Şimdi Ara

BOŞTA GİTMEK SAKINCALI MI ? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
249
Cevap
2
Favori
29.024
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşım
    özellikle son çıkan araçlarda bulunan fsı, vvti vs gibi motorlarda firmalar, aracının boşta o mesafeyi gitmesindense 5. viteste gazı iğneleyerek yani zaman zaman basıp çekerek o mesafeyi gitmesi yakıt taasarufu yönünden önerilir. çünkü bu tarz motorların ana özelliği budur. aynı zamanda normal bir enjeksiyonlu motordan daha az yakarak o mesafeyi kateder. tabiki bu sistem normal bir enjeksiyonlu motor içinde geçerlidir.
    mümkünse boşa almayın emin olunki yakıt tasarufu için boşa alıyorsanız yanlış yapıyorsunuz.

    2. yazdığınıza almanlar senelerdir kullandığı çözüm şu km saatinin bağlı olduğu şanzumandan sinyal almak oldu bu sinyal aracın hızına göre direksiyon hakimiyetini sağlamak için yapıldı. ayrıca bunu her firma benim bildiğim kadarıyla şanzumandan alır devire bakılmaz.

    teşekkürler.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK


    İki şey ekliyeceğim,

    Diyelim ki hızı 165'e kadar filan çıkardık, ve bundan sonra arabanın mesela 90-100'e kadar yavaşlamasına razıyız, sonra tekrar gaz vereceğiz.

    1) az yakıt yakarak gidileceği düşünülen mesafe uzunsa, vites takılıyken araç boştakinden daha çabuk yavaşlayacaktır çoğu durumda, ve bu halde daha kısa mesafe gidilebilecektir. Boşta ise daha uzun mesafe gider. Dolayısıyla, vites takılıyken daha az bile yakıyor olsa (ki bu bana da mantıklı geldi), toplamda boşta gitmek daha karlı olabilir.

    2) bildiğiniz gibi yeni otolorda elektronik kontrollü direksiyon simidi çoğaldı. Bu sistem, direksiyonun kontrolünü ve sertliğini elektronik olarak, hız ve devire göre ayarlıyor. Bu aşamada, 165 ile giderken aracı boşa alırsanız, sistem deviri mesela 4500 yerine 900-1000 olarak görecek. Şayet sistem tekerden veri alıyorsa sorun olmaz, ama verisini motordan alıyorsa, direksiyon düşük hızda ara yollarda manevra yapılıyormuş gibi direksiyonu yumuşatır, bu ise yüksek hızlarda ölüm getirir.

    Ben hep söz veriyorum kendime, uzun yokuşlarda artık yüksek viteste salarım arabayı diye, ama çoğu zaman boşa atıyorum malesef. dikkat etmem lazım.




  • SERKES1,
    SANA, AYNEN KATILIYORUM.
    ELEKTRO HİDROLİK DİREKSİYONLAR, MOTOR DEVRİNE DEĞİL, HIZA DUYARLIDIR.

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    mümkünse boşa almayın emin olunki yakıt tasarufu için boşa alıyorsanız yanlış yapıyorsunuz.

    2. yazdığınıza almanlar senelerdir kullandığı çözüm şu km saatinin bağlı olduğu şanzumandan sinyal almak oldu bu sinyal aracın hızına göre direksiyon hakimiyetini sağlamak için yapıldı. ayrıca bunu her firma benim bildiğim kadarıyla şanzumandan alır devire bakılmaz.

  • UĞURBJK,

    1. MADDEDE ANLATTIĞIN OLAY BENCE HİÇ UYGULANABİLİR DEĞİLDİR... O KADAR UZUN DÜZLÜĞÜ NERDEN BULACAĞIZ Kİ, 165 E ÇIKALIM, SONRA DA BOŞA ALIP, 90-100 E DÜŞÜNCEYE KADAR DEVAM EDELİM... HADİ BULDUK DİYELİM... ANCAK, DÜZDE 165 E ÇIKMAK YERİNE SABİT 90-100 LE GİTMEK DAHA EKONOMİK OLACAKTIR. YANİ "ATTIĞIMIZ FİŞEK, ÜRKÜTTÜĞÜMÜZ KUŞA DEĞMEZ."

    2. MADDEDE YAZDIĞINA DA KATILAMIYORUM.
    ÇÜNKÜ ELEKTRO HİDROLİK DİREKSİYONLAR MOTOR DEVRİNE DEĞİL, HIZA DUYARLIDIR.

    SON CÜMLENE KATILIYORUM. DİKKAT ETMEN GEREKİR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    Diyelim ki hızı 165'e kadar filan çıkardık, ve bundan sonra arabanın mesela 90-100'e kadar yavaşlamasına razıyız, sonra tekrar gaz vereceğiz.

    1) az yakıt yakarak gidileceği düşünülen mesafe uzunsa, vites takılıyken araç boştakinden daha çabuk yavaşlayacaktır çoğu durumda, ve bu halde daha kısa mesafe gidilebilecektir. Boşta ise daha uzun mesafe gider. Dolayısıyla, vites takılıyken daha az bile yakıyor olsa (ki bu bana da mantıklı geldi), toplamda boşta gitmek daha karlı olabilir.

    2) bildiğiniz gibi yeni otolorda elektronik kontrollü direksiyon simidi çoğaldı. Bu sistem, direksiyonun kontrolünü ve sertliğini elektronik olarak, hız ve devire göre ayarlıyor. Bu aşamada, 165 ile giderken aracı boşa alırsanız, sistem deviri mesela 4500 yerine 900-1000 olarak görecek. Şayet sistem tekerden veri alıyorsa sorun olmaz, ama verisini motordan alıyorsa, direksiyon düşük hızda ara yollarda manevra yapılıyormuş gibi direksiyonu yumuşatır, bu ise yüksek hızlarda ölüm getirir.

    Ben hep söz veriyorum kendime, uzun yokuşlarda artık yüksek viteste salarım arabayı diye, ama çoğu zaman boşa atıyorum malesef. dikkat etmem lazım.




  • roverci kardeş

    anladığım kadarıyla arabalardan iyi anlıyorsun ya teknik konularda iyi bir eğitim aldın yada
    kendini aşacak kadar arabalarla uğraştın
    verdiğin bilgileri takip ettimde hatasız ve eksiksiz bilgi veriyorsun
    aslında arkadaşları şu konudada uyarmak gerek sanki diye düşünüyorum
    kırmızı ışıklarda durduğumuzda aracı viteste tutup sürekli ayağımızıda debriyajda tutmakta zararlı
    nedersin.

    teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: koraygen

    aya:
    Bu sana verilen son cevaptır:

    Bana karşı devam ettirmiş olduğun saygısızlık nedeniyle donanım haber forum yöneticilerine şikayet edilmiş bulunmaktasın. Önce tartışmalar nasıl yapılır onu öğren, ondan sonra gel burda ahkam kes. Sen zaten mühendis olmadığın için dediklerimi anlamıyorsun va asla da anlayamayacaksın.

    Koray AYGEN
    Mak. Müh.

    Arkadaşlar aranızdaki tartışmaya bişey diyemem..Ben yaptığım açıklamaları doğru bilirim ve savunurum.MANTIKLI Bİ SEBEPLE ÇÜRÜTÜRSENİZ LAFIM YOK. Ama koray arkadaşım senin bu "Sen zaten mühendis olmadığın için dediklerimi anlamıyorsun va asla da anlayamayacaksın." lafını hiç te güzel bulmadım.Tamam arkadaşımız sana göre veya gerçekten bişeyleri bilmeyebilir,sana senin görüşünle saygısızlık yapmış olabilir ama bence bu üslubun yanlış..Seni sadece makine mühendisleri anlarsa şahsen kendim ortaokul mezunuyum o zaman sen ne benim görüşüme ne de ben senin görüşüne karşı çıkabilirim.Böyle bir şey olmaz.Eğer bu mantıkla gidersen ya ben ve benim gibi diğer arkadaşlarla bu konuya girme.ya da SADECE MAKİNE MÜHENDİSİ ARKADAŞLARLA TARTIŞ.Arkadaşlar burası bir tartışma platformu.Bu lafım herkese birbirimize saygı çerçevesinde birşeyler aktarabilirsek ne kadar güzel...Ama böyle olmaz.Koray arkadaşımızın mantığında gidersek kimse kusura bakmasın ama bende pratikte makine mühendisini tanımam.Arkadaşımız belki sıfırdan motor yapabilecek bilgiye sahiptir ama ustalar olmazsa onun ne üretimini ne de montajını yapabilir.Bu bir gerçek.Burada eğitim ve bilgi ayrımı yapmayın.Sanayide hiç okul görmemişte üç üniversite bitirmişte birbirine muhtaçtır...........Tıpkı hayatta herkesin birbirine bağımlı olduğu gibi....Biz burada bir topluluğuz ve inanın çoğu internet sitesinde böyle bir topluluk yok.........Bunu bozmayın beyler...............



    +1
    bilgilerle tartışalım
    etiketle değil




  • boşta gitmek sakıncalımıdır acaba
  • SERKES1,

    MOTOR ÇALIŞTIĞI SÜRECE, HAREKET HALİNDE OLSUN OLMASIN, AYAK DEBRİYAJDA TUTULMAMALIDIR. BUNUN TEKNİK ANLAMDA BİR ZARARI OLMASA BİLE, GEREKSİZ YERE DEBRİYAJ BALATASI VE BASKISININ ISINMASINA VE KÜÇÜK TE OLSA AŞINMASINA SEBEP OLUR.
    ANCAK BUNUN BİR İSTİSNASI DA VARDIR.
    İLK ÇALIŞTIRMA (MARŞ) ESNASINDA DERİYAJA BASMANIN FAYDASI VARDIR. ŞÖYLE Kİ: MARŞ MOTORU, (ŞANZIMANIN İÇİNDEKİ DİŞLİ SİSTEMİNİ DE ÇEVİRMEK ZORUNDA KALMAYACAĞI İÇİN) TÜM GÜCÜNÜ MOTORU ÇEVİRMEYE HARCAR VE DAHA GÜÇLÜ MARŞ ELDE EDİLİR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    aslında arkadaşları şu konudada uyarmak gerek sanki diye düşünüyorum
    kırmızı ışıklarda durduğumuzda aracı viteste tutup sürekli ayağımızıda debriyajda tutmakta zararlı
    nedersin.

    teşekkürler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 22 Haziran 2006; 16:41:22 >




  • Bu kadar uzun tartışmaya değecek bir konu değil bu.Çok uzun süre boşa atarsanız şanzımanın yağı kendi dibine süzülür sonra yine hızlıyken vitese alırsanız bir süre yağsız çalışır.Ama bunun zararı çok uzun sürede ortaya ya çıkar ya çıkmaz.Yıılardır bu şekilde kullanılan 131 ler toroslar.. hiçbiri diğer arabalarda da olduğu gibi çok fazla şanzıman arızası çıkarmazlar.Güvenlik ile ilgili konu ise farklılık gösterir.Aracınızda abs olması iel olmaması arasında fark vardır.ABS siz sistemde ani frenleme sırasında lastiği kilitleyecek güç fren sisteminde zaten mevcut olduğundan motor freninin buna bir etkisi yoktur.Ancak sürtünmesiz ve abs li frenlerde veya çok yüklü araçlarda kompresyon desteği balata ve disklerdeki ısınmayı azaltarak dolaylı yoldan fren gücünü ve ömrünü arttırır.Bu şöförle ilgili bir konu ayrıca.Motor freni reflex olarak kullanılamaz.Ani frende de yardımı olmaz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    arkadaşım
    özellikle son çıkan araçlarda bulunan fsı, vvti vs gibi motorlarda firmalar, aracının boşta o mesafeyi gitmesindense 5. viteste gazı iğneleyerek yani zaman zaman basıp çekerek o mesafeyi gitmesi yakıt taasarufu yönünden önerilir. çünkü bu tarz motorların ana özelliği budur. aynı zamanda normal bir enjeksiyonlu motordan daha az yakarak o mesafeyi kateder. tabiki bu sistem normal bir enjeksiyonlu motor içinde geçerlidir.
    mümkünse boşa almayın emin olunki yakıt tasarufu için boşa alıyorsanız yanlış yapıyorsunuz.

    teşekkürler.




    kim öneriyor bunu; bunu önerenin vvt i ve fsi nin ne olduğnu biliyor mu onu merak ettim..firmalar derken vw mi?kaynak verebilirmisin yapılan testler ve sonuçlarıyla.yoksa duyummu?


    daha fazla bu tartışmaya girmeyeceğim.işin deneysel kısmını da bilimsel kısmını da söyledim..

    bu arada koraygen imzana mak müh yazıp sonra bunu başkalarını rencide edici şekilde kullanman hoş değil,
    ben de makine mühendisiyim kimse beni anlamadığında vurmadım kimseye..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    arkadaşım
    özellikle son çıkan araçlarda bulunan fsı, vvti vs gibi motorlarda firmalar, aracının boşta o mesafeyi gitmesindense 5. viteste gazı iğneleyerek yani zaman zaman basıp çekerek o mesafeyi gitmesi yakıt taasarufu yönünden önerilir. çünkü bu tarz motorların ana özelliği budur. aynı zamanda normal bir enjeksiyonlu motordan daha az yakarak o mesafeyi kateder. tabiki bu sistem normal bir enjeksiyonlu motor içinde geçerlidir.
    mümkünse boşa almayın emin olunki yakıt tasarufu için boşa alıyorsanız yanlış yapıyorsunuz.

    teşekkürler.




    kim öneriyor bunu; bunu önerenin vvt i ve fsi nin ne olduğnu biliyor mu onu merak ettim..firmalar derken vw mi?kaynak verebilirmisin yapılan testler ve sonuçlarıyla.yoksa duyummu?


    daha fazla bu tartışmaya girmeyeceğim.işin deneysel kısmını da bilimsel kısmını da söyledim..

    bu arada koraygen imzana mak müh yazıp sonra bunu başkalarını rencide edici şekilde kullanman hoş değil,
    ben de makine mühendisiyim kimse beni anlamadığında vurmadım kimseye..

    emre:
    benim cevabım yalnızca "aya" ya idi. Dolayısıyla diplomanın hiç birşey olmadığının son derece farkındayım. Ancak "aya" nickli arkadaşımız bana özelden değilde sürekli genelden sataşması neticesinde ona ettğim sitemleri yine genele yazmak durumunda kaldım. Bilgi sahibi olan kişilerin önünde her zaman ceket iliklemeyi bilmişimdir. Bu kişi okuma yazması bilmeyende olabilir, ordinaryüs profesörde olabilir. Amacım asla ve asla etiketimi ön plana çıkarmak değildi. Konu "motor" olunca, makine mühendisi olarak "ki bunu sende iyi bilirsin" tartışmayı severim. Sevgilerle...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan

    Fren mesafes uzar başka sakıncaları da warmış yağlama duruyor felan demişlerdi bilmiyorum o kadarını



  • SABİTSALINIM,

    GÖRÜŞLERİNE KATILIYORUM.

    ANCAK, "Çok uzun süre boşa atarsanız şanzımanın yağı kendi dibine süzülür sonra yine hızlıyken vitese alırsanız bir süre yağsız çalışır." SÖZÜNE KATILMIYORUM.

    ÇÜNKÜ,
    ARAÇ HAREKET HALİNDEYKEN, DEBRİYAJA BASILMADIĞI SÜRECE ŞANZIMANIN İÇİNDE (BOŞTA YA DA VİTESTE FARKETMEZ) TÜM DİŞLİLERDE DÖNME İŞLEMİ DEVAM EDER. DOLAYISIYLA, YAĞIN DİBE ÇÖKMESİ DİYE BİR ŞEYDEN BAHSEDİLEMEZ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: SabitSalınım

    Bu kadar uzun tartışmaya değecek bir konu değil bu.Çok uzun süre boşa atarsanız şanzımanın yağı kendi dibine süzülür sonra yine hızlıyken vitese alırsanız bir süre yağsız çalışır.Ama bunun zararı çok uzun sürede ortaya ya çıkar ya çıkmaz.Yıılardır bu şekilde kullanılan 131 ler toroslar.. hiçbiri diğer arabalarda da olduğu gibi çok fazla şanzıman arızası çıkarmazlar.Güvenlik ile ilgili konu ise farklılık gösterir.Aracınızda abs olması iel olmaması arasında fark vardır.ABS siz sistemde ani frenleme sırasında lastiği kilitleyecek güç fren sisteminde zaten mevcut olduğundan motor freninin buna bir etkisi yoktur.Ancak sürtünmesiz ve abs li frenlerde veya çok yüklü araçlarda kompresyon desteği balata ve disklerdeki ısınmayı azaltarak dolaylı yoldan fren gücünü ve ömrünü arttırır.Bu şöförle ilgili bir konu ayrıca.Motor freni reflex olarak kullanılamaz.Ani frende de yardımı olmaz.




  • boşa almayın, viteste gidin
  • arkadaşım,
    bu topicte yazanlar agrasif olmak zorundamı??
    şu alaycı tavırlardan vaz geçelim lütfen.
    birazdaha sukünetle sorgulayabilirsin,
    aynı zaman da meslektaşın olarak tavsiyem
    tecrübeyi değerlerede önem vermemiz gerekir derim.


    bizde fsi motor (golf 1,6) da var. toyota (1,6 sol)vvti da var (3 yıldır kullanıyorum)
    her ikisinin servisinde yetkili ağızlardan aynı şeyi duymam benim için önemliydi.
    ayrıca bu, ayrıntı şeklinde söylenmiş bir öneri, olduğunu ifade etmiştim.
    vede hangi durum içinde yazdığımı eğer takip ettiysen bilmen lazım.

    sanırım o kadar delile kanıtada ihtiyacımız yok.

    saygılarımla.




    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    arkadaşım
    özellikle son çıkan araçlarda bulunan fsı, vvti vs gibi motorlarda firmalar, aracının boşta o mesafeyi gitmesindense 5. viteste gazı iğneleyerek yani zaman zaman basıp çekerek o mesafeyi gitmesi yakıt taasarufu yönünden önerilir. çünkü bu tarz motorların ana özelliği budur. aynı zamanda normal bir enjeksiyonlu motordan daha az yakarak o mesafeyi kateder. tabiki bu sistem normal bir enjeksiyonlu motor içinde geçerlidir.
    mümkünse boşa almayın emin olunki yakıt tasarufu için boşa alıyorsanız yanlış yapıyorsunuz.

    teşekkürler.




    kim öneriyor bunu; bunu önerenin vvt i ve fsi nin ne olduğnu biliyor mu onu merak ettim..firmalar derken vw mi?kaynak verebilirmisin yapılan testler ve sonuçlarıyla.yoksa duyummu?


    daha fazla bu tartışmaya girmeyeceğim.işin deneysel kısmını da bilimsel kısmını da söyledim..

    bu arada koraygen imzana mak müh yazıp sonra bunu başkalarını rencide edici şekilde kullanman hoş değil,
    ben de makine mühendisiyim kimse beni anlamadığında vurmadım kimseye..




  • roverci bu doğru bir tespit

    teşekkürler
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    SABİTSALINIM,

    GÖRÜŞLERİNE KATILIYORUM.

    ANCAK, "Çok uzun süre boşa atarsanız şanzımanın yağı kendi dibine süzülür sonra yine hızlıyken vitese alırsanız bir süre yağsız çalışır." SÖZÜNE KATILMIYORUM.

    ÇÜNKÜ,
    ARAÇ HAREKET HALİNDEYKEN, DEBRİYAJA BASILMADIĞI SÜRECE ŞANZIMANIN İÇİNDE (BOŞTA YA DA VİTESTE FARKETMEZ) TÜM DİŞLİLERDE DÖNME İŞLEMİ DEVAM EDER. DOLAYISIYLA, YAĞIN DİBE ÇÖKMESİ DİYE BİR ŞEYDEN BAHSEDİLEMEZ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: SabitSalınım

    Bu kadar uzun tartışmaya değecek bir konu değil bu.Çok uzun süre boşa atarsanız şanzımanın yağı kendi dibine süzülür sonra yine hızlıyken vitese alırsanız bir süre yağsız çalışır.Ama bunun zararı çok uzun sürede ortaya ya çıkar ya çıkmaz.Yıılardır bu şekilde kullanılan 131 ler toroslar.. hiçbiri diğer arabalarda da olduğu gibi çok fazla şanzıman arızası çıkarmazlar.Güvenlik ile ilgili konu ise farklılık gösterir.Aracınızda abs olması iel olmaması arasında fark vardır.ABS siz sistemde ani frenleme sırasında lastiği kilitleyecek güç fren sisteminde zaten mevcut olduğundan motor freninin buna bir etkisi yoktur.Ancak sürtünmesiz ve abs li frenlerde veya çok yüklü araçlarda kompresyon desteği balata ve disklerdeki ısınmayı azaltarak dolaylı yoldan fren gücünü ve ömrünü arttırır.Bu şöförle ilgili bir konu ayrıca.Motor freni reflex olarak kullanılamaz.Ani frende de yardımı olmaz.






  • arkadaşlar böyle yanıltıcı ve hatta kazaya sebebiyet verici şeyler söylemekten nasıl çekinmiyorsunuz anlamadım. Adam kontak kapatılmalıdır demiş. sakın ha böyle birşey yapmayın. motor çalışmıyorsa bir iki basıştan sonra frenleriniz tutmayacaktır. motoru çalıştırayım derken kaza yapasınız.

    Buraya yaacağınız şeylere dikkat edin. bazıları bunları ciddiye alıp deneyebilir.



    quote:

    Orjinalden alıntı: akarahmet

    düzeltiyorum iki kelime eksik kalmış.

    KONTAK KAPATILMALIDIR.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: akarahmet

    düzeltiyorum iki kelime eksik kalmış.

    KONTAK KAPATILMALIDIR.



    SAKIN SAKIN BÖYLE BİR ŞEY YAPMAYIN FRENLERİN TUTMAMASININ HARİCİNDE DİREKSİYON DA KİLİTLENEBİLİR VE KAZA KAÇINILMAZDIR BU KONULAR ŞAKAYA GELMEZ LÜTFEN MESAJ YAZARKEN DAHA DİKKATLİ OLALIM. AYNI ŞEYİ KARDEŞİNE DE TAVSİYE EDER MİYDİN ???
  • Bende enjeksiyonlu arabalarda bosa atmanin gereksiz oldugunu gaza basmadan vitesli bir sekilde yokus asagi inmenin yakiti tuketmedigini duymustum. Yalniz karburatorlulerde yakit tasarrufu icin bosa almak gerekiyormus. bu durumda fren balatalari normalden daha hizli asinacaktir.






    quote:

    Orjinalden alıntı: alper25_11


    ARASIRA E5 YADA TEMDE HAFİF EĞİMLİ YOLLARDA BENZİNDEN TASARRUF EDEYİM DİYE VİTESİ BOŞA ATIYORUM VE BİR SÜRE ÖYLE GİDİYORUM. 1-BOŞTA GİTMENİN ARACA BİR ZARARI VAR MIDIR ? 2-BU ŞEKİLDE GİDERKEN FRENE BASMANIN BALATALARA YADA YÜRÜYEN AKSAMA BİR ZARARI VARMIDIR? GERÇİ BOŞTAYKEN FRENE BASMAM GEREKTİĞİNDE GENELDE VİTESE GEÇEREK FREN YAPIYORUM 3-YADA ARABA VİTESTEYKEN BOŞA ATMAYIP DİREK DEPRİYAJA SONUNA KADAR BASIYORUM,FREN GEREKTİĞİNDEDE HAFİFÇE DEPRİYAJDAN AYAĞIMI ÇEKİYORUM,BUNUNDA ZARARI VARMIDIR ARKADAŞLAR?




  • merhaba arkadaşlar
    vitesi boşa almak demek MOTORU TEKERLEKLERDEN AYIRMAK anlamına gelir. ben tüm güvenlik kriterleri maksimum seviyede olsa bile yokuş aşağı bir yolda vitesi boşa almam. çünkü motor stop ederse çalıştırmak için güvenli zamanı bulamazsınız. veya ileride bi karambol oldu ve frene değil de gaza basıp tehlikeyi atlatmanız gerekiyor. bu durumda aracı uygun vitese takıp tehlikeden uzaklaşmanız yine çok zaman alır.
    eğer işin içinde güvenlik en ön plandaysa bence vitesi kesinlikle boşa almayın.
    benim uyguladıgım yöntem ise 6 yıllık lada vega kullanıcısı olarak aracı hızıma ve eğimden oluşacak ivmelenmeye (hızlanmaya) uygun bir vitese takıp debriyaja sonuna kadar basıp yokuşu inmektir. bu sayede istediğim an ayagımı debriyajdan çekip motorun gücünü araca devredebilirim ve istediğim an gaza basıp hızıma hız katabilirim.
    gelelim debriyajı yeme olayına. arkadaşlar bu debriyaj yeme olayı sadece şahin doğan toros ve yerli clio gibi arabalarda oluşacak şeydir. çünkü bu gibi araçların debriyaj kavraması cok aşagıda ve ani oldugu için baskı balata mesafesi birbirine cok yakındır ve sürtünme olasılığı yüksektir. bu aslında mühendislik harikasıdır. çünkü türkiye şartlarında debriyajın hemen kavraması konfor açısından çok önemli sayılabilir. özellikle son yıllarda üretilen arabalarda hidrolik sistemli debriyaj oldugu için(Mitsubishi Lancer şimdiki arabam), debriyaja bastıgınızda baskı ve balata birbirlerine kesinlikle temas etmez ve siz de motorla tekerlekleri birbirinden tamamen ayırmış olursunuz.
    -vitesteyken daha az yakarım diyen arkadaşlar acaba araba dururken de viteste mi duruyolar.mesela kırmızı ışıkta beklerken araba vitestemi kalıyo. hani daha az yakıyo diyosunuz ya.
    -vitesle yokuş aşağı inerken araba yakıtı kesiyo diyen arkadaşlar. yakıt olmazsa yanma da olmaz ve yanma olmayıp da giden araç hava akımından dolayı soğuyacak ve sizde o soğuk motorla pistonları hareket ettirip motor bloğunun ömrünü traşlayacaksınız.sonra yokuş bitince gaz pedalına dokunup çiğ benzini o soğuk yakıtsız çalısan motora püskürtceksiniz ve o benzin ya yanmaz çiğ atar, ya da vuruntu yaptırır.
    -son olarak da bisiklet kullanınca fren yaparken pedalları da cevirmek gerekiyo sizin mantığınıza göre. böylece hem emniyetli olur hem de hem de daha az enerji ve güç harcarız değilmi arkadaslar. (ne aracı kullanıyosan kullan negatif kuvvet uygulamadan önce pozitif kuvveti nötrlemen gerekir.)
    arkadaşlar bugun 0 alınan araclara 72 model bedford kamyon muamelesi yapmayın. yokuş aşağı giderken altınızdaki taş catlasa 1200kg lik 4 disc frenli abs ve ebd li araba. kasasında 20 ton yaş kum taşıyan büyükcekmece yokuşunu inen bedford kamyon değil.
    -BOŞA ALMA BAS DEBRİYAJA AYARLA VİTESİNİ İN AŞAĞI. FRENE BASMAK FREN BALATALARINI YIPRATIYO BEN BALATALARIMI ÇOK SEVİYORUM AMAN ONLARA BİŞEY OLMASIN DİYOSAN DÜŞÜR VİTESİ ÇEK AYAĞINI DEBRİYAJDAN VE kompresörle YAVAŞLA KARAR SENİN.
    rölanti de motor daha az yakıt harcar.




  • Direksiyonda oturanın zeka seviyesi normal ise hi.bir sakıncası olamaz.Ama 20 kamyonun indiği bolu rampası da boşta inilmez.Dolayısıyla tam bir cevap vermek zor çünkü koşullar değişken
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.