Şimdi Ara

AutoTestPilot dan 2011 INFINITI FX 30D S PREMIUM incelemesi teknik verileri detayları test herşey...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
314
Cevap
3
Favori
49.097
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Haftasonu aracı olarak kullandığım Mercedes e cabrio mu tanıttıktan sonra bazı arkadaşlar Infiniti yi merak etti. Sıfır aldığım ve 5000 km yi tamamladığım infiniti fx30d s premium aracım hakkında görüşlerimi paylaştım...

    Tasarım:

    Yüz kişiye sorsanız içlerinde INFINITI FX in akıcı dizaynını, modern tasarımını beğenmeyen sadece 1-2 kişi çıkar heralde :) Yolda ve çevremden aldığım tepkiler hep bu şekilde. Özellikle bayanlar arabayı çok farklı ve çekici bulmaktalar ;) Benzinliklerde ve yıkamacılarda durduğumda da markayı bilmeyen insanlar çıkabiliyor ve bir merak yanıma yaklaşıp abi bu ne marka çok yakışıklı arabaymış gibi yorumlar yapabiliyorlar. Mercedesim beyaz olduğu için ve piyasada beyaz araba ve SUV görmekten sıkıldığım , siyah arabanında derdi,kiri, tozu bitmediği için farklı bir renk istedim.

    Infiniti nin sadece FX modeline özel katalog rengi olan Midnight Mocha renginden aldım. Resimlerden de gördüğünüz gibi çok farklı bir renk ve her ortamda farklı bir ton alıyor. Gündüz ve çok güneş altında simli kahverengi~bordo arası bir renk, gölge de ve akşamüstleri patlıcan moru geceleri ise metalik siyah gibi duruyor� (TR de de iki tane var sanırım)

    Aldığımdan beri ön plakasız dolaşıyorum polisler bile bazen meraktan durdurup araç hakkında sorular soruyolar plakayı falan unutuyorlar :) Yani eğer bir infiniti FX 30ds alırsanız aşırı ilgiye hazırlıklı olun�


    Motor:

    Aracın üstünde V6 3000 cc 240 HP 550 NM tork lu hem çok güçlü hemde çok sessiz bir dizel motor var. Öyle sessizki rölantiside dünyada bir dizel için rekor sayılan en düşük seviye olan sadece 600-650 rpm de. İçindeyken hatta dışarıdanda kesinlikle dizel olduğunu anlayamıyorsunuz.
    Bir çoğunuzun bildiği gibi INFINITI ler orjinal olarak çok güzel egsoz sesleri ile meşhurdur. Bu araçtada mühendisler extra çalışarak aynı bir benzinli V6,V8 gibi motor ve egsoz sesi gelmesini sağlamışlar.

    Araca binen çoğu insan benzinli zannetmekte tabi arabadan çok iyi anlayan arkadaşlarım 550 NM torku yiyip koltuğa yapışınca dizel olduğunu anlıyorlar :) Şu anda bile torku fx50 s v8 motorlusundan daha fazla fakat yurt dışında chip tuning yapanlar 280-290hp 600-620 NM tork almışlar belki bende daha ilerde böyle bir uygulama yapabilirim fakat şu an için güç gayet yeterli.

    Yakıt tüketimini merak edenler arkadaşlar için şunu söyleyebilirim uzun yolda araç çok rahat 100km de 7 litre ortalamayı yakalayabiliyor(100-120km arası), şehir içinde ise 9 u geçmedi daha. Aldığımdan beri dikkat etmeden kullandığım halde(5000 KM oldu) ortalamam 8.3 ki bu cüssede ve bu motor hacminde bir SUV için hiçbirşey�

    7 ileri şanzuman çok hızlı sorunsuz sessiz ve sarsıntısız vites geçişler sağlıyor. Direkisyondaki kulakçıklar ile vites değişimi bazı araçlardaki gibi yavaş değil aksine çok zevkli. Hatta vites küçültürken kendisi ara gaz veriyor.


    Teknoloji:

    Teknoloji olarak araçta yok yok. Premium paket ile gelen 11 hoparlörlü BOSE ses sistemi harika. Bagajda orjinal olarak stepne yerinde sub woofer var ve ses 10 numara. İçine koyduğum tüm CDleri (orjinaller dahil) kendisi hardiskine kopyalıyor ve birdaha aynı cd yi takmak aramak zorunda kalmıyorsunuz. DVD,mp4 divx bile oynatıyor. Orta kol dayamanın içindeki 3 lü aux girişinden istediğiniz aleti bağlayabiliyorsunuz. (playstation, uydu alıcı vs hiç biriyle işim olmaz ayrı :)

    Ekran tam bilmiyorum kaç inç ama mercedesten baya bi büyük ve hem de dokunmatik. 5 tane çevresel kamera mevcut. ÇALIŞAN bir navigasyon sistemi var. Bundan önceki araçlarımıda hep navigasyon ile birlikte almama rağmen hiçbirinde Türkiye haritası yoktu. Bundaki gayet güzel çalışıyor, en yakın benzinlikleri avmleri hastaneleri herşeyi gösteriyor.

    Kitapçığında kendini yenileyen boya hakkında birşeyler yazıyordu fakat daha Allaha şükür arabada nokta çizik yok denemedim bilmiyorum bilmekde istemiyorum :)

    Konfor:
    Isıtmalı, SOĞUTMALI 12 yöne hareketli elektrikli hafızalı şişmeli baldır destekli ön koltuklar, hem öne hem arkaya yatabilen arka koltuklar ve kapı içlerinde koltuklarda kullanılan hakiki deri ile aracın içi gerçekten çok konforlu. Tüm camlarda çift cam tabir edilen kalın lamine camlar kullanılmış. Direksiyon simidi de elektirkli ve hafızalı. Anahtarsız giriş çıkış ve anahtarsız çalıştırma var. Yolda içeride tık ses yok. Bozuk yollarımıza rağmen aracın içinde trim sesi dediğimiz çatırtılardan ufak seslerden eser yok.


    Yol Tutuş:

    Yol tutuş konusunda gene çok başarılı bir araç. Bundan 4-5 yıl önce JEEP grand cherokee miz vardı ve infiniti ile aralarında dağlar kadar fark var yol tutuş ve sürüş zevki olarak. Çoğu kişinin bilmediği bir özellik olan Rear Active Steering sistemi ile arka tekerleklerde viraj içlerinde ve hıza bağlı olarak dönüyor. Virajlarda, yüksek süratlarde en ufak bir yana yatma veya güvensizlik hissi yok.

    Zaten orta konsolda bulunan SPORT tuşuna basmanız ile beraber bir spor arabadan hiç bir farkı kalmıyor. Fakat bu mod bana göre pek değil çünkü süspansiyonlar çok sert oluyor malum ülkemizin yol kalitesi belli!!!


    Güvenlik:

    Esp,asr hava yastıkları viraj içi dönen bi xenon farlar vs gibi standart özellikleri geçiyorum,

    Şerit takip asistanı, araç takip otomatik fren , radarlı cruise control, viraj açısına göre dönen arka lastikler gibi diğer çoğu rakibinde opsiyon olarak bile bulunmayan özellikleri mevcut.

    Aracın 4 çeker özelliğini daha test edemedim. Bu kış uludağ da denemeyi planlıyorum. Fakat anladığım kadarıyla diğer sürekli 4 çeker SUV lardan biraz farklı bir sistem. Araç normalde tüm gücünü arka tekerleklere iletiyor. Yani bu aracı kullandığım %99 luk zaman kısmına denk geliyor ve araç aynı bir arkadan itişli araba gibi davranıyor. Eğer ki sistem arka tekerleklerde bir güç kaybı belirlerse ön tekerleklere dağıtıyor gücü. infiniti bu sisteme akıllı dört çeker demiş. Range lerdeki gibi sürekli 4 çeker bir sistem değil. Tabi bu yüzden arazide range ler daha başarılılar. Ama yakıt tüketimi, son hız, sürüş zevki gibi konularda infinitinin daha başarılı olmasını sağlıyor. Hem kaç kere 100.000 Euro nun üstünde fiyatları olan bu araçlarla araziye çıkıyoruz ki :)


    Eksi yönler:
    Sunroof var ama panaromik cam tavan olabilirdi (fakat zaten coğu rakibinde yok x6,cayenne vs tavan dizaynlarından dolayı)
    Servis ağı her şehirde yok
    Comfort modda biraz daha konforlu olabilirdi. (21'' jantlarında etkisi var :)

    Bu 3 şey haricinde aracımdan çok ama çok memnunum. Hatta kusursuz diyebilirim. Uzun yıllar binmeyi planlıyorum. Hem spor araba keyfi hemde SUV keyfini bir arada yaşıyorum. Servis de benim yaşadığım şehirde olduğu için problem yok. Gündelik olarak keyifle binebildiğim, çok dikkat çeken, farklı özel bir araç. Az olması ve öyle kalması benim daha çok hoşuma gidiyor. Her yer beyaz x6 range sport cayenne dolmuşken�

    Resimleri gene telefonla çektim idare edin artık :)

     AutoTestPilot dan 2011 INFINITI FX 30D S PREMIUM incelemesi teknik verileri detayları test herşey...



     AutoTestPilot dan 2011 INFINITI FX 30D S PREMIUM incelemesi teknik verileri detayları test herşey...


    Siz bakmayın esnediğine en sevdiği araba onunda FX :) hep altına girip uyuyo :)

     AutoTestPilot dan 2011 INFINITI FX 30D S PREMIUM incelemesi teknik verileri detayları test herşey...


     AutoTestPilot dan 2011 INFINITI FX 30D S PREMIUM incelemesi teknik verileri detayları test herşey...


     AutoTestPilot dan 2011 INFINITI FX 30D S PREMIUM incelemesi teknik verileri detayları test herşey...


     AutoTestPilot dan 2011 INFINITI FX 30D S PREMIUM incelemesi teknik verileri detayları test herşey...





    infiniti fx30ds ile ilgili bir kaç video:

    mjatbyoutube
    2009 Infiniti FX Technology 2
    http://www.youtube.com/watch?v=OeLEKsGFm78&feature=related


    mjatbyoutube
    2009 Infiniti FX Technology
    http://www.youtube.com/watch?v=8WOB1k0WEL8&feature=related




     AutoTestPilot dan 2011 INFINITI FX 30D S PREMIUM incelemesi teknik verileri detayları test herşey...



     AutoTestPilot dan 2011 INFINITI FX 30D S PREMIUM incelemesi teknik verileri detayları test herşey...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AutoTestPilot -- 17 Nisan 2012; 17:59:02 >







  • Araba çok güzel, güle güle kullanın. Yanlız merakımı mazur görün. Az önce ki E Coupe'de bu parkta duruyordu. Tüm arabalarınız için bir otoparkmı var yoksa çekim için hepsini tek tek bu parkamaı çektiniz?
  • Araba zaten guzel ama kopek cook daha guzel. :)

    Yine guzel bir yazi elinize, emeginize saglik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    Araba çok güzel, güle güle kullanın. Yanlız merakımı mazur görün. Az önce ki E Coupe'de bu parkta duruyordu. Tüm arabalarınız için bir otoparkmı var yoksa çekim için hepsini tek tek bu parkamaı çektiniz?
    o değilde...

    köpek çok tatlıymış be sevesim geldi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smooke

    o değilde...

    köpek çok tatlıymış be sevesim geldi


    Alıntıları Göster
    Son iki resimde titreme var, N97 Mini'nin daha iyi bir kamera performansı vardır. Resimleri değiştirin isterseniz, arabanın güzelliğini gölgede bırakabiliyor


    Ben niye buna takıldıysam

    Kazasız belasız yolculuklar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Son iki resimde titreme var, N97 Mini'nin daha iyi bir kamera performansı vardır. Resimleri değiştirin isterseniz, arabanın güzelliğini gölgede bırakabiliyor


    Ben niye buna takıldıysam

    Kazasız belasız yolculuklar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Çoğu kişinin bilmediği bir özellik olan Rear Active Steering sistemi ile arka tekerleklerde viraj içlerinde ve hıza bağlı olarak dönüyor.


    Bildiğim kadarı ile aynı sistem Laguna GT'de de kullanılmakta. Fakat anlamadığım aracın dengesinin bozulacağını hissettiği anda bu sistem devreye giriyorsa eğer misal viraj sağa doğru ve aracıon dengesi için bu sistem devreye girdi bir anda.. Normalde daha fazla sağa dönmez mi araç arkasının daha dışa gitmesinden ötürü? Yoksa tam tersi olarak arka tekelerde öne tekerler ile aynı yöne mi dönüyor? O zaman ne anlamı kalır ki? Error verdim şu an




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    Araba çok güzel, güle güle kullanın. Yanlız merakımı mazur görün. Az önce ki E Coupe'de bu parkta duruyordu. Tüm arabalarınız için bir otoparkmı var yoksa çekim için hepsini tek tek bu parkamaı çektiniz?
    Çok güzel anlatmışsınız sıkılmadan okudum. Elinize sağlık
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barış Can

    quote:

    Çoğu kişinin bilmediği bir özellik olan Rear Active Steering sistemi ile arka tekerleklerde viraj içlerinde ve hıza bağlı olarak dönüyor.


    Bildiğim kadarı ile aynı sistem Laguna GT'de de kullanılmakta. Fakat anlamadığım aracın dengesinin bozulacağını hissettiği anda bu sistem devreye giriyorsa eğer misal viraj sağa doğru ve aracıon dengesi için bu sistem devreye girdi bir anda.. Normalde daha fazla sağa dönmez mi araç arkasının daha dışa gitmesinden ötürü? Yoksa tam tersi olarak arka tekelerde öne tekerler ile aynı yöne mi dönüyor? O zaman ne anlamı kalır ki? Error verdim şu an

    Yazacaktım ama güzel bir kaynak buldum

    quote:

    Ön ve arka tekerlerin aynı yöne dönmesi aracın virajda merkez kaç hızlı harekette tekerleklerin durumuyavaş harekette tekerleklerin durumuetkisini azaltmaya yararken, ön ve arka tekerlerin farklı yönlerde dönmesi araca daha keskin bir dönüş hareketi sağlar. Bu iki hareket türünün belirlenmesi araç kullanımı için önemlidir. Yani yüksek hızlarda ön ve arka tekerleklerin aynı yöne dönerek direksiyon hakimiyeti sağlaması ve düşük hızlarda farklı yönlerde dönerek şehir içi kullanımda ve manevralarda kolaylık sağlaması bakımından büyük avantajdır. Arka tekerler ön tekerleklere göre biraz daha sınırlı dönme hareketi yaparlar. Çünkü asıl dönme işini yapan ön tekerleklerdir, arka tekerlekler yardımcı olurlar. Gelişen teknoloji sayesinde araçlar, aracın hızına göre dönme hareketine karar verebiliyor. Böylece aracın yol tutuşu ve güvenliği yüzde 20'ye kadar artırılabiliyor.


    Kaynak :http://www.sezercik.net/oku/4-tekerden-donebilen-araclar4-wheel-steering.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Barış Can

    quote:

    Çoğu kişinin bilmediği bir özellik olan Rear Active Steering sistemi ile arka tekerleklerde viraj içlerinde ve hıza bağlı olarak dönüyor.


    Bildiğim kadarı ile aynı sistem Laguna GT'de de kullanılmakta. Fakat anlamadığım aracın dengesinin bozulacağını hissettiği anda bu sistem devreye giriyorsa eğer misal viraj sağa doğru ve aracıon dengesi için bu sistem devreye girdi bir anda.. Normalde daha fazla sağa dönmez mi araç arkasının daha dışa gitmesinden ötürü? Yoksa tam tersi olarak arka tekelerde öne tekerler ile aynı yöne mi dönüyor? O zaman ne anlamı kalır ki? Error verdim şu an

    Yazacaktım ama güzel bir kaynak buldum

    quote:

    Ön ve arka tekerlerin aynı yöne dönmesi aracın virajda merkez kaç hızlı harekette tekerleklerin durumuyavaş harekette tekerleklerin durumuetkisini azaltmaya yararken, ön ve arka tekerlerin farklı yönlerde dönmesi araca daha keskin bir dönüş hareketi sağlar. Bu iki hareket türünün belirlenmesi araç kullanımı için önemlidir. Yani yüksek hızlarda ön ve arka tekerleklerin aynı yöne dönerek direksiyon hakimiyeti sağlaması ve düşük hızlarda farklı yönlerde dönerek şehir içi kullanımda ve manevralarda kolaylık sağlaması bakımından büyük avantajdır. Arka tekerler ön tekerleklere göre biraz daha sınırlı dönme hareketi yaparlar. Çünkü asıl dönme işini yapan ön tekerleklerdir, arka tekerlekler yardımcı olurlar. Gelişen teknoloji sayesinde araçlar, aracın hızına göre dönme hareketine karar verebiliyor. Böylece aracın yol tutuşu ve güvenliği yüzde 20'ye kadar artırılabiliyor.


    Kaynak :http://www.sezercik.net/oku/4-tekerden-donebilen-araclar4-wheel-steering.html

    Alıntıları Göster
    okurken insan kendini aşkı memnu izler gibi sanıyor

    ev olsun köpek olsun araba olsun

    maşallah




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Barış Can

    quote:

    Çoğu kişinin bilmediği bir özellik olan Rear Active Steering sistemi ile arka tekerleklerde viraj içlerinde ve hıza bağlı olarak dönüyor.


    Bildiğim kadarı ile aynı sistem Laguna GT'de de kullanılmakta. Fakat anlamadığım aracın dengesinin bozulacağını hissettiği anda bu sistem devreye giriyorsa eğer misal viraj sağa doğru ve aracıon dengesi için bu sistem devreye girdi bir anda.. Normalde daha fazla sağa dönmez mi araç arkasının daha dışa gitmesinden ötürü? Yoksa tam tersi olarak arka tekelerde öne tekerler ile aynı yöne mi dönüyor? O zaman ne anlamı kalır ki? Error verdim şu an

    Yazacaktım ama güzel bir kaynak buldum

    quote:

    Ön ve arka tekerlerin aynı yöne dönmesi aracın virajda merkez kaç hızlı harekette tekerleklerin durumuyavaş harekette tekerleklerin durumuetkisini azaltmaya yararken, ön ve arka tekerlerin farklı yönlerde dönmesi araca daha keskin bir dönüş hareketi sağlar. Bu iki hareket türünün belirlenmesi araç kullanımı için önemlidir. Yani yüksek hızlarda ön ve arka tekerleklerin aynı yöne dönerek direksiyon hakimiyeti sağlaması ve düşük hızlarda farklı yönlerde dönerek şehir içi kullanımda ve manevralarda kolaylık sağlaması bakımından büyük avantajdır. Arka tekerler ön tekerleklere göre biraz daha sınırlı dönme hareketi yaparlar. Çünkü asıl dönme işini yapan ön tekerleklerdir, arka tekerlekler yardımcı olurlar. Gelişen teknoloji sayesinde araçlar, aracın hızına göre dönme hareketine karar verebiliyor. Böylece aracın yol tutuşu ve güvenliği yüzde 20'ye kadar artırılabiliyor.


    Kaynak :http://www.sezercik.net/oku/4-tekerden-donebilen-araclar4-wheel-steering.html

    Alıntıları Göster
    inceleme için teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Barış Can

    quote:

    Çoğu kişinin bilmediği bir özellik olan Rear Active Steering sistemi ile arka tekerleklerde viraj içlerinde ve hıza bağlı olarak dönüyor.


    Bildiğim kadarı ile aynı sistem Laguna GT'de de kullanılmakta. Fakat anlamadığım aracın dengesinin bozulacağını hissettiği anda bu sistem devreye giriyorsa eğer misal viraj sağa doğru ve aracıon dengesi için bu sistem devreye girdi bir anda.. Normalde daha fazla sağa dönmez mi araç arkasının daha dışa gitmesinden ötürü? Yoksa tam tersi olarak arka tekelerde öne tekerler ile aynı yöne mi dönüyor? O zaman ne anlamı kalır ki? Error verdim şu an

    Yazacaktım ama güzel bir kaynak buldum

    quote:

    Ön ve arka tekerlerin aynı yöne dönmesi aracın virajda merkez kaç hızlı harekette tekerleklerin durumuyavaş harekette tekerleklerin durumuetkisini azaltmaya yararken, ön ve arka tekerlerin farklı yönlerde dönmesi araca daha keskin bir dönüş hareketi sağlar. Bu iki hareket türünün belirlenmesi araç kullanımı için önemlidir. Yani yüksek hızlarda ön ve arka tekerleklerin aynı yöne dönerek direksiyon hakimiyeti sağlaması ve düşük hızlarda farklı yönlerde dönerek şehir içi kullanımda ve manevralarda kolaylık sağlaması bakımından büyük avantajdır. Arka tekerler ön tekerleklere göre biraz daha sınırlı dönme hareketi yaparlar. Çünkü asıl dönme işini yapan ön tekerleklerdir, arka tekerlekler yardımcı olurlar. Gelişen teknoloji sayesinde araçlar, aracın hızına göre dönme hareketine karar verebiliyor. Böylece aracın yol tutuşu ve güvenliği yüzde 20'ye kadar artırılabiliyor.


    Kaynak :http://www.sezercik.net/oku/4-tekerden-donebilen-araclar4-wheel-steering.html

    Her ne kadar bolca imla hataları yapmış olsamda az önceki mesajımda beni anlayıp cevap vermeniz güzel.. Ayrıca bu teknoloji için vay anasını sayın seyirciler demek istiyorum, elin oğlu yapıyor.. Aslında mesela olan şey bu teknolojiyi düşünmek değil çünkü bu sistemi bilmeden önce de benim dahi böyle bir fikrim vardı fakat uygulayanın olduğunu bilmiyordum. Ama tabi böyle bir araba görünce "hayııırr bunu ilk önce ben düşünmüştüm" demedim. Herkes düşünmüştür ama uygulayan marka sayısı yok gibi birşey sanırım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barış Can

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Barış Can

    quote:

    Çoğu kişinin bilmediği bir özellik olan Rear Active Steering sistemi ile arka tekerleklerde viraj içlerinde ve hıza bağlı olarak dönüyor.


    Bildiğim kadarı ile aynı sistem Laguna GT'de de kullanılmakta. Fakat anlamadığım aracın dengesinin bozulacağını hissettiği anda bu sistem devreye giriyorsa eğer misal viraj sağa doğru ve aracıon dengesi için bu sistem devreye girdi bir anda.. Normalde daha fazla sağa dönmez mi araç arkasının daha dışa gitmesinden ötürü? Yoksa tam tersi olarak arka tekelerde öne tekerler ile aynı yöne mi dönüyor? O zaman ne anlamı kalır ki? Error verdim şu an

    Yazacaktım ama güzel bir kaynak buldum

    quote:

    Ön ve arka tekerlerin aynı yöne dönmesi aracın virajda merkez kaç hızlı harekette tekerleklerin durumuyavaş harekette tekerleklerin durumuetkisini azaltmaya yararken, ön ve arka tekerlerin farklı yönlerde dönmesi araca daha keskin bir dönüş hareketi sağlar. Bu iki hareket türünün belirlenmesi araç kullanımı için önemlidir. Yani yüksek hızlarda ön ve arka tekerleklerin aynı yöne dönerek direksiyon hakimiyeti sağlaması ve düşük hızlarda farklı yönlerde dönerek şehir içi kullanımda ve manevralarda kolaylık sağlaması bakımından büyük avantajdır. Arka tekerler ön tekerleklere göre biraz daha sınırlı dönme hareketi yaparlar. Çünkü asıl dönme işini yapan ön tekerleklerdir, arka tekerlekler yardımcı olurlar. Gelişen teknoloji sayesinde araçlar, aracın hızına göre dönme hareketine karar verebiliyor. Böylece aracın yol tutuşu ve güvenliği yüzde 20'ye kadar artırılabiliyor.


    Kaynak :http://www.sezercik.net/oku/4-tekerden-donebilen-araclar4-wheel-steering.html

    Her ne kadar bolca imla hataları yapmış olsamda az önceki mesajımda beni anlayıp cevap vermeniz güzel.. Ayrıca bu teknoloji için vay anasını sayın seyirciler demek istiyorum, elin oğlu yapıyor.. Aslında mesela olan şey bu teknolojiyi düşünmek değil çünkü bu sistemi bilmeden önce de benim dahi böyle bir fikrim vardı fakat uygulayanın olduğunu bilmiyordum. Ama tabi böyle bir araba görünce "hayııırr bunu ilk önce ben düşünmüştüm" demedim. Herkes düşünmüştür ama uygulayan marka sayısı yok gibi birşey sanırım..

    Alıntıları Göster
    Paylaşım için teşekkürler.Araç gerçekten farklı ve güzel bir araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barış Can

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Barış Can

    quote:

    Çoğu kişinin bilmediği bir özellik olan Rear Active Steering sistemi ile arka tekerleklerde viraj içlerinde ve hıza bağlı olarak dönüyor.


    Bildiğim kadarı ile aynı sistem Laguna GT'de de kullanılmakta. Fakat anlamadığım aracın dengesinin bozulacağını hissettiği anda bu sistem devreye giriyorsa eğer misal viraj sağa doğru ve aracıon dengesi için bu sistem devreye girdi bir anda.. Normalde daha fazla sağa dönmez mi araç arkasının daha dışa gitmesinden ötürü? Yoksa tam tersi olarak arka tekelerde öne tekerler ile aynı yöne mi dönüyor? O zaman ne anlamı kalır ki? Error verdim şu an

    Yazacaktım ama güzel bir kaynak buldum

    quote:

    Ön ve arka tekerlerin aynı yöne dönmesi aracın virajda merkez kaç hızlı harekette tekerleklerin durumuyavaş harekette tekerleklerin durumuetkisini azaltmaya yararken, ön ve arka tekerlerin farklı yönlerde dönmesi araca daha keskin bir dönüş hareketi sağlar. Bu iki hareket türünün belirlenmesi araç kullanımı için önemlidir. Yani yüksek hızlarda ön ve arka tekerleklerin aynı yöne dönerek direksiyon hakimiyeti sağlaması ve düşük hızlarda farklı yönlerde dönerek şehir içi kullanımda ve manevralarda kolaylık sağlaması bakımından büyük avantajdır. Arka tekerler ön tekerleklere göre biraz daha sınırlı dönme hareketi yaparlar. Çünkü asıl dönme işini yapan ön tekerleklerdir, arka tekerlekler yardımcı olurlar. Gelişen teknoloji sayesinde araçlar, aracın hızına göre dönme hareketine karar verebiliyor. Böylece aracın yol tutuşu ve güvenliği yüzde 20'ye kadar artırılabiliyor.


    Kaynak :http://www.sezercik.net/oku/4-tekerden-donebilen-araclar4-wheel-steering.html

    Her ne kadar bolca imla hataları yapmış olsamda az önceki mesajımda beni anlayıp cevap vermeniz güzel.. Ayrıca bu teknoloji için vay anasını sayın seyirciler demek istiyorum, elin oğlu yapıyor.. Aslında mesela olan şey bu teknolojiyi düşünmek değil çünkü bu sistemi bilmeden önce de benim dahi böyle bir fikrim vardı fakat uygulayanın olduğunu bilmiyordum. Ama tabi böyle bir araba görünce "hayııırr bunu ilk önce ben düşünmüştüm" demedim. Herkes düşünmüştür ama uygulayan marka sayısı yok gibi birşey sanırım..

    Alıntıları Göster
    geçen sene babama suv araştırıyorduk keşke bunada baksaydık maşallah hocam çok güzel bi aracınız var fiyatı nedir acaba özelden yazabilirmisiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trafik cenavarı

    geçen sene babama suv araştırıyorduk keşke bunada baksaydık maşallah hocam çok güzel bi aracınız var fiyatı nedir acaba özelden yazabilirmisiniz

    Alıntıları Göster
    İnfiniti nin bu arabanın içine biraz daha özenmesi gerekiyor. Premium bir modelde böyle bir iç mekan pek hoş değil. Çok ağır kusurları yok ama düzeltilmesi lazım. Gerçi Japonların bütün araçları iç mekanda zayıf.
    Dışına laf yok tabii. Mükemmel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    İnfiniti nin bu arabanın içine biraz daha özenmesi gerekiyor. Premium bir modelde böyle bir iç mekan pek hoş değil. Çok ağır kusurları yok ama düzeltilmesi lazım. Gerçi Japonların bütün araçları iç mekanda zayıf.
    Dışına laf yok tabii. Mükemmel.

    Bence bu biraz göreceli, Audi de bence jackpot makinesi gibi her tarafı şıkır şıkır ışıklı. Vites kolunu çeksen ızgaradan paralar dökülecekmiş gibi geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barış Can


    Her ne kadar bolca imla hataları yapmış olsamda az önceki mesajımda beni anlayıp cevap vermeniz güzel.. Ayrıca bu teknoloji için vay anasını sayın seyirciler demek istiyorum, elin oğlu yapıyor.. Aslında mesela olan şey bu teknolojiyi düşünmek değil çünkü bu sistemi bilmeden önce de benim dahi böyle bir fikrim vardı fakat uygulayanın olduğunu bilmiyordum. Ama tabi böyle bir araba görünce "hayııırr bunu ilk önce ben düşünmüştüm" demedim. Herkes düşünmüştür ama uygulayan marka sayısı yok gibi birşey sanırım..

    Rica ederim Öyle aman aman bir teknoloji değil. Tam ilk kullanıldığı tarihi bilmiyorum ama çok basit bir teknoloji. 1990 model bir Nissan Skyline GTR modelinde vardı bu teknoloji. Düşük hızlar için manevra kabiliyetini çok önemli ölçüde arttırıyor, yüksek hızlarda ise stabiliteyi sağlıyor. Günümüz araçlarında kullanılmamasının ana sebebi maliyet. Genellikle ''Custom'' araçlarda kullanılıyor bu sistem. Örnek video :
    Andy Gallunyoutube
    Extreme Chevy S-10 :: 4-Wheel Steer :: Off-road Mudding
    http://www.youtube.com/watch?v=3dN-HUQNba8


    Düzeltme : Eklenen video konuda kirlilik yaratmaması açısından tüpten çıkarıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 21 Kasım 2011; 20:19:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    İnfiniti nin bu arabanın içine biraz daha özenmesi gerekiyor. Premium bir modelde böyle bir iç mekan pek hoş değil. Çok ağır kusurları yok ama düzeltilmesi lazım. Gerçi Japonların bütün araçları iç mekanda zayıf.
    Dışına laf yok tabii. Mükemmel.

    Bence bu biraz göreceli, Audi de bence jackpot makinesi gibi her tarafı şıkır şıkır ışıklı. Vites kolunu çeksen ızgaradan paralar dökülecekmiş gibi geliyor.



    Yav nerden aklına geliyo böyle şeyler.
    Tabii ki göreceli ama şu aracın iç mekanın en azından tasarımının daha elit görünmesi gerekir. Çok caf cafa gerek yok tabii ki de.
    Her ne kadar Audi'ler şıkır şıkır janjanlı olsalarda bence premium sınıfta en iyisi de onlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    İnfiniti nin bu arabanın içine biraz daha özenmesi gerekiyor. Premium bir modelde böyle bir iç mekan pek hoş değil. Çok ağır kusurları yok ama düzeltilmesi lazım. Gerçi Japonların bütün araçları iç mekanda zayıf.
    Dışına laf yok tabii. Mükemmel.

    Bence bu biraz göreceli, Audi de bence jackpot makinesi gibi her tarafı şıkır şıkır ışıklı. Vites kolunu çeksen ızgaradan paralar dökülecekmiş gibi geliyor.



    Yav nerden aklına geliyo böyle şeyler.
    Tabii ki göreceli ama şu aracın iç mekanın en azından tasarımının daha elit görünmesi gerekir. Çok caf cafa gerek yok tabii ki de.
    Her ne kadar Audi'ler şıkır şıkır janjanlı olsalarda bence premium sınıfta en iyisi de onlar.

    Açık konuşayım, hayalindeki kabini çiz deseler aşağıdaki kadar güzel yapamazdım.
    Araba dediğin şey tekerlek, direksiyon ve 3 tane düğmeden ibaret olmalı.
    Yemişim masajlı koltuğu da DVD'yi de, Cevahir'de 1 liraya 10 numara masaj yapan masajlı koltuklar var.
    Hatta mutlu sonla biten masajlar bile var, araba onu yapamıyor.
    DVD dediğin şey de arabada olmuyor zaten, bunlar beni cezbetmiyor.

    Beni cezbeden;




     AutoTestPilot dan 2011 INFINITI FX 30D S PREMIUM incelemesi teknik verileri detayları test herşey...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    İnfiniti nin bu arabanın içine biraz daha özenmesi gerekiyor. Premium bir modelde böyle bir iç mekan pek hoş değil. Çok ağır kusurları yok ama düzeltilmesi lazım. Gerçi Japonların bütün araçları iç mekanda zayıf.
    Dışına laf yok tabii. Mükemmel.

    Bence bu biraz göreceli, Audi de bence jackpot makinesi gibi her tarafı şıkır şıkır ışıklı. Vites kolunu çeksen ızgaradan paralar dökülecekmiş gibi geliyor.



    Yav nerden aklına geliyo böyle şeyler.
    Tabii ki göreceli ama şu aracın iç mekanın en azından tasarımının daha elit görünmesi gerekir. Çok caf cafa gerek yok tabii ki de.
    Her ne kadar Audi'ler şıkır şıkır janjanlı olsalarda bence premium sınıfta en iyisi de onlar.

    Açık konuşayım, hayalindeki kabini çiz deseler aşağıdaki kadar güzel yapamazdım.
    Araba dediğin şey tekerlek, direksiyon ve 3 tane düğmeden ibaret olmalı.
    Yemişim masajlı koltuğu da DVD'yi de, Cevahir'de 1 liraya 10 numara masaj yapan masajlı koltuklar var.
    Hatta mutlu sonla biten masajlar bile var, araba onu yapamıyor.
    DVD dediğin şey de arabada olmuyor zaten, bunlar beni cezbetmiyor.

    Beni cezbeden;




     AutoTestPilot dan 2011 INFINITI FX 30D S PREMIUM incelemesi teknik verileri detayları test herşey...


    hangi modelinin içi bu çok seksi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    İnfiniti nin bu arabanın içine biraz daha özenmesi gerekiyor. Premium bir modelde böyle bir iç mekan pek hoş değil. Çok ağır kusurları yok ama düzeltilmesi lazım. Gerçi Japonların bütün araçları iç mekanda zayıf.
    Dışına laf yok tabii. Mükemmel.

    Bence bu biraz göreceli, Audi de bence jackpot makinesi gibi her tarafı şıkır şıkır ışıklı. Vites kolunu çeksen ızgaradan paralar dökülecekmiş gibi geliyor.

    Funkmaster yine kendine has üslubuyla güldürdün beni.Yorumlarınla foruma renk katıyorsun.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.