Şimdi Ara

Ford Focus C-Max (430. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
9.710
Cevap
28
Favori
855.232
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 428429430431432
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tissot

    sociolog özür
    aracını fark etmemişim.
    sanırım aracın 90 hp.
    scenic ile a cmax performans olarak farklı kategorideler.


    Dediğim gibi fiesta 1.6 tdci 90 hp kullanıyorum bu araçla en sevdiğim yönü rampa çıkmak dolu boş farketmiyor

    c-max te de aynı motorun 100 hp olanı kullanılıyor galiba?yoksa iki aracın motorları farklı mıdır?

    ben max tork 240 nm biliyorum c-maxte..
  • C MAX TDCİ 1.6 LT VE 80 KW/109 HP MAX TORK 240 NM OVERBOOST İLE 260 NM
    BU TORK BENZİNLİ ATMOSFERİK ÇOĞU 2.5 LT LİK ARAÇTAN FAZLA.
    1.4 TSİ 140 HP VW LERDE BİLE 240 NM. TABİ ONLARIN ALT DEVİRLERİ C MAX DAN İYİ
    AMAAAAAA. . . . TÜKETİM DEĞERLERİ MAX KULLANIMDA ANLIK OLARAK 40 LT LERE DEK VURUYOR.
    C MAXDA BU YOK. MAX ANLIK OLARAK 14 LT, MAX KULLANIMDA 9 LT/100 LM. TSİ DE İSE 15 LT /100 KM.

    İŞTE DİZELİN GİZLİ GÜCÜ DE BU TÜKETİM BAŞARISI.

    TEK İSTİSNA : 2. EL SORUNLU BİR MOTOR OLMASI DURUMUDUR Kİ BUNA DİKKAT EDİN
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sociolog


    quote:

    Orijinalden alıntı: tissot

    sociolog özür
    aracını fark etmemişim.
    sanırım aracın 90 hp.
    scenic ile a cmax performans olarak farklı kategorideler.


    Dediğim gibi fiesta 1.6 tdci 90 hp kullanıyorum bu araçla en sevdiğim yönü rampa çıkmak dolu boş farketmiyor

    c-max te de aynı motorun 100 hp olanı kullanılıyor galiba?yoksa iki aracın motorları farklı mıdır?

    ben max tork 240 nm biliyorum c-maxte..



    Bu 90 BG TDCİ motor C maxtada kullanılıyor hattâ 2.0 TDCİ'li C max bile var ama Türkiyede pazarlanmıyor.
    Benim bildiğim kadarı ile motor aynı motor ama HD pompada (Hochdruckpumpe) faklılıklar var.




  • OVERBOOST uygulamasım sağlıklı oluyor mu?illa gerek var mıdır? 240 nm bence yeterli gibi..

    bildiğim kadarı ile 90 hp lik fiesta da 185 nm tork üretiyor..

    ayrıca 2.0 tdci c-max ilanı vardı nette görmüştüm bayağı kaldı ama daha sonra satıldı sayılı miktarda var anlaşılan onun torku max 320 nm olabilir

    dediğiniz gibi 2.el düşündüğüm için temiz bir motor bulmak kolay değil hayırlısı daha zamanım çok..

    teşekkürler
  • Hayır değil.
    Güncel dizellerde 1.6 lt torku 300 nm ye ulaştı. 240 ideal.260 nm overboost anlık tork. tam gaz kullanımda 15 sn süre ile 1750-3500 d arası elde ediliyor.
    bmw 3 lt dizellerden -tabi 2 turbo ile- 580 nm elde ediyor.
    Yeni nesil 1.6 tdciler 125-130 hp olacak.
    hatta BMW de 1.5 lt dizel ile 150 hp elde edecek 3 kasada. piyasa çıkışı 2011-2012 sanırım.
    Ford forumunda bmw lafı ettik ama motor denince bmw iş çıkarıyo.
    Temiz 2.el dizel bulmak helal süt emmiş kız bulmak gibi
    kolay gelsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sociolog

    OVERBOOST uygulamasım sağlıklı oluyor mu?illa gerek var mıdır? 240 nm bence yeterli gibi..

    bildiğim kadarı ile 90 hp lik fiesta da 185 nm tork üretiyor..

    ayrıca 2.0 tdci c-max ilanı vardı nette görmüştüm bayağı kaldı ama daha sonra satıldı sayılı miktarda var anlaşılan onun torku max 320 nm olabilir

    dediğiniz gibi 2.el düşündüğüm için temiz bir motor bulmak kolay değil hayırlısı daha zamanım çok..

    teşekkürler



    Sakın ha Türkiyede pazarlanmayan ,ithal edilmeyen araç almayın ,sonra yedek parçayla başınız büyük derde girer.
    Ben bunu daha önce kullandığım Reno 21 GTD den biliyorum ,Reno 21 optima ,maneger ve concord'un bazı parçaları uyardı ama GTD reno 21 'in özel bir parçası lâzım olunca hadi bakalım Fransa veya Almanya.
    İyi hatırlıyorum tekerdeki fren merkezini araya araya bir kalmıştım en sonun reno 19 daki tıpa tıp aynısıymış,nerden bileceksin reno 21 gtd nin tekerlek fren merkezinin reno 19 la aynı olacağını.
    Zaten ithali edilen araçların bile bazen bazı yedek parçalarında bir kaç gün bekleme olabiliyor.




  • Merhaba arkadaşlar bi konuda görüşlerinizi almak istiyorum benim sıfır olarak almış oldugum 2006 model 1.6 tdci c-max trend 32,000 km de şu an 1 hafta önce şarj dinamo arızası gösterdi her zaman oldugu gibi yine servise gittim teknisyen arkadaş hiç kaputu açmadan şarj dinamosu şarj etmiyor dedi o gün yaptıgım araştırmalara göre c-max fusion gibi araçların şarj dinamoları kronik arızalı imiş (servisteki teknisyende dogruladı) aracımın garantisi bitmiş durumda servis ücretini ödedim ... bu durumda dinamolar kronik arızalı diye belgelenmişse ben ayıplı mal almadım mı ?? teknisyen arkadaş garantisi bitmeden arızayı gösterenleri degiştirdik sizinki şansızlık olmuş ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi toyota2 -- 26 Kasım 2009; 20:08:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toyota2

    Merhaba arkadaşlar bi konuda görüşlerinizi almak istiyorum benim sıfır olarak almış oldugum 2006 model 1.6 tdci c-max trend 32,000 km de şu an 1 hafta önce şarj dinamo arızası gösterdi her zaman oldugu gibi yine servise gittim teknisyen arkadaş hiç kaputu açmadan şarj dinamosu şarj etmiyor dedi o gün yaptıgım araştırmalara göre c-max fusion gibi araçların şarj dinamoları kronik arızalı imiş (servisteki teknisyende dogruladı) aracımın garantisi bitmiş durumda servis ücretini ödedim ... bu durumda şayet gerçekten belgelenmiş ise kronik arızalı dinamolar ben ayıplı mal almış olmadım mı ??



    Dava açma imkanı herzaman var ama kullanım hatası diye işin içinden çıkarlar,yinede bilirkişinin görüşüne göre seyir olur diye düşünüyorum.
    Nasıl oldu arzalanma biraz daha açarmısınız,yoldamı,sabah ilk çalışmadamı ,akü boşaldımı veya arza öncesi bir olay mı oldu?




  • quote:

    Dava açma imkanı herzaman var ama kullanım hatası diye işin içinden çıkarlar,yinede bilirkişinin görüşüne göre seyir olur diye düşünüyorum.
    Nasıl oldu arzalanma biraz daha açarmısınız,yoldamı,sabah ilk çalışmadamı ,akü boşaldımı veya arza öncesi bir olay mı oldu?
    Kullanım hatası olarak adlandırılacaksa zaten arabayı yakmaya hazırım şayet ki başka arkadaşlar var ise bu tip şarj dinamosu arızalanan ve değişen bu hatanın gerçekten kronik olup olmadığından emin olmam lazım (servisteki teknisyen emin) nettede bi kaç yerde okudum sonuçta 500 tl bi para ama egerki hakkımsa 5 tl de olsa benim hakkım bu ..arıza şöyle meydana geldi akü bitti başka akü taktım gündüz normal sadece marş basıyor ama akşam far ve klima çalıştırınca işin rengi değişti yine aküyü boşalttı ve ardından servise gittim durum bundan ibaret..




  • quote:


    http://www.fordum.net/showthread.php?t=7997
    2006 model aracım 12. ayında akü problemi vermişti. servisten gelip bu modellerde akünün problemli olduğunu ve fordun yeni bir firma ile anlaştığını söyleyip yenisi ile garanti kapsamında değiştirdiler. Pazartesi günü aracımda şarj lambasının yandığını gördüm. servise götürdüm. şarj dinamosunun bozulduğunu, ve buna akünün sebeb olduğunu belirtiler. ford servisinin değiştirdiği akü yüzünden şarj dinamom bozulmuş ve garanti bittiği için şarj dinamosu+akü+işçilik ödemek zorunda kaldım. Akü sürekli sorun olacak heralde. Arabamdan soğuyorum
    __________________



    quote:



    orijinalden alıntı: g.m.y.
    Maxfocus hoşgeldin,çoktan beri yazmıyordun oysaki senin tüm yorumların hemen hemen hepsi burda doğru oluyor.Alternatör konusunda aynı senin yazdıklarını daha detaylı bir şekilde yazdım yazdım ve sonra vazgeçtim silmiştim.
    Zaten voltaj 8 voltta olsa 18 voltta olsa diodlara bişey olmaz ancak amper yüksek olunca iş değişir.
    Benim uzmanlık alanım elektrik,bu alternatif akımı doğru akıma dönüştüren diod grubunun bozulmasının en büyük sebeblerinden biri aşırı amper yüküdür ,o da ne zaman olur akü bitikse ve tüm tüketiciler açıksa. Birde start yardımından sonra yardımcı akü yardım edilen aküden erken ayrılırsa yani bitik akü bi miktar şarj olmadan erken ayrılırsa,alternatördeki diod grubu tüm tüketicilerle aküden yardım alamadan başbaşa kalıyor.
    Dikkat ederseniz birkaç mesaj öncede yazmıştım başka araçla akü start yaparsanız çok dikkatli olunuz diye.Çünkü bu diodlara aşırı yük binerse hemen yanarlar.
    Yani akü bitikse alternatörden çok amper çekmekten imtina edin.
    Çok amper çeken tüketiciler sırası ile şöyle:
    Cam resistanı,vantilatör motoru,sileç motoru,tüm lambalar aynı anda yanması(kışın olası bi durum),Müzik seti yüksek sesle, ve bunlar kışın sıkışık trafikte yağmurlu sisli havalarda hepsi aynı anda açık olma olasılığı vardır ve 250 amperlere ulaşmanız çok kolaydır .Eğer bu durumda akü alternatöre yardımcı olmassa aşırı yükten,( diod grubunun gücüne göre), yanma ihtimali vardır.
    Modern otolarda artık elektrik tüketici sayısı gitgide artmakata buna göre alternatörün amper gücü küçük seçilmişse gerisini siz düşünün.





    quote:


    Orijinalden alıntı: tissot

    Maxfocus selam.
    hoşgeldin.
    Alternatör meselesini ben yazdım. Yazılım güncellemesi ile bu arızanın çıkmayacağını bana servisden söylediler.
    Teknik detayına vakıf değilim, bildiğim şu ki yakın cevremden 3 kişide 2004 model araçta bu arıza çıktı ama bende hala tık yok maşallah.
    Yarın aracımı 120.000 km bakımına sokuyorum. Ben de ankarada Tanotodan ayrılan servis şefine götürüyorm. Aracı tanıyan yetkin birisi.
    Ankara İkiler Ford Yetkili parça satıcısından aldığım parçalar: Hava filt 20,mazot filt 60,polen filt yan sanayi 15, yağ filt 9, ön silecekler takım 60 arka silecek 9 , castrol dot 4 fren hidroliği 10.
    Tüm parçalar ford logolu kutularda gelmekte.

    Maxfocus benim araçtada motor üst kapak bölgesinde terleme şekli,nde yağ kaçağı var. Gösterdiğim 2 yetkili servis de dokunmayalım dediler.Önemli değilmiş. Hatta benim zorlamamla, sökme takma işlemi sonrası silikonlamadan sonra enjektör kaçaklarının vs olabildiğini ve başımın ağrıyabileceğini ifade ettiler.
    Yağ eksiltme yok sadece kozmetik bir kusur var.Öylece kullanmaktayım.
    Aracımı seviyorum Allah kısmet ederse 200.000 km yi görmeyi hedeflemekteyim


    Selamlar Tissot,

    İlginç mekanik bir arıza ile yazılımın bu noktada ne ilgisi var ki? yazılım sadece burda gerilim değerini kontrol edebilir ve set edilene göre burda düşükse ikaz verir. Arızalanlar diotlar, bunlara bir etkisi yok ki. Hatayı vermemesi aslında yolda kalmamız demek olur.
    Artık bu diotları tamir ediyorlarmış. Eski si gibi bir dünya para ödemeye gerek yok.
    Fiaytlar makul bende yaklaşık aynı paraya aldım bir kaç ürün daha ucuzdu.



    Bakınız fordum net te çıkan yazıda ,servis elektrikçisi benim detaylı bir şekilde yazdıklarımın aynısını söylemiş.
    @maxfocus arkadışımızın yazdığı gibi yeni yazılım yüklemekle alternatörü koruyamazsınız ancak Voltaj kontrolü yapılabilir.Voltajında 13.9 altında olması gerekir, tüm tüketiciler ancak bu voltaja ayarlıdır daha fazla gerilim olursa tüketicilerin yanma ihtimali vardır.
    Eğer akü boş ve bozuk ise Bord elektrik yüküne yardımcı olamıyor ve tüm amper yükü alternarörün diod grubuna kalıyorsa ve inanın aşırı amper yüküne diodlar çok hassastır ve hemen yanar.
    Tamamen boş bir akü varsa,kesinlikle ittirerek çalıştırma ve start yardımları yapmayınız,diod grubunun yanma konusunda büyük risktir.
    Kesinlikle akü 4-5 yaş arasına geldi ise yorulmuş oluyor, iyi bir kontrolden sonra ve görevi artık tam yerine getiremiyorsa ,yeni ve düzgün tam şarjlı bir akü ile değişmesi gerekir.

    İşin biraz daha detayına girecek olursak Diod gurbu alternatif akımı ancak dalgalı bir doğru akıma dönüştürür ve burda akünün en büyük görevide kompensasyondur.Yani diodlardan sonraki Dalgalı olan doğru akım ,akünün paralel bağlanma yardımı ile tamamen düzlenir ,bunada tüm elektronik tüketicilerin ihtiyacı vardır.

    HERKESİN BAYRAMININ KUTLU OLMASI DİLEKLERİMLE.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g.m.y. -- 27 Kasım 2009; 7:32:38 >




  • Tüm Forumdaşların ve de en önemlisi C-Max'daşların Mübarek Kurban Bayramını kutlarım.
  • C-Max Ghia larda anlık tüketim miktarını gösteriyor mu bilgisayar?Ayrıca şayet esp varsa devre dışı bırakılabiliyor mu?Yoksa otomatik mi?

    Aklıma geldikçe soracağım arkadaşlar kusura bakmayın:)
  • bugun 2004 model 1.6 tdci c-max aracı almak için baktık şu an karar vermedik 22.500 tl ye veriyor aracı
    araçta extradan deri koltuk var temiz bakımlı gibi duruyor ama tek sorun aracın 165.000 km de olması.

    benim sorum bu km de ki aracı alırsak 22.500 rakamının üzerine ne kadarlık masraf daha etme riskimiz mevcut bu aracın triger değişme masrafı ne kadar ayrıca motorun durumuyla ilgili bilglsayardan bilgi alma şansımız var mı servislerde yani makinaya bağlanan 165.000 km de ki aracın ne tür sorunlarını söylediği gibi motorun aşınma sorun açma durumuna yönelik bilgi yorum alma şansımız var mı

    sizlerden alacağımız bilgi önemli o anlamda aracı ciddi anlamda almaya yöneleceğiz ya da başka c-max lara bakacağız

    teşekkür ler
  • Orijinalden alıntı: sociolog

    C-Max Ghia larda anlık tüketim miktarını gösteriyor mu bilgisayar?Ayrıca şayet esp varsa devre dışı bırakılabiliyor mu?Yoksa otomatik mi?

    tüketim miktarı bilgisayar gösterir

    ARACI STOP ETMEDEN EPB Yİ AŞAĞI BASTIRARAK TUTARKEN ARACI STOP EDERSEN EPB DEVREYE GİRMEZ
    benim başka sorum var akü batarya seviyesi normalı kaçtır bende 10.60 gösteriyor normalmi
  • ARKADAŞLAR SİTEYE YENİ ÜYE OLANLAR İÇİN SORU CEVAP ŞEKLİNDE BİR ÇALIŞMA YAPTIM PAYLAŞMAK İSTERİM YANLIZ BUNLAR BU BÖLÜMDEKİ ARKADAŞLARIN YAZILARINDAN ALINTIDIR
    1= Park lambalarını nasıl değiştirebilirim
    1 =Farı komple sökmelisiniz...işlem kolaydır uzun bir tornavida yeter...önce farın şasi bağlantısızındaki vidayı sökün..sonra altta sağdaki ve soldaki tırnakları bastırın farı öne doğru çekerek farı çıkarın..arka kapak şimdi açılır ve ampul değiştirebilirsinizi..ben ilk seferde becerememiştim, çünkü tırnakların birini bulamamışım...sonra serviste gösterdiler...ondan sonra en az 10 kere kısaları değiştirmişimdir..
    2= Ekranda hava soğukken yanan kar tanesi şeklindeki sarı ışık eksi derecenin altında kırmızı yanan lambanın anlamı nedir
    2=-0-4 derecenin aralığı sarı o derece altı kırmızı olarak yanar, buzlanma uyarısı ışığıdır , normal bir durum sıcaklık yükseldiğinde kendisi söner.
    Birde bu ışığın bir görevi de , aslında motor ısınana kadar fazla yüksek devre çıkarılmaması uyarısıdır. Özellikle ilk çalıştırmadan sonra.
    Normal bir ikazdır. kışın eksi derecede yol aldığın müddetçe kırmızı kar tanesi yanık kalacaktır:
    3=-KIŞ AYLARINDA EPB'Yİ DEVRE DIŞI BIRAKIP MANUAL EL FRENİNİ DEVREYE SOKABİLİRMİYİZ?
    3=-ARACI STOP ETMEDEN EPB Yİ AŞAĞI BASTIRARAK TUTARKEN ARACI STOP EDERSEN EPB DEVREYE GİRMEZ

    4= Emniyet kemeri ile ilgili
    4= Kontak anahtarı II konumundayken paneldeki ışıkların sönmesini bekle (3 sn kadar) sonra 1 dk içinde emniyet kemerini 9 defa tak çıkar. Emniyet ikaz ışığının 3 kez yanıp söneceğini göreceksiniz. Sonra kontağı kapat..
    Aynı şekilde de devreye alınıyormuş
    5=Test menusuna girmek için
    5=Resete basılı iken anahtarı II konumuna getirmen lazım eğer I konumuna getiriyorsan test menüsüne girmez. Test menüsünde pek önemli bişey yok. En önemlisi arabanın cluster firmware yazılımını öğreniyorsunuz. ROM level veya target NVM level olarak bakabilirsiniz. Araba 2004 ise ROM level 424 olmalı (422 ise son yazılım güncellemesi yapılmamış demektir). 2005 modellerde 535 541 gibi yazılımlar var sanırım. Yeni yazılımlar da değişmiş olabilir. Bu yazılımlar 2004lere yüklenemiyor. araç motor ısısı, yakıt, akü amperi ve buna benzer bir çok konuda bilgi mevcut..
    6=Suya girmeyin
    6=Araç ile en önemli bilgiler: Kesinlikle derin sulara girmeyin. Yanınızda sümbüllerin palioların geçtiği derince su birikintilerinde kalabilirsiniz. Çünkü hava emiş aşağıda ve su alabiliyor(bir arkadaşın başına geldi). Euro dizel kullanın, kapatmadan önce biraz rölantiden çalıştırın.
    7= Klima menüsü
    7= Kontak açık araba çalışmıyor iken:
    Klima Yazılımı Öğrenme:
    OFF ile Ayaklara Üfletme düğmesine aynı anda 2 sn süre ile basın ve hemen ardından (en geç 1.5 sn içinde) A/C tuşuna basın ekrana klima yazılım versiyonu gelecek. Herhangi bir tuşa basarak normal ekrana dönebilirsiniz
    Klima Diagnose (Test Modu):
    OFF ile Ayaklara Üfletme düğmesine aynı anda 2 sn süre ile basın ve hemen ardından (en geç 1.5 sn içinde) AUTO tuşuna basın tüm klima sistemi testten geçirilir ve sorun varsa kodu ekrana çıkar. Defrost harici herhangi bir tuşa basarak normal ekrana dönebilirsiniz. Defrosta basarsanız varsa hata kodunu siler
    Kaydedilen Hata Mesajları Varsa Okuma:
    OFF ile Ayaklara Üfletme düğmesine aynı anda 2 sn süre ile basın ve hemen ardından (en geç 1.5 sn içinde) Omuz hizası üfleme tuşuna basın. Sistemde daha önce bir hata algılandıysa kodu ekrana çıkar. Defrost harici herhangi bir tuşa basarak normal ekrana dönebilirsiniz. Defrosta basarsanız varsa hata kodunu siler
    8= Kontağı kapattıktan sonra araç içinde beklerken ön göğüslüğün altından mekanik birtakım sesler geliyor sanki bir şey kapanıyor gibi önce cd çalardan geldiğini düşünmüştüm ama cd çaların çalışıp çalışmaması durumu değiştirmiyor. Yaklaşık 10 dakika civarlarında gerçekleşiyor. Araç içinde bu kadar bekleyerek bu şekilde bir ses duyan oldumu veya ne sesi olduğunu bilen veya tahmin yürütebilecek varmı...
    8=O sesler dijital klimanın servo kontrollü yonlendirme kanatlarının sesleri
    9=Kumanda anahtarı
    9=Aracın kapılarını kilitledikten sonra 2. defa kilitleme düğmesine basarsanız süper kilitleme devreye giriyor bu aşamada elinizi 3 sn den uzun süre kilitleme düğmesinde basılı tutarsanız araç tüm camlarını ve sunroof u kontrol ederek bunlardan açık olanları kapatıyor..
    Aynı şekilde özellikle yaz sıcakları için düşünülmüş diğer bu uygulamada kilitleri açma düğmesine 3 sn den daha fazla basarsanız tüm camları ve sunroof u açıyor aracın havalandırılması için..
    10=Kapı gıcırtısı
    10= Kapı fitillerinden gelen gıcırtıları ellere sürülen vazelinden sürerek geçirebilirsiniz zira ben öle yaptım
    11= EGR valfi kontrol etmenin basit bir yolu:
    11= Arabaya birini bindirin. El freni çekili , araba boşta, devri 2000de sabit tutsun.Sizde eksoza bakın siyah duman az ya da çok uzun sürelerde atıyorsa EGR valf uf olmuştur (EGR sağlamsa MAF sensör gitmiştir).
    12=Motorun yan tarafından sağ far arkasından bir yerden zzzzzzzzzz diye bır ses geliyor normal mı degılmı bilmiyorum sizinkilerden de böyle bırses gelıyormu acaba içerdeyken bu ses duyulmuyor dısardayken ve kaput açıkken bu ses duyuluyor
    12= normal normal o elektrikli ehpas direksiyonun sesi
    13= Depo kapağı hakkında bilgi
    13= Depo kapağı açıkken kapıları kumanda ile kilitleyin.Menteşe tarafının iç kısmında beyaz renkte bir tırnağın yukarı çıktığını göreceksiniz.İşte bu tırnak depo kapağının kilitleme mekanizması.Kapılar kilitliyken depo kapağını kapatmaya çalışırsanız bu tırnağın kırılma olasılığı var.İnce bir pim şeklinde zaten.O yüzden aman dikkat benzin alırken kapıları kilitlemeyin.Pompacının dikkatsizliğine kurban gitmeyin...
    14=Klima ekranındaki lekeyle ilgili
    14= Serviste bunun aracın montajı esnasında konsolda bulunan yağın buharı olduğu gibi bir şeyler söylediler, pek mantıklı gelmedi ama yapacak bir şey yok. O lekeyi temizleme için tüm orta konsolu radyo teybi havalandırma ızgarası ve flaşör takımını, altta klima kontrollerini ve kapaklarını söküyorlar, sonra bu klima setinin kapağını açıp sağ ekran kısmını temizliyorlar. Benimki temizleneli 1 hafta oldu leke tekrarlamadı, yani leke ekranda değil kapakta. Bu yüzden en azından içim rahatladı, fakat bunun bir üretim hatası daha doğrusu dikkatsizliği olduğunu düşünüyorum. Ankara Otokoçun Söğüt özündeki test arabasında da aynı leke vardı, orda da garibime gitmişti, zaten serviste de bu şikayetle epey gelen olduğunu söylediler, lekeyi 1. kez temizliyorlar 2.kez tekrarlarsa klima ekranını değiştiriyorlar -mış. Ben onların yalancısıyım.
    15= Bagaj anahtarı ile ilgili
    15= Yedek anahtarla açılıyor mu diye bilerek sordum. Benim bagaj zaman zaman bagajdaki düğmeden açılmıyor. Dolayısıyla yedek anahtar ile kapıları açtığımda da açılmıyor. Sadece asıl anahtardaki bagaj açmadan açılıyor. Kesin bagajdaki düğme arızalandı dedim. Ancak ne hikmetse servise gittiğim günlerde sorun olmadı. Buna rağmen serviste bagaj düğmesini söktürüp su almışmı diye kontrol ettirdim o da temiz çıktı. Aynı sorun C-Max'lı bir arkadaşımın başına da geldi. Ancak o keşfetti ki UK'lı anahtar ile düzeltiliyor bu durum (bir nevi programlama). Ancak işin kötü tarafı henüz nasıl programladık ikimiz de keşfedemedik (rastgele denemelerle bulundu). Üstelik servistekilerin de bilgisi yok bu konuda. Ancak sorun nasıl oluşuyor o belli. Genelde pantalon cebinden çıkarmadan kapı açma/kilitleme yaparken doğru tuşa basılmayınca birşekilde bozuluyor. Nasıl düzelttiğimize gelince yanlış hatırlamıyorsam kapılar açıkken;
    - Kilitleri kapamaya tek sefer bas
    - 5-10 sn bekle
    - Kilitleri kapamaya tek sefer bas (çift kilitleme devreye girmemiş olacak)
    - 5-10 sn bekle
    - Bagaj açmaya tek sefer
    - 5-10 sn bekle
    - Kilitleri açmaya tek sefer
    gibi bişeydi. Şaka gibi değilmi. Ancak buna benzer (belki de bu) bir programlama ile problem düzeliyor.
    16= Ankara da c max tamirci si
    16= Yiğit oto tel 0312 278 59 15-16
    cep 0532 277 15 29
    cep 0542 561 94 90 şaşmazda bunlar önce arayıp konuş sana randevu verirler orası biraz karışık olduğu için
    17= Devir saati 3000 geçmiyor sa
    17= Anladığım kadarıyla aracın safe mode' a geçiyor. Yani devri 3000 ile sınırlıyor. Bu olay tekrar ederse veya sürekli ise devrin 3000 i geçip geçmediğine bakabilir misin? Eğer 3000i geçmiyorsa ya EGR valf ya MAF sensör kirli veya arızalıdır aracın erg ve mef sönsürünün kelebeklerinde pislik birikmiş 60.00 ytl halledildi çok şükür şimdi bi sorunyok
    18= Polen filtresinin yeri
    18= Pollen filtresi kötü bir yerde fren pedalının üst bölümlerinde ve değiştirmesi biraz zor sürücü koltuğunu iyice arkaya alıyorsun ters yatıyorsun fren pedalının üstünde biraz uğraştırıyor . Gaz pedalını sökmeden olmuyor. Zahmetli iş. En iyisi servis. Uğraşmaya değmez. Dikkat edilmesi gereken husus ucuza kaçıp dandik filtre takılmaması. Motor craftın filtresinin takılmasını önemle vurgulayın.
    19= Cam suyu
    19= Ghia c max olan aracımda silecek suyu bitmesine yaklaşırken yol bilgisayarında ''yetersiz yıkama sıvı seviyesi '' yazıyor ve sol tarafındaki sarı ışık yanık kalıyor......
    20= Radyo açık kalırsa
    20= Eger cd caları ya da farları dahi acık bıraksan 15dk içinde istem dışı tüm elektrik kesiliyor buna dediğin şeyler de( yb saat falan hepsi) dahil
    21= Alarm var mı
    21= Alarm var. aracı uk ile kilitleyip anahtar ile motor kaputunu aç. Alarm ötmeye başlayacaktır.
    22= Follow me home özelliğinden kastın arabayı terk ettikten sonra farların bir süre daha yanması
    22= Bu özellik c-max'lerde var...Arabayı stop ettikten sonra sellektör yapmak için veya uzunları yakmak için kullandığın far kolunu kendine doğru çekmen yeterli oluyor........
    23= Sürücü kapısı ile diğer kapı açma programının belirlenmesini anlatayım size.
    23= Arabaya binin .tüm kapıları kapatınız.anahtarı 2 konumuna getiriniz...ve sürücü kapısının içten kapatma düğmesini 3 kez kapatıp açınız.....okey... hepsi bu....artık uzaktan kumandaya 1 kez bastığınızda sadece sürücü kapısı açılır..2 kez üst üste bastığınızda ise tüm kapılar açılır...... aynı seyi uk daki acma kapama düğmelerine aynı anda basılı tutup 1 kac sn ye beklerseniz tekrarlarsanız eskisine dönüyo...... daha kolay....
    24= Kontağı açtığımda km sayacının oradan bi vızıltı gelmekte idi. araç stop etse de kontak açıksa bu ses sürüyordu.
    24= Kontağın hemen alt yan bölgesinde orta konsol üzerinde ki yan duvarında(sürücü kapısına bakan tarafta) delikli ızgara şeklınde bir bölge bar ve 50 ykr çapında. İşte orası aslında klimanın sürücü bölgesinin iç ısı algılayıcısının yuvası ve içinde elektrik motoru var sinek vızıltısı şeklinde ses çıkarıyor. Aslında arızalı değildir. Sadece çalışırken kokpitin sert plastiğinde ince vibrasyonlar yapıyor. Nedeni bu.
    Tespiti kolay kontağı aç ve dinle.
    25= Aux girişi hakkında
    25= Aux müzik sistemine aux kanalından bağlı audio in girişi yani türkçesi; dışarıdan mp3 player, kaset çalabilen walkman (eski kasetleri nasıl dinleyeceğim diyen arkadaşlara), hatta ben seyyar dvd playerın sesinizde bağlıyorum uzun yolculuklarda nerdeyse sinemadaymış hissi veriyor
    tek yapman gereken iki ucunda erkek bir bağlantı kablosu alman cihazı bağlaman ve müzik sistemini aux a getirmen....
    26= El freni ile ilgili
    26= .EBP Eğer yüksek süratlerde çekilirse önce devreye sokmaz..ancak eğer çekili tutulmaya devam edilirse tekerleklere kademeli olarak yani artan güçte fren basıncı uygular
    27= Lastik basınçları
    27= 1BAR=14 PSI ________________ ÖNLERE.............2.3 BAR__33 PSI
    _______________ ARKALARA..........2.1 BAR__30 PSI
    28= Camlarla ilgili
    28= Tek dokunuşta kapanıp-açılabilmesi için programlamalısın
    nasıl yaparım dersen,çok basit.
    tamamen açtıktan sonra yaklaşık 3-4 sn kadar açma butonuna basılı tut,yada tamamen kapattığında,kapama tarafına yine aynı şekilde basılı tutarsan sorun çözülecektir.neden böyle oldu diye sorarsan ise,serviste aracın akü kutup başlarını sökmekten kaynaklanıyor.bu durumda dikkat edilmesi gereken bir husus daha var,kutup başlarını söküp taktıktan sonra,camlarımız en üst seviyeyi tanımadan,sıkışma önleyici sensörler devrede olmuyor,yani tamamen açarak kapatmak gerekiyor
    dikkatinizeeee........+
    29= Klima ile ilgili
    29= Bu akşam arabaya binerken inanılmaz üşüdüm ve arabanın ısınmasını beklemeden klima düğmesiyle birlikte ısıyı 27'ye ayarladım ve iç sirkülasyonu açtım. Aracın kaloriferi yaklaşık 10 saniye sonra ılık, bir kaç dakika sonra da sıcak hava üflemeye başladı. Otomatik klimaların heat pump fonksiyonuda varmış
    30= Ankaradaki yedek parçaçı
    30= Yıldız sanayi sitesinde. En büyük olanın adı da yanılmıyorsam Güven oto. Her türlü Ford parçası bulmak mümkün.
    Yıldız sanayi sitesinin yerini bilmiyorsanız:
    Anadolu bulvarından (Odtü - Gimat arasındaki bulvar) Gimat'a kadar gelin ve ışıklardan sola dönün, 3. ışıklardan (Ostim kavşağı) U dönünce hemen sağınızdaki sanayi sitesi.
    31= Aküyle ilgili
    31= 1.) "Aküyü bağlarken önce + sonra - ucu bağlayınız" ( Bunu biliyoruz.)

    2.) "Aküyü yeniden bağladıktan sonra,kontağı 30 saniye için konum II ye getiriniz"

    3.) "Akü bağlantısı kesildiğinde,bağlantının yeniden yapılanmasından sonraki yaklaşık 8 km boyunca aracınız normal olmayan bazı sürüş özellikleri gösterebilir."
    Bunun nedeni motorun çeşitli parametrelerini otomatik olarak öğrenen motor yönetim sisteminden kaynaklanmaktadır.Bu zaman boyunca görülen normal olmayan sürüş özellikleri önemsenmeyebilir.

    4.) Audio sistemi yeniden progranmalıdır. (bunu biliyoruz)
    32= Araçın yağı
    32= Servisler Mobil delvac 10/30 yağ koyuyorlar ve 15.000 km de bir değiştiriyorlar.
    33=Aracımın aku kutup basını soktum dun. otomatık cam acma ayarı sıfırlandı tek tusla asagı ınıyor fakat tek tusla yukarı kalkmıyor ne yapıyorduk acaba hatırlayan varmı ?
    33= Camı aşağı indir..parmağını hiç çekmeden cam açma düğmesine (CAD) basılı tutarak camı tamamen kapat.
    ,elini CAD'dan çek.. ve parmağını tekrar CAD 'In üstüne getir ve yaklaşık 5 sn süre ile basılı tut.
    34= Koltuk temizliği
    34= Kumaş koltuklarınızı , eczaneden alacağınız amonyak ile temizleyin, yarım kova suya yaklaşık 50 cc amonyakı boca edin , aman kesinlikle koklamayın denedim ıslak bezle yıkayarak silin
    koltuklarınızı amonyaklı su ile sildikten sonra kurumaya bırakın , göreceksiniz ki ilk günkü gibi olacak.koku kalmaz korkmayın




  • gmy SELAM . VERDİĞİN DEĞERLİ BİLGİLER İÇİN SAĞOL.
    Ben de zaten akü değişimi ile alternatör arızası riskini minimize ettim.

    ALKOC 165.000 KM ÖNEMLİ BİR KM. yETKİLİ servisde detaylı kontrolden geçirin.
    olası arıza ve maliyetleri hakkında bilgi verirler.
    en önemli olası arızalar: yakıt kaynaklı EGR/ CR ENJEKTÖR ARIZALARI/ TURBO/ ALTERNATÖR OLABİLMEKTE.
    90.000 DE TRİGER 1. KEZ DEĞİŞTİĞİ VARSAYILIRSA 2. DEĞİŞİM 180.000 DE OLACAK. BU DA MİN 700 TL DEMEK.
    aRAÇ İYİ KULLANILMIŞ İSE KESİNLİKLE 160.000 KM ÖMRÜNÜN YARISI DEĞİL. Ancak pratikte bu km deki çoğu araç problemli olmakta: sürücü kaynaklı ihmaller neticesi. Zaren sahipleride bu km ye dek gelen aracı NEDENSE postalamaya pek meraklılar
    Ben 120.000 km deyım hiçbir sorunum yok.




  • Fikirlerinizi almak istiyorum:
    2004 c max tdci ve 2006 fiesta tdci aracımdan 2 yıl sonra hangisini satayım?

    fiestayı eşim kullanıyor; 60.000 de, 2 ufak kaza neticesi hayati olmayan 4 parçada sürtmeden dolayı boya var, abs yok.eşim her gün 100 km otobanda bu aracı kullanarak işe gidiyor.Güvenlik kaygısı duyuyorum ufak olması nedeni ile.Ama malum pratikte 0 arıza istatistiği olan süper ekonomik bir araç. 1 depo ile eşim 700 ben ise 800 km yapıyoruz bu araçla deposu 96 tl ye dolmakta.


    c max ise 120.000 km de .HİÇ Boya kaza vs si yok. tamamen kusursuz. 2 yıl sonra kabaca 160-170.000 km ye gelicek. Şu an günlük 60-70 km yaparak 1 depo ile 900-950 km yol yapıyorum. yani tüketimim 4.4-4.7 lt /100 km lerde. eşim için daha güvenli olacak bu araç 2 . araç olarak kullanılıp kendim için yeni bir araç alabilirim.

    Önceleri kesinlikle c maxı yollardım diyordum zira fiesta daha ekonomik bir tüketim veriyordu ama şimdi farkları yok gibi. Siz olsanız hangisini göderirdiniz?




  • ben güvenlikten dolayı cmaxi tutardım. siz böyle kullanmaya devam ettikçe cmaxin sorun çıkaracağını düşünmüyorum :)
  • Geçen gün bir Palio gördüm. Speedgear denen bizim CVT şanzımanın aynı yapıda şanzımana sahip bir araç.
    kilometre göstergesine bakınca şaşırdım 235bin km yazıyordu. sordum, bugüne kadar şanzımanla ilgili herhangi bir arıza çıkarmadığını söyledi sahibi.
    Tabi ben de şaşırdım. Bizim CVT için söylenmedik şey kalmadı neredeyse.
    Ama inadına her türlü zorluyorum, çok şükür şimdilik herhangi bir problem olmadı. 62bin oldu km.
  • 
Sayfa: önceki 428429430431432
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.