    canondaki yazıcı kafasının kartuşta olduğu modeller hangileri ,yada hiç 4 lü kartuşu olan modellerdeyokmu


    4lü veya 5lilerde yazıcı kafa kartusların üstünde olmuyor.. yazıcı alacakken özellikle o modelde hangi kartuslar kullanılıyor ona bakın.. 2li kartuslarda yazıcılar hep kartus üstündedir. olmadı google görsellerden kartusun resimlerini inceleyin..
    yukarıda bir örnek vermistim..





    quote:

    Orijinalden alıntı: karizmatic1
    @ meco , acaba benim Mp510 için ne yazabilirsin?
    http://forum.donanimhaber.com/m_55374425/tm.htm

    PGI-5BK Siyah çipli kartuşu nereden doldurtabilirim.Nedense kaç tane dolum yapan yere gittim telefon açtım çipli olan ve özelliklede Canon marka olan kartuşlara dolum yapılmadığını söylediler.Tabii ben İst.Şehir içine uzak bir yerdeyim.Firuzköy / Avcılar.
    Saygılar.


    kafa kurumus ve tıkanmıs ise sunları deneyebilirsiniz
    1- kafanın yazıcı kısmını ılık-sıcak arası akan muslugun altına sokun 10 dakika kadar yazıcı deliklerin hem önünden hemde arkasından mürekkepleri akıtın
    2- sonra akvaryum hava hortumunu kesip mürekkep girislerine takın ve iclerini temizleme sıvısı ile doldurun. Asagıya dogru akarken delikler büyük oranda acılmıs olacaktır. Bu arada kafanın altına bir kac kac kagıt havlu koymayı unutmayın. Hepsi aynı hızda bitiyorsa zaten sorun yok tıkalı olanlar genelde daha yavas akar, onları bir kac kez doldurmakta fayda var.. Büyük siyah baslıga siringa ucundan damlatarak yapabilirsiniz.
    3- sonra kafayı kurumaya bırakın. iyice kuruduktan sonra (özellikle arkadaki devresi) makinaya takıp kontrol edin. Belki bir kac kez derin temizleme yapmak durumunda kalabilirsiniz son islem olarak.. Bunlara ragmen olmamıssa kafayı yeniden söküp yeniden sıcak suyu altında iyice mürekkeplerini akıtın ve 4-5 gün suyun icine bekletin. 2den itibaren islemleri yenileyin..




    kendi doldurdugunuz kartusu yeniden kullanabilmek icin Resetlemek durumundasınız makinayı.. internetten aratınca nasıl resetlendigini kolayca bulabilirsiniz. kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meco

    quote:

    Orijinalden alıntı: alperen_69
    canondaki yazıcı kafasının kartuşta olduğu modeller hangileri ,yada hiç 4 lü kartuşu olan modellerdeyokmu


    4lü veya 5lilerde yazıcı kafa kartusların üstünde olmuyor.. yazıcı alacakken özellikle o modelde hangi kartuslar kullanılıyor ona bakın.. 2li kartuslarda yazıcılar hep kartus üstündedir. olmadı google görsellerden kartusun resimlerini inceleyin..
    yukarıda bir örnek vermistim..





    quote:

    Orijinalden alıntı: karizmatic1
    @ meco , acaba benim Mp510 için ne yazabilirsin?
    http://forum.donanimhaber.com/m_55374425/tm.htm

    PGI-5BK Siyah çipli kartuşu nereden doldurtabilirim.Nedense kaç tane dolum yapan yere gittim telefon açtım çipli olan ve özelliklede Canon marka olan kartuşlara dolum yapılmadığını söylediler.Tabii ben İst.Şehir içine uzak bir yerdeyim.Firuzköy / Avcılar.
    Saygılar.


    kafa kurumus ve tıkanmıs ise sunları deneyebilirsiniz
    1- kafanın yazıcı kısmını ılık-sıcak arası akan muslugun altına sokun 10 dakika kadar yazıcı deliklerin hem önünden hemde arkasından mürekkepleri akıtın
    2- sonra akvaryum hava hortumunu kesip mürekkep girislerine takın ve iclerini temizleme sıvısı ile doldurun. Asagıya dogru akarken delikler büyük oranda acılmıs olacaktır. Bu arada kafanın altına bir kac kac kagıt havlu koymayı unutmayın. Hepsi aynı hızda bitiyorsa zaten sorun yok tıkalı olanlar genelde daha yavas akar, onları bir kac kez doldurmakta fayda var.. Büyük siyah baslıga siringa ucundan damlatarak yapabilirsiniz.
    3- sonra kafayı kurumaya bırakın. iyice kuruduktan sonra (özellikle arkadaki devresi) makinaya takıp kontrol edin. Belki bir kac kez derin temizleme yapmak durumunda kalabilirsiniz son islem olarak.. Bunlara ragmen olmamıssa kafayı yeniden söküp yeniden sıcak suyu altında iyice mürekkeplerini akıtın ve 4-5 gün suyun icine bekletin. 2den itibaren islemleri yenileyin..




    kendi doldurdugunuz kartusu yeniden kullanabilmek icin Resetlemek durumundasınız makinayı.. internetten aratınca nasıl resetlendigini kolayca bulabilirsiniz. kolay gelsin

    Alıntıları Göster
    Sayın @meco , verdiğiniz açıklayıcı bilgiler için çok teşekkür ederim.Bu kafayı içinden nasıl çıkaracağız.DAha önce hiç çıkarmadım da.




  • Konu yaniltici biraz, duzgun murekkeple ve surekli kullanimda yillarca kullanilir,bos birakirsaniz yaziciyi kurur tabi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karizmatic1

    Sayın @meco , verdiğiniz açıklayıcı bilgiler için çok teşekkür ederim.Bu kafayı içinden nasıl çıkaracağız.DAha önce hiç çıkarmadım da.

    basit bir şey, kartuşları çıkartın, mandalı kaldırın, içindeki kafayı hafifçe oynatarak çıkartırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgisayars

    Konu yaniltici biraz, duzgun murekkeple ve surekli kullanimda yillarca kullanilir,bos birakirsaniz yaziciyi kurur tabi

    olay mürekkep kuruması degil ki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ladex

    quote:

    Orijinalden alıntı: karizmatic1

    Sayın @meco , verdiğiniz açıklayıcı bilgiler için çok teşekkür ederim.Bu kafayı içinden nasıl çıkaracağız.DAha önce hiç çıkarmadım da.

    basit bir şey, kartuşları çıkartın, mandalı kaldırın, içindeki kafayı hafifçe oynatarak çıkartırsınız.

    Teşekkür ederim.
    İşte ilk defa kafayla işimiz olduğundan yeni yeni öğreniyoruz bu işleride.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karizmatic1

    quote:

    Orijinalden alıntı: ladex

    quote:

    Orijinalden alıntı: karizmatic1

    Sayın @meco , verdiğiniz açıklayıcı bilgiler için çok teşekkür ederim.Bu kafayı içinden nasıl çıkaracağız.DAha önce hiç çıkarmadım da.

    basit bir şey, kartuşları çıkartın, mandalı kaldırın, içindeki kafayı hafifçe oynatarak çıkartırsınız.

    Teşekkür ederim.
    İşte ilk defa kafayla işimiz olduğundan yeni yeni öğreniyoruz bu işleride.


    Alıntıları Göster
    Sn.Meco bu arada sizin açtığınız bu başlıkta yeni bir düşünme-tartışma-değerlendirme-fikir alışverişlerinde bulunmak için bu konu ile alakalı bir şeyden bahsetmek istiyorum.tabi bu düşünce doğrumudur eminde değilim.

    şimdi tecrübelerime dayanarak baskı kafası açık olduğu zamanlarda bile bazı durumlarda yazıcı baskı yapmadığına sizinde bahsettiğiniz gibi bende adım gibi eminim.bu sorunun ise EEPROM da tutulan kayıtlardan kaynaklandığını düşünmekteyim.

    birde çipli kartuş kullanan yazıcılarda kartuş dolum sonrası çip resetleme yapılmadan yazıcı çalışmadığınıda hepimiz biliyoruz.buradada durum aynı bence.EEPROM kartuşu çipten tanıyor ve dolum yapılmış olup kartuş nozzle ları açık ve kartuş dolu olmasına rağmen yazıcı yazdırmıyor. buradaki olayında EEPROM kayıtlarından kaynaklandığını düşünüyorum.kartuştaki çip sayacı EEPROM a bilgi gönderiyor benim ömrüm bitti yeterli sayıda baskı adedini tamamladım diyerek.bundan sonrada EEPROM printheadı korumak ve veri yollarının akım nedeniyle yanarak printheada zarar gelmemesi için korumaya alıyor ve printheada sinyal göndermiyor diye düşünüyorum.

    çipli kartuşlarda dolum sonrası çip resetlendiğinde EEPROM çip sayacını sıfırlanmış olarak görüyor ve printheada normal sinyal göndermeye başlıyor ve yazıcı normal yazmaya başlıyor diye düşünüyorum.

    sizinde bildiğiniz gibi birde üst kullanıcı seviyesi sınıfındaki neredeyse tüm yazıcıların içinde waste ink tank (atık mürekkep tankı) ve EEPROM sayacı bulunmakta.belli sayıda kafa temizliği sonrası EEPROM da tutulan kayıt sayacı sonrası yazıcıda hiçbir sorun olmasada waste ink tank ın taşma yapıp yazıcı içine atık mürekkep akıtmaması için yazıcı tekrar kendini kilitlemekte.bu sorun oluştuğunda hem bu sayaç sıfırlanması gerekiyor hemde cihaz servise giderse bu atık mürekkep kutusunu değiştiriyorlar.

    şimdi herkesin sıklıkla yaşadığı sorun kartuş resetleme ve waste ink tank resetleme sorunu aslında EEPROM kaynaklı diye düşünüyorum.birçok kullanıcı dolum sonrası kartuş resetleme işi yapıyor.bildiğim kadarıyla şu ana kadar kartoş dolum sonrası EEPROM resetleyen duymadım.Waste ink tank sonrası mecburen EEPROM resetleme yapılıyor.

    Benim düşüncem EEPROM resetleme işi kolay ve basit hale getirilebilirse son kullanıcılar açısından büyük bir çığır açılmış olabileceğini düşünüyorum.

    bu konuda fikir ve bilgi sahibi arkadaşların düşüncelerini burada paylaşmak istiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xpress34

    Sn.Meco bu arada sizin açtığınız bu başlıkta yeni bir düşünme-tartışma-değerlendirme-fikir alışverişlerinde bulunmak için bu konu ile alakalı bir şeyden bahsetmek istiyorum.tabi bu düşünce doğrumudur eminde değilim.

    şimdi tecrübelerime dayanarak baskı kafası açık olduğu zamanlarda bile bazı durumlarda yazıcı baskı yapmadığına sizinde bahsettiğiniz gibi bende adım gibi eminim.bu sorunun ise EEPROM da tutulan kayıtlardan kaynaklandığını düşünmekteyim.

    birde çipli kartuş kullanan yazıcılarda kartuş dolum sonrası çip resetleme yapılmadan yazıcı çalışmadığınıda hepimiz biliyoruz.buradada durum aynı bence.EEPROM kartuşu çipten tanıyor ve dolum yapılmış olup kartuş nozzle ları açık ve kartuş dolu olmasına rağmen yazıcı yazdırmıyor. buradaki olayında EEPROM kayıtlarından kaynaklandığını düşünüyorum.kartuştaki çip sayacı EEPROM a bilgi gönderiyor benim ömrüm bitti yeterli sayıda baskı adedini tamamladım diyerek.bundan sonrada EEPROM printheadı korumak ve veri yollarının akım nedeniyle yanarak printheada zarar gelmemesi için korumaya alıyor ve printheada sinyal göndermiyor diye düşünüyorum.

    çipli kartuşlarda dolum sonrası çip resetlendiğinde EEPROM çip sayacını sıfırlanmış olarak görüyor ve printheada normal sinyal göndermeye başlıyor ve yazıcı normal yazmaya başlıyor diye düşünüyorum.

    sizinde bildiğiniz gibi birde üst kullanıcı seviyesi sınıfındaki neredeyse tüm yazıcıların içinde waste ink tank (atık mürekkep tankı) ve EEPROM sayacı bulunmakta.belli sayıda kafa temizliği sonrası EEPROM da tutulan kayıt sayacı sonrası yazıcıda hiçbir sorun olmasada waste ink tank ın taşma yapıp yazıcı içine atık mürekkep akıtmaması için yazıcı tekrar kendini kilitlemekte.bu sorun oluştuğunda hem bu sayaç sıfırlanması gerekiyor hemde cihaz servise giderse bu atık mürekkep kutusunu değiştiriyorlar.

    şimdi herkesin sıklıkla yaşadığı sorun kartuş resetleme ve waste ink tank resetleme sorunu aslında EEPROM kaynaklı diye düşünüyorum.birçok kullanıcı dolum sonrası kartuş resetleme işi yapıyor.bildiğim kadarıyla şu ana kadar kartoş dolum sonrası EEPROM resetleyen duymadım.Waste ink tank sonrası mecburen EEPROM resetleme yapılıyor.

    Benim düşüncem EEPROM resetleme işi kolay ve basit hale getirilebilirse son kullanıcılar açısından büyük bir çığır açılmış olabileceğini düşünüyorum.

    bu konuda fikir ve bilgi sahibi arkadaşların düşüncelerini burada paylaşmak istiyorum.

    Alıntıları Göster
    bu arada şu ana kadar hiç çipli kartuş kullanan yazıcım olmadığı için bahsettiğim dolum sonrası kartuş çipini resetleme yapmayıpta EEPROM resetlemesi yapıp baskı verip vermediğini bilmiyorum.bunu deneyebilecek ve sonucu paylaşabilecek birisi olursa araştırmalarımız farklı bir yön kazanacaktır.

    bu arada internette gördüğüm bir videoda bir modelde yazıcı içinde bios piline benzeyen bir pil olduğunu ve çekim yapan kişi EEPROM kaydını silmek için cihazı fişten çıkartıp içini açıyordu.yazıcı kartı üzerindeki bu bios piline benzer pili çıkarıp bir süre bekliyor ve EEPROM enerjisiz kaldığı için içindeki tüm kayıtlar siliniyor ve EEPROM un fabrika ayarlarına döndüğünü gösteriyordu.

    benim şu an kullandığım yazıcımda service tool programı ile cihaz içini açmadan program ile EEPROM resetlenebildiği için yazıcının içini açma gereği duymadım.bu yüzden bu bahsettiğim pil olayı ile EEPROM resetlemesi yapmadım.

    bunu sadece bilgi paylaşımı için belirtmek istedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xpress34

    bu arada şu ana kadar hiç çipli kartuş kullanan yazıcım olmadığı için bahsettiğim dolum sonrası kartuş çipini resetleme yapmayıpta EEPROM resetlemesi yapıp baskı verip vermediğini bilmiyorum.bunu deneyebilecek ve sonucu paylaşabilecek birisi olursa araştırmalarımız farklı bir yön kazanacaktır.

    bu arada internette gördüğüm bir videoda bir modelde yazıcı içinde bios piline benzeyen bir pil olduğunu ve çekim yapan kişi EEPROM kaydını silmek için cihazı fişten çıkartıp içini açıyordu.yazıcı kartı üzerindeki bu bios piline benzer pili çıkarıp bir süre bekliyor ve EEPROM enerjisiz kaldığı için içindeki tüm kayıtlar siliniyor ve EEPROM un fabrika ayarlarına döndüğünü gösteriyordu.

    benim şu an kullandığım yazıcımda service tool programı ile cihaz içini açmadan program ile EEPROM resetlenebildiği için yazıcının içini açma gereği duymadım.bu yüzden bu bahsettiğim pil olayı ile EEPROM resetlemesi yapmadım.

    bunu sadece bilgi paylaşımı için belirtmek istedim.

    Alıntıları Göster
    tecrübelerime dayanarak söylüyorum bu arada yazıcı hangi marka veya model olursa olsun yazıcı kartuş bitiyor uyarısı verdiğinde hemen dolum yapılmalı ve sayaç veya çip bir şekilde resetlenmesi gerekir.aksi takdirde kartuş bitti uyarısı verdiği anda printheadlı modellerde EEPROM printheada giden sinyali kesiyor ve bir daha normale getirmek için epey uğraştırıyor.

    canonların bildiğim kadarıyla tüm modellerinde EEPROM kaydı tutuluyor.



    eğer yazıcınız giriş seviyesi bir model ise ve EEPROM kaydı tutulmayan bir model ise herhangi bir renk mürekkep bitti uyarısı verdiği halde siz yinede o rengi kullanan bir çıktı almaya çalışırsanız bu seferde kartuş üzerindeki veri yolları gelen akımın etkisi ile aşırı ısınma nedeniyle yanmakta.bunu lexmark 16-17-26-27 seri kartuş kullanan yazıcıda 4 kez yaşadım.bu yazıcı giriş seviyesi yazıcı idi ve nozzle kısmı kartuş üzerinde olan bir model yazıcıydı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xpress34

    tecrübelerime dayanarak söylüyorum bu arada yazıcı hangi marka veya model olursa olsun yazıcı kartuş bitiyor uyarısı verdiğinde hemen dolum yapılmalı ve sayaç veya çip bir şekilde resetlenmesi gerekir.aksi takdirde kartuş bitti uyarısı verdiği anda printheadlı modellerde EEPROM printheada giden sinyali kesiyor ve bir daha normale getirmek için epey uğraştırıyor.

    canonların bildiğim kadarıyla tüm modellerinde EEPROM kaydı tutuluyor.



    eğer yazıcınız giriş seviyesi bir model ise ve EEPROM kaydı tutulmayan bir model ise herhangi bir renk mürekkep bitti uyarısı verdiği halde siz yinede o rengi kullanan bir çıktı almaya çalışırsanız bu seferde kartuş üzerindeki veri yolları gelen akımın etkisi ile aşırı ısınma nedeniyle yanmakta.bunu lexmark 16-17-26-27 seri kartuş kullanan yazıcıda 4 kez yaşadım.bu yazıcı giriş seviyesi yazıcı idi ve nozzle kısmı kartuş üzerinde olan bir model yazıcıydı.

    Alıntıları Göster
    Sayın xpress34,
    yazdıklarınızın hepsi dogru.. Printhead kafalar kendini korumak icin otomatik olarak nozzle'ları devre dısı bırakıyor. Mikroskop altı resimlerde ısı olusturan devrelerin en hassas devreler oldukları bu sebeple en ufak bir terslikte yanmaması icin hemen kapandıgı düsünülüyor. Emniyet her zaman iyi bir fikirdir ama sonrası ugrastırıyor iste.. Canon servisleri her modele uygun reset programlarını verse bilincli kullanıcı icin cok güzel olur ama yok illa saklıyorlar.. Gerci internette bir cok model icin cesitli yöntem ve programlarda yok degil arayınca bir sekilde bulunuyor.
    Eeprom pilini ilk defa duydum olabilir ve mantıklıda ama bunu deneyemiyorum malesef cünkü benim printheadı cokdan bozdum. (tecrübe pahalı bir bilgidir )

    Dikkat edilecek en önemli husus su.. Yeni printer alınır alınmaz hemen ciss sistemi kurulacak ve ilk kullanımdan itibaren kartuslar ve kafa bir daha hic ellenilmeyecek.. Ancak bu sekilde uzun yıllar sorunsuzca kullanılabilir.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.