Şimdi Ara

Yol Tutuşta Ağırlık Faktörü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
1
Favori
856
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar arkadaşlar;

    Youtube da Mazdanın doğru ağırlık videosunu izleyince bu soru aklıma takıldı.

    Aracın ağır olmasının yol tutuşta etkisi var mıdır?

    Ağır araç daha iyi mi yol tutar?

    Eğer öyle değil ise ağır araba sürerken neden bize daha çok güven verir? Hızı daha az hissettirir?

    Mazdanın videosunda ağırlığı 100 kg daha azaltabilmek için neler çektiklerini anlatıyor.

    Ayrıca videoda hafif araç sürmenin daha eğlenceli olduğundan bahsediyor. Araç hafifliyor fakat güvenlikten de ödün vermiyorlar.




    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.




  • Aracım hyundai accent 2002

    Nadiren de olsa önde 2 arkada 3 olmak üzere 5 kişi bindiğimiz oluyor. Kırmızı ışığa gelirken yavaşlıyorum ve hızım 20 kmlere düştüğünde bile istem dışı olarak arabayı kaydırdığım oluyor. Bence bir arabanın en ideal yol tutuş ağırlığı boşkendir, kendi ağırlığı ile.
    _____________________________
    FORUMDA DEĞİLSEM, BİL Kİ EVDE DEĞİLİM
  • Ağırlığı azaltmak marifet değil, marifet sizin de dediğiniz gibi güvenlikten ödün vermeden ağırlığı azaltmak. Viraj konusuna gelirsek mazda mx-5 1000 kg civarı olması lazım o kadar hafif olmasına rağmen mükemmel yol tutuşuna sahip bir araç. Ben ağırlığı azaltmanın yol tutuşunu olumsuz yönde etkileyeceğini düşünmüyorum çünkü sadece ağırlığı azaltmakla kalmıyorlar ona göre süspansiyon ve aerodinamik yapı oluşturuyorlar
    _____________________________
  • aracın ağırlığı konfora etkisi olur. ağır araç daha konforlu diyebiliriz süspansiyonun etkisiylede bu yüzden hızı v.s. daha az hissedersiniz konfordan dolayı (yoldaki hataları daha az hissetiğiniz için)

    hafif araç her zaman daha iyi yol tutar çünkü virajlarda merkezkaç kuvveti daha az olur. e tabi yine süspansiyonda önemli bunun için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 19 Kasım 2011; 19:05:35 >
    _____________________________
  • Ağırlığı fazla olan araç, viraj alırken yanal kuvvetlerden daha çok etkilenir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    aracın ağırlığı konfora etkisi olur. ağır araç daha konforlu diyebiliriz süspansiyonun etkisiylede bu yüzden hızı v.s. daha az hissedersiniz konfordan dolayı (yoldaki hataları daha az hissetiğiniz için)

    hafif araç her zaman daha iyi yol tutar çünkü virajlarda merkezkaç kuvveti daha az olur. e tabi yine süspansiyonda önemli bunun için.

    O zaman bana daha konforlu geldiği için daha iyi yol tutuyor izlenimi uyandırıyor.

    Peki birde şöyle bir durum var. 2000 model Civic. Astra. Focus ve Golf araçlarını inceleyelim.

    Bunlar arasında en performanslı Civic fakat en kötü yol tutan Civic. Ve en hafif olanı da Civic.

    Civic 1030 kg, Astra 1062 kg, Golf 1132 kg, Focus 1140 kg en iyi yol tutan en ağır olanı.

    Bu örneklerde hangi faktörler rol oynuyor sadece süspansiyon mu?
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    aracın ağırlığı konfora etkisi olur. ağır araç daha konforlu diyebiliriz süspansiyonun etkisiylede bu yüzden hızı v.s. daha az hissedersiniz konfordan dolayı (yoldaki hataları daha az hissetiğiniz için)

    hafif araç her zaman daha iyi yol tutar çünkü virajlarda merkezkaç kuvveti daha az olur. e tabi yine süspansiyonda önemli bunun için.

    O zaman bana daha konforlu geldiği için daha iyi yol tutuyor izlenimi uyandırıyor.

    Peki birde şöyle bir durum var. 2000 model Civic. Astra. Focus ve Golf araçlarını inceleyelim.

    Bunlar arasında en performanslı Civic fakat en kötü yol tutan Civic. Ve en hafif olanı da Civic.

    Civic 1030 kg, Astra 1062 kg, Golf 1132 kg, Focus 1140 kg en iyi yol tutan en ağır olanı.

    Bu örneklerde hangi faktörler rol oynuyor sadece süspansiyon mu?

    Ağırlık merkezi, lastikler, süspansiyonlar, yere yakınlığı, aerodinamik... Ve daha sayamadığım binbir tane etken. Tabi ki bir araç sadece hafif diye yol tutuşu daha iyi olacak değildir.
    _____________________________
    FORUMDA DEĞİLSEM, BİL Kİ EVDE DEĞİLİM




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    aracın ağırlığı konfora etkisi olur. ağır araç daha konforlu diyebiliriz süspansiyonun etkisiylede bu yüzden hızı v.s. daha az hissedersiniz konfordan dolayı (yoldaki hataları daha az hissetiğiniz için)

    hafif araç her zaman daha iyi yol tutar çünkü virajlarda merkezkaç kuvveti daha az olur. e tabi yine süspansiyonda önemli bunun için.

    Ben de bunu diyecektim..

    Denizde nasıl büyük gemiyle dalgaları hissetmeyip küçük tekneyle kusacak hale geliyorsak ağır-hafif araçlarda da yolu hissetmemiz farklı olacaktır..

    tabi kimse demesin "kamyonlar minibüsler niye konforsuz" diye.. Onların süspansiyonları yüklenince çöküp kapanmasın diye aşırı serttir..
    _____________________________
    Bunu bilmeyen toplumları koyun gibi güderler &gt;&gt;https://www.youtube.com/watch?v=w_ybzC2wP7Q
    FES TÜRK ŞAPKASI DEĞİLDİR. Naomi Klein - ŞOK DOKTRİNİ Mutlaka okumalısın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    aracın ağırlığı konfora etkisi olur. ağır araç daha konforlu diyebiliriz süspansiyonun etkisiylede bu yüzden hızı v.s. daha az hissedersiniz konfordan dolayı (yoldaki hataları daha az hissetiğiniz için)

    hafif araç her zaman daha iyi yol tutar çünkü virajlarda merkezkaç kuvveti daha az olur. e tabi yine süspansiyonda önemli bunun için.

    O zaman bana daha konforlu geldiği için daha iyi yol tutuyor izlenimi uyandırıyor.

    Peki birde şöyle bir durum var. 2000 model Civic. Astra. Focus ve Golf araçlarını inceleyelim.

    Bunlar arasında en performanslı Civic fakat en kötü yol tutan Civic. Ve en hafif olanı da Civic.

    Civic 1030 kg, Astra 1062 kg, Golf 1132 kg, Focus 1140 kg en iyi yol tutan en ağır olanı.

    Bu örneklerde hangi faktörler rol oynuyor sadece süspansiyon mu?

    dediğim gibi süspansiyonda çok önemli. aralarında en sert süspansiyona sahip focus tur en yumuşak olanda civic denebilir. hafif araç + sert süspansiyon + yere yakınlık + araç tasarımı = iyi yol tutuş
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_

    quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    aracın ağırlığı konfora etkisi olur. ağır araç daha konforlu diyebiliriz süspansiyonun etkisiylede bu yüzden hızı v.s. daha az hissedersiniz konfordan dolayı (yoldaki hataları daha az hissetiğiniz için)

    hafif araç her zaman daha iyi yol tutar çünkü virajlarda merkezkaç kuvveti daha az olur. e tabi yine süspansiyonda önemli bunun için.

    O zaman bana daha konforlu geldiği için daha iyi yol tutuyor izlenimi uyandırıyor.

    Peki birde şöyle bir durum var. 2000 model Civic. Astra. Focus ve Golf araçlarını inceleyelim.

    Bunlar arasında en performanslı Civic fakat en kötü yol tutan Civic. Ve en hafif olanı da Civic.

    Civic 1030 kg, Astra 1062 kg, Golf 1132 kg, Focus 1140 kg en iyi yol tutan en ağır olanı.

    Bu örneklerde hangi faktörler rol oynuyor sadece süspansiyon mu?

    Ağırlık merkezi, lastikler, süspansiyonlar, yere yakınlığı, aerodinamik... Ve daha sayamadığım binbir tane etken. Tabi ki bir araç sadece hafif diye yol tutuşu daha iyi olacak değildir.

    Teşekkürler.
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    aracın ağırlığı konfora etkisi olur. ağır araç daha konforlu diyebiliriz süspansiyonun etkisiylede bu yüzden hızı v.s. daha az hissedersiniz konfordan dolayı (yoldaki hataları daha az hissetiğiniz için)

    hafif araç her zaman daha iyi yol tutar çünkü virajlarda merkezkaç kuvveti daha az olur. e tabi yine süspansiyonda önemli bunun için.

    O zaman bana daha konforlu geldiği için daha iyi yol tutuyor izlenimi uyandırıyor.

    Peki birde şöyle bir durum var. 2000 model Civic. Astra. Focus ve Golf araçlarını inceleyelim.

    Bunlar arasında en performanslı Civic fakat en kötü yol tutan Civic. Ve en hafif olanı da Civic.

    Civic 1030 kg, Astra 1062 kg, Golf 1132 kg, Focus 1140 kg en iyi yol tutan en ağır olanı.

    Bu örneklerde hangi faktörler rol oynuyor sadece süspansiyon mu?

    dediğim gibi süspansiyonda çok önemli. aralarında en sert süspansiyona sahip focus tur en yumuşak olanda civic denebilir. hafif araç + sert süspansiyon + yere yakınlık + araç tasarımı = iyi yol tutuş

    Eyvallah hocam teşekkürler. Demek hafif araç iyi yol tutar diye bir kavram oluşturmamalıyız.
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    aracın ağırlığı konfora etkisi olur. ağır araç daha konforlu diyebiliriz süspansiyonun etkisiylede bu yüzden hızı v.s. daha az hissedersiniz konfordan dolayı (yoldaki hataları daha az hissetiğiniz için)

    hafif araç her zaman daha iyi yol tutar çünkü virajlarda merkezkaç kuvveti daha az olur. e tabi yine süspansiyonda önemli bunun için.

    Ben de bunu diyecektim..

    Denizde nasıl büyük gemiyle dalgaları hissetmeyip küçük tekneyle kusacak hale geliyorsak ağır-hafif araçlarda da yolu hissetmemiz farklı olacaktır..

    tabi kimse demesin "kamyonlar minibüsler niye konforsuz" diye.. Onların süspansiyonları yüklenince çöküp kapanmasın diye aşırı serttir..





    Yani iyi yol tutan araç biraz konfordan ödün verir diyebiliriz.
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.




  • Hafiflik artı bir etkendir tek başına bir şey ifade etmez.
    _____________________________
    Kıran Kırana "TÜRK-AMERİKAN SAVAŞI" Belgeseli İçin:

    TIKLA
  • Ters orantılıdır.

    Şöyle özetleyelim.Tamamen aynı 2 araçlardan biri diğerinden 300 kg daha ağır olsun.Ağır olan aracın yol tutması daha zorlaşır.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: airbrq_23

    Ağırlığı azaltmak marifet değil, marifet sizin de dediğiniz gibi güvenlikten ödün vermeden ağırlığı azaltmak. Viraj konusuna gelirsek mazda mx-5 1000 kg civarı olması lazım o kadar hafif olmasına rağmen mükemmel yol tutuşuna sahip bir araç. Ben ağırlığı azaltmanın yol tutuşunu olumsuz yönde etkileyeceğini düşünmüyorum çünkü sadece ağırlığı azaltmakla kalmıyorlar ona göre süspansiyon ve aerodinamik yapı oluşturuyorlar

    Teşekkürler.
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Ağırlığı fazla olan araç, viraj alırken yanal kuvvetlerden daha çok etkilenir.

    Sağol Utku.
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Ters orantılıdır.

    Şöyle özetleyelim.Tamamen aynı 2 araçlardan biri diğerinden 300 kg daha ağır olsun.Ağır olan aracın yol tutması daha zorlaşır.



    Hocam teşekkürler.
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Hafiflik artı bir etkendir tek başına bir şey ifade etmez.

    Sağol Hocam
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.