Şimdi Ara

1.33 auris

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
2.098
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1.33 aurislerin klimaları motordan mı yoksa aküdenmi çalışıyor? bende elegant corolla vardı o aküden calısıyordu yakıtı arttırmıyordu. keza avensislerde öyle. acaba budamı aküden calısıyor.



  • bende bunu merak ediyorum. uzun zaman önce yazmış arkadas ama cevap yazılmamış.
    bilen varsa yardımcı olabilir.
  • Arkadaşlar almak isteyenler için TOYOTA AURİS 1.33 COMFORT testi..

    Aracımı 6 Temmuz Cuma günü teslim aldım. Ankara trafiğinde ilk benzin istasyonuna doğru yola koyuldum. Yeni arabanın heyecanını bilirsiniz. Son derece dikkatli bir şekilde 3 km yakındaki ilk benzinliğe vardım. Depoyu alabildiği kadar doldurdum. Tam boş deponun kapasitesi 55 litre. Benim aracım zar zor 53 litrede taşana kadar doldu. 230 Lirayı bayıldıktan sonra benzinlikten çıktım.

    2 gün boyunca kapalı yollardan çılgına dönen Ankara trafiğinde, neredeyse dur kalk yaparak 100 km yol yaptım. Bu yüz kilometre boyunca şehir içinde hep klima açıktı. Benzin göstergesinde bir değişiklik olmadı. Yani hala full gösteriyordu.

    Aracı teslim ederken 5000 km boyunca 3500 devri geçmememi önerdiler. Arabayı sıkıştırma çok diye tavsiyeler de aldım sağdan soldan. Bende bu tavsiyelere uydum elimden geldiğince. Aracı teslim aldığımın üçüncü günü Ankara’dan Antalya’ya tatil için yola çıkmak için hazırlıklara başladık. 2 adet maxi boy bavul ve bol miktarda çanta vardı. Bunları bagaja sığdırmak zor oldu. Bagajın üstünde bulunan ve arka kapakla inip kalkan zımbırtıyı tamamen söküp eve koydum. Bavullar ve çantalar neredeyse tavana kadar yükseldi. Arkayı görmek pek mümkün değildi. Yetişkin 4 kişi ve 10 yaşında oğlum ile toplam 5 kişi yolcu ve yaklaşık 200 kg bagaj ile tam kapasite yola çıktık. Öğlen sıcağına denk geldiğimizden yol boyunca klima hiç durmadı.

    1. Sonuç: Bagaj kapasitesi kalabalık aileler için yetersiz. Klimanın soğutması gayet başarılı. Motora pek yük bindirmiyor. Yani klimanın açık veya kapalı oluşunun benzin yakışına çok bir etkisi yok kanaatindeyim.
    Motoru yormamak adına 3500 devir/dakika aralığında kalmaya ve pek geçmemeye çalıştım yol boyu. Çok şükür ki yol hep bölünmüş yoldu. Çok fazla sollama yapmam gerekmedi. Sağ şeritten ve 90/110 km hız aralığında yolculuğumuz sürdü. Antalya’ya vardığımızda 4 çizgi benzin ışığı yanıyordu. Yani çeyrek depodan daha fazla benzinim vardı daha. Bilgisayar ortalaması 6,4 gösteriyordu ki daha 700 km olmuştu toplam mesafe. Açılmamış motorun bu kapasite zorlaması ile yaktığı yakıt son derece başarılıydı. Gereksiz gaza basmamak çok önemli bence. Aracın ihtiyacı kadar yakıtı doğru viteste vermeniz çok önemli. Yakıt konusunda araç çok güzel. Fakat her şey bu kadar güllük gülistanlık değil tabii. Gelelim olumsuzluklara.

    DİKKAT: Araç 4 cü viteste giderken 1. vitese kolaylıkla geçiyor. Aman dikkat. Motor gümleyebilir.

    Aracı aldığınızda normal olarak diğer araçlar gibi kullanmak istiyorsunuz. Yani 1.6 motorlu emsalleri gibi yol almak arzusunda oluyor insan. Aracın motor kapasitesini unutmamak lazım bence. Araç gücünü 4000 ila 5000 devir aralığında veriyor. Birinci vitesten başlayıp bu devir aralıklarında giderseniz fazla sizi üzmeyecektir. Eğer ekonomi yapmak için yada Toyota’cıların dediği gibi 3500 deviri pek geçme tavsiyesine uyarsanız yokuşlarda ağlarsınız. Sanki aracı arkadan birisi tutuyor da gitmiyor gibi. Çok devirli de kullansanız eğer yüklü ve kalabalıksanız yokuşlarda sağ şeritte kalın. Kimseyi sollamaya kalkmayın. Bu sözlerime itiraz gelebilir elbet. İtiraz edenler benzin kaygısı olmadan aracı hep redline sürenler olabilir. Normal şartlarda bu araç ile sollama yapmak bile çok tehlikeli. Ara hızlanma çok zor. Uzun yokuşlarda 2. Vitese düşmek çok üzücü. Bu araçla sakin mizaçlı araba kullanmanızı tavsiye ediyorum. Motor tamamen ekonomi amaçlı. Aslında tam bir şehir içi arabası. Uzun yolda sıkıntılı. TEM otoban da durum farklı olabilir. Araç devrini aldığında daha atak olacaktır. Fakat normal şehirler arası yollarda bariz sıkıntılı. Şehir içinde problem yok. Zorlamadığınız sürece çok çok ekonomik yakıt sarfiyatı olan araç. Antalya dan dönüşte tam dolu ve hep klima açık sadece 110 Liralık yakıtla Ankara ya vardım arkadaşlar. Ama yokuşlarda kamyoncu dostlar edinmek şartıyla..

    Toros Dağları: Tatilimiz içerisinde Antalya’nın Feslekan yaylasının yukarılarında, zirveye çok yakında bulunan dağ evimize gittik. Dağı çıkarken çok zorlanmadı araç. Zaten 50 km üstünde sürat yapmak hayati tehlike arz ettiğinden dolayı yavaş gittiğinizden sorun yaşamadık. Tam evin önünde neredeyse 30 derecelik (tam ölçemedik kısaca çok çok dik) bir yokuş bulunmakta. Gerek oksijen yetersizliğinden, gerek baştan kaptırmadığımızdan dolayı araç yokuşu çıkamadı. Araç 1nci viteste kalkamadı maalesef. Geri gelip kaptırarak çıktım yokuşu ki kaptırmama rağmen debriyaj kokusundan dolayı çok moralim bozuldu. Biraz bende acemilik ettim tabii. Baştan sağlam kaptırmak gerekmekte. Fakat yol toprak ve az virajlı olduğundan kaptırmak ta zor bir iş. Gece ise o yokuşu gayet sakin çıkan Renault Toros ve Murat 131 marka arabaları görünce kavram karmaşası içinde kalıyorsunuz  Yani durum komik.

    2. SONUÇ:Araç motor sesi bakımından çok sessiz. Hele ki 5 ve 6ncı viteste sessizlik dorukta. Lastik sesinden kaçış yok maalesef. Araç Bridgeston marka lastiklerle geldi. Alaşım can yok. Plastik kapak var. Basınçlar ön arka 32. İç malzeme kalitesi ortalamanın üzerinde. Optitron göstergeler kullanışlı. Müzik sistemi eğer müzisyen değilseniz sizi mutlu edecektir. Müzikle alakalı biri iseniz hoparlörler yetersiz. Bildiğiniz Toyota kalitesi hakim araçta. Aracın 1.6 motoru fena değil. Yakıt konusunda 1.33 tartışmasız üstün. Yolda 1.0 motorlu Yaris ler ile karşılaştık. (Mola yerlerinde tanıştık) Onlarda motorlarının kapasitesini bildiğinden son derece sakin yol alıyorlardı. Az sürat az benzin arkadaşlar.

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Unutmadan fren sistemi sorunsuz. Vites geçişleri azıcık kemikli ve unutmayın yanlışlıkla 1nci vitese düşebiliyorsunuz. Benim debriyaj çok aşağıdan kavrıyor. Kimisi de yukarıdan kavradığından şikayetci. Demek ki bir standart yok bu konuda. Koltuklar rahat.

    Sorularınızı bekliyorum..
    Sevgiyle kalın..




  • cihazın olumsuz yönlerini yazayım

    1- corolla ve avensisdeki sorun bundada var. Emliyet kemeri kutusu sesi
    2- göğüsden gelen sesi kesemedim daha ama azimliyim
    3- tam gaza basarak araç sollamak yerine 1 vites küçültüm sollamak daha mantıklı
    4- 0-100km hızlanması cok yavas (zaten bunu bilerek aldık)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfaturk -- 27 Temmuz 2012; 22:45:53 >
  • bende 2 gün önce aracımı aldım. hızlanma konusunda haklısınız biraz yavaş ve seri değil ama yolda giderkende güven oluşturan bir araba. ses konusuna gelmişkin ben ön konsoldan bir ses almadım.

    arka plakalıktan gelen seside unutmamak gerek... en kısa sürede yapıştırtacağım.
  • fiyat ne kadar
  • 1.6 daha mı iyi zannediyorsunuz? Otobanda uzun uzadıya sürekli tırmanma halindeki rampalarda ağır ağır formdan düşüyorsunuz bir bakmışsınız 2./3. viteste yokuş tırmanıyorsunuz. Heleki şehir içi rampalarda 1 veya 2. viteste bayıla bayıla çıkıyorsunuz. Başka bir forumda bu konuyu açtım da insanlar kızdılar bana. Acı ama gerçek 1.6 aurisi şahinler muratlar vızır vızır geçiyor,

    Ama bu birazda bizden kaynaklanıyor. Araç daha yeni, sıkıştırmayalım diye rampada da devirsiz kullanınca maalesef araç yığılıp kalıyor. Hangi viteste olursa olsun, 4.000 devir ile başlarsanız yokuşa, çokta zorlanmadan çıkabiliyor. Ama 2.000/2500 devir ile 4.viteste yokuş tırmanmaya başlarsanız araç çooook üzüyor.

    Çok ilginç bir motor yapısı var, düz bir motor gibi değil, sanki sizden bağımsız çalışan bir karakteri var, yani daha önce kullandığım benzinli motorlar gibi değil, isminden de çağrıştırıyor ya hani valvematic, sanki sizin kontrolünüzden çıkmaya çalışan bir motor, biraz karışık bir mantıkla üretilmiş, bazen siz istesenizde gitmek istemiyor naz yapıyor, bazen de sanki bas gaza coşacağım, zincirlerimi kıracağım der gibi. Hatta sizin ilk kalkışınıza, ilk hareketinize göre ayar çekiyor kendine, sakin kalkış yapmışsanız sakin ayarlıyor, agresif kalkış ise coşmak istiyor gibi,

    İşin özü: Düşük devir : Ekonomi Yüksek devir : performans

    Bagaj olarak en büyük sorunu, derinlik olmaması,

    Kitapçığında, ilk 300 km ani fren yapmayın, ilk 600km römork çekmeyin ve ilk 1.000km uzun süre sabit hızla gitmeyin diyor, (3500 d/d şartı hiçbiryerde geçmiyor)

    Şu 5.000 km olayını iyi araştırın, aracı hep düşük devirde kullanıpta sağır bırakmanında alemiyok, bence 1.000km sonunda devirli kullanın,(ben ilk 500km deyim ve şimden sıkıştırıyorum ara ara)

    Opsiyon sunmaması, mesela yokuş kalkış desteği olsa idi, tereddütsüz ekletirdim, yokuşlarda aracı geriye çok fazla kaçırıyorum veya kaçacak paniği ile stop ettiriyorum,

    Yine hız sabitleyici bence standart olmalıydı,

    Arka plakalık dediğiniz gibi tek bir noktadan tutturulmuş ve her açıp kapamada ses yapıyor,

    Aracın görüş açıları pek iyi değil, hem ön hem arka direkler biraz engelliyor, dikkatli olmak gerek,

    En büyük avantajı lpg uyumu bana göre ve üstünde taşıdığı Toyota amblemi,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sayaras

    1.6 daha mı iyi zannediyorsunuz? Otobanda uzun uzadıya sürekli tırmanma halindeki rampalarda ağır ağır formdan düşüyorsunuz bir bakmışsınız 2./3. viteste yokuş tırmanıyorsunuz. Heleki şehir içi rampalarda 1 veya 2. viteste bayıla bayıla çıkıyorsunuz. Başka bir forumda bu konuyu açtım da insanlar kızdılar bana. Acı ama gerçek 1.6 aurisi şahinler muratlar vızır vızır geçiyor,

    Ama bu birazda bizden kaynaklanıyor. Araç daha yeni, sıkıştırmayalım diye rampada da devirsiz kullanınca maalesef araç yığılıp kalıyor. Hangi viteste olursa olsun, 4.000 devir ile başlarsanız yokuşa, çokta zorlanmadan çıkabiliyor. Ama 2.000/2500 devir ile 4.viteste yokuş tırmanmaya başlarsanız araç çooook üzüyor.

    Çok ilginç bir motor yapısı var, düz bir motor gibi değil, sanki sizden bağımsız çalışan bir karakteri var, yani daha önce kullandığım benzinli motorlar gibi değil, isminden de çağrıştırıyor ya hani valvematic, sanki sizin kontrolünüzden çıkmaya çalışan bir motor, biraz karışık bir mantıkla üretilmiş, bazen siz istesenizde gitmek istemiyor naz yapıyor, bazen de sanki bas gaza coşacağım, zincirlerimi kıracağım der gibi. Hatta sizin ilk kalkışınıza, ilk hareketinize göre ayar çekiyor kendine, sakin kalkış yapmışsanız sakin ayarlıyor, agresif kalkış ise coşmak istiyor gibi,

    İşin özü: Düşük devir : Ekonomi Yüksek devir : performans

    Bagaj olarak en büyük sorunu, derinlik olmaması,

    Kitapçığında, ilk 300 km ani fren yapmayın, ilk 600km römork çekmeyin ve ilk 1.000km uzun süre sabit hızla gitmeyin diyor, (3500 d/d şartı hiçbiryerde geçmiyor)

    Şu 5.000 km olayını iyi araştırın, aracı hep düşük devirde kullanıpta sağır bırakmanında alemiyok, bence 1.000km sonunda devirli kullanın,(ben ilk 500km deyim ve şimden sıkıştırıyorum ara ara)

    Opsiyon sunmaması, mesela yokuş kalkış desteği olsa idi, tereddütsüz ekletirdim, yokuşlarda aracı geriye çok fazla kaçırıyorum veya kaçacak paniği ile stop ettiriyorum,

    Yine hız sabitleyici bence standart olmalıydı,

    Arka plakalık dediğiniz gibi tek bir noktadan tutturulmuş ve her açıp kapamada ses yapıyor,

    Aracın görüş açıları pek iyi değil, hem ön hem arka direkler biraz engelliyor, dikkatli olmak gerek,

    En büyük avantajı lpg uyumu bana göre ve üstünde taşıdığı Toyota amblemi,



    Tamamen seninle hemfikirim :) Özellikle motor konusunda benimki 2012 auris 1.33 2300km'de ve bazen güçlü ve seri oluyor bazen ise çok nazlı köklediğim halde canı gitmek istemiyor , acaba dedim benzin aldığım yerde mi ? ama yok genelde Shell'den alırım birkaç kez farklı yerden almışımdır...

    Yol tutuşu gayet iyi , güven veriyor , maaşallah bahsedilenin aksine hiç ses çıkarmıyor hiçbir yerinden hatta 2.viteste kordon boyunda falan dolaşırken artık millete korna çalmak zorunda kalıyorum kaçkere başıma geldi bu demek diğer arabalara göre okadar sessiz :)

    İçinin geniş olması ve toyota konforu zaten yetiyor , 6-7 kişi birkaç kez seyehat ettim arkadaşlarla , geniş olduğundan sıkıntı olmuyor..7 hava yastığı , 6 hoparlör , Usb - Bluetooth , elektrikli aynalar , göğüs dizaynı vs güzel özellikleri...

    En çok şikayet ettiğim konu ise yokuşlar tabiiki , düşük hızdaysanız şehir içinde 2.vitesle bile bazen çıkılmıyor , 1.viteside kullanmayı çok sevmiyorum balataları yakarım korkusuyla...

    Kia Venga alırken kısmete Auris aldım ve kesinlikle pişman değilim , birkez daha olsa yine alırım :)




  • Klıma acıkken araba rolantıde 800 devırden 1000 devıre cıkıyor.Yolda gıderkende benzın sarfıyatını arttırıyor.
    Sanırım yarıstekı gıbı motordan bagımsız degıl.Yoksa adamlar satarken anlatırlardı bana ,ballandıra ballandıra
  • 1000km kadar fazla zorlamayın aynı sabit hızlarda farklı kalmayın ama sonrasında mutlaka ama mutlaka motorunuzu açın....Şimdi yok şöyle yok rodaj yok falan demeyin...2011 sıfır focus...2011 sıfır honda ve 2004 sıfır skoda kuullanıcısı olaraj-k test edip sabitlenmiştir....ve de 10000 den sonra yakıt düşmektedir....:: Kazasız sürüşler.....
  • Benim bildiğim kadarıyla da 1.000 km 'ye kadar 3.000 devir civarında kullanılmasıydı fakat aldığımız bayii'den '' o eskidendi artık öyle bir şey yok '' cevabını aldım

    Ben yinede 1.000 km'ye kadar sert fren yapmamayı ve 3.000 devir üstüne çıkmamayı uygulayacağım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.