- x
Kontak kapalıyken hidrolik direksiyon çevrilirse ne olur?
38 Cevap3353 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


333 Mesaj
30 Kasım 2011; 17:54:45 

Arkadaşlar kontak kapalı iken hidrolik direksiyon çevrilirse ne olur.Bir kaç kere yaptım aklıma karpuz kabuğu geldi.


2283 Mesaj
30 Kasım 2011; 18:09:09 

Anahtar üzerinde değilse kilitlenir, üzerinde ise hiç bir şey olmaz sadece zor döner.


_____________________________

2 liters is a drink size, not an engine;V8 Power: No bottle, all throttle!


10834 Mesaj
30 Kasım 2011; 18:10:22 

Kilitlenir. O kadar.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


3460 Mesaj
30 Kasım 2011; 18:11:22 

Kontak üzerinde değilse kilitlenir üzerindeyse ama araba çalışmıyorsa zor döner başka hiçbirşey olmaz.


_____________________________



333 Mesaj
30 Kasım 2011; 18:13:39 

quote:

Orijinalden alıntı: topaz42

Kilitlenir. O kadar.

anahtar üstünde iken.


3016 Mesaj
30 Kasım 2011; 18:19:24 

bazı araçlarda anahtarı çıkarınca "KİLİTLENMEYEN"konumu vardır..özellikle fransız menşeylilerde.(bende 79 renault ts vardı ve öyleydi)


_____________________________



9380 Mesaj
30 Kasım 2011; 18:20:04 

quote:

Orijinalden alıntı: turkce06


anahtar üstünde iken.

Balansı bozarsın.


_____________________________

İntel Core i7 4790K - Asus Sabertooth Z97 Mark 1 - Evga GTX 760 SC Dual Bios - Seasonic X-750 - Corsair H100i - Samsung PRO 840 256 GB - Corsair Obsidian 750D - Asus Transformer Book T100 Atom 3775


8176 Mesaj
30 Kasım 2011; 18:22:38 

Çoğu anahtarı çıkarttığınızda "tık" diye bir ses duyarsınız, işte o direksiyon kilidinin serbest kaldığının göstergesidir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

...


333 Mesaj
30 Kasım 2011; 18:24:40 

direksiyonda tıkırtı yapar mı?

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
30 Kasım 2011; 18:56:33 

Varsa direksiyon derisi aşınır


 
241 Mesaj
30 Kasım 2011; 21:33:50 

hidrolik direksiyonu zorla çevirmeye gelmez.

arıza çıkartabilir ve sana masraf açabilir aracı çalıştırmadan bi daha deneme bence...!



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi exsalibur -- 30 Kasım 2011; 21:35:18 >


_____________________________


D.H. NEDEN BİR OTOMOBİL MARKAMIZ YOK? GRUBU


9380 Mesaj
30 Kasım 2011; 21:40:10 

quote:

Orijinalden alıntı: exsalibur

hidrolik direksiyonu zorla çevirmeye gelmez.

arıza çıkartabilir ve sana masraf açabilir aracı çalıştırmadan bi daha deneme bence...!


Tamam abisi yapmaz bir daha


_____________________________

İntel Core i7 4790K - Asus Sabertooth Z97 Mark 1 - Evga GTX 760 SC Dual Bios - Seasonic X-750 - Corsair H100i - Samsung PRO 840 256 GB - Corsair Obsidian 750D - Asus Transformer Book T100 Atom 3775


 
241 Mesaj
30 Kasım 2011; 21:46:18 

quote:

Orijinalden alıntı: donanımcı123


Tamam abisi yapmaz bir daha

yapmasın kardeşim yapmasın tabikide...!


niye der gibisin? arkadaşın aklına karpuz kabuğu geliyoo ondan sonra..!


sende bi daha yapma abisi tamammı!


_____________________________


D.H. NEDEN BİR OTOMOBİL MARKAMIZ YOK? GRUBU


2615 Mesaj
30 Kasım 2011; 21:51:59 

quote:

Orijinalden alıntı: hezerfen

bazı araçlarda anahtarı çıkarınca "KİLİTLENMEYEN"konumu vardır..özellikle fransız menşeylilerde.(bende 79 renault ts vardı ve öyleydi)

eski modellerin hepsinde vardı diye hatılıyorum.

"ST" Konumunun üstünde "G"araj konumuydu 92 springde.sadece direksiyon kilitlenmezdi neden koydular acaba.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NEŞELİMEŞEODUNU -- 30 Kasım 2011; 21:53:17 >


_____________________________



4578 Mesaj
30 Kasım 2011; 22:27:20 

çok sert döner hatta dönmez döndürmeyi başarmışsanız helal olsun ama hayırlı bir iş yapmamışsınız


_____________________________



1324 Mesaj
1 Aralık 2011; 1:04:30 

Motor calısmıyorsa hidrolik devreye girmediği için direksiyon dönmez. En azından benim aracımda öyle.


_____________________________

Arabam yok kafam rahat..


3016 Mesaj
1 Aralık 2011; 7:52:18 

quote:

Orijinalden alıntı: _Mysterious_

Motor calısmıyorsa hidrolik devreye girmediği için direksiyon dönmez. En azından benim aracımda öyle.

direksiyon döner.amma çok sertleşir.uzun süre o şekilde kullanmamak lazım...


_____________________________



3489 Mesaj
1 Aralık 2011; 8:23:35 

bizde 2005 vectra varken karlı havada araç kapalıyken denedim aynı hidrolik direksiyon gibi rahat dönüyordu


_____________________________

2012 Doblo classic safeline
2011 Master kamyonet


 
10734 Mesaj
1 Aralık 2011; 8:27:49 

Patlar...


_____________________________



7575 Mesaj
1 Aralık 2011; 8:45:21 

Hidrolik pistonlar yağı geri itmeye çalışır ve zor döner. Bu durum sıkıntı çıkarır mı bilmiyorum. Mekanik olarak bi zararı olmaz. Araç duruyorsa lastik aşınması gibi ufak şeyleri saymıyorum çünkü çalışırken de yapılabilir.


_____________________________

Yeni Aveo Sedan 1.2 LS (Boracay Mavi)
Monster Q63MS-16F41 (i7-4700QM, GTX 770M, 2x8GB DDR3, 240GB SSD, 750GB HDD); Asus Note 8; Dell Studio XPS 1640; Samsung S4 Mini Duos Black Edition; Nokia Lumia 525 Sarı; iPod Touch 5 32 GB Siyah; Navimex 9917+Kenwood KFC-M1634A; Logilink HS0017; Logitech G100, G500, VX Nano, K310, Tablet Keyboard for iPad, S220; Creative EP630; Xiaomi Piston 2; Xiaomi 10400 mAh; Casio DB-360-1ADF; Adata CH94; Lacie Rikiki 1TB; WD WD15EARS, WD20EARS; Akasa Quasar; Sandisk Extreme 32 GB, Kingston DTDUO/32GB
Steam ID: Kesbi


3113 Mesaj
1 Aralık 2011; 9:07:00 

bazı modellere pompaya zarar verir


_____________________________

Alemin Kralı Çarşı


10834 Mesaj
1 Aralık 2011; 10:02:42 

quote:

Orijinalden alıntı: turkce06


anahtar üstünde iken.

Eksik oldu. Aslında soru da kapalı biraz.

Araba stop ettirildi ama anahtar yuvadan çıkartılmadı. Bu durumda kilitlenmez. Ama zor döner. Anahtar çıkartılırsa en ufak çevirmede kilitlenir. Anahtar tekrar takılınca hemen açılmaz kilit. Direksiyonu sağ sol yapıp kontağı açmak lazım.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


787 Mesaj
1 Aralık 2011; 10:10:22 

peki yolda kaldık araç çalışmıyo çekici çağırmadan aracı başka araca halatla baglayıp çeke bilirmiyiz bu durumda direksiyon döner mi sago sola döndürelebilir mi araç.


_____________________________

"Biz,bize gerici diyenlere 'deh' demek için gerideyiz".


1250 Mesaj
1 Aralık 2011; 10:14:24 

Bir keresinde benzinim bitmişti. Yolun ortasında kaldım. Hafif rampaydı, direksiyon acayip sertti. Boşa alıp el freniyle park yerine kadar götürdüm. Bidonla benzin aldım. Benzini doldurunca normal haline döndü herşey.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BARRACUDAY -- 1 Aralık 2011; 10:15:29 >


_____________________________



10834 Mesaj
1 Aralık 2011; 10:15:33 

quote:

Orijinalden alıntı: halilcc

peki yolda kaldık araç çalışmıyo çekici çağırmadan aracı başka araca halatla baglayıp çeke bilirmiyiz bu durumda direksiyon döner mi sago sola döndürelebilir mi araç.

Çekici arabanın önünü vinçe alarak kaldırır. Ön tekerler havada gider. Ön tekerlerin yerde olarak çekildiği durumlarda arabayı yarım kontak yaparsınız. Direksiyon kilitlenmez.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


2775 Mesaj
1 Aralık 2011; 10:23:38 

gereksiz şeyler bunlar.


_____________________________


2011 Renault Megane 1.5 Dci 85 HP otantik


 
322 Mesaj
1 Aralık 2011; 10:33:04 

yahu çok bilinmeyenli denklem haline getirmenin anlamı ne... araba dediğin bin git işte ne oynuyosun orasıyla burasıyla


_____________________________



 
10734 Mesaj
1 Aralık 2011; 10:37:57 

quote:

Orijinalden alıntı: acme45

yahu çok bilinmeyenli denklem haline getirmenin anlamı ne... araba dediğin bin git işte ne oynuyosun orasıyla burasıyla

Olmaz,her dh li arabasının orasıyla burasıyla oynar,bilgilenir,öğrenir...


_____________________________



 
1786 Mesaj
1 Aralık 2011; 10:43:18 

quote:

Orijinalden alıntı: set


Olmaz,her dh li arabasının orasıyla burasıyla oynar,bilgilenir,öğrenir...

bu tür şeyler anca bizim aklımıza gelir .dünyadaki tüm forumlara baksan böyle bir soru bulamazsın sanırım.


hep deney eksikliğinden bunlar okullarda deney yok normal tabi.bi açlık var öğrenmeye


_____________________________

beyler imza niye yok 6 satır yok bilmemene .saçmalık değilmi.
tonla reklam parası alıyorlar hem sırtımdan para kazanıyorlar hemde yok o öle bu böle.zaten imza görmek istemeyen kapatıyor imzayı .

bende adblok kuruyorum madem imzam uygun değil bunda sonra hiç bi reklamınızı görmücem.bizim imzayı kurallara bağlıyorsanız o zaman reklamlarınızıda bağlayın eşşek kadar açıp gözümüze sokuyorsunuz.


 
388 Mesaj
1 Aralık 2011; 11:06:27 

quote:

Orijinalden alıntı: INTRUDERTR


bu tür şeyler anca bizim aklımıza gelir .dünyadaki tüm forumlara baksan böyle bir soru bulamazsın sanırım.


hep deney eksikliğinden bunlar okullarda deney yok normal tabi.bi açlık var öğrenmeye

ülkemize özgü güzellikler bunlar.Okulda lab. vardır malzemeler kırılacak bozulacak diye yaptırmazlardı deney.Kırmadan bozmadan nasıl öğreneceksek.


_____________________________



333 Mesaj
1 Aralık 2011; 12:30:21 

quote:

Orijinalden alıntı: INTRUDERTR


bu tür şeyler anca bizim aklımıza gelir .dünyadaki tüm forumlara baksan böyle bir soru bulamazsın sanırım.


hep deney eksikliğinden bunlar okullarda deney yok normal tabi.bi açlık var öğrenmeye

Bu forum dışında otomobil muhabbeti yaptığım başka yer yok.Artık alışkanlık oldu, mesajları okumadan şöyle bir göz atmadan uyuyamıyorum.Gerçekten üst düzey sohbet ortamı var ,hele benim gibi pİmpirikli oto kullanıcısı ile dolu ki forum tam aradığım yer...


 
1281 Mesaj
1 Aralık 2011; 14:34:47 

Hidrolik direksiyonu kontak kapalıyken çevirirseniz bir şey olmaz, sadece zorlanırsınız çevirirken. Mekanik olarak araca zarar vermeniz söz konusu değildir. Güç destekli direksiyon sistemleri temelde 2 grupta incelenir:
1. Direksiyon kolonunun (milinin) mekanik olarak direksiyon roduna bağlı olduğu sistemler
2. "Steer-by-wire" veya "drive-by-wire" denilen direksiyon ile tekerlek arasında mekanik bağlantının olmadığı sistemler.

Kullandığımız araçların tamamına yakını ilk grupta yer alan güç destekli direksiyon sistemlerini kullanır. İkinci grupta yer alan sistemleri kullananlar ise bazı lüks ve ağır araçlar ile daha çok iş makineleridir.

Konumuz yaygın olarak satılan/kullanılan otomobiller olduğu için ilk gruba daha yakından bir balış atalım:

Direksiyon milinin mekanik olarak direksiyon roduna bağlı olduğu sistemler temelde 3 grupta toplanır:
1.Hidrolik sistemler
2.Elektro-hidrolik sistemler
3. Elektrikli sistemler.

1. sıradaki hidrolik sistemler en yaygın kullanılan sistemlerdir ancak yerini yavaş yavaş elektrohidrolik sistemlere bırakmaktadır. Bu sistemde gücünü krankşafttan alan bir kasnağa baplı olarak çalışan bir hidrolik pompa ile hidrolik yağı rezarvuarından oluşur. Kimi sistemlerde fren ve hidrolik direksiyon sistemleri aynı hidrolik kanalı/pompayı kullanır. Hidrolik pompanın ürettiği basınçlı yağ rack&pinion (kremayer ve pinyon dişli) dişli grubunun hemen önünde yer alan ve direksiyon kolonuna bir dişli ile bağlı olan hidrolik pompasını çalıştırır. Hidrolik pompanın çalışması bir dizi valf ile kontrol edilir. Siz direksiyonu çevirdikçe pompa devreye girerek direksion milini döndürmenize yardımcı olur. Ama unutmayın tekerlekleri döndüren sizsiniz, hidrolik pompa değil. O sadece sizin direksiyon döndürme torkunuzu artırır. Sizin direksiyonu döndürerek elde ettiğiniz dönme hareketi kremayer dişli grubu (direksiyon dişli kutusu) aracılığı ile direksiyon roduna iletilir. Rod da direksiyon boynu aracılığı ile direksiyon mafsalını iterek tekerlekleri döndürür. Bu kesintisiz bir mekanizmadır; yani ,siz direksiyon simidini dönürerek elde ettiğiniz mekanik hareketi doğrudan tekerleğe iletirsiniz. Sizin yerinize birisi tekerleği döndürmez ama döndürmenize yardımcı olacak ilave kuvvet sağlar. Bu nedenle, motor çalışmıyorken de direksiyonu döndürebilirsiniz. Yağ pompası o esnada çalışmadığı için hidrolik silindirde yeterli basınç olmayacağından dönüşü sadece kol gücünüzle yapmak zorunda kalırsınız. Neden böyle? Eğer tekerlekler dönme komutunu doğrudan sizden almasaydı, bunu sağlayan sistem araç hareket halindeyken arızalandığında siz direksiyon kontrolunu tümüyle yitirecektiniz. Bu da istenmeyen bir durumdur. Bu nedenle dönüş kontrolu hep sizdedir, hidrolik pompa ya da silindir arıza nedeniyle devre dışı kalsa bile bu sayede siz aracı kontrol etmeye devam edebilirsiniz.

2. Elektrohidrolik sistemlerde hidrolik pompası gücünü krankşaftan değil, bir elektrik motorundan alır. Bunun temelde 2 türlü avantajı vardır:
A. sürekli çalışmadığı (devrede olmadığı) için motordan daha az güç çalar.
B. Tamamen hidrolikte motor hızlandıkça, ona bağlı hidrolik pompa da hızlanır ve yağ basıncı artar. Bu istenmeyen bir durumdur. Elektrik motorunu ise bir solenoid devre aracılığı ile istediğiniz gibi kontrol edebilirsiniz.

3. Hidroliğin olmadığı, güç destek ünitesi olarak direksiyon kolonuna bir elektrik motorunun bağlandığı (EPS/EPAS) sistemlerdir. Hidroliğe göre yalın bir sistem olduğu, üretimi ve montajı kolay olduğu, sadece gerekli olduğunda ana motordan güç aldığı ve direksiyon destek seviyesini yol şartlarına göre ayarlamak daha kolay olduğu için tercih edilmektedir. Ayrıcza bu sistemi EPS ile entegre çalışacak şekilde tasarlamak da münkündür. Göründüğü kadarıyla geleceğin direksiyon güç destek sistemi olacaktır.

Yukarıda anlatılan her 3 sistemde de sürücü ile tekerlek arasındaki mekanik ileti kesintisizdir ve bu nedenle bu 3 sistem de bir nedenle arızalnmış olsa bile veya motor çalışmıyorken siz direksiyonu döndürmeye ve aracı kontrol etmeye devam edersiniz.

2. Grupta yer alan sistemler ise genellikle tekerleği insan gücüyle döndürmenin imkansız olduğu kamyon vb. gibi ağır araçlarla Limuzin vb. gibi hacimli ve lüks araçlarda daha çok kullanılmaktadır. Sürüş güvenliği açısından yetersizdirler ve "yol hissi" dediğimiz hissi vermekten uzaktırlar. Buna mukabil direksiyonlar çok yumuşak olabilmektedir.



0


0


0


Ekteki dosya (3)

_____________________________

Tork ve HP Üzerine Temel Bilgiler
BMEP


 
2086 Mesaj
1 Aralık 2011; 14:47:23 

quote:

Orijinalden alıntı: turkce06

Arkadaşlar kontak kapalı iken hidrolik direksiyon çevrilirse ne olur.Bir kaç kere yaptım aklıma karpuz kabuğu geldi.

Arkadaşım benden sana dost tavsiyesi sakın yapma... Eğer ki aracında elektrikli hidrolik denen o lanet olası sistem varsa milim bile kımıldatma direksiyonu... Çünkü kontak kapalıyken zorlarsan elektrik motoruna zarar verirsin bunun da anlamı yetkili serviste en az 1000 TL demektir.

Ha araban pover kayışlı hidrolikse ne olur bilmem ama ben hiçbir zaman tavsiye etmem bu işi...


_____________________________

Focus 2,5 - 2011 1.6 100 bg - TeleflexGFI LPG

Güzel olmayan otomobil, iyi bir otomobil değildir. (Ettore Bugatti)


1310 Mesaj
1 Aralık 2011; 15:27:37 

kitleniyo sonra baya bi uğraşabiliyosun düzeltmek için. normalde hiç uğraşmazdım bi keresinde 5dk filan kavga etmiştim direksiyonla


_____________________________



57 Mesaj
1 Aralık 2011; 15:45:03 

bence hiçbir şekilde oynama zor durumda kalmadıkça ne olursa olsun direksiyon pompasını bozarsın.


_____________________________

2011 VW Caddy 1.6 TDİ 102 ps


 
298 Mesaj
1 Aralık 2011; 16:25:45 

Kabin basıncı düşer.


3326 Mesaj
1 Aralık 2011; 16:30:02 

benchpress etkisi olur


_____________________________

smoky;from idle to redline
09 SEAT Cordoba Stylance 1.4TDI magicblack
& Megachips tuned; 105HP - 260NM


213 Mesaj
1 Aralık 2011; 17:56:02 

quote:

Orijinalden alıntı: raptile06


ülkemize özgü güzellikler bunlar.Okulda lab. vardır malzemeler kırılacak bozulacak diye yaptırmazlardı deney.Kırmadan bozmadan nasıl öğreneceksek.

süpersiniz yaa koptum burda :D


_____________________________



333 Mesaj
2 Aralık 2011; 1:01:31 

quote:

Orijinalden alıntı: tralles

Hidrolik direksiyonu kontak kapalıyken çevirirseniz bir şey olmaz, sadece zorlanırsınız çevirirken. Mekanik olarak araca zarar vermeniz söz konusu değildir. Güç destekli direksiyon sistemleri temelde 2 grupta incelenir:
1. Direksiyon kolonunun (milinin) mekanik olarak direksiyon roduna bağlı olduğu sistemler
2. "Steer-by-wire" veya "drive-by-wire" denilen direksiyon ile tekerlek arasında mekanik bağlantının olmadığı sistemler.

Kullandığımız araçların tamamına yakını ilk grupta yer alan güç destekli direksiyon sistemlerini kullanır. İkinci grupta yer alan sistemleri kullananlar ise bazı lüks ve ağır araçlar ile daha çok iş makineleridir.

Konumuz yaygın olarak satılan/kullanılan otomobiller olduğu için ilk gruba daha yakından bir balış atalım:

Direksiyon milinin mekanik olarak direksiyon roduna bağlı olduğu sistemler temelde 3 grupta toplanır:
1.Hidrolik sistemler
2.Elektro-hidrolik sistemler
3. Elektrikli sistemler.

1. sıradaki hidrolik sistemler en yaygın kullanılan sistemlerdir ancak yerini yavaş yavaş elektrohidrolik sistemlere bırakmaktadır. Bu sistemde gücünü krankşafttan alan bir kasnağa baplı olarak çalışan bir hidrolik pompa ile hidrolik yağı rezarvuarından oluşur. Kimi sistemlerde fren ve hidrolik direksiyon sistemleri aynı hidrolik kanalı/pompayı kullanır. Hidrolik pompanın ürettiği basınçlı yağ rack&pinion (kremayer ve pinyon dişli) dişli grubunun hemen önünde yer alan ve direksiyon kolonuna bir dişli ile bağlı olan hidrolik pompasını çalıştırır. Hidrolik pompanın çalışması bir dizi valf ile kontrol edilir. Siz direksiyonu çevirdikçe pompa devreye girerek direksion milini döndürmenize yardımcı olur. Ama unutmayın tekerlekleri döndüren sizsiniz, hidrolik pompa değil. O sadece sizin direksiyon döndürme torkunuzu artırır. Sizin direksiyonu döndürerek elde ettiğiniz dönme hareketi kremayer dişli grubu (direksiyon dişli kutusu) aracılığı ile direksiyon roduna iletilir. Rod da direksiyon boynu aracılığı ile direksiyon mafsalını iterek tekerlekleri döndürür. Bu kesintisiz bir mekanizmadır; yani ,siz direksiyon simidini dönürerek elde ettiğiniz mekanik hareketi doğrudan tekerleğe iletirsiniz. Sizin yerinize birisi tekerleği döndürmez ama döndürmenize yardımcı olacak ilave kuvvet sağlar. Bu nedenle, motor çalışmıyorken de direksiyonu döndürebilirsiniz. Yağ pompası o esnada çalışmadığı için hidrolik silindirde yeterli basınç olmayacağından dönüşü sadece kol gücünüzle yapmak zorunda kalırsınız. Neden böyle? Eğer tekerlekler dönme komutunu doğrudan sizden almasaydı, bunu sağlayan sistem araç hareket halindeyken arızalandığında siz direksiyon kontrolunu tümüyle yitirecektiniz. Bu da istenmeyen bir durumdur. Bu nedenle dönüş kontrolu hep sizdedir, hidrolik pompa ya da silindir arıza nedeniyle devre dışı kalsa bile bu sayede siz aracı kontrol etmeye devam edebilirsiniz.

2. Elektrohidrolik sistemlerde hidrolik pompası gücünü krankşaftan değil, bir elektrik motorundan alır. Bunun temelde 2 türlü avantajı vardır:
A. sürekli çalışmadığı (devrede olmadığı) için motordan daha az güç çalar.
B. Tamamen hidrolikte motor hızlandıkça, ona bağlı hidrolik pompa da hızlanır ve yağ basıncı artar. Bu istenmeyen bir durumdur. Elektrik motorunu ise bir solenoid devre aracılığı ile istediğiniz gibi kontrol edebilirsiniz.

3. Hidroliğin olmadığı, güç destek ünitesi olarak direksiyon kolonuna bir elektrik motorunun bağlandığı (EPS/EPAS) sistemlerdir. Hidroliğe göre yalın bir sistem olduğu, üretimi ve montajı kolay olduğu, sadece gerekli olduğunda ana motordan güç aldığı ve direksiyon destek seviyesini yol şartlarına göre ayarlamak daha kolay olduğu için tercih edilmektedir. Ayrıcza bu sistemi EPS ile entegre çalışacak şekilde tasarlamak da münkündür. Göründüğü kadarıyla geleceğin direksiyon güç destek sistemi olacaktır.

Yukarıda anlatılan her 3 sistemde de sürücü ile tekerlek arasındaki mekanik ileti kesintisizdir ve bu nedenle bu 3 sistem de bir nedenle arızalnmış olsa bile veya motor çalışmıyorken siz direksiyonu döndürmeye ve aracı kontrol etmeye devam edersiniz.

2. Grupta yer alan sistemler ise genellikle tekerleği insan gücüyle döndürmenin imkansız olduğu kamyon vb. gibi ağır araçlarla Limuzin vb. gibi hacimli ve lüks araçlarda daha çok kullanılmaktadır. Sürüş güvenliği açısından yetersizdirler ve "yol hissi" dediğimiz hissi vermekten uzaktırlar. Buna mukabil direksiyonlar çok yumuşak olabilmektedir.



0


0


0


Verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim.Bu forumda değerli insanlarla tanışmak ve onlardan bilgi almak gerçekten insanı mutlu ediyor.
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel » Kontak kapalıyken hidrolik direksiyon çevrilirse ne olur?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.410