- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
focus p0171 arıza kodu
1 Cevap1352 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar:
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
402 Mesaj
6 Aralık 2011; 11:10:35 

Arkadaşıma ait 1.6 focus var. LPG marka ZAVOLİ. Arkadaşım aracı 3 ay kadar önce LPG li aldı, LPG takılalı ortalama 10 bin km olmuş. 1 ay öncesine kadar herhangi bir sorun yoktu.
1ay önce araç arıza ışığı yaktı. Bende GARMIN marka navigasyon cihazı ve bu cihazın ECOROUTE HD adlı bir ek parçası var. Bu ek parça aracın OBD II portuna bağlanınca hem arıza kodunu okuyabiliyor, hem de silebiliyor. Ayrıca aracın motor suyu sıcaklığı, emiş hava basınç ve sıcaklığı, anlık ve ortalama yakıt tüketimi, gaz kelebek pozisyonu, akü voltajı vs.... gibi ECUnun okuduğu bazı parametreler dijital olarak görüntülenebiliyor.
Bu cihazı araca bağladığımızda P0171 hata kodu okuyor. Kodu silince ışık sönüyor fakat yaklaşık 10 gün -1000 km gibi sonra tekrar yanıyor ve aynı kodu veriyor.
Bu kodu internette araştırdım. Fakir karışım anlamına geliyormuş. Lambda sensörü arızası veya aracın hava emişinde bir problem gibi sebeplerden yanabilidiğini okudum. Aracın hava filtresini, bujilerini yağ ve yağ fltresini değiştirdik, durum aynı.
Bir de araçta bize garip gelen bir durum daha var. Araç hava sıcaklığı 10 derece civarı iken dahi sabah ilk çalıştırmada 300-400 mt 'de LPG ye geçiyor. Bu bana çok erken gibi geliyor.
Mesela geçtiğimiz pazar günü sıcaklık 15 derece civarı arkadaşım evinden benim yanıma yaklaşık 3.5 km geldi. Aracı benim işyerime bırakıp benim aracımla bir yere gittik yaklaşık 3 saat sonra geldik. Sonra araca cihazı bağladığımızda motor suyu sıcaklığı 53 derece okudu bu bana yanlış gibi geldi ve araç olduğu yerde hiç hareket ettirmeden yaklaşık 30 sn çalışınca sıcaklık 60 dereceyi buldu ve araç LPG ye geçti. BU SIRADA ARACIN HARARET GÖSTERGESİ EN DİPTE HİÇ YERİNDEN BİLE OYNAMAMIŞTI.
Araçla biraz yol yapıp harareti normald earacın çıktığı maksimum seviyeye çıkardık yani aracın göstergesinin ortalarına. Bizim elektronik cihaz bu sırada 110 derece okudu, aracı kenara çekip hararet var mı diye baktık, suda kaynama yoktu.
Sorularım şunlar:
P0171 hata kodu hakkında ayrıntılı açıklama yapabilir misiniz?
Aracın bu kadar erken LPG ye geçmesi normal mi_?
Aracın hararet göstergesi yerinden oynamadığı halde ECUdan okuyan elektronik cihazın motor su sıcaklığını 60 derece okuması normal mi?
Aracın harareti ortalarda iken ECUdan okuyan elektronik cihazın motor su sıcaklığını 110 derece okumasuı normal mi?
Çözüöm önerileriniz nelerdir?
Teşekkürler.
Saygılarımla.


_____________________________



 
426 Mesaj
6 Aralık 2011; 11:42:48 

yüksek sıcaklık okuması benim scangauge'da da var.
Fakat benim ki 120 dereceyi gösterirken fan açarken aslında aracın okuduğu gerçek sıcaklık 104 derece oluyor.


_____________________________

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.293