Şimdi Ara

1.4 Tsi ile 2.0 Tdi arasında kalanlar mutlaka okusun. Sonuç: Kesinlikle 1.4 Tsi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
0
Favori
15.543
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.4 Tsi motor ile 2.0 Tdi motoru karşılaştırmak maksadıyla Passat Highline modelini seçtim.

    http://binekarac.vw.com.tr/fiyat-passat.aspx

    Yeni Passat 1.4 TSI 122 PS BlueMotion Technology Tiptr. DSG Highline 84.900,00
    Yeni Passat 2.0 TDI 140 PS BlueMotion Technology Tiptr. DSG Highline 114.000,00

    Görmüş olduğunuz gibi 2 araç arasında 29.100 TL fiyat farkı var. Düz hesapla 30.000 TL diyelim.

    Benzin: 4.30 TL >>> 1 Depo benzin = 4.30 x 70 Litre = 301 TL
    Mazot: 3.85 TL >>> 1 Depo mazot = 3.85 X 70 Litre = 269.50 TL

    1 Depodaki fark = 32.5 TL

    Aracını 3 yıl kullanıp satacak bir insan için faiz kaybı;

    30 bin TL ye ayda 200 TL faiz veren bankalar için 200 X 12 X 3 = 7.200 TL sadece faiz kaybımız oluyor.

    Aracını 3 yıl kullanıp satacak bir insan için MTV kaybı;

    1.4 motorun yıllık vergisi düz hesapla 700 TL
    2.0 motorun yıllık vergisine de düz hesapla 1.900 TL diyelim.

    Aradaki fark 1 yıl için 1.200 TL

    3 yılın sonunda MTV den kaybedeceğimiz fark ise 3.600 TL

    Aracını 3 yıl kullanıp satacak bir insan için sadece faiz ve MTV kaybı;
    7.200 TL + 3.600 TL = 10.800 TL

    Aracını 3 yıl kullanıp satacak bir insan için bakım masrafları kaybı;

    Tsi motor 15.000 km de bir bakıma girerken Tdi motor 10.000 km de bir bakıma girmektedir.

    Aracını 3 yıl kullanıp satacak bir insan için 2. el kaybı kaybı;

    1.4 Tsi motorunun kaybettireceği zarar x liraysa 2.0 Tdi motorun kaybettireceği zarar 2x lira kadardır.

    Örneğin;

    1.4 Tsi Highline Dsg aracını 85 bin liraya alan bir kişi aracını 80 Bin TL'ye satabilmekteyken,
    2.0 Tdi Highline Dsg aracını 115 bin liraya alan bir kişi aracını 105 Bin TL'ye satabilmektedir.

    Aracını 3 yıl kullanıp satacak bir insan için genel kayıp;
    Sadece aradaki farkın 3 yıl boyunca getireceği faiz ile aradaki MTV farkının toplamı 7.200 TL + 3.600 TL = 10.800 TL'dir. Yukarıda saymış olduğum bakım masrafları farkı ve 2. eldeki fiyat düşüşü farkını da işin içine katarsak en iyimser ihtimalle 15.000 TL bir kayıp vardır.

    Evet arkadaşlar yanlış duymadınız. Eğer aynı kilometreyi yapacaksanız 2.0 Tdi motor sizi 1.4 Tsi motora göre 3 yıl içinde 15.000 TL zarar ettirir.

    Şimdi diyeceksiniz ki; "2.0 Tdi alan adam zaten çok kilometre yapar."

    İşte böyle düşüneceğinizi bildiğim için ilk mesajımda 2 depo arasındaki yakıt farkını yazdım.

    2.0 Tdi motor size 36 ayda 15.000 TL zarar ettirmektedir. Bu da ayda 15.000/36 = 416 TL zarar demektir.

    Her iki aracın da fabrika verilerinden yola çıkarak;

    http://binekarac.vw.com.tr/yeni-passat-teknik-bilgi.aspx

    1.4 Tsi motor 100 Km'de ortalama 6.0 LT
    2.0 Tdi motor 100 Km'de ortalama 5.2 LT yakıt yakmaktadır.

    (Bunlar tabii ki yalan veriler. Burası Almanya yolu olmadığı için bizdeki veriler çok daha yüksektir. Ama bu önemli değil. Sonuçta 2 araç için de aynı koşullar geçerli.)

    1.4 Tsi motor için 70 LT / 6.0 LT X 100 km = 1.166 Km bir depo ile
    2.0 Tdi motor için ise 70 LT / 5.2 LT X 100 km = 1.346 km bir depo ile

    Tekrar tekrar söylüyorum: Bu veriler Türkiye şartlarında hemen hemen imkânsız verilerdir. O yüzden lütfen "Fabrika verileri hatalı." gibi sözler söylemeyiniz. Ben de biliyorum bu tüketim değerlerin 12 - 14 Litreleri bulabildiğini. Ama iki araç arasında kıyaslama yapacağımız için iki aracın da fabrika verilerinden yararlanmak objektif bir değerlendirmeyi bozmayacaktır.

    Bu hesapla gidersek 1.4 Tsi kullanan birisi 2.0 Tdi kullanan birisine göre her depoda 32 TL daha fazla ödediği hâlde, her depoda 1.346 - 1.166 = 180 km daha az gidecektir. (Hadi 2.0 Tdi motor üzülmesin diye bu hesaba düz hesap yapalım ve 200 km diyelim.)

    1.346 Km'yi 200 Km'ye bölersek 6.73 kat eder. Hadi 2.0 Tdi motorun güzel hatrına bu sayıyı 7 ye yuvarlayalım

    Bu da demek oluyor ki her 7 depoda 1 depo daha fark edecektir. Yani 1.4 Tsi ile 2.0 Tdi depolarını 7 kere fullediğimiz zaman, aslında 8 depo farkı vermiş olacağız. Yani her iki aracın da deposunu 7 kere doldurduğumuzda 7 X 32 TL = 224 TL akaryakıt farkı değil de 8 X 32 TL = 256 TL akaryakıt farkı ödemiş oluruz.

    Bu da mesajımın en başında, 1 depo ile yapılan km farkını saymayarak yapmış olduğumuz her depoda 32 TL hesabını, 256/7 = 36.5 TL ye çıkartmaktadır.

    ÖZETLE;

    1.4 Tsi motor ile 2.0 Tdi motor 1 depo ile aynı kilometreyi yapmıyor. Ve depo başı 32 Tl fark ediyor.

    Ama biz aynı kilometreyi yapıyormuş gibi hesaplayarak her depodaki farkı 36.5 TL ye çıkarttık.

    (Değişen hiçbir şey olmadı. Sadece "Eeee kardeşim mazotla daha çok yol yaparsın ama." sözlerini ortadan kaldırmış olduk. Bu farkı hesaplamadan yaptığımız depo farkı 32 TL iken bu farkı hesaplayarak yaptığımız depo farkı 36.5 TL oldu.)

    2.0 Tdi motora son bir kıyak daha yapıyorum ve aradaki farkı yine 2.0 Tdi motorun lehine yuvarlayarak depo başı 40 TL fark diyorum.

    !!! NETİCE !!!

    2.0 Tdi motorun 1.4 Tsi motora göre bize aylık zararı 416 TL idi.

    Bu aylık zararı çıkartmak için 2.0 Tdi motor kullanan bir adamın her ay 416 TL / 40 TL = 10.4 yani en az 11 depo fullemesi gerekir.

    Evet arkadaşlar yanlış duymadınız. 1.4 Tsi yerine 2.0 Tdi motor aldıysanız bu arabanın size zarar ettirmemesi için her ay en az 11 litre depo doldurmanız gerekmektedir. Dikkat ederseniz sadece zarar ettirmemesi için diyorum. Bu arabanın size kar ettirmesi için ise her ay 12 depo ve daha fazla doldurmanız gerekmektedir. Bu da imkânsız olmasa da çok zordur. Ayrıca bu hesaplar tamamen 2.0 Tdi motorun lehine yönelik hesaplardır.

    İnanın 11 depo bana da çok fazla geldi arkadaşlar. Ama hesapta bir yanlışlık yok.

    Hatta tekrar söyleyim.

    Ayda 11 depo bana da çok aşırı fazla geldi ama hesapta hiçbir yanlışlık yok. İsteyen hesaplasın.

    Sonuç olarak 1.4 Tsi mı yoksa 2.0 Tdi mı ikileminde kalan arkadaşlar artık 1.4 Tsi alırlar umarım.

    1.4 Tsi motorun 2.0 Tdi motorun performansına çok yakın olduğu herkes tarafından biliniyor sonuçta.

    Kimse aradaki fiyat farkının banka faizini hesaplamadığı için 2.0 Tdi motoru daha avantajlı sanıyor bir çok kişi.

    Yok "Ben ayda 12 depo dolduruyorum." diyenler varsa 2.0 Tdi alsınlar.

    İyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkcu -- 17 Aralık 2011; 0:13:06 >







  • Öncelikle merhabalar,

    Şahsi fikrim yanlış bir düşünce

    Neden;

    1. 1.4 TSI ile 2.0 TDI kıyaslanmaz her şekilde 2.0 TDI üstün bir araçtır. (Belki Türkiye'ye 1.6 TDI DSG gelirse onunla kıyaslama yapılabilir.)

    2. Senin mantıkla gidersek nefes almak bile zarar araç almaya gerek yok o zaman :) parayı dırek faize at 3 yıl sorna 115 bn TL olur 3 yıl kullanıp satarsan bu aracı edeceği en fazla 60 bn TL yani kısaca 55 bn TL zarar edersin.

    3. Öyle bir anlatmısınki sanki iki aracında 2. elini satarken aynı fiyattan satılıyor gibi yazmışsın. Araçı sattığın zamanda ilk başda verdiğin farkı alıyorsun.

    4. Benimde 2.0 TDI DSG var 100 km de şehir içi 7 lt. yakıyor 1.4 TSI DSG 12 lt yakıyor :) hesaplamanda yanlış

    5. Belki ben 3 Yıl değil 5 yıl kullanıcam :)

    Tek kaybın MTV oluyor oda zaten dizel ile benzin arasındaki fiyat farkı fazlasıyla kapatıyor.

    Sonuç : 1 ayda 3 depo üzeri yapıcaksınız TDI alın Yok 3 depo yetiyor bana diyorsan TSI alın

    (Öyle ayda 12 depo abartmayalım lütfen)

    İyi Günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GaMeQWeR -- 17 Aralık 2011; 0:54:45 >




  • Güzel ve ayrıntılı bir hespalama olmuş. Emek vermişsiniz, ellerinize sağlık.

    1.4 TSI 122 HP motorlu PASSAT alan ilk kullanıcılardan birisi de benim. Ocak 2008'de almıştım aracımı, 45 ay kullandıktan sonda da 1 ay önce sattım. 1 depo ile 1400 km yapabilirsin... uzun yolda tabi. Cruise Control açıkken ve 90-100 km/h sabit hızda. Çok sakin ve test yapıyormuş gibi gidersen bu mümkün. 1 depoyla uzun yolda 1400 km yapan 1.6 FSI motorlu PASSAT sahibi arkadaşımız da oldu bu arada. Şehiriçinde kullanırsanız 70 litrelik 1 depoyla 770-820 km arasında yol gidebilirsiniz. Tamamen kullanım tarzınızla ilgili. Ancak şunu unutmamak ki benzinli motorlar ne yazık ki şehiriçi dur kalk trafiğinde her zaman çok daha fazla yakar, bilhassa da fabrika verisinden çok daha fazla.

    2 Ay önce 1.6 TDI aldım. Torku daha yüksek ama gücü daha düşük bir motor. İlk depomla 1000 km yaptım, şu anda depo yarının altında ve 600'den fazla km yol katetmişim. Sattığımdan değişik bir araç aldım, sadece markası ve model adı aynı dedirtecek kadar farklı bir araç. Dizele de alıştım. Devirli kullanınca, motor freni, boşta gitme gibi unsurları adapte edince dizelle de mutlu olmanın yollarının var olduğunu 25 yıl benzinli kullanan birisi olarak söyleyebilirim.

    Asla 2.0 TDI motorlu bir PASSAT almazdım, motorundan dolayı değil, vergisinden ve fiyatından dolayı. Bu karşılaştırmayı da 1.4 TSI ve 2.0 TDI arasında değil de 1.4 TSI ve 1.6 TDI arasında da yapabilirdiniz. Forumda 2.0 TDI motorlu PASSAT alacak olanların sayısı eminim ki çok çok az, hiç yoksa dahi.

    Selamlar,

    Taner Göde




  • Ben hayır diyorum. 2.0 dizelle 1.4 tsi arasında şehir içi en az 3-4 litre fark olur. Faiz olayına girmende çok mantıksız yinede teşekkürler paylaştığın için
  • Bana yanlış gelmedi üstüne bir de ileride eşitlenmesine kesin gözuyle bakılıyor fiyatların bir arıza çıkarsa dizel düşünemiyorum bile ama benzinli de oyle çok buyuk sorun oluşturmaz
  • Ekonomik açıdan doğru da peki performans?Bana sorarsanız Passat'a, Passat'ı da geçtim premium olmayan bir D segmenti araca 114 bin lira vermek baştan zararın daniskası zaten.

    Bir de ayda 200 liradan 3 yıllık faiz nasıl 10 bin TL ediyor onu anlamadım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.

    Ekonomik açıdan doğru da peki performans?Bana sorarsanız Passat'a, Passat'ı da geçtim premium olmayan bir D segmenti araca 114 bin lira vermek baştan zararın daniskası zaten.

    Bir de ayda 200 liradan 3 yıllık faiz nasıl 10 bin TL ediyor onu anlamadım?




    Hatırlatmanız çok iyi oldu. Düzelttim yazıyı
  • Oldukça ayrıntılı bir yazı olmuş emeğin için Teşekkürler. Malesef 2.0 TDİ Passat bence passat için en mükemmel motor. Yalnız Doğuş otonun aç gözlülüğü ile bizim Mantık dışı vergi sistemimiz eklenince bu güzelim motor Ülkemizde mantıksız bir seçim haline geliyor.
  • Tsı fiyat performans olarak daha üstün ama 2 lt dizel 2 lt dizeldir.
    Surekli uzun yol seyahat eden biri dusuk hacımli tsı dan istediği verimi, ekonomiyi ve performansı alamayacaktır.
    Aracı kendi kişisel aile ihtiyacı için kullanan birisi icin ise gereksiz pahalı
    Otomatik olacaksa illaki tsı daha mantıklı ama 1.4 motora o paraları vermek bana biraz psikolojik acıdan ters geliyor :)
  • BIKTIK artık..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 17 Aralık 2011; 0:45:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.

    ... Bana sorarsanız Passat'a, Passat'ı da geçtim premium olmayan bir D segmenti araca 114 bin lira vermek baştan zararın daniskası zaten.


    Evet bence de öncelikle bu hususu tartışmak lazım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: airbrq_23

    Ben hayır diyorum. 2.0 dizelle 1.4 tsi arasında şehir içi en az 3-4 litre fark olur. Faiz olayına girmende çok mantıksız yinede teşekkürler paylaştığın için

    Niye mantiksiz olsun ki. Eger uzun bir sureyi dusunerek hesap yapiyorsan ki burada 3 yil paranin degeri degisir. Yani su andaki 7 bin ile 3 yil sonra ki 7 bin ayni olmaz. bunu da faiz hesaplayarak denkleme katarsin.
  • Hesap guzel ama neden depo hesabina girdigini anlayamadim bunun yerien direk KM den gitsen daha iyi olurdu.

    Hesabin elestirilebilecek 2 yonu var bence
    1. Yanlis da anlamis olabilirim ama galiba Dizel sahibinin daha cok yol yaptigini varsaymissin. Sonucta ikisinin ayni km yaptigini varsayip hesap yapmak lazim ki gercek kari zarari gorelim.

    2. satarken ki zarar 15 bin TL demissin. Bu da demektir ki TSI 70bine gidiyor, dizel 85 bine gidiyor. Ki TSI lar ikinci elde pek tutulmuyor LPG uyumsuz oldugu icin bildigim kadariyla.

    Bir de tabi aslinda karislastirmayi 1.6 dizel 1.4 TSI yapmak lazim bence. Gercekten ekonomi isteyen 2.0 dizel yerine 1.6 dizel tercih eder. 2.0 dizeli ekstra guc isteyen adam tercih eder diyecem ama yani guc isteyen de benzinli alsin dizele ne gerek var. Zaten Turkiye sartlarinda 2.0 dizelin gereksiz oldugu hesap yapmadan az cok belli.
  • Harbiden yazık günah.Millette kâr yaptığını sanıyor.Birde aracı krediyle alanlar varki onların durumu daha da vahim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Hesap guzel ama neden depo hesabina girdigini anlayamadim bunun yerien direk KM den gitsen daha iyi olurdu.

    Hesabin elestirilebilecek 2 yonu var bence
    1. Yanlis da anlamis olabilirim ama galiba Dizel sahibinin daha cok yol yaptigini varsaymissin. Sonucta ikisinin ayni km yaptigini varsayip hesap yapmak lazim ki gercek kari zarari gorelim.

    2. satarken ki zarar 15 bin TL demissin. Bu da demektir ki TSI 70bine gidiyor, dizel 85 bine gidiyor. Ki TSI lar ikinci elde pek tutulmuyor LPG uyumsuz oldugu icin bildigim kadariyla.

    Bir de tabi aslinda karislastirmayi 1.6 dizel 1.4 TSI yapmak lazim bence. Gercekten ekonomi isteyen 2.0 dizel yerine 1.6 dizel tercih eder. 2.0 dizeli ekstra guc isteyen adam tercih eder diyecem ama yani guc isteyen de benzinli alsin dizele ne gerek var. Zaten Turkiye sartlarinda 2.0 dizelin gereksiz oldugu hesap yapmadan az cok belli.

    Yok hocam siz yanlış anlamışsınız.

    Ben dizel araç sahibinin daha çok kilometre yapmasını hesaplayarak yapmadım. Dizelin fiyatı ve yaptığı km ile benzinin fiyatı ve yaptığı km arasındaki farkı çok doğru bir orantıyla eşitledim. Eşitledim ki hesaplar tamamen aynı koşullarda yapılmış olsun. Bu eşitlemeyi yaparken de; eşitleme olmadan önce depo başı fiyat farkı olan 32 TL'yi 36.50 TL'ye çıkartmış olduk.

    Diğer eleştrinde ise ben satarkenki 15 bin TL zararı aracın ilk aldığımız günden sattığımız günkü fiyat farkı olarak söylemedim. Yani 85 e aldığınız aracı 70 e satarsınız demedim kesinlikle. Benim söylemek istediğim şey, 1.4 tsi yerine 2.0 tdi alan adam 3 yıl sonunda sadece yakıttan çıkartabileceği 15 bin TL zarar eder. Yani bu adam ayda 12 depo doldurmalıdır ki 3 yıl sonunda her depodaki farkın toplamı 15 bin TL olsun.

    Eleştrilerinin ikisinde de yanlış anlamışsın




  • 114 bin liraya passat alanın bu kadar detayli bir hesap yapmasına gerek yok bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Operation Research" dersi tarzında bir modelleme gördüm resmen ellerinize sağlık
  • Ben de uzun zamandan beri aynı şeyi düşünüyorum; 2 litre dizel Passat almakta çok büyük mantık hatası var.

    Yukarıda bazı arkadaşlar da 1.4 TSI'nın 1.6 dizel ile karşılaştırılması gerektiğini söylemişler. Onla arasındaki fiyat farkı da 8.400TL, onu da kapatmak inanılmaz zor. Resmen arabada yatıp kalkmak gerekiyor o parayı amorti edebilmek için.
    Keşke bir önceki nesildeki 1.4 TSI 150hp'yi getirseler, o zaman dizel almak iyice anlamsız olur.
  • Arkadaşlar işte bazı arkadaşlar diyorlar ki; "Satarken de pahalı satacaksın. Neden yakıt fiyatıyla amorti etmeye çalışıyorsun ki?" Evet aynen böyle diyorlar. Ama işte burada da faiz hesabımız devreye giriyor. Aradaki fiyat farkını araca bindiğimiz süre boyunca bankaya faize koyarsak o fark nasıl kapanacak peki? Elbette ki binerek. Arkadaşların da dediği gibi avantajlı olması için gerçekten tuvalete bile arabayla gitmek gerekiyor yani o derece işte anlayın.
  • sasirtici.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.