Şimdi Ara

2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
88.286
Cevap
298
Favori
4.431.719
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel motor seçeneği eklenir ise satış patlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    sadece aracin sadece dis goruntusu icin bile jetta alinir



    Yok artık
  • Arkadaşlar yeni Civic Jetta dahil diğer tüm C sınıfı araçlarla karşılaştırılabilir ve bu sınıf bir araç alacakların doğal olarak yapacağı gibi karşılaştırılmalıdır da zaten.


    Civic modelinin en büyük tercih sebebi otomatik vitesinin konforlu ve sorunsuz olmasıdır muhtemelen.


    Çok ilgi ve bilgi alanıma girmeyen VW Jetta için otomatik vitesli bir versiyon almak istesek VW internet sitesine göre 3 alternatifimiz var:

    61.500 TL liste fiyatlı trendline.

    66.400 TL liste fiyatlı comfortline.

    69.900 TL liste fiyatlı highline.

    http://binekarac.vw.com.tr/fiyat-jetta.aspx


    Bu araçların üçü de dizel.

    Benzinli olarak 1.2 tsi ve 1.4 tsi motorlarda otomatik vites varsa bile fiyat vermemiş.

    Honda Civicle Jetta arasında şu an ciddi bir fiyat farkı var.

    Hız sabitleme isterseniz sadece highline versiyonda mevcut.

    Sunroof ise highline da bile opsiyonel herhalde.

    Dolayısıyla sınıf olarak iki araç da C sınıfı görünse de arada ciddi bir fiyat farkı mevcut.

    Jetta tercih edenler elbette hesaplarını yapmışlar ve de ona göre bir alım yapıyorlardır ve bize ancak saygı duyup hayırlı olsun demek düşer.

    Ama bu paralara neler alınmaz yahu demekten kendini alamıyor insan!!!


    Düz vitesli bir araç tercih edilecekse Jetta belki alternatif bir araç olabilir.

    Ama bu sefer de ESP'nin comfortline, hız sabitlemenin de highline donanımdan itibaren standart olduğunu hatırlamamız gerekiyor.


    Sunroof yine opsiyonel.

    (Güvenlik adına ESP, komfor adına da hız sabitleme ve sunroof benim önceliklerim olduğundan bu kriterleri yazdım. Eğer sizin öncelikleriniz farklıysa değerlendirmenizi ona göre yapınız.)


    Herkese araç tercihinde kolaylıklar dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    es civicde bile bağımsız süspasiyon vardı arkada; faydasını gördüm mü hayır? spinse spin,sarsıntıysa sarsıntı

    Neyseki birkaç yıldır tüm Civiclerde VSA olduğundan spin olayı finiş.

    Sarsıntı konusuna birşey diyemeyeğim.


    Bir de arkadaşım yazdıklarını okuyunca mevcut Cordoba aracının eski Civic aracından daha iyi yol tutup daha konforlu olduğunu ima ettiğini düşünmekten kendimi alamıyorum.


    Doğru mu anlamışım?
  • Haluk Bey'e teşekkürler, gerçekten birçok kişinin merakını bir nebze giderdi, daha çok merak edenler için bugün İstanbul'daki bir bayiden aldığım bilgiye göre araç Türkiye'deki tüm bayilere gelmiş Cumartesi itibariyle...

    Donanım konusunda bazı çelişkili bilgiler vardı o nedenle eski ELEGANCE ile yeni ELEGANCE arasındaki farkları yazayım dedim:

    Yolcu SRS iptali
    ECON düğmesi ve fonksiyonu
    Yokuşta kalkış desteği
    Far sensörü
    Kromaj dış kapı kolları
    Renkli bilgi ekranı (LCD tipi)
    Cruise Control
    Hız limitleyici
    Gündüz yanan farlar (DRL)
    Lastik basınç ikazı
    Refakatçi aydınlatma
    Isıtmalı ön koltuklar
    Sustalı anahtar
    Alüm. ve deri vites topuzu (düz)
    Ön park sensörler için hazırlık
    Mercek tipi Xenon farlar
    Yağmur sensörü
    Elektrikli katlanan aynalar
    Geri görüş kamerası
    Arka park sensörleri
    USB girişi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mpx_200 -- 25 Aralık 2011; 21:06:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    es civicde bile bağımsız süspasiyon vardı arkada; faydasını gördüm mü hayır? spinse spin,sarsıntıysa sarsıntı

    Neyseki birkaç yıldır tüm Civiclerde VSA olduğundan spin olayı finiş.

    Sarsıntı konusuna birşey diyemeyeğim.


    Bir de arkadaşım yazdıklarını okuyunca mevcut Cordoba aracının eski Civic aracından daha iyi yol tutup daha konforlu olduğunu ima ettiğini düşünmekten kendimi alamıyorum.


    Doğru mu anlamışım?

    yol tutuş ve direksiyon hissi kesinlikle öyle ama darbe emiş için de ben bişey diyemeyeceğim; tabi bu sertliğin karşılığıda yol tutuş alınca sorun kalmıyorama civicin süspansiyonunu çözemedim; yumuşak ama rahatsız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 25 Aralık 2011; 21:11:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Bu Civic'in farları bi-xenon değil; değil mi?

    Değil.

    Sadece kısalar xenon.

    O da elegance versiyonda sadece.


    Ama bu sınıfta bi-xenon kullanan var mı şu an hatırlayamadım.

    Belki en üst versiyonda ücreti mukabilinde opsiyondur.

    C sinifi araclarda standart yok abi

    Bildigim kadariyla fluanca 1000 tl ekstra aliniyor
    Jettada yok zaten


    Ozur dilerim.fluence Previlaj donanımda bixenon standarttır. Hakkını yemeyelim :-)

    Yiyelim yiyelim.


    vipmail123 arkadaşın da dediği gibi sadece kısaların xenon olduğu sistem mevcut sizin araçlarda:

    http://renault.com.tr/page.aspx?id=1207

    Selamlar.

    Aynen bi-xenon fluenceda degil meganeda var :) kompakt siniftada sadece eski kasadan beri 1.16 da opsiyon olarak suanda da sport astrada ops. Cosmoda standart ust donanim mazda 3 standart ve meganeda ops. Olarak mevcut .

    Haluk hocam siz incelediniz civici sizin dusunceniz nedir megane 3le karsilastirabilirmisiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    es civicde bile bağımsız süspasiyon vardı arkada; faydasını gördüm mü hayır? spinse spin,sarsıntıysa sarsıntı

    Neyseki birkaç yıldır tüm Civiclerde VSA olduğundan spin olayı finiş.

    Sarsıntı konusuna birşey diyemeyeğim.


    Bir de arkadaşım yazdıklarını okuyunca mevcut Cordoba aracının eski Civic aracından daha iyi yol tutup daha konforlu olduğunu ima ettiğini düşünmekten kendimi alamıyorum.


    Doğru mu anlamışım?

    yol tutuş ve direksiyon hissi kesinlikle öyle ama darbe emiş için de ben bişey diyemeyeceğim civicin süsüpansiyonunu çözemedim; yumuşak ama rahatsız

    Bu son kasanın süspansiyon strokunu artırmışlar ayrıca süspansiyonları geliştirmişler ve %20 ler mertebesinde daha konforlu olduğu söyleniyor




  • haluk abi seviliyosun bide abi şuanda sipariş verebiliyomuyuz acaba
  • resim yükle yemiyorum ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknikhergele

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    sadece aracin sadece dis goruntusu icin bile jetta alinir



    Yok artık

    Zaten içine binen biraz detaylı inceleyen almıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kick down

    haluk abi seviliyosun bide abi şuanda sipariş verebiliyomuyuz acaba

    Teşekkür ederim arkadaşım.

    Bilmukabele.


    Sipariş verilebiliyor olması lazım tabii.


    Ocak ortası gibi teslim edilir araçlar herhalde.
  • Eskisi ile farklardan gidersek söylenenler şöyle:

    Aracın aerodinamik yapısı da iyileştirilmiş, sürtünme katsayısı düşürülmüş.

    Yalıtımda geçtiğimiz kasadaki geribildirimlere göre araç altı, çamurluk içleri, cam birleşimleri tavan, kapı içi vb. bir çok nokta kaplanarak sorunlar giderilmiş.

    Daha fazla yüksek mukavemetli çelik kullanımı ile aracın şasi ağırlığı azaltılabilmiş ve bu çeliğin özelliği sayesinde aracın dayanıklılığı arttırılmış, burulma direnci iyileştirilmiş daha güvenlikli olmuş. Toplamda yüzde otuzlarda daha rijit bir araç olmuş

    EPS söylendiği gibi harekete duyarlı EPS olmuş. Bunun özelliği araçta acil durumlarda direksiyona doğru yönde kuvvet uygulayarak size yardımcı olması, uyarması...

    VSA sistemi geliştirilmiş. Bilindiği gibi diğer birçok markada ayrı ayrı yazılan özellikler (ABS, ESP=Çekiş kontrol sistemi, ASR, TCS (Römork kontrol sistemi) Honda'da VSA diye geçiyor, şimdi geliştirilmiş bir VSA koymuşlar.
    Motorda bazı aynı olmakla birlikte zaten kendi sınıfında çok iyi ve ömürlük bir makineyi bir çok anlamda iyileştirmişler. (Molibden bileşimli özel kaplamalı pistonlar - HB'deki motordakinden, hafifletilmiş egzantrik mili vb.)
    Hem manuel hem de otomatik şanzımanlarda da bir takım iyileştirme ve geliştirmelerle zaten rüştünü ispatlamış bu şanzımanlar daha keyifli hale gelmiş.

    Dashboard'un cam tarafındaki yüzeyinde kullanılan malzeme güneş ışığını yansıtan çift desenli patentli bir malzemeymiş.

    Hız göstergesinin iki yanında duran ve üç boyutlu hissi veren çizgiler de sürüş karakteristiğinize göre maviden yeşilin tonlarına geçerek size ne kadar ekonomik sürdüğünüz konusunda anında geri bildirim veriyormuş.

    Ayrıca ekonomik sürüşlerinizden sonra size birer tane yaprak simgesi veren ve kontak kapandıktan sonra bile bunları hafızada tutarak ECO yazısını tamamlamaya çalışmaya yönelik küçük bir oyun da yapmışlar.

    Araçta eskisinden farklı olarak hız sınırlayıcı (LIM) de bulunuyor.

    Bunun yanında VW'in küçücük yol bilgisayarlarının ve donuk göstergelerinin yanında Civic yine bence mükemmel duruyor.
    Yeni i-MID denilen bu yol bilgisayarı aynı zamanda hareketsiz bulunan teyp kısmının ekranıdır, i-pod'unuzu taktığınızda albüm kapak resmi bile renkli görülebiliyor, ayrıca aynen cep telefonu ya da bilgisayarınıza duvarkağıdı yükler gibi sevdiklerinizin ya da tuttuğunuz takımın vb. resmini buraya yükleyerek yolda size eşlik etmesini sağlıyabiliyorsunuz. İstenirse burada analog şeklinde bir saat de görüntülenebiliyor. Ekranın en altında dış ısı, yapılan kilometre ve saat bilgisi de hemen her ekranda standart olarak altta ki bu da kullanışlılığı arttırmakta. Radyo, CD bilgileri de yine buradan takip edilmektedir ve ekran görüntüleri gerçekten güzel... VW'in sıradanlığı yanında Honda kokpiti gerçekten insanı heyecanlandırıyor, elbette burada kıyaslama yapan arkadaşlar teybin ekransız olduğunu zannederek yorumlarını yaptılar muhtemelen, bayiye giderek hatta yanlarına bir de i-pod alarak denemelerini tavsiye ederim, gerçekten süper görünüyor.

    Yine de teyp kısmını beğenmeyenler VW Jetta alacaklarına arttırdıkları paranın küçük bir bölümüyle güzel bir navigasyon takarak bu bölümü de hareketlendirebilirler:)

    Anlık yakıt tüketimi, araçla ilgili (lastik havası ya da emniyet kemeri veya hız sınırı aşımı gibi) uyarı bilgileri de bu ekranda görülüyor. Geri vitese takıldığında kaliteli bir geri görüş monitörüne dönüştüğünü söylemeye gerek bile yok...


    Sonuçta bir çok arkadaşın dile getirdiği gibi fiyat-kazanç olarak düşünüldüğünde gerçekten alınası bir araç olmuş.

    Jetta benzinli zaten Civic'in yanına yaklaşamıyordu, benzinlilerde DSG seçeneğini getirmekten vazgeçmelerinin bir nedeni de bu idi. Dizeli ile kıyaslandığında da yine dizellerin iki yaşından ya da 50-60 bin kilometreden sonra ikinci el değerinin çok düşmesi, arıza oranı ve ağır masrafları yanında benzinli Civic ile her türlü yine kazançlı çıkılır. Yine de ikna olmayan da 6 yıl garanti kapsamında LPG taktırarak hem dizelden çevreci hem de daha ekonomik bir araca kavuşmuş olur.




  • 1)Konuyu açan arkadaşa verdiği emek ve özveriden dolayı teşekkür etmeliyiz.

    2)Honda belirlediği lansman fiyatı ile bana göre rakiplerine gol attı.

    3)Araç resimlerden görebildiğim kadarıyla bir önceki kasaya nazaran çok vasat.Özellikle de arkadan olmamış bana göre.İç tasarım ise estetik değil umarım kullanışlıdır.Araç sanki önceki kasa Civic ile aynı platformda fakat ince detaylardaki değişiklikle bu hale gelmiş.

    Ben bu kasayı Yeni Civic diye direk nitelendiremem.(Golf 6/Golf 5.5) ;)

    4)2008 model Civic alma olayından son anda vazgeçmiş ve aracı detaylı incelemiş biri olarak:

    Yalıtım ve işçilik vasat/motor ve şanzıman iyi.

    5)Elantra almayı düşünen biri olsam bu aracı bir alternatif olarak görür tercih ederim.

    Ancak Jetta değil de, Golf 6'yı konunun içine sokarsam, özet şu:

    Asla bir Golf olamaz.

    Yalıtım(Cam filmi)-İşçilik-Rijit Yapı(Lazer Kaynak)-Verdiği sürüş hissi-Yol tutuş vs..

    Edit:İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onder46 -- 25 Aralık 2011; 22:15:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: kick down

    haluk abi seviliyosun bide abi şuanda sipariş verebiliyomuyuz acaba

    Teşekkür ederim arkadaşım.

    Bilmukabele.


    Sipariş verilebiliyor olması lazım tabii.


    Ocak ortası gibi teslim edilir araçlar herhalde.

    teşekkürler abi verdiğin bilgiler için yarın öğleden sonra bi pazarlığa oturalım bakalım foruma 3 gün giremedim eve yeni gelebildim özlemişim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mpx_200

    Eskisi ile farklardan gidersek söylenenler şöyle:

    Aracın aerodinamik yapısı da iyileştirilmiş, sürtünme katsayısı düşürülmüş.

    Yalıtımda geçtiğimiz kasadaki geribildirimlere göre araç altı, çamurluk içleri, cam birleşimleri tavan, kapı içi vb. bir çok nokta kaplanarak sorunlar giderilmiş.

    Daha fazla yüksek mukavemetli çelik kullanımı ile aracın şasi ağırlığı azaltılabilmiş ve bu çeliğin özelliği sayesinde aracın dayanıklılığı arttırılmış, burulma direnci iyileştirilmiş daha güvenlikli olmuş. Toplamda yüzde otuzlarda daha rijit bir araç olmuş

    EPS söylendiği gibi harekete duyarlı EPS olmuş. Bunun özelliği araçta acil durumlarda direksiyona doğru yönde kuvvet uygulayarak size yardımcı olması, uyarması...

    VSA sistemi geliştirilmiş. Bilindiği gibi diğer birçok markada ayrı ayrı yazılan özellikler (ABS, ESP=Çekiş kontrol sistemi, ASR, TCS (Römork kontrol sistemi) Honda'da VSA diye geçiyor, şimdi geliştirilmiş bir VSA koymuşlar.
    Motorda bazı aynı olmakla birlikte zaten kendi sınıfında çok iyi ve ömürlük bir makineyi bir çok anlamda iyileştirmişler. (Molibden bileşimli özel kaplamalı pistonlar - HB'deki motordakinden, hafifletilmiş egzantrik mili vb.)
    Hem manuel hem de otomatik şanzımanlarda da bir takım iyileştirme ve geliştirmelerle zaten rüştünü ispatlamış bu şanzımanlar daha keyifli hale gelmiş.

    Dashboard'un cam tarafındaki yüzeyinde kullanılan malzeme güneş ışığını yansıtan çift desenli patentli bir malzemeymiş.

    Hız göstergesinin iki yanında duran ve üç boyutlu hissi veren çizgiler de sürüş karakteristiğinize göre maviden yeşilin tonlarına geçerek size ne kadar ekonomik sürdüğünüz konusunda anında geri bildirim veriyormuş.

    Ayrıca ekonomik sürüşlerinizden sonra size birer tane yaprak simgesi veren ve kontak kapandıktan sonra bile bunları hafızada tutarak ECO yazısını tamamlamaya çalışmaya yönelik küçük bir oyun da yapmışlar.

    Araçta eskisinden farklı olarak hız sınırlayıcı (LIM) de bulunuyor.

    Bunun yanında VW'in küçücük yol bilgisayarlarının ve donuk göstergelerinin yanında Civic yine bence mükemmel duruyor.
    Yeni i-MID denilen bu yol bilgisayarı aynı zamanda hareketsiz bulunan teyp kısmının ekranıdır, i-pod'unuzu taktığınızda albüm kapak resmi bile renkli görülebiliyor, ayrıca aynen cep telefonu ya da bilgisayarınıza duvarkağıdı yükler gibi sevdiklerinizin ya da tuttuğunuz takımın vb. resmini buraya yükleyerek yolda size eşlik etmesini sağlıyabiliyorsunuz. İstenirse burada analog şeklinde bir saat de görüntülenebiliyor. Ekranın en altında dış ısı, yapılan kilometre ve saat bilgisi de hemen her ekranda standart olarak altta ki bu da kullanışlılığı arttırmakta. Radyo, CD bilgileri de yine buradan takip edilmektedir ve ekran görüntüleri gerçekten güzel... VW'in sıradanlığı yanında Honda kokpiti gerçekten insanı heyecanlandırıyor, elbette burada kıyaslama yapan arkadaşlar teybin ekransız olduğunu zannederek yorumlarını yaptılar muhtemelen, bayiye giderek hatta yanlarına bir de i-pod alarak denemelerini tavsiye ederim, gerçekten süper görünüyor.

    Yine de teyp kısmını beğenmeyenler VW Jetta alacaklarına arttırdıkları paranın küçük bir bölümüyle güzel bir navigasyon takarak bu bölümü de hareketlendirebilirler:)

    Anlık yakıt tüketimi, araçla ilgili (lastik havası ya da emniyet kemeri veya hız sınırı aşımı gibi) uyarı bilgileri de bu ekranda görülüyor. Geri vitese takıldığında kaliteli bir geri görüş monitörüne dönüştüğünü söylemeye gerek bile yok...


    Sonuçta bir çok arkadaşın dile getirdiği gibi fiyat-kazanç olarak düşünüldüğünde gerçekten alınası bir araç olmuş.

    Jetta benzinli zaten Civic'in yanına yaklaşamıyordu, benzinlilerde DSG seçeneğini getirmekten vazgeçmelerinin bir nedeni de bu idi. Dizeli ile kıyaslandığında da yine dizellerin iki yaşından ya da 50-60 bin kilometreden sonra ikinci el değerinin çok düşmesi, arıza oranı ve ağır masrafları yanında benzinli Civic ile her türlü yine kazançlı çıkılır. Yine de ikna olmayan da 6 yıl garanti kapsamında LPG taktırarak hem dizelden çevreci hem de daha ekonomik bir araca kavuşmuş olur.



    Ben de teşekkür ederim arkadaşım.


    Eline sağlık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    Aynen bi-xenon fluenceda degil meganeda var :) kompakt siniftada sadece eski kasadan beri 1.16 da opsiyon olarak suanda da sport astrada ops. Cosmoda standart ust donanim mazda 3 standart ve meganeda ops. Olarak mevcut .

    Haluk hocam siz incelediniz civici sizin dusunceniz nedir megane 3le karsilastirabilirmisiniz ?

    Arkadaşım merhaba,

    Megane 3'ü 4 aydır kullanıyoruz.

    Km 8 bin olmak üzere.


    Yeni Civic'i kendi aracımla ve daha önce kullandığım araçlarımla + test ettiğim araçlarla karşılaştırabilmem için önce test etmem gerekiyor.

    Şimdilik 7 Ocak görünüyor test tarihi.

    Eğer daha önce test edebilirsem tabii daha iyi olur.


    Test izlenimlerimle birlikte diğer araçlarla karşılaştırmasını da yapmaya çalışırım.


    Selamlar.




  • Haluk Abi eline emeğine sağlık. Sayenizde biraz olsun görmedende olsa tanıdık arabayı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kick down

    haluk abi seviliyosun bide abi şuanda sipariş verebiliyomuyuz acaba

    Sipariş veriliyor. Şubat teslim tarihli yalnız. Dün itibariyle 30 küsür kişi sipariş vermişti ankara efe plazada.
  • Arkadaşlar ben yeni Civic'i güzel buldum. Gayet iyi olmuş. Ancak fiyatlar aşırı yüksek. Bu fiyatlar uçuyor maksimum 40bin olması gerek. VW jetta 70binlerdeymiş akıl var fikir var. Bu fiyatlara araç satışlarının bıçak gibi kesilmesi gerek.

    Bu yeni Civic'ler esk civiclerdeki kabin içi uğultu gibi yol sesini kesmişlermi? Yalıtım başarılımı? Bir arkadaşın 2005 civic'ine binmiştim mıcırlı yolda yarım saatte kafam davul gibi olmuştu uğultudan. Bu sorun çözüldümü? Ayrıca servisleri nasıl? İyi çalışıyorlarmı? Honda motoru sorunsuz diye biliyorum. Gerçekten böylemi? LPG opsiyonu sunması harika. Birde LPG onayına rağmen bir arkadaş sübap ayarlanması gereken bakım icap eder demiş. Orası kafamı karıştırdı Ne yani ikide bir süpab ayarımı çektireceğiz? Dediğim gibi fiyatlar uzaya çıkmış. Maksimum LPG dahil 40bin olması lazım. 50bin çok maallesef. Türkiyede yaşıyoruz. O kadar parayı bu arabayı bağlayacağıma üstüne para koyar ev alırım. Biraz toplum olarak bilinçli olmamız lazım. Bunlar ne satıyor? Boeing mi? Altı üstü araba satıyorlar.




  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.