Şimdi Ara

TIRLAR HAKKINDA BÜTÜN SORULARINIZI YANITLAYABİLİRİM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
244
Cevap
4
Favori
200.787
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MERHABA ARKADAŞLAR.Açtığım bu linkte tırlar hakkında özellikle renault tırlarda istediğiniz bütün soruları yanıtlamaya çalışacağım.



  • Ben de man tgx 400 var roterdar kamyon ve otobuslerde tırlardan daha verimli cunku otobus tek parca roterdari cektigin zaman araba duz bir sekilde öne dogru pusuyor.Ama tırlarda roterdari cektigin zaman sadece cekici de frenleme oluyor yani dorse de frenleme olmuyor.Dolayisi ile dorse cekiciyi ittirip suruklemeye calisiyor ve ozellikle yagisli ve kaygan zeminler de yalpalattiriyor ve cok ittirirse cekiciyi saga yada sola donderip makaslatiyor.Yani cekici arka tarafa dogru donup yanini dorseye carpiyor.Bu makaslamalar da tirin kabininin kopup yere yuvarlandigini bile gorduk.Bu yuzden yagisli havalar da tirlarda roterdari kullanamazsin kullansan bile cok risklidir.Aninda makaslayabilir.Ama kamyon ve otobusler de makaslama olayi olamayacagi icin daha verimli.Roterdari cekince arac kayiyorsa zaten orda ayak freni de kullansan yine kayar ama makaslama olmaz.Bu makaslama isi yagisli havalarda tirlarin en muzdarip oldugu ve sık raslanan kazadir.Bu yuzden tirlar da Kisin daha cok dorse freni olan araclar dorse freni kullanir.Dorse freni normal dorselerde ki frenleme sisteminin adi degildir.Butun dorselerde frenleme tertibati vardir ve fren pedalina bastigin zaman cekici ile birlikte dorsede frenler.Ama yine fren ayarlari bozuksa ki (genelde oyle oluyor frenler pek ayar tutmuyor,ayarlari cabuk bozuluyor) mesela cekicinin frenleri dorseninkilerden daha kuvvetli veya daha once tutuyorsa yine makaslama riski ortaya cikiyor.Dorse freni ise tamamen ayri bir olay bazi araclar da nadiren orjinal fabrika cikisi olmasiyla birlikte genel de tirlara sonradan takilan bir fren koludur.Genel de imdat kolunun (yani el freni) yanina takilan baska bir kol ile elle yapilan frenlemedir.Dorse frenini elle yavas yavas kolu cekerek kullanirsiniz.siz kolu cektikce sadece dorsenin fren körüklerine hava gider ve sadece dorse frenler.Cekici de bir frenleme olmaz.Dolayisi ile dorse arkada pusar yani cekiciyi ittirmek yerine arkaya dogru asılır ve makaslama riski büyük oran da ortadan kalkar.Ben de aracima sonradan taktirdim kullaniyorum ve cok memnunum.Butun tirci arkadaslara tavsiye ederim.Biraz uzun oldu ama kusura bakmayin konunun iyice anlasilmasi icin iyi oldu.




  • şimdi fiatcınında sölediği gibi 600kg dan ağır bi motor.kupanın iki katı ağırlığı kadar bi şase ve motor kadar ağır olan şase.bi kere asla kupa öne yığılamaz.ama sen diosunki nasıl oluyoda yığılmıyo.bende eskiden şaşırıdım.birinci bahsettiğimiz ağırlıklar.ikincisi ebs fren sistemi.tırlarda şöyle bi olay war.ağır olan dingilin frenleme kuvveti daha yüksektir.her dingilde bir ağırlıkı sensörü wardır.bunu körük basınçlarından görür.beyindeki parametre dolayısıyla ağır olan dingildeki frenleme kuvveti daha yüksektir.e dieceksin ki ön tekerdeki ağırlık daha fazla araba fren yapınca yığılacak.adamlar bunuda düşünmüşler ve bi tekere 800milisaniyeden fazla frenleme yaptırmıolar ki 200milisaniye aralıklarla.buda abs nin güzelliği.bu yüzden araç ön tarafa yığılmıyo.
  • arkadaşlar insanları yanlış yönlendirmeyelim.
    standart bir tırın taşıma kapasitesi yere basar 40 tondur. %5 tolerans vardır. bu da 42 ton yapar.
    tırın kendi ağırlığı ortalama 15-16 ton civarıdır. bu yarı römork - römork cinsine gire değişebilir.
    bu da yük için 26-27 tonluk bir pay bırakır.
    yani normal bir 5 dingilli tır maksimum 28 ton civarı taşıma yapabilir.

    daha çok dingilli ve lowbed dorseli tırlar ise daha büyük ağırlıklar taşısa da bu da yine dingil sayısına ve teker büyüklüğüne göre değişir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cSancak

    2012 Mercedes Actros için km devresine sensör lazım. Saati çalışacak ama km çalışmayacakmış. Tele kumanda diye bir şeyden bahsetti bir abim. Nedir işin aslı? Nasıl yapılır?

    Sonra bir milyon kilometreyi devirip,450 bindeymiş gibi mi satacak aracı? Oyunda hileye bile karşıyım, burda böyle şeyleri araştırmanız ayıp.
  • charesiz C kullanıcısına yanıt
    Ben de man tgx 400 var roterdar kamyon ve otobuslerde tırlardan daha verimli cunku otobus tek parca roterdari cektigin zaman araba duz bir sekilde öne dogru pusuyor.Ama tırlarda roterdari cektigin zaman sadece cekici de frenleme oluyor yani dorse de frenleme olmuyor.Dolayisi ile dorse cekiciyi ittirip suruklemeye calisiyor ve ozellikle yagisli ve kaygan zeminler de yalpalattiriyor ve cok ittirirse cekiciyi saga yada sola donderip makaslatiyor.Yani cekici arka tarafa dogru donup yanini dorseye carpiyor.Bu makaslamalar da tirin kabininin kopup yere yuvarlandigini bile gorduk.Bu yuzden yagisli havalar da tirlarda roterdari kullanamazsin kullansan bile cok risklidir.Aninda makaslayabilir.Ama kamyon ve otobusler de makaslama olayi olamayacagi icin daha verimli.Roterdari cekince arac kayiyorsa zaten orda ayak freni de kullansan yine kayar ama makaslama olmaz.Bu makaslama isi yagisli havalarda tirlarin en muzdarip oldugu ve sık raslanan kazadir.Bu yuzden tirlar da Kisin daha cok dorse freni olan araclar dorse freni kullanir.Dorse freni normal dorselerde ki frenleme sisteminin adi degildir.Butun dorselerde frenleme tertibati vardir ve fren pedalina bastigin zaman cekici ile birlikte dorsede frenler.Ama yine fren ayarlari bozuksa ki (genelde oyle oluyor frenler pek ayar tutmuyor,ayarlari cabuk bozuluyor) mesela cekicinin frenleri dorseninkilerden daha kuvvetli veya daha once tutuyorsa yine makaslama riski ortaya cikiyor.Dorse freni ise tamamen ayri bir olay bazi araclar da nadiren orjinal fabrika cikisi olmasiyla birlikte genel de tirlara sonradan takilan bir fren koludur.Genel de imdat kolunun (yani el freni) yanina takilan baska bir kol ile elle yapilan frenlemedir.Dorse frenini elle yavas yavas kolu cekerek kullanirsiniz.siz kolu cektikce sadece dorsenin fren körüklerine hava gider ve sadece dorse frenler.Cekici de bir frenleme olmaz.Dolayisi ile dorse arkada pusar yani cekiciyi ittirmek yerine arkaya dogru asılır ve makaslama riski büyük oran da ortadan kalkar.Ben de aracima sonradan taktirdim kullaniyorum ve cok memnunum.Butun tirci arkadaslara tavsiye ederim.Biraz uzun oldu ama kusura bakmayin konunun iyice anlasilmasi icin iyi oldu.




  • İlk önce böyle bi bölüm açtığın için sağol.Ben bu tırlardaki retarder ile ilgili bi soru sorucam.Sence otobüslerdeki gibi verimli çalışabiliyomu?
  • Tırlarda çekicinin ayrı arkadaki römorkun ayrı freni olduğu söyleniyor.Böyle birşey var mı ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: netfriend

    Tırlarda çekicinin ayrı arkadaki römorkun ayrı freni olduğu söyleniyor.Böyle birşey var mı ?

    Doğrudur.........Ayrıca ağır vasıtalarda binek araçlarda bulunmayan Egsoz freni,retarder gibi daha bir çok sistem bulunur.
  • bu makinalar kaç hp kaç tork civarı.....bide kaç vitesli??..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BOSS_MSC

    whisper911 biraz araştırma yapsaydın bunu bulabilirdin bence....hocam benim sormak istediğim bunların bazılarında 3-4 geri vites oluyor bunun nedenini öğrendim ama bana pek yarar sağlamaz gibi geliyor...sen ne diyorsun??



    bu yüklü veya yüksüz olmaya yada yükü boşaltılacak yerin konumuna göre deyişir arkanızda 40 ton yükle geri geri bir yokuşun sonunda olan depo girişine tırmanmaya kalktığınızda fazladan geri viteslerin ne kadar gerekli olduğunu anlayabiliyosun
  • oda doğru tabii...küçükken hep bir tır sürücüsü olmak isterdim..bir tane mack tır alıp kıtalar arası nakliyat filan
  • fiatci önce senin sorunu cewapliim.ewet retarder aslında otobüstekinden daha werimli çalışır.aslında bu retarder olayı önce tırlarda wardı.sonra otobüsler konuldu.
  • net friend.yani frenler ayrı derken tabi ayrı çünkü ikiside ayrı iki araç.ama sen kabinden frene bastığında ebs beynindeki parametreye göre önce çekicinin ön tekerleri son çekici tekerler we dorse dingillerinin frenleri tutar.tabi bu dizilimleri yeni nesil arabalarda ayarlattırabilirsiniz serwislerde.bu şekilde oluo.
  • whisper911 walla benim uzmanlık alanım renault trucks.renoların 430hp den 480hp ye kadar çekicileri war.bunların altındada war ama türkiyede pek fazla kullanılmıo.kaç witesli?bunlar genelde 8 wites oluo.4 ağır 4 seri.bide her witesin buçuk dene takviye witesleri war.ama katologlarda hep 12 wites yazar araba dikkat çeksin die.bu hep yalandır.
  • boss msc arkadaşım.bu 3 4 geri witesli olanlar genelde otomatik witesli olanlarda oluo.amaç ne araba eğer rampadaysa yük ağırsa oto.şanzuman beyni bunu algılyor we beyin parametrelerine göre uygun witesi seçip yol alıyor.amaç arabaya fazla yakıt yaktırtmamamk we arabayı bağırtmamak.ama manuel witeli arabalardada 2 geri wites olduğu söylenebilir.çümkü bide takviyesi yani buçuk witesi war.
  • Bu aletlerde hava yastığı varmı Varsa kaçtane var. Gerek varmı sence ?

    Birde bu araçlarda çarpışma testleri yapıylıorsa yaya veya diğer araçların güvenliğinede dikkat ediliyormu
  • he bide bende sorayım.

    40 ton yük ile 80km/h ile giderken en usta adam bunu kaç metrede durdurabilir??


    bilgi olsn
  • Bence hava yastığına gerek yok. Çünkü altına aldığı araçta bile hava yastığı işe yaramıyor..

    quote:

    Orjinalden alıntı: byurt

    Bu aletlerde hava yastığı varmı Varsa kaçtane var. Gerek varmı sence ?

    Birde bu araçlarda çarpışma testleri yapıylıorsa yaya veya diğer araçların güvenliğinede dikkat ediliyormu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafakilic -- 21 Ocak 2006 10:26:41 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: charesiz

    fiatci önce senin sorunu cewapliim.ewet retarder aslında otobüstekinden daha werimli çalışır.aslında bu retarder olayı önce tırlarda wardı.sonra otobüsler konuldu.

    Bu scania dakileri yükteyken kullandım ve bi 304 veya 403 gibi bi verim alamadım açıkçası.Bilirsin otobüste çektiğin zaman kafayı yere yapıştırır adama bi güven verir fakat tırda çektiğinde dorse kafayı felaket biçimde sallıyor. Sanki arkandan birileri seni durmaman için itiyor.Bence otobüs gibi verimli değil.Bu arada yeni axorlarda tiptronik vitese geçilmiş bu doğrumu?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.