Şimdi Ara

BOŞTA GİTMEK SAKINCALI MI ? (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
250
Cevap
2
Favori
29.017
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    SERKES1,

    MOTOR ÇALIŞTIĞI SÜRECE, HAREKET HALİNDE OLSUN OLMASIN, AYAK DEBRİYAJDA TUTULMAMALIDIR. BUNUN TEKNİK ANLAMDA BİR ZARARI OLMASA BİLE, GEREKSİZ YERE DEBRİYAJ BALATASI VE BASKISININ ISINMASINA VE KÜÇÜK TE OLSA AŞINMASINA SEBEP OLUR.
    ANCAK BUNUN BİR İSTİSNASI DA VARDIR.
    İLK ÇALIŞTIRMA (MARŞ) ESNASINDA DERİYAJA BASMANIN FAYDASI VARDIR. ŞÖYLE Kİ: MARŞ MOTORU, (ŞANZIMANIN İÇİNDEKİ DİŞLİ SİSTEMİNİ DE ÇEVİRMEK ZORUNDA KALMAYACAĞI İÇİN) TÜM GÜCÜNÜ MOTORU ÇEVİRMEYE HARCAR VE DAHA GÜÇLÜ MARŞ ELDE EDİLİR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    aslında arkadaşları şu konudada uyarmak gerek sanki diye düşünüyorum
    kırmızı ışıklarda durduğumuzda aracı viteste tutup sürekli ayağımızıda debriyajda tutmakta zararlı
    nedersin.

    teşekkürler.





    bunu öğrendiğim çok iyi oldu teşekkür ederim roverci :)




  • Arkadaşım bi kere otomobil teknik teriminde "boş vitese atmak ve bundan mütevellid bi süre boşta gitmek" diye bir terim yoktur. Bu konuyu ben geçenlerde nette daha kapsamlı araştırdım.

    Eski nesil yani karbüratörlü araçlarda rampa aşağı inişlerde veya kırmızı ışığa yaklaşmalarda boşa atmak yakıt tasarrufu açısından sağlıklı. Ama aynı araçlarda uygun viteste gazdan ayağı çekip gitmek en fazla diğerine göre 100 km de 1 litre farkettirir. Yani viteste 1 litre daha fazla yakarsınız. O da 100 km de 1 litre abartılacak bi durum değil.

    Gelgelelim yeni nesil araçlara...yeni nesil yani yönetimi bilgisayar kontrollü ve yakıt sistemi özellikle sıralı enjeksiyon olan araçlarda rampa aşağı inerken, ışıklara yaklaşırken hızınız 60 ın üzerinde ise 4 veya 5. vitesi kullanıp ayağınızı gazdan çektiğiniz zaman yol bilgisayarı anlık tüketimi 0.0 lt/ 100 km h olarak gösterir. Bu aracın hiç yakıt tüketmediği manasına gelmez, sonuçta araç çalışıyor. Tüketim ihmal edilebilecek miktarda olduğu için bu durum böyledir. 1,2 ve 3. viteslerde veya yokuş aşağı atraksiyonlu kullanım sonucu 4. ve 5. vitesin kullanılıp ayağın gazdan çekilmesi ise bi süre yakıt harcatır. Araç kendine gelince yine yakıtı keser. Zaten 3. vitese kadar ki durumlarda her ne olursa olsun bu tip araçlarda cut-of sistemi devreye girinceye kadar vitesi boşa almak daha iyidir. Şimdi gel gelelim genel önerilere;

    1) Araç ister yeni nesil, ister eski nesil olsun yavaşlamalarda, ani yavaşlamalarda bilhassa yokuş aşağı giderken ve yine yokuş aşağı yavaşlamalarda kesinlikle boşa atılmaz. Zaman içerisinde uygun viteslere inilir. Çok yavaşlandığında boşa atılır.

    2) Diyelimki elinizde eski nesil araç var. Rampa aşağı iniyorsunuz, veya ışıklara yaklaşırken boşa attınız. Derken yeşil yandı veya rampa aşağı düze indiniz. Aracı tekrar kendine getirene kadar o etmiş olduğunuz karı geri alacaksınız.

    3) Herşeyden önce güvenlik açısından aracı viteste tutmak daha güvenli......

    4) Tek durumda yavaşlarken frenle birlikte boş vites kullanılır. O da araç viteste iken ani fren yaptığınızda duramayacağınız bi pozisyon olduğunu düşündüğünüzde veya size göre gerçekten ani durumlarda debriyaja ve aynı anda fren pedalına basmanız. Çünkü çok ani durmalarda viteste durmaya çalışırsanız araç kompresyonu hemen devreye girmeyecektir. Ani durmalarda 1 saniyenin bile bizim için önemi olduğunu düşünürsek debriyaj ve fren pedalına aynı anda basarsak bizim durmamız daha rahat olacaktır.
    quote:

    Orijinalden alıntı: alper25_11


    ARASIRA E5 YADA TEMDE HAFİF EĞİMLİ YOLLARDA BENZİNDEN TASARRUF EDEYİM DİYE VİTESİ BOŞA ATIYORUM VE BİR SÜRE ÖYLE GİDİYORUM. 1-BOŞTA GİTMENİN ARACA BİR ZARARI VAR MIDIR ? 2-BU ŞEKİLDE GİDERKEN FRENE BASMANIN BALATALARA YADA YÜRÜYEN AKSAMA BİR ZARARI VARMIDIR? GERÇİ BOŞTAYKEN FRENE BASMAM GEREKTİĞİNDE GENELDE VİTESE GEÇEREK FREN YAPIYORUM 3-YADA ARABA VİTESTEYKEN BOŞA ATMAYIP DİREK DEPRİYAJA SONUNA KADAR BASIYORUM,FREN GEREKTİĞİNDEDE HAFİFÇE DEPRİYAJDAN AYAĞIMI ÇEKİYORUM,BUNUNDA ZARARI VARMIDIR ARKADAŞLAR?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozsat

    Arkadaşlar boşta aracı çalıştırmak tehlikeli demişsiniz.Turbo araçlarda (Dizeller vb.) ilk çalıştırma anında turbonun yağlanması için bir müddet rölantide çalıştırılması isteniyor.Bu konuda düşünceleriniz nelerdir?

    senin dediğin olay çok farklı bişey :)

    arabayı ilk çalıştırdığında biraz boşta çalışacak kendine gelecek özellikle kışın.

    ayrıca uzun mesafe kat ettiysen arabayla durdururkende direk durdurmıcaksın 1-2dk boşta durcak öyle stop ediceksin. en sağlıklısı bu

    yani yolda giderken boşta gitme
  • Bosta inmek hem yakıt tuketiminiz arttırır hemde gereksiz yere fazla fren kullanmıs olursunuz, aracınız viteste yokus asagı inerken gaza basmadıgınız durumda yakıt harcamaz, bu sistem tamamen yakıt tuketimini azaltmaya yöneliktir, ayrıca motor kompresyonundanda faydalandgınız için daha az fren kullanırsınız böylece balata ömrü uzar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alper25_11


    ARASIRA E5 YADA TEMDE HAFİF EĞİMLİ YOLLARDA BENZİNDEN TASARRUF EDEYİM DİYE VİTESİ BOŞA ATIYORUM VE BİR SÜRE ÖYLE GİDİYORUM. 1-BOŞTA GİTMENİN ARACA BİR ZARARI VAR MIDIR ? 2-BU ŞEKİLDE GİDERKEN FRENE BASMANIN BALATALARA YADA YÜRÜYEN AKSAMA BİR ZARARI VARMIDIR? GERÇİ BOŞTAYKEN FRENE BASMAM GEREKTİĞİNDE GENELDE VİTESE GEÇEREK FREN YAPIYORUM 3-YADA ARABA VİTESTEYKEN BOŞA ATMAYIP DİREK DEPRİYAJA SONUNA KADAR BASIYORUM,FREN GEREKTİĞİNDEDE HAFİFÇE DEPRİYAJDAN AYAĞIMI ÇEKİYORUM,BUNUNDA ZARARI VARMIDIR ARKADAŞLAR?

    aracı boşa attıgınız anda rolanti için benzin yada dizel tüketimi olacaktır bunun yerine eğimli yollarda vitesi mümkün olan en yüksek konuma almalı ve gazdan debriyajdan ayağı cekip aracı salmalı.... boşa atınca yakıt tasarrufu değil yakıt ziyanı yapılır.




  • Her türlüsü zararlı boşta giden araba bana göre sadece bayır aşağı giden tenekeye benziyor. boşta balatalar daha tez bitiyor ayrıca boşta aracın daha çok yaktığından haberiniz varmıydı ?
  • evet var
  • Merhaba, iniş fazla meyilli değilse ve fazla frene basmak gerekmiyorsa boşta gitmek yakıt tasarrufu sağlar rölenti seviyesinde yakar, şanzıman kendini yağlamaya devam eder, enjeksiyonlu araçlarda iniş viteste gaz basılmıyorsa yakıt tamamen sistem tarafından kapatılır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim merak ettiğimde çok motor freni yapıyorum fren neredeyse kullanmıyorum ama bir vites küçülttümmü araba bağıtmiycak sekilde bir zararı olurmu acaba uzun vadede...
    Boşta bayır inmek hem tehlikeli hemde yakıt az yakmaz viteste inmek daha az yakar .Arabaya bir zararı yoktur ama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.