Şimdi Ara

bmw x1 xdrive 2.0 diesel konforu nasıl arttırırım?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
2.485
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Ben x1 xdrive 2.0 diesel sahibiyim ve yaklaşık 1 senedir kullanmaktayım, işim dolayısıyla aracımla uzun yol yapıyorum , tabi durum böyle olunca günümün en az 2 saati arabada geciyor. Bundan önceki aracım audi a4 1.8benzindi. Cok yaktıgı icin ve yol tutusu tatmin etmedigi icin x1 e gectim.

    X1 den genel olarak memnunum, egerki cok basmazsanız gercekten şaşırtıcı derecede ekonomik, ayrıca yol tutuş ta mukemmele yakın. Karda kışta da gayet tatmin edici. Yanlız benim cozemedigim bir sıkıntım var.

    X1im normal suspansiyon ( sport degil) ve 17 inc jantlarım var ve aracla gelen runflatlar lastikleri kullanmaktayım. Buna ragmen aracın konforu beni hic mutlu etmiyor. Nerdeyse yolda giderken en ufak tümsek ve bozukluklar cok ciddi hissettiriyor. Performansla konforun zıt oldugunu biliyorum ancak aracımı daha konforlu hale getirmenin bir yolu varmıdır? konu hakkında bilgisi olan arkadaslar bana yardımcı olursanız sevinirim



    tesekkurler







  • Run flat lastikleri normal lastiklere gorebiraz daha konforsuzdur.. normal lastiğe geçtiğinizde biraz daha konforlu olur.. ancak lastiğin patlama riski ve stepne olmaması durumlarını da düşünmeniz gerek.. ve birde tavsiye.. normal lastiğe gececekseniz mevcut janttaki rfleri sokturmeyin, imkan varsa orjinal jant alarak yeni lastikler alıp taktirin..
  • Merhaba techzone,

    Aslına bakarsan denedim. Ancak borusan kesinlikle yapmamam gerektigini cok ciddi bir guvenlik ihlali oldugunu , aracın tum alt aksamının rflere göre yapıldıgını ve de garanti kapsamından dahi aracın cıkabilecegi söylendi..bende o nedenle rfleri degiştirme fikrinden vazgectim.

    onun dışında yapabilecegim birsey var ise bilgilendirirsen sevinirim.

    ilerde aracı bir x3 ya da yeni gelecek olan 2012 3 serisi ile degiştirirsem, acaba bu araçlar x1' e oranla daha konforlu mudur? bilgim kadarıyla x3' te ve yeni gelecek 3 serisinde suspansiyonu sport-ve comfort olarak ayarlayabiliyormus kullanıcı dogrumudur?

    cevap icin teşekkurler
    Saygılar
    Erderd
  • Bir soru daha:

    x3teki performance control ve variable damping control nedir.? bu özellikler yeni nesil 2012 3 serisinde de olacak mı bilginiz varmı?

    tesekkurler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erderd1212

    Merhaba techzone,

    Aslına bakarsan denedim. Ancak borusan kesinlikle yapmamam gerektigini cok ciddi bir guvenlik ihlali oldugunu , aracın tum alt aksamının rflere göre yapıldıgını ve de garanti kapsamından dahi aracın cıkabilecegi söylendi..bende o nedenle rfleri degiştirme fikrinden vazgectim.

    onun dışında yapabilecegim birsey var ise bilgilendirirsen sevinirim.

    ilerde aracı bir x3 ya da yeni gelecek olan 2012 3 serisi ile degiştirirsem, acaba bu araçlar x1' e oranla daha konforlu mudur? bilgim kadarıyla x3' te ve yeni gelecek 3 serisinde suspansiyonu sport-ve comfort olarak ayarlayabiliyormus kullanıcı dogrumudur?

    cevap icin teşekkurler
    Saygılar
    Erderd


    quote:

    Orijinalden alıntı: erderd1212

    Bir soru daha:

    x3teki performance control ve variable damping control nedir.? bu özellikler yeni nesil 2012 3 serisinde de olacak mı bilginiz varmı?

    tesekkurler
    ciddi güvenlik ihlali, aracın alt aksamının RF'lere göre oluşu gibi lafları ilk kez duyuyorum... tamam, RF lastik takılmış bir janttan RF'leri söktürüp normal lastik takmak sıkıntı yaratıyor ama bunun garanti kapsamından çıkmasının ve aracın alt aksamı ile RF lastiğin ne alakası var? bunu sorsaydınız keşke..

    bunun dışında yapabileceğiniz bir şey yok..

    ilerde aracı değiştirirseniz onlar elbette daha konforlu gelecektir size.. Comfort modu çok işe yarıyor..

    BMW Performans Kontrolü'ne gelecek olursam, bir virajda, dıştaki tekerlekler içtekilerden daha uzun bir yol kat ederler.. BMW performans kontrolü bu zorluğu üstlenir ve bunu her tekerleği ayrı ayrı kontrol ederek daha dinamik bir sürüş performansı yaratmak için kullanır.. bir aks üzerindeki tekerlekler diferansiyelle, bu uzunluk farkına göre ayarlanan özel bir dişliyle bağlıdır. motor gücünü değiştirmek ve gerekirse frenleme kuvveti uygulamak suretiyle bu bireysel kontrolü bir adım öteye taşır.. dıştaki tekerlekler daha fazla, içtekiler daha az tahrik gücü alırlar ve dördü de maksimum yol tutuşuna sahip olabilir.

    Variable Damper Control ise süspansiyon kontrolü.. comfort, sport, sport+ gibi ayarlar ile birlikte değişen amortisör ayarları.. bu özellikler yeni 3 serisinde mevcuttur..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.