Şimdi Ara

Skyrim'e ufak bir eleştiri

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
161
Cevap
1
Favori
7.112
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Burada "grafikler şöyle fizikler böyle" den ziyade, oyunun bir Elder Scrolls olarak ne içermesi gerektiğini, bir Elder Scrolls olarak ne eksiği olduğunu yazacağım. Eminim hak vereceksiniz.

    Öncelikle oyunumuz bir "Elder Scrolls" dediğim gibi. En iyi "RPG" oyunu diye lanse ediliyor.

    Bildiğiniz gibi, konsollar yüzünden Dungeon Siege'i (Bir God Of War kopyası olarak) ve Dragon Age'i (Assassins Creed e kaymış biraz) kaybetmiş bir oyuncu kitlesi var. Eski item sistemi, senaryosu, çeşitliliği olan oyunların sırf ismi kalmış, kendileri tipik birer kopya olmaktan öteye gidememişlerdir. Skyrim'in de konsollara çıkacağını duyduğumuzda eminim sizi de bir korku almıştır. Ya "The Elder Scrolls'u da kaybedersek" diye. Neyse ki Skyrim korktuğumuz kadar uzaklaşmadı özünden. Elbet ki eksiği çoktu -ki zaten burada bunları inceleyeceğim- ama karakter gelişimi, itemler, büyüler vesayre neyse ki vardı.

    Neyse fazla uzatmadan konuma girmek istiyorum.

    Öncelikle bir Elder Scrolls serisi, rol yapma konusunda en verimli oyunlardan birisidir çünkü açık uçlu bir dünyası vardır. Haritanın her bir noktası erişilebilir ve anlamlıdır. Yani bomboş değildir. Mesela bir Dragon Age: Origins'te, haritada şehirden şehire "fast travel" yoluyla gidersiniz. Mekanlarda geçer oyun. Ancak Elder Scrolls'ta haritanın her yeri oyuna dahildir. Neyse fazla dağıtmadan devam edelim. Mesela, oyundaki NPC'lerin karaktere göre tavır takınmaları gerekir. Şöyle örnekleyeyim:

    Oyuncunun Warrior olduğunu düşünelim. Zırh olarak ortalama bir Steel Plate armor set var. Bu durumdaki bir savaşçının hiç bir zaman için bir Thief tarafından yolunun kesilmemesi lazım. Çünkü hem Thief'in göğüs göğüse dövüşte Warrior karşısında şansı yok, hem Warrior'lar agresiftir, parasını vermek yerine saldırmayı yeğler, hem de gece tavernadan çıkmış sarhoş bir soylu çok daha kolay ve yağlı bir hedeftir.
    Oyunda bir Dragonborn'u canlandırıyoruz. Madem öyle, saldırgan bir karakter olup, soylu yaşamı ya da köylü yaşamı rolü gerçekleştiremediğimiz yadırganmaz.

    Ancak oyundaki NPC'lerin ana karaktere göre tavır takınmaları gerekirdi.
    Mesela bir Warrior'un intimidate konusunda diğer class'lardan daha etkili olması gerekirdi. Çünkü intimidation tehdit, gözdağı anlamına gelmekle beraber konuşma becerisinden ziyade karşıdakini korkutmaya dayalıdır. Bir Bandit'in tam zırhlı bir savaşçının karşısında hele bir de yalnızken tehditine karşılık silah çekebilmesi mantıken mümkün değildir. Ancak oyunda Speech Craft yeteneği yüksek olan çıplak bir thief warrior'un veremediği gözdağını çok rahat verebiliyor. Bunun gibi bir detay atlanmamalıydı. Ekipmanı iyi, cüssesi sağlam olan birebirde baskın olmalı. Ancak bir Thief ya da Mage zekâsı ile Persuade'de başarı sağlama konusunda Warrior'dan iyi olabilir. Neyse demek istediğimi anladınız sanırım.
    Bir diğer konu, aynı şekilde, ekipman ve cüssenin genel etkisi. Yani bir Guard'ın bizimle alay edebilmesi, yollarda gördüğümüz adventurer'ların bize "süt ağızlı" diyebilmesi yine ekipman ve cüsseye dayanmalı. Adventurer kendi ekipmanı ve silahına güvenip bize dayılık yapabilir. Ancak ben bir Thief isem, Warrior'a saldırmaktan çekinir, sıvışmanın yolunu ararım. Ama ben çok sağlam bir Warriorsam (Dragon Armor olduğunu düşünün) o elemanın benimle o biçimde alay edememesi gerekir. Buna dikkat etmeleri gerekirdi.

    Sonra mesela Jarl'ın önünde silahta çeksek hiç bir guard tepki vermiyor. Taa ki saldırana kadar. İyi de arkadaşım ben Warriorsam, elimde de Two Handed Axe olduğunu düşünelim, Jarl'a ilk vuruşta kafasını karpuz gibi yararım veya Assassin'sem zaten tek vuruşta zırhsız birisini öldürmek benim için çocuk oyuncağı, Mage isem, söze gerek yok. Hani saldırdıktan sonra canıma okurlar ama Jarl'ı da koruyamamış olurlar. Bu konuda tam anlamıyla sınıfta kalmış.

    Üstümüzdeki kıyafetin bir kifayeti yok demiştim ya, evet. Çünkü Stormcloak armor varken (Ve miğfer de kapalıyken) Imperial generalinden görev alabiliyoruz. Kimiz neyiz hiç şüphe etmeden bizi tanıyor. İyi de Imperial şehrine Stormcloak askeri girmeye kalksa oracıkta deşerler. Hatta Imperial şehrinde biraz dolaşıp, akabinde Stormcloak armor ile tarafsız bir şehirde dolaştıktan sonra, Imperial casusu, köylü, başka bir asker v.b tarafından görülüp Imperial şehirlerine bu ulaştırılır, bizim Imperial şehirlerine girmemiz mümkün olmamalı. (Tutuklarlar veya öldürürler)

    Kısaca oyunda karakterimiz pek bir yer tutmuyor. Çok yüzeysel kalmış. İşte "Çift elli bir kılıç taşıyorsun ama kullanabiliyor musun? ASıl mesele bu" ya da "Çelik plaka zırh. Bugün bir zırh için en iyi seçim" gibi basit bir kaç cümleden öteye gidemiyor.

    Devam edeceğim. Dragonlar. Aşırı saçma olmuş. Normalde bir Dragon'u bırakın bir kaç kişinin öldürmesini, Dragon'un tepesinde uçtuğunu gören kişi, belki bir Nord ise soğukkanlılık ile ilk bulduğu mağara, in v.b sığınmak için koşabilir. Ancak başka bir ırktan birisiyse, genelde Dragon karşısında ne yapacağını bilmez halde donup kalır. Ama gelin görün ki iki savaşçı tek başına Steel Armor ve Steel Sword'larla bir Dragonu öldürebiliyor. Dragon havadan ateş püskürtse o çelik zaten kızıp içindekini de kavuracakken, dragon aşağı iniyor. Kılıç darbeleri ile ölüyor.
    Hadi diyelim Skyrim'in Dragonları çok zayıf, Helgen'e saldıran dragon bütün kaleyi onca büyücü ve okçunun savunmasına rağmen harap ediyordu. Ancak daha duvarları dahi olmayan Riverwood'da bir dragon saldırınca hiç bir hasar oluşmuyor. Hatta bırakın hasarı, Dragon'u gören çocukta en ufak bir korku belirtisi yok. O çocuk korkudan bayılır gider yahu. Tamam Dragon'un saldırdığı şehir yıkılsın diye birşey yok ama Dragonları da bu kadar kolay yapmamaları lazımdı.

    Neyse daha fazla uzatmayacağım yazıyı. Bulmacaların yüzeyselliğine de girersem çıkamam. Atmosferi, grafiği, müziği güzel ama bu kadar yüzeysellik bir Elder Scrolls'a yakışmamış.







  • Güzel bir yazı olmuş. Dediklerine katılıyorum, sonuçta oyun yine konsol kurbanı olmuştur bence.
  • Eleştirine katılıyorum. Ne yaparsak veya ne olursak olalım, NPC'ler aynı şekilde tepki veriyor... Ejderhaların kolay ölmesi de bir problem.

    Bir de yanlız şu konu var, oyunu "gerçekçi" hale sokarken, oynanışı da bir işkence haline getirmemek lazım. Mesela "silahını çekince saldırmıyorlar" diyorsun, ama böyle olsaydı belki de bu çoğu kişinin hoşuna gitmezdi. Çünkü "nerede" olduğumuza göre devamlı silahımızı kontrol etmemiz sıkıntı yaratabilirdi.

    Bir diğer örnek, itemlerin ağırlıkları. Bethesta bazı eşyaları "ağırlıksız" yapmış. Evet bu "gerçekçi" değil, ama oynanış açısından iyi birşey. Yani gerçekçiliğe doğru her adım iyi değildir. Oynanışın da darbe almaması gerek.
  • Sonuna kadar okudum. Güzel noktalara değinmişsin. Mantık hataları var ve dediğin gibi bazı şeyler yüzeysel geçilmiş.

    Ama en büyük sorun silahlar ve armor lar hasar almıyorlar. Bu oyunu baya bir kolaylaştırmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lifetaker -- 8 Aralık 2011; 4:59:21 >
  • Hocam güzel konulara değinmişsinde, dediklerinin hepsi artık neredeyse bütün CRPGlerde olna olaylar.
    Armor ve silahlarla ilgili uyarılar Fallout New Vegasta vardı, Bethesta nında bu oyuna koymasını beklerdim ama yok ne yazık ki.
    Düzgün bir reputaion ve karma sistemi beklerdim bu oyunda ama artık kendimiz kafamızdan rol yapıyoruz.

    Aynı şekilde istediğin kadar güçlü ol her oyunda çapulcuların mutlaka hedefi olursun. BG de bile tanrılardan birinin çocuğu lvl 25 dehşet bir fighter olsak bile, tek hamlede 9-10 tane indirebileceğimz thiefler, goblinler bırakmazdı yakamızı. Bu ayrımı düzgün yapabilen bir oyunda yoktur. (aslında bazı oyunlar bunun dalga geçerler mesela Dragon age:Originste daha önce göz dağı verdiğin bir grup sana dalıyordu, guardların yardımıyla adamları kesiyordun, guardların başı "Ne cesaret sizin gibi bir gruba bu şekilde saldırmak diye)

    Yazdıklarının çoğu kağıt&kalem RPGlerde rahat yapılan şeyler, eski bazı oyunlarda da var.(Yenilerden Witcher 2 ve New vegas var, bir kaç sene geriye gidersek de Gothic serisi)
    Ama oyun yapımcıları bu tip detaylarla uğraşmıyorlar. Biowaredeki adamlar "DA:O büyücü kulesinde/v.b. yerlerde bulunan kitap yığınları kimsenin dikkatini çekmiyor diye kaldırdık." dedikten sonra çok umut bağlamayın derim ben detaylı oyun çıkmasına.

    Oyunun kolaylık/zorluk ve basitleştirlmiş olması hakkında pek yorum yapmaya gerek yok. Adept zorluk seviyesinde okçuluk ile ksetim ejderhaları lvl 30-35e kadar, baya bir zorladılar. Sonralarda yeni hançerlerimle bir sneak attack deniyeyim dedim. 1 maksimum 2 power attackta öldüler(sneakten)...Ejderhaların sayısını azaltan ve gerçek ejderha gücüne getiren bir mod gelir Ocaktan sonra. Sadece bütün Thu'um ları kullansalar bile daha çok zorlar savaş.


    Son umudum Risen 2 ve CD Red Project'in yapacağı oyunlar, bunlar dışında her hangibir oyunda guardlar tarafından uyarılma, konuşarak anlaşma, skillerin savaş dışında kullanımı oyunun bütünü etkileyecek kararlar gibi içeriklerin olacağından şüpheliyim. Umarım yalancı çıkarımda biraz aradığımız tadı buluruz. Gothicleri, Baldurs Gateleri, Morrowindi 80. defa oynayınca baymaya başlayacak...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siberarmi -- 8 Aralık 2011; 13:17:12 >




  • Her kelimede haklısın
  • Hani belki bilmiyorum bazılarınız bana kızacak ama bence bu oyuna harcanan emek Fallout'a harcansaydı çok daha iyi bir oyun çıkardı ne biliyim bir reputation sistemi olsun faction sistemi olsun Fallout da ki kadar derin değil ayrıca biraz mizahi yönde bekliyordum oyundan onuda veremedi, bilmiyorum ben belki başka beklentiler içine girdim bu oyun için ama benim düşüncelerim bunlar.
  • haklısın. benim temel bakış açım şu ki rpg'lerin açık dünya mecburiyeti yoktur. ben rpg'lerde gidişatta rol yapabilme, hikayede çatallanma yaratabilme ve şansa bağlı vuruş ararım (öyle çömüp sneak ile 2x 3x critical'dan bahsetmiyorum). yarı açık dünyalı oyunlardan da pekala rpg olabilir. skyrim'in iyi enchanting, crafting, smithing vs gibi sistemleri var ama diğer yandan fallout 3 ve new vegas daha iyi rpg'lerdir benim nazarımda (katılırsınız veya katılmazsınız) elder scrolls şu anda has rpg değil ve açık dünyalı rpg elementlerine sahip aksiyon macera oyunu görüntüsündedir. şu anda tes serisi iyi yolda mı kötü yolda mı onu bile bilemiyorum, her şey konsolize hale getiriliyor ve bu da benim gibi oyuncuların canını sıkıyor. şu an skyrim gözümde açık dünyalı bir hack n slash durumunda ama asla safkan bir rpg değil..

    ek: mouse kullanmanın bu derece cins olduğu bir envanter, arayüz kabus gibi geldi bana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wildlove -- 8 Aralık 2011; 15:50:54 >




  • Tavşandan çok Dragon öldürdüm valla. LVL 52 karakterim ile tüm oyun boyunca tavşana dragondan daha az rastladım. Hele ki bu dragonların bu akdar çabuk ölmesi beni hayretler içinde bıraktı. Devler bile daha çok kasarken bir ejderhayı bu kadar çabuk yere sermek hiç iyi olmamış.
    Oyun taa baştan sorunlu. Hangi ırkı seçersen seç illaki savaşçı, hırsız veya büyücü olabiliyorsun. Hem de neredeyse hiç fark yok. Sadece şekil olsun diye ırkları koymular gibi duruyor. Oyun bitiyor geliyorsun şehre ****ri defetmişsin ama dandirik bi asker gelip alga luga ediyor. Olmamış gerçekten. Şu morrowind a güzel bir animasyon patch çıkarsalar ne güzel gider. Grafik yamaları ile oyun çok güzel oluyor ancak şu animasyonlar yok mu. Bu zamanda pek çekilmiyor açıkçası.




  • Adept zorluk seviyesinde oynuyorum, hiç yere inmeden sürekli tepemden üfleyerek geçe bir ejderhayı deşik ettim oklarla.
    Bir vuruşluk canı kalmıştı, ben stamina dolsun headshot atayım diye beklerken uçtu uzaklara bir yere düştü.
    ve 2 mudcrap tarafından kesildi... MUDCRAP.... vay be birader Morrowind zamanı ağlayanlar haklıymış.
  • Kerow ve siberari de cok guzel seylere deginmis.Ana konuda vardı ben de bir kac sey demistim ama kaynadı arada.Benim de diyebilcegim oyunun yeniden oynanabilirligi cok az ki bi rpg icin en onemli ozellik bu.Bi kere oyunda verdigimiz kararların agırlıgını hissedemiyoruz bu da hadi bi daha baslayım bu sefer soyle diyim burda bunu yapıyım olmuyor belki kızcak cogu kisi ama bence lineer bi oyun olmus .Hatta fallout taki gibi karma sistemi ve en son new vegasta gelen belli bir gruba yonelik gorevleri yaptıgmızda o grubun sizi sevmesi ona dusman grubun da sizi gordugu yerde oldurmeye calismasi gibi seyler olsaydı oyundaki rp yuzdesi belki daha cok aratablirdi ya da diger bi konu yeniden oynanabilirlik hakkında daggerfall dan sonra elder scrolls yapımlarında hep skill cesitlerinde bi azalıs goruldu bu oynanısı bi bakıma kolaylastırırken -oyuncu kitlesini buyutmek icin yapılmıs bisey (casual gamerlarda oynasın amaclı) - fakat aynı zamanda oyunda yaratabilcegimiz karakter cesitlerini de sınırlandırıyor.hep new vegas la karsilastiryonuz diceksiniz ama vegas da aynı firmanın urunu oldugu icin yapıyorm.nese gidip modlardan her level perk olayı yapmazsanız lvl 50 bi karakter bile anca pure unarmed/melee ya da energy weapons ya da guns perklerin hepsine sahip oluyordu bu da birden cok karakter acmay goturen sebepler arasındayı kaldı ki fallout'ın bi kac sonunun olmasını bırakın bir cok side questte bile 2 3 yapılması gereken sey arasından birisni secip o sectiginiz seye gore oyun sekilleniyordu.

    Biraz dagınık oldu yazdıklarım ama umarım anlatabilmisimdir demek istedigimi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utku191 -- 8 Aralık 2011; 16:53:54 >




  • .. buldun ......... arıyorsun denir bu duruma. Elbette ki eksikler olacak. 2 gb overclock ramleri ile 30 kişilik Whiterun kuşatmasında gayet iyi olan bilgisayarımı kastıran yapay zeka senin dediğin duruma gelirse, o oyunu oynatmak da bir sorun haline gelir. Yapım süresi uzar, asgari gereksinimler artar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: great_cnta

    .. buldun ......... arıyorsun denir bu duruma. Elbette ki eksikler olacak. 2 gb overclock ramleri ile 30 kişilik Whiterun kuşatmasında gayet iyi olan bilgisayarımı kastıran yapay zeka senin dediğin duruma gelirse, o oyunu oynatmak da bir sorun haline gelir. Yapım süresi uzar, asgari gereksinimler artar...

    Hocam senin söylediklerine katılmıyorum.

    Diğer arkadaşların tüm söylediklerine canı gönülden katılıyorum. İyice konsolize olmuş, alsında lineer olan bir oyun olmuş, questler sadece hikaye, onu öldür, bunu öldür. Ayrıca companionlar oldukça ilkel bir zekaya sahip bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: great_cnta

    .. buldun ......... arıyorsun denir bu duruma. Elbette ki eksikler olacak. 2 gb overclock ramleri ile 30 kişilik Whiterun kuşatmasında gayet iyi olan bilgisayarımı kastıran yapay zeka senin dediğin duruma gelirse, o oyunu oynatmak da bir sorun haline gelir. Yapım süresi uzar, asgari gereksinimler artar...

    The Elder Scrolls'ta değil de nerede arayacağım bu yapay zekâyı? Call Of Duty'de mi?
    Mount & Blade'in eski sürümlerinde bile bu oyundakinden daha iyi bir sistem vardı. Birbirine düşman olan iki ırktan birisinin mensubu iseniz, düşman şehrine ancak "sızma" yoluyla girebiliyordunuz. Guard'lar durumu çakarsa gerisin geri kaçmak zorunda kalıyordunuz. En basitinden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: great_cnta

    .. buldun ......... arıyorsun denir bu duruma. Elbette ki eksikler olacak. 2 gb overclock ramleri ile 30 kişilik Whiterun kuşatmasında gayet iyi olan bilgisayarımı kastıran yapay zeka senin dediğin duruma gelirse, o oyunu oynatmak da bir sorun haline gelir. Yapım süresi uzar, asgari gereksinimler artar...

    The Elder Scrolls'ta değil de nerede arayacağım bu yapay zekâyı? Call Of Duty'de mi?
    Mount & Blade'in eski sürümlerinde bile bu oyundakinden daha iyi bir sistem vardı. Birbirine düşman olan iki ırktan birisinin mensubu iseniz, düşman şehrine ancak "sızma" yoluyla girebiliyordunuz. Guard'lar durumu çakarsa gerisin geri kaçmak zorunda kalıyordunuz. En basitinden.

    Karşılaştırdığınız yapay zeka gerçek zamanlı değil. Oyun yapımından az çok anlayan bir insan olarak şunu söyleyebilirim, kimse o kalitede oyunu bu paraya yapmaz. Şu anda piyasada oynaması daha uzun soluklu, daha zevkli ve daha kişiye yönelik bir oyun gösterebilir misiniz? Tabii ki bu biraz görecelidir ama bence yok. Peki karşılığı ne? "Multiplayer yoksa orjinal almam" gibi bir felsefe. Böyle bir oyun piyasasında kimse bir oyun için bu kadar uğraşmaz. Ayrıca Mount&Blade ile Elder Scrolls tamamen ayrı segmentlerin oyunudur. Eğer yapay zekayı karşılaştıracaksan savaş alanı yapay zekasını karşılaştırırsın. Karşına bir-iki metin çıkaran yapay zeka mıdır istediğiniz?

    Şehre sızma olayına gelince. "Şehir bekçileri" - bak dikkat et şehir bekçileri diyorum, imperial askerleri değil - tek tek tüm stormcloak askerlerinin tipini mi ezberleyecek? Asıl bu saçma olurdu. Ayrıca yolda bulduğu bir stormcloak zırhını da giymiş olabilir adam. Şehir bekçilerinin sizi almaması durumu, o şehre karşı işlediğin suçlardan olabilir. Sonuç olarak şehirleri Imperial askerleri korumuyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheAnormaly -- 8 Aralık 2011; 18:34:04 >




  • Evet. Sonuçta yaptığımız Role Play. Benim zırhım Dragon Armorken bir thief'in yolumu kesmesi saçmalık, gözdağımı yememesi daha büyük saçmalık.
  • Ha şu da var. Tahminimce geliştirilmiş yapay zekalar NASA'ya gidiyor. Ve oyunlara bu konuda sınırlandırma getirmiş olabilirler. Nihayetinde bunun sonu "gerçek hayatı oyuna kopyalamak" olduğu için...
  • Konsol denilen şeyler olmasa oyun dünyası durmaksızın gelişirdi.The Witcher 2'ye bak sadece PC'ye çıktı ve muhteşem bir görsellik var Battlefield 3'e bak bir konsol versiyonuna bak birde konsol versiyonuna bak konsollar yüzünden gelişemiyor oyun dünyası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: great_cnta

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: great_cnta

    .. buldun ......... arıyorsun denir bu duruma. Elbette ki eksikler olacak. 2 gb overclock ramleri ile 30 kişilik Whiterun kuşatmasında gayet iyi olan bilgisayarımı kastıran yapay zeka senin dediğin duruma gelirse, o oyunu oynatmak da bir sorun haline gelir. Yapım süresi uzar, asgari gereksinimler artar...

    The Elder Scrolls'ta değil de nerede arayacağım bu yapay zekâyı? Call Of Duty'de mi?
    Mount & Blade'in eski sürümlerinde bile bu oyundakinden daha iyi bir sistem vardı. Birbirine düşman olan iki ırktan birisinin mensubu iseniz, düşman şehrine ancak "sızma" yoluyla girebiliyordunuz. Guard'lar durumu çakarsa gerisin geri kaçmak zorunda kalıyordunuz. En basitinden.

    Karşılaştırdığınız yapay zeka gerçek zamanlı değil. Oyun yapımından az çok anlayan bir insan olarak şunu söyleyebilirim, kimse o kalitede oyunu bu paraya yapmaz. Şu anda piyasada oynaması daha uzun soluklu, daha zevkli ve daha kişiye yönelik bir oyun gösterebilir misiniz? Tabii ki bu biraz görecelidir ama bence yok. Peki karşılığı ne? "Multiplayer yoksa orjinal almam" gibi bir felsefe. Böyle bir oyun piyasasında kimse bir oyun için bu kadar uğraşmaz. Ayrıca Mount&Blade ile Elder Scrolls tamamen ayrı segmentlerin oyunudur. Eğer yapay zekayı karşılaştıracaksan savaş alanı yapay zekasını karşılaştırırsın. Karşına bir-iki metin çıkaran yapay zeka mıdır istediğiniz?

    Şehre sızma olayına gelince. "Şehir bekçileri" - bak dikkat et şehir bekçileri diyorum, imperial askerleri değil - tek tek tüm stormcloak askerlerinin tipini mi ezberleyecek? Asıl bu saçma olurdu. Ayrıca yolda bulduğu bir stormcloak zırhını da giymiş olabilir adam. Şehir bekçilerinin sizi almaması durumu, o şehre karşı işlediğin suçlardan olabilir. Sonuç olarak şehirleri Imperial askerleri korumuyor...

    Tek tek ezberlenmez ancak, stormcloak'lara karşı iseniz, stormcloak casusları için gözünüzü dört açarsınız.
    Hadi ona eyvallah, stormcloak zırhı varken, General Tullius'ya da Rikke'den görev alabilmemiz saçmalık. Bize miğfer yoksa, çıkar şu zırhı adam gibi bişeyler giy filan demeleri lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: great_cnta

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: great_cnta

    .. buldun ......... arıyorsun denir bu duruma. Elbette ki eksikler olacak. 2 gb overclock ramleri ile 30 kişilik Whiterun kuşatmasında gayet iyi olan bilgisayarımı kastıran yapay zeka senin dediğin duruma gelirse, o oyunu oynatmak da bir sorun haline gelir. Yapım süresi uzar, asgari gereksinimler artar...

    The Elder Scrolls'ta değil de nerede arayacağım bu yapay zekâyı? Call Of Duty'de mi?
    Mount & Blade'in eski sürümlerinde bile bu oyundakinden daha iyi bir sistem vardı. Birbirine düşman olan iki ırktan birisinin mensubu iseniz, düşman şehrine ancak "sızma" yoluyla girebiliyordunuz. Guard'lar durumu çakarsa gerisin geri kaçmak zorunda kalıyordunuz. En basitinden.

    Karşılaştırdığınız yapay zeka gerçek zamanlı değil. Oyun yapımından az çok anlayan bir insan olarak şunu söyleyebilirim, kimse o kalitede oyunu bu paraya yapmaz. Şu anda piyasada oynaması daha uzun soluklu, daha zevkli ve daha kişiye yönelik bir oyun gösterebilir misiniz? Tabii ki bu biraz görecelidir ama bence yok. Peki karşılığı ne? "Multiplayer yoksa orjinal almam" gibi bir felsefe. Böyle bir oyun piyasasında kimse bir oyun için bu kadar uğraşmaz. Ayrıca Mount&Blade ile Elder Scrolls tamamen ayrı segmentlerin oyunudur. Eğer yapay zekayı karşılaştıracaksan savaş alanı yapay zekasını karşılaştırırsın. Karşına bir-iki metin çıkaran yapay zeka mıdır istediğiniz?

    Şehre sızma olayına gelince. "Şehir bekçileri" - bak dikkat et şehir bekçileri diyorum, imperial askerleri değil - tek tek tüm stormcloak askerlerinin tipini mi ezberleyecek? Asıl bu saçma olurdu. Ayrıca yolda bulduğu bir stormcloak zırhını da giymiş olabilir adam. Şehir bekçilerinin sizi almaması durumu, o şehre karşı işlediğin suçlardan olabilir. Sonuç olarak şehirleri Imperial askerleri korumuyor...

    " Şu anda piyasada oynaması daha uzun soluklu, daha zevkli ve daha kişiye yönelik bir oyun gösterebilir misiniz?"

    Oyun süresini bilemem ama evet daha iyi bir oyun gösterebilirim hemde dünyanın en çok bug'una sahip bir oyun. vampire masquerade bloodlines




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.