Şimdi Ara

2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
88.286
Cevap
298
Favori
4.431.766
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • NE ARABAYMIS ARKADAS BININ GITSIN ISTE



    Honda sübap ayarı ile ilgili bilgilerin derli toplu durabileceği bir alıntı:

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Hondalarda sübap ayarı rutin olarak her 100 bin km'de bir yapılıyor.

    Daha önceki kilometrelerde sübap ayarı gerektirip gerektirmeyeceği aracın rölantideki titreşiminden ve devir göstergesinden, stop etme eğiliminde olup olmadığından anlaşılabiliyor.


    Lpg li araçlarda bu süre (özel servis olarak yazıyorum) her 20 binde bir olarak öneriliyor.

    Yetkili servislerde bunun için önerilen bir km yok bildiğim kadarıyla.

    Servisler aracınız sübap ayarına ihtiyaç duymasa bile sizden daha yüksek bakım parası talep edebilmek için bu işlemi yapma yoluna gidebilirler.

    Ama yukarıda da yazdığım gibi aracınızın sübap ayarına ihtiyaç duyup duymaması biraz da kullanım tarzınızla ilgili.

    Eğer sık sık uzun yol yapıyorsanız bu kilometre çok daha uzun olacaktır.


    Ben eski aracım 2008 Jazz'ı Ankarada Hondacı Kadir Ustaya götürmüştüm 40 bin bakımında ve de sübap ayarı yaptırmıştım.


    Bu işlem için ön şart motorun soğuk olması.

    Yani kışın minimum 2 saat, yazın da 3-4 saate yakın bir süre geçmesi gerekiyor bu işleme başlanabilmesi için.

    Bunun dışındaki kısım 30 dk civarı sürüyor yanlış hatırlamıyorsam.

    Bunun da 20 dk kadarı motordaki ilgili kısımları sökme-takma ile geçiyor zaten.

    Yani sonuç olarak sübap ayarı yaptırmak kolay ve zahmetsiz bir iş ama ustanın motora müdahale edebilmesi için motor soğukken yapılması gerektiğinden zaman alıcı bir iş.

    Ya aracı erken saatte bırakıp öğlene doğru alacaksınız ya da aracı akşamdan bırakıp ertesi sabah saat 10 gibi alacaksınız.

    Tabii bu dediklerim özel servis için geçerli ama yetkili servislerde de benzer bir süreç olacaktır.


    Bu işlem için özel servisler 60 ya da 75 TL gibi bir fiyat çıkartıyorlar yanılmıyorsam ki bazen daha da az bir fiyata yapıyorlar.

    Yetkili servisler de 100 TL civarı istiyorlar ama bazen kampanya dönemlerinde özel serviste yaptırma parasına karşılık geliyor bu bedel.


    Başka markaların hidrolik iticili sübap mekanizmasına sahip araçlarında normalde gerekmeyen sübap ayarı lpg takılıp 50-60 bin km civarında kullanıldıktan sonra sıkıntı çıkartabiliyor zira lpg daha yüksek yanma ısısı yüzünden sübaplara hasar veriyor.

    Ama rutin olarak sübap ayarı yapılmadığı için uzun dönemde çok daha masraflı arızalara sebebiyet verebiliyor bu durum.

    Hondada kullanıcı için normalde angarya ve dezavantaj olan sübap ayarı benim anladığım kadarıyla özellikle lpgli kullanımda motorun uzun dönemde sorunsuz kalabilmesi adına iyi birşey.

    Ya da Honda sevdamızdan kendimizi buna inandırıp kandırıyoruzdur belki de. :)

    Örneğin Toyotalarda sübap ayarı gerekmiyor.

    150 küsur bin km'dir lpg'li olup da bu ayarın yapılmadığı araç bizzat abimin 2010 model 132 bg'lik Auris aracı.

    Buyrun burdan yakın.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


    Honda araçların belli kilometrelerde sübap ayarı gerektirmesiyle ilgili olarak makine mühendisi "daturkishulan" forumdaşımla yapmış olduğum bir yazışmada kendisi şunları yazmıştı:

    1. bazen ureticiler yuksek devirli makinelerde hidrolik yerine dolu itici kullaniyorlar. amac cok yuksek devirlere cikildiginda valf gecikmesini ve dalgalanmasini onlemek.

    2. evet baktim hondanin bazi motorlarinda kati itecek kullaniliyormus. hidrolik olmadigindan kendi kendine boslugunu alamayan itecek haliyle zamanla bosaliyor. 100bin milde bir ayar gerektirenden 15bin milde bir(bazi isuzular) ayar gerektirene kadar farkli itecekler kullanilmis.

    3. aslinda eger hondalarda kullanilan hidrolik iticilerle ayni captalarsa kati itecekler yerine kullanilabilirler boylece bi kere taktin mi o modellerde bi daha ayar gerekmez.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


    Bunlar da sevgili Sıcakyüz'ün kendi sesinden () 2.4 Accord sübap ayarı videoları:




    Şu linkte konusunu açmıştı:

    https://forum.donanimhaber.com/subap-ayari-nedir-iceri-buyurunuz-video--67932034

    Selamlar.


    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


    ARAÇTA HİSSEDİLEN VURUNTULAR İLE İLGİLİ OLARAK

    quote:

    Orijinalden alıntı: magicwords06

    hatırlatma: aracım 2013 civic eco prem. oto.
    aracı aldığımdan itibaren beni rahatsız eden düşük devirlerde meydana gelen tekleme ile ilgili olarak rahatsızlığımı burda da bi ara belirtmiştim. bende bu konuyu honda servisine ilettim ve rahatsız olduğumu dile getirdim. teşekkürlerimi bir borç bildiğim servis genel müdürü aracımla hassasiyetle ilgilendi ve tüm lpg aksamını tesisat dahil değiştirdi. fakat sorun hala devam ettiğini görünce fabrikayı arayarak durumu izah etti.(bu süreç yaklaşık 2 ay önce başladı). fabrikada bir teknisyeni görevlendirerek dün itibari ile bulunduğum ile geldi(1.000 km). aracımı önceden anlaşmış olduğumuz saatte kendilerine bıraktım.(sabah 8). ve aracı tabiri caizse didik ettiler. saat 3 de servise giderek işleyişi görmek ve teknisyene aklımdaki soruları sormak üzere gittim. işleri saat 5 bitti. ama dediğim gibi aracın bakılmadık test edilmedik bir yeri kalmadı (içim rahatladı).. sonuç olarak teknisyenin açıklaması şu şekilde oldu. meydana gelen teklemenin(kendileri silkelenme v.s. başka bir isim verdiler) tamamen motorun bir özelliği olduğu ve bunu yapanında vtec olduğunu açıkladılar uzun uzadıya..bu olayın 2004 ten itibaren tüm civiclerde olduğunu, bu durumun benzinde de yaptığını lpg ye has olmadığını fakat benzinde hissedilmeyecek derecede olduğunu, manuel araçlarda daha dikkat çekici olduğunu(özellikle 1 den 2 geçiş aşamasında) belirttiler. bende bu durumu bana ispatlamaları için teste birliklte çıkmayı istedim ve araçla teste çıktık. araca bağlı bir laptop ile kendi programlarını açtılar.(araçta ne var ne yok en ince detayını dahil gösteriyor) ve vtecin devreye girip çıktığı sekmeye açtı. normal ve düşük devirlerde vtec devreye girdiği ve çıktığı an bilgisayarda beliren ikaz ışıkları ile araçta aynı anda tekleme meydana geldi. daha sonra motordan vtec aktif eden kabloyu çıkardık ve aynı yol aynı devirde devam ettik. araçta en ufak bir tekleme veya silkelenme meydana gelmedi. tekrar vtec kablosunu taktık ve yola benzinle devam ettik. evet silkelenme var. buda anlattığm gibi vtec in çalışma prensibinden kaynaklandığı, bunu engellemenin mümkün olmadığını, sadece ince ayar yaparak(konfor ayarı diyorlar) tekleme şiddetini düşürebildiklerini belirttiler ve yaptılar...şu an aracımda çok dikkatli olduğum zaman hissediyorum ama normal bir şartta kolay kolay hissedilmiyor. en sonunda canımı sıkan bu durumun bir sorun olmadığına (pratiktede uygulayarak) inandım. bu zor zaman zarfında bana faydası servisteki arkadaşlarla samimiyeti ilerletmem oldu.:)) herkes canı gönülden ilgilendiler.. eğer forumu takip ediyorlarsa da teşekkür ediyorum hepsine...
    benimle aynı sıkıntıları paylaşan arkadaşlarım için elde etmiş olduğum bilgi ve deneyimimi burda paylaşmak ihtiyacı hissettim. çünkü bu forumda çok şeyler öğrendim. belki birilerine bu yazdıklarım faydalı olur... iyi günler herkese...


    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



    01.03.2013 tarihi itibarı ile yeni kasa Honda Civic sahiplerinin listesi:

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Yeni katılımlar oldukça listeyi güncelleyeceğim.


    Bunlar da konuyu ilk açtığım 24.12. 2011 tarihinde yazdıklarım:

    Bilmemkaçıncı Honda Civic konusu ile merhaba arkadaşlar;

    Benim için çok önemli bir marka olan Honda'nın ülkemizde üretilen modeli yeni Civic sedan ile ilgili paylaşımlarımı bu başlıkta yapmaya çalışacağım.

    7 Ocak doğumgünümde bayiilerde olacağı tarafıma da e-posta ile duyurulan yeni Honda Civic için sayılı günler kaldı.

    Muhtemelen, ya da eskiden gittiğim bir Ustamın söylediği gibi muhtelemen bu tarihten daha önce araçları showroomda inceleme şansı olacak gibi.

    Bayiiden aldığım bilgilere göre yalıtımı iyileştirilmiş, donanımı biraz daha zenginleştirilmiş ve de yakıt tüketimi düşürülmüş bir Civic bizleri bekliyor.

    Tip olarak eskisini aratacak gibi dursa da gözlerimiz alıştıkça o kadar yadırganacağını düşünmüyorum.

    Fluence'a bile alışmadık mı?

    Gayet dolu bir konu olması dileğiyle en kısa sürede görüşmek üzere.

    Herkese selam.


    20.02.2012 GÜNCELLEME: Arkadaşlar takip kolaylığı olsun diye Honda Civic ile ilgili showroom ve test sürüşü izlenimlerimi tek bir mesajda topladım ve de bu ilk mesajıma ekliyorum.


    Yeni Honda Civic'i 24 Aralık 2011 tarihinde showroomlarda yerini alır almaz detaylı bir şekilde inceledim ve de doğumgünüm olan 7 Ocak'ta da test ettim.

    Önce incelemelerim, peşinden de test sürüşüm geliyor.

    Biraz uzun olacak gibi, hazırlıklı olun:

    İlk foto aracın içini gösteriyor.
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Aracın göstergeleri eskisini andırsa da geliştirilmiş:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Alttaki büyük gösterge grubu:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Üst gösterge grubu:

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz
    Derinlik efekti verilmiş.
    Ben beğendim.

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Arka koltukların arasından ön kısmın görünümü:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Genel olarak ön konsol görünümü:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Sağ taraftaki gösterge detaylı yol bilgisayarı verileri için.


    Recai ve diğer müzikseverler için müzik sistemi ve klima kontrollerinin olduğu göğüs kısmı.

    Alttaki tuşlar sadece elegance versiyonlarda olan koltuk ısıtma sisteminin tuşları.
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz


    Kapıların daha koyu renk olan üst kısmı yumuşak sayılabilecek bir malzemeyle kaplı.

    Onun alt kısmında, dışa doğru olan kısım da kumaş.

    Alttaki kısım sert plastik.
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz


    Sağ tarafta hız sabitleme, sol tarafta müzik sistemi ve iki tarafta da yol bilgisayarı kumandalarıyla direksiyon simidi:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Sol kapıdaki cam kontrolleri ve direksiyonun arkasında sol taraftaki kontroller:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz


    Direksiyondaki kontrolleri çekmeye çalıştım ama diğer fotolar kadar net çıkmamış:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz


    Bazı rakiplerin üst versiyonlarda anahtarsız giriş ve çalıştırmayı sundukları düşünülürse katlanabilir anahtarlıklar çok büyük bir yenilik olmasa gerek.

    Ama en azından ikisi birden katlanabilir.

    Bazı markaların ilk anahtarı böyle iken yedek anahtar sadece kapıyı açmaya yarıyor.

    Üzerinde kumanda düğmesi bile yok.

    Buna da şükür:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz


    Geri görüş kamerası:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz


    Aracın broşürünün fotosunu çektim.

    Tüm sayfalarının hem de.

    Dış kapak:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz


    Dış kapağın içi yani 2. sayfa:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Broşür 3. sayfa:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Broşür 2 ve 3. sayfalar birarada:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Broşür 4. sayfa:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Broşür 5. sayfa:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Broşür 4-5. sayfalar:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Broşür 6. sayfa:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Broşür 7. sayfa:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Broşür 6-7. sayfa birarada:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz


    Ve teknik özellikler ve donanımın olduğu son sayfa:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Arka fonu ve ışığın açısını değiştirip bir daha çektim.
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Arkada, bagaj kapağı tutamağının yanında geri görüş kamerası.
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Eski kasada 389 lt olan bagaj hacminin yeni kasada 440 lt olmasının en büyük gerekçesi:
    Artık tam boy stepne yok.
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Sol taraftan aracın içinin görünüşü:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Arka koltukların görünüşü:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Elegance donanımdaki sunroof:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Sadece elegance donanımda mevcut olan mercekli xenon farlar:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Mukayese açısından showroomda bulunan eski kasa Civic'in merceksiz xenon farlarını da çektim:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Lastikler eskilerinde olduğu gibi elegance ve premiumda 205/55/16:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Dream versiyonlarda 195/65/15 ebatta lastik mevcut.

    Her iki ebat da piyasada bolca bulunan ve en popüler lastik ebatlarından.


    Elegance versiyondaki çok kollu jantlar:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Gelelim aracın dıştan fotolarına:

    Kişileri kenara çekmeye çalıştım ama en güzel açıları yakalayamamışım aceleden.
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Araca devamlı inen binen olduğu için kapılar kapalı bir pozunu yakalamak cidden zordu:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Arka kısmının tasarımı ilk fotolardan çok daha güzel geldi bana.

    Özellikle de yandan:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Bazı otomobillerde, özellikle de Fransız otomobillerinde sileceklerin olduğu kısımda camın bittiği yer ile ile kaputun ucu arasındaki bölge açık oluyor ve de o kısımda zamanla biriken yapraklar bir süre sonra o kısımdaki su tahliyesini imkansız kılıp aracın içine su girmesine sebep oluyorlar.

    Civic'in bu kısmının da fotosunu çektim ve de gerçekten tıkanacak, su tahliyesini engelleyecek bir dizayn yok orada:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz


    Geri görüş kamerası olarak da işlev gören ekranı paylaşayım:

    Müzik sistemi ayarları da bu ekranda görünüyor:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Emniyet kemeri takmayan yolculara iyi gözle bakmayan araçlardan birisi de yeni Civic.
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Vites kolunun olduğu kısım ve altta D ve S konumları:

    Bardaklıklar da mevcut:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    USB bağlantısını kol dayama içine koymuşlar:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz


    Honda Civic'in yol ve lastik sesi yalıtımı ile ilgili birkaç şey eklemek istiyorum.

    Alttaki fotoda yeni Civic Bora Otomotiv önünde arka tekerlekler rampaya - platforma çıkmış olarak görülüyor:

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Aracı böyle görünce meraklanıyor insan tabii.

    Buyrun bu da alt taraftan görünüm:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz


    Fotodan da görüleceği üzere aracın alt tarafının olabildiğince kapalı olması dışında hiçbir yalıtım aktivitesi yapılmamış.

    Biraz daha ön kısımlar da aynı şekilde çıplak metal.
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Sonuç: Yeni Honda Civic Sedan araç almayı düşünüp de yalıtım konusunda endişeleri olanlar 200-300 TL civarı bir para ödeyerek aracın altından uygulanacak profesyonel bir pütür ya da Ziebert - 3M uygulamasıyla yol ve lastik sesi yalıtımını ciddi oranda iyileştirebilirler.

    Platformdaki Civic'in birkaç fotosu daha:

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Eğer maddi yönden ciddi sıkıntıya girmeyecekseniz sunroof ve başka kullanılışlı donanımların olduğu Elegance versiyonu tercih etmeye çalışın arkadaşlar.

    Fotodaki araç Premium.

    Gelelim bu araçla ilgili showroom izlenimlerime.

    Önce olumsuzlar:

    1. Aracın dış dizaynı ilk anda herkese hitap etmeyebilir.

    Önünü ya da arkasını çirkin bulanlar veya eski kasanın-kasaların çizgilerini daha başarılı bulanlar olabilir.

    Bu aracın yeni Hyundai Elantra kadar şık olmadığını düşünenler olacaktır benim gibi.

    Ama çeşitli konularda bahsi geçtiği üzere Elantrayı da beğenmeyen bir sürü forumdaş var.

    Yani tasarım işi biraz değişik bir olay.

    Tasarımcı değilim ve genelleme de yapılamaz ama çabuk kabul gören dizanylardan çabuk soğunulduğunu düşünüyorum.

    Bu aracın şu aşamada dış dizayn açısından beğenilmeyen taraflarının ilk makyajda yumuşatılıp elden geçirileceğine dair bir fikir var içimde.

    Amerikan versiyonuna göre gözümüze biraz daha iyi görünmesi de benzer birkaç dokunuşla yapılmış olsa gerek.


    2. Aracın iç dizaynı (da) ilk aşamada herkese hitap etmeyebilir.

    Özellikle de müzik sisteminin olduğu yerin köşeli görüntüsü olmamış gibi.


    Ama kurul forumdaşın paylaştığı altta bir kez daha bulabileceğiniz Amerikan versiyonundaki navigasyon ekranı, o kısmın çok da güzel olmasını sağlamış.

    Muhtemelen o kısma uygun bir ekran en kısa sürede opsiyon olarak satılacaktır.

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz


    3. Aracın iç mekan plastik kalitesi bazı Avrupalı rakiplerinin üst versiyonlarında gördüğümüz düzeyde değil.


    Ama Civic'in eski kasalarında bu kısımdan ses geldiğine dair bir şikayet hatırlamıyorum.

    Bununla ilgili şikayeti olanlar bu konuda birşeyler yazarlarsa öğrenmiş - hatırlamış oluruz.

    Bir de oturuş pozisyonu ve ön camın eğimli olmasıyla birlikte ciddi olarak önde kalan bu kısma uzanmak da ciddi bir efor gerektiriyor.

    Yani özellikle gögüste sert plastik olması kullanımda ciddi bir sıkıntı yaratmıyor.


    4. Araçta (en azından şimdilik) tek bir motor seçeneğinin olması, dizel seçeneğinin olmaması bazı kullanıcıları bu aracı almaktan caydırabilir.

    Ama bu durum çoğu alıcı için bir sorun olmayacaktır zira önceki mesajlarda konusu geçtiği için yazıyorum, Vw marka araçlarda dizelden sonra en çok talep gören motor, lpg uyumu sayesinde muhtemelen (ya da benim eski Usta'nın da dediği gibi muhtelemen atmosferik beslemeli 102'lik 8v Hitler motorudur.

    Özellikle ikinci elde altın değerinde bu motorlar.

    Tsi motorlar şüphesiz düşük devirlerde sunduğu yüksek güç ve tork ile devir çevirmeden performans isteyenlere daha uygun olacaktır ama bu motorlara lpg uygulaması hala sıkıntılı olduğu için ekonomi öncelikli araç tercihinde bulunanlara çok hitap etmedikleri de ortada.

    Tabii ki fazla yol yapmayanlar veya turbo benzinli bir motor arayanlar gidip tsi alırlar.

    Bu açıdan Hondadaki atmosferik motor lpg uyumu ve birkaç ay içinde uygulamaya geçecek olan garantili lpg ile bir dezavantaj değil avantaj gibi görünüyor.

    Ama muhtemelen seneye bu sıralar bu araçta dizel motor kullanılması gündemde olacağından işin rengi tamamen değişecektir.


    5. Aracın arka koltuklarının sırtlık kısmı güncel versiyondan daha kısa ve arka koltukların dolgu sertliği güncel versiyondan daha az geldi bana.

    Ciddi bir durum değil ama güncel versiyonun hem ön hem de arka koltuk konforu ciddi iyi.

    Mevcut Civic kullanıcılarından yeni Civic'i almayı düşünenler sonradan bu durumu dert edeceklerse bu konuya dikkat etsinler derim.


    6. Aracın donanımı eski kasadakinden daha iyi olsa da bazı rakiplerinde bazı veya üst donanımlarda görülen çeşitli donanımların eksikliği dikkat çekici:

    - Otomatik kararan ayna (eski kasada opsiyondu, bunda da opsiyon olacaktır herhalde);

    - Çift bölgeli klima;

    - Anahtarsız giriş ve çalıştırma;

    - Bluetooth bağlantısı;

    - Tek dokunuşta açılıp kapanan camlar bir tek sürücü tarafında mevcut; (Bu donanım bazen sıkıntılı olabiliyor zira camı çok az açmak isteyip de başaramadığım çok oldu.)

    - Arka koltuklar için havalandırma çıkışları; (Bazı C sınıfı araçlarda mevcut)

    - Navigasyon sistemi;

    - Beklemelerde yakıt tüketimi sağlayan stop-start sistemi;

    - Yanılıyor olabilirim ama sanki sunroof önceki kasadaki sunroof'a göre biraz küçük geldi gözüme.

    Anıl ve Recai'yi tekrardan göreve çağırıyorum.

    Şimdilik aklıma gelen olumsuzluk - eksiklikler bunlar.


    Sıradakiler bu araçla ilgili olumlu noktalar:


    1. VSA (ESP) tüm motor ve donanım seçeneklerinde standart.

    Hatta eski kasada da durum böyleydi.

    Hatta 3 yıla yakın bir süredir ülkemizde satılan City hariç tüm Honda modellerinin tüm motor ve donanım seçeneklerinde standart.

    Tüm motor seçenekleri deyince sanki 15 motor seçeneği varmış izlenimi çıkıyor ama olsun, yine de havalı duruyor.


    2. Eski kasada eleştirilen ve kasislerde aracın altını yere vurmakla sonuçlanan aracın yerden yüksekliğinin az olması bu kasayla birlikte biraz arttırılmış gibi duruyor.

    3. Önceki maddeyle bağlantılı olarak araç doluyken süspansiyonun yetersiz kalıp vurması da iyileştirilmiş gibi görünüyor.

    4. Araçta mevcut eko modu yakıt tüketimini biraz daha düşürecektir.

    5. Bagaj hacmi biraz büyüyerek yeterli sayılabilecek bir hacme ulaşmış. Tabii ki daha büyük bagaj hacimli sedanlar mevcut.

    6. Eski Civic sedanlarda olmayan çeşitli donanım kalemleri premium veya elegance donanımda eklenmiş.

    - Elektrikli katlanabilir yan aynalar;

    - Gündüz farları;

    - Mercekli xenon farlar;

    - Yokuş kalkış desteği;

    - USB bağlantısı;

    - Motion adaptive EPS - Harekete duyarlı elektrikli direksiyon sistemi;

    - Geri görüş kamerası;

    - Isıtmalı sürücü ve yolcu koltukları;

    - Far sensörü;

    - Yağmur sensörü;

    - Lastik basınç ikaz sistemi;

    - Sustalı kontak anahtarı (2 tane hem de)


    7. Garantili lpg uygulaması (3 vakte kadar).


    8. Fiyat fiyat fiyat!!!

    Bu donanımları bu fiyata sunan başka bir araç yok.

    Ya da üst donanımdakilerle aynı motora ve aynı güvenlik donanımına sahip yeni bir aracı 42.650 Tl'ye veren bir araç da yok bildiğim kadarıyla.

    Elegance otomatik 49.300 TL.

    Elegance düz ve premium otomatik 47.300;

    Premium düz 45.300;

    Dream otomatik 44.650;

    Dream düz 42.650.

    Unutmayınız bu fiyatlar lansman fiyatları ve bir süre sonra zam göreceği kesin.

    2012 Yeni Honda Civic Sedan Elegance A/T test sürüşü izlenimleri:

    Test aracı:
    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Yola çıkmadan önce yol bilgisayarını sıfırladım:

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Araç henüz 34 km’de idi.

    5. viteste 100’le giderken 2000 devir çeviriyor alet.

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Eski kasa Civic otomatik ile aynı.

    Hız sabitleme özelliğinde ayarlamış olduğunuz hızı ayrıca göstermesi güzel olmuş.

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Yolda giderken aracın 2 katmanlı gösterge panelinin direksiyon tarafından perdelendiğine yönelik eleştirilere ithafen :

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Altgeçitten geçerken ambiyans şöyle:

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Direksiyon yumuşak ve tutuşu ve sertliği güzel.

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Üzerindeki kullanılan deri benim Megane’ın nubuk gibi olan pütürlü direksiyonundan çok daha kaliteli duruyor.


    Direksiyonun sol tarafında göğüste bulunan yeşil renkli “eco” tuşuna basarak Eco modunu devreye aldığınızda aracın gaza tepkisini azalıyor.

    Klimanın şiddetini de azaltıyor.

    Bu sayede performanstan kısıp yakıt tüketimine ağırlık verebiliyormuşuz.

    Eko modu devredeyken ekranda ağaç sembolü çıkıyor.

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Eko modu devrede olsun ya da olmasın araçta gaza basışınıza göre sürati gösteren üst ekrandaki çizgiler yeşil ya da mavi oluyor.

    Gaza az basarsanız, yani motoru çok sıkıştırmazsanız ekrandaki çizgiler yeşil oluyor.

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz


    Diğer fotolarda da görebileceğiniz üzere gaza daha fazla basarsanız bu çizgiler mavi oluyor.

    Ekon düğmesine basınca yol bilgisayarı ekranında şu sembol görünüyor:

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Ekon modunu devre dışına alınca da şu sembol çıkıyor:

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Yol sesi yalımı eskiye göre iyileştirilmiş.

    Lastik yuvarlanma gürültüsü de eskiye göre iyileştirilmiş.

    Bu iyileştirme hala daha Avrupalı rakiplerinin düzeyinde olmasa da yine de kayda değer sayılır.

    Aracı pütürlü asfaltta deneme fırsatım olmadı maalesef.

    Aracın yalıtımı ile ilgili birkaç şey daha yazacağım ama muhtemelen bu gece ancak yetişir zira birazdan dışarı çıkacağım.


    Sinyal koluna dokununca 3 kez sinyal vermesi ve sinyal sesi güzel.

    Yol bilgisayarı çok güzel.

    Test süresince koltuk ısıtma hep açıktı ve yanlış hissetmediysem sadece minder kısmında değil, sırtlık kısmını da ısıtıyor.

    Lpg konusunu da konuştum:

    Mart başı gibi Bora’da garantili lpg uygulaması başlıyormuş.

    Sadece yetkili serviste takılan lpg kitleri aracın garantisini bozmuyormuş.

    Yani herhangi bir BRC servisinde taktırılanlar garanti dışı imiş.

    Ankaradaki diğer Honda bayii garantili lpg işine girmemiş.

    Sübap yağlama özellikli lpg kitleri için 2700 TL fiyat telaffuz edildi

    17.1 km süren test sürüşünde test başında sıfırladığım yol bilgisayarına göre Kepekli yokuştan çıkarken ortalama tüketim bir ara 9,5 litreye kadar çıksa da dönüşte yokuş aşağı olan güzergahın da etkisiyle sonunda 6.0 lt olarak gerçekleşti:

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    Kendi aracım Megane 3 dizel EDC’yi aynı güzergahta benzer şekilde kullansaydım tüketim 5,5 lt civarı çıkardı diye düşünüyorum.


    Test sürüşünden sonra çektiğim fotolarda ön kısmın genişliği:

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz


    Koltuk 1.78 boyuma göre ayarlı ama koltuğu normalden bir miktar daha geriye alıp kullanırım hep.

    Bu da düz zeminli arka kısım ve ön koltuk kendi kullanımıma göre ayarlıyken arka koltuk diz mesafesi:

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz


    Aç kollarını ben geldim pozu:

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz


    Eski kasa Civic’deki sunroof’a göre biraz daha küçülmüş ya da biraz daha geriye konmuş olduğunu düşündüğüm sunroof:

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 8 Eylül 2021; 23:49:59 >







  • Yanlış anımsamıyorsam 1 Ocak 2014'de bu konu 1000. sayfasına ulaşmıştı. Senede ortalama 500 sayfa dolusu (yaklaşık 30.000) mesaj atılıyordu. Bazen magazine kaçtığı konusunda eleştiriler alsa da çoğunlukla teknik bilgi ve belge içeren kullanıcılara oldukça yardımcı bilgiler veren mesajlar paylaşılıyordu. Popüler konular listesinin hep en üst sıralarında olduğundan konu çok ilgi görürdü.
    2014 yılında ise 279 sayfa (Yaklaşık 16.000 mesaj) konuşulmuş. Bunun içerisinde Attila Khan'ın içeriği sadece gülücük olan, sadece duvarın arkasına saklanan bu simge olan, tek kelimelik ve peş peşe sıralanmış tek kelimelik mesajlarından olan yüzlerce gereksizini çıkarırsak %50 den daha fazla popülaritesini kaybettiğini söyleyebiliriz. Oysa ki yeni makyajlı kasanın çıkması, modifiye ekipmanlarının ilk zamanlara göre daha da artması ve bunları araçlarına uygulayanların paylaşımları sayesinde daha da popüler bir hale geleceğini düşünebilirdik. Maalesef böyle olmadı ve ters bir etki gösterdi. Forum kullanıcıları bu konuda neler düşünür bilmem ama bununla ilgili bir kaç mesajı görünce kendi fikrimi de söylemek istedim. Ben Attila Khan'ın sayfalar dolusu gereksiz, sığ mesajlarından ve yönetimin de buna müsaade etmesinden dolayı artık foruma girmiyorum bile. Bu durumda olan bir çok kişinin de olduğunu biliyorum. Elbette herkes dilediği foruma yazmakla ilgili özgürdür yazdıklarına ve düşüncelerine de saygı duyarım. Ancak "ben gidip vw forumunu biraz karıştırayım, gidip octavia forumunu karıştırayım" zihniyetinde olan ve bunu burada açıkça ifade ederek amacını belli eden, arabasının sinyal kolunu bile aylar sonra keşfeden, cliosunu civicten üstün görebilen birine ve yazdıklarına saygı duyamıyorum.
    Söylediklerim tamamen kendimi bağlar, acizane görüşlerimi sunar, saygılar sunarım.
    Herkese iyi forumlar...
    SEVİYORUM HONDAYI.....

    Tüm eski ve yeni arkadaşlara merhabalar ve saygılar....

    2012 Mart ayında aldığım aracım 170 000 km.yi geçti...Aracım ECO değil, 140 000 km.sini LPG kullanarak geçti..Bir kere olsun LPG den kaynaklanan bir motor sorunum olmadı..( gerçi hiç sorun çıkmadı ) Bu durum bu forumun eski sayfalarında öne sürdüğüm ECO efsaneside sona erdirdi bana göre .. Honda Türkiye ye duyurulur.

    Arkadaşlar bu aracı aldığımda en önemli faktör arıza çıkarmayıp beni yolda bırakmaması olmuştu, şimdiye kadar bu görevini başarı ile tamamladığı gibi ilerisi içinde umut verdi....Daha önceki aracım Land Rover başımı bayağı ağrıtmıştı..

    40 binden sonra özel servise gitmeye başladım.. Reklam olmasın ismini vermiyorum..Diğer kıymetli ustalarada ayrıca selamlar..

    Honda ile 170 bin km. kullanırken neler oldu..özetleyelim. 2 ci el araç alacaklara kılavuz olur...

    1.Kapı içlerinde kol dayama plastiklerinin ince zar şeklinde mat gösteren kaplamaları soyuldu, garantiden yenilendi. Fakat yine soyuldu. Bende tamamen bu mat ince kaplamayı elimle biraz uğraşarak soydum, altından parlak siyah plastik çıktı ve hoşumda gitti böyle kullanıyorum..Döşemeci arkadaş 150 liraya deri kaplayalım çok güzel olur diyor..Bakalım..

    2.Bujilerin 100 binde değişmesi lazım fakat ustamın önerisi ile arıza yapmasını bekliyoruz hala arıza yapmadı..4 buji 300 lira..

    3. 80 binde ve 150 binde olmak üzere 2 kere sibop ayarı yapıldı..Usta motor sesini dinleyerek karar veriyor..80 lira..
    Ayar olmassa biraz benzin yakıyor..Çekişten düşüyormuş..Gerçi ben anlayamadım..

    4. Önler iyi ama arka amastitörler de az bir terleme var..Bu bakımda yenilemeyi düşünüyorum..

    5. 50 binde bir fren balataları yenilendi..Disklerin durumu iyi..

    6. Yağ değiştirme periyodunu ( uzmanlık alanım olduğu için) 15 bin de bire çıkardım..

    7. Motoru bir kere yıkattım...

    8.Arka tamponumun sol köşesine acemi sürücü aracını sürttü..Hasar yok ama tamponu boyattım..Başka bir hasarım oluşmadı..250
    lira..
    9. Direksiyon derisinde bir soyulma yok..Bazıları olduğunu söylüyor..Bence insan yapısıyla ilgili terleme, terin asit dercesi etkiliyor olabilir.

    10. Daha öce kullandığım 2002 Corolla aracımım koltuk sırt telleri 150 binde döşemeyi yırtmıştı..Honda da bu durum yok..

    11. Hiç bir şekilde yağ sızıntısı vb. yok..Aracın LPG İle 600 bin km.yi sorunsuz geçeceğine inancım arttı..

    Aklıma gelenler bunlar..Sorunsuz bir araç kullanmak isteyenler bence Honda dan şaşmamalı..Bir de Gösterge sistemine ailece aşık olduk Başka araçlarda bunu arıyoruz..Bazı modeller de çıkmaya başladı gerçi..

    Neyse kısaca genel özet yaptım..Tekrar saygılar...
    TAM İŞTE ONDAN BAHSEDİYORUZ ALIN TERİNİZLE KAZANDIОINIZ PARALARI SAHTEKARLARA KAPTIRMAYIN....TÜRKİYE DE 85 BİN SATAN SON BİR YILDA AVRUPA İNGİLTERE VE AMERİKA DA GİRİŞİ YASAKLANAN...SIFIR WW ALAN MOTORU 5000 BİNDE ARIZALANAN 5 BİN TURBO MASRAFI ÇIKARAN DIŞI SÜSLÜ İÇİ ALANI YAKAN...DSG MOTORU WW SATAMAYIP YİNE İÇİNİ SÜSLEYİP SKODA MASKESİYLE SATAN...TÜRKİYE DE DOОUŞ(TUVTÜRK ORTAОI) TARAFINDAN SATILAN VE HÜKÜMETİN KANATLARINDA OLAN GRUPTAN UZAK DURUN...JAPON GRUBUNDA TSUNAMİ KRİZİ SONRASI BİLE BÖYLE DOLAP ÇEVRİLMEDİ...EN SON 2012 CIVIC ARACIMI SAMSUN TERME YE BİR VETERİNER ARKADAŞA VERDİM PASSATININ TURBOSU ISINMASIN DİYE ARADA KENARA ÇEKİP SOОUMASINI BEKLİYORDUM SATTIM KURTULDUM DEDİ.......
    Hocam titreşim takozu diye geçiyor ismi. Basit bişey. 10 15 tl çifti. Internette satılıyor fakat boyut ölçüm yapamadım. Atikerden alıp geldi usta her lpg ustası bilir bunu dedi. Herhangi bir otogazcı da bulunur. Civic forum da paylaştık nereden alınabilir falan, uygulaması yoksa yükleyin bayağı faydalı hocam
    Benzinde hiç ses yok hocam, şimdi lpg de de benzin gibi oldu.

    https://www.civictr.com/showthread.php?t=9440



    Lpg de enjektör sesi çözümü



    Uygulama



    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tapatalk.civictrcom
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmtıl

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Elegance versiyondaki çok kollu jantlar:

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz

    hocam bu soruyuda cevaplarsanız...motor seçeneklerinde dizel var mı???


    Şimdilik yok arkadaşım.


    1.6 120 bg'lik dizel motor önce hb kasada gelecek:

    http://forum.donanimhaber.com/m_54189555/mpage_1/f_/key_//tm.htm

    Sedanlara dizel motorun gelmesi minimum 1 yılı bulur diye düşünüyorum.




  • Haluk abi ve paylaşan diğer arkadaşlar ellerinize sağlık.Eskisinden çok daha iyi.Arka tasarımı pek beğenilmese de ben çok beğeniyorum.Resmi değiştirilmese de yeni kasa sanırım zaten haluk abi eklemiş.Çok uygun.

    http://www.honda.com.tr/SeriesPrices.aspx?series=civic-sedan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    Haluk bey Fluence EDC satılıp bu alınır mı acaba ??? Bunun vitesi üzer mi beni ??
    P.tesi bende bir test sürüşüne gideyim .
    üzerine fazla fark vermem sanırım ama flu ile 7 lt yakan biri bununla 10 lt yi geçer herhalde ??

    Arkadaşım merhaba,


    Seni vites geçişleri ve sorunsuzluk anlamında üzmeyecek bir şanzıman varsa o da budur.


    Yılların teknolojisi.


    Denenmiş.


    Sorunsuz olduğu ispatlanmış.


    Alttaki konudaki Hondaların şanzımanları da o kadar km boyunca sıkıntı çıkartmamış.

    http://forum.donanimhaber.com/m_53345760/mpage_1/f_/key_//tm.htm

    Bu aracın seni üzecek tek tarafı senin aracına göre daha fazla olan yakıt tüketimi olacaktır.


    Evet, senin şartlarında minimum 10 lt yakar.


    Selamlar.




  • Arkadaşlar popüler konularda zirve yaptık:

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz


    http://forum.donanimhaber.com/trends.asp


    Arayı da açmışız:

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz


    Ciddi açmışız hem de:

    2012-15 Honda Civic Sedan İlk Mesajı Okuyunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 25 Aralık 2011; 11:51:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: remote control

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: remote control

    Çok beğendim lastik sesi almıyorsa Vw gibi çok kollu arka aksı varsa Vw almanın manası kalmaz.

    Lastik sesini bilmiyorum henüz test ettirmiyorlar ama arkada çok kollu dediğiniz çift salıncaklı (double wishbone) bağımsız süspansiyon var.


    O zaman Vw 'in işi zor avrupanın da tercih edeceği bir civic olmuş. Bilgiler için teşekkürler.

    Avrupada sedan kasayı satmazlar arkadaşım.

    En azından birkaç ülkede satılır sadece.


    Onlarda küçük sınıfta hb, büyük sınıfta da sw muteber.


    Sadece business ve executive sınıfta sedanlar tercih ediliyor.


    Yeni gelecek olan hb versiyonun ilk izlenimleri de bu sınıfta çok güçlü bir aday ve satış lideri olan Golf'e ciddi bir rakip olmayacağı yönünde.


    Belki yeni gelecek 1.6 dizel motorun düşük emisyon değerleri sayesinde şansını zorlayabilir.

    Fazla satılmaz ama sedanın da müşterisi var demek ki.

    http://www.mitsubishi-motors.de/explores.aspx?id=10226#/Intro




  • https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=48203731&p=1#48203731

    Mart 2011 satis rakamlari ve ozamana kadarki satislar. Civic jettayi neredeyse 2 ye katlamis. Keske simdiye kadarki rakamlari bulabilsek. Ama su haliyle bile civicin jettaya karsi en buyuk rakip oldugu belli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Bu araca mukemmel olmus diyen yok. İstesenzde istemesenizde bu arac jettaya gecen seferkinden daha disli bi rakip lpg + otomatik secenegiyle ve fiyatiyla disarisi farkli burasi farkli. Dunku showroomda insanlari gozlemledim. Ben bile temkinli yanasip iyi olmus bile diyemiyorken agzinin sulari akan bircok insan gordum.

    Bence yaniliyorsun anill jettaya siki rakip olmasi cok zor su haliyle civicin

    Ne haliyle zor cihan ? Jettada benzinli otomatik secenegi varmi? İnsanlar 70 bine c sinif dizele verip ekonomi yapmaz. Sen araci sevdigin icin o kadar para verdin ekonomiyle alakasi yok senin durumunun.

    Benzinli otomatik suanda yok ama 2012 de 1.4 tsi dsg gelicek diye biliyorum



    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=48203731&p=1#48203731

    bu marta kadar olan satış rakamları cihan. Civic 2 kat fazla satmış neredeyse jettadan. Bu yılın komple satış adetlerini bulamadım bulursam paylaşacağım mutlaka.

    Dikkatini çekerim biri DİZEL motoru olmayan bi araç. Diğeri piyasada her markanın sahip olmadığı dizel + otomatik kombinasyonuna sahip araçların satış rakamları karşılaştırılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Bu araca mukemmel olmus diyen yok. İstesenzde istemesenizde bu arac jettaya gecen seferkinden daha disli bi rakip lpg + otomatik secenegiyle ve fiyatiyla disarisi farkli burasi farkli. Dunku showroomda insanlari gozlemledim. Ben bile temkinli yanasip iyi olmus bile diyemiyorken agzinin sulari akan bircok insan gordum.

    Bence yaniliyorsun anill jettaya siki rakip olmasi cok zor su haliyle civicin

    Ne haliyle zor cihan ? Jettada benzinli otomatik secenegi varmi? İnsanlar 70 bine c sinif dizele verip ekonomi yapmaz. Sen araci sevdigin icin o kadar para verdin ekonomiyle alakasi yok senin durumunun.

    Benzinli otomatik suanda yok ama 2012 de 1.4 tsi dsg gelicek diye biliyorum



    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=48203731&p=1#48203731

    bu marta kadar olan satış rakamları cihan. Civic 2 kat fazla satmış neredeyse jettadan. Bu yılın komple satış adetlerini bulamadım bulursam paylaşacağım mutlaka.

    Dikkatini çekerim biri DİZEL motoru olmayan bi araç. Diğeri piyasada her markanın sahip olmadığı dizel + otomatik kombinasyonuna sahip araçların satış rakamları karşılaştırılıyor.

    Dizel jetta olsaydi dsg cok rahat bu yil 15.000 satardi

    1.2 tsi dsg olmadigi icin pek ragbet gormedi birde on yargi 1.2 tsi cekermi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Bu araca mukemmel olmus diyen yok. İstesenzde istemesenizde bu arac jettaya gecen seferkinden daha disli bi rakip lpg + otomatik secenegiyle ve fiyatiyla disarisi farkli burasi farkli. Dunku showroomda insanlari gozlemledim. Ben bile temkinli yanasip iyi olmus bile diyemiyorken agzinin sulari akan bircok insan gordum.

    Bence yaniliyorsun anill jettaya siki rakip olmasi cok zor su haliyle civicin

    Ne haliyle zor cihan ? Jettada benzinli otomatik secenegi varmi? İnsanlar 70 bine c sinif dizele verip ekonomi yapmaz. Sen araci sevdigin icin o kadar para verdin ekonomiyle alakasi yok senin durumunun.

    Benzinli otomatik suanda yok ama 2012 de 1.4 tsi dsg gelicek diye biliyorum



    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=48203731&p=1#48203731

    bu marta kadar olan satış rakamları cihan. Civic 2 kat fazla satmış neredeyse jettadan. Bu yılın komple satış adetlerini bulamadım bulursam paylaşacağım mutlaka.

    Dikkatini çekerim biri DİZEL motoru olmayan bi araç. Diğeri piyasada her markanın sahip olmadığı dizel + otomatik kombinasyonuna sahip araçların satış rakamları karşılaştırılıyor.

    Dizel jetta olsaydi dsg cok rahat bu yil 15.000 satardi

    1.2 tsi dsg olmadigi icin pek ragbet gormedi birde on yargi 1.2 tsi cekermi

    Sonuç = Civic jettaya denk araçtır ve jettanın rakibidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Bu araca mukemmel olmus diyen yok. İstesenzde istemesenizde bu arac jettaya gecen seferkinden daha disli bi rakip lpg + otomatik secenegiyle ve fiyatiyla disarisi farkli burasi farkli. Dunku showroomda insanlari gozlemledim. Ben bile temkinli yanasip iyi olmus bile diyemiyorken agzinin sulari akan bircok insan gordum.

    Bence yaniliyorsun anill jettaya siki rakip olmasi cok zor su haliyle civicin

    Ne haliyle zor cihan ? Jettada benzinli otomatik secenegi varmi? İnsanlar 70 bine c sinif dizele verip ekonomi yapmaz. Sen araci sevdigin icin o kadar para verdin ekonomiyle alakasi yok senin durumunun.

    Benzinli otomatik suanda yok ama 2012 de 1.4 tsi dsg gelicek diye biliyorum



    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=48203731&p=1#48203731

    bu marta kadar olan satış rakamları cihan. Civic 2 kat fazla satmış neredeyse jettadan. Bu yılın komple satış adetlerini bulamadım bulursam paylaşacağım mutlaka.

    Dikkatini çekerim biri DİZEL motoru olmayan bi araç. Diğeri piyasada her markanın sahip olmadığı dizel + otomatik kombinasyonuna sahip araçların satış rakamları karşılaştırılıyor.

    Dizel jetta olsaydi dsg cok rahat bu yil 15.000 satardi

    1.2 tsi dsg olmadigi icin pek ragbet gormedi birde on yargi 1.2 tsi cekermi

    Sonuç = Civic jettaya denk araçtır ve jettanın rakibidir.

    Anil yukarda allah sahit mu mesajimi tarafsiz yaziyorum ne altimdaki araba nede vw sempatimi isin icine koymuycam

    Ford honda reno resmen vw ve dogus otonun ekmegime yag suruyorlar
    Ben henuz cok ciddi soyluyorum jettaya rakip araba goremiyorum ne corolla ne fluance nede yeni civic
    İnan buna sadece dizel otomatik oldugu icin bile jetta alinir sadece aracin sadece dis goruntusu icin bile jetta alinir

    Abi resimleri aksam eve gidince koyucam civicin ic rasarimi hic hos olmamis abi jettaya soylemediginiz laf kalmadi bu civicin onu bildigin plastik ya teyp tamfelekat zaten arka diz mesafesi kesinlikle jettanin daha iyi ici daha genis

    Bu isler bir BRC lpg kiti taktirip garantiyi bizmamakla olmuyor bence
    Civice bindikten sonra arabamin kiymetini anladim ya sadece DSG ve yakit icin 20.000 tl verrim ben jettaya verdimde
    Bence tek iyi yani full olani sanruf dahil 49.000 tl olmasi 2000 tl de lpg verdinmi binersin bu arabaya
    Ama asla bur jetta olamaz
    Bunun dizel otomatigide olsa nerden baksan 60.000 tl olur o parada bu civice verilirmi orasi tartisilir
    Altini cizerek soyluyorum kotu araba degil sadece jettaya rakip degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Bu Civic'in farları bi-xenon değil; değil mi?

    Değil.

    Sadece kısalar xenon.

    O da elegance versiyonda sadece.


    Ama bu sınıfta bi-xenon kullanan var mı şu an hatırlayamadım.

    Belki en üst versiyonda ücreti mukabilinde opsiyondur.

    C sinifi araclarda standart yok abi

    Bildigim kadariyla fluanca 1000 tl ekstra aliniyor
    Jettada yok zaten


    Ozur dilerim.fluence Previlaj donanımda bixenon standarttır. Hakkını yemeyelim :-)

    Yiyelim yiyelim.


    vipmail123 arkadaşın da dediği gibi sadece kısaların xenon olduğu sistem mevcut sizin araçlarda:

    http://renault.com.tr/page.aspx?id=1207

    Selamlar.




  • Arkadaşlar yeni Civic Jetta dahil diğer tüm C sınıfı araçlarla karşılaştırılabilir ve bu sınıf bir araç alacakların doğal olarak yapacağı gibi karşılaştırılmalıdır da zaten.


    Civic modelinin en büyük tercih sebebi otomatik vitesinin konforlu ve sorunsuz olmasıdır muhtemelen.


    Çok ilgi ve bilgi alanıma girmeyen VW Jetta için otomatik vitesli bir versiyon almak istesek VW internet sitesine göre 3 alternatifimiz var:

    61.500 TL liste fiyatlı trendline.

    66.400 TL liste fiyatlı comfortline.

    69.900 TL liste fiyatlı highline.

    http://binekarac.vw.com.tr/fiyat-jetta.aspx


    Bu araçların üçü de dizel.

    Benzinli olarak 1.2 tsi ve 1.4 tsi motorlarda otomatik vites varsa bile fiyat vermemiş.

    Honda Civicle Jetta arasında şu an ciddi bir fiyat farkı var.

    Hız sabitleme isterseniz sadece highline versiyonda mevcut.

    Sunroof ise highline da bile opsiyonel herhalde.

    Dolayısıyla sınıf olarak iki araç da C sınıfı görünse de arada ciddi bir fiyat farkı mevcut.

    Jetta tercih edenler elbette hesaplarını yapmışlar ve de ona göre bir alım yapıyorlardır ve bize ancak saygı duyup hayırlı olsun demek düşer.

    Ama bu paralara neler alınmaz yahu demekten kendini alamıyor insan!!!


    Düz vitesli bir araç tercih edilecekse Jetta belki alternatif bir araç olabilir.

    Ama bu sefer de ESP'nin comfortline, hız sabitlemenin de highline donanımdan itibaren standart olduğunu hatırlamamız gerekiyor.


    Sunroof yine opsiyonel.

    (Güvenlik adına ESP, komfor adına da hız sabitleme ve sunroof benim önceliklerim olduğundan bu kriterleri yazdım. Eğer sizin öncelikleriniz farklıysa değerlendirmenizi ona göre yapınız.)


    Herkese araç tercihinde kolaylıklar dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Bu Civic'in farları bi-xenon değil; değil mi?

    Değil.

    Sadece kısalar xenon.

    O da elegance versiyonda sadece.


    Ama bu sınıfta bi-xenon kullanan var mı şu an hatırlayamadım.

    Belki en üst versiyonda ücreti mukabilinde opsiyondur.

    C sinifi araclarda standart yok abi

    Bildigim kadariyla fluanca 1000 tl ekstra aliniyor
    Jettada yok zaten


    Ozur dilerim.fluence Previlaj donanımda bixenon standarttır. Hakkını yemeyelim :-)

    Yiyelim yiyelim.


    vipmail123 arkadaşın da dediği gibi sadece kısaların xenon olduğu sistem mevcut sizin araçlarda:

    http://renault.com.tr/page.aspx?id=1207

    Selamlar.

    Aynen bi-xenon fluenceda degil meganeda var :) kompakt siniftada sadece eski kasadan beri 1.16 da opsiyon olarak suanda da sport astrada ops. Cosmoda standart ust donanim mazda 3 standart ve meganeda ops. Olarak mevcut .

    Haluk hocam siz incelediniz civici sizin dusunceniz nedir megane 3le karsilastirabilirmisiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Demin 2011 Honda'yı bir sürdüm soğuk havada bir başka oluyor kullanması çok zevkli.Fiyatı 4.000Tl Yakıtı şehir içinde tüm araçları geçerek 1,8lt/100km 2 kişiyi konforlu şekilde istediği yere götürüyor. Vergisi 42+42,sigorta 30,muayene 3. senede 70Tl. Yağ kapasitesi 0,7 lt. Bozulma riski yok kasiste yavaşlama yok,trafikte takılma yok en öne geçme var.Işıkta kalkışta en önde ancak 150Hp güçlü arabalar 100 metre sonra yakalıyor.

    http://forum.donanimhaber.com/m_47661088/mpage_1/f_/key_//tm.htm#54649702

    50.000'e alınan motosikletin performansı 4 tekerde 1000Hp'e denk gelir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: remote control

    Demin 2011 Honda'yı bir sürdüm soğuk havada bir başka oluyor kullanması çok zevkli.Fiyatı 4.000Tl Yakıtı şehir içinde tüm araçları geçerek 1,8lt/100km 2 kişiyi konforlu şekilde istediği yere götürüyor. Vergisi 42+42,sigorta 30,muayene 3. senede 70Tl. Yağ kapasitesi 0,7 lt. Bozulma riski yok kasiste yavaşlama yok,trafikte takılma yok en öne geçme var.Işıkta kalkışta en önde ancak 150Hp güçlü arabalar 100 metre sonra yakalıyor.

    http://forum.donanimhaber.com/m_47661088/mpage_1/f_/key_//tm.htm#54649702

    50.000'e alınan motosikletin performansı 4 tekerde 1000Hp'e denk gelir.

    Bilmez miyim arkadaşım:

    http://forum.donanimhaber.com/m_53701112/mpage_1/f_/key_//tm.htm




  • yeni civic'in amerikada makyaj göreceğine dair bir haber var..

    http://www.worldcarfans.com/111122139189/honda-civic-set-for-early-facelift-in-2012
  • Arkadaşlar yeni gelecek olan Civic Hb için de ayrı bir konu açtım:


    http://forum.donanimhaber.com/m_55989556/mpage_1/f_/key_//tm.htm#55989710


    Civic hb ile ilgili paylaşımlarımı o başlıkta yapmaya çalışacağım.


    İlgilenenlerin dikkatine.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BLacKeLDiaBLo

    Arkadaşlar okudum ama gözümden kaçtı sanırım...

    Yeni Honda Civic HB modelinde Dizel versiyonunun TR'ye geleceği kesin değil. Öyle bir beklenti var değil mi?

    Peki diyelim ki geldi; 1.6 motorla geleceği de sadece bir beklenti sanırım...Çünkü bugün Honda'nın İngiltere ve Almanya websiteleri incelendiğinde, dizel motor için sadece 2.2 i-DTEC seçeneği görülmekte... Almanya başlangıç fiyatı 21950 € imiş. Bu da TR'de yaklaşık 55000 TL'ye denk gelmekte(ÖTV HARİÇ)!!!

    Fazla hayal kuruyoruz gibime geliyor!!!

    Düzeltme:imla...

    http://www.honda.com.tr/haberler_detay.aspx?id=a4cfba72-113d-4e90-9315-ad0991f48347

    Honda Yeni 1.6 Dizel Motorun Müjdesini Tokyo Motorshow’da Verdi

    Tokyo Motorshow’un açılışı sırasında Honda standında gerçekleştirilen basın toplantısında konuşan, Honda Motor Company CEO’su Takanobu Ito, Honda’nın tüm araçları için geliştirmeye başladığı yeni motorlarının müjdesini verdi. Ito, ‘Earth Dreams Technology’ adı verilen yeni motorların Honda sevenlerin beklediği performansı, düşük emisyon değerleriyle sunacağını ve tüm Honda modellerinde kullanılacağının bilgisini verdi.

    Yeni 1.6 dizel sınıfının lideri olacak

    Honda’nın ‘Earth Dreams Technology’ adı verilen yeni motor serisinin ilk ürünü, Avrupa ve Türkiye pazarı için oldukça büyük bir öneme sahip olan 1.6 dizel motor olacak. Önümüzdeki yıl satışa sunulacak olan motorun, teknik özellikleri ile sınıfının en ekonomik ve en performanslı dizel motoru olacağı öngörülüyor.

    Kendi sınıfındaki motorlar arasında en hafif yapıya sahip olan yeni 1.596cc’lik dizel motor, 4000rpm’de 120 beygir güç üretirken 100g/km’lik CO2 emisyonu ile de performans ile çevrecilik arasında çok iyi bir denge sağlıyor. Ayrıca 2000rpm’de 300Nm tork değeri ile de tüm Honda modellerine mükemmel bir kullanışlılık sağlamış oluyor. Öncelikle Civic HB modeli ile piyasaya çıkacak olan yeni dizel motor, 2012’den itibaren Honda modellerinde yerini almaya başlayacak.

    Testler sonucunda performansı ve sessizliğiyle büyük beğeni toplayan yeni 1.6 dizel motor, özellikle alt devirlerde sunduğu yüksek tork değerleriyle sürücülere daha rahat ve konforlu bir sürüş imkanı sunuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozcanpht -- 27 Aralık 2011; 0:25:52 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.