Şimdi Ara

İNGİLİZCE BİLENLER: MEDİEVAL-2 İÇİN YARDIM EDİN

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
488
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bu totalwar oyunlarının ana sitesiwww.totalwar.org sitesi.

    bir çok ülkeden insanlar orada yazılar yazıyor. bunların yeni oyunlar üzerinde etkisi çok oluyor.

    oyuncular değişik ülkelerden çok değişik totalwar oyunları istiyorlar.
    çin-napolyon-spartan totalleri istiyorlar. ama bir şey düşündükleri yok yalnız istiyorlar.
    mtw-2 için benim hazırladığım bir fikirler topici MTW-2 ye öncelik verilmesinde etkili oldu.

    bir arkadaş onu ingilizceye çevirmişti. ben ingilizce bilmiyorum.

    OYUN ÇIKTIKTAN SONRA ŞUNU BEĞENMEDİK - BUNU BEĞENMEDİK DİYE KONUŞMAKTANSA OYUN HENÜZ
    YAPIM AŞAMASINDAYKEN FİKİRLERİNİZİ YAZSANIZA...

    o sitedeki yazılmış fikirler yapımcı firma üzerinde etkili oluyor.
    ingilizce bilen arkadaşlar lütfen totalwar.org sitesinde fikirlerinizi yazın.
    ilk oyunda türklerle ilgili çok hata vardı. bunların doğrusunu yazın. kendi fikirlerinizi yazın.

    ben yeni fikirlerde hazırladım.
    yokmu bunları ingilizceye çevirecek bir totalci.

    biri çevirsin orada yayınlansında gerisi benim için önemli değil.

    arkadaşlar oyun henüz yapılırken söyleyeceğinizi söyleyin. sonra başlamayın yine şurası-burası kötü diye.
    şimdi tam zamanı işte. ne varsa dökelim ortaya.

    yardımlarınızı bekliyorum.







  • benim düşündüklerim: (umduğumdan fazla çıktı)


    1- medieval-1 deki yapı esas alınsın askeri birimler ve savaş ekranı eskisine
    benzesin. askerlerin eski çeşitlilik ve güç oranları korunsun ama okçular daha
    güçlü olmalı. bazı bölgelerde (iran-sudan-pakistan gibi) filler de üretilebilmeli.
    yine develerde belli bazı yerlerde üretilebilmeli. hatta değişik yerlerde
    değişik at türleri üretmek mümkün olabilir.
    askerler dayanıklı olmalı çabucak ölmemeli veya çabuk kaçmamalı ... düzenleri
    çabucak dağılmamalı çok çeşitli ama basit düzenlere sokulabilmeli.
    falanks ve tortue formasyonları kalmalı.
    birlikler parçalanabilmeli yada birleşmeli eksik askerler tamamlanabilmeli.
    romede yıldızlı amiral ve generaller aynı gurupta birleşmiyor. birlikleri
    birleştiremiyoruz. bu düzelsin yıldızlı komutanlardan birkaç tanesini
    aynı gurupta birleştirebilelim.

    2- stronghold-2 deki gibi kaleler ve kuşatma araçları olsun.
    savunanın duvarlarında hendekler-kaynarkazanlar-mancınıklar-balistalar-
    taş ve kütük yuvarlamalar-rum ateşi gibi şeyler olsun.
    yıkılan duvarları kuşatma altında da onarabilmek mümkün olsun.
    saldıranlar mancınıklar-merdivenler-koçbaşılar-kuleler-okçular için korunma
    siperleri ve kazıklı tahkimatlar kullansın. bunlar mutlaka hareketli araçlar olsun.
    denizkıyısındaki kalelere gemilerle de saldırabilelim.
    boş kulelerden ok atılması opsiyonu kaldırılsın. kulede asker varsa ok atılsın.
    gerekirse her şehirde sabit kalıp hiç dışarı çıkmayan kaleyi koruma amaçlı geçici
    bir birlik bulunması opsiyonu eklensinki şehirlerin savunmasında boşluk oluşmasın.

    3- rome deki büyük dünya haritasının tekniği kullanılsın. 20. ve 65. kuzey
    enlemleri ile 20. batı ve 75. doğu paralelleri arası haritada görünsün.
    ama harita çok daha büyük ve gerçeğe uygun olmalı vede 3d olmalı.
    harita üzerinde yolculuk rome ile aynı mantıkla olsun. ama orduların 5-10 turnda
    gittiği mesafelere tek kişiler (komutan-suikastçi-elçi vs) 1 turnda gitsin.
    eskiden bunların atları çok iyicins olurdu.
    gemilerde 1 turnda karadakinden daha uzağa gitsinler.
    dağlar-ormanlar-bataklıklar-çöller ırmaklar asli şeklinin minyatürü gibi olsun
    ve savaş için yaklaştırdığımızda çıkan küçük-küçük parçaları biribirine uysun.
    birbirini tamamlasın.

    ayrıca romede arazi çok düzdü. oysa medievalde dağlar-geçitler çok işe yarıyordu.
    bu arazi girinti-çıkıntıları daha keskin olmalı. dağgeçidi savaşları olmalı.
    romedeki gibi orduları gemilerle taşıyabilelim. imperial glory deki gibi sığ
    ırmakları yürüyerek geçebilelim. ama heryer kolayca yürümeye uygun olmasın.
    bataklık ve kayalık arazilerde olmalıki arazi yapısı savaşlarda etkili olsun.

    4- deniz savaşları medieval ve romede kağıt üzerindeydi. imperial glory deki
    gibi savaş ekranında deniz savaşıda yapabilelim.

    5- ordular daha büyük olmalı. insanların kaşına-kirpiğine kadar grafik
    olacağına savaş ekranında aynı anda her birinde 400 - 500 asker olan 100 yada
    200 tabur asker çıkarabilelim. strateji oyununda ayrıntılı grafiğe gerek yok.
    ama 10.000 - 50.000 - 100.000 lik ordular olmalıki strateji olsun.
    romedeki gibi birsürü küçük çatışmayla uğraşmak çok sıkıcı. ayrıntılı
    hazırlık aşamalarından sonra büyük bir orduyla savaşa girip bir yada birkaç
    büyük savaşla sonuç almak çok daha güzel olacaktır.

    6- ticari ürünler yalnız kağıt üzerinde kalmasın. buğday-kereste-taş-altın
    ürettikçe bunları stok yapalım. malzeme biriktiğinde bunlarla bina yapalım.
    imperial gloryde böyle zaten.
    kaleleri stronghold daki gibi biz kendi elimizle inşa edelim. iç kaleler-kuleler-
    hendekler yapmamız mümkün olsun. kaleler birbiriyle aynı standart şeyer olmasın.
    kaleleri biz kendi istediğimiz yerlere kendi istediğimiz gibi yapalım.
    gerçekte istanbul kalesi bir yarımadada-paris kalesi ırmak üzerinde-estergon
    kalesi bir tepenin doruğundaydı. oysa romede bile hepsi açık alanda ve
    birbirinin aynısıydı.

    hem oyunun haritasındaki şehirlerin kalelerini ve hemde gerçek arazi yapısına
    uygun hazırlanmış bir haritada kendi istediğimiz yerlerde ve büyüklüklerde kendi
    istediğimiz gibi başka kaleleri yapalım. strongholdda böyle.
    bunlara biz malzeme depo edelim. kalelerde ne kadar malzeme/asker varsa bir
    kuşatmaya o kadar direnmek mümkün olsun. kaleler uzun süre dayanabilmeliki
    kuşatmayla değilde savaşla almaya ağırlık verilsin. ayrıca mutlaka ama mutlaka
    iç kalelerde olmalı. romede bile kale savaşları çok zevksizdi.

    7- denizlerde daryerlerdeki boğazları ve büyük ırmakları ayaküzeri yapılan tek
    kullanımlık sallar veya küçük teknelerle geçmek mümkün olsun.
    biraz daha açık mesafelerde (50-200km kadar) denizleri liman ve tersane
    yapmayı beklemedende tek kullanımlık teknelerle geçebilelim. oyunun başında
    liman-tersane-gemi serisinin tamamlanmasını beklerken çok zaman geçiyor.
    ırmak teknesi-geçiciköprü gibi opsiyonlarda düşünülebilir.

    8- demir madeni açınca silah atölyesi - kereste atölyesi açınca gemi yapabilmek
    gibi ayarlar olsun. buna uygun yeni bina yapma sistemi olsun. bu ürünleri
    işlemek içinde değirmen-demirci gibi yerel ürünleri işleyen binalar yapılmalı.
    binaların yapımı anlamsızca uzatılmış bu düzelsin binalar hızlı yapılsın.

    9- rüşvet-ödül-hediye kapsamı geliştirilebilir. eskiden başarılı komutanlara yada
    dostluğu kazanılması gereken hükümdarlara "değerli taşlar - çok iyicins atlar -
    yada cariyeler" hediye edilirdi.
    (shoguntotalwar da sukistçi geyşalar romede skilled courtesanlar vardı).
    cariyeleride casus-suikatçi gibi birim olarak üretecek binalar olsun. bunlarıda
    üretip kendi ajanlarımız-komutanlarımız yada başka ülkelerin komutan ve
    hükümdarlarına rüşvet yada sadakat artırmak için bunları hediye edelim.
    (hediyeleri alan adamların sadakati artsın ama bu kezde ahlakı azalsın)
    çok iyicins atlarda ajan ve haberciler yada elit askerler içinde düşünülebilir.
    belki küçük elit birliklerle düşman topraklarına akın yaparak sabotaj-baskın-
    ganimet toplama gibi işler yapmakda düşünülebilir.

    10- yetenekli komutanlar birçok yıldız aldığında daha güçlü askeri birimlerin
    başına geçirilebilsin. imperial gloryde komutanlar birliklerinden bağımsız
    üretiliyor zaten. yine öyle ayrıca üretilebilirler. medieval-1 de güçsüz
    birimlerin başındaki yetenekli komutanlar ziyan oluyor.
    ayrıca basit askerler bile başarılarıyla terfi edip komutan veya casus-suikatçi
    olabilmeli. bu sistemde son terfi derecesi valilik yada soyluluk olabilir.
    her başarıya ödül verilmeli. bu ödül para-at-cariye ve özellikle terfi olmalı.
    yaşı geçen askerler askerlikten emekli olabilir.
    daha da yaşlananlar komutanlıktan veya casusluktanda emekli olabilir.

    11- konu 925 yılından 1492 yılına kadarki devreyi kapsasın. her yıl 3-4 turn
    olsun. her turnda iklimler değişsin.başlama periotları: 925-1000-1080-1180-
    1290-1330 olabilir. ama daha eski devirlere inmesin. çünkü bugünün milletleri
    en erken o devirlerde vardı. (romede bu eksiklik çok belli oldu)

    12- sınır kalesi kaldırılsın. bunun yerine düşman casusları görmek ve yakalamak
    için "gizli polis" birimi ve bunları üretecek bina yapılsın. bunlar hükümdarı da
    suikastten koruyabilir. belki muhafız birliği opsiyonuda düşünülebilir.
    elit askerlerden oluşan küçük ekiplerle suikast - adam kaçırma baskın yada bir
    şehire sızma gibi operasyonlar yapabilelim. bunun için oyuna battlefield deki
    gibi küçük savaş ekiplerini yönetebildiğimiz bir arayüz eklensin.

    13- suikastçiler (ve polisler) yalnız cinayet ve sabotaj için değil adam kaçırmak
    ve sorgulamak içinde kullanılsın. (işkence odası binası yapılabilir) düşman
    ülkelerden hanedan mensupları - komutanlar - casuslar canlı olarak yakalanıp
    sorgulanarak düşman hakkında bilgi alabilelim.

    14- medievaldeki gibi prensesler evlenince yok olmasın -- romedeki gibi hanedanın
    kadınları (hatta çocukları) kağıt üzerinde kalmasın. hanedanın soyağacındaki
    herkes haritada var olsun. düşman hanedanları öldürerek-kaçırarak soylarını
    tüketmek mümkün olsun. ama fidye ile yada baskınla tutsakları kurtarmakda olabilir.
    tutsak askerler fidye alınmazsa köleticareti için kullanılabilir. tutsak soylular
    ise fidye verilmez yada alınmazsa hapiste kalsın. (zindan binası olabilir)
    hanedanın bütün üyelerini biz kimle istersek onunla evlendirebilelim.
    romede bu yok yani büyük bir eksiklik olmuş.

    15- rome ve shogundaki gibi şehir içindeki casuslar kapıları (ama artık rüşvetle)
    açabilirler. ama casuslar şehirde gizlipolisçe kolayca yakalanır olsun.
    açık arazide ise bulunmaları zor olsun ve düşman orduları gözleyebilsin hatta
    isyan çıkartabilsinler.

    16- ülkelerde yalnız din değil etnik yapıda değişebilir hale getirilebilir.
    milli duygularla isyanlar çıkabilir. savaşlara - olaylara - hastalıklara göre
    bazı toplumlar güçlenir - bazısı zayıflar. hem böylece nerde-ne zaman isyan
    çıkabileceğini önceden anlamamızda mümkün olabilir.

    17- rome ve imperialdeki gibi sivil nüfusda bir kaynak sayılsın. yıkılan ülkelerin
    hanedanları bu nüfus içinde devam ediyorsa reappearlar ortaya çıksın.

    18- gerçekteki gibi toplumlar milletler ve kastlar halinde örgütlenebilir.
    bu da milli ve sınıfsal savaşlar yaratır.
    hatta komutanlar yalnızca soylulardan üretilir. savaş tutsakları köle yapılabilir.

    19- hükümdar öldüğünde ve/veya ülkede durum kötüyse hanedanın prensleri birbirine
    girer ve iç savaşlar çıkabilir. hanedanların tüm üyeleri harita üzerinde ayrı bir
    birim olarak görünür olmalı. romede bile kadınlar ve çocuklar görünmüyor.

    20- kadınlarda hükümdar yada komutan olabilir. (mısır kraliçesi "şecerüddür" /
    fransdız komutan "jan dark")
    eşleri ölen kadın ve erkeklerde yeniden evlenebilsinler.
    bu da romede büyük bir eksiklik.

    21- medieval-1 de ve romede kağıt üzerinde kalan ticari ürün ve madenler kullanım
    amaçlarına uygun şekilde üretilip satılsın depolansın. mal çeşitlerinin üretiminde
    miktar ve stoklara bakıp bunları artırıp-azaltalım ve kullanım amaçlarına uygun
    yerlere harcayalım. her mal için uygun bir iş ayarlansın.

    demir ve bakır --- silah ve zırh
    altın ve gümüş --- para
    kumaş ve ipek --- üniforma/elbise/yelken
    buğday/yağ/üzüm/sığır --- halk ve askeler için yiyecek-içecek
    kereste --- gemi ve bina
    taş ve kireç --- kale ve bina
    köle --- işgücü
    deve ve at --- nakliye ve kervan vs vs....

    22- savaş müziği - çevre sesleri ayrıca oyunda savaş sırasındaki ses efektleride
    en az medieval-1 deki kadar güzel olmalı.
    mtw-1 deki parşömenlerde çok gerçekçiydi onlarda eskisine benzesin.
    kadın-erkek herkesin resimleri çok tipsizdi. insanlar daha güzel olsunlar.

    23- eğer yapımcı firma MTW-2 yi yapacaksa her ülkenin kültürel yapısıyla ilgili
    olarak o ülkelerden oyunseverlerden bilgi toplayabilir.
    medievalde özellikle doğu ülkeleriyle ilgili çoğu bilgiler uydurma yada eksikti.
    türkler-iranlılar-arapları hiç ayırt edememişler bile.
    aynı durum bir ölçüde batı ülkeleri içinde geçerli.
    ülkelerin bayrakları-ulusal smge ve renkleri hep yanlıştı. isimler-kültürler hep
    hatalı olmuş. tarihi gelişimlere uymayan hatalar var.
    MTW-2 yapılacaksa hazırlıklar için çeşitli kültürlerden
    oyunculardanda yardım istenmeli...


    ekler:

    1- ülkelerin bazı askeri birlikleri arasında çok fark olabilir. ama bir ülkenin
    askerlerinin hepsi birden zayıf olmasınki ülkeler kolayca çökmesin. (polonya-
    almohads ve xl - bkb2.0 modlarında müslüman ve pagan ordularda hiç güçlü birim yok)
    oyunda ülkelerin askerlerinin ortalama güçleri arasında fazla fark olmamalı.

    2- mtw de ülkelerin askerleri üretildiği bölgeye göre + 1 bonus alabiliyordu.
    oysa asıl önemli olanı bu askerler kendi anavatanlarında yada kendi halklarından
    insanların yoğun olduğu bölgelerde savaşa girdiklerinde çok daha yüksek bonusla
    savaşmalılar. kendi ülkesini ve halkını koruyan asker kendi ülkesinde çok daha
    güçlü olmalı. bu güç kale savunurken dahada artabilir.
    her şehirde 1 turda 1 tek askeri birlik üretilmesi küçük ülkelerin aleyhine oluyor.
    çok askere ihtiyaç varsa 1 turda 1 şehirde birçok birlik üretebilelim.

    3- din savaşlarının etkisi ya azaltılsın yada eşitlensin. paganlarda dini sefer
    yapabilsin. ortodoxlar haçlı seferi ve müslümanlar saldırı amaçlı cihad yapsın.
    tarihte islam ülkelerinde de şii-sünni mezhepler ve heretikler vardı. yeni oyunda
    bu kültürlerde bulunsun. katoliklerin papasına denk olarak müslümanlar için
    halifeler - ortodoxlar için patrik - paganlar için bir uluşaman olabilir.
    hatta 10. yy da hazar devleti museviydi oyuna bu factionda eklenebilir.

    4- tarihte bazen hanedanlararası evliliklerlede toprak kazanılır hatta ülkeler
    birleşebilirdi. bu da oyuna eklensin.

    5- savaşalanında mtw deki 16 - rtw deki 20 tabur çok az. herbirinde 400-500 asker
    olan 100-150-200 tabur olmalı. orduların büyük savaş düzenleri (mtw ve imp.glory
    deki group formationlar) buna göre olmalı. sürekli reinforcementler gelip durmasın
    bütün ordu bir defada savaşalanına çıksın. ordular gerçekteki kadar büyük olsun.

    6- oyun artık yalnızca meydan savaşı ağırlıklı olmasın - kale savaşlarınında meydan
    savaşları kadar önemi olsun. (stronghold da böyleydi)
    romede kaleler güşsüz olmuş. kaleyi kurtarmaya gelen oluncada savaş uzakta oluyor.
    kale savunanlar çok daha az askerle büyük ordulara direnebilmeli. kuşatılan kaleye
    dışardan yardım ordusu gelmişse de savaş kale duvarları önünde olmalı. uzakta açık
    alanda değil. kaledekilerde bu savaşa katılabilmeli.
    artık gereği kalmayan kaleler sonradan yıkılabilir veya terkedilebilir olsun.

    7- denizsavaşlarınında oyunda belirleyici ağırlığı artmalı. donanmalar limanlarda
    olduklarında kaledeki ordular gibi koruma altında olmalı. (limanların ağzına
    zincir germe opsiyonu eklenebilir) gemilerde mancınıklar-okçular-rum ateşi olmalı
    gemiler rampa edip askerler güvertede savaşmalı (imperial gloryde var) kaybedenin
    gemisi (ve kara savaşlarında mancınıkları-araçları hatta atları) eldeğiştirmeli.

    8- önceki oyunlarda diğer ülkeler hakkında haritaya bakarak bile çok fazla bilgi
    alınıyordu. diğer ülkelerle ilgili bilgi almak daha zor olsunki casuslar-tutsaklar
    -rüşvet verilen rakipler-keşif birliklerinden alınan bilgiler önem kazansın.
    hemde düşmandan gizli askeri manevralar çevirmek - baskınlar yapmak mümkün olsun.

    9- haritada ülkeler arası sınırlar ve arazi yapısı gerçeğe daha uygun olsun.
    rtw de arazideki gözetleme kuleleri yıkılamıyordu bunlar yıkılır yada işgal
    edilebilir olsun. rtw deki geçici askeri kamp kalabilir. kritik yerlerde de kale
    sayılamayacak palanka ("ahşap kale" bunlar mtw de vardı) şeklinde ucuza küçük
    karakollar yapılabilsin.
    asiler ve haydutlarda kale yapabilsinler hatta tarihteki haşhaşiler gibi
    heretikler-asiler suikastçi bile üretebilsinler.
    zorlu arazideki kaleler küçük bile olsa alınması çok zor olsun. (tarihteki
    iranda alamut - suriyede masyaf kaleleri gibi)

    10- düşmanı yenip vergiye bağlayıp para almak yada malzeme depolarını elegeçirip
    mallarını ganimet almak opsiyonlarıda olsun.

    11- nüfusu azalan yerlerde gelirde azalsınki ülkeler bu konuya dikkat etmek
    zorunda kalsınlar. romede aksine nüfus arttıkça sorun çıkıyor.
    nüfus çok az artsın ve bizim nüfus artırıcı tedbirler alabilmemiz mümkün olsun.

    12- bölgeden-bölgeye hatta başka ülkelere bile sivil nüfus göç ettirebilelim.
    bu barbarian invasionda yapıldı zaten. orada devleti yıkılan halk başka bir
    ülkeye göçedebiliyor.
    yeni oyuna sivil nüfusun göç etmesi ve kolonileşmesi eklenebilir. bölgelerde
    etnik yapı değişir. başka bir ülke lehine isyan çıkar. halklar eriyip asimile
    olup kaybolur yada bölünüp başka-başka milletler haline gelir. salgın-kıtlık-
    işgal-katliam vs nüfus azalabilir nüfus yapısı değişir. değişik iklime yerleşen
    göçmenler önceleri uyum sağlayamaz nüfusları artacağına azalır. nüfusu azalan
    yerlerde gelirler düşer vs.

    13- deniz ticareti için nasıl gemiler-limanlar varsa karadada kervanlar ve
    karvansaraylar olsun. hem karada aynı şekilde ticaret yapılması - hemde karada
    veya denizde bu ticaret yollarının düşmanlar-asiler haydut ve korsanlarca
    kesilmesi yada vergiye bağlanması mümkün olsun. (ekonomik ambargo)

    14- rome deki harita türü kullanılırsa arazide zor yerlerde çöl-dağ-bataklık gibi
    yerlerden geçen ordular yıpranıp askerleri azalabilir. yada fırtına-soğuk-susuzluk
    gibi nedenlerle ordularda askerler kırılır. romede fırtınaya yakalanan
    donanmalarda kayıplar oluyor zaten.

    15- rome haritasındaki gibi haritanın "fog" lu bir yerinde bir şehrin - bir
    askeri birliğin yada donanmanın yakınından geçerken orada bu yabancı
    birliklere "yakalanıp" da hareket edemeden takılıp kalma durumu kaldırılsın
    bu çok saçma bir şey olmuş.

    16- romedeki haritalarda bir kaleye tek taraftan ulaşsan bile kale tümüyle
    kuşatılmış oluyor. kalelerin 4 tarafı olmalı ve tam bir kuşatma için aynı anda
    kalenin 4 tarafında birden kuşatanların birlikleri olmalı ki kalenin dışarıyla
    bağlantısı tam kesilmiş olsun. yoksa açık taraflar kalmışsa o taraftan kaleye
    takviye birlikler girebilsin. deniz kıyısındaki kalelerde de yine donanma ile
    deniz tarafı kapatılabilsin yada bu taraflardan yardım gelebilsin.

    17- mtw-1 de ateşli silahlar çok erken icat ediliyor ve fazla güçlüler. aslında
    1290 larda roket - 1340 larda top - 1420 lerde tüfek keşfedilmişti.
    hem tüfeklerin menzilleri kısa ve isabet ihtimali az olduğu için bunlar
    güçsüz silahlardı. gerçekte toplar 1380 lerden itibaren kaleleri yıkabildi.
    tüfekler 1530 lardan sonra okçudan güçlü ve 1600 den sonra da daha
    uzun menzilli olmaya başladı. bu hatalar düzeltilsin.

    18- romedeki şehir içine zoom lama tekniği kullanılarak suikast - sabotaj -
    baskın - adam kaçırma ve hatta casusluk gibi işleri yapacak assasinlerimizi ve
    ajanlarımızı doğrudan bizim yönetebilmemiz mümkün olsun. bunun için oyuna
    ilerlemeli oyunlardaki gibi bir arayüz eklenebilir.

    19- romede saldırdığımız kalelere mancınıklarımızı sokamıyoruz. savunanlarda
    surlara mancınık çıkaramıyor. bunlar düzeltilsin. hiç değilse küçük mancınıklar
    surlara çıkartılabilir olsun. romede şehir içlerinde güzel binalar var
    ama dekor gibiler. şehir içi savaşlarda askerler bu binalara giremiyor.
    artık bunlarada girilebilir olmalı. şehir savaşında son çarpışmanın şehir
    meydanında olması çok saçma olmuş. kale yapımlarına daha fazla ağırlık verilmeli.
    her kalenin içinde bir yada birkaç iç kale olmalı son savaşlar bunlarda olmalı.

    20 - medieval-2 çok iyi hazırlansın bu oyunda medieval-1 deki askeri birimler
    ve savaş ekranına --- stronghold-2 nin kalelerine ve kuşatma araçlarına ---
    rome total daki büyük stratejik dünya haritasına --- imperial glory deki
    deniz savaşlarına --- civilizasyon ve barbarian gibi nüfus aktarımı ve
    yeni yerleşim kurmalara --- wolfenstein yada joan of darc gibi oyunun içine girip
    şehir içinde sabotaj ve suikast yapma işi yada mesela geceleyin bir kaleye baskın
    yapıp şehrin bir kapısını ele geçirme işini doğrudan tek bir kişi yada küçük
    ekipleri kullanarak yapma imkanlarına sahip olalım.
    her kültürün ayrıntıları için dünyadan oyuncular bilgi sağlayabilir.


    bakalım medieval-2 nasıl bir şey olacak.
    ben istiyorumki medieval-2 çıksın. bu oyun medieval-1 deki askeri birimler
    ve savaş ekranına --- stronghold-2 nin kalelerine ve kuşatma araçlarına ---
    rome total daki büyük stratejik dünya haritasına --- imperial glory deki
    deniz savaşlarına --- civilizasyon ve barbarian gibi nüfus aktarımı ve
    yeni yerleşim kurma imkanlarına sahip olsun.

    öyle insanların kaşına-kirpiğine kadar grafik yapacaklarına aynı anda savaş ekranında 50.000 ile 100.000 asker çıkarabilecek bir oyun yapsınlar. bazı düşündüklerim var. hatta totalwar sitesinde medieval-2 için bir topic açtım. bu düşündüklerimi orada yazmak istiyorum ama ingilizce bilmiyorum. iyi bilen biri olsada bu düşüncelerimi ingilizceye çevirse bizde orada yayınlasak diye aklıma geldi hep. içinizde iyi ingilizce bilen ve ilgilenen biri varsa bir toparlayayım
    bunları ingilizceye çevirip totalwar.org da yayınlayalım.




  • oyun çoktan bitti be kardeş, şu an eksiklerini tamamlayıp buglarını bitiriyorlar
  • hadi ordan be... bu yılın son çeyreğine yapılacak da bitecek.
    ne bitmez bugları varmış öyle.
    aslında keşke bitmiş olsada alıp oynasak.

    ayrıca daha patchleri çıkar - modları çıkar - ek paketleri çıkar.
    yokmu bir ingilizce bilen arkadaş. şunları çevirsin.
  • up
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bozkirsovalyesi

    hadi ordan be... bu yılın son çeyreğine yapılacak da bitecek.
    ne bitmez bugları varmış öyle.
    aslında keşke bitmiş olsada alıp oynasak.

    ayrıca daha patchleri çıkar - modları çıkar - ek paketleri çıkar.
    yokmu bir ingilizce bilen arkadaş. şunları çevirsin.


    Ya bunu çevirmek biraz uzun sürer
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mafia 2 14.bölüm yardım lütfen
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • bilen arkadaşalar her biriniz 1 pragraf çevirseniz hiç uzun sürmez ve kolay olur
  • bir kısmını başka bir arkadaş çevirmişti.

    hataları düzeltip eklemeler falan yaptım.
    çevrilen kısım işte:


    quote:


    These are my ideas and suggestions about Medieval-2…I hope;the creators of the game should care about these suggestions…


    1- Soldiers types and the battle screen should be like Medieval-1 .Strongness and weakness of soldiers should be protected but archers should be improved .In some provinces(Egypt,Persia),recruiting War Elephants can be good. Soldiers should be more brave and shouldn’t leave the battefield immediately. Thre must be a lot of unit formation but they should be simple,not fantastic. Units should be seperated or the seperated units should be joined together. Generals and admirals with stars should be joined together too. We cannot unite these generals in the same group. This should be changed and improved.

    2- There should be siege machines in the game(You know the siege machines in Stronghold-2).The defender sides should have trhenches near their walls, Grek fire, boiling oil, balistas and trebuchets on the walls and things like these. And the attacker sides should use siege weapons like siege towers and onagers. Players always want to put their soldiers into a big siege weapon and attack to walls. The Naval Army should attack the castles near seas. A tower that has no soldiers in it shouldn’t fire arrows. We should leave a unit in every city to defend the city so they can stand in the Towers and fire arrows to enemy. You know in Medieval-1 the towers and walls are firing arrows but there are no soldiers in them so who’s firing?-Ghosts(?)

    3- The big Map Technic in Rome should be used in Medieval-2 too. The map should be between The 25th and the 65th North latiudes---20th West and 75th East parallels. But the map should be more big and 3d. Travelling on the map should be like Rome but there’s a problem that should be solved;for example if a large army takes a road in 3 turns, only a general’s unit should take the same road in one day.You know general’s unit’s horses are beter than any horses. Diplomats,spies or assasians should travel faster. Fleets should take more road in one turn. Mountains, rivers and lakes should look like as their real looks. And there must be wars on the pasages of mountains. Passage of mountains should be more important. We should carry our armies with our fleets, and our armies should pass the rivers that are not too deep.(This option is avaible in the game:Imperial Glory). But our armies shouldn’t pass through everywhere. There must be areas that covered by rocks or swamps. And these swamps should effect the wars.

    4- In Rome and Medieval the naval wars are on the campaign screen and they are done automatically.But we should do naval wars on the battle screen. .(This option is avaible in the game:Imperial Glory)

    5- Armies must be bigger. Strategy players don’t care about soldiers’ faces or hair. Players always want to see a lot of units in the same screen.For example we should lead an army that has got 100 - 200 units and each unit should have 400 or 500 soldiers. Players don’t like to strive with little battles. Joining into a big battle with powerful army that is prepared in high details is more attractive to players.

    6- Trade products should be stored .And when we produce gold,stones we should be able to store them.And we should be able to build construcitons with our gold and stone stocks. We should build castles on our owns.We should improve our castles with towers or trenches. For example İstanbul Castle is a peninsula,Paris Castle is on a River…Each castle should have its own specialities.But in Medieval and Rome all of them are open to any kinds of attack. We should build castles on our maps and can improve these castles.We should also stock storable food in our castles.So if the enemy siege our castles,we can defend for a long time ourselves so the enemy has to attack directly .So the sieges become more enjoyable.But in Rome and Medieval, attacking a castle is too boring.

    7- In rivers or thight sides of seas should be passed by rafts.Beacuse in the begining of the game we cannot transport our armies.And waiting for building a port steals our times..

    8-Building a construction takes too much time.But in real world buildnig a port or a barrack doesn’t take too much time.

    9-Bribes,awards and gifts types can be improved.. In history, kings or sultans give each other horses,swords or female slaves.And concubines should be recruited as spies or assasians.We should give concubines to our general and agents.So their loyalty becomes higher.And we should also give good horses to our generals as a gift.Or an unit that uses good horses can be recruited.So these units can get into the enemy lands and give an unexpected visit to enemy soldiers.

    10-Generals with high skills should lead more powerful units.And generals should be recruited in another barracks. Simple soldiers should be able to become a general if they fight for years. Old generals should be able to leave the job and they should be able to become a governor of a place.

    11-The game should pass years between 925 to 1525. And the periots’ starting dates should be 925,-1080,-1180,-1290.In turns,the climate should be changed and in every year there should be 3 or 4 turns.

    12--Border Castles should be left out. But special units should be recruited to defend the borders.And another special units can be recruited to save the Kings.

    13-Assasians and spies can kidnap enemy diplomats or generals.And kidnapped people can be interrogated in a special building. And when we learn what we need we should kill or set free these people.

    14-When a princess marry,there is no need to delete her from the map.And kings’ children should be on the map so players should be able to kidnap or kill them to destroy faction’s heirs.But a kidnapped person should be rescued by ransom.If the enemy doesn’t give ransom units can be used as slaves.or kidnapped diplomats can be hold in a Dungeon.Yes there should be a new building named Dungeon

    15-Spies should be able to open the gates of a city which is under a siege.And catching a spy should be too difficult on open lands.Furthermore they should be able to make a rebellion in the enemy army.

    16-Only the religion doen’t cause a rebellion.National feelings can be used for making a rebellion. And people that see many wars on their lands should be more warrior and always try to make a rebellion

    17-Like in Rome and Imperial Glory ciwil population should be use as a source. Heirs of a destroyed faction should be able to prepare a rebellion.

    18-There should be groups in the people like real world.Nobles,slaves,soldiers...These difference between these groups should cause a fight.

    19-If a king is dead or the kingdom’s condition goes badly,the heirs of the faction should fight each other to take the management of the country.

    20-Woman should be able to become a General(egypt quenn secerüd dür -Remember; Jan dark).And women whose husbands’ are died should be able to marry again.

    21-In Rome and Medieval-1,the trade goods are only written on the paper.But I think these should be used. There must be occupation groups for each of trade goods.And in the constcruction menu we should be able to start buildings about these. For example,

    Iron and copper --- Weapon and Armor

    Gold and silver --- As Money

    Fabric and Silk --- Uniform/Sailcloth

    Wheat/Oil/Grape/Cattle --- Food for common people and soldiers

    Stone and Lime --- Castles and Buildings

    Slave --- Productive Power

    Camel and Horse --- Transport and Carvan

    22-Sounds of the game is really important for strategy players.Sounds in Medieval-1 are wonderful.In Medieval-2,sounds must be as good as Medieval-1’sounds.
    And the pictures of people should be more detailed.In Medieval-1,all the pictures are full of ugly people(!)

    23-And if the creators of Total War decide to make Medieval-2 they should search cultures of nations.For example,In Medieval-1 Turks,Persians and Arabs are shown as same.Three of them are Muslim but they have got very difference.So the creators should make a big search about cultures..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozkirsovalyesi -- 31 Ocak 2006 23:41:45 >




  • up
  • aynı konuyu iki defa açmışsın
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.