Şimdi Ara

Dizel arabasını ayçiçek yağıyla çalıştırıyor (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
518
Cevap
17
Favori
80.115
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba,öncelikle bilgisini ve tecrübesini paylaşan arkadaşlara teşekkur ediyorum,böyle bir konu mutlaka güncel tutulmalı her yönden pozitif yansımaları olan bir araştırma konusu.
    tecrübelerinizden ve öngörülerinize dayanarak benimde nacizane sorum olacak
    massey ferguson 4255 110 beygir 4 silindir turbolu westgate (basınç kontrol) perkin motorlu bir traktörüm var. bu araçta maliyeti en alta çekmek için ve ciddi arıza çıkarmayacak bir formül öğrenmek istiyorum. normal mazot kullanıyorum yıllık 4 -5 civarı ve su an bana maliyeti 22bin tl. 10 numara harici her türlü yoruma,öneriye fikir'e açığım...
    opel astra h enjoy 2008 1.3 cdti 90 beygir gm turbolu araçta da yağ karışımı makul dengede başarı sağlar mı? saygılar..




  • Bir arkadaş mazotla bitkisel yağın depoda karışmadığından ve elle karıştırdıktan sonra depoya attığından bahsetmişti (Alıntı yapmak istedim ama aradım bulamadım)

    Buradaki esas mesele yoğunluk derecelerinden kaynaklanıyor, bu da "g/mL veya kg/L" şeklinde ifade edilir. Eğer iki maddenin yoğunluk dereceleri birbirlerine benzer ise bunların karışması mümkün fakat aksi takdirde zeytinyağıyla su misali birbirlerinden ayrışıyorlar. Benzer yoğunlukta olmayan sıvıların her ne kadar karıştırılsalarda uzun süre hareketsizlik neticesine birbirlerinden tekrardan ayrılmaları ve düşük yoğunluğa sahip sıvının tekrardan üstte birikmesi muhtemel.

    Bitkisel yağları bilmiyorum fakat bir örnek vermek gerekirse olarak mazot ve gazyağı yoğunluk oranları açısından birbirlerine çok yakındır ve karışırlar, fakat mazot ve benzin için bu söz konusu değildir. O bakımdan mazota en yoğunluktaki bitkisel yağ tercih edilmeli.




  • Bitkisel yağ koyulduğunu biliyorum. Hatta adamın teki bizden bitkisel yağını aldı gözümüzün önünde koydu arabasına. Dumanı sanki tavada balık yapmışsın gibi kokuyor :D
  • En ucuz yağ kaç para şimdi? Bulamıyorum arkadaş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu öldümü noldu :s

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakında " Dizel motoru kucağında taşıyor" diye bir haber çıkarsa şaşırmamalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konu ölmedi ama ya yeni birşey yok yada insanlar daha önce yapılan uyarılardan ötürü bir şey paylaşmıyor.
  • 33kral33. 3 kullanıcısına yanıt
    mikron düştükçe kalite artar, bence atık yağ filtreleyecek olanlar 1 , 5 , 10 mikronluk filtreleri tercih etsinler. mikron düştükçe süzme süresi de artar bunu unutmamak lazım.
    biyodizel filtreleyecek olanlar ise 1 yada 5 mikronluk olanları tercih etsin. ( 1 mikronluk filtre en idealidir gelişmiş dizellerde 2 mikronluk yakıt filtresi kullanırlar eski nesil kara düzenlerlerde 10 mikronluk bile iş görür)
    http://www.sella.com.tr/sivi-suzme-filtre-torbasi/ adresinde istediğin mikronda filtreleri 10 - 15 TL aralığında fiyatlarla bulabilirsin.(kargo hariç)
    kullandım gayet memnun kaldım polipropilen filtrelerden ayrıca içinde biriken pislikleri ters çevirerek çamaşır makinasında yıkayınca tertemiz oluyor. uzun süre kullanılabilir bu tip filtreler.
    10 mikronluk torba filtre aşırı bir tıkanma olmazsa saatte 30 - 50 litre rahatlıkla filtre edebilir bilgin olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkans674 -- 17 Ağustos 2014; 17:22:43 >




  • 10 ay gecmis son mesajdan bu gune kadar. Bastan sona hepsini okudum. Bende de dizel bir arac var. Depoya 10 numara yag atiyorum ara sira. Yukarida 10 numara yagin atik yaga solvent katilarak yapildigi yazilmis. Motordan cikan yagin litresini 1 tl ye almam mumkun. Solvent nereden bulunur Ankara'da? Bir de hangi oranda katmak gerekir? Kot kumasindan suzmek yerine ben keceden gecirip suzuyorum. Daha uzun surede suzuluyor ama daha temiz oluyor diye dusunuyorum. Eger yontem verirseniz 10 numara yagi kendimiz yapip katalim. Ayni fiyattan kizartmada kullanilmis yag da alabilirim. Biodizel yapmak icin yeterli bilgim ve malzemem yok ama mekanik enjektorlu duz pompali aracima dogrudan katip kullanabileceksem suzup kullanabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben 10 numara yagi %50 ye yakin oranda gaz yagi ile karistirip atiyorum. Araba 400 binde. Motoru yaptirmadan once bu sekilde kullaniyordum. Motor yeni yapildi. 7 - 8 bin km oldu. Yavas yavas yag eklesem mi diye dusunuyorum. Yukaridaki sartlari saglayan araclarda genelde bir problem olmuyor. En kotu ihtimalle motor yaptirsaniz bile karda oluyorsunuz. Benim icin oyle oldu. Tavsiye ederim. Daha d

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha once ayni araca ucuz aycicek yagi da kullandim. Depoyu ve diger elemanlari temizlemesi icin iyi oluyor. Mazot filtresini de kendim degistirebiliyorum. Problem olmuyor. Elimde hazir bir tane yedek bulunduruyorum. Arabanin gidisinden degisim zamanini anliyorum. Tanesini 20 liradan aldigim icin yakittan elde edilen kar yaninda gorunmuyor. Bu arada arabada yag varken egzoz muayenesinden gecerli degerleri veriyor arac. Cevreye cok zararli olayi bana inandirici gelmiyor. En azindan mazota gore ciddi fark oldugunu dusunmuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • %50 ye yakin oranda derken 60 litre yakit icin 30 litre mazot 20 litre 10 numara yag ve 10 litre gazyagi seklinde depo disinda karistiriyorum. 60 litrelik bir varile koyuyorum. Varilin cikisinda 2 kat kece var. Bu keceden gecen yakit 100 litrelik baska varile iniyor. Ben alttan alip depoya koyuyorum. Almadan once de bir miktar numune alip gunes isigina tutuyorum icinde gorunen birsey varsa tekrar suzerim diyorum ama simdilik gerek olmadi. Telefondan yaziyorum. O yuzden alt alta mesajlar seklinde oldu. Kusura bakmayin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • maşallahın var hocam araç ne
  • dizel arabada kullanılacaksa motor içinden çıkan atık yağı en küçük mikron filtre ile filtre ettikten sonra makul oranda mazot ile karıştırmak iyi olur düşüncesindeyim.
  • yanan otobüsler geldi aklıma,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motoru almayında kucağınıza tehlikeli işler bunlar.
  • kocakus kardeş sen atık yağ konusunu yanlış anlamışsın sanırım atık yağdan kasıt yemeklik atık kızartma yağı olmasın?

    "10 ay gecmis son mesajdan bu gune kadar. Bastan sona hepsini okudum. Bende de dizel bir arac var. Depoya 10 numara yag atiyorum ara sira. Yukarida 10 numara yagin atik yaga solvent katilarak yapildigi yazilmis. Motordan cikan yagin litresini 1 tl ye almam mumkun. Solvent nereden bulunur Ankara'da? Bir de hangi oranda katmak gerekir? Kot kumasindan suzmek yerine ben keceden gecirip suzuyorum. Daha uzun surede suzuluyor ama daha temiz oluyor diye dusunuyorum. Eger yontem verirseniz 10 numara yagi kendimiz yapip katalim. Ayni fiyattan kizartmada kullanilmis yag da alabilirim. Biodizel yapmak icin yeterli bilgim ve malzemem yok ama mekanik enjektorlu duz pompali aracima dogrudan katip kullanabileceksem suzup kullanabilirim."

    Filtre kullanabilirsin daha etkili sonuç almak için, mekanik enjektör iyidir sorun çıkartmaz. Ama iki ciddi sorunun olcak birincisi solvent kullanarak dizel aracın en önemli doğal güvenlik özelliğini devre dışı bırakıyorsun yani yangın riski en düşük akaryakıtlı araç olması özelliğini.
    10 numara yağ dediğinde zaten dediğin gibi madeni yada organik ucuz yağlara solvent eklenmesiyle ortaya çıkıyor.
    ikinci sorunun kaliteli filtreleme yapmazsan atık motor yağında doğal olarak metalik parçalar bulunucaktır motor çalışması sırasında sürtünmeden dolayı oluşan. Metalik parça yakıt sistemi ve motor için ciddi risk olabilir diye düşünüyorum.

    Bence tavsiye daha önce kullandığın gibi ayçiçek yağı (organik yağ) kullanabilirsin. biyodizele çevirmeden mazot yada gazyağı ile karıştırıp kullanabilirsin.
    yaz aylarında sıcak havalarda mekanik sistemlerde %90 organik yağ, %10 mazot yada gazyağı gibi oranlarda kullanabilirsin rahatlıkla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkans674 -- 30 Haziran 2015; 9:40:57 >




  • Midesizz kullanıcısına yanıt
    kardeş alternatif yakıtttan motor kucaklamak pek olmuyor genelde motor dediğin şey o kadar basit hemen bozulan bir şey değildir, alternatif yakıtta sorun yaşabilecek kısım yakıt sistemidir (depo,filtre,aktarma hortumları,mazot pomapsı v.s.)
    doğru yakıt sistemi ve motor tercihi, yakıt özellikleri ve en önemlisi ne yaptığının farkındaysa sorun olmaz.
  • Serkan bey;
    Atik yagdan kastim arabadan cikan atik yag idi. Yukarida da boyle yazilmisti. O zaman ben ayni sistemden devam edeyim. 10 bin km de yaklasik 2bin lira cepte kaliyor. 20 binde bir motor rektefiye parasi cepte demek. Diger taraftan bakinca 400 bin km ye gelmis benim aracimda bedavadan motoru yaptirdim. Eger mazot yaksaydim ve motor yapilmasi gerekseydi kar ettigimiz paradan degil cepten cikacakti tum masraf. O yuzden bence alternatif yakit olayi mantikli...

    Kizartma yaginin atiklarini suzup atsak depoya nasil bir problem olabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkans674

    kardeş alternatif yakıtttan motor kucaklamak pek olmuyor genelde motor dediğin şey o kadar basit hemen bozulan bir şey değildir, alternatif yakıtta sorun yaşabilecek kısım yakıt sistemidir (depo,filtre,aktarma hortumları,mazot pomapsı v.s.)
    doğru yakıt sistemi ve motor tercihi, yakıt özellikleri ve en önemlisi ne yaptığının farkındaysa sorun olmaz.

    Hocam kastettiğimiz şeyler filtreleri zaten anlarsınız diye öyle yazdım. Neyse

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.